Uafgjort i topkamp
26. april, klokken 21:05 af Michael Haddar
Brøndby kunne ikke, OB ville ikke. Topbraget endte uden vinder, men hjemmeholdet havde klart mest ære af kampen. Lars Olsens mandskab kom stort set ikke frem til en åben målchance, mens Brøndby manglede den afgørende skarphed.
Hjemmebanefavoritterne startede kampen ganske fornuftigt, og lagde tidligt et moderat pres på fynboerne. De første 20 minutter havde gæsterne nok at gøre med at forsvare sig, og med lidt held havde de blå/gule været foran. Resten af halvlegen var mere lige, selvom Brøndby konstant var en tand farligere end OB.
Anden halvleg levede ikke helt op til første, og Kent Nielsens tropper fik aldrig for alvor sat sig på tingene. De stribede gæster lignede ikke et hold der kom efter alle tre point, og spillede næsten konstant med 11 mand bag bolden. Brøndby manglede således det sidste held, mens OB manglede viljen til sejr.
Det uafgjorte resultat bekommer helt sikkert FC København godt, da de nu ligger alene i spidsen. OB kan derimod ikke bruge det ene point til meget, mens Brøndbys weekend kan betegnes som middelmådig.
90minutter.dk er som altid klar med en analyse snarest.
40 kommentarer til “Uafgjort i topkamp”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
26. april, 2009 kl. 21:28
Jeg synes egentlig at vi spillede noget nær den bedste kamp her i ’09. Ihvertfald er jeg meget tilfreds med spil og indstilling i 1. halvleg. Ærgeligt at vi ikke lige får skrabet den over stregen, men trodsalt spillemæssig fremgang hos mange.
Kom så drenge. Lad os så vinde de sidste kampe, så vi kan hænge guldet om halsen og sætte pokalen i skabet.
26. april, 2009 kl. 22:00
Synes folk vi spillede for at vinde idag eller for ikke at tabe ??
26. april, 2009 kl. 22:30
@AB jeg mener vi spiller for at vinde men er lidt skuffet over Kent ikke satser mere ved at bruge nogle flere indskift f.eks ville jeg gerne have set Kasper LO de sidste 20 min en madsen istedet for Duncan til sidst ville også have været ok
26. april, 2009 kl. 22:34
Jeg tror umiddelbart jeg ville have været mere skuffet over uafgjort før kampen, men efter at have set drengenes indsats har de min fulde sympati over ikke at have fået alle tre point. Jeg syntes virkelig det var dejligt at se mere spil på kanterne og Duncan var så desværre ikke skarp, selvom han fik gode muligheder for at score en pind eller to.
27. april, 2009 kl. 08:08
Enig. Jeg synes det var rigtig lækkert at se mere kantspil og nogle indlæg.
Vi mangler lige det sidste hos angriberne og nogle af midtbanefolkene.
27. april, 2009 kl. 08:41
Jeg synes det er lidt trist, at holdet pibes af banen i dag.
Jeg synes sgu vi prøver så godt vi kan, og som andre også siger, så spiller vi nok det bedste hidtil i foråret. Men vi møder altså et tophold og det måske mest formstærke hold for tiden. Man kan altså ikke forvente, at vi kører dem over. Det vil i 9/10 kampe blive et ultratæt opgør og jeg synes vi sætter os ret konsekvent på dem i denne kamp og er lidt uheldige med ikke at vinde 1-0 (som vi plejer).
Selvom der stadig er plads til forbedringer, så var pasningsspillet i store perioder noget af det bedste, vi har set. Fejlprocenten var faldet drastisk og samtidig var boldomgangen og boldfastheden hos den enkelte spiller rimelig driftsikker. Spiller vi sådan hver gang smadrer vi jo de fleste hold herhjemme. Men topkampene – de vil altså blive tætte.
27. april, 2009 kl. 08:48
Jeg savner stadig den “printvenlige” version + evt. at man kan maile artiklen videre
27. april, 2009 kl. 08:54
gab for en kedelig kamp !!!! helt utroligt hvor lidt Brøndby forsøger at vinde en kamp, jeg er dybt skuffet…. kampstart, bolden bliver givet op af Brøndby, en let rul frem med bolden og så tilbage til Gisla og han første berørning med bolden bliver at han sparker den lige en til en ob spiller.. så ynkeligt at se Gisla og at han stadigvæk er på det hold er for mig dybt ubegribeligt. og så SA, er jo et helt kapitel for sig selv….. efter første halvleg stoppede jeg med at tælle hvor mange gange han bare sparkede bolden langt op på modstandernes bane hvor evt. MD. kunne være heldig at få en fod eller hovede på. Jeg har simpelthen ikke mere tal på hvor mange gange SA gør det par kamp og til hvilken nytte ??? det er så dybt flovt at se på !!! javel de arbejder til tider hårdt men det er jo også på grund af den pivringe spillestil, mener at når målmanden blot losser bolden på på modstandernes halvdel og så derfor skal holdet erobre bolden og sætte noget i gang… den kan måske gå i horsens med sku da ikke i en storklub som Brøndby. så og lige her til sidst – der står at læse i avisen i dag at A.F. var skuffet over at starte ude – lol og hvad med os andre er ser på…. at en spiller kan koste så meget og kunne så lidt er en hån imod de andre spiller i trupen og for hele klubben. **** tekst slettet på grund af upassende sprogbrug ****. tilbageløb kender han ikke til, og blik for sine medspiller har han ej heller blot han er 15 meter fra modstandernes felt. ikke en gang en god halvleg har den mand kunne levere.
tror ganske enklet ikke at K.N. er manden for Brøndby og helt ærligt hvad har den mand leveret før han kom til brøndby. at være en god fodbold spiller gør igen til en god træner, se blot på M.L. at være chef i en bundklub i 7 år giver sku ikke hår på brystet til sådan en opgave som at stå i spidsen for en storklub. blot hør og se på K.N. hver gang han bliver spurt om noget… 8 ud af 10 gange begynder han med ” i grund og bund er jeg godt tilfreds ” alt i mens han står og ryster på hovedet og lukker sine øjne…. undskyld men på mig virker det som en mand der ikke en gang selv tror på det og derfor ikke evner at se på andre når han ” lyver ” sådan.
ja jeg er glad når der kommer 3 point på kontoen, men det gode spil lader sku vente på sig – men ok kommer guldet hjem i år tilgiver jeg så gerne de dårligt kampe og blot ser frem til et nyt fodbold år med CL….
DupontDK
27. april, 2009 kl. 08:58
Set fra stadion var det en af vores bedste kampe i dette forår!!!
Kombinationsspillet var klasser højere end set før i foråret, og midtbanen fungerede faktisk rigtigt fint. Vi manglede bare en kasse, men OB står fandme også defensivt kompakt og de gør det godt når de forsvarer med 8-9 mand.
OG Gislason skal have ros, når han fortjener det – og han spillede faktisk ret godt igår.
Jeg synes Onside bagefter var alt for fokuseret på at man vil have en flot kamp. BIF gjorde hvad de kunne, men valgte fornuftigt nok at stille lidt mere defensivt op mod OB. Vi må være realistiske og indrømme at vores spilsystemer ikke sidder nok på rygraden til at Kent skal turde satse mere offensivt end han gjorde. Og det ville være dumnaivt at lukke op bagved så OB kan score et kontramål.
Måske havde et mere sammenspillet BIf hold sat trumf på og slået OB, men under de forudsætninger vi har lige nu, så var det et godkendt resultat. Og det lover godt for de afsluttende kampe…
27. april, 2009 kl. 09:20
@ Dupont-dk
helt enig omkring det planløse lossen fra SA og op i hovedet på gud ved hvem der står deroppe….der kom som jeg lige kunne se ikke ÈN farlig situation ud af, hvorimod vores opsspil fra bunden virkede mere farligt….
27. april, 2009 kl. 09:57
@ Dupont-dk
Jeg forstår ikke hvorfor du ikke er mere positiv efter igår.
Vi har siden årsskiftet kæmpet med at få spilkonceptet integreret, og det er gået stødt fremad. Igår tog vi så et stort skridt i den rigtige retning, hvor vi også turde spille fodbold på de små områder. Vores centerforsvar lossede ikke bare bolden væk – der blev flere gange bygget op fra bunden. Desuden var vi spilstyrende mod ligaens bedst kørende mandskab og så har vi garanteret mere at gi’ af.
Spiller vi sådan resten af sæsonen, kan vi godt vinde guld.
Jeg synes vi så igår, at Kent Nielsen spilkoncept ikke er destruktiv kontrabold, men flot angrebsspil forbundet med en solid defensiv. Og det er den slags fodbold der ikke alene kan vinde mesterskaber, men som er eneste vej til europæisk succes.
27. april, 2009 kl. 10:28
Jeg er enig i de foholdsvis positive stemmer herinde. Vi spillede en super flot første halvleg, hvor vi kontrollerer tingene og skaber nogen farlige chancer. Som andre siger, så er vi sgu uheldige ikke at vinde 1-0. OB har vel ikke en eneste farlig chance, mens vi har en lille håndfuld, der på en god dag kunne have gået ind.
Anden halvleg bliver meget rodet og ikke synderligt velspillet. Synes niveauet falder efter Jallow forlader banen, da vi mangler en vigtig brik i presspillet.
Mht. kritik af Gisla, så synes jeg den er helt skudt ved siden af. Han spiller en rigtig god kamp på midten og erobrer enormt mange bolde og fordeler spillet godt. Mht. Farnerud, så gør han ikke meget væsen af sig efter han kommer ind.
Jeg undrer mig lidt over, at Kent ikke skifter ud i slutningen af kampen (med 20 min igen cirka), da vores spillere begynder at se lidt trætte ud. En Lorenzen på kanten kunne måske have givet lidt ekstra dynamik osv…
Well well. Nu skal vi have sejre fra i dag af og frem…
27. april, 2009 kl. 11:21
igen igår så man en meget ánonym jan k vi kunne ligså godt spille med 10-11 jan k gør ingen forskel er så træt af at se ham på den bane vil kent virkelig have vi ska ud og ofre millioner på nye spillere til sommer
spiler på vej væk
mike j
lorentzen
(samuel holmen)
tobias mikkelsen
bissen
david williams
(wass)
27. april, 2009 kl. 11:25
det er altså alle gode spillere og nogle af dem har niveu til vores hold jeg vil personligt mene en lorentzen på top niveu er langt bedere ind jan k der ikk har vist en skid endnu kære kent vil du være venlig at sætte jan på bænken. sådan som mike har spillet efter han har været i malmø ville jeg sku os være ked af at miste ham
27. april, 2009 kl. 11:31
Var bestemt ikke tilfreds med jan k igår igen, han spillede ikke særlig godt og fik smidt mange dumme bolde væk. wass spillede også rigtig skidt de første 45 minutter men spillede sig dog op. og så syntes jeg at kampens bedste spiller var remco. er meget imponeret af hvor sikkert han spiller dernede, han gir virkelig ro og gør stort set alt rigtigt igår.
27. april, 2009 kl. 12:04
@ Dupon-dk
Det er helt fint at du er skuffet efter kampen, men det er nogle noget uheldige udtalelse du her kommer med.
Det er muligt, at du ikke synes Gislasson spiller godt, men din ovennævnte grund er da helt i skoven. Hvis du blot har set en håndfuld af Brøndbys kampe, vil du vide, at Brøndby altid giver bolden op, ved at Gislasson sparker den ud i venstre side mod Duncan. Om det er smart ved jeg ikke, men det er holdets idé, og ikke Gislassons alene. At Stephan Andersen blot hovedløst losser bolden op ad banen, synes jeg også er helt forkert. Han er god til at søge backerne, og når de så er dækket, søger han den lange aflevering, hvilket han gør ganske udemærket. Men det er klart, at en aflevering på 60 meter ikke vil lykkes hver gang. Hvis du mener Stephan er slem til dette, måtte du da have revet dig komplet skaldet, da vi havde Ankergren på mål. Han gjorde dette konstant, og med langt mindre succes en Stephan.
At give Farnerud en sviner, for at være utilfreds med bænken, er igen ret hovedløst. Jeg håber ikke vi har en spiller i truppen, som er tilfreds med en bænkeplads. Alle skal være skuffet over dette. En spillers løn er jo altid baseret på tidligere meritter, hvorfor Farneruds løn også er ganske fortjent. At han så mangler at vise det samme niveau for Brøndby er en anden sag. Men det samme kan jo siges om mange spillere. Da vi henter Jan Kristiansen, og AGF henter Jakob Poulsen, synes langt de fleste jo også, at vi havde hentet den bedste spiller, og vi betaler med garanti også den højeste løn. Men idag ville jeg da ønske, at vi havde hentet Jakob Poulsen og ikke Jan Kristiansen. Men sådan er der jo så meget.
Jeg er dog enig med dig i, at Kent indtil nu, ikke har løst opgaven til top karakter. Selvom kampen mod OB var ok, mangler vi stadig en hel del, inden vi det hold vi burde have, med den trup vi har.
27. april, 2009 kl. 12:31
Jeg forstår ikke folk er så meget imod Jan K.. Han fylder utroligt meget på banen, både defensivt og offensivt! Han knokler, og har nok klubbens bedste skud. 26 kampe og 7 mål, viser at han er ganske farlig! Forstår ikke at man kritisere Jan K, som knokler, når vi samtidigt har Duncan med fra start, som er helt ved siden af sig selv. Han er ikke mål farlig, han kæmper ikke & og så brokker han sig over manglende indlæg.. Nu har han fået en masse indlæg de sidste 2 kampe – så hvad er nu problemet Duncan?
27. april, 2009 kl. 13:00
Jeg er helt klart enig med kritikerne af Jan K. Jeg står gang på gang og ønsker ham langt væk fra den bane. Han laver så mange fejl og det kan opvejes af hans fight. Mit problem er så bare at når jeg bliver allermest træt af hans spil, så sparker han den ind… På den anden side mener jeg K Lo vil være garant for den samme fight, de samme mål bare med færre fejl end Jan K og med større gennembruds farlighed. GIV K-LO CHANCEN og lad Jan få en 3 kampe på bænken… Jeg ønsker mig virkelig K-Lo på kanten mod aab og et par kampe fremover…
Vi skal i den pokalfinale!!!
27. april, 2009 kl. 13:03
Jeg synes ikke Jan Kristiansen gør det godt offensivt. Han har et fremragende skud, men jeg mener ikke man kan have en dygtig skytte med, som ikke kan bidrage med noget opspilsmæssigt. Nogle gange slår han nogle gode dybde afleveringer, men det sker alt for sjældent. Defensivt kæmper han måske godt nok. Men det er nu ikke voldsomt mange bolde han erobrer, og jeg synes faktisk at Krohn-Dehli i højre side bidrager med ligeså meget defensivt som Kristiansen gør. En Lorentzen vil helt klart kunne forbedre vores opspil, hvilket har haltet meget i foråret. Omvendt mister vi en voldsom skudtrussel i Jan Kristiansen, hvilket nok også er Kent Nielsens bekymring. Jeg ved dog godt hvad jeg ville vælge.
27. april, 2009 kl. 13:32
Der skal to til at skabe en kamp, og vi kommer ikke udenom at OB gør det rigtigt fint defensivt og holder en stram organisation hele kampen igennem. At vi alligevel kan ærgre os over at vi ikke vinder, vidner vel også om hvordan kampen var, nemlig at holdet faktisk gjorde det glimrende, formår at lægge pres på en god modstander, spiller bolden fint rundt og holder dem fra de store chancer. Jeg synes det så ganske fint ud, og klar fremgang for de fleste.
Jeg vil dog også sige, at Wass og Jan K har spillet bedre kampe. Og så må jeg jo nok overgive mig nu, Remco var jo fantastisk i den kamp!
Med hensyn til udspark og lange bolde, så kunne der jo være en grund til at de to “store” spillede på toppen i går. Kent var da udmærket klar over at OB er svære at spille imod og derfor forsøgte at sætte pres på dem med Jallows hårde arbejde og Duncans fysik. Derfor blev der spillet lange bolde, men også fordi en hurtig omstilling er et effektivt våben men der bare ikke var så megen plads at spille kort på.
27. april, 2009 kl. 13:43
Jan Kristiansen gjorde det igen i går udemærket. Han har nogle gode rush fremefter og nogle rigtig gode sideskift og frispilninger, der godt kunne have give mål.
Hertil kommer hans skudstyrke.
Jeg vil meget nødig miste ham, og forstår ikke den ret ensidige kritik af ham herinde.
Når det så er sagt, ser jeg gerne at man veksler lidt mere på kanterne ved brug af K-Lo og Mikkelsen. En Mike Jensen som indskifter i stedet for Gissy kunne tilsvarende også være godt.
Om vi får forlænget de kontrakter afhænger vist af om de gider rollen som indskifter.
27. april, 2009 kl. 13:48
Artiklen starter med at Brøndby kunne ikke og OB ville ikke.. Der skulle ha´ stået:
Brøndby manglede heldet, OB kunne og ville intet.
Havde vi vundet igår, havde vi alle snakket om hvor fedt det var og nu er guldet for alvor en kamp mellem to hold osv. Jeg syntes der var klasseforskel igår, vi skulle bare ha´ vundet. OB var meget skuffende at se på, tror måske de kunne mærke at de ville blive straffet såfremt de gik efter sejren.
Jan K kontra Kasper L, kan godt lide Kasper, men Jan K har mere fysik, står bedre på banen, slår gode indlæg med både højre og venstre pote samt er mere målfarlig igen med begge ben, kort sagt; Jan er en bedre holdspiller, der er mere værdifuld for holdet.
Kasper er bedre i kombinationsspillet og har bedre teknik. Jeg syntes at Kasper ville gøre bedst gavn på midten ved siden af vores defensive midtbanemand.
Kent laver i bagklogskabens klare lys den fejl at tage Jallow ud istedet for Duncan, utroligt så lang snor han får, mht. indlæg var der rigtig mange igår, han er bare ikke skarp for tiden.
Dommeren var anti brøndby igår, det var ret frustrerende at se på.
27. april, 2009 kl. 14:02
Jeg var inden og se kampen i søndag, og må sige jeg er lidt skuffet over Kent’s beslutning ang. beslutsomhed for at udskifte.
I hele anden halvleg varmede Lorentzen, Pierre Kastrup og Mike Jensen om, men helt menings løst. Forstår ikke hvorfor man ikke prøver at skifte en frisk mand ind som Lorentzen i stedet for Jan k der ikke havde sin bedste af, eller måske en Jonsön i stedet for Gislason. Syntes Gislason gjorde det godt, men ville gerne prøve at se en der kan være mere med til at sætte spillet i gang frem af banen. Forsvaret stod godt og gav ikke mange chancer væk, så hvorfor ikke prøve at gøre lidt for at få midtbanen og angrebet mere i gang med en mere teknisk Jonsön.
Kan virkelig ikke se meningen af kun at skifte en ud, når der var flere det ikke lykkes for og som så trætte ud. Ved ikke helt hvad der findes af forklaring på det.
Kan i hjælpe?
27. april, 2009 kl. 14:37
jan k har sku ikk spillet godt i det nye år og det med i siger han fylder på banen det syntes jeg nu ikk han gør hans indlæg er sku heller ikk til at råbe hurra for og den skud styrke som jan k giver ville jeg nu ikk savne da lorentzen os sparker godt ude fra farnerud har os et tryk fra distancen
27. april, 2009 kl. 14:45
Jeg synes langsomt at Kent begynder at spille lidt med de brikker han har. Generelt er han langsom med udskiftninger i kampene, men at han tog Gisla af holdet og satte Jon ind mod SønderjydskE var et fint træk. At brug Gisla igen mod OB, var taktisk fornuftigt, og Gisla spillede en af sine bedre kampe (måske ville han bevise noget).
At Kent bænker Farnerud efter sidste kamp er lidt svært at forstå, men han TØR rotere og det skaber den dynamik i spillertruppen, som er nødvendig. Det var han lidt længe om, men nu tør han, og pointen er jo at han ikke roterer i blinde, men roterer mellem de spillere der gør det godt!
Personligt ser jeg frem til at Thomas Rasmussen er frisk igen (hvis han når det), og at Michael Nillsson kommer til klubben. Synes at Randrup og Wass er de svageste i forsvaret. Wass er altid god for et par løb op af linjen, men han er for usikker, og OB matchede helt bevidst Demba Nyren på den lille mand i højre side. Ofte tabte Wass den, og han er bare for usikker i sin boldomgang endnu. Randrup er også ustabil. Begge ryger ud på bænken efter sommerpausen spår jeg!!
27. april, 2009 kl. 15:15
Jan Kristiansen er en fantastisk spiller. At han ikke har ramt niveauet i foråret endnu, er bittert, og ja – der burde vel være plads til at give Lorentzen en chance når det er. Men lad nu være med at gøre ham dårligere end han er.. Han var en kanon mand i efteråret og vi ved hvad han kan.
Jeg synes det er uberettiget, pludselig at ønske han aldrig var blevet købt. Og at du kewell (som jeg ellers normal er meget enig med) hellere vil ha’ vi havde købt Jakob Poulsen er da også mærkeligt at skrive – er det fordi han scorede i weekenden eller hva’? For ham og resten af AGF holdet har vi sgu da ikke set meget til før nu… Faktum er – at vi har fået 7 ligakasser fra Jans skøjte i denne sæson – det er mere end de fleste midtbanespillere kan prale af.
Jeg personlig kan rigtig godt lide Jan Kristiansen og jeg fornemmer på hans attitude, at han er god for holdet, og så er det en fornøjelse at se hans fandenivoldskhed, når det ikke kører optimalt. Omvendt er jeg også glad for Lorentzen, men jeg tror han er en type som fungerer bedst på et hold i harmoni, og det er vi først på vej til at blive nu. Så mon han havde gavnet så meget – men det får vi jo aldrig svar på.
Men mon ikke Jan K. – ligesom MKD (som også har fået mange høvl for uger tilbage) bliver helt igen, når han nu klapper et par stykker ind i Ålborg på onsdag, og sender os i Parken Kristi himmelfarts dag..
27. april, 2009 kl. 15:29
Hvordan kan folk ikke være tilfredse? OB spillede da slet ikke over midten og lavede nærmest ikke andet en at ligge en høj bold op hver gang. Det er altså heller ikke let at vinde 3-0 over et hold som kører lastbiler ind foran målet. Vi spillede rigtigt fornuftigt og det er da uheld at vi ikke får scoret, da OB jo blokerede den på stregen ihvertfald 2 gange.
En af grundene til at vi kunne være de dominerende er netop at Kent havde taget AF ud til fordel for Jallow og at han havde beholdt JK på banen. Vores fysik over matchede OBs igår og det havde den ikke gjordt med Lorentzen på banen i stedet for JK. Derfor var det lige netop i går vigtigt at have JK med.
Ellers må man da sige at Gislason tog skeen i den anden hånd og leverede hans bedste præstation i foråret og har nok lagt pres på JJ. Det bliver meget svært for Kent at sætte Gislason af til næste kamp!
27. april, 2009 kl. 15:56
6 skarpe som folk nok vil kunne svare på (jeg har åbenbart ikke forstand på det):
Havde JJ spillet sig af til igår ?
Er det fornuftigt med kun 1 udskiftning ?
SA er ligaens bedste målmand, men kunne man ikke losse lidt mindre ?
Skal Duncan blive ved med at være frontmand når målene udebliver ?
Når spillet som det siges kørte godt igår og vi har brug for at være med fremme, skal man så ikke satse lidt mere frem ad ?
Kan vi slå fUck med det hold/spil/koncept som vi brugte igår ?
27. april, 2009 kl. 16:14
-JJ havde ikke spillet sig af. JJ er nok manden hvis vi spiller mere offensivt, og det tør Kent ikke endnu mod de store. Men Gisla er den bedste defensive.
- Faktisk sad jeg selv og syntes det var svært at tage nogen ud i går. Syntes Jallow var en konstant trussel med sin energi, og Dunken er en klump til førsteberøring, men altid en trussel på hovedet. Så igår var een udskiftning faktisk godt nok!!
- Jo, SA losser for meget, men efter at Kent kom til virker det til at hele forsvaret har fået at vide at de skal losse klatten ud over siden hvis de er det mindste i tvivl. Mon ikke også SA har fået at det sammen at vide?
- Jeg ser ikke noget alternativ til Dunken lige nu, da hans hovedspil er vigtigt både i feltet men også som spil station under pres. Så han skal have chancen i rotation med Farnerud og Jallow.
- Kent vil være fremme i tabellen, og det kræver også sikkert spil. Det er naivt at tænke at vi skal give los med det offensive spil i en så vigtig kamp, når vi endnu ikke har styr på det offensive spil. Men jeg syntes at de gik efter sejren i alle 93 minutter, samtidigt med at de havde en stram defensiv. Men jo BIf skal på sigt kunne satse mere, men så langt er dette hold ikke endnu (selvom vi gerne ville have det). Havde vi tabt igår havde det set grimt ud…
- Ja, vi kan slå FCK, men vi kan også tabe. Vi kunne også have slået OB. Men mod FCk er det nok en alt eller intet kamp og vi kan bedre turde satse i 2. halvleg.
27. april, 2009 kl. 16:26
@AB
1. Stadig skadet
2. Absolut nej
3. Nej
4. Nej
5. Absolut jo
6. Håber jeg vi kan
Derudover ser jeg en spillertrup med fremgang fra kamp til kamp.
27. april, 2009 kl. 16:52
Lars Olsen udtalte ” Vi kommer til brøndy for at vinde” Så vil jeg da lige minde Lars Olsen om, at når man sender en bold mod mål er der altid en risiko for at score, når man ikke sender bolden mod mål, score man 100% ikke. Derfor vandt OB ikke.
Der tog 40 år at vælte Berlin muren. Så kan man beder forstå, brøndby ikke “ku” på 90 min.
Fck & Brøndby skal mødes i parken & OB har Fck hjemme, så det var jo næsten gratis at gå efter sejren, men du er en “tøs” Lars Olsen
Guldet er ikke noget man får, det spiller man sig til. Derfor bliver “I” nr. 3
27. april, 2009 kl. 17:09
@AB
1.Nej, men var ikke klar
2. Nej, men det var en fysisk præget kamp. Kan ikke se hvem der kunne komme ind og fortsætte det fysiske spil. Banen er stadigvæk ikke i top til det polerede spil desværre.
Jo SA kunne også efter min mening losse mindre, men igen banen er ikke til poleret fodbold. Risikoen ved at prøve at spille den op er efter min mening livsfarlig imod et hold som OB. Når banen er så dårlig vel at mærke.
Duncan knokler som en hest. (men har også en opgivende attitude når han mister bolden) Det positive i går var at han trods alt fik lidt at arbejde med. Han er vel den angriber der passede til den bane og modstander vi mødte i går.
Er helt enig med dig i at man godt kunne forsøge at ændre noget for at vinde kampen på hjemmebane.
Slå fck? Tror jeg ikke, men håber det. Men spiller for spiller er FCKs trup mere moden og prøvet. De har desuden 2 nemme kampe i pokalen(som sædvanlig) så de kan give nogen lidt pause.
Giv nu Kent tid til at forme holdet. Jeg ser også fremgang fra kamp til kamp. Nu vuderer han truppen og får mulighed for at handle til sommer og sætte sit første hele præg på truppen. Er overbevist om at det nok skal blive godt.
Ved godt at Køhlert spillede bedre i efteråret, men manden ønskede ikke at fortsætte. De fleste ville også hellere se Køhlerts hæl end tå på et tidspunkt. Giv manden tid, så skal det nok komme.
27. april, 2009 kl. 17:34
ad.1) JJ var skadet
ad.2) Jeg savnede flere udskiftninger omkring de 70 min oder so. Man kunne fint have sat fx. Mike Jensen eller K-Lo på banen på i stedet for Gissy det tidspunkt. Eller en Peter Madsen for Dunken. Men det er nok en smagssag.
ad.3) Jeg synes ikke SA losser unødigt meget.
ad.4) Jeg mener vi skal have min én og helst to klasse angribere til at skærpe konkurrencen med OJ og Dunkan. Der skal ryddes ud i resten, muligvis med undtagelse af Agger, som jeg ikke har set nok til at bedømme.
ad.5) Jeg var generelt godt tilfreds med spillet, men fra det 70 min oder so, kunne man so nævnt godt have sat lidt mere kreative folk på banen.
ad.6) Konceptet er vel ok, men vi mangler lidt kvalitet på enkelte poster. Jeg tror ikke på en sejr mod FuCKerne, men håber at blive overrasket. Vi er nok først rigtig klar fra næste sæson, hvilket også er fint nok, hvis vi spiller europæisk.
27. april, 2009 kl. 18:07
Til KanonForm:
Jeg er bare så enig med dig – dog kun delvist under punkt 6: De kampe lever deres eget liv og vi kan som det muligt dårligere sagtens vinde kampen.
Og dog… synes ved nærmere eftertanke, at SA for ofte sparker bolden for hurtigt ud.
27. april, 2009 kl. 19:13
Nu vil jeg da også lige komme med min mening.
Jeg syns kampen i går var meget positiv, det er sgu lang tid siden jeg har set en Brøndby hold som kombinerede og havde aftalte løbemønstre specielt i 1. halvleg, bevares kan blive bedre, men Rom blev jo ikke bygget på en dag. Skulle der havde været en vinder, så skulle det være os, 2 bolde reddet på stregen, 2 som suser forbi den ene stolpe og Duncans på sammenføjningen.
Jeg finder det naturligt nok, at kampen går lidt død i starten af 2.halvleg, det er en meget hård og fysiskpræget kamp, som trækker tænder ud, så derfor vil man med rette kunne skifte noget mere og før ud, så der vil jeg give jer, som syns vi skifter for lidt ud, ret. Syns vi burde have K-LO og Mikkelsen noget mere med i truppen sammen med Agger.
Omvendt syns jeg faktisk, at mange spiller en god kamp, Wass syns jeg spillede bedre og mere sikkert en normalt og Randrup gør det rigtig godt i den kave side.
Måske burde Stephan ikke losse så meget, men er helt sikkert noget som han har fået afvide han skal, og jeg kan godt lidt følge ideen, men syns bare han skal holde sig til lange udkast ud i siderne, for det koster så mange kræfter for modstanderen at skulle omstille sig så hurtigt og sprinte tilbage efter en standardsituatíon.
Syns det er fedt, at Remco spiller med en skulder som går af led igen, den mand er syg (på den fede måde), Max spiller konge og Gislason spiller en rigtig rigtig god kamp. Holmen gør det samme og i får meget meget mere ud af ham når han får lov at arbede fra felt til felt.
Nu det negative, vi skal sgu hverken have Mike Jensen eller Madsen ind på banen, de er bare ikke gode nok, ligesom Elanga, de skal bare ud af klubben og så skal vi have købt en angrebsforstærkning og forlænget med K-LO.
Og så irritere det mig grænseløst at, Werge og Frimann sidder og siger, at Farnerud kan komme ind og skabe mere dynamik og kreativitet, HVIS han ikke er sur over at starte ude. Så viser det sig, at Farnerud er rigtig kvindesur (undksyld udtrykket) over, at starte ude, selvfølgelig kan man være skuffet, men tag nu Gislason som går ind og knokler. Jeg er så skuffet over Farneruds atitude og væremåde, han tror sgu hane er så meget og har sgu sjældent set en mand med et større ego, fy for satan hvor er jeg skuffet over sådan en egotripper som åbenbart tænker med tegnebogen!
Smid da ham af helved til, vi har Krohn-Dehli, som jeg lige skal sige spillede en kongekamp i søndags!!
27. april, 2009 kl. 20:33
@ Andsbjerg
Det er fint at du godt kan lide Jan Kristiansen, du er tydeligvis ikke den eneste. Jeg må blot tilstå, at jeg ikke synes han er god nok til vores hold.
Vi har desuden en midtbane bestående af 4 spillere, og når hverken han, Holmén eller Gislasson er de store teknikkere, så har vi kun en enkelt kreativ midtbane tilbage i Krohn-Dehli. Når vi så har Duncan og Jallow oppe front, som igen er dygtige angribere, men ikke de stærkeste teknikkere, så er det naturligt, at vi ikke spiller champagne fodbold, som under Laudrup, hvor vi havde stærke pasningsspillere som Kahlenberg, Retov, Elmander, Mads Jørgensen, Skoubo og Daugaard. Derfor vil jeg gerne have nogle flere kreative typer ind på holdet, så vi kan få noget bedre spil at se. Og her mener jeg at Gislasson og Jan Kristiansen, eller som minimum en af dem burde bænkes, så vi får plads til andre typer, som eksempelvis Lorentzen.
Din kritik af, at jeg nævner Jakob Poulsen er noget skudt forbi. For det første nævner jeg ham kun, fordi jeg ville bringe en pointe omkring, at man ikke altid ved hvad man får, når man henter en spiller, og derved heller ikke kan hæfte sig meget i hvad man betaler dem i løn, da det som sagt altid er baseret på tidligere meritter.
Når du så samtidigt påstår, at Jakob Poulsen kun er værd at nævne, fordi han scorede i weekenden, og at han ikke har vist noget før, så må jeg sige, at du umuligt kan følge med i andet end Brøndbys kampe, for Jakob Poulsen har været fremragende hele foråret, og blev også, i øvrigt før sidste AGF kamp, udtaget til landsholdet, hvor han også fik debu. Uanset hvad man måtte mene om Jan Kristiansen, er han altså ikke i nærheden af landsholdet.
27. april, 2009 kl. 20:52
He he – utroligt så meget fokus folk pludselig har fået efter at det kom frem, hvad Farnerud hiver i løn.. Der var sjovt nok en hel anden holdning og optimisme da han blev præsenteret som Brøndbyspiller. Ikke at der er noget galt i det, for han har ikke leveret hvad der var forventet, men han er vel lant fra den første spiller der har det svært i en ny klub.?
Det virker desuden som om mange har en utrolig stor kærlighed til Kasper Lorentzen – uden tvivl er han en dygtig fodboldspiller, men i min verden betegner ordet “evighedstalent” ham bedre end noget andet. Har egentligt altid været pro KL, men husker dårligt hvornår han sidst har spillet en god betydningsfuld kamp.?!
27. april, 2009 kl. 20:59
jeg støtter mig sku til kewell med at vi mangler de spillere som kan sætte mænd af enkelt ¨på det hold vi har nu spiller vi med 3 def midt hvor vi kun ser 2 af dem syntes ikk jan ks afleveringer er så synlige og han laver måske også ser man ham ikk resten af kampen ville da langt hellere have haft en envoldsen i aab
27. april, 2009 kl. 21:07
Letholm*
Syns du selv Farnerud har en god udstråling??
Jeg syns det var tydeligt i søndags, at han tænkte, at hvis han ikke kunne få det som han ville have det, så kunne det også være helt ligemeget det hele.
Tror ikke, at det har så meget med hans løn at gøre, at folk er opmærksomme på ham, men vi ser ham jo først i kamp her i efteråret og alle har store forventninger til ham..
Jeg tænker ikke så meget over hvad vi giver ham i løn, men jeg hæfter mig ved hans indstilling til tingene. Ham imponerede mig i Midtjylland da vi var en mand i undertal med flot arbejde og god disiciplin, men syns hans attitude i kampene efter virker meget opgivende hvis det ikke lige lykkes for ham eller han selv er midtpunkt i begivenhederne..
Jan K gør det godt rent arbejdsmæssigt, men syns nu han slår nogle gode baller ind i feltet bagom forsvaret og er også altid spilbare, men ja der mangler lidt driblende og udfordringer på kanten, men tror på at det kommer, men vil stadig ønske, at vi havde K-LO og Toby med i truppen og nogen gange vekslede lidt mellem kanterne, ligesom vi skal veksle mellem Gisla og JJ, så kunne Krohn-Dehli overtage for Holmén når Mikkelsen skal spille, sikke en bred midtbane vi i grunden har.
Mangler bare lige en angriber ala Søren Larsen, en skam han blev skadet, men så må vi jo nøjes med Gudjohnsson fra Barca;-)
27. april, 2009 kl. 21:35
Det er min egen lille tese, men helt ærligt synes jeg ikke Farnerud er så opgivende og “irriterende” at kigge på som mange gør det til. Måske er jeg blåøjet, og tror på det bedste i folk, men for mig virker det som om folk tilsyneladende har en tendens til at flyde lidt med strømmen. Er der først kommet et par kommentarer i en bestemt retning går der ikke lang tid førend en del følger trop.
Er selv lidt træt af Gislasson, men at svine ham direkte til, er vel i bund og grund ikke helt fair. Hvorfor han ikke kan spille en bold 5 meter frem af banen når han kan ligge den ene gode bold på tværs efter den anden er en kæmpe gåde, men manden er for nogle blevet lidt en syndebuk.
Slutteligt ang. Farnerud vil jeg lige påoege at han var den offensive spiller (ink. Dunken) der vandt flest hovedstødsdueller – påfaldende.??