Stor sejr efter sløj start
14. august, klokken 20:42 af Bruun
Efter en komfortabel sejr i Finland står Brøndby nu med et fremragende udgangspunkt. Samtidig kom de tre udskældte angribere alle på scoringstavlen.
Brøndby trynede her til aften finske FC Haka med hele 4-0. Efter 20 minutters ørkenvandring fik de moccabrune og argentinablå drenge fra vestegnen sat sig på kampen og begyndte at komme frem til chancer. Fem minutter før pausefløjtet fik Daniel Wass et end dog meget tyndt frispark og indlægget blev bugseret ind af Morten “Duncan” Rasmussen. Hvis finnerne har haft en scout i Danmark står han til fyring, for hele det hvidklædte forsvar stod og snork sov, da Brøndby lavede den kombination, som de efterhånden har som et registreret varemærke.
Elegance
Anden halvleg fortsatte gæsterne med at dominere, men der skulle alligevel gå 25 minutter før måltavlen atter skulle opdateres. Haka havde bevæget sig lidt frem på banen og pludselig blev Kasper Lorentzen sendt afsted. Køligt skar han ind foran en forsvarer og udplacerede elegant keeperen med den knap så elegante frisure, der mest af at lignede en manke, hvor en Ålborg-frisør lige havde lavet en bred stribe af afbleget hår ned i midten.
Elegance var der heller ikke meget af, da David Williams fem minutter senere tjattede bolden i mål. En forfærdelig tæmning fra Peter Madsen kom via Tobias Mikkelsen over i højreside af feltet, hvor den unge austrialier ugeneret kunne bringe hans hold foran 3-0.
Legestue
Til sidst gik FC Hakas forsvar helt i opløsning og Brøndby-spillerne begyndte at lege. Daniel Wass fik en god dribletur og efter en smart 1-2 blev hans raid stoppet af en finsk hånd. Dommeren pegede på pletten og Peter Madsen eksekverede sikkert. Senere havde både Daniel Wass og David Williams kæmpe chancer, men flere mål fik de højlydte Brøndby-fans ikke lov til at fejre.
Med den store sejr kan Brøndby nu se fremad og koncentrere sig om ligaen. Madsen, Duncan og Williams fik tanket selvtillid og det kan gå udover AGF, når Brøndby IF på søndag skal forsøge at indtage Århus.
Billeder fra sejren


Fakta:
30: 0-1 ved Morten “Duncan” Rasmussen
70: 0-2 ved Kasper Lorentzen
76: 0-3 ved David Williams
82: 0-4 ved Peter Madsen (straffe)
37 kommentarer til “Stor sejr efter sløj start”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
14. august, 2008 kl. 20:50
Tillykke drenge….og godt at se, at vores angribere ikke helt har glemt at score mål….SMUKT!!!!!
14. august, 2008 kl. 21:10
Endelig scoring af angriberne. Dejlig at se det kan lade sig gøre om end dette finske hold næppe vil kunne begå sig i DK. Tam 1. halvleg
Kritik vil jeg dog stadig komme med. På trods af scoringerne, mener jeg stadig at både Duncan og Madsen er alt for ringe foran mål. Duncans påståede styrke i hovedspillet er da svær at få øje på. Madsen er heller ikke meget værd. Jeg ser langt mere potentiale i Williams, men mener stadig at det ikke kun er én angriber vi mangler, men to.
4-0 synes jeg siger mere om den ringe modstander end et BIF-hold på vej mod stjernerne.
Nå, … men det er en sejr og jeg er glad for at den blev overbevisende og at vi har mere end ét ben i næste runde.
14. august, 2008 kl. 21:11
Endelig scoring af angriberne. Dejlig at se det kan lade sig gøre om end dette finske hold næppe vil kunne begå sig i DK. Tam 1. halvleg hvor vi sagtens kunne være kommet bagud i de første 20 min. Dejlig 2. halvleg hvor finnerne gik ned.
Kritik vil jeg dog stadig komme med. På trods af scoringerne, mener jeg stadig at både Duncan og Madsen er alt for ringe foran mål. Duncans påståede styrke i hovedspillet er da svær at få øje på. Madsen er heller ikke meget værd. Jeg ser langt mere potentiale i Williams, men mener stadig at det ikke kun er én angriber vi mangler, men to.
4-0 synes jeg siger mere om den ringe modstander end et BIF-hold på vej mod stjernerne.
Nå, … men det er en sejr og jeg er glad for at den blev overbevisende og at vi har mere end ét ben i næste runde.
14. august, 2008 kl. 21:32
Flot med et dobbeltindlæg. Hatten af for mig.
14. august, 2008 kl. 21:47
Dejligt med en sikker sejr, men er rimelig enig med DonD omkring kritikken. Spillet især i 1. halveg, var altså bare ikke godt nok. Syntes dog ikke man kan tillade sig at kritisere Peter Madsen, som egentlig gjorde det ganske godt da han kom på banen – og scorede et mål, selvom det jo var på straffespark..
14. august, 2008 kl. 22:11
En godkendt præstation af drengene. Men hvor spiller de helt forfærdeligt i kampens start!
Jeg synes egentlig at Holmen og Lorentzen gør det fint. Mikkelsen er kampens bedste i kraft af hans præstation i 2. halveg.
En ting jeg ikke forstår er hvordan vores anfører kan være så ligeglad. Aldrig har jeg set en brøndbymand “kigge” så meget fodbold. Han har 2 gode aktioner. Han tackler en forward i sidste øjeblik, og så laver han et godt dybdeløb. Men ud over det er han nul og nix i dag. Jeg så ham kun spurte 2 gange (ovenstående). Forstår slet ikke hvordan en anfører og en indpisker kan levere en så dårlig kamp.
Set over dette efterår synes jeg faktisk han har været rigtig skidt. Han må have nogle kampe på bænken, anføreren er ikke fredet.
Duncan. Hvor skal man starte? At han scorer med maven siger vel alt. Han må simpelthen på 2. holdet, han har bare ikke niveauet for tiden.
Williams kæmper og oser af selvtillid, Madsen viser også en lille smule i dag, men ikke nok.
Lige en kommentar til artiklen: Tydt frispark til Wass? What?
14. august, 2008 kl. 22:13
En dag på kontoret, fint nok med det.Men som Tom siger skal vi ikke spille prangende fodbold lige nu vi skal vinde. Det gør vi, og lad os så se hvad der sker længere frem. Angriberne prøvede idag, det er et meget stort fremskridt. Der kommer mange kampe lige nu så det var godt at vi slap for skader, håber nu at vi kan spare nogle af de der har fået meget spilletid i returen. Jeg syntes 4-0 er godtkendt på udebane, u anset om man spiller godt eller dårligt
14. august, 2008 kl. 22:54
@Micki_BIF
Ja og nej. Jeg synes Madsen kæmper ok i dag, men han er bare ikke skarp nok, hverken med eller uden bold. Det samme gælder Duncan. Jeg lagde forresten også mærke til noget der lignede en mindre uoverenstemmelse mellem Duncan og Holmén i dag. Jeg er faktisk ked af at det ikke er Duncan vi har fået solgt i stedet for Katongo.
14. august, 2008 kl. 22:57
Hvor er det dejligt at se Toby idag.
Han er stadig langt fra så skarp som han kan og skal være, men hvor er det tydligt at han idag, fremfor andre kampe bliver brugt rigtigt.
Jeg sys der er et kæmpe potentiale i ham hvis han for tillid, bliver brugt rigtigt og kommer ind i en kampform.
Tror han kan blive rigtig vigtig for vores hold.
Ellers fantastisk med en komfortabel sejr, som med 99% sikkerhed sender os i gruppespillet.
14. august, 2008 kl. 22:59
@DonD
Er enig med dig i at der er langt mere potentiale i David Williams. Han har den helt rette indstilling.
14. august, 2008 kl. 23:00
@DonD
Jeg er faktisk i lange træk enig med dig om at jeg også hellere vil sælge Duncan fremfor Katongo – selvom jeg også gerne så Katongo blive solgt. ;o) Men vi må hellere holde os til emnet *GGG*
@Bif Forever
Skulle vi ikke lige starte med at se hvem vi skal op imod i 1. runde??
14. august, 2008 kl. 23:10
Fantastisk med så stor en sejr. Efter den start sad jeg bare og håbede på uafgjort eller måske kun et enkelt mål. Heldigvis var der momentvis ganske godt spil senere hen. Må tilslutte mig kritikken af Gisla. For pokker hvor er hans bundniveau uhyggeligt lavt…… han bidrager med intet. Men perfekte oplæg til modspillerne DET kan han finde ud af…… han må nok en tur af holdet!
Det kan godt være at Brøndby ikke skal spille flot forbold efter trænerens hoved, men med sådan en start i kampene i suppen, så får vi stryg……. fatter ikke at det er holdet der skal forsøge at vinde guld. Kom nu med den nye angriber og find en erstatning for Gisla fx Daugaard – uendelig langsom men han kan holde lidt på bolden og lave de smukkeste stikninger og har et herligt skud!
14. august, 2008 kl. 23:27
@micki_BIF
Ups, jo selvf. Min fejl :d
14. august, 2008 kl. 23:31
Hvor er det flot at alle 5 danske hold formår at vinde her til aften. Som det ser ud nu står Aab jo til CL og Brøndby, fck og FCN er næsten med garanti videre til næste runde. Kan FCM så også slå Man City bliver det rigtig godt for dansk fodbold på lang sigt.
DK er faktisk sammen med Cypern det land der har scoret allerflest point til ranglisten så det er rigtig fedt (hænger selvfølgelig også sammen med at de fleste hold fra de store lande normalt ikke spiller kvalifikation før sent i forløbet).
Indenfor et par sæsoner får DK igen til CL-kvalifikationspladser!
15. august, 2008 kl. 01:32
Det er meget let, at blive imponeret over de danske holds præstationer ind til videre.
Men hånden på hjertet er det vel egentlig forventet hvad de har præsteret, men okay, arbejdet skal jo gøres færdigt. Det er vel egentlig kun FCM der indtil videre har overrasket med sejren over Man City. Lad os nu se hvad klubberne reelt kan når der skal præsteres mod stærkere modstandere i 1. runde af UEFA-cup’en.
AaB i Champions League – og to hold i gruppespillet i UEFA-cup’en må være målet, samlet set fra dansk fodbold.
Mht. til Brøndbys kamp idag kan man jo kun gentage så selv, så det gør jeg … Vi mangler den angriber der kan holde i bolden, skabe ting på egen hånd , deltage i opspillet, har fart i benene … Men det arbejdes der jo også på…
Med hensyn til midtbanen, så synes jeg at den mangler fart. Reelt set har vi kun to langsomme defensive midtbanespillere i Gislason og Daugaard. Tror at næste “topsigning” til vinter bliver en defensiv midtbane, der skal afløse Daugaard i truppen.
Et anførerbind må IKKE være ensbetydende med at man skal starte inde. Gider ikke lave nogle forhastede konklusioner på Gislason pt … lad ham bevise at hans niveau er acceptabelt her i efteråret, derefter må vi vudere tingene til vinter om der skal handles…
Nu må det vist snart være på tide at der præsenteres en angriber i BIF …
15. august, 2008 kl. 01:57
Vi har Duncan med dunken – hvad skal vi med en ny angriber?!
15. august, 2008 kl. 07:58
Jeg kan altså ikke lade være med at se startopstillingen som endnu en taktisk blunder fra TK. At man ikke tør spille med to angribere fra start begriber jeg ikke, og ændringen da de ændrer til 4-4-2 siger næsten alt. Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen! Williams som starter, så kommer boldsikkerheden, og helt sikkert flere kasser fra ham.
Så kan jeg vel umuligt være den eneste der ser Max som den idelle anfører for vores hold. Sjældent ser man vel en spiller gå forrest på den måde. Minder mig sgu om Per-Per´s indstilling!
Flot kamp af Lorentzen.
15. august, 2008 kl. 08:50
Målet til 2-0 er rendyrket klasse – fremragende spillet frem af Holmén. Men alt i alt en god indsats mod et hold som vi gjorde svagere i løbet af kampen.
Er nu også fortsat bekymret – Gisla spiller altså uden den autoritet som han havde i foråret. Desuden er vores angribere ikke gode nok – også selvom de scorede. Men mål har det med at komme i stimer, og i Århus var de nok ikke glade for, at Dunken stak maven/brystet frem.
Desuden er Farnarud forhåbentlig klar til den kamp.
Og selv om medierne konstant leder efter en negativ indgangsvinkel til BIF’s kampe, ja så er den simple kendsgerning: udebane ævlet er væk for good. 4 kampe, 4 sejre og 9-0 i målscore. End of storie.
15. august, 2008 kl. 08:51
Der skal en ny angriber til, men Duncan skal ikke kasséres..
Jeg har boet i Århus det meste af mit liv, og dermed også fulgt ham i AGF, han er pissegiftig, og det så vi jo også forrig forår, hvor han bankede dem ind på samlebånd, trods vi ikke kunne vinde fodboldkampe.. Det skal nok komme igen – Problemet med ham er dog, at han er så mega lang tid om at finde formen efter skader, og at dem har der desværre været mange af. Men smide ham på bænken nu, vil være latterligt, for så får vi ham ikke igang.
Er desværre helt enig med Gislason – ville det være en idé at lægge Holmén ned på den defensive?? Så har vi både Lorentzen, Kristiansen og Mikkelsen til kanterne.. Synes det er synd, at vi har gode spillere bænket, når Gislason løber rundt og laver ingenting..
Ellers en fornøjelse at se, at vi igen holder 0′et igen, og at vi laver mål.
Smid anførerbindet på Max, og Gisla på bænken – omend så bare for at få ham vækket!
15. august, 2008 kl. 09:17
@ Ladedk
Jeg er faktisk ikke helt enig med din kritik af formationen. Nå vi har tre angribere, som ikke holder niveau, og mange dygtige midtbanespillere som Tom gerne vil give chancen kan jeg sagtens følge ham i hans opstilling. Rent faktisk skifter vi aldrig over i en 4-4-2 selvom kommentatorerne troede vi gjorde. Vi havde Duncan alene på toppen indtil han bliver erstattet af Madsen. Williams bliver lagt over på fløjen i stedet for en meget tam Jan Kristiansen.
Det var helt tydeligt, at Lorentzen spillede sin favorit position. Han er altså klart bedst inde centralt, og han var rigtig god i går. Fedt at se ham levere varen. Det har jeg savnet lige siden han vendte tilbage fra sin skade.
Jeg forstår ikke kritikken af Peter Madsen. Han var meget boldsikker og god i pasningerne da han kom ind, og var helt tydeligt meget bedre som spilstation end Duncan var det før ham. Der hvor han indtil nu har manglet noget, er i feltet. Han kommer ikke frem til så mange chancer, men på baggrund af de seneste to kampe, synes jeg Madsen er stærkt på vej. Skulle vi få tilgang af en klasseangriber, er han i hvert fald en rigtig god reserve at kunne sætte ind.
Jeg synes i øvrigt det er lidt sjovt at se hvor meget de sidste 20-25 minutter kan ændre ved folks opfattelse. Tobias Mikkelsen var fremragende de sidste 20-25 minutter, ingen tvivl om det. Men da havde Haka stort set også kastet håndklædet i ringen, og inden da var Mikkelsen altså meget dårlig. Ham og Jan Kristiansen satte jo stort set ikke en fod rigtigt de først 65-70 minutter. Jan Kristiansen blev herefter taget ud, hvor Tobias Mikkelsen så begyndte at vise sit store talent frem. Jeg kan rigtigt godt lide Tobias Mikkelsen, men han var altså ikke god i går. Det er ikke nok at spille godt i 20-25 minutter, når man spiller 90 minutter.
Generelt synes jeg kampen i går var meget opløftende. Det kan godt være at vi starter dårligt, og at modstanderen ikke er af speciel høj kvalitet, men hvad første halvleg viste, så skal man altså løbe rigtigt for hinanden og spille hurtigt og præcist pasningsspil, for at kunne dominere en kamp, og uanset modstanderens kvalitet, og det formåede vi i omkring 70 minutter i går.
Er i øvrigt helt enig med Byrjal i, at mål nr. 2 var ren klasse. Lorentzen starter med en retningsbestemt brysttemning, hvorefter han tager turen i dybden med det samme, og det ser Holmén perfekt, og så afsluttet køligt af Lorentzen. Det var som at se Kahlenberg i den gule trøje, når han var fri foran mål.
15. august, 2008 kl. 10:02
godt med en sejr, også selvom spillet (indtil HAKA´s opløsning) ikke er til de store smil…
Et stort problem er Gisla, der dette efterår/sommer har været piv ringe i flere kampe, hvis han ikke snart finder formen, må TK altså begynde i at tænke i alternativer til den plads!
En type som Femi (hurtig, kropsstærk og teknisk) ville pynte gevaldigt…..
Mit ønske for august er en ny klasse angriber og at BIF får købt Kent Nielsen fri af Horsens, så han kan præge holdet allerede dette forår!
15. august, 2008 kl. 10:10
Stefan Gislason er nærmest selvudslettende i denne kamp, han er jo holdes anføre……. kom nu op i tempo og tag ansvar.
Vores angreb er jo fuldstændig tam. Der mangler folk, som man kan smide bolden op til.
David William burte have mere spilletid, han har den spillestil som holdet har brug for.
Ros for 70 gode minutter og 4 dejlige mål, jeg skal nok være der til returkampen.
15. august, 2008 kl. 10:44
@ kewell
kan ikke være mere ening med dig omkring vores formation, syntes det var meget interessant at han valgte at stille sådan op, når vi har så mange til midbanen og ingen skabe angribere.. og egentlig også få det trænet lidt, da jeg tror det kan blive en god opstilling i udekampene mod lidt svære modstandere i uefa cuppen.
Er ved at være træt af at hører folk svine et par spillere til efter en kamp.. efter horsens kampen, skulle det gå udover lorentzen som langt de fleste herinde, ville have smidt ned på andet holdet og han kom aldrig igang igen og jeg ved ikke hvad, heldigvis er tom k klogere og brugte lorentzen igen, og hov kampens bedste mand igår. nu skal det så gå udover gisla, og han skal smides af holdet og bla bla bla. det var en skidt kamp af ham igår, men han får nu altså stadig fat i en del bolde.
med hensyn til en ny angriber.. folk snakke om en der er kreativ og som vi kan spille bolden op på og holde i den.. har folk helt glemt at vi har en martin ericsson????
15. august, 2008 kl. 12:14
Jeg synes det var positivt at vi endelig vinder en kamp komfortabelt, når vi på papiret ligger til at gøre det. Vi lukker det hele, og kan spare spillere til næste gang. Jeg ved godt at vi ikke spillede godt de første 20 min. Men det er da lige gyldigt, når de sidste giver 3 mål. Synes at angriberne ser bedre ud end tidligere. Synes stadig vi mangler en skarpskytte, men altså de gjorde det okay. Og jeg kan stadig ikke forstå kritiken af Madsen – i forhold til de andre. Han er KLART mere boldsikker. Ja, en misser eller to, men han er bla. næstsidtse spilstation i det hurtige opspil inden Holmen sender Lorentzen afsted. Men der er nok lige så mange meninger som hoveder.
Ellers lækkert at Toby fik en hel kamp og fik den tillid og lidt af den selvtillid han har brug for. Det er svært at udrette mirakler på 20 min.
Tilsidst… Er desværre enig i Gislas preæstation. Synes næsten han var den ringeste. Jeg var meget kritisk overfor ham sidste efterår. Så spillede han et flot forår, og nu går det sgu ned igen! Ser også Max, som den rigtige anfører! Håber at Gisla overbevidser mig om at jeg tager fejl…igen!
15. august, 2008 kl. 12:23
@ simon_stof
Helt seriøst, så synes jeg det er helt fint, at folk lufter deres frustrationer når spillerne ikke leverer varen. Lorentzen spillede dårligt, derfor får han en sviner. Han var god i går, og det skal han også have ros for. Men han holder ikke niveauet for tiden, og selvfølgelig har han været skadet og alt det der, men faktum er, at han ikke er så god som før sin skade. Det håber vi jo alle han bliver, men det ser ud som om at “stamspillerne” godt ved de er først på holdkortet, og derfor arbejder de ikke altid lige hårdt.
Ang. Gisla, så er han da helt fra den i går. Og det er ikke kun i går. Som andre skriver er hans bundniveau for lavt, og det ser lidt ud som om han hviler på sine (anfører)laurbær. Anføreren skal gå forrest, råbe og skrige, og være den de andre spillere ser op til. Især de unge, har brug for en leder der går forrest.
Jeg synes han må på bænken, om end så lige for at fortælle ham, at han ikke er fredet. Han er jo ikke engang vores bedste mand når han er på toppen. Max må overtage, han er en spiller der, selv når hans spil ikke kører, giver han alt hvad har har i sig, ligesom Thomas Rasmussen gør det.
Tænkt på Wieghorst back in the days og se så lige på Gisla… Ved godt man ikke kan sammenligne fortidens helte med de nye, men Gisla må spænde hjelmen og (bogstaveligt talt) komme ind i kampen!
15. august, 2008 kl. 12:49
@ Thygesen
Det værste er bare, at Gislason var udset som den nye Nordin/Wieghorst – det udtalte Køhlert, da han stolt kommenterede på hans ankomst sidste sommer..
Jeg er skuffet over mange ting ved ham: Manglende vilje, gejst, hurtighed, fandenivoldskhed og hovedstødsstyrke trods bygning.. Og hans position er for vigtig, til blot at have en middelmådig spiller. Der har desuden været alt for mange dueller mellem en angriber og vores forsvarsspillere, fordi Gislason ikke får grebet ind i tide..
Jeg synes vi skal prøve Holmén på pladsen, da han er typemæssig ligesom Lantz, og er kendt med pladsen fra sin tid i Sverige..
Sidst men ikke mindst – var Gislason inde i billedet hos OB og FCM inden han blev købt af os, men blev af dem siet fra, fordi han blev vejet for let.. Jeg håber han beviser overfor mig, at jeg tager fejl, men de lyspunkter folk snakker om fra sidste sæson, har jeg svært ved at nikke genkendende til..
Men ligegyldig hvad, skal vi huske på, at vi har spillet 7 kampe i sæsonen og tabt 1, samt holdt 0′et i 5 af disse, så noget er da meget bedre end sidste år..
15. august, 2008 kl. 13:03
@Andsbjerg
Det at vi vinder betyder ikke, at der ikke er plads til forbedringer.
Jeg synes, at vi vinder på en lidt billig bagrund. Når det så er sagt er det jo bedre at vinde, end at spille dårligt OG tabe ;o)
Holmen ned og spille def. midt, så er der også bedre plads til Mikkelsen/Kristiansen (hvis han ellers nogensinde kommer i gang) og Lorentzen. Desuden hører Holmen SLET ikke til på off. midt. Ericsson og Farnerud er langt bedre! Bliver godt med Ericsson skadesfri igen.
… og nu til rygterne
Så mangler vi lige en angriber. Hvis de køber ham der Bielefeld manden som Katongo erstattede så river jeg hovedet af Anders B! Min fornuft siger dog, at det gør de ikke. Hvorfor så sælge Katongo og ikke bytte spillere?
Ola T fra Malmö? Kender ham ikke rigtig, men det lyder mest som løse rygter?
Bernburg? NEJ, han er for dyr og kan ikke spille i Uefa Cuppen. Men det er lidt sådan en type vi mangler – en der er sulten. Når nu vi har forhørt os om Gudjonson i Barca (Hvilket jeg synes er vildt nice lavet – hvor intet vover, intet vinder!), så ved jeg at der går en fyr fra Ukraine rund ovre i London uden rigtig at spille..
15. august, 2008 kl. 13:45
Jeg mener bestemt at Lorentzen var den bedste i går…
Dejligt at se ham spille en rigtig god kamp. Lad os håbe det fortsætter!
15. august, 2008 kl. 14:04
Vi kan godt blive enige om at Gislasson ikke har været prangende i de første kampe i år. Jeg synes dog at hele vores midtbane og angreb har spillet under det vi ved de kan. Vi har mistet Retov, og jeg tror det betyder mere end vi lige tror. Han var altid spilbar, og dikterede tempoet i vores spil. Jeg siger ikke at han ikke kan erstattes, men det tager altså lidt tid for holdet at vænde sig til at spille uden en så dominerende spiller. Der har indtil videre været en hel del efter Lorentzen og Gislasson, men synes i Holmén, Jan Kristiansen og Tobias Mikkelsen har været meget bedre? Det synes jeg ikke. Det er hele midtbanen der lige skal finde hinanden uden Retov. Vi så alle i foråret hvor god Gislasson var, hvorfor i alverden skulle han ikke blive ligeså god igen? Jeg synes vi er alt for kortsigtede herinde når vi skal vurdere spillerne, og deres berettigelse på holdet. Det er helt i orden at sige at Gisla var elendig i en kamp, men det er noget tyndt, at allerede ville have AB til at købe en ny defensiv midtbane.
Forsvaret har med undtagelse af Randers kampen været fremragende. Selvom Haka ikke var skræmmende, så er Jon Jönsson konstant oppe og fortjekke, og han er altid først på de lange bolde modstanderen sender ned i dybden. Jönsson og Schlebrügge er altså et klasseforsvar. Det frigør også vores backs, så de med god samvittighed kan tage turene fremad.
Så selvom vi alle har været kritiske over vores spil, har vi altså altså spillet 7 kampe med 6 sejre. Prøv at forestille jer hvor gode vi bliver, når midtbanen og angrebet begynder at fungere.
15. august, 2008 kl. 14:40
@ kewell
Helt rigtigt!
Det positive ved holdet i denne sæson er, at vi har fået et klasseforsvar – og det gør også Stephan bedre, at han har sikre folk foran.. Og holder vi 0′et ofte, vinder vi også mange kampe..
15. august, 2008 kl. 14:58
Profesionel sejr over Fc Haka, jeg kan kun tage hatten af for Brøndby. Fc Haka er nok ikke meget bedre en Fc Thisted i 1. div., men en sejr er en sejr, og det skal man ikke forklejne.
15. august, 2008 kl. 17:00
Under sin tid i Hammarby ville tränaren att Max skulle bli lagkapten/anförer, men Max ville inte.
-Jag visar på plan vad som gäller, jag behöver ingen armbindel.’
Kanske har han en annan syn nu, men om det innebär en desavouering av Gisla så tror jag inte han är intresserad.
15. august, 2008 kl. 22:05
@ Maximilian
Det kan være. Pointen er bare, at Gislason ikke leverer for tiden, og det skal på sigt få konsekvenser – hvis ikke han opper sig, og så skal vi ha’ en anden anfører. Om det så bliver Max eller Thomas Rasmussen eller Stephan Andersen er for så vidt ét fedt, bare der er en kompetent der overtager..
Men jeg håber da bare, at vi for fremtiden ser en stærk Gislason, som leder og som spiller, og mine skrevne ord bliver bragt til skamme..
16. august, 2008 kl. 01:34
syntes også at max skal være anfører hvis han vil. ellers en thomas rasmussen..
16. august, 2008 kl. 11:01
Gisla er anfører, og han skal ikke fratages sit erhverv, bare fordi han ikke spiller 100% op til sit bedste. Hvor er vi henne hvis vi skifter anfører alt efter hvor godt en spiller spiller? Gisla kan løfte holdet, ingen tvivl om det. Så ingen anførerskift foreløbig.
16. august, 2008 kl. 11:54
Jeg er enig med BjarkeBIF. Gisla skal hverken på bænken eller smide anførerbindet. Han har ikke spillet godt på det seneste, men det er ikke nok til at smide ham af. Jeg kan sagtens se Max som anfører, måske som alternativ når Gisla er skadet, men indtil da, så synes jeg Gisla skal fortsætte.
Jeg vil heller ikke kaste mig i den pulje som vil af med spillere bare fordi de har en off-kamp eller 2. Dog mener jeg stadig at angrebet er for tyndt besat i de 2 særdeles uskarpe Morten og Peter (Flot at jeg så sætter Petermand på mit drømmehold). Jeg glæder mig voldsomt til forstærkningen som er nødvendig hvis vi skal blande os i top-3 denne sæson.
Lorentzen spillede en fornuftig kamp og jeg håber at den hjælper til at højne hans niveau i suppen.
16. august, 2008 kl. 15:31
Jeg syntes det er ærgeligt at Gisla ikke præsterer som i foråret, men som tidligere nævn er jeg enig i at det er hele midtbanen som fejler her. Retov var altid fri og det fik Gisla til at se noget bedre ud det mangler vi.
I forhold til Jan K, så syntes jeg at han viser fremgang i sit spil hver gang jeg har set ham. Bortset fra denne kamp.
Mikkelsen er den eneste rigtige kant spiller vi har, syntes han spiller en ok kamp, men det er ikke mange kvalificerede indlæg han smider. Og når vi nu har dunken i boksen så skal Toby bare spurte til baglinjen og smække den ind over så vi udnytter det Duncan kan, selv om han måske ikke er i fysisk topform.
Men kunne godt tænke mig at man forsøgte sig med Martin Ericsson på toppen af diamanten. Især hvis Farnerud ikke er 100%, så kan man jo altid bytte rundt så Fanerud kommer ind og reder det senere. Men det er mod AGF at der skal testes, sådan at holdet fungerer optimalt mod FCK.
Håber Duncan er gearet godt op mod sin gamle klub, og er enig med andre i at det ville være dumt at tage ham ud nu.
I forhold til sommeren så har jeg klappet mange gange i hænderne over det arbejde AB har lavet, 3 fine signings ( Hvis Jan K finder niveau ). Savner lidt en angriber, Bernburg ligner et rigtig godt bud, han er skarp. Men Forsvars mæssigt syntes jeg det er rigtig positivt. Jon og Max er ligaens bedste makkerpar. Håber bare Howard vil accepterer sin placering og så gøre sit bedste hver gang han får chancen.
@Thygesen lyder fornuftigt med at forhøre sig i london også