Rommedahl måske på vej
9. august, klokken 3:35 af Steen Sørensen
Ifølge Ekstra Bladet er Dennis Rommedahls agent Søren Lerby i dialog med Brøndby IF omkring et skifte til Vestegnen for den hurtige kantspiller, som for tiden er ude i kulden i græske Olympiakos.
Dennis Rommedahl har et år tilbage af sin kontrakt hos den græske storklub Olympiakos fra Athens havneby Piræus. Hurtigløberen er imidlertid havnet i kulden i det græske og er blevet sendt ned at træne med nogle ungdomsspillere.
Landsholdsspilleren har fået at vide, at han er fri til at finde sig en ny klub, og ifølge Ekstra Bladet er Søren Lerby — Dennis Rommedahls agent — i dialog med Brøndby IF. Hovedpersonen selv virker alt andet end afvisende overfor et skifte til Vestegnen, hvor han i flere omgange har trænet med.
- Selvfølgelig er jeg åben over for et skifte hjem til Superligaen. Men det er klart, at forventningerne vil være højere, hvis jeg skifter til Brøndby end en udenlandsk klub, siger Dennis Rommedahl til Ekstra Bladet og på spørgsmålet, om han kan se sig selv på Vestegnen, svarer:
- Det kan jeg sagtens. Det passer mig fint, hvis Brøndby er interesseret.
37 kommentarer til “Rommedahl måske på vej”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
9. august, 2011 kl. 06:48
tja hvorfor ik kan vel kun styrke holdet?? om ik andet så en sæson eller 2 pga alderen..
9. august, 2011 kl. 06:56
Rommedahl har været en af dansk fodbolds mest udskældte fodboldspillere de senere år, ikke mindst fordi han for flere år siden kun havde sin hurtighed at bruge i kampene.
Men de sidste 2-3 sæsoner har han været en af de bedste spillere på vores landshold, og det kan man bare se på statistikker og facts om landskampene.
Mange er så forblændet af deres “had” til denne spiller, at han altid vil spille dårligt i deres øjne, med mindre han lavede hattrick i hver kamp.
Ikke desto mindre, så har det givet ham titlen af årets spiller i DK, han har scoret flere vigtige landskampsmål, og jeg er sikker på, at hvis han kommer til en klub og får fast spilletid, så har han så meget at give af stadigvæk, at han ville være en fryd i Brøndby.
Kan godt være vi går og tror, at Brøndby ingen penge har, men jeg tror ikke at ledelsen for sjov spilder deres tid med at forhøre sig og diskutere transfers med forskellige spillere, hvis ikke der virkelig var noget om snakken, og pengene kunne findes til at betale en sådan transfer.
Rommerdahl blir nok ikke dyr at få købt fri, omend han nok kommer til at modtage det maksimale af hvad Brøndby nu kan give i løn.
9. august, 2011 kl. 07:16
Dejlig nyhed at vågne op til
9. august, 2011 kl. 07:30
Tror ikke det handler om penge for Rommedahl, han har tjent de penge han skal.
Om han så vil være en god signing er jeg mere i tvivl om. Han er jo udpræget wing i et 4-3-3 system, og selvom jeg godt ved vi har spillet 4-3-3 de sidste kampe, så er det jo ikke ligefrem fordi det har været effektivt.
Desuden har Ole Bjur og Henrik Jensen jo meldt ud, at de vil spille 4-4-2, og dér passer Rommedahl bare ikke ind i min verden.
Men han er en profil og vil blive en kæmpe profil i hele ligaen hvis han kommer til Danmark, så alene det kunne være det kunne løfte holdet lidt.
9. august, 2011 kl. 07:32
Mon ikke at Rommedahl vil kunne tilpasse sig en 4-4-2 hvor han på samme måde kommer til at fungere på wings, som han også nærmere gør ved en 4-3-3.
Vores 4-4-2 er med 2 offensive wings, så du kan kalde det 4-2-4 om du vil.
9. august, 2011 kl. 07:41
Fedt fedt men tør ikke tro på det endnu og det sker sikkert heller ikke.
Han vil da være en klar forstærkning. I min verden er det kun tosser der ikke vil modtage ham med kyshånd her i Brøndby. Når Romme gider så spiller han rigtig rigtig godt. Mon ikke han er garanti for ca. 8-10 mål pr. sæson hvis han “rejser” sig igen?
Vi har da spillet bedre end længe ved at spille 4-3-3. Mon ikke Romme bliver købt til det? Fedt hvis vi igen får hurtige spillere på kanterne. Hurtighed i spil og tanke har vi manglet gennem mange år.
9. august, 2011 kl. 07:46
Ved ikke om han vil score så mange mål der, men han vil i hvert fald give os en gennembrudsfarlighed som vi ikke har set siden Mathias Jönsson.
9. august, 2011 kl. 08:00
Man tør jo næsten ikke tro på det… Kan være
Ole Bjur sys Han er for gammel… Men Han ville være en.kvalitets spiller at få.. Fart på Ole:)
Og så sælg Krohn… Han vil videre
9. august, 2011 kl. 08:16
hvis Rommedal kommer til klubben syntes jeg det er lidt vigtigt at huske på at det ikke er Ole eller Jan der skal tilskrives dette, men nogen græske fodbold leder der ikke bryder sig om ham.
personligt ja, så er han da godt nok gammel for en fodboldspiller, men på den hjemmelige front vil han helt automatisk aftvinge respekt hos alle hold og de vil klart være på og evt. ofte en måske to spiller til at holde øje med ham, og det frigiver plads til andre på holdet. så for mit vedkommen er Rommedal mere end velkommen i klubben og det vil helt sikkert være med til at løfte holdet og humøret på holdet.
9. august, 2011 kl. 08:34
Mourinho – Helt enig.
9. august, 2011 kl. 08:35
@Mourinho
Det positive look, klæder dig;-)
Hvis det kan holde Randrup på bænken, så Nilsson kommer på højre back, syntes jeg det bliver et godt hold.
Nu ser det ud til at Fall kommer til Køln.
Andersen
Nilsson Goodson Stenderup Rasmussen
Romme Femi Mik/Kron Thyge
Bern Oke
9. august, 2011 kl. 08:57
Er ham Oke klar til at være vores førsteangriber? Kender ham slet ikke…
Nogen der har set træningssamlingerne?
9. august, 2011 kl. 09:05
Jeg har set Oke træne 3-4 gange og set en enkelt træningskamp. Han er meget hurtig og fysisk stærk. Endvidere ret boldfast. Og han har scoret vist nok i alle træningskampe – han sorede i den jeg så.
Efter min mening, så er han klar til at gå direkte ind på førsteholdet – den eneste jeg ikke rigtig ved noget om, er hans taktiske evner. Men han er altså ikke en Fall eller N’doye. Faktisk nok mere en Ujah.
Jeg er sikker på, at han vil være et godt køb og håber nu ikke, at han løber ind i lige så mange Offsides som Katongo
Kunne vi signe Rommedahl, vil det vær et hit. Vi mangler i den grad hurtighed på kanterne, og jeg er enig med mange herinde, om at MKD har tabt lidt momemtum for tiden.
Men derfra og til at svine manden til som det sker på Blok4, er ganske enkelt usmageligt. Alle der har et job ved da, at der er perioder hvor det kører som i smør og andre, hvor det bare er tung og op ad bakke.
MKD har gennem de sidste par år været vores klart bedste spiller, og han fortjener sgu respekt for det og overbærenhed for en lidt dårlig periode.
Men uden ham på holdet vil vi måske kunne spille mere direkte og hurtigere – især hvis vi signer Romme.
9. august, 2011 kl. 09:08
Mlurinhio
HAHAHA…. Der er ingen fra ledelses gangen der skal have ros fra din side, så hellere lade det være andre der er årsag til det. (dette er ikke ment negativt).
Men ja Romme kan bruges. Han er vel dem mest forhadte spiller på landsholdet, hvilket jeg ikke forstår en skid af. I mine øjne har han været eneste kandidat til den højre fløj.
9. august, 2011 kl. 09:14
Byrjal
“Alle der har et job ved da, at der er perioder hvor det kører som i smør og andre, hvor det bare er tung og op ad bakke”.
Det er nok det der er problemet på Blok4……..
9. august, 2011 kl. 09:18
Tv2news oplyser at brøndby har skrevet kontrakt med Oke Akpoveta
9. august, 2011 kl. 09:19
Allen..
men hvordan vil du få nogen i ledelsen til at kunne tage æren for et skifte hvis Rommedal kommer ??
Rommedal har før både Jan og Ole kom til klubben udtrygt glæde ved at træne i klubben i de forskellige landsholds pauser og hvis de græske leder ville beholde ham kunne hverken Jan, Ole eller 10 vilde heste og en kæmpe bunke penge få ham til at skifte til Brøndby nu og her.
9. august, 2011 kl. 09:20
Dennis Rommedahl skal bestemt være velkommen for som Mourinho nævner så ka det frigive plads til andre spillere og så har han trods sin alder nogle rigtige stærke kvaliteter og jeg forstår hvordan de kan behandle ham sådan nede Olympiakos, dog er det svært at vide 100 % på hvad der foregår, dog har han udvist stor frustrationer i pressen
Jeg vil dog mene at vi skal blive ved med at praktiserer 4-3-3 hvis han kommer for det har han jo spillet mange gange på landsholdet så det kræver ingen tilvæninger… Ved ikke hvor god Oke Akpoveta er men hvis han er så god som enkelte mener og hvis Rommedahl bliver hentet så er Ole Bjur mere end bestået i dette transfervindue
9. august, 2011 kl. 10:10
Hvad med Diop – er der nogen der ved noget om ham ?
Det ser jo ud til der skrives med Ake som er 19 år, hvad med Diop som jeg tror blev skrevet til 23 år ?
Er der nogen der har set dem spille og hvem er umiddelbar bedst af de to ?
9. august, 2011 kl. 10:13
@ Ivanravn
Har også lige læst det, nu må det gerne snart blive offentliggjort.
Synes helt bestemt det lyder spændende med en Rommedahl. Dog kan jeg være bange for om han er faldt for meget i niveau, grundet uregelmæssig spilletid i Olympiakos.
Det der dog bekymrer mig mest, er den manglende fokus på den bagerste kæde. Synes at vi er rystende sårbare på begge backpladser. Med tilgangen af Femi, bliver Nilsson forhåbentlig rykker ned på højreback. Så har vi Randrup som back *suk*. Det ville varme hvis havde skaffet os et en gut der var en bedre gardering for Nilsson. Og på venstreback er vi lige vidt.
TR middelt og så koster hans fejl bare voldsomt dyrt og Jan Frederiksen er lige så spændende som krydsfinér.
9. august, 2011 kl. 10:13
Angående rommedahl og 433, hvis landsholdet kan spille med MKD og rommedahl på fløjene… så kan vi vel også?
. Så mangler vi bare gehrt til pladsen bag angriberen -).
Nillson Goodson Stenderup Jan K
———-Mike–Femi
Rommedahl—MKD–Thygesen
———-Angriber
Alternativt MKD på fløjen og Gehrt centralt….., eller bare Gehrt i stedet for MKD
.
Men den bedste start-11 ser liegepludslig noget mere fornuftig ud. Især med den magiske ‘angriber’ uden navn
9. august, 2011 kl. 10:17
bif-kids – Diop er vist kantspiller, så vidt jeg har forstået, og er vel mere en breddespiller, imens Oke efter sigende skulle være en, som kunne gå direkte ind på toppen.
9. august, 2011 kl. 10:20
frej – MKD er vores bedste spiller, så tror ikke du skal regne med, at han ryger på bænken.
Men spændende opstilling, som jeg kan stå inde for.
Og godt at se, at jeg ikke er den eneste som synes, at det kunne være spændende at se Jan Kristiansen som venstre back. Lad os da endelig omskole ham til det, istedet for at købe en ny. Så kan han spille der, indtil Norouzi er klar til at overtage om et år eller 2.
9. august, 2011 kl. 10:32
Jeg mener ikke at 4-4-2 er en umulig opstilling med Rommedahl i startopstillingen, selvom det er klart at han passer bedst til en 4-3-3.
Grønkjær var også en udpræget kantspiller i et 4-3-3 system, men han viste at han godt kunne udfylde rollen.
Jeg tror “bare” det handler om at give Femi den defensive pligt om især at bakke op for Rommedahls højreside.
På sigt vil det selvfølgelig være rart med en højre back som er defensivt stærkere end Randrup.
9. august, 2011 kl. 10:37
@Erocticgummiged
De kampe jeg har set (alt pånær OB kampen). Så er vi usikre fordi vi spiller med mange foran bolden foran bolden, det er det vi alle gerne vil se. I gode perioder er det najs… men når vi mister bolden hurtigt er vi ekstremt sårbare. Og i perioder smider vi bolden meget meget nemt, og får ikke modstanderen til at løbe. Vi er ekstremt nemme at stresse til boldtab når de går helt op på vores bakkæde. Det er det en kære ajax træner sagde. Og vi så det mod horsens og mod et endu dårligere Ried hold. Vi skal have afsluttet angrebet eller gøre dem trætte.
Det er principielt ikke forsvaret som er problemet. Det vi mangler er en boldfast midtbane og angriber som tør og magter at modtage bolden med ryggen til modstanderen. Jeg har meget store forventer til hvad femi vil gøre ved vores spil når vi skal sikre og holde en føring. Hvis vi havde en bernburg i topform var angriber pladsen også besat. Men det sker vidst ikke.
Vi har et par spillere som simpelthen ikke er gode nok til den slags bold på midtbanen f.eks. Jan K på midten er virkelig skidt. Han løber, god indstilling etc…. men pasningsmæssigt har jeg et dårligt indtryk af ham… Thygesen er lidt af det samme men som matchvinder type vejer han op for de mangler.
Jan K på midten skyldes en tynd tynd trup….Jeg så hellere Jan K som venstre back. Den plads havde han i tyskland…Han får plads nok og kan lave overlap med indlæg/skud udefra, og skal ikke være bindingsspiller med hurtige afleveringer og sikker spilstation.
9. august, 2011 kl. 10:50
Skulle vi være så heldige at få Rommern indenfor den lønramme vi kan betale, så mener jeg ikke der kan være noget argument for ikke at spille 4-3-3. Især hvis vi beholder Krohn, som jeg mener er klart bedst når han spiller den 10′er rolle som Eriksen gør på landsholdet. Så har vi Mike og Femi til at rydde op bag dem, indtil Mike er tilbage skal pladsen dækkes JanK, Nilsson, Jatta og måske Stryger.
Thygesen, Ozzy og Stryger kan så kæmpe om den anden fløj. Imens Bernburg og Brent kan kæmpe om den forreste plads.
9. august, 2011 kl. 10:52
Tak Carwi – men Diop, mener jeg at have læst fra referaterne i Avarta Cup, spillede angriber og scorede godt med mål – har nogen set ham spille og om han stadig prøvetræner ?
Det ser jo ud til der skrives kontrakt med Ake som er 19 år, hvad med Diop som jeg tror blev skrevet til 23 år ?
Er der nogen der har set dem spille og hvem er umiddelbar bedst af de to ?
9. august, 2011 kl. 11:00
Rommedahl skulle være velkommen, han vil kunne forstærke alle hold i superligaen, er enig med Marc Johnson, Rommedahl kunne godt spille andet end 4 – 4 – 3. Det bliver spændende hvor mange af rygterne der bliver til noget der er også Myeni som spiller samme plads som Rommedahl, hvis vi fik begge kunne Myeni være reserve for rommedahl i et par år, og derefter overtage. På venstre back har vi ikke nogen der er gode nok heller ikke Jan k. En start 11 kunne se sådan ud.
Nillson Goodson Stenderup (ham med bedst dagsform)
——- Femi Mike
———-MKD
Rommedahl Thygesen
——- Akpoveta
9. august, 2011 kl. 11:23
Off topic, sorry. Mærkeligt at de i morges viser et tv klip hvor oke fortæller at han er glad for at have skrevet kontrakt osv. Hvorfor offentliggøres det så ikke? Det er vel ikke en hemmelighed mere???
9. august, 2011 kl. 11:48
Biffanfrafyn
Vil du stille med en 4-2-3-1 opstilling?
Tiltalende, men så skal vi have 2 offensive backs, og det kan man ikke sige om Nilsson.
Og Thomas Rasmussen er den eneste gode offensive af vores venstre backs.
Der kunne det ligeledes være en fordel at omskole Jan Kristiansen til venstre back. Lad ham bruge hans kvaliteter der de sidste par år, indtil Norouzi er klar om et år eller 2.
9. august, 2011 kl. 11:53
@ Frej
Jeg vil give dig ret i, at vi slet ikke har kunne holde bolden i egne rækker når vi bliver presset og pasningsspillet også halter efter. Dog mener jeg stadig at mange af de mål der er blevet scoret imod os, er grundet personlige fejl og ikke lige umiddelbart en hurtig omstilling fra modstanderen. Bashkim Kadrii og Bernard Mendy fik da virkelig pointeret den pointe overfor Randrup i weekenden.
Nu er jeg ikke meget for at hænge enkelte spillere ud, men har bare erkendt ligesom mange andre herinde, at han er milevidt fra den form som fik ham på landsholdet.
Men jeg er optimistisk, håber på at Femi kan komme med noget boldsikkerhed og ro på midten så vi undgår at bliver stresset til boldtab.
@ fcrysgaard
Synes også det er besynderligt at det ikke er blevet offentliggjort endnu.
Og så må jeg tilslutte mig dem af jer der stiller med en opstilling der ser således ud:
Andersen
Nilsson-Goodson-Stenderup-Jan K
Femi Mike
Kronh-Dehli
Rommedahl Thygesen
Akpoveta/Bernburg
9. august, 2011 kl. 12:05
@ Carwi Vil du stille med en 4-2-3-1 opstilling?
ja det kunne være en mulighed, men det er bare tal det kunne også blive en 4-3-3
eller en 4-1-4-1. vi har Bern som kunne komme i spil, flere kan spille mange pladser det afgørende er det taktiske oplæg og balancen på holdet
9. august, 2011 kl. 12:33
Fantastisk opstilling. Den kan give os bronze.
9. august, 2011 kl. 12:34
Biffanfrafyn – Helt enig. Man skal ikke hænge sig i tallene, da det hele afhænger af, om man spiller offensivt eller defensivt. Men se lige denne opstilling så, som EroticGummiGed fremligger. Den sidder lige i øjet:
Andersen
Nilsson – Goodson – Stenderup – Jan K
Femi – Mike
Kronh-Dehli
Rommedahl – Thygesen
Akpoveta
Det kunne være spændende. Holder stadig på, at når nu man ikke har en ordentlig venstre back, og vores unge talent lige mangler et år eller 2, at man så omskoler Jan Kristiansen til den plads.
9. august, 2011 kl. 13:02
På papiret synes jeg også det ser lovende ud. Vi burde ihvertfald spille med hvor det er sjovt. Men det har vi efterhånden sagt så længe. Nu skal der arbejdes med at få noget mentalt stabilitet ind på holdet og noget mod. De skal turde spille bold og holde på den. Det håber jeg kan lade sig gøre i ovenstående opstilling.
Man kunne med fordel lave den om til en 4-4-2, alt efter modstanderen.
Andersen
Nilsson – Goodson – Stenderup – Jan K
Rommedahl – Femi/Mike – Thygesen – Kronh-Dehli
Bernburg – Akpoveta
9. august, 2011 kl. 13:22
Begge 2 ser gode ud.
Det er bare vigtigt, at Mikael Nilsson bliver brugt på backpladsen.
Og så mener jeg det er vigtigt, at vi forsøgeer med Jan K på venstre back.
De 2 andre er alt for ringe.
9. august, 2011 kl. 19:14
@alle der mener at Jan K skal spille back.
Han er for langsom både på de første meter og i en sprint over mange meter. Ja han har kvaliteterne rent takle mæssigt og aggressivt. Men er helt sikker på at han vil blive rund revet som TR bliver det.
Men hvis vi får Romkulen bliver vores højre side virkelig stærk og vil sætte ekstra pres på alle i suppen i den side. Så vil vi være i stand til at presse både OB og FCK. Ingen back ønsker at gå med frem hvis man spiller overfor Rommedahl. Derfor vil der ikke blive lagt det samme tryk i den side. Man kunne forstille sig at AR spiller backen og Nilson ryger ned som venstre back. Dette er selvfølgelig bare en ide.
Men en højre side vil selvfølgelig med Nilson og Rommedalh være frygtindgydende… Jeg håber i den grad at vi får Rommedahl.
Vores hold vil få den nødvendige klasse til at spille med om guldet.
Jeg håber at man bruger penge på ham… og noget kunne tyde på det, siden vi ikke signer en vel voksen angriber. (Og man har åbenbart set lyset i Oke)
Jeg tror ikke vi har råd hvis vi både skal have Rommedalh og en top angriber…
http://www.bold.dk/nyt/Bjur-Har-fravalgt-faerdigudviklede-angribere