Vi kalder det en bananskræl
28. august, klokken 10:41 af Steen Sørensen
Mark Howard kom ikke med i truppen til aftenens kamp mod FC Haka. Selv havde han nu heller ikke regnet med noget spilletid, selv om det blev til en god indsats og scoring i søndagens pokalkamp.
- Jeg ved ikke, om jeg skal spille, men jeg tvivler. Skulle jeg komme til at spille, vil jeg betragte det som en bonus.
Sådan faldt ordene fra Brøndbys engelske forsvarer på gårsdagens pressemøde, da 90min.dk spurgte til hans forventninger inden aftenens kamp. Senere på dagen viste det sig, at den sympatiske englænder havde al mulig god grund til at tvivle, da han slet ikke optrådte i den trup på 18 mand, som blev udtaget efter onsdagens træning.
Howard har besluttet sig for, at han udelukkende vil udtale sig omkring det rent sportslige til pressen, således også til 90min.dk, så det var ikke muligt at få nogle kommentarer omkring eventuelle forhandlinger med Brøndby eller et skifte til Arminia Bielefeld, som har været nævnt i pressen for nyligt. Til gengæld ville han gerne tale om aftenens kamp mod FC Haka:
- Jeg forventer helt klart en sejr. Holdet begynder at se rigtig godt ud, og flere af stamspillerne møder friske op efter at være blevet sparet i weekenden. Med hårdt arbejde og en professionel indstilling bør vi helt klart vinde den kamp.
A good day out
Efter indkøbet af Jon Jönsson er årets Brøndby-spiller i 2007 gledet noget i baggrunden, og indtil i søndags havde han ikke fået et eneste minuts spilletid i efteråret på førsteholdet. Pokalkampen i Sakskøbing var således Howards sæsondebut for Brøndby.
- Det var fantastisk at få lov til at spille og ikke mindst score. Det var min første kamp i sæsonen, så der skulle lige bankes lidt rust af benene. Men ellers gælder det bare om at finde formen igen, fortalte en smilende Mark Howard til 90min.dk og fortsatte:
- Selv om vi begge var lidt rustne i starten, så var det godt at spille sammen med Mikkel Bischoff. Vi er gode venner udenfor banen. Jeg synes egentlig, at det gik helt fint, men det var selvfølgelig heller ikke den sværeste modstander. I England kalder vi en sådan modstander “a banana skin”, og kampen var “a good day out”.
18 kommentarer til “Vi kalder det en bananskræl”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
28. august, 2008 kl. 11:07
Jeg forstår virkelig ikke, at en spiller som blev årets spiller sidste år, og som flere gange blev kampens spiller sidste år, lige pludselig er blevet så dårlig, at han ikke engang er med i Brøndbys 18 mands trup! Med dette in mente og at forsvaret absolut ikke har vist klassen endnu (især i AGF og Randers kampene), burde det overvejes om MH ikke burde få den chance som han i mine øjne fortjener.
28. august, 2008 kl. 11:10
Nej jeg undrer mig også helt vildt.
Jeg håber for Mark og hans karriere at han bliver solgt
28. august, 2008 kl. 12:35
Den her sag er altså for mærkelig. På det sportslige plan, har Howard præsteret ganske godt, hvilket også gjorde at han blev kåret til året spiller i 2007.
Derudover virker han til at fungere rigtigt godt i truppen, og var da også et stort smil, da han scorede mod Frem Sakskøbing.
Foruden det, har han vist ekstrem professionalisme, idet han trods en meget uretfærdig behandling, accepterer sin rolle som 3. valg, og det til trods for hans store ambitioner, og glimrende spil i 2007. Alligevel bliver han nu kastet helt ud af truppen, uden nogen forklaring. Det eneste der kan retfærdiggøre denne behandling af Howard, er at han er meget tæt på et klubskifte, i hvilket tilfælde, hans manglende udtagelse kan forsvares.
Det virker dog meget mærkeligt, at vi skulle være interesseret i at sælge Howard, da han er et fremragende 3. valg. Bischoff er alt for skadet til at vi kan regne med ham, og Bertelsen mangler stadig en del fra at være på Howards niveau. Howard virker i øvrigt også tilfreds med at blive i Brøndby, hvorfor et eventuelt klubskifte, må være initieret af klubben.
Vi skal snart have en ordentlig afklaring på denne situation, da Brøndby i denne situation, bestemt ikke har vist sig fra sin bedste side.
Jeg vil dog lige tilføje, at vi selvfølgelig ikke helt kan vide, hvad der sker og er sket inde på direktionsgangene, og det er da ikke umuligt at forestille sig, at Howard, efter han blev skubbet ned som 3.valg, har meldt ud til klubben at han vil væk. I så fald kan Brøndby selvfølgelig ikke klandres.
Ud fra hvad der er meldt ud i pressen, er dette dog ikke tilfældet.
28. august, 2008 kl. 13:31
*** Tekst slettet grundet upassende ordvalg ***
28. august, 2008 kl. 13:38
Jeg forstår det SLET ikke – ikke med i truppen! Hvad sker der hvis Jon eller Max bliver skadet!? Jakob B er altså slet ikke ligeså stærk. Jeg har fandme ondt af manden. Det her fortjener han simpelthen ikke!
28. august, 2008 kl. 14:05
Man burde overveje en underskriftsindsamling det krævede en forklaring på dette, set udefra, helt i hegnet scenarie.
I mine øjne har Jon slet ikke bevist han skal spille fremfor Mark og jeg har også en følelse af at andre ting omkring holdet slet slet ikke er som de bør være. Men det regner jeg med at lufte når optakten til New Firm kommer. Lige nu gælder det Haka i aften og så skal vi forhåbentlig se spillet flyde!
Ellers er der lagt op til øretæver mod FC’erne for indtil nu har spillet lignet noget der har hørt hjemme i midten af rækken – usammenhængende, ustabilt dog med point på kontoen.
28. august, 2008 kl. 14:25
Mit hjerte banker – for super Howard! Nu har vi brugt en masse millioner på Jon, så frygter lidt at det er derfor at Jon bliver brugt frem for howard! Howard er spillemæssigt på et højere niveau end Jon, hvis du spørger mig! ÆV KØHLERT!
28. august, 2008 kl. 14:26
Det er for mig helt ufatteligt hvordan klubben kan behandle en spiller, der efter min mening var en af de helt vigtige grundsten i klubbens genopbygning. Synes på ingen måde Jon Jönsson har præsteret mere eller bedre end hvad vi ved Mark Howard kan, og det er mig derfor en gåde at han er sat helt udenfor truppen.
Kan kun håbe at han bliver indtil Kent N kommer, for den mand må da kunne kende kvalitet når han ser det.
28. august, 2008 kl. 15:13
Man må næsten tro, at Howard har overtrådt nogle disciplinære regler som vi ikke kender til. Det er næsten det eneste jeg kan komme på.
28. august, 2008 kl. 15:17
jon er da klart bedre bedre end mark, tænk på at jon kommer fra et års spildtid i frankrig og er alligevel hurtigere og bedre med bolden end mark, hvad kan det ikke blive til når han virkelig er i kampform……hvilken suppeklub ville howard forstærke p.t ??
jeg syntes i gør ham langt bedre end han er!!!
28. august, 2008 kl. 15:38
Er helt enig i flere betragtninger.
Jon er en bedre spiller end Howard, men det er ikke meget.
Mht. Brøndbys behandling af Howard korser man sig efterhånden. Især undrer det mig at det tilsyneladende ikke er gået op for Tom Køhlert at der SKAL være klassespillere som back-up på alle pladser.
Jeg er træt af at se hans overdrevne særbehandling af vores såkaldte talenter. Jacob Berthelsen er markant ringere end Howard, og alene af den årsag er det betænkeligt at han gang på gang bliver foretrukket. Det er disse ting der er med til at koste os mesterskaber.
Hvorfor ikke leje hovedparten af vores talenter ud for at modne dem og se om de kan stå distancen? Derved får vi set hvad de indeholder, uden at skulle betale regningen for de fejl unge spillere altid vil lave?
De enkelte talenter der så har det ‘ekstra’ som en Agger, T. Mikkelsen osv. må stille og roligt sluses ind på holdet. Vi har efter min mening set alt alt for mange middelmådige spillere spille for Brøndby, blot fordi Tom kalder dem en ny Agger, eller kæmpe salgspotentiale!
Allan Olesen, Morten Molle Rasmussen, Henrik Kildentoft, Søren Krogh, Mike Jensen osv.
Hvorfor fanden har de spillet så mange kampe for vores klub?????
28. august, 2008 kl. 15:40
@ kloen
Hvor har du bare ret!!
Jönsson er en klassespiller, og når først han er spillet ind, vil han give så meget til holdet både defensivt, men afgjort også offensivt.. Og jeg er desuden også overbevist om, at Howard selv har trådt i “bananskrællen” overfor ledelsen et sted – og det er derfor han ikke er med i kampene.. Han har jo tendens til at blive pigesur..
Men måske er han ved at blive solgt.. Det lugter altså lidt af, at der sker noget inden søndag aften.. Både den ene og den anden vej..
28. august, 2008 kl. 15:41
Virker underligt at han ik findes god nok,synes selv han virker bedre end både bertelsen og mikkel b.
Der må være noget galt som vi fans ik ved ellers kan jeg sku ik se hvorfor han hverken er med eller får ny kontrakt.
28. august, 2008 kl. 19:13
hvilke kanaler sende de de kampe i ser.. Jon har på ingen måde vist mig at han er bedre end mark.. han kommer stort set ikke foran sin mand og bliver nemt overspillet, men håber meget det bare er indtil han når sin bedste form.. for mig at se er det kun fordi der er brugt mange penge på ham at han starter inde lige pt..
28. august, 2008 kl. 19:47
Jeg er enig i mange betragtninger herinde, men hvorfor skifte ham ud, når han jo var den bedste forsvarer sidste sæson? Man skifter da ikke en formstærk spiller ud, ligesom man ikke skifter et vindende hold ud? Og havde egentlig håbet de havde roteret lidt med de forsvarer der, da de jo har forskellige kvaliteter alle tre.
28. august, 2008 kl. 21:30
Der må simpelthen stikke noget under, som vi ikke ved. Howard er 200 procent bedre end Berthelsen, som i igen i anden halvleg i aften har spillet som en pose nødder.
Howard er en supersub, et fantastisk alternativ til vores to klart bedste midterforsvarere Jon og Max. Og sådan en er nødvendig, hvis man har ambitioner i Europa. Med Bischoff uden skader måtte de for min skyld gerne lade Howard gå, men det er der nok ikke noget, der tror på.
Et bud på, hvorfor Howard fryses ud, kunne være den mildest talt uheldige måde han har brugt medierne på. Først var han meget sur over ikke at spille, så trak han i land. Siden var han ubehageligt aggressiv og ensidig omkring sin påstand om, at Brøndby ikke vil forlænge. Jeg tror, det er der, hunden ligger begravet. Brøndby kan jo ikke så godt gå ud og give ham tørt på i fuld offentlighed.
Men til jer, der mener, at Howard er bedre end Jon. Kig lige på kampenen! Jon er stenhård og samtidig en spillende forsvarer, hvilket Howard mildest talt ikke er.
28. august, 2008 kl. 23:04
@ Doktor D
Jeg mener bestemt ikke Howard har været uretfærdig overfor klubben i sin gebærden i pressen. Det første vi hørte var at Howard var utilfreds med at blive bænket. Den historie opstod ved at en reporter spurgte Howard direkte om han var tilfreds med at være 3. valg efter at han var kåret som bedste Brøndby spiller i 2007… Selvfølgelig vil manden svare nej. Det vil og skal alle professionelle fodboldspillere da sige, ellers har de da mistet gløden som skal være tilstede for at kunne begå sig på topplan.
Herefter blev han så kastet helt ud af truppen, og kommer derefter med følgende kommentar:
http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/mark-howard-det-gor-ondt
Her har klubben lagt ham ned og trampet på ham et par gange, hvilket selvfølgelig skaber en reaktion. Og for mig er dette ikke en reaktion fra en forkælet fodboldspiller der ikke får sin vilje, men en naturlig reaktion fra et menneske, som er blevet helt urimeligt behandlet, af nogle som han havde tillid til, og som han selv har været loyal overfor.
Denne reaktion er rent faktisk også mere en forklaring til os fans end en offentlig frustration over manglende spilletid.
@ Andsbjerg
“Han har jo tendens til at blive pigesur..”
Det var da en åndsvag bemærkning. Ikke værdigt for en fan, som ellers møder stor tillid fra Howard selv.
28. august, 2008 kl. 23:18
Jeg siger bare Tom Khølert, han er grunden til mange ting. Men det er ikke en linje i spillet på banen og ikke de bedste spiller der spiller da han har hans favoritter, men de er ikke med til at gøre spillet godt.