Thygesen: Det handler om at spille
10. juli, klokken 5:36 af Steen Sørensen
Mikkel Thygesen har været Brøndby-fan siden barndommen og prøvede også lykken på Vestegnen, men uden succes. Nu er energibundtet tilbage og er klar til spille en hvilken som helst plads på holdet — også i angrebet.
1. juni i år blev Mikkel Thygesen præsenteret på Brøndby Stadion som ny spiller hos de blå/gule. I flere medier kunne man efterfølgende læse, at skiftet til Brøndby IF var som at vende hjem for det 26-årige energibundt, der gennem sin opvækst i Greve få kilometer sydvest for Brøndby nærmest fik de blå/gule farver ind med modermælken.
- Alle er Brøndby-fans, hvor jeg kommer fra. Der findes ikke noget andet, så jeg er ligesom vokset op med det. Jeg har også fundet en masse billeder. fra jeg var yngre, hvor jeg står klædt i Brøndby-tøj fra top til tå. Det skulle man jo have, siger Mikkel Thygesen til Tipsbladet og fortæller, at han har flere venner i Brøndby Strand. Blandt andet har Thygesen været med til at åbne street-fodboldbaner i området.
- Fotomodellen Malik inviterede nogle af mine kammerater og jeg ned for at spille. Så hang vi lidt fast ved street-banerne ved Kisumparken og Tranumparken og lærte endnu flere mennesker at kende. Så er det klart, at man får nogle tætte relationer til området, afslører Mikkel Thygesen.
De andre var bedre end mig
Den nybagte Brøndby-spiller nøjedes i sin pure ungdom ikke blot med at være fan af Vestegnens stolthed, men skiftede dertil fra barndomsklubben i Greve for at prøve evnerne af. Det blev imidlertid blot til halvandet år i Brøndby dengang, inden turen gik videre til Valby-klubben Frem, hvor Thygesen senere nåede at blive en profil i Superligaen.
- Jeg gav det selvfølgelig chancen, men jeg kan huske, at omkring min juniortid kom Krohn-Dehli, Kahlenberg, Jonas Kamper og nogle andre rigtig store navne til. Derfor var der ingen muligheder for at komme på førsteholdet, og jeg så måtte jeg jo tænke på min udvikling, forklarer Thygesen og fortsætter:
- Det handler om at være realistisk. Hvis du ikke er god nok til at være i en klub, så skal du heller ikke spille der. Det indså jeg forholdsvis hurtigt. At de andre var bedre end mig. Så måtte jeg et andet sted hen for at udvikle mig. Jeg havde en del kammerater, som spillede i Frem, så det matchede ret godt.
Man spiller bare, hvor træneren siger
På trods af at have spillet på midtbanen gennem det meste af sin seniorkarriere har Mikkel Thygesen optrådt i angrebet i Brøndbys træningskampe op mod den nye sæson. Det kan blandt andet forklares med fraværet af Mathias Gehrt og Nicolaj Agger af forskellige årsager — henholdsvis skadet og længere ferie p.g.a. U/21-EM. Det er imidlertid ikke noget, der bekymrer hovedpersonen slev, som blot er glad for at få fast spilletid.
- Jeg har altiod sagt: Yndlingsplads eller ej, det er lige meget. Det handler om at spille, og hvis træneren synes, at man passer bedst på en bestemt position, så spiller man bare den position. Jeg er ikke den typiske angriber. Jeg trækker lidt mere ned i banen, men jeg får måske en friere rolle, når jeg ligger på toppen, hvor jeg virkelig kan bruge min energi og lægge pres på modstanderens bagkæde, slår Mikkel Thygesen fast overfor Tipsbladet.
Fredag aften blev Thygesen sparet i 2-0 nederlaget mod FC St. Pauli, men det ligner spilletid i eftermiddag, hvor endnu en tysk klub — Hansa Rostock — tager imod Brøndby IF kl. 15:30. Det kan også blive til spilletid onsdag aften mod Samsunspor, inden den officielle debut formentlig er en realitet, når de blå/gule på hjemmebane åbner Superliga-sæsonen mod AaB næste søndag.
37 kommentarer til “Thygesen: Det handler om at spille”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
10. juli, 2011 kl. 09:21
Jeg kan sgu godt li hans indstilling til tingene.
Man spiller den plads træneren mener man skal spille, og så kæmper man for det.
Ikke en eller anden snotforkælet spiller, som kun vil spille på én plads, og kun med et bestemt nummer.
10. juli, 2011 kl. 10:55
Kære Thygesen..
Har blot at sige,,, vi vil se de billeder hehe..pjat.
Velkommen endnu en gang og glæder mig meget til at se dig forbedre holdet.
10. juli, 2011 kl. 15:42
så er brøndby bagud 1 0 til hansa…
10. juli, 2011 kl. 18:28
Så er det en kamp tilbage, til at fine forem i Hr. Jensen.
Indkøb & trænings resutater går hånd i hånd. Jeg tror vi skal kampe hårde for en 3 plads. igen, igen & igen.
10. juli, 2011 kl. 19:14
Thomas Rasmussen til brondby.com: “- Kampen var en blandet affære, hvor vi var skidt kørende i første halvleg. Hansa var hurtigere på bolden end os og mere kyniske.”
Det lyder jo som et kort referat af enhver anden brøndbykamp de sidste sæsoner
10. juli, 2011 kl. 19:55
når man ser på den hold opstilling i dag og tænker på Henriks vise ord om at vi skulle til Tyskland for at finde vinder mentaliteten frem og vinde nogen kampe, er det jo som at modsige sig selv og endnu en gang udstille sin egen evne som træner. En god træner har da sin ideal opstilling klar her en uge for sæson start. Det er jo ikke fordi det er nye spiller han har fået at arbejde med det sidste 1 ½ år så han kender da deres gode og dårlige sider. Så hvordan det endnu ikke er lykkes ham at finde noget der bare minder lidt om en ideal opstilling er mig en gåde. Vælg dog de spiller du vil, og så drop alt det fis med at alle skal have en chance for at bevise hvad de kan. Vælg de 11 – 13 du vil bruge og brug dem, så kan det være at selv spillerne kan finde sammen og ikke bliver så forviret oppe i deres hoved om hvad det er deres chef vil. Hvor er hans spille koncept ??
glæder mig at høre alle jer andre være positiv omkring endnu et nederlag og forsvare superligaens dårligste træner endnu en gang.
10. juli, 2011 kl. 20:25
“glæder mig at høre alle jer andre..”
Øhh jeg har ikke ligefrem bakket op om HJ, hvis ellers du har læst et par af mine indlæg, så mig skal du ikke indlemme i den sætning, tak.
Jeg er enig med dig, og det er der flere, der er omkring bl.a. HJ.
Det hele er altså ikke nødvendigvis enten for eller imod dine indlæg.
10. juli, 2011 kl. 20:37
En sejr.. ÉN sejr i alle træningskampene er hvad HJ har kunnet trække ud af denne trup. Og så mod Resen-Humlum.. Altså Humlum i sig selv er stort set blot et sommerhusområde lige nord for Struer!!
Og de kampe vi har tabt er til ikke særligt skræmmende modstandere.
Og så stiller HJ op med de mærkeligste opstillinger her en uge før sæsonstart.. Jeg tror gudhjælpemig ikke han aner sine levende råd, og at hans opgivenhed nu for alvor begynder at smitte af på resten af holdet..
10. juli, 2011 kl. 20:41
@mourinho
Nu spillede de igår, at bruge de samme 11 i alle kampe er dumt, især 2 dage i streg. Dem der spillede begge fik vist kun 60 min i hver kamp. Med træningskampe er det jo netop pointen af få afprøvet hele truppen i kamp.
Det bliver interessant at se kampen mod samsunspor, bliver vel noget der minder om idealopstillingen. Umiddelbart ligner vores opstillinger pt. et dårligere hold end det vi stillede i foråret. Ie, uden wass,mkd og thygesen. De 2 tyske kampe er nu svære at vurdere. Det er som HJ siger, meget meget værre med de 2 kampe mod hedensted/roskilde.
Vi virker umiddelbart meget afhængige af MKD, uden ham på banen vinder vi bare ikke, uanset om han spiller godt.
10. juli, 2011 kl. 20:48
@mourinho
Jeg tror ikke mange af os er store fans af HJ pt. Hvor har du set det? Hvornår er det vi er positive omkring et nederlag?
@svipper79
. Ellers er suppen bare dårlig pt., udover FCK.
Ja, checkede lige op på de tyske hold. Rostock er lige rykket op fra 3. bundesliga :/. St. Pauli er derimod lige rykket ned. Så BIF burde være på niveau
Men jeg syntes heller ikke vores opstillinger i de 2 kampe var specielt stærke. Bare ærgeligt at ingen træder i karakter.
10. juli, 2011 kl. 20:50
frej..
der er vi så langt fra enig, hvordan kan de samme 18 – 20 mand lige pludselig overraske Henrik og vise storform og evner som de ikke har kunne vise i de sidste 1 1/2 år – det er min pointe. Han burde da vide hvem der kan hvad og ikke – nægter at tro at den enkle spiller sådan blomster op. men ok dejligt at der stadig er noget fans der tror fuldt og fast på Henrik og bakker ham op. men desværre siger det bare mig at det ikke er meget de forlanger af en træner….
10. juli, 2011 kl. 21:21
Det går helt som ventet.
Ingen forstærkninger giver ikke et bedre hold….
Når vi nu spiller uafgjort eller taber til aab kan vi alle høre ‘HJ’s sang igen. Der sker INTET før vi får en giftig angriber samt en defensiv midt. Men så tror jeg faktisk også det gør en forskel.
Hr Bjur – opfordringen er den samme: Hurry up please. Al den snak om Europa er rent til grin med det nuværende hold, vi skal være glade for blot at komme igennem vor første kvalrunde.
10. juli, 2011 kl. 21:27
Hvor kunne det være fedt at vinde alle kampe, men for pokker – det er træningskampe – kampe som gælder om at få minutter i benene.
Jeg kan simpelthen ikke komme op og ringe over manglende resultater i træningskampe, hvor det primære er, at få spillerne igang.. Jeg er dog ret sikker på, at vi stiller stærkeste opstilling mod Samsunspor, og så må vi håbe vi får en sejr for hyggens skyld. Men jeg hopper først med på panikgalajen hvis vi får en håbløs start på sæsonen.
@ Mourinho
Jeg er ret sikker på, at Henrik Jensen har styr på sin start 11′er.. Kampen idag holder Thygesen, Andersen eller Goodson på bænken – hvilket jeg næppe tror er fordi han er i tvivl om de er gode nok. Dog tror jeg han er i tvivl om er centerforsvaret, hvilket jeg umiddelbart ikke forstår – men jeg tror det er 50/50 om det bliver Goodson/Stenderup eller Goodson/Schlebrügge. Og så tror jeg han er i tvivl om Bernburg er klar til en stamplads ved siden af Agger, eller han skal spille med Thygesen som hængende angriber.
Jeg tror rolig vi kan forvente en sæsonstart, som er upåvirket af træningskampene. Et Brøndby Stadion der koger på søndag, skal nok bringe sejren i hus..
2-0 – og Bernburg scorer ned mod Faxe for første gang!!:)
10. juli, 2011 kl. 21:30
frej…
ingen har sagt de er fan af Henrik, men igen har heller været efter ham og givet udtryk for at skulle fyres, den gang tid var. er stadig med på at her en uge inden nok ikke er tidspunktet. jeg har dog set at I er mange der ligesom acceptere at vi har ham, og hele tiden taler om at vi jo har andre problemer at tage os af osv. Nogen bliver ved med at sige – bare vi for de 2 nye spiller, så skal alt nok blive bedre.
Du har også ret, ingen er positiv over et nederlag – men når jeg så giver min mening til kende over et nederlag, for jeg ofte at vide at jeg er for negativ osv. At jeg ikke set det store billede. Men hvad mon det store billede er ? Men som du siger til Svipper79 “ Bare ærgerligt at ingen træder i karakter. ” men for mig betyder det lige alt fra os fans til topledelsen. Ingen tager ansvar, men blot håber at i morgen er alt glemt og så begynder vi forfra fra bunden. Vi har glemt at nogen ikke slog til da de havde chancen, nogen var bare ikke god nok – men i morgen er alt glemt og så begynder vi forfra og alle for igen chancen.
10. juli, 2011 kl. 21:46
Andsbjerg…
ak ja, du lyder som vores nye direktør før forårets kampe ” vi skal have 9 point i de 3 første kampe ” og hvad fik vi – en lang næse. det er da dejligt at du stadig tror på det, men at du nedgør vigtigheden af at vinde, træningskamp eller ej holder bare ikke. som Henrik selv udtalte, vi skal da bare vinde over Roskilde osv. at vinde, lige meget hvad styrker selvværdet og at tabe giver ikke selvtillid, det skal du ikke blide mig ind. Jeg har aldrig hørt om nogen der er blevet bedre af at tabe hele tiden.
Hvad er en håbløs start på sæsonen for dig ??
Jeg vil da gerne lægge ud. Vi skal i de første 8 kampe have mindst 18 point og gerne 19 point – men jeg frygter vi max når op på 10 – 12 point hvis vi er heldig.
Men håber da at mit bud bliver gjort godt og grundigt til skamme.
10. juli, 2011 kl. 21:52
@ Mourinho
Hvem vil DU ha’ som træner?
10. juli, 2011 kl. 22:30
@ Mourinho
Uden at forklejne dig – er jeg mere optimistisk af natur end du er! Derfor er jeg også sikker på vi får en god start, hvor vi følger med topfeltet – hvor mange point det kaster af sig er mindre vigtigt, bare vi spiller som et tophold og er spilstyrrende.
Min frygt er, at vores smalle trup kommer til at bide os bagi – dermed også sagt, at det kommer til at påvirke pointhøsten, hvis Krohnen ikke bliver klar, eller vi for skader i angrebet. Dog tror jeg på, at vi med intakt trup, som bliver forstærket inden vinduet lukker, vil være med i toppen!!
Det jeg skriver, og som du skriver, er rene gætterier, men jeg har stor tillid til truppen. Og jeg ændrer ikke min holdning omkring træningskampe!!
Jeg tror simpelthen ikke på vi IKKE går anderledes ind til AAB kampen mentalt, end det har været tilfældet i træningskampene. 17 – 20.000 tilskuere på Brøndby Stadion, point på spil mv. er noget helt andet.. Og det ved alle spillerne!
10. juli, 2011 kl. 22:47
Når man holder så gode spiller på bænken, må det jo være et resutat af for mange træningskampe på kort tid.
Facit at ledelsen arbejde, for særson start.
*Dårlig planlægning.
10. juli, 2011 kl. 23:14
@ Mourinho
Der har været trænerdebat herinde, og der har været kritik af HJ, for netop at være uden den store fodboldfilisofi. Jeg og andre har sagt, at den bedste måde at komme videre på er at lade HJ køre kontrakten ud, og netop ikke forlænge. Men det kræver, at vi har en erstatning som er bedre.
At ingen tager ansvar fra fans til topledelse må stå for din regning, det er helt ude i hampen, syntes jeg. Jeg ved heller ikke, hvorfra du ved at alle syntes, at alt er glemt i morgen. Jeg forstår ikke, hvorfor vi skal være efter nogen. Det er ikke specielt sympatisk, og det er på ingen måde at tage ansvar som fan.
10. juli, 2011 kl. 23:29
Jeg synes det er knaldhamrende sløjt at tabe de tre sidste træningskampe!!! Jeg fatter ikke hvordan holdet kan falde så sindsygt meget i niveau. Jeg har godt set at nogle mener at det er fordi det er optaktsfase etc. Men altså der må da være nogle grundlæggende færdigheder som er til stede hos de spillere vi har i truppen. Jeg kan ikke se at hold som har endnu længere til sæsonstart og som spiller i lavere rækker skal være i stand til at slå et brøndby-hold som slår hul på sæsonen om en uge!
Jeg håber selvfølgelig på at BIF klarer sig godt mod AAB og hele næste sæson, men jeg har absolut INTET at have mit håb i. INTET indtil nu har gjort mig fortrøstningsfuld forud for den kommende sæson.
Folk må da gerne stemple mig som værende et negativt menneske, men kan bare ikke få øje på det positive i al den virak der har været det seneste stykke tid.
11. juli, 2011 kl. 08:27
For mig at se, så bliver der prøvet ting af lige nu. Bevares, det stemmer ikke overens med, at man udtaler der skal vindes kampe, og at træneren straffer for ikke at gøre det.
Det ser ikke ud til at Thygesen har spillet de to sidste kampe? Det bliver for alvor spændende at se udfaldet af Samsunspor kampen.
11. juli, 2011 kl. 09:12
Hvorfor har Thyge ikke spillet??
Skadet???
11. juli, 2011 kl. 11:38
Andsbjerg…
Du har da ret, det er ren gætværk fra min side, men jeg tør jo det mindste sætte tal på. Så kan du og andre bagefter komme og hovere over jeg tog fejl, hvis det går bedre end frygtet. Alt det andet er bare i min verden for blød sødende. Jeg spurte dig bare om hvad en dårlig start er for dig, men desværre kom der ikke noget ud af det. Jeg forsøgte heller ikke at ændre din holdning til træningskampe, men håbede du havde modet til at sætte tal på frem for blot at sige, “ bare vi spiller som et tophold og er spilstyrtende. ” at vi gør det, betyder jo ikke point på kontoen, for hvor ofte har vi ikke hørt Henrik sige at vi var klart det bedste hold på banen, men vi udnyttede ikke vores chancer osv.
At du så ikke tror på at nederlag påvirker den enkle spiller så læs lige en udtalelse fra Thygesen “ Man kan godt mærke, at der er meget større pres på spillerne i Brøndby end i Midtjylland. Selvfølgelig er stemningen god i omklædningsrummet, men man kan også godt mærke, at hvis tingene ikke er gået vores vej, så er spillerne mere mærkede, end jeg er vant til, siger Thygesen. ” det siger vel alt. Jeg er da også sikker på at på søndag går alle spiller på banen for at vide også oppe i deres hoved, men og der er et meget stort MEN – kommer de bagud, hvad så ? De har ikke noget at falde tilbage på. De vil da automatisk begynde at tænke, hvad nu. Sejrer avler selvtillid og det gør nederlag altså ikke – lige meget hvad.
Du vil også gerne have mig til at nævne navne på evt. Ny træner. Her kunne jeg så vælge at gøre som dig og sige – navne er ikke det vigtigste, bare der kommer en ny, men nej. Jeg har tidligere udtalt at jeg er kommet op i en alder hvor jeg ikke længere har tid til at følge med i de forskellige spiller og derfor har jeg heller ikke på noget tidspunkt udtalte med om nye spiller ( med mindre det er tordenskjold soldater ) og det samme glæder træner. Men jeg da godt vove pelsen alligevel. Troels B kunne være en, Lars O kunne være en anden og ud over dem er jeg mere end sikker på at der nok går en svensk, norsk, tysk, hollandsk træner rundt uden job, som klart kunne gære det bedre en Henrik J. Det vil også give en effekt at nye input at der kom en ude fra, uden tilhørsforhold til klubben.
—————
Frej….
Nu bliver jeg jo lidt nervøs. Du mener vi skal beholde Henrik til hans kontrakt udløber – men kender du lidt til hans kontrakt. For ud fra dit ønske bliver han til evig tid. Henrik er ansat med et halt års opsigelse og den er forløbende så det betyder at den hele tiden fornyer sig selv ind til den dag han bliver sagt op, med et halvt års varsel. Så det betyder at vi har ham hele efteråret, og et stykke ind i det nye år. Skal vi først vurdere hans indsats til vinterpausen betyder det at vi har Henrik hele denne sæson med, mindst. Det er godt nok en skræmmende tanke.
Kilde : wikipedia
Henrik Jensen ny cheftræner for Brøndby IF med en aftale, der løb til sæsonens udløb 2010. Siden da er kontrakten blevet forlænget på ubestemt tid med et opsigelsesvarsel på ½ år.
Som jeg også nævner længere oppe i dette indlæg finder jeg klart bedre træner en Henrik J i min optik hvor en af dem har haft et mandskab på højde med Brøndby. Men igen, der er jo ikke ligefrem tophold Henrik har været træner for før vi fik ham. Faktisk var det bundhold hvor det lykkes ham at rykke ned 4 gange.
Så fakta er at vi har Henrik J resten af denne sæson mindst, med mindre klubben vil købe ham ud til vinter, og har vi mon råd til dette ?
11. juli, 2011 kl. 14:25
6 dage og nogle timer til kick-off mod Aab… Jeg synes der ligges for meget i træningskampene, det er først når ligaen og EL starter at alvoren begynder og vinder vi der så er træningskampene ret så ligegyldige… Jeg synes I burde høre lidt på hvad Mike Jensen har sagt til Brøndby TV
http://brondby.com/tv/?id=67066
Han beder os f.eks. om at være optimistiske og være klar på at støtte holdet… Jeg skal over og se kampen mod Aab og jeg glæder mig til at komme og støtte holdet… De har brug for al den støtte de kan få
Når snakken falder på en opstilling så tror jeg Henrik starter med følgende hvilket jeg også håber:
—————————-Stephan Andersen————————–
Mikael Nilsson Daniel Stenderup Clarence Goodson Jan Frederiksen
Jan Kristiansen Mikkel Thygesen Mike Jensen Michael Krohn-Dehli
——————-Martin Bernburg Nicolaj Agger———————-
Har flere gange leget med tanken om at bruge Bern og Agger i front og nu hvor begge er skadesfri er der mulighed for at prøve det hvis Ole Bjur ikke når at hente den angriber… Personligt håber jeg mere på en def. midt inden angriberen men hvis vi ikke kan nå den eller forlænger med Remco inden premieren så synes Thygesen og Mike ville være godt, ved godt begge er offensivt tænktende men de er begge arbejdsheste på topplan, det ser jeg som en bedre løsning da jeg mener Mikael Nilsson er bedst som back og jeg synes ikke Randrup fortjener en startplads efter det forår han præsterede og jeg vil lige sige at jeg havde en del tålmodighed med ham men den er opbrugt og jeg synes Jan Frederiksen virker mere klar end Thomas og så synes jeg foråret viste at Stenderup og Goodson fungerede godt sammen så sats dog på dem når Max og Thomas alligevel er færdige til vinter
11. juli, 2011 kl. 14:41
Følgende kommer til at være lidt off the topic, men har i længere tid godt kunnet tænke mig at høre hvad folk ser som den mest ideele opstilling ud fra det materiale vi har pt? Jeg tænker mere system frem for enkelte spillere. Dette kommer også i forlængelse af HJ’s udmelding om at spille 4-4-2.
Jeg synes selv en 4-3-3 er en lækker opstilling og hylder det offensive. Men p.t. har jeg følgende som værende en opstilling jeg utrolig godt kunne tænke mig at se:
—————————-S.Andersen————————–
M.Nilsson D.Stenderup C.Goodson J.Frederiksen
—————————-P.Jatta————————–—
—–M.Thygesen M.Jensen M.Krohn-Dehli—-
————-M.Bernburg N.Agger/M.Gehrt———–
Jeg har dog lige læst at Jatta er væk i 3-4uger. Men jeg ser ham som en mand der virkelig har potentiale. Tror rigtig meget på at han kan udvikle sig og blive en kæmpe succes.
11. juli, 2011 kl. 14:48
andsbjerg.
forklar mig hvordan du kan have tillid til denne trup??? det er den samme som har væltet forrvirret rundt i flere år nu dog mindre, hviket også er det næste problem i sagaen… at tro på en anden plads med denne trup er helt væk sorry de har intet bevist over en længere periode nu… vi går ind til en sindsyg vigtig sæson nu takket være fck og aab.. og tjek lige hvor prof. klubber styrer dette omg (JA HÅBER DET BEDSTE) meeeeeen….
11. juli, 2011 kl. 15:50
@ kongbif
At det er den samme trup vi har er kun delvist rigtig.
navnemæssigt er det relativt korrekt, men ikke nødvendigvis niveaumæssigt.
Vi har utrolig mange unge spillere i truppen, og de løfter sig gradvist hver sæson.
Vi har set det en hel del gange.
Under Køhlert blomstrede Randrup og røg på landsholdet. Under Kent Nielsen slog Mike, Stryger og Jatta igennem, og var rigtig stærke i en halvsæson.
I den netop overståede sæson var Wass den helt store.
Nu må vi se hvem af de unge der løfter deres niveau i denne sæson, for det vil nogle af dem helt klart gøre.
Jeg er dog enig med dig i, at vi lige pt. stadig ikke har en trup, der kan kæmpe med OB og FCK.
Men jeg mener stadig blot det drejer sig om to pladser.
Får vi hentet dem ind, og det er jeg ret sikker på at vi gør på et tidspunkt, så har vi en konkurrencedygtig trup igen.
Jeg håber ligesom alle andre, meget på at det sker i dette transfervindue, men gør det ikke det, så må det komme i det næste. Det er ikke optimalt, men det er trods alt stadig en meget mere holdbar løsning, end at bruge pengene på middelmådige spillere.
@ Zubraman
Det er et spændende hold du stiller, og et hold der kunne blive utroligt stærkt.
Dog mangler Jatta og Bernburg at vise, at de er på det niveau vi forventer og håber på.
Det kunne så passende komme i denne sæson.
11. juli, 2011 kl. 15:54
Jeg er enig med Kewell
At Jatta så er rejst hjem nogle uger formindsker ikke ligefrem behovet for den defensive midt:
http://www.bold.dk/nyt/Broendby-maa-undvaere-Jatta.
For et år siden var vor trup alt for tor – nu er der tale om den er for tynd…det er ikke let at drive en klub…..
11. juli, 2011 kl. 16:06
Ja og nu er det ikke kun Jatta vi må undvære, ogs Thygesen er ude.. Har problemer med knæet ;-(
11. juli, 2011 kl. 16:23
@kewell
Undskyld, jeg misforstår dig sikkert, men mener du virkelig at bif med tilgang på to pladser er på niveau med fck?
Må indrømme, at jeg har tabt al tiltro til jan k. Håber at HJ hellere vil satse på stryger i den kommende sæson.
Mht Thygesen og Mike på den centrale, så tror jeg ikke på dette i længden. Men det kunne være spændende at se.
11. juli, 2011 kl. 17:40
BifA…..
Undskyld men fordi Mike siger det…
Havde du da forventet Mike stå og sige at holdet ikke er klar osv ? Han siger jo blot hvad han skal og der forventes af ham.
Jeg syntes det er prisværdig at der er så mange optimister men desværre syntes jeg ikke at nogen af dem kan komme med gode grunde til det. At de underkender alle de trænings kampe der er tabt virker på mig som useriøst.
Kewell
Kun to nye spiller og så er truppen god nok siger du, men forleden dag var truppen så ringe at man ikke kunne klanter Henrik J som en dårlig træner.
11. juli, 2011 kl. 18:55
@mourinho
Min fejl, jeg troede han havde en 2 årig konktrakt (ie, næste sommer).
Jeg havde misset, at det bare var en funktionær kontrakt han var på. Men jeg forstår ikke han skal købes ud? Det giver jo ikke nogen mening, når det netop er en funktionær kontrakt. Det er bare med 6 mdrs. opsigelse.
Eller mener du at købe en anden træner ud? Det er lidt svært at forstå. Lars Olsen er fri, men forhåbentligt ansætter vi ikke ham. Troels Bech har kontrakt til næste sommer? Ok med mig at tage en sæson mere med HJ og så skifte der.
Min pointe er, at der skal være en klar til at tage over, og det skal helst være et skifte der er planlagt.
11. juli, 2011 kl. 20:42
…får vi ikke en stærk angriber og en stærk def. midtbane mand, kommer vi aldrig i nærheden af OB eller FCK, der begge har bredere og på visse pladser (specielt angrebet) meget mere kvalitet!
Vi har allerede inden sæson start fået 2-3 længerevarende skader, får vi 1 – 2 til….så kan vi jo dårligt stille 11 voksne A-spillere…og det holder selvfølgeligt ikke!
Vi render jo stadig rundt med en Thomas R, der var på vej væk, en Randrup der er stykke fra tidligere styrke, en Agger der ikke endnu har vist den målfarlighed vi skal ha….jeg synes vi ser svækket ud…trods Mikkel Thyg. tilgang!.
11. juli, 2011 kl. 21:20
Tjek lige denne her artikel…
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/thygesen-tvivlsom-til-premieren
Må godt nok sige at jeg virkelig begynder at tvivle på om vi overhovedet får et brøndbyhold i stærkeste formation på søndag…
Og jeg synes i høj grad det falder tilbage på træneren og ledelsen, hvis vi bliver nødt til at stille med talenter (eller spillere som ikke var gode nok i efteråret) til premieren… Har ligesom jer andre siddet og håbet på at der snart ville ske noget der “fik os til at spærre øjnene op”! Og det må jeg da sige, at det gør denne artikel:(
11. juli, 2011 kl. 22:11
Goodson er slidt pgsa landskampe – fair nok
Men hvorfor er mvs og ds ikke ovre deres problemer endnu – og hvorfor anvendes de alligevel i de første træningskampe?
Vi har de tidligere år også døjet med mange skader i opstarten, det lugter af vi ikke er gode til at tilrettelægge opstarten.
Men det er sgu en parodi med det der er tilbage. Det ender med at Bernbassen – af alle – er eneste friske!
Men vor mangel på offensiv kvalitet er skræmmende hvis Krohn er ude…som jeg tidligere har sagt, når vi får 0 eller eet point mod aab skal vi høre HJ fortælle at det er en lang sæson bla bla bla
Jeg orker ikke tage til stadion før de tager sig sammen og skaffer den angriber og midt, vi så desperat mangler…..
11. juli, 2011 kl. 22:24
Jeg forudsagde for fjorten dage siden at det ville være en dårlig ide med alle de kampe og jeg må da sige at det er ikke rigtigt. Ikke nok med at såvel fans som spillere har mistet troen på tingene, fordi vi har spillet så mange kampe uden at være klar til den enkelte og derfor tabt dem, så har vi nu også fået overbelastningsskader. Det virker helt tåbeligt at spille disse kampe i klumper med en så smal trup og på intet tidspunkt stille med det ægte 1. hold, som man forventer skal spille i ligaen. Og nu er Krohn og Thyge ude onsdag, så når det ikke før den første kamp og måske heller ikke der.
Klubbens ledelse har sat sig i en krog, der gør at de skal hente forstærkning hurtigst muligt. Ved at presse spillerne så meget at de har leveret elendige resultater, er der før første kamp allerede maksimalt pres på for at vinde. Hvis ikke, så vil kritikken havle ned og alle vil skrige efter forstærkning og det øger sandsynligheden for en dårligt handel. At spillerne oplever en negativ stime før sæsonen overhovedet er starter, er jo en sportslig fiasko af staben – særligt HJ, der må have ønsket dette tåbelige program.
Det må også have gået udover træningsintensiteten og jeg er stærkt bekymret for om spillerne er kommet nærmere en forståelse af vores spilkoncept. Jeg tror det, er den værste sæsonopstart jeg nogensinde har set.
Angående den store spillerafgang og den store tilbageholdenhed med at hente nye ind kan i min verden kun tolkes som om vi har økonomiske problemer. Vi er gået fra at have den bredeste trup til en af de smalleste. Der satses lige nu på at flere af de unge skal hoppe et niveau og kunne gøre en forskel. Jeg håber de har høj moral og ikke mindst at fans’ene vil støtte dem. Der vil komme niveausving fra spillere som: Stryger, Ozzy, Dumic, Gehrt osv. Lad det nu ikke gå ud over dem ved at buhe.
11. juli, 2011 kl. 23:30
@ Marc Johnson/Mourinho
Jeg mener faktisk, at de to positioner vi mangler folk på, er så vitale for vores hold, at de kunne løfte os ind i top striden.
Et tænkt ønske scenarie:
Vi henter Femi og Fall, og vi har alle man til rådighed.
Så kan vi stille med et hold der hedder:
————–Stephan————–
Nilsson–Stenderup–Goodson–Jan F.
Tygesen—-Mike—Femi–Krohn-Dehli
———Agger——–Fall———-
Med en bænk med bl.a.:
Tørnæs, Randrup, Max, Jatta, Stryger, Jan K., Gehrt, Bernburg.
Det er bestemt et hold som burde kunne blande sig i toppen af ligaen. Måske er det ikke bedre end FCKs, men det er ikke langt fra, og vi kan sagtens give dem kamp til stregen. I sidste ende har træneren også en stor betydning, og det er jo så en anden vurdering. Men på spillerfronten synes jeg ikke vi mangler meget.
Men det er klart, at uden tilgange på den defensive midt og i angrebet, og med Krohn-Dehli, Gehrt og Tygesen ude, så ser vi voldsomt tynde ud, og så er vi pludselig ikke bedre end mange af midterholdende.
Vi skal også huske på, at med undtagelse af FCKs mesterhold i sidste sæson (som nu er spredt fra alle vinde), så var niveauforskellen i rækken ikke særlig stor.
Det er ikke kun en kritik af topholdene, men også en kredit til bund- og midterholdende.