Rødt kort kostede Brøndbys chance
10. april, klokken 19:59 af Bruun
Brøndby startede flot, men fik ufortjent Michael Krohn-Dehli vist ud. Alligevel formåede udeholdet at at bringe sig i front inden OB udlignede til kampens slutresultat.
TRE-FOR Park dannede søndag aften smukke rammer for den vigtige topkamp mellem OB og Brøndby, hvor over 14.000 tilskuere havde sikret sig adgang, hvilket er det højeste antal tilskuere i Odense i denne sæson.
Stor fejl af Michael Svendsen
Brøndby startede kampen rigtig godt og havde to afslutninger inden for de to første minutter. Dommer Michael Svendsen startede desværre ikke så godt, og begik en stor fejl efter 27 minutters spil. Michael Krohn-Dehli stod til at tabe bolden, og ramte i den forbindelse Rurik Gislason med sit højre skinneben. Frispark og et gult kort kunne forsvares, men Michael Svendsen valgte højst overraskende at finde det røde kort frem og udvise elegantieren.
Med over en time tilbage og kun 10 mand på banen, så det pludselig sort ud for gæsterne, men alligevel kom de foran kort efter. Mikael Nilsson skød fra distancen og Wessels fik ikke labberne ordentligt på bolden, og så endte kuglen i kassen.
Remco på toppen
Før kampen var der blevet snakket meget om OB’ernes fysik, og det var da også fynboernes store forsvarsspiller Atle Roar Håland, der fik headet udligningen i kassen. Efter et hjørnespark kunne hverken Nicolaj Agger eller Anders Randrup holde den stærke nordmand, og Stephan Andersen var chanceløs.
Anden halvleg blev lidt af en stillingskrig, hvor OB aldrig rigtig formåede at sætte Brøndby under alvorligt pres. Til sidste pillede Henrik Jensen Nicolaj Agger ud og satte Remco van der Schaaf på toppen, men den store hollænder kom aldrig frem til den afgørende chance.
I stedet sluttede kampen 1-1, og selvom Brøndby ikke kan bruge resultatet til særlig meget, må de alligevel stille sig tilfredse efter en times spilletid med en mand i undertal.
29 kommentarer til “Rødt kort kostede Brøndbys chance”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
10. april, 2011 kl. 20:25
Jeg må være ærlig at indrømme at jeg er ked af at Gehrt bliver skiftet ud med Jan Kristiansen. De burde have beholdt Agger nede på midtbanen og så kørt med Gehrt på top. Agger har kompetencerne til at gøre noget væsen af sig på midtbanen og samtidig supplere Gehrt i angrebet.
Jatta eller Remco kunne så være kommet ind i stedet for Agger når hans kræfter var løbet op. Det er mit syn på sagen ihvertfald. Jeg er helt klart af den overbevisning at det var en taktisk forkert beslutning.
IKKE DESTO MINDRE: Så burde vi i første omgang ikke have haft det røde kort. Skandaløst at dommeren får lov at præge kampen på den måde.
Jeg syntes Jatta gjorde en okay figur på det korte stykke tid han var inde. Jeg er stor tilhænger af den unge fyr. Han har et stort potentiale og vi skal helt klart have mere ud af ham.
Jeg frygter efterhånden ret meget for den 2. plads. Ved ikke engang om jeg tror holdet har format til at spille med om CL-plads. Bør vel nok i højere grad satse på EL. Gå i gruppespillet og få de millioner som hører sig til der.
10. april, 2011 kl. 20:39
Igen igen viser Svendsen sit store dommerformat. Utroligt!
Men trods alt flot at vi formår at hente 1 point efter det.
Det er lidt svært at fremhæve nogen i dag, grundet kampens forløb, men 4-back kæden og især det centrale forsvar, var markant bedre end mod Silkeborg.
Jeg synes også Agger kæmper imponerende, og er faktisk en trussel trods umulige forhold i front.
Mike og Nilsson (bortset fra Nilssons fremragende mål) var igen i dag ret sløje, og man kan tydeligt se, at Jatta fylder meget mere i defensiven, da han kommer ind.
Ellers er det mest positive klart det ene point som er ufatteligt meget værd.
10. april, 2011 kl. 21:10
Enig med Kewell – godt at se Jatta mon ikke han får hans store gennembrud næste år!
Ellers en masse gode ting at tage med fra kampen i dag, Dommeren har lige indrømmet, at det ikke var til rødt kort håber ikke MKD får 2 kampes karantæne – jeg elsker at se ham i aktion og vil så nødig undvære hans spil de 2 næste hjemmekampe.
10. april, 2011 kl. 21:45
Er sikker på at vi havde vundet hvis vi havde spillet 11 mod 11 i 90 minutter.
OB er sløve og ideforladte. Typisk OB, at når de endelig har fundet et ungt talent (Falk) med lidt teknik, så vælger de ikke at bruge ham fra start. De kan bare godt lide muskler i den klub.
Stadig 9 kampe til at indhente 4 points, så det kan lade sig gøre, men det bliver meget svært.
Ser gerne Jatta på midten sammen med Mike Jensen, og så Nilsson ned på venstre eller højre back. Vi skal sgu have Jatta til at lykkedes som 6′er, da vi ikke har penge til at købe noget som helst bedre.
Ærgerligt at vi ikke fik set Gehrt i en hel kamp for at se om han kunne holde niveauet.
10. april, 2011 kl. 22:16
hvor er det heldigt at vi for en mand smidt ud, for så kan det jo bruges som undskyldning til kun 1-1.
at SIF formår på vores hjemmebane at spille 2-2 var så bare held.
VED JEG NU IGEN BLIVER KALDT TROLL og andre platte ting, men hvor er det da ringe at vi på hjemmebane ikke formår at vinde over 10 mand i over en time, men når vi er i undertal er der flot bare at få 1-1. 4 plad max i år med den ringe træner og 3 – 5 dårlige faste spiller på holdet.
10. april, 2011 kl. 22:28
Et små gennemsnitligt hold uden de store taktiske idéer. Hvad var taktikken?
Det var vel en 442′er, hvor fokus var på at Agger skulle kæmpe, Krohn Dehli skulle have bolden, Gehrt skulle prøve at efterligne Farnerud. Jeg ser ikke de store taktiske idéer.
Forsvaret står flere gange forkert. Det er ikke kvalitetsfejl, men placeringsfejl. Sådanne basale fejl der ofte bliver begået i vores forsvar falder desværre tilbage på trænerteamet, der tydeligvis ikke tager den faglige opgave seriøst nok.
Vi skal selvfølgelig ikke have en trænerfyring. Men en Viggo Jensen ind ved siden af Henrik Jensen ville være kanon.
10. april, 2011 kl. 23:12
@censur-90: Undskyld, men det giver ikke megen mening det du siger. Der behøver da ikke være noget som sådan forkert eller ulogisk i at sige det er ringe at vi ikke formåede at vinde i sidste weekend selvom vi var 11-10 samtidig med at vi så siger det var flot at få 1-1 i dag mod OB. Det er jo to forskellige kampe hvor præmisserne er helt forskellige.
Dermed ikke sagt at den gode indstats i dag på nogen måde retfærdigør den sløve indsats i sidste uge. Men den viste da et helt andet engagement. En bedre indstilling.
11. april, 2011 kl. 00:02
@ Excile
Jeg er meget enig.
Jeg synes vores spillere hver især indeholder noget kvalitet, men de gør ikke hinanden bedre, som et godt gennemarbejdet spilkoncept bør gøre.
Men at være reduceret til 10 mand mod OB på udebane igennem en times tid. Så er 1 point bestemt godkendt.
Det ændrer dog ikke på, at vi går ind til kampen, med de samme taktiske mangler som vi plejer, og derfor ville have meget svært ved at vinde kampen, med mindre der blev lavet nogle enkeltmandspræstationer på højt niveau, evt. fra Krohn-Dehli.
Jeg synes vi skal evaluere vores trænerteam til sommer, og finde et, der har lidt flere strenge at spille på, og kan løfte spillermaterialet, så alle gør hinanden bedre.
Henrik Jensen må også snart indse, at Jatta er vores eneste defensive midt i truppen. Så kan man diskutere hans nuværende niveau, men det er trods alt bedre, end helt at spille uden en rigtig defensiv midt, som vi nu har gjort noget tid.
Derudover ville Nilsson nok også kunne styrke venstrebacken.
11. april, 2011 kl. 08:35
Jeg er nu af den opfatteelse, at Nilsson i dag spillede en af sine bedste kampe for os.
Er ikke overbevist om, at vi havde fået point, hvis Jatta havde spillet def. midt og Nilsson venstre back.
Men klubben skal godt nok til at se sig om efter en ny mand på den position – Jan F er slet ikke god nok og Thomas R for gammel. Men køber vi en def. midt til sommer, vil et være fint, at Nilsson i sin sidste sæson overtager venstre back indtil i evt. køber en ny.
I øvrigt synes jeg, at HJ i dag laver nogle gode indskiftninger i forhold til sidste kamp, hvor de var så sårlige, at de var meget kraftigt medvirkende til, at vi ikke vandt kampen.
11. april, 2011 kl. 09:03
@ Kewell
Ofte er vi uenige, men denne gang ser det ud til at vi er helt på linje
Jeg håber at man lader Henrik Jensen gå sæsonen ud, og muligvis en halvsæson oveni, for så at få et planlagt og velovervejet trænerskifte. Jeg synes der er massere trænere at hente ind. Troels Bech har jo virkeligt vist sit værd på det seneste. Morten Wieghorst har jeg altid været fan af, og han passer virkeligt ind i vores drømmekoncept. Keld Bordingaard står også og tripper for et job, og han kender DK’s koncept der jo langt hen ad vejen ligner det vi gerne vil.
Næste gang får vi Aab på besøg. Det er et hold der vil kæmpe med alt hvad den kan trække, og spørgsmålet er om vi virkeligt kan forvente at være favoritter mod sådan et hold?
11. april, 2011 kl. 09:06
Jeg føler mig ret overbevist om at vi havde sluttet kampen med 9 mand i stedet for 10 hvis jetta havde startet inde. Desuden syntes jeg faktisk nilsson gjorde det udemærket igår, hvor hans kollega på midten var skidt spillende.
Forstår ikke kritikken af henrik jensen efter igår. De første 20 minutter styre vi spillet. spiller ganske fornuftigt og ligger et højt pres på deres 4 bagerste og især på deres nye venstre back. Syntes det var super gode takter i de første 20 min. Agger er altså meget tæt på at score efter 1 minut, efter godt genpres. Men i har set jer sure på henrik jensen og så glemmer vi lige at rose ham også. Desuden mener jeg det er klogt at skifte gehrt ud da vi bliver reduseret til 10 mand, for så vil vi blive presset og komme til at slå lidt lange bolde i ny og næ og dem ville mathias ikke få fat i over hovedet, så er det bedre med en agger liggende deroppe alene, samtidig med er det bedre at få en midtbane ind når man må formode vi vil blive presset lidt.
Syntes det var en rigtig flot præstation igår og især de første 20 min var jeg begejstret for, det bliver så desværre ødelagt af en klovn i en dommertrøje. og desværre fik agger sig en lille lur på et af deres hjørnespark som koster.
11. april, 2011 kl. 09:06
adamborch…
Dermed ikke sagt at den gode indsats i dag på nogen måde retfærdiggør den sløve indsats i sidste uge. Men den viste da et helt andet engagement. En bedre indstilling.
Du rammer jo plet, men vi ser åbenbart meget forskelligt på det for jeg ser ikke en god indsats i dag og det er jo min pointe. Der er stadig ingen sammenhæng i det der sker inde på banen. Intet mønster eller noget. Ude fra set handler det om at hver mand for sig selv. Hvis en mand så gør noget godt, evt. afdribler en modstander, så skal de andre bare følge trup. Vi er mere end heldig at OBs målmand dropper ellers havde vi tabt endnu en kamp. Har sagt det før og gær det gerne igen – vi har nok ligaens dårligste træner team. De evner ikke at sætte et hold. Deres eneste grund til de fik det job er fordi der er gamle spiller af klubben der ved kender til de gamle Brøndby dyder som hedder Per B bestemmer alt. Du har til en vis grænse frie tøjler men overordnet er der kun en der bestemmer. Derved ikke sagt han også blander sig i holdsætning osv. men der er sørget for at vi har et træner team der ikke gå imod bestyrelsen og brokker sig over hvor ringe spiller de har til rådighed. Bare det at vores 2. målmand for lov at sige at han håber S Andersen dropper, så han selv kan komme ind og stå og intet sker – wow. Eneste positive der er at sige om teamet i går, er at Mike for en gangs skyld blive skiftet ud. Der er fra ledelsen side skabt så stor en frygt hele vejen ned igennem systemet at alle mand gør mest for sig selv og ikke for holdet. Og resultatet ser vi her søndag.
11. april, 2011 kl. 09:28
@ simon_stof
Jeg synes ikke vi har set os sure på Henrik Jensen.
Jeg mener ikke han er en dårlig træner. Han lavede et fremragende stykke arbejde i den sæson han tog over. Der fik han løftet vores hold, så vi fungerede som en enhed.
Det synes jeg dog er forsvundet.
Vi spiller rigtigt nok godt til tider, men det skyldes som jeg ser det, at vi har nogle spillere som indeholder kvalitet. En Krohn-Dehli vil jo altid være en fremragende spiller, uanset om træneren er god eller ej, og det vil der momentvis komme godt spil ud af.
Jeg er ikke så meget efter Henrik Jensens ageren i OB kampen, for at tage Gehrt ud var fair nok, selvom jeg personligt hellere ville have beholdt ham på banen. Specielt set i lyset af, at trænerteamet ønskede at vi blev bedre til at fastholde bolden, og spille den rundt i egne rækker. Så harmonerer det for mig ikke, at man tager en teknisk boldfast spiller ud som Gehrt, og sætter Jan Kristiansen ind, som har andre forcer.
Vi kæmpede bravt i Odense, og det vandt os 1 point, men vi spillede ikke flot. Det var nærmest spil til 1 mål. At OB så slet ikke kunne komme igennem vores forsvar, var selvfølgeligt flot af holdet.
Kritikken af Henrik Jensen er bestemt ikke baseret på kampen i Odense. Det var blot en kamp i rækken, og jeg anmoder også mere om, at vi til sommer evaluerer om det samlet set har været godt nok.
Jeg ville ønske han vendte skuden her på falderebet, og fik os til at spille noget af det fodbold vi spillede, lige efter han tog over. I så fald ville jeg meget gerne beholde ham på posten.
11. april, 2011 kl. 09:58
Kewel og Excile
Nu bevæger jeg mig lidt væk fra selv OB-kampen, og bider fast i de alternativer til Henrik Jensen som I nævner.
Wieghorst og Bordingaard.
Er det ikke udpræget 4-3-3 trænere?
Det passer vel ikke særlig godt ind i den spilfilosofi som ledelsen betroede sig til i efteråret – altså 4-4-2?
11. april, 2011 kl. 10:55
hvordan man I blive ved med at tale/forslå Wieghorst, han starter jo i nyt job hos DBU eller er der noget JEG har misforstået. tror næppe han dropper det job til fordel for BIF, men ok kan jo være trollen tager fejl og de vise mænd her inde har ret.
11. april, 2011 kl. 11:39
OB spiller en rigtig dårlig kamp. Mendy var en katastrofe og Djemba Djemba er vel ikke set dårligere i den danske Superliga.
Havde vi spillet 11-11 var det blevet til en sejr og det virker som om vi har et psykisk overtag på OB ligesom når vi spiller mod SIF, Horsens, m.fl. så er det os der næsten på forhånd har tabt point.
Wass har en kæmpe chance for at gøre det til 2-1, hvordan kan han misse den? Mens jeg er i mit kritiske hjørne, vil jeg klandre Randrup og Agger for at dække for dårligt op ved OB’s mål, det var for dårligt.
Ellers syntes jeg at holdet formår at omstille sig flot og klogt efter vi bliver reduceret til 10 mand. Jeg syntes at Jan F. spiller en god kamp og kommer i vejen for meget med sin hurtighed og i momenter gode placeringsevne. En af svaghederne ved vores venstreside er at både MKD og Jan F. vil spille offensivt, det vil selvfølgelig give huller og plads til farlige kontrastød fra modstanderen.
Stenderup og Max spiller begge en stor kamp, mens jeg heller ikke er tilfreds med vores to centrale midtbanespillere.
Så længe vi kun har 4 point op til OB og Midtjylland smider point, tror jeg stadig på det. OB skal nok smide nogle point, det er jeg sikker på.
Det er op til os selv.
11. april, 2011 kl. 16:57
Mr. L..
hvad nyt er der i at Randrup ikke ser for godt ud ved det mål, kan har kostet os 3 her i foråret. men død og pine han skal spille siger alle de kloge her inde og vores super træner team – for han er jo fremtidens mand. normalt ville man blot se sig om efter en ny.
11. april, 2011 kl. 21:02
@ censur-90
Med Daniel Wass problematikken i frisk errindring synes jeg det er lidt tidligt at afskrive Randrup, han var inde omkring landsholdet og gjorde det super super godt.
Daniel Wass kostede mindst et mål pr kamp en overgang og alle svinede manden til. Daniel kom op i gear og har fundet et super højt niveau. Det er jeg sikker på Randrup også gør. Man kan jo også sige at når midtbanen ikke fungere optimalt får forsvaret heller ikke den beskyttelse de skal have og derfor kan det være ekstra svært hvis en back har et lille formdyk.
Det er langt fra alle der spiller godt selv på suveræne førerhold men de små formdyk den enkelte spiller har trækkers op af det samlede kollektiv.
Vi har så store mangler på resten af holdet at jeg fint kan leve med at vi spillet Randrup ind på pladsen, der er for mig ingen tvivl om at han nok skal finde formen og derfor vil jeg være træt af at se ham gøre det et andet sted, som Wass kommer til.
Jeg er lige så træt af/ skuffet over trænerteamet som dig, det har jeg også gjort opmærksom i lang tid.
Kampen igår viste os igen igen hvor sindsygt dårlige vi er i luftspillet pånær vel på 2-3 pladser og det gør os simpelthen så dårligt stillet på midten og i angrebet. Jeg har set gamle damer i Netto flytte større mænd med mere overbevisning end det vi kan præstere midt på banen…..men de mangelr vi har på vores hold er de samme som det var for 1-2 år siden så noget nyt er det bestemt ikke.
11. april, 2011 kl. 22:38
Overskriften antyder, at vi mistede point pga det røde kort – har lige set et kort resume af kampen på BIF’s hjemmeside og der så jeg måske et endnu større tyveri, som jeg faktisk ikke så i søndag’s – på en lang bold op mod Remco bliver der dømt frispark mod ham – fordi OB’s målmand løber ind i hans egen forsvarsspiller- efterfølgende er der faktisk frit mål – vi har ikke været For heldige med dommerkendelsene i efteråret i et par yderst vigtige situationer – håber det vender.
12. april, 2011 kl. 00:11
@ Marc Johnson
Nu mindes jeg ikke, at have nævnt nogle træneremner i denne tråd.
Jeg har tidligere været stor fortaler for Wieghorst, men han desværre afsat nu.
Som jeg ser det, er Bordinggaard 433 træner. Om det så er strider mod bestyrelsens ideer ved jeg ikke helt, men det bør de vel ret beset ikke bestemme.
Om de kommer til det, er en anden snak.
Jeg er her den senere tid blevet varmere omkring Troels Bech. Jeg tror ikke han bliver landstræner, hvorfor han bestemt kunne være et godt emne for os.
Han har rigtigt gode taktiske evner, og vil gerne spille fodbold (og ikke OB bold). Det har han evnet i en klub som Silkeborg, som ret beset har et noget sparsomt spillermateriale.
Han er vellidt er spillerne. Rent faktisk har jeg også selv haft fornøjelsen af at have en enkelt træningssession med ham for en del år tilbage, og han har en god personlighed.
Det der bekymrer mig lidt omkring ham er, at han ikke slog til hverken i FCM og OB.
Det er trods alt større klubber, med et fornuftigt spillermateriale.
Så kan man håbe, at han er vokset som træner de seneste par sæsoner.
Ellers ved jeg ikke umiddelbart hvem der kunne være muligheder.
12. april, 2011 kl. 09:01
Jeg er ingen fodbold guru men sjovt nok er flere og flere af de tanker/ideer jeg har fremlangt her inde ved at vinde indpas. Da Kent N sang på sidste vers tillod jeg mig at fremhæve 3 træner i DK som jeg troede ville kunne gøre det godt i Brøndby. Der er to gange Ove og så Troels B. nu kan jeg så se at der fra flere sider tales varmt om Troels B og det kan kun glæde mig. Er sikkert på han vil være den rette mand for os. Tror også han har ordet så meget i sin magt at han ville kunne hamle op med ledelsen i klubben. Henrik J og hans team har i mine øjne spillet fallit og nu kan man så igen læse at Henrik J udtaler at der kommer endnu en prikke rundet i klubben. Hvor mange arbejdespladser rundt i DK vil forsætte med at være velfungerende når de hele tiden høre at der skal fyres folk. Det er dybt uanstændigt over for firmaet medarbejder, også selv om det er meningen de skal ud. Enden fyr dem eller hold mund. Når tiden så kommer hvor det er muligt at fyre dem, så fyr dem – men frem til den dag, bak dem op. Alt andet er unfair. Der er ganske enkelt ikke nogen rød linje eller konsekvens i det træner teamet gør. De udtaler at de vel satse på Randrup frem for Wass fordi han er på vej væk – ok men så rykker man Wass op på midtbanen hvor han erstatter en spiller som p.t. ikke er på vej væk – hvor er den røde tråd i det.
AB
Omkring Randrup vil jeg påstå at han lige som Mike, blot på et tidspunkt spillede utroligt godt, men deres bund er så ringe at de ikke burde være fast på holdet. Bemærk at efter både Randrup og Mike var på landsholdet, er det faktisk kun gået en vej, og det er ned. Samtidigt vil jeg da gerne indskyde at det at blive udtaget til landsholdet, vel ikke i sig selv et tegn på du er god. Der kan jo være tilpas mange skader osv. eller det er en ubetydelig træningskamp der gør at 6 valg for chancen.
Som holdet er nu ved jeg godt at valget ofte står mellem pest og kolera, men jeg mener altså ikke at 1. holdet er stedet hvor en spiller skal spille sig i form. Det er vel det vi har et 2.hold til. Så må træner teamet bide i det sure æble og bruge Wass som back eller rykke Nilsson der ned. Det kunne jo også være en mulighed at forsøge med Jan K som back. Han er en hård hund og så kan han få lov at bruge sine kræfter der, og han er jo ikke lige frem kendt som en boldkunster frem af banen.
12. april, 2011 kl. 09:25
Jeg er fint tilfreds med at randrup har spillet højre back her i foråret, ikke fordi han har spillet super godt, men syntes ikke vi kunne gøre andet for at få en bedre højre side. for hverken jan k eller stryger har gjort det særlig godt som højre kant, så syntes det er fint at prøve noget nyt. Man har ikke rigtig haft muligheden for at smide nilsson ned på backen. For hvem skulle så spille inde på midten??
Diskussionen om trænerteam gider jeg ikke tage op kan jeg godt fornemme, da vi ikke bliver enige overhovedet. Jeg er stadig tilhænger af en træner udefra frem for Troels b. som en anden skriver gjorde han det faktisk rigtig skidt i ob og var heller ikke imponerende i fcm og syntes faktisk ikke rigtig han har lavet noget specielt som gør det skal være ham ( siger jeg bestemt heller ikke henrik jensen har) så hellere find en udenlandsk træner der vil spille bold. gerne en spansk
12. april, 2011 kl. 11:07
Enig med censur-90 (lidt skræmmende
)
Det er simpelthen for åndsvagt hele tiden at snakke om fyringsrunder, at mange skal væk til sommer, udrensning osv. Det er da ikke en måde at vise sine spillere tillid og skabe et godt arbejdsgiver/tager forhold. At omtale spillere man selv har ansat på den måde er beskæmmende for både klubben og den enkelte spiller. Hold det internt og når så spillerne bliver afsat eller stopper, så kan man gå ud og sige tak for tiden i klubben, men vi har valgt ikke at fortsætte samarbejdet. Så slipper vi for BT og EB historier hvor spillere sviner ledelsen og træneren.
Hvis min chef kom og sagde at der til sommer skulle være stor udrensning, så tror jeg ikke jeg gad være særligt motiveret frem til sommer og i stedet prøve at finde et nyt job.
Angående træner tror jeg det er en lidt spildt diskussion, da jeg tror HJ får næste sæson også. Bordinggaard kunne da være spændende, men tror at man leder efter en klubmand og der er HJ den bedste.
12. april, 2011 kl. 13:30
@ bornby og Censur-90
Det er for så vidt rigtigt nok, at det nok ikke ligefrem er motiverende for en arbejdsplads, at chefen melder ud, at der om et par måneder kommer en fyringsrunde.
Dog må vi også huske på, at en fodboldklub på det punkt er noget helt andet, end det øvrige erhvervsliv. Her kommer og går spillere i langt højere grad, og man ved, at man konstant er til eksamen når man går ind til en kamp.
Derudover siger Henrik Jensen jo ikke noget, som spillerene ikke ved i forvejen.
Det er måske ikke meldt ud internt, men alle ved, at der ryger en del spillere her til sommer, og generelt i de næste par transfervinduer.
Omvendt får han sneget ind, at de sidste kampe er afgørende for beslutningen. Det kunne måske give lidt forhåbninger til spillere, som måske allerede nu regnede med, at de var færdige i klubben.
Jeg siger ikke udmeldingen er dissideret smart, men jeg synes heller ikke den skader så meget igen.
Omkring højre backen, så vil jeg da gerne medgive, at Randrup ikke har været på Wass niveau endnu, men jeg synes klart, at Wass også overstråler Jan K. og Stryger på kanten. Dertil kommer, at Randrup stadig er langt bedre på højre back end eksempelvis Jan K. Han er langt fra højre back, og så er han desuden ikke særlig hurtig.
Det ville i mine øjne være en forkert beslutning at sætte ham derned. Det er ikke alle kantspillere, som kan rykkes ned på backen med succes, og hurtighed er i hvertfald altafgørende.
Man kunne godt rykke Nilsson derned og Jatta ind på den defensive, men i såfald så jeg hellere, at man rykkede Nilsson over på venstre back.
12. april, 2011 kl. 13:46
Nej, jeg siger heller ikke den skader så meget, men jeg synes det er en mærkelig retorik. En af de bedste måder at tiltrække nye spillere, er ved at behandle dem man har ordentligt. Jeg tror desværre der er mange af vores spillere de sidste par år, der ikke ville anbefale at spille i BIF. Spillere som Bischoff, Gisla, Jan K, Farnerud, Remco, Madsen osv. bliver omtalt som byrder, løntunge og skadelige for klubben – det er da mærkeligt overfor sine medarbejdere.
Jeg er jo enig i strategien, men forstår ikke at det skal siges hele tiden. Det er vel derudover en dårlig forhandlingsstrategi hvis man gerne vil have penge for nogle af dem. Nu ved alle jo at Bjur’s succes består I om han kan få dem solgt i næste vindue og så er der jo ingen grund til at byde for meget. Og dem der skal have ophævet kontrakten sælger jeg så jo nok også dyrere, fordi de ved der er prestige I at få dem ud af klubben. For hvis det ikke lykkedes, så skal der nok komme historier om at man lovede en smal trup, men ikke kunne realisere det.
13. april, 2011 kl. 08:04
@ bornby
Selvfølgelig skal man behandle sine spillere ordentligt, og jeg er helt på linje med dig, når vi nok må konstatere, at vi har flere spillere, som nok ikke vil overdænge vores klub med roser, når den skal vurderes som arbejdsgiver.
Det er ærgerligt, for det kan selvfølgelig skade os, når der skal hentes nye spillere.
Omkring udmeldingerne kan man også vende den om.
Der er udmeldt udrensning og fornyelse (vi håber alle) i Brøndby, hvor et nyt hold skal bygges op.
Det tror jeg faktisk er tiltrækkende for mange. Så tror jeg det vægter højere, end at en håndfuld spillere, gennem de sidste års kriser, har haft dårlige ophold.
For de spillere som vi er ude efter, er nøglespillere. Fyld spillerne og talenterne har vi selv. Det må trods alt give forhåbninger til en ny spiller, når Brøndby kommer og fortæller om hvordan de skal være ledende figurer på det nye Brøndbyhold.
Men du har nok også ret i, at nogle vil være nervøse omkring skiftet. Det afhænger nok af mentaliteten hos den enkelte spiller.
Som fodboldspiller, tror jeg dog, at noget af det bedste, er at komme til en klub, med en klar plan for holdet, hvor man selv er en af nøglespillerne i opbyggelsen.
13. april, 2011 kl. 08:49
kewell
Du taler om nøgle spiller, men var det ikke lige netop sådan man så på Gislason i sin tid. Var det ikke lige netop sådan man lokkede ham til klubben. Jeg er sikker på at de fleste fodboldspiller har en ide om hvor gode de er, og nogen mener de er bedre end faktum er. Så for vi igen spiller der tror og mener de er leder typer og er dem der skal ind og styre holdet. De spiller, der i en anden klub har den rolle, er ikke nemme at lokke til Brøndby og de koster nok også mere end vi har råd til. Jeg husker en spiller som Mikkel Jensen på et tidspunkt udtalte ” at nu var det på tide at de unge fik chancen til at bevise de er gode nok til Brøndby ” og hvor endte han henne. En ting er hvad den enkle spiller tror der skal til, noget andet er hvad der i virkeligheden skal til for at spille for hold som Brøndby, fck OB og FCM. Så derfor vil jeg sige det er skruen uden ende, som vi selv begynder på. Klubben har før meldt ud at der ville komme en prikke runde, og se lige hvad godt der kom ud af det. derfor tror jeg ikke på det bliver bedre nu, og de spiller som tænker – ” hov nu har jeg 10 kampe til at bevise mit vær ” kan vi ikke bruge. Skal ikke have spiller på holdet der kun kan yde i 10 kampe men mindst 28 ud af de 33 på et år, i superligaen. Så den udmelding er nok mere for os fans skyld end det er for holdets skyld. Jeg kan virkelig ikke se hvad positivt og godt det skulle gære holdet at melde sådan ud, og da slet ikke med en opfølgende bemærkning om at ” det er de løn tunge vi vil af med ”. Man har godt nok ikke sat navn på, men alle ved jo godt hvem de er. For resten, så er det vel vores sportschef der skal komme med sådan en udmelding og ikke trænerteamet. På den måde ville Henrik J have sin ryg fri og stadig have en vis respekt i truppen og kunne holde sammen på dem. Så set ude fra sejler det stadigvæk i klubben og hver mand for sig selv. Hvor er opbakningen til trænerteamet fra ledelsen?
simon_stof
jeg er med på at det kunne være rigtigt spændende at få en udenlandsk træner, men der er flere ting der taler imod dette. Vi har prøvet det ( møllesteenen ) som i min øjne var en super spændende og nok også en rigtigt god træner. Han havde nok lidt undervurderet den danske liga og især klubbens magtstruktur. Han kom fra en klub hvor trænere har magt, og ikke ledelsen og derfor gik det bare ikke – som jeg ser det. Det har så fået ledelsen til at passe på med hvem de nu vil ansætte. Derfor vil man også helst have en Brøndby mand på posten, så han ved hvem der i sidste ende har magten/det sidste ord i klubben. Min største frygt er at Henrik J/trænerteamet for 2 år mere. Personligt ville jeg blive glad hvis der kom en tysker eller en Hollænder. Men lige meget hvem der måtte blive den nye træner, kræver det at ledelsen giver dem mere frie rammer og ellers bakker teamet op, især i modgangstider.
14. april, 2011 kl. 00:31
@ Censur-90
Hvis Ole Bjur ikke er dygtigere end Anders Bjerregaard, så ser fremtiden ikke speciel lys ud. Så langt er vi helt enige.
Vi skal kunne hente de rigtige spillere, for at kunne løfte os, og det vil selvfølgelig koste os noget.
Jeg synes nu ikke ledelsen ikke giver opbakning til trænerteamet.
Bjur og Lochart har støttet fint op omkring Henrik Jensen indtil videre, og har også aflastet ham ved at være en del i pressen.
Så lige på det punkt, synes jeg ikke det sejler i klubben. Det er stadig kun mellem Bestyrelsen og Ledelsen jeg stadig ser os på usikker grund.
14. april, 2011 kl. 09:19
@ censur 90
Omkring mit ønske om en udenlandsk træner lå der selvfølgelig også at klubben skulle være klar til nye tiltag. for vi to er da helt enige om at det groft sagt kna være lige meget om det er morinho eller en serie 2 træner der tager over hvis ingen af dem kan få lov at få nogen nye ideer igennem ( overdrivelse fremmer forståelsen )
For jeg tror bestemt også møllen kunne ha været en spændende træner, men han fik bare ikke lov og lidt underligt at de ting som han gerne ville, dem kom tom k også og så og han fik så bare lov til disse ting for det var jo en klubben kendte og det må man jo sige endte godt. Så hvis der kom en udenlandsk træner så skal de give ham lov til at indføre sine egne ideer. Til dette vil jeg da lige sige at en af de bedste udtalelser jeg har hørt fra per b de seneste par år var faktisk at han indrømmede dette og at de dummede sig meget ved ikke at lytte til møllen.