Retov efterlyser forstærkninger
30. april, klokken 5:24 af Steen Sørensen
Der skal forstærkninge til, hvis Brøndby skal gøre sig håb om at spille med om medaljer. Det siger Martin Retov idag til flere medier og understreger samtidig vigtigheden af at vinde torsdagens pokalfinale.
Efterårets profil her på 90min.dk – og indtil videre også forårets – Martin Retov glæder sig til pokalfinalen mod Esbjerg, som vil være midtbanespillerens tredje efter sejre over FC Midtjylland i både 2003 og 2005.
- Som fodboldspiller er pokalfinaler noget ekstraordinært; men denne gang er den ekstra betydningsfuld. I 2003 og 2005, da vi også vandt finalen, lå vi nummer et i ligaen. I år er finalen speciel, fordi det er vores billet til Europa, siger Retov til Ekstra Bladet.
Brøndbys nummer ni håber på, at en pokalsejr kan være katalysator til at komme tilbage til toppen af dansk fodbold, men skal de blågule helt til tops kræver det mere end dét.
- Det har været nogle hårde år, men forhåbentlig kan en finalesejr kickstarte Brøndby. Det er måske rigtigt, vi savner lidt kvalitet i truppen for at komme tilbage i top-2, forklarer Retov til Ekstra Bladet, mens han til gratisavisen 24timer siger:
- Sportsligt har det ikke været for godt i år. Nu ligger der et ekstra pres på os, at vi har den ene chance for at komme ud i Europa. Vi ligger jo stadig nummer ni i ligaen, og vi må være ærlige at sige, at vi mangler noget kvalitet i truppen for at komme endnu længere op.
Europa gør tingene nemmere
Hvis der skal forstærkninger til truppen på Vestegnen er det imidlertid essentielt, at man vinder torsdagens pokalfinale mod Esbjerg, da europæisk deltagelse har stor betydning for tiltrækningskraften. Det mener både Retov samt hans midtbanekollega Kasper Lorentzen.
- At vi kunne trække en så god spiller som Max (von Schleebrügge / red.) herud i vinter, hvor vi lå dårligt, var højst overraskende, og det kan vi ikke forvente, hvis ikke vi spiller UEFA Cup, uddyber Lorentzen overfor 24timer, og Brøndbys sportschef, Anders Bjerregaard, er ikke utilbøjelig til at give ham ret.
- Det er klart, at europæisk fodbold er et udstillingsvindue for alle spillere. Det er også et udstillingsvindue at være til EM og VM. Det er klart, at i europæisk fodbold bliver de prøvet af på højeste niveau. Hvis de kan begå sig på den scene, så vil de store klubber også være mere trygge ved deres investering, siger sportschefen til gratisavisen og fortsætter:
- Jeg tror, alle dygtige fodboldspillere gerne vil spille europæisk. Jeg tror heller ikke, der er nogle fodboldspillere, der kommer hertil, der har en forventning om kun at være her et halvt eller et helt år. Jeg tror nok, at de kigger lidt mere langsigtet på klubbens muligheder for at være med, der hvor det sker.
Endvidere siger Bjerregaard til Ekstra Bladet:
- En klub som Brøndby er altid på jagt efter forstærkninger.
34 kommentarer til “Retov efterlyser forstærkninger”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
30. april, 2008 kl. 09:20
det er rigtigt nok at vi mangler forstærkninger, men det er primært i angrebet, og måske en fløjspiller. men udover det har vi et stærkt forsvar og og god midtbane.
vi mangler som alle efterlyser en Elmander type, der kan afgøre ting selv, så vi må jo håbe at sådan en dukker op i løbet af sommeren…
Mvh
30. april, 2008 kl. 09:27
På sigt skal vi os ha en klasse VB savner os en klasse forsvar mere og en klasse off midtbane spiller der kan erstatte martin E i en diamant med holmen/retov/gisla
30. april, 2008 kl. 09:57
Vi skal ikke hente 1. divisions spilere til et hold der forhåbenlig skal spille europæisk fodbold næste år. Vi skal have spillere som ved hvad europæisk fodbold handler om, nogen der har prøvet det før, nogen som kan noget på egen hånd, og som ved hvad det betyder at spille europæisk fodbold.
Alt dette falder selvfølgelig til jorden hvis vi ikke vinder på torsdag!
Mine bud på tilgang til sommer:
—————————————-
Træner: Vi skal have noget nyt blod. Tom har hjulpet os ud af krisen, og det skal han have stor tak for. Men nu skal vi have en der kan tænke langsigtet.
Keld Bordingaard 45 år U21-Landsholdet. (Kompetent træner, han erfaring fra div. landshold, og tror virkelig han ville kunne få os helt til top næste sæson, med de nødvendige indkøb)
Morten Wieghorst 37 år FC Nordsjælland. (Dygtig, se bare hvad han har fået ud af FCN, dog ikke så meget erfaring, men ser ham som en utrolig dygtig træner, der kan komme langt i sin karriere)
—————————————-
Højre back: Hvis vi skal spille europa, så skal vi ikke bruge knægte på 20 eller der under. Vi skal have en erfaren herre, som kender gamet, og som kan være lærer mester for de 2 andre.
Kasper Bøgelund 27 år Borussia Mönchengladbach. (Skadesfri i over 8-9 måneder, han har det der skal til, rutine, og europæisk erfaring, og ved hvad det handler om. Kan være en god lærermester for Randrup og Wass) Frikøbsklausul, 5 mio.
—————————————-
Centerforsvar: Hvis vi ikke forlænger med Howard, så skal vi have en centerforsvar, og selvom vi forlænger så skal vi have en mand mere til centerforsvaret. Vi har en alt for urutineret bagkæde, og lidt europæisk erfaring ville gøre godt.
Jon Jönsson 24år Toulouse. (Får ikke meget spilletid i Toulouse. Manden har brug for en klub som kan kickstarte hans karriere, ligesom vi gjorde med Elmanders. Han kan nok også ligge et godt ord ind. God med hoved, hurtig, pasningssikker, og har europæisk erfaring) 5-10 mio.
Fredrik Risp 27år Trabzonspor. (Får heller ikke meget spilletid i sin klub Trabzonspor i Tyrkiet, og skal muligvis også have kickstartet sin karriere. En fysisk stærk spiller, som er utrolig dygtig i hovedspillet. Minder meget om Max, bare en smule hurtigere) 5-10 mio.
—————————————-
Midtbanespiller:
Jan Kristiansen 26 år Nürnberg. (Jan bliver kastet rundt fra plads til plads i Nürnberg, og det tror jeg han er ved at være lidt træt af. Han vil spille en fast plads, og gerne på midtbanen hvor han hører hjemme, med sin løbevillighed, sit gode skud, sin hurtighed, og ikke mindst sit gode blik for spillet. Vi var ude efter ham sidste vinter, og også i sommer, han afviste os ikke, og han ville enten til os eller PSE hvis han skulle vende hjem sagde han) Transferfri.
Stefan Ishizaki 25 år. (Stefan har spillet i Elfsborg siden 2005. Vi var ude efter ham i sommers, men han valgte at forlænge med Elfsborg, men derfor kan man vel godt hente ham?. Mener vores første prioritet her er Jan K. Men Stefan er en utrolig talentfuld midtbane spiller, han minder i mine øjne meget om Holmén. Hurtig, pasningssikker, godt skud, og løbevillig. Dog er han ikke så stor) 5-15 mio.
—————————————-
Kantspiller:
Daniel Braaten 25 år Bolton. (Sidste sommer købte Bolton Daniel Braaten, et stort norsk talent, som virkelig kunne vise sit store talent i England. Nu har Daniel spillet i England i snart 8 måneder, og har til dato ikke fået en hel premier league kamp. Vi kan lige så godt prøve at hente ham til DK. Norge har han prøvet, og Sverige er ikke attraktivt nok. Han får ikke noget ud af at sidde på bænken i Bolton, udover penge, men det er jo ikke fedt når man er prof. fodboldspiller. Han skal have kickstartet sin karriere, og hvor ikke gøre det hos os?. Driblestærk, hurtig, og slår gode indlæg, kan også med hoved, og minder på mange måder om C.Ronaldo. Europæisk erfaring har han også, da han spillede i Rosenborg da de var i CL, for nogle år siden) 10-15 mio.
—————————————-
Angriber(Target):
Yssouf Koné 26 år Rosenborg. (Vi mangler en targetspiller, og her kommer Koné fra Rosenborg ind i billedet. Rosenborg er ikke hvad de har været, og kommer ikke i europæisk fodbold næste sæson. Det har fået mange af de største spillere i klubben til at få deres agent til at finde nye klubber til dem, som spiller europæisk. Han har scoret mål på samlebånd i Norge, og som vi så også i Champions League i denne sæson, hvor Rosenborg overraskede mange.
Koné er en fysisk stærk spiller, rigtig dygtig med hoved, og man kan også sende ham afsted i en spurt, og vigtigst af alt, han kan sparke boldene ind. Mener det et sådan en mand vi har brug for til vores angreb, med alle de chancer vi producere, så skal han nok sparke/heade den i kasse) Kontraktudløb til nytår, 10 mio.
Razak Omotoyossi 22 år Helsingborg. (Ung, hurtig, robust, høj, og hovedstødsstærk, og ved hvor målet står. Han kan spille central angriber og på kanten. Razak er fast mand på Benins landshold. Sidste sæson scorede han 23 mål i 38 kampe. Knægten har erfaring fra dette års Uefa cup, hvor han var en af de store profiler i kampen hvor Helsingborg slog Galatasaray ude med 3-2. Mener dog at Koné er vores første prioritet, da jeg mener vi skal have en mand 100% koncentere sig om 1 position på banen. Koné er også mere erfaren.10-15 mio.
—————————————-
Ud:
Per Nielsen (Træner, Ledelsen, Whatever)
Kim Daugaard (Træner)
Trond Andersen
Morten Cramer (Målmandstræner)
Martin Ericsson (En grå spiller der ingen attitude har, og kan ikke bruges på vores hold)
Martin Spelmann (Udlejes / Sælges). Han kan ikke være i en klub af vores kaliber.
Mike Jensen (Udlejes) Han mangler en del endnu, før at han kan blive en spiller der virkelig banker på til vores førstehold.
Nikolaj Agger (Udlejes) Han har det der skal til, men han mangler lige lidt erfaring, og det skal nok komme.
30. april, 2008 kl. 11:04
Jeptzar – du har nogle interessante spillere på programmet og er enig med dig i mange ting
)
Har lige nogle tilføjelser. Trænerne er jeg slet ikke med på. Nu må det være slut med 2.klasses trænere. Jeg tror at Brøndby ville have godt af en udenlandsk træner som ikke er opdraget i den hjemlige liga. Hvis Haraldson skal nå i mål med alle de løfter/målsætninger han har sat i verden, inden for 5 år, så er Wieghorst, Kent, Erik og/eller Keld slet ikke interessante.
Skal Brøndby ud i verden, så skal der helt nye kræfter til. Brøndby har haft den dårligste sæson nogensinde……..men hvor langt er det lige at de ligger efter top 2-8…….nej vel. Altså må de andre klubber være næsten lige så elendige, hvis ikke værre, da de ikke har haft en krise som bare tilnærmelsesvis ligner Brøndbys.
Brøndby skal ikke måle sig med dan danske liga og derfor er de danske trænere i mine øjne heller ikke gode nok. Vi skal have en træner med erfaring fra udlandet….. hmm men jeg ved ikke hvor vi skal finde ham!
Jeg synes ikke at Daugaard skal ud. Han er nok den mest forbold intelligente spiller på holdet. Desværre forbandet langsom, men næsten altid kvalitet.
Resten af dem du nævner skal ud. Hertil kommer (nu får jeg på puklen) Duncan – hvornår har han sidst leveret de 20 scoringer pr. sæson som han minimum SKAL levere i en ikke specielt imponerende liga som den danske….
Ericsson – hvis han ikke begynder at score på sine 90% og 100% chancer, så må han videre. Han skylder 5-6 mål på den konto……men er blevet pokkers meget bedre end for et år siden!
30. april, 2008 kl. 11:25
Jeg tror ærlig talt ikke at der er brug for yderligere forstærkninger i forsvaret. Vi har mange gode talenter, og jeg tror sagtens at Randrup vil fortsætte sin udvikling, og blive en af de bedste højre backs i ligaen.
I angrebet kunne det være lækkert med en angriber til 10 millioner, men det tror jeg ikke at ledelsen er villig til at ofre på det. Det kan godt være at Peter Madsen ikke har været overbevisende, men han kom tilbage i en svær periode, og jeg mener at han skal havde chancen. Derudover har vi jo D. Williams, Agger, Peguero mfl. Så jeg er ikke så sikker på at der kommer en ny angriber ind ad døren.
Midtbanen ser sikker ud, med Holmén, Gisla, T. Mikkelsen, Lorentzen og Retov. Så jeg ser heller ingen grund til at forstærke sig der?
Sagen er at man altid vil kunne købe spillere med rutine osv, men spillere med ånd, kvaliteter, erfaring og formstyrke er svære at finde. Husk på at det ikke er Football manager
30. april, 2008 kl. 11:41
Det er måske rigtigt hvad du siger, og Haraldson vil have den bedste han nu kan få som træner, jeg venter spændt, for tror at TK er et overstået kapitel, også med de udtalelser han kommer med i dag, om at vi er på rette spor. Tror han overlader jobbet til en anden pr. 1 Juli.
Daugaard, han har så meget kvalitet, itelligent, også er han bund rutineret. Så et år mere med ham ville jeg faktisk også have det fint med. Han udtalte bare at han stoppede til sommer, men nu vil han gerne forlænge, og det sys jeg er et godt tegn.
Duncan, tjaa, har været en del skadet i denne sæson. Vi må se næste sæson, håber ikke han er så meget skadet der, og disker op med 15-20 kasser i suppen
30. april, 2008 kl. 13:10
Jepztar: Meget gennemarbejdet indlæg, og du virker til at have et godt kendskab til den Norske og Svenske liga. Det har jeg personligt ikke, så det er begrænset hvad jeg kan mene om dine opstillede spillere, men spændene lyder det. Jeg har dog et par kommentarer.
Jeg synes det vil være ærgerligt, hvis vi gik ud og købte en rutineret højre back. Rutine er i sig selv ganske fint, men det er altså ikke ens betydende med kvalitet. Bøgelund er en udmærket spiller, men jeg mener at Randrup er mindst lige så god. Henter vi Bøgelund får vores to unge talenter, Randrup og Wass, meget begrænset med spilletid, og får ikke den nødvendige udvikling. Det var vel også det vi gjorde da vi hentede Thomas Rytter, og det var vel med meget begrænset succes.
Jeg ved ikke helt med Jan Kristiansen, jeg synes ikke han er specielt meget bedre end Lorentzen, Holmén og Retov, som er de spillere han vil skulle slå af holdet.
Så er din sammenligning af Daniel Braaten med C. Ronaldo en smule komisk. Braaten er muligvis et talent men han kommer altså ikke i nærheden af Ronaldo. Det var vel også blot typemæssigt, at du refererede de to, men alligevel.
Koné i angrebet synes jeg er spændene. I de få kampe og uddrag jeg har set med Rosenborg, har han virket dygtig, selv på højeste plan i Champions Leage.
Jeg kunne stadig godt tænke mig, at vi hentede Alanzinho, til den ene kant. Jeg ved dog ikke helt om han vil egne sig i en 4-4-2 diamant formation. Men har vi spillerne til et 4-2-3-1 system vil det være helt fint med mig. Alternativt en flad 4-4-2, så vi kan spille med rigtige kanter. En Alanzinho i venstre og Tobias Mikkelsen i højre, side lyder meget godt i mine ører.
Gordon: Jeg er slet ikke enig i, at vi skal hente en rutineret træner for at få succes i Europa. Solbakken er vel et meget godt eksempel. Han havde slet ikke den samme rutine som Hans Backe, men var modsat Backe i stand til, at få europæisk succes. Det der må være afgørende, er trænerens kvaliteter, og ikke kun hans rutine, og en Wieghorst vil i min verden være den perfekte mand til jobbet.
Jeg er heller ikke enig i at Duncan skal væk. Det undrer mig meget, at du vil skille dig af med den eneste træfsikre angriber vi har. Ser du på hans mål i forhold til spillede kampe, tror jeg det er ganske godt, uden at have undersøgt det nærmere. Man kunne også i den grad se mod OB, hvor meget vi manglede ham.
Skal vi blive mester næste sæson, mener jeg dog også, at der skal købes et par klassespillere ind. En angriber og en offensiv midtbane/kant, må dog være nok, da jeg mener grundstammen på holdet er rigtig god.
30. april, 2008 kl. 13:54
Jepztar@
Jeg må sige, at det er et meget stort stykke arbejde du har lavet der og jeg kan ligefrem læse, hvor meget du brænder for Brøndby og det er sgu dejligt at høre…
jeg kender ikke så meget til de svenske spillere du nævner i forsvaret, men ham Jon Jönsson syns jeg lyder rigtig spændende, men kan han spille venstre back og midterforsvar??
Ingen tvivl om, at han kan få nogle positive ting afvide af Elmander, så den er da ikke udelukket og syns vi mangler en gardering for Rasmussen på venstre back og også gerne til midterforsvaret…
Jeg syns ikke vi skal købe en højre back, der har vi Danmarks to coming landsholdsspillere og de er gode nok til at spille allerede nu. Randrup har spilletdårligt npr han har spillet venstre back, men rigtig godt når han har spillet højre back og Wass bliver samtidig sluset ind på holdet, hvilket er meget fornuftigt. Jeg håber vi forlænger med Howard for det er vildt som han har udviklet sig i Brøndby og han er kun 22 år, hvad kan det ikke ende med, syns personligt at ham og Max er det bedste midterforsvar i hele ligaen..
Midtbanen vil jeg godt gi dig at vi mangler lidt også, Jan Kristiansen er en god spiller, men det bliver svært for han skal slå Holmén, som bare bliver bedre og bedre, af og så Martin som jeg ikke har set spille så godt længe plus at Lorentzen forhåbenlig er tilbage for fuld skrue…
jeg kunne også godt tænke mig at vi købte Alanzinho og så en gardering for Gisla som vil kunne presse sig på til midtbanen, for Daugard skal gerne blive i min verden, men i kampe mod Fcm, Aab og Fuck der tror jeg ikke han er hurtig nok mere, men vi har brug for Daugaard i truppen…
Ham Kone har jeg hørt en smule om, og jeg syns han virker meget spændende og som den mand vi har brug for, så må vi vurdere hvem af de andre angribere der skal ud, måske Williams solgt og Agger på udlån, som du også foreslår..
Træner syns jeg ikke vi skal have en udlænding, det duer vi åbenbart ikke til ( René Meulensten), og jeg vil ikke have noget imod hvis Tom fortsatte indtil næste år, hvor vi kan måske kan få Erik eller Wieghorst til klubben og lad nu Tom skabe et mesterhold og lad ham aflevere det til en ny træner..
Der skal i hvert fald ske en del med truppen til sommer med Haraldsson målsætninger, gode mållsætninger, men er skeptisk for hvor har vores sportsdirektør brugt så mange penge som de spillere og priser du snakker om indikere. Jeg håber, men vil se det ske før jeg tror det..
Er enig i de spillere der skal ud, syn det vil være en god sidste udrensning og så kan vi se fremad!
Kom så i morgen drenge, Brøndby til jeg dør!!!!!!!!!
30. april, 2008 kl. 14:30
Herligt med så mange gennemtænkte indlæg….tak for dem:)
jeg er enig med Kewell (endnu engang!)….og til dels Jepztar….forstærkninger er et must.
Jeg har selv tidligere nævnt, Alanzinho i venstre og Tobias Mikkelsen i højre, kunne blive rigtigt giftigt for modstanderne.
Vi har brug for en tekniks god angriber der også kan score mål! Jeg ved at Ailton har været et flop i FCK, men med en Erik Rasmussen som coach, mon ik hans fulde potentiale kunne komme frem.
på Trænersiden, er jeg som sagt stor tilhænger af Erik Rasmussen, dels på grund af hans mandskabspleje og fodbold filosofi.
30. april, 2008 kl. 15:17
Super med en ordentlig debat med gode argumenter!
Herligt med det lange indlæg, Jepztar, jeg er dog ikke enig. Alt for mange spillere har været forbi Brøndby de seneste år, og jeg er sikker på at vi nu vil forsøge med en mere stabil taktik med færre spillere gennem portene.
Jeg mener godt nok at vi mangler en spiller eller to, og jeg så også gerne en ny træner, ikke fordi TK har gjort det skidt, men fordi hans mission er ved at være ovre. Jeg så gerne Wieghorst, men også en Erik Rasmussen i samarbejde med Henrik Jensen kunne være interessant – og måske kunne Henrik Jensen løfte tjansen alene?
I forsvaret og på målmandsposten er vi fint dækket ind, midtbanen kunne godt bruge en offensiv mand, en rigtig 10′er, og måske som mange siger, ville en god venstrewing give flere tangenter at spille på. Falder vi over en fantastisk angriber så skal vi da snuppe ham, men jeg er nu sikker på at Katongo/Duncan med Magic/Williams som back up, nok skal få skubbet bolde ind til en top3 placering.
Altså, enig med Kewell (som sædvanligt) dog tror jeg ikke på Kone.
30. april, 2008 kl. 15:20
Hov, så ikke de sidste to.
Ailton skal IKKE til Brøndby!
30. april, 2008 kl. 16:08
nej tak ingen Ailton, lad fuckerne beholde ham..!!
Syns tre forstærknnger vil være fint efter det Jepztar har skrevet, en forsvar der kan dække venstresiden og midterforsvaret, en Alanzinho og så kunne en Kone virkelige hjælpe på offensiven..
har lidt mistet troen på Williams, men er da åben for at han kan vinde den tilbage…
30. april, 2008 kl. 16:37
Hey, er ny på debatten, men har fulgt sitet længe.
Når jeg hører denne indkøbssnak, så bliver jeg lidt vemodig, fordi noget af det som var med til at vende krisen, var netop, at vi ikke gik ud og investerede i de såkaldte “klassespillere”. Det var med til at skabe en ro på holdet, og alle vidste, at det her var truppen.
Når dette så er sagt, så er jeg klar over, at der skal være en vis form for gennemstrømning på et fodboldhold for, at spillerne kan holde gnisten. Når jeg så kigger på vores kæder, så synes jeg ikke, at det er nødvendigt at købe så forfærdeligt meget ind. Vores 1. holdstrup er ret stærk, når den er skadesfri, og det har jeg i øvrigt sagt under hele krisen. Problemet er så, at vi ikke har en VB, som for alvor kan erstatte TR. Når Randrup har været inde omkring VB, så har han ikke set for godt ud. Derfor er det en af de steder jeg to steder, hvor jeg anser forstærkninger for at være gavnligt. Den anden plads er i angrebet, og det er ikke fordi vi ikke scorer de nødvendige mål, men fordi vi mangler en fysisk stærk angriber, når Duncan er skadet, som han desværre tit er. Jeg ved ikke pt. hvor fysisk stærk en angriber Peter Madsen er, men jeg anser ham for at være en tekniker, som disker op med en masse lækkerier. Udover dette så synes jeg ikke, at vi behøves at købe stort ind, og måske ikke engang et stort navn. Jeg ville personligt finde glædeligt at have Dennis Cagare som gardering og langsigtet løsning på den venstre back.
Jeg synes, også at det er værd at se på om spillerne passer ind på vores meget stramme midtbane. Jeg tror f.eks. at den hypede Alanzinho ville fylde for lidt på en kant.
30. april, 2008 kl. 17:48
forstærkninger ja tak.. hvad med leon andreasen han sidder på bænken i fulham (hvis de rykker ned) tror jeg godt han kan overtales.. en midtbane med gisla holmen leon og retov så bliver den ikke meget bedre i suppen…
mohammed zidan spiller ikke meget i hsv… zidan og duncan lugter af MANGE mål.
og så lige en forsvarer der kan dække venstre back og midten hvis wba ikke vil bruge martin a i premier leauge ville han være et meget fornuftigt køb..
men alt i alt det jeg mener er at forstærkninger skal være nogle som hæver overliggerren betydeligt… ikke flere magic sigurdson rektor rytter elanga
30. april, 2008 kl. 19:00
At få Leon Andreasen og eller Mohammed Zidan ville vel være det mest optimale man ville kunne ønske sig af et transfer vindue.
.. Jeg tvivler dog på begge to, selvom det kunne være fedt !!
30. april, 2008 kl. 20:28
Der er forbløffende mange, der synes, at Erik Rasmussen ville være god for Brøndby, og det må være fordi, de ikke har det store kendskab til manden og hans virke i FC Midtjylland. Erik Rasmussen er en rigtig flink fyr og god til at have med mennesker at gøre, men på det taktiske plan er han lig nul.
Det er almindeligt kendt i FC Midtjylland, at det er assistenttræneren, Thomas Thomasberg, der står for alt det taktiske, hvilket også er årsagen til, at FCM uden at knibe en tåre siger farvel til Erik Rasmussen og lader Thomasberg overtage som cheftræner efter sommerferien.
Det er Thomasberg, der er manden i FCM, og Erik Rasmussen har sågar selv indrømmet for åben skærm, at han mere eller mindre har overladt alt det taktiske etc. til Thomasberg.
Erik Rasmussen er som sagt en sympatisk og flink fyr, men han er bedst egnet som assistenttræner. Han er under ingen omstændigheder fremtidens cheftræner i en klub som Brøndby. Det ville være en katastrofe!
30. april, 2008 kl. 20:58
Fakta: Max springer 8:or kring Risp. Max är enormt mycket snabbare. Ishizaki är bra och Jon Jönsson kan bli det. Vill slå ett slag för Björn Runström i kaiserslautern också.
30. april, 2008 kl. 21:08
synes sgu det var nogle gode spiller de 3
mohammed zidan- leon andreasen- martin albrecsen og så en venstre back..
de 4 spiller koster nok omkring 50 mio kr.. men så for vi også klasse over hele linen.
Kom så Brøndby, vis at i også kan købe klasse spiller.. ( ligesom Max )
Forza brøndby
30. april, 2008 kl. 21:35
Transferidéer:
i) Björn Runström, Fulham (udlejet til Kaiserslautern), angriber
ii) Pontus Farnerud, Sporting Lissabon, midtbane (AIK og Djurgården meldes interesserede. Får ikke så meget spilletid)
iii) Fredrik Strømstad, IK Start, midtbane (skal spille på højere plan for at komme tilbage på det norske landshold, hvor han gennem længere tid har været fast mand)
iv) Peter Larsson, Halmstads BK, midterforsvarer
v) Viktor Elm, Kalmar FF, venstre midtbane (et af Allsvenskans hotteste navne pt. Han er venstrebenet – hvilket BIF mangler!)
vi) Jens Berthel Askou, midterforsvarer, Kasimpasa
vii) Martin Bernburg, FC Nordsjælland, angriber
viii) Martin Vingaard, Esbjerg, venstre midtbane (samme grund som Viktor Elm… Venstrebenet)
ix) Jürgen Säumel, Sturm Graz, midtbane (spiller på det østrigske landshold. Har kontraktudløb til sommer)
x) Johannes Ertl, Austria Wien, forsvar (har kontraktudløb til sommer og har spillet 7 kampe på Østrigs landshold. Han er 25 år gammel).
30. april, 2008 kl. 21:37
Det er noget lort mange kommer med… Det eneste jeg er enigi med “Jepztar” i er at Trond SKAL ud, Spellmann og Agger skal lejes ud og at der skal ske noget i front.
Ericsson, Tom og Per ud?! – Du lyder som én udefra… Den der tankengang kan jeg personligt ikke udholde og jeg er næsten sikker på at BIF ledelsen heller ikke vil gå med til sådanne løsninger… Jeg synes overhovedet ikke der er brøndbyånd i denne kortsigtede filosofi med at købe sig til succesen… pga. en mulig plads i UEFA cuppen vælger du bare at skide på Køhlert og hans indflydelse på BIF-udviklingen og nærmest patriotiske ideer om EGENE spilleres udvikling. BRØNDBY er noget helt unikt og ikke et firma. det vil aldrig gå med ligegyldige “klassespillere” her!
- Tom skal måske på pension til sommer, men kun hvis en anden værdig træner kan træde ind, men umiddelbart kan jeg ikke se mange andre end fx Wieghorst… personlig synes jeg om et halvt år mere med Tom i spidsen og Wieghorst derefter. I en svær tid vælger jeg Køhlert fordi han er den de fleste stoler på. Han skal efeter min mening have et halvt år mere og der skal nok komme resultater ud af det. (er for resten enig med S.P.)
- “måske” en mere forsvarer…. men at erstatte Randrup med Bøgelund er brutalt for BIF! og bøgelund vil næppe acceptere overhovedet at sidde på bænken.
- vores nuværende midtbane er i mine øjne god og skal bare spilles mere sammen og få lidt mere medgang og held
- Angrebet ser til gengæld usikkert ud; hvis Madsen efter denne skade ikke kommer i omdrejninger (som jeg håber han gør) ser det meget trist ud med ham.. VORES ungdom er unik på alle pladser – også i front, men Agger skal nok udlejes. SÅ er der Katongo og Duncan. Personligt har jeg aldrig brudt mig særlig meget om Duncan (han har og får næppe et rigtigt brøndby-hjerte og får aldrig MIN fulde tillid i hvert fald) så enten ham eller Chris skal ud – og blive erstattet med en angrebsspiller der virkelig vil noget.
A-John’s og krAUger’s indlæg er de bedste
- bevar BRØNDBY-ånden -
30. april, 2008 kl. 21:44
Hov, jeg fik slet ikke skrevet, hvorfor jeg især har valgt spillere til netop de positioner… I midterforsvaret mangler vi en ekstra mand, da Anders Randrup ikke er god nok til de fysiske dueller på midten, ligesom Jacob Berthelsen endnu ikke er god nok til at være 1. gardering. Mikkel Bischoff er altid skadet, Per Nielsen er for gammel, Morten Molle ser ud til at være fortid, Trond Andersen er for gammel… Altså, vi har kun to midterforsvarere, der er gode nok. Jeg vil så håbe, at man finder en midterforsvarer, der også kan spille højre back, da vi er noget “tyndt” besatte med to teenagere derud. Men dette er ikke et must. Derudover er argumentet for midtbanen det samme. Vi er for tyndt besatte ud over start 11′eren. Mike og Toby har ikke vist højt nok niveau og er endnu ikke fysisk gearet til Brøndbys nye 4-4-2. Derudover ser jeg helst, at en evt. midtbanespiller er venstrebenet, da vi pt. kun har den (desværre) ofte langtidsskadede Kasper Lorentzen med et godt venstreben. I angrebet mener jeg simpelthen, at Katongo er for dårlig. Han løber fint – ja. Men han er ikke fysisk stærk nok, hans boldkontrol er for dårlig, og hans effektivitet er ikke-eksisterende. Duncan er ofte skadet, og så er der jo de fire andre patienter også (Williams, Madsen, Peguero og Agger). Lad os få en bomber til angrebet.
Med tre sommerindkøb af god kvalitet, så kan vi få en stærk bænk også. Det er altså alfa omega, når man gerne vil spille om guld. Det nytter ikke at have fire U-spillere med, 1 pensionist i form af Daugaard og så Spelmann. Der skal kvalitet på udskiftningsbænken! Indkøbene i bredden vil især blive aktuelt, hvis vi vinder i morgen og kommer i Europa, for så skal vi spille mange kampe (1-2 pr. uge) både i efteråret og i foråret.
PS. Det er i øvrigt interessant med den australske venstre back (Scott Jamieson), som er til prøvetræning pt. Det kunne være godt, hvis han laver en Mark Howard – og ikke en Adam Eckersley!
1. maj, 2008 kl. 10:29
Nu prøver jeg lige lidt igen.
Hvis/når vi sæger/udlejer. Mike Jensen, Martin Ericsson, Spelmann. Så er vores midtbanen meget meget tyndt besat. Jan Kristiansen ville derfor være perfekt at få til klubben nu her, også er han transferfri til sommer.
Jeg håber truppens centrale midtbane pr. 1/7 2008 ser således ud:
Gislason
Retov
Holmén
Lorentzen
Kristiansen
(Daugaard)
Så har vi ihvertfald 5(6) spillere der kan gå ind og afløse hinanden uden det i min verden gør det store.
Ilia:
Ericsson er en meget grå spiller. Han er en spiller der aldrig kommer til at passe i vores klub. Han er en medløber er han. Han har et ufatteligt lavt bundniveau, og sys ikke han topniveau er særlig godt. Hvis vi kunne sælge ham til IFK Göteborg for 5-10mio, så skal vi slå til.
Til alle jer der ikke vil have Køhlert ud. Manden har sagt at han ville hjlæpe med at genrejse Brøndby IF. Hvis/når
vi vinder pokalen i dag, så tror jeg at Tom har opnået det med truppen(holdet) som han gerne vil, og nu vil Tom det lade glide over på en ny udeffra kommende træner.
Keld Bordinggaard ville være perfekt. Manden er indbegrebet af fodbold. Dygtig taktik, mandskabsbehandling kan han ihvertfald til ug.(Han var anfører i Vejle, og kan godt huske hvordan han var når nogle holdkammerater hang med hovedet) Dertil er han så erfaren, Ass. Træner for A-Landsholdet, har trænete diverse U-Landshold. Så er han også god til at scoute selv.
Wieghorst så jeg også gerne som træner. Han har så meget vilje & karisma når der bliver spillet. Han er så bundfokuseret på det han laver, og det er dejligt at se. Morten er også gammel anfører, og der gik han altid forrest.
kewell:
Jeg mener ikke det er gangbart hvis/når vi skal ud at spille europæisk, at vi så har 2 på +30 i forsvaret, og en på 22-23, og en på 20. Vi skal have noget mere rutine ind på backen hvis vi skal fremad ude i det store europa. Mener vi skal hente en Bøgelund, som også kan hjælpe de unge. Konkurence er der aldrig nogen der er død af.
(Braaten-Ronaldo. Det var bare type mæssigt, ikke sagt at Braaten kan de samme ting, LANGT FRA. Kan godt se at du sys det er lidt komisk. Hvis han var ligesom Cristiano, så havde han nok heller ikke siddet på bænken i Bolton)
Forza BIF:
Jon Jönsson får virkelig ikke meget spilletid i Toulouse, og hvis han vil noget, så skal han kickstarte karrieren et nyt sted, det kunne godt blive i skadinavien.
Han kan kun spille i midterforsvaret(højre side, da han er højre benet).
Jeg skriver så meget hvergang der er transfervindue, det for mig, viser hvor meget jeg brænder for klubben, ledelsen, og des ligenden.
A-John:
Jeg tror heller ikke på Koné, for jeg tror han vil spille CL. Men hvis han bliver fremlagt for de planer vi har de kommende år, så tror jeg godt vi kan tiltrække mange gode spillere.
Jeg ser det ikke umuligt at hente ham. For han er virkelig en spiller der ved hvor målet står.
Se her:
http://youtube.com/watch?v=Xe1-5A2Jft0
http://youtube.com/watch?v=IWB43BA-TQ0
.
Mht. til jer der snakker om Alanzinho. Så mener jeg ikke han passer ind hos os. Jeg var en af dem der virkelig håbede på at han kom i vinters, men i bakspejlet var det nok den rigtige løsning at vi ikke fik ham. Lorentzen kan spille på kanten, og mener at hvis vi får Jan K og Braaten(Dream On) så er vi godt stillet på midtbanen til Europæisk fodbold.
Zidan & Andreasen ser jeg ikke som løsninger. De skal være i udlandet hvor de hører til imo.
Nogen der måske vil skrive en personligt meddelse til mig omkring følgende:
Björn Runström & Pontus Farnerud. Jeg kender virkelig intet til dem.
1. maj, 2008 kl. 11:20
Spændene og velargumenterede indlæg med stor relevans.
Mange af jer har nogle fornuftige syns punkter og virkelig sat jeg ind i nogle mulige og spændene ny indkøb.
Jeg mener dog reelt at holdet er rimelig stærkt, og med omkring 2 indløb af klasse spillere der kan gå direkte ind på holdet, mener jeg vi står godt. Derudover kunne jeg også godt se nogle indkøb af unge talenter under 18, som ikke står overfor debut med det samme men med stort potentiale. Ligesom da vi hentede Brent Mcgrath, down under sidste år, efter nogle ugers prøvetræning.
Jeg syns reelt vores forsvar ser stærkt ud. Dog kunne vi godt bruge en gardering for Thomas Rasmussen, men i princippet bryder jeg mig ikke om at købe garderinger, numindre der er tale om unge spillere med stort talent. Jeg kan virkelig ikke forstå dem af jer der mener at vi skal have en ny venstre back? Vi har DK’s bedste i Thomas, uden tvivl. Han kommer højst sansyndligt til at starte inde på backen på landsholdet fremover.
Derudover mener jeg ligeledes ikke at Randrup skal erstattes. Han spiller med stor modenhed og vi behøver ikke mere rutine i forsvaret.
Som sagt utrolig mange spændene indkøbs emner, især syntes jeg om Koné fra Rosenborg eller Zidan til angrebet. På midten vil jeg lade det være op til LO om hvorvidt vi skal have forstærkning. Hvis han kan finde sit gamle niveau, står vi med en utrolig stærk midtbane. Gisla, Retov, holmén og LO. Hvis han ikke viser det resten af sæsonen, ku jeg godt se et indkøb til en af kanterne. Her syntes jeg specielt at Alanzinho kunne være interesant, og højst sansynlig klar til at smutte fra Norge.
Til sidst forstår jeg dog ikke jer der vil af med PerPer og Daugaard. Jeg mener ikke man kan købe klubspillere som dem for penge. De er begge stadig værdige garderiger og utrolig vigtige rent mentalt for de andre spillere, der uden tvivl læner sig op af spillere som dem i svære perioder. Vi kommer helt sikkert til at have svære perioder igen, det skal vi ikke glemme, det har alle hold. Bare se på Barca. I disse svære perioder ville det betyde umådeligt meget med et par gamle gutter, der er Brøndby spillere ind til benet og kender gamet ud og ind, som kan hjælpe de andre.
1. maj, 2008 kl. 11:26
Der er vel ingen der seriøst kan påstå at Per N. stadig spiller fantastisk. Uanset størrelsen på Brøndby hjertet, så kan man for pokker ikke være SÅ blind????
Per B har gennem alt for lang tid levet i fortiden – som visse af tilhængere. Derfor har BIF været udstillet som idioter i ca 1½ år og med rette. Det er blevet lidt bedre, men heller ikke mere. Havde det været godt, ville vi ligge på en 5. eller 6. plads lige nu!
Er 4.plads er aldrig godt nok til Brøndby.
Thomas R har ret i, at uanset om vi vinder pokalen så har det ikke været godt nok. Målsætningen efter jul var pokalen OG minimum en 4.plads. Det tror jeg ikke at vi når. Flere af spillerne er simpelthen ikke gode nok/slår ikke til…..
Der skal mere end almindeligheder til for at blive nordens bedste hold og spille i Europa hvert år. DET er målsætningen og derfor er flere af Brøndbys egne talenter pt. ikke gode nok (men det kan de sagtens blive). Jeg synes IKKE at de skal sælges, men flere af dem bl.a. Pierre Kanstrup, Patrick Mortensen og Nicolaj Agger med flere, kan med fordel lejes ud til klubber i suppen, Norge/Sverige eller som en sidste løsning 1.div.
Kan godt se at jeg er i mindretal her, men det passer mig fint
) Jeg mener ikke at der pt. er nogen dansk træner som har erfaring nok til at føre Brøndby tilbage til fordums styrke. Træneren skal i mine øjne have erfaring fra udlandet gerne England….alt andet end suppen……….men det er jo bare min mening. Vi ønsker jo alle det samme!
1. maj, 2008 kl. 11:29
Enig med at du vil udleje de unge. Måske sælge Spelmann helt.
1. maj, 2008 kl. 11:35
kewell:
Jeg har et rigtigt godt kendskab til både Norsk og Svensk fodbold, går meget op i det.
Jeg mener vi skal have noget rutine i forsvaret. Det går ikke hvis/når vi skal ud at spille europa, at vi så har 2 på +30 og 2 på 20-22 år. I mine øjne har vi heller ikke en kvalificeret erstatning hvis Max eller Howard skulle blive skadet. Jeg mener vi skal ud og hente 1-2 til den bagestekæde.
Jeg mener vi skal af med Ericsson. Han er en meget grå spiller, og han er kun god når holdet er i medgang. Han har et ufatteligt lavt bundniveau, og et i mine øjne ikke særlig højt top niveau. Hvis vi kan sælge ham til IFK Göteborg for 5-10mio, så er det bare med at slå til.
Mener vi skal leje, Mike Jensen & Spelmann ud. Mike Jensen er på vej, og viser gode takter, men han mangler lige det sidste. Ærlig talt så håber jeg vi sælger Spelmann, manden har ikke kvaliteterne til at spille på vores hold. Per Nielsen er for gammel, og nu er han heller ikke udtaget til pokalfinalen. Den sidste træning inden truppen skulle udtages, har jeg hørt fra andre at Per var sur/irriteret. Det ligner ikke Per. Jeg tror han stopper til sommer.
Jan Kristiansen er transferfri, og har luftet muligheden for at vende hjem til DK(Os eller PSE). Mener han har den kvalitet der skal til, og hvis man henter ham, så ser vores centralemidtbane således ud:
Gislason
Retov
Holmén
Lorentzen
Kristiansen
(Daugaard)
Det mener jeg er en rigtig god central midtbane, som er rustet til europæisk fodbold næste sæson.
Mht. til Braaten vs. Ronaldo.
Det er jo bare type mæssigt. Hvis Braaten havde sammen kvaliteter som Ronaldo, så sad han heller ikke på bænken i Bolton.
Jeg var en af dem der var meget hup på Alanzinho i sommers. Det er jeg såmen stadigvæk, men det kræver bare at vi får nogle spillere som kan spille det system han passer bedst ind i imo. 4-3-3, selvom han spiller 4-4-2 i Stabæk. Hvis vi får spillere som Braaten & Koné, så mener jeg det ville være genialt med Alanzinho i en 4-3-3. Mange siger, vi kan ikke spille 4-3-3. Men da Tom/Møllen prøvede, der havde vi overhoved ikke spillerne til det system.
——————Andersen——————-
-Bøgelund-Howard-Schlebrügge-Rasmussen-
———Retov—Gislason—Holmén———
-Braaten———–Koné———-Alanzinho-
Bænk:
Tørnes
Randrup
Jönsson
Kristiansen
Lorentzen
Katongo
Duncan
Måske en smule urealistisk, og med for mange indkøb men det ser alt for godt ud i mine øjne det hold der. Så er der også lidt konkurence i truppen, for det synes jeg ikke der er meget af i den nuværende trup.
Forza BIF:
Hver gang vi er ved at nærme os et transfervindue, laver jeg sådan en liste. Jeg brænder for klubben, ledelsen, og det der er omkring hele klubben. Håber jeg også at folk kan se når man laver sådan noget her.
Jon Jönsson er centralforsvar(højre side, da han er højre benet) Mener at have hørt at han til nøds kan spille højre back, men det er vist en and.
Midtbanen har jeg været lidt inde over. Men hvis vi får Jan K, så har vi 5-6 mand der kan afløse hinaden ud det i mine øjne kan ses. Konkurence er ingen død af.
Til jer andre omkring Zidan & Andreasen vil jeg bare sige. De er for gode til den danske sup. Det er Braaten måske også, men han skal have kickstartet sin karriere, og det kan godt blive i skandinavien, han er måske heller ikke så dyr som de andre.
Tom Køhlert. Han har vendt skuden, og hvis/når vi vinder i morgen, så er vi tilbage på sporet. Han har sagt at han har fået rejst truppen(holdet). Det lyder som om at han har taget sin tørn nu, og vil lade holdet glide af hans hænder, og overlade det til en der måske ikke er lige så mæt som ham.
Alt i alt. 3-4 nye spillere, og en ny træner(trænerteam).
Nogen der kan forklare mig lidt om Pontus Farnerud & Björn Runström. Jeg kender ikke så meget til dem.
Tak for de pæne ord, det er sådan noget der gør at man gider bruge tid på det.
1. maj, 2008 kl. 11:36
Jeg har lavet et stort indlæg mere, men kan ikke sætte det ind :s. Nogen der kan hjælpe?
1. maj, 2008 kl. 13:31
Synes vi skal se om vi ikke kan få fat i trols beck som træner.. ( synes han er en af de bedste træner i Norden ja norden )
Men han skal først komme til Brøndby i næste sæson ( om 1 år ) Da jeg synes at Tom k skal ha lov til at fører os til det først mesterskab siden 2005..
og ja perper og dagaard skal bare ud af truppen ( så kan de blive vores forsvar og midtbane træner )
og ja vi skal leje vores mega talenter ud , som Gordon også skriver. Men vi skal først lige ha nogle kontrakter med dem fx 4´kontrakter til alle sammen
2. maj, 2008 kl. 08:26
Hmm mht. Troels Bech så er han den første træner i dansk fodbold ansat på en funktionærkontrakt. Dette medfører at både han og klubben kan opsige samarbejdet med 3 måneders varsel.
Hvorfor mon det forholder sig sådan – bortset fra de sidste 12-14 måneder så er han piv ringe. Prøv at se på hans ansættelser herunder, han blev jo kastet på porten i alle klubberne…..sååååå NEJ TAK
)
1998-1999: AC Horsens
1999-2000: Ikast FS
2000-2002: OB
2002-2003: FC Midtjylland
2004-2005: OB
2005- : Esbjerg fB
2. maj, 2008 kl. 11:04
ja men tror hvis han for lov til at få en normal kontrakt.. og for noget tidlid,, så vil han også blomster..
Tror han ville være et ordenlig scoop for Brøndby , hvis vi fik ham
Brøndby til jeg dør
Dejligt at pokalen kom hjem
2. maj, 2008 kl. 11:08
Til grin at høre på. Vi vil ud i europa og gøre det rigtig godt.
Det var ikke den 1. April i går men 1. Maj ven.
2. maj, 2008 kl. 17:49
Coca – helt ok, vi er bare ikke enige. Har han fået masser af tillid i andre klubber!
Jepztar – ved ikke om det var til mig, men helt ok, som jeg skrev til Coca så tror jeg bare ikke at Troels er den rette
)
Tillykke med sejren, det var simpelthen SÅÅÅÅ godt…….
2. maj, 2008 kl. 17:51
Jepztar – glemte at påtale dit meget imponerende arbejde her ovenfor. Det tager jeg hatten af for!
4. maj, 2008 kl. 12:12
Tak