Per Bjerregaard: det gør ondt
22. juli, klokken 6:28 af Steen Sørensen
I løbet af det første døgn efter bruddet med Hermann Haraldsson har Brøndby fået mere end fem henvendelser angående det ledige direktørjob ifølge bestyrelsesformand Per Bjerregaard, der er ked af omverdenens karakteristik af ham som enevældig.
- Det gør ondt. Det gør det. Jeg arbejder for klubben og har ikke sat mig over den. Vi bygger tingene på et fællesskab, og jeg har opbygget dette på lige fod med alle de andre. Derfor er det noget, som gør ondt, er Per Bjerregaards svar til Jyllands-Posten på kritikken af ham som en enevældig hersker i Brøndby, der har sat sig selv over klubben.
- Billedet af mig er forkert. Vi har en bestyrelse med topfolk fra erhvervslivet, og de ville ikke være i bestyrelsen, hvis ikke de havde deres at skulle have sagt, understreger bestyrelsesformanden.
Kritikken er blusset op efter mandagens afskedigelse af den administrerende direktør Hermann Haraldsson. En afskedigelse bestyrelsen har altalt med Haraldsson ikke at uddybe årsagen til. Det har ellers ikke skortet på teorier og gætterier i medierne omkring de nærmere årsager til bruddet.
Blandt andet har det været fremført, at forholdet mellem Haraldsson og sportschef Anders Bjerregaard — Per Bjerregaards søn — ikke har været det bedste, og at det skulle være en af grundene til bruddet, men det har ifølge Per Bjerregaard ikke været et tema.
Det bliver ganske let
I den fondsbørsmeddelelse Brøndby udsendte mandag eftermiddag omkring afskedigelsen af Hermann Haraldsson kunne man blandt andet læse, at det forventedes, at en ny direktør ville være på plads indenfor fire uger. Det ser ud til at blive nemmere end ventet.
- Vi har sagt, at vi vil ansætte en i løbet af fire uger. At dømme efter antallet af henvendelser på postindbakken bliver det ganske let. Siden i går har vi fået mere end en håndfuld henvendelser, uddyber Per Bjerregaard til Jyllands-Posten.
En ny direktør skal i øvrigt forvente at skulle arbejde sammen med Per Bjerregaard, der ikke har overvejet at trække sig efter de sidste par dages tumult
51 kommentarer til “Per Bjerregaard: det gør ondt”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
22. juli, 2009 kl. 08:48
Kan kun gentage mig selv fra tidligere indlæg under “Direktøren afskediet”:
Synes stadigvæk der er flere ting der lugter. Per B skulle bruge over 24 for at komme på banen. Han begrunder fyringen med at der var flere ting der haltede og at det ikke er en enkeltstående episode der har ført til fyringen, og at han har kommet til den beslutning for flere måneder siden.
Hvorfor ikke melde det ud med det samme i går?? Kan heller ikke forstå at man lader H.H købe aktieoptioner den 29/6- altså for ca. 3 uger siden, da P.B allerede dengang havde truffet beslutningen. Hvorfor tager det 2 måneder at komme til den erkendelse?. Har vi virkelig så meget brug for penge? Hvis det hele tiden har været hensigten, hvorfor så gøre det nu, og ikke før/under ferien, da folk og spillere ville have mulighed for at sunde sig inden sæsonen startede.
Det mest pinlige- god beslutning eller ej- er at hvis P.B har arbejdet hen imod dette i ca. 2 måneder, og så ender med at håndtere fyringen på denne måde. Det vidner mest af alt om en amatør, og ikke en rutineret tidl direktør/bestyrelsesmedlem.
Nu er det endvidere kommet frem at det er en enlig bestyrelse der har truffet beslutningen, og Per Bjerregaard understreger at bestyrelsen består af topfolk fra erhvervslivet. Det gør da bare håndteringen af fyringen/afskedigelsen endnu mere amatøragtig. Vi har hermed overtaget titlen som “danmarks galehus nummer 1″.
Hvis Per Bjerregaard ikke vil ses som et magtmenneske, så skulle han måske prøvet at lade være med- egenhændigt- at sende et gigantisk bud af sted for at overtage Bella Centeret som der var forlydener om for år tilbage.
Det her er en farce, og ikke en moderne fodboldklub værdig.
P.S 1000 tak til H.H for de tiltag du trods alt har været med til at sætte i gang omkring BIF. Har tydelig kunne mærke forskel når jeg er kommet på stadion. Det hele var sgu ved at blive meget professionelt.
22. juli, 2009 kl. 09:28
Ja, sandheden kan gør ondt. Men faktum er at det er Per’s enevælde og har været det længe.
1.)Uden at klantre Anders Bjerregaard er det ikke optimalt med far og søn på så magtfulde pladser i en virksomhed af Brøndbys kaliber. Dette vil der aldrig blive ændret på så længe Per er i klubben
2.)Måde denne “hjemsendelse med øjebliklig varsel” af Hermann Haraldsson er foretage er ikke bare typisk Per , men også dybt amatøragtigt og utroligt uplanlagt i forhold til superligastart, europacup og at Brøndby generelt skal have ro til at bygge et nyt hold/spillestil op. Per B har udtalt at han har vidst dette i flere mnd!?! Hvorfor bliver HH. ikke fyret men hjemsendelse med øjebliklig varsel?
3)Vores fantastiske storsponsor Kasi-Jesper har udtalt at Brøndby kan få et budget som ikke er set ligende i Skandinavien Dette kræver dog at der afgives noget magt. Dette kender Per besynderlig ikke noget til dagen efter deres møde. Per tror åbenbart at han kan bestemme mens Kasi Jesper betaler?!?
Som afslutning: En ny direktør skal i øvrigt forvente at skulle arbejde sammen med Per Bjerregaard, der ikke har overvejet at trække sig efter de sidste par dages tumult
Det siger vist alt!
22. juli, 2009 kl. 09:44
Jeg er godt klar over det er kontroversielt i forhold til størstedelen af fans meninger. Men det er trods alt igennem pressen vi hører det meste, og sladder lavinen blev sat i gang af business.dk inden der kunne meldes noget officielt ud. Det er svært i en forretning med så meget medieovervågning og gør rygter svære at forholde sig til, især fra mange som har så stort et hjert i ‘forretningen’!
Jeg stoler ikke på bjerregaard, men jeg stoler lige så lidt på alle de rygter der vandre. Det mest kritiske er at de vælger ikke at fortælle hvorfor Hermann er fyret?! Forhåbentlig har de givet sandheden til KASI jesper, og til andre tætte samarbejdspartnere, men som alt andet er det kun gisninger.
Det lugter langt væk det som er sket, men hvem der har gjort hvad, mener jeg ikke nogen kan udtale sig om, andre end de involverede – Bjerregaard har et udtrykt dårligt rygte, så selvfølgelig ryger han i medie- og rygtemaskinen. Denne enkelte sag er svær at blive klog på, men i det store billede, med alle de andre sager som Bjerregaard sr. har udført dårligt, har han ingen tillid fra en stor del, og det er primært det jeg mener burde være udslagsgivende for at han skal gå af. Jeg ønsker af hele mit hjerte af de finder en ny direktør med en udadvendt personlighed og et CV som Hermanns, og udfaser Bjerregaard fra BIFs gange – måske skulle han blive ekstern rådgiver, uden egentlig magt!!!
22. juli, 2009 kl. 09:56
Tror mange har set sig sure på Per Bjerregaard, hvilket vel er helt naturligt, men der er alligevel nogle ting jeg bliver nød til at kommentere.
Enig at offentliggørelsen kan virke amatøragtig, men hjemsendelse vil altid være aktuel ved en fyring. Ingen direktører får lov til at “tømme” kontoret den dag de bliver fyret.
En ny direktør skal nok komme med tiltag der er synlige og brugbare i fremtiden. Det kan gøres på mange områder og måder, men alle direktører vil med garanti få sparket, hvis de ikke følger den langsigtede strategi eller viser tendenser til illoyalitet. Det er det eneste rigtige, for der er ingen over klubben. Det som Per har gjort har været rigtigt for klubben. Måske ikke i nuet, men på den “lange bane”.
Spillerne skal kun koncentrere sig om EN ting…….spille fodbold. Hvad enten direktøren hedder Per Bjerregard eller Herman Haraldson eller noget helt andet. Det er jo ikke ham der sætter spillerne op til kamp eller sætter holdet.
Per skal nok som tidligere vise hvordan forretningen skal køres og mesterskabet ligger inden for rækkevidde. Kampene skal vindes på banen og ikke i bestyrelseslokalet. Herman Haraldson fik en god tid, hvor tingene vendte på banen fra en 8. plads til en bronzemedalje. Men det er absolut ikke kun hans skyld.
Teamet i Brøndby vil vise hvad de er lavet af og spillet vil fortsætte med at udvikle sig så vi har guldsmedaljer til sommer og så vil Herman Haraldson bare være et bump på vejen dertil. (al ære og respekt for Herman, for han er en dygtig mand).
22. juli, 2009 kl. 10:02
Næste gang vi ser et tydeligt bevis på P.bjerregaards magt er når han ansætter Junior som direktør!!! så har vi balladen og skal spises af med en gang pladder om at han er den bedst egnede. Jeg ser ingen mennesker i dansk erhvervsliv bedre egnet end Herminator…
Jeg frygter fremtiden. Frygter for evigt voksende spillerudgifter som kan begrave Brøndby i gæld i den samme størrelsesordnen som vi har set i en række engelske klubber…
Jeg tror ikke brøndbys økonomiske fundament kan klare noget som helst uden en ivrig pengemand i ryggen. Agf røg i 1.div da onkel kurt forsvandt!
Men lad os love hinanden at vi altid vil stå bagved holdet!!!
22. juli, 2009 kl. 10:26
Hmmm at H.H. var en god erhvervsleder, skal der sikkert ikke herske nogen tvivl om, men at kalde ham den bedst egnet blevet alle landets leder, er nok at smører lidt tykt på
er ikke et sekund i tvivl om der nok skal findes en direktør der kan forsætte den heldigvis gode udvikling vi er inde i, trods alt.
Tror ganske enkelt ikke på Bjerregaard Junior som adm. direktør, så skal jeg nok også melde mig i koret af alle de mennesker der råber Bjerregaard Raus, men indtil da , vil jeg håbe/regne med at de ved hvad de gør, eftersom de ved hvad der er sandt og falsk og det gør vi altså IKKE og kommer sikkert aldrig til det 100%
Men der skal herfra lyde en tak til H.H,. og ellers god kamp imorgen
22. juli, 2009 kl. 10:56
Hvis P.B har så ondt i hjertet af de verserende rygter, så skulle han måske få kastet lidt lys over hvorfor man tager et så drastisk skridt at smide direktøren på porten. En mand som uadtil tegner et positivt billede af Brøndby IF må forventes at vinde nogle hjerter hos os fans. Når man så smider ham ud, er det vel lige så forventeligt, at der kommer en reaktion, især når ingen vil fortælle hvorfor. Hvis P.B. er så uskyldig i alting, så må han jo bare berette, så vi kan se hvor fantastisk et klubmenneske han åbenbart(?) er!
22. juli, 2009 kl. 11:07
Måske fordi vi fans rent faktisk ikke har ret til at få noget som helst at vide, medmindre man er aktioær og derved kan stille alle de spørgsmål, man selv synes er relevant på generalforsamlingen eller hvis der bliver indkaldt til en ekstra ordinær en af slagsen
22. juli, 2009 kl. 11:11
Bjerregaards kommentar om at det har været besluttet for måneder siden er en direkte løgn, uden tvivl. Der er ingen jordisk chance for at du giver en direktør, som du har besluttet at fyre, en kæmpe aktieoption med udløb i 2012. Dette er efter min bedste overbevisning et bevis på Per Bs enevælde i klubben.
22. juli, 2009 kl. 11:13
Jeg er meget enig i de forskellige indlæg på denne side.
Så kun en lille bemærkning..!
Hr. bjerregaard vi skal videre, så vil du være venlig at holde til højre, så vi kan komme forbi………
22. juli, 2009 kl. 11:16
Lige lidt at tænke over. Tror i virkelig at Kasi jesper var forblevet tro mod Brøndby og Hr Bjerregaard hvis denne fyringssag udelukkende var Bjerregaards værk. Han har tilsyneladende fået en uddybende grund som har stillet ham tilfreds. Han vil til og med give flere midler til klubben. Eftertanke. ?? Alle baserer deres mening udfra div. medier mangelfulde oplysninger. Det er for letkøbt. Der er altid flere sider af samme sag og vi har kun haft lejlighed til at høre fra de ikke altid subjektive medier. Tænk jer om inden i halshugger alle omkring.
22. juli, 2009 kl. 11:16
Hmmm uden jeg er speciel klog, hvilket sikkert fremgår af mine indlæg
men kunne man tænke sig de aktieoptioner der er tale om, er indlagt i hans kontrakt?
22. juli, 2009 kl. 11:30
Det kunne tænkes, men det er meget sjældent. Det bruges normalt som eb bonusordning for veludført arbejde, og ligeledes som incitament til at skabe vækst og fremgang for virksomheden, da éns optioner så bliver mere værd.
Jvf.: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/broendbys-million-aktie-bonus-til-haraldsson-skaber-undren
22. juli, 2009 kl. 12:49
Det der virkeligt undrer mig grusomt, er hvad der så forfærdeligt at pressen, fans og aktionærer ikke kan tåle at høre det. Kan det være at HH har dummet sig usansynligt meget og ikke vil have dette ud, tilgengæld for at han giver afkald på noget af sit gyldne håndtryk eller negativ insiderviden om Brøndby.
Jeg har svært ved at forstå at man ikke fortæller om årsagerne, når det nu skader så meget ikke at komme ud med dem.
22. juli, 2009 kl. 13:45
@ omj
Meningen med at han vil smide endnu flere penge i klubben er nemlig for at få mere magt og dermed give Per b mindre af slagsen. og at han er forblevet tro, tja det skal han jo, eftersom de har en bindende kontrakt, så tror nu stadig ikke at kasi jesper er helt tilfreds. Er ret sikker på at Per b også godt ved dette og derfor de har sagt nej til Kasi-jesper’s forslag om at smide mange ekstra penge i klubben nu og her.
22. juli, 2009 kl. 13:47
Hmmm….. det kunne jo også skyldes et hensyn til Hermann H. , at man ikke udtaler sig om grunden for arbejdsophøret ?
Og bare et spørgsmål til alle, der har så travlt med at skyde på Per B. :
Ville I godkende ALT- når det bare kom fra Hermann H ? Også selv om det eventuelt strider mod “Brøndby ånden “- traditioner og ritualer ?
22. juli, 2009 kl. 16:15
Jeg forstår ikke den fuldstændig uforbeholdne tro på Kasi-Jesper og hans penge. For mig at se er han ude på et eventyr, som MÅSKE lykkes. Jeg vil nødig lægge alle BIFs æg i hans kurv. Det er fint at have ham som sponsor. Vi kan altså godt finde en ny sponsor hvis han går fallit. Men lad være med at gøre hans forretninger til vores.
22. juli, 2009 kl. 16:30
Kedeligt at se den usmagelige behandling som Per Bjerregaard på en udokumenteret baggrund bliver udsat for af medierne og nogle fans. Per Bjerregaard begår fejl som alle andre, men i det lange løb har han gjort det fantastisk. Han fortjener en bedre behandling, uanset om man er enig i hans dispositioner eller ej. Min støtte går fortsat til Per Bjerregaard.
22. juli, 2009 kl. 18:43
@sydjyden.Nej jeg vil absolut ikke godkende alt bare fordi at det var H.H der kom med det. Men hvis det er sandt at H.H har blokeret for købet af Brøndbyhallen, og det så skulle være en af årsagerne til et dårligt forhold imellem de to involverede, så kan man jo kun sige at H.H fik ret, tiderne taget i betragtning.
@peschmidt: godt nok du stadigvæk støtter ham. Allan Simonsen var også engang en god fodboldspiller, vil du også have ham tilbage på landsholdet???? Min pointe, Ja gu har Per Bjerregaard gjort meget for BIF ingen tvivl om det. Der er mange ledere der har bygget gode firmaer op for derved selv at køre det i sænk igen, da de ikke har ville følge med tiden.
Hele ledelsen har håndteret hele dette forløb som rene amatører, og jeg er sikker på at dette eksempel vil komme til at figurere i diverse skolebøger om kommunikation, hvordan man IKKE skal gøre.
22. juli, 2009 kl. 18:45
Personligt bryder jeg mig ikke om at Far og søn arbejder i samme firma, i to for BIF så afgørende roller…..Der er jo en grund til at kærester ikke må arbejde i samme afdeling flere steder….det holder jo ikke…..
Mit håb er at man laver “endnu” en Barca, dvs skifter den gamle bestyrelse ud med unge friske folk, som da Laporta og Roséll (ham der hentede Ronaldinho) kom til….
Hvis det man høre om Bjerregaards enevælde er korrekt, så skal vi jo snart til at kalde ham
)
Bjer-lo-sconi (måske var den lidt lam, men alligevel
22. juli, 2009 kl. 19:29
Tjaaaaa…. MÅSKE er den virkelige DON på vestegnen og ikke på østerbro
Jeg kan nu godt lide ham og han har min fulde støtte
23. juli, 2009 kl. 09:16
@peschmidt
Du har mulighvis ret, men jeg forstår stadig ikke hvad grunden er til det hemmelighedskræmmeri, som i øvrigt også var en stor del af Meulenstens fyring.
23. juli, 2009 kl. 22:11
Hvor er folk og indlæg ??
24. juli, 2009 kl. 12:26
Undrer mig over det samme. Jeg tror ofte der er folk forbi, men der er jo ikke rigtigt noget nyt at kommentere på.
24. juli, 2009 kl. 13:19
#FBM12: Finansdirektør fratræder
Denne historie er netop lagt op på brondby.com – og der er især én udtagelse fra Per B., der i den grad undrer mig.
” – Dette giver bestyrelsen mulighed for at vurdere, om posten på sigt skal genbesættes.”
Genbesættes? Har på fornemmelsen, at vores klub ikke helt følger med tiden i ny og næ. Hvordan ville landet da ikke se ud, hvis Finansministeren meldte sin afsted – og Lars Løkke meldte til befolkningen, at de på sigt ville finde ud af om ministeriet skulle genbesættes.
Ingen af os ved, hvad der præcist ligger bag fyringen af H.H. – og ej heller hvad Finansdirektørens begrundelse er. Det er dog utvivlsomt, at en hvis uoverensstemmelse finder sted ledelse og bestyrrelse imellem. Tag nu og ryd op, og giv os alle muligheden for sejre på banen, istedet for pinlig manglende kommunikation fra bestyrrelsesbordet og interne absurde stridigheder – der gør én en kende flov.
Iøvrigt er dette min debut på 90min – og nok ikke bare en engangsforestilling. :O)
24. juli, 2009 kl. 13:53
Nej det har du jo ret i og det kan også undre. Er der ferie lukket på 90min ?
Ellers var det jo en fornuftig kamp igår med et godt resultat. Mikkel B ser ikke altid lige godt ud og gud hvor vi dog mangler den angriber der kan true og rykke modstanderholdet 10-20 meter længere tilbage. Vi skal også have så meget styr på vores organisation at vores angribere kan blive oppe v midterlinien selvom det andet holde er i angreb. Vi kommer simpelthen forlangt tilbage og holder tilnød Jallow fremme og han kan altså ingen ting selv mod 3-4 modstandere.
24. juli, 2009 kl. 17:05
Ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til alt det her. Det virker som om det hele sejler for Brøndby IF, og at alle er ved at være trætte af Per B’s metoder.
Jeg har altid haft stor tillid til Per og hans enorme arbejde, men jeg ville ønske at han ville noget mere konkret ud, så alle omkring klubben, fans osv vil få indblik i hvad der er foregået.
Det eneste der holder mig bare lidt oppe ved Brøndby IF er, at holdet umiddelbart ikke bliver præget af det (selvom det kunne se sådan ud).
24. juli, 2009 kl. 17:35
Jeg vil give Kasi Jesper ret, når han siger Brøndby ligner en klub i opbrud. Desværre. Indtil videre kan det ikke ses på banen, men vælger alle Hermans “venner” at sige op, så ligner det mere og mere at Per Bjerregaard vil få den samme magt som da han selv var direktør.
Han ville ihvert fald kunne vælge nye folk som tænker som ham selv. Det er ihvert fald en situation som ligger meget nær, tror jeg. Og jeg tror han er ligeglad med hvad resultatet af hans plan bliver, om så det koster Brøndbys storklub status.
Det er rigtigt skidt for Brøndby I.F. men også dansk fodbold!
24. juli, 2009 kl. 18:08
Han har bare alle dage været bange for at give andre den magt, som han selv har kæmpet sig til. Det kan man vel egentlig ikke unde ham.
Men jeg tror dog ikke har er ligeglad, han gør jo bare det han mener er rigtigt ..
Men for søren, kom nu med noget konkret info, i stedet for alle de rygter
24. juli, 2009 kl. 18:14
Det er alt for tidligt, at sige der er opbrud i Brøndby, og om vi kommer svækket eller styrket ud af dette. Nu vil ledelsen finde et par nye folk til de to poster, og hvis de viser sig at være dygtigere, er vi jo kun blevet styrket. Det er klart, at hvis flere dygtigere folk siger op, så har vi et problem.
Desuden er det dog ærgerligt, at vi i offentligheden bliver stillet i et dårligt lys.
Omkring kampen, synes jeg holdet viste format, og køre sejren sikkert hjem, til trods for et markant pres. Jeg synes specielt Krohn-Dehli og Farnerud var gode, og i særdeleshed i 1. halvleg. Jeg må dog tilstå mig meget irriteret over Jallow. Ja han laver en enkelt pind ved at stå det rigtige sted, hvilket er fint. Men han skal jo lave mindst en 3-4 mål i de to opgør. Han er skræmmende ineffektiv, og det har stået på noget tid nu.
Jan Kristiansen er noget for sig selv. Jeg græmmer mig over hans spil, efter hans indskiftning, hvor han taber den ene bold efter den anden. Men så laver han et godt dybdeløb og hamrer bolden usvigeligt sikkert i nettet. Han er en fremragende afslutter, og er god til at søge chancerne. Så hvis han bare kunne spille nogenlunde acceptabelt, ville han være værdifuld. Det er vel også derfor, han har fået så mange chancer. Dog skal han vise meget bedre spil, for at være berettiget til en startplads.
Bischoff laver en kæmpe brøler, men ellers synes jeg han er en rigtig god spiller. Så hvis han lige kan ligge de store fejl på hylden, så bliver han en del af et super centerforsvar, som ingen andre sas-liga hold kan matche.
24. juli, 2009 kl. 18:39
Det der irretere mig mest ved Jallow er hans førsteberøringer, de er skyld i at han mister 75% af alle de bolde han modtager. Tit kommer han hurtigt over bolden, men oftest ryger den en meter eller to fra ham. Dybt latterligt
24. juli, 2009 kl. 18:39
@Morten. Er helt enig med dig i at han har svært ved at slippe magten. Hvis det er tilfældet, så må han jo stå ved det og geninsætte sig selv som formand, med alt hvad det indebærer. Håber dog ikke det bliver resultatet. Mener at der skal nye kræfter til at udvikle forretningen. Det er efterhånden længe siden jeg har set et godt gedint tiltag fra Per Bjerregaards side om at udvikle forretningen omkring BIF. Undrer mig dog over denne artikel:.
Det kan måske være med til at forklare at der er uoverensstemmelser i ledelsen.
Undrer mig over at Per B udtaler at pengene er brugt på at nedringe gæld og spillerinvesteringer, når de skulle også skulle bruges på at udvikle forretningen. Størstedelen af pengene er jo brugt til at nedbringe gælden.
24. juli, 2009 kl. 19:22
Ups. Opdagede lige at linket ikke var med. Artiklen jeg refererer til er fra Business.dk. Overskriften er “Mystik om Brøndbys mange millioner”
http://www.business.dk/article/20090722/borsnyt/707210043/
Læs også
Uenighed bag ny direktør-afgang i Brøndby
Erhvervsprofiler står bag Brøndby-formand (23.07.09)
Brøndby-fans kræver indflydelse (23.07.09)
Stor rift om Brøndbys direktørstol (23.07.09)
Ekspert: Brøndby på kant med børsreglerne (22.07.09)
Bjerregaard: Jeg har det ad helvede til (22.07.09)
Brøndby-bestyrelse forgyldte direktør forud for fyring (22.07.09)
Dansk fodbolds førstemænd sendt til tælling (21.07.09)
Brøndby-sponsor vil have forklaring på fyring (21.07.09)
Haraldsson ked af Brøndby-fyring (21.07.09)
Brøndby er hans hjerteblod (21.07.09)
Er du Brøndbys nye direktør? (21.07.09)
Brøndby-fyring undervejs længe (21.07.09)
Bittert magtopgør mellem Brøndby-ledelse (20.07.09)
24. juli, 2009 kl. 19:25
Endnu en bøf fra min side. Alt under læs også skulle ikke med. Sorry.
24. juli, 2009 kl. 19:29
1) Hr. Nordahl er (så vidt jeg husker) primært Haraldsons opfindelse, og nok også med et meget tæt samarbejde, så det er vel derfor han har sagt sin stilling op! Det kan blive et (kæmpe)problem, at to så vigtige poster stopper, men det er jo ikke fordi de har tegnet Brøndby over de sidste 10 år. Men som andres også har sagt, så er det svært om det er i plus eller minus Brøndby kommer ud af denne episode.
2) Sportsligt kan jeg ikke se at Haraldssons har været den der har vendt skuden. Han har til gengæld bidraget positivt efter krisen, med god kommunikation og positive og modige udmeldinger – Men det kan den næste direktør vel også sagtens.
3) Lad os nu slå koldt vand i blodet. Måske er Bjerregard sr. ved at ødelægge alle de positive tiltage som er sat i gang (hvilket jeg dog ikke tror på). Måske har Haraldsson “taget af kassen”, eller i hvert fald gjort noget hvorfor det har været nødvendigt at fyre ham. Eller også er samarbejdet bare helt skævt, og så har det været nødvendigt at sige farvel til en af to parter.
Men når alt det er sagt, så er Bjerregard sr. af den gamle skole, og det passer på slet ikke sammen med en ny og dynamisk profil. Primært vil han ikke slippe magten ud i krogene, hvilket jeg har fra to kilder i miljøet. De glædede sig personligt til han ‘stoppede’, men rykket fra direktør til formand har ikke ændret mange ting i organisationen. Så jeg tror faktisk primært på samarbejdsproblemer og uoverensstemmelser omkring udviklingen – problemet er bare at Haraldsson og Bjerregard ikke passer sammen – Spørgsmålet er så hvem der passer til Bjerregard sr.? En nikkedukke, en anden dygtig og dynamisk direktør, eller måske begge dele?? Jeg glæder mig til (og frygter) hvad der kommer til at ske i de kommende 4 uger, både i direktionen, på transfermarkedet og på banen – Mon ikke det kommer til at gå ganske godt når vi er i september?
Jeg tror på det
24. juli, 2009 kl. 19:45
Jeg synes ikke det er så galt som folk gør det til.
Medierne har gjort Per Bjerregaard til den store skurk, men ingen ved hvad der er foregået. Men dog ser det mærkeligt ud at der ikke bliver meldt noget ud.
Men folk har hørt for meget på Niels Christian Holmstrøm i “Fodbold uden filter” og taget mediernes mening til sig og dermed er Per Bjerregaard nu syndebuk.
Hermann Haraldson har helt sikkert gjort meget godt i Brøndby, men han er langt fra uundværlig….
24. juli, 2009 kl. 20:14
@Ak 47: Min holdning er bestemt ikke kun bygget op over Niels C. Holmstrøms udtalelser. Men hvorom alting er, så var han da for en gangs skyld bare lidt fornuftig at høre på.
1. Hvor ikke melde ud hvad det handler om? Hvis Harald har taget at kassen som nogle gisner om her, hvorfor skulle bestyrelsen så holden hånden over ham? Det giver ikke nogen mening.
2. Hvorfor træffer bestyrelsen en beslutning om at Per er den eneste der må udtale sig, hvorefter han ikke er til at træffe før 24 timer efter?
Er der nogen der har hørt/ blevet informeret om noget der tager 24 timer før de kunne svare på de spørgsmål der opstod efter afskedigelsen af H.H.?
Desuden er det rigtigt, at så snart tingene spidser til, så er Per Bjerregaard ikke til at træffe.
Per Bjerregaard har helt sikkert et kæmpe ansvar for håndteringen af denne sag.
Synes der er mange der herinde har en kritisk holdning til medierne, hvilket kun er sundt. Men hvis vi kigger 8-10år tilbage, så slap der sjældent rygter ud om hvem Brøndby var i færd med at købe. I dag er det vist sjældent at Brøndby præsenterer en bombe, når de indkalder til pressemøde. Min pointe er at aviserne/medierne har fået væsenligt bedre kilder- også i brøndby. Derfor har jeg svært ved at tro at der ikke skulle være bare lidt om snakken.
Derudover er jeg enig med dig i, at nu kommer der alle mulig sidehistorier op, som kun er med til at fastholde den negative fokus på vores klub, hvïlket er helt hen i vejret.
24. juli, 2009 kl. 21:00
Helt ærligt, læs lige dette citat og fortæl mig så at Per B ikke skalter og valter med Brøndby som han lyster. Taget fra business.dk fra d. Torsdag d. 23 Juli spørgsmål til bestyrrelsesmedlem Niels Roth:
Men når Jesper Nielsen selv udtaler, at man har drøftet revolutionerende planer på mødet tirsdag, lyder det så ikke som mere end en løbende dialog om hans rolle?
»Jeg vil ikke sidde og kommentere på Jespers udtalelser. Den beskrivelse jeg har givet, er den, Per Bjerregaard har givet. Det er sådan vi beskriver den proces,« siger Niels Roth.
Det lyder fandme ikke som om der er den helt store modspil i bestyrrelsen. Vi siger alt det her fordi det er det Per siger til os BUH HUH…. Det er sådan vi beskriver den proces !!??? Det lyder da vist mest af alt som om de har fået at vide SÅDAN ER DET BARE OG DET HAR I FANDME BARE AT SIGE !!!!!!!! Og lyder det som om bestyrrelsen har nogen anelse om hvad der er foregået ????? ej det kan man da vist ikke helt påstå…..synes egenligt at det rammer hovedet på sømmet.
Mens nogen synes at vi er lidt for hårde ved Per B vil jeg godt sige at jeg finder det utroligt usmageligt at beskylde HH at tage af kassen. Så dum er manden bare ikke !!!
Per må og skal stå for skud fordi det er ham der sidder på magten. At påstå andet er ubegavet og naivt. HAN VIL DET BEDSTE FOR BRØNDBY, det er jeg slet ikke i tvivl om…..men spørgsmålet er jo om det er nok. Jeg hørte en sammenligning mellem Brøndby og en vestjydsk familiefirma der var ved at blive kørt i sænk fordi det skulle være familie istedet for de bedste til jobbet. Det er spot on hvis man spørger mig……….
24. juli, 2009 kl. 21:24
Per Bjerregaard har da været ude og sige at Hermann Haraldson ikke har gjort noget forkert og at det var ligesom et forhold, der ikke fungerede. Men jeg gad da også godt vide hvad årsagen så er?
Jeg synes derimod ikke at der er noget unormalt i at det kun er Per Bjerregaard der udtaler sig omkring fyringen. Hvis hele bestyrelsen kommer med forskellige udtalelser og meningen, vil det hele løbe løbsk og bestyrelsen vil ikke komme til at fremstå som en enig flok. Nogen i bestyrelsen er jo åbenbart utilfredse med beslutningen siden de også skrider.
Jeg synes mere det er underligt at man ikke har hørt fra Hermann Haraldson. Han må da næsten have gjort et eller andet galt siden han ikke udtaler sig.
24. juli, 2009 kl. 21:50
@AK 47: At H.H ikke udtaler sig behøver bestemt ikke at have noget at gøre med at han har lavet noget forkert. Det er snarere p.g.a at han får et/et større såkaldt “gyldent håndtryk” eller fratrædelsesbonus om man vil.
Alle de postulater der er opstået herinde omkring H.H skulle ha gjort noget ulovligt, har jeg ikke set været underbygget af en reel kilde, men er snarere opstået som “konspirationsteorier”.
Derimod er påstandende mod Bjerregaard underbygget i flere aviser af folk i og omkring BIF.
Selvom aviserne bestemt ikke altid skriver sande ting, så hælder jeg mere til deres forklaringer og begrundelser, end udokumenterede påstande herinde.
24. juli, 2009 kl. 22:33
Der er da kun en grund til at Hermainator ikke udtaler sig. Han er da stadig loyal overfor klubben og så er han bare proff. Han ved da godt at det ikke gavner ham at smide med mudder. Han tar det som en mand, for han ved at han ikke har pisset i nælderne og senere når han så skal søge job, så står han stærkere. Søge og søge. Måske så meget sagt.
Det ser vel desværre ud til at Kasi Jesper også forlader skuden på et tidspunkt. Ikke noget jeg ved, men kan vel læse mellem linierne på det han udtaler i øjeblikket og hvad gør vi så ?
24. juli, 2009 kl. 22:48
DJNordberg: Deler din bekymring. Er bange for at Kasi kun er her da de stadig har kontrakt med BIF. Hvis han prøver at komme med nye tiltag, og de konstant bliver afvist, så smutter han måske også på et tidspunkt. Hvem skal så komme med tiltag der kan udvikle BIF?
Per B. her tidligere vist at han er en god fodboldkøbmand, men han er ikke nogen forretningsmand i forhold til at klare ovenstående opgave.
I tidernes morgen klarede BIF det hæderligt med hjælp fra daværende borgmester Keld Rasmussen. Senere da vi var helt nede, var det med god hjælp/støtte fra Codan.
Nu er vi mere eller mindre afhængige af Kasis millioner. Det er ikke betryggende.
Per B var ved at sætte det hele over styr med interbank, Bella centeret, og måske igen her med det mulige køb af Brøndby hallen. (det sidste er kun spekulation)
Håber ikke Kasi smutter, så ser det for alvor dystert ud.
Men det er vist ikke nogen hemmelighed at Kasi kunne lide H.H og hans visioner.
Det er svært at spå- især om fremtiden.
24. juli, 2009 kl. 23:20
Hvorfor … er det nu så stort et problem at Palle Nordahl har sagt op?
Jeg tror ikke en meter på at Per Bjerregård slipper sin formandspost i bestyrelsen. Derfra kan han lade en administrerende direktør udføre det daglige arbejde, og så trække i nødbræmsen nå han finder det nødvendigt.
Dvs. hvis vi er Brøndby fans så må vi nok leve med Per Bjerregård i hvert fald 10 år mere. Jeg siger “leve med”, fordi jeg sådan set heller ikke tror det er det bedste for klubben, men det bliver altså ikke anderledes. Og samtidig er jeg ikke et sekund i tvivl om at han har hjertet på det rigtige sted. Det jeg kan være nærvøs for er om han igen gør sig klog på nogle forretninger som han bare ikke har indsigt nok i. Derfor mener jeg også at det giver en vis sikkerhed med en professionel daglig ledelse som modspil. Og nej, jeg tror altså ikke at han og den øvrige bestyrelse indsætter Anders som direktør. Det er for langt ude.
Til gengæld tror jeg gerne at Per vil væk fra det daglige ansvar, som han slap da han trak sig som direktør. Han har bare så pokkers svært ved at se at butikken køres på en måde som han ikke synes er rigtig. Og set i det lys, så kommer der ikke ro på før der bliver indsat en daglig ledelse som trækker i samme retning som Per ønsker.
Så kan man kalde det en nikkedukke, men det synes jeg ærlig talt er udtryk for typisk sort-hvid journalist logik. Herman viste jo også at man kunne gå imod Pers indstilling hvis man kunne få bestyrelsen med. Det fik han jo med hensyn til købet af Brøndby hallen. Per Bjerregård er altså ikke Danmarks eneste magtfulde bestyrelsesformand. Den konstruktion er meget almindelig, og det er efter min bedste mening en hån at kalde resten af bestyrelsen for nikkedukker. Så tag lige at checke op på Knud Larsen f.eks.
Derfor synes jeg det er fint nok at hele den daglige ledelse bliver skiftet ud. Det blev den også for et år siden. Har man sagt A, må man også sige B. Skal der ny træner til en klub, så kommer der også tit nye hjælpetrænere. Længere er den ikke. At det nok også var en god ide at sige C (dvs. ny sportsdirektør), det er Per nok ikke enig i. Egentlig synes jeg Anders har gjort det ok, selv om jeg godt synes vi kunne have fået mere for f.eks. Lorentzen. Men det har ikke været nemt at rydde op efter Laudrup og Møllesten. Det er bare noget lort med det far-søn setup, og selvfølgelig kan vi sagtens finde en ny mindst lige så kvalificeret sportsdirektør.
Heldigvis tror jeg ikke at al det her betyder så meget på banen. Det er langt mere et spørgsmål mellem spillerne og Kent. Alt tyder iøvrigt på at Per Bjerregård er noget mere rundhåndet mht. spillerbudgetter end Herman. Så måske får vi den længe ventede angriber i truppen?!
25. juli, 2009 kl. 00:38
Citat:
“En afskedigelse bestyrelsen har altalt med Haraldsson ikke at uddybe årsagen til.”
25. juli, 2009 kl. 19:05
Jeg syns bare ikke, at der er nogen grund til alt den her polimik, hvis Bjerregaard virkelig havde truffet den her beslutning for længe siden, så syns jeg at følgende er mærkligt:
1: Hvorfor ikke gøre det i sommerpausen, således at alt der her postyr som en rutineret herre i det her game, som Bjerregaard senior må siges at være kunne have sagt sig selv der ville blive..
Hvis Bjerregaard havde fyret HH efter sæsonen, så kunne vi evt havde den nye direktør på plads for det tager jo kun 4 uger at finde en ny.
2:Hvorfor kommer der ikke anden forklaring end den kryptiske forklaring som Bjerregaard gemte sig i 24 timer inden han gav den. Det med at Børsen stoler på Brøndby lyder af det sædvanlige kammerateri som man kan have i de kredse. Offentligheden mangler en forklaring og så længe de ikke får vores klub bare en endnu større tur i mediemøllen end vi måske burde.
3: Hvorfor tilbyder man HH aktier i klubben når han er på vej ud. Nok er HH ligeså meget Brøndbyfan/mand som Don Ø eller Holdstrøm er ludersønner af de klamme svin inde fra “Danmarks nationalarena”, men efter sådan en behandling her er Brøndby nok ikke lige det HH vil beskæftige sig med det næste stykke tid.
Jeg begræder hele seancen for jeg kunne godt li HH, og det man kunne læse dengang Brøndby hentede ham var det jo ikke fordi at han manglede tilbud fra andre store danske selskaber og han er meget højt respekteret i forretningsverdenen.
Ja måske er HH ikke så rundhåndet med pengene som Bjerregaardene, men det kan altså også være en fordel. Nuvel er jeg også sådan en Brøndbyfan som æder alle rygter og tjekker bold.dk og onside flere gange dagligt på job for at se om vi ikke snart køber noget. JEg må dog sige, at mine alarmklokker blinker nu for vi nærmer os en alt for stor trup igen nu og jeg kan ikke se, hvem vi skal slippe af med. Elange hænger vi på indtil vinter, Holmen tror jeg ikke på ryger pga finanskrise, Duncan er ikke attraktiv, Williams har vi kun lejet ud og Madsen er her jo bare og score kassen.
Vi har ikke plads til nogen lige nu og har alt for mange spillere i truppen og selvfølgelig vil HH ha ryddet op i truppen, men Bjerregaard vil bare købe.
Det bedste kunne være, at vi finder en enormt dygtig og skide kvalificeret direktør som kan give Bjerregaard modspil uden at ryge på porten, så skal denne have lov at sammensætte sit eget hold til den daglige ledelse.
Når det hele kører, så skal Bjerregaard ud, nuvel gi manden et evigheds sæsonkort til alle kampene så han ikke skal betale for at komme ind, men ingen magt til manden.
Så kunne det være fedt at få en rigtig godt og grundig garvet forretningsmand, med erfaringer fra andre fodboldbestyrelser så han kender gamet og også gerne en mand som er stor Brøndbyfan og lade ham kører Hr Bjerregaards livsværk videre..
Så lad bare Bjerrehaard junior være sportsdirektør for det syns jeg nu ikke, at han er så dårlig til igen. Han bliver bedre og bedre og syns at han lyder meget garvet når han udtaler sig i pressen, så selvfølgelig har han lært nogle tricks af farmand.
25. juli, 2009 kl. 20:43
Hov… Det gik lige hurtigt nok
Brøndby det bedste. At der ikke er kommet nogen udmelding kan være fordi man vil skåne HH, hvis han nu virkelig HAR gjort noget galt. Jeg har ihvert fald, og vil altid have, stor tiltro til, at Per har styr på, hvad der foregår.
Jeg tror at alt for mange hører rigtig meget til mediernes (Og Holmstrøms) gisninger. Ret beset aner hverken Holmstrøm, medierne, mig eller jer noget som helst om, hvad der sker bag murerne, men baserer vores holdninger på, hvad vi tror, og hvad medierne tror de ved.
25. juli, 2009 kl. 21:24
Tider skifter, der bliver mere business i fodboldverdenen, og her er Per B måske ikke ligefrem på hjemmebane…
Vi skal have nogle businessfolk på banen som kan styre det her uden at lave det hele til “Danmarks nationalarena version 2″ for vi er Brøndby, og her er der ingen over klubben!!
25. juli, 2009 kl. 22:01
Jeg synes godt nok der er et par stykker der bliver ved med at hælde til at H.H har lavet noget han ikke må. Hvor får i det fra??? Hvad er det der overbeviser jer om det er det, fremfor de aviser der har kilder i klubben, og tæt på ledelsen, og derfor bygger deres historier på disse kilder.
Lige en tanke(og det er min frie fantasi) hvad hvis H.H ønskede at udvikle klubben så vi ikke var så afhængig af fodboldforretningen, som det var intentionen med sidst der var en aktieemmision, og han ikke kunne få den nødvendige opbakning, da andre mente at det skal bruges til spillerkøb og til at nedbringe gæld.
Derudover er jeg enig med Forza bif, vedr. Peter Madsen. Det er langtid siden han har gjort en forskel. Nu brokker han sig ikke engang over at sidde på bænken. Han virker som om han er ganske godt tilfreds, men hvad manden har ikke nogen chance for at blive skadet i kamp, så lidt som han spiller. Virker uden ambitoner og langt fra den Peter Madsen der forlod os. Men han tjener nok også kun omkring 200.000 om ugen, så han er vel ganske tilfreds. Det kan han ikke få andre steder.
26. juli, 2009 kl. 04:40
Peter Madsen får 275.000 om måneden, hvilket er 270.000 for meget. Hold kæft hvor er han dårlig.
Jeg håber at klubben vil gå i forretningens tegn for alt andet får man ikke succes ved.
Det lyder fint med alt det sammenhold og forening, men hvis vi skal op på niveau med FCK så skal vi altså købe lidt ind og begynde at gøre ligesom dem.
26. juli, 2009 kl. 14:34
Peter Madsen er ikke god nok længere. Det er den kedelige kendsgerning vi nok må sande. Dog kan vi jo ikke rigtigt klandre Peter Madsen selv. Der er vel få mennesker i verden, der hellere så at han slog igennem end Madsen selv.
Det at han ikke brokker sig, viser jo bare, at han godt selv er klar over, at han ikke har spillet godt nok, til at være berettiget en plads på holdet.
Det er selvfølgelig ærgerligt for os, at vi skal betale ham så mange penge, når han nu ikke bidrager med noget som helst, men det var omvendt også meget svært at vide på forhånd, da vi lavede aftalen med ham.
Jeg troede personligt at han var en god signing, og han var da også en af mine gamle helte, så det er en ubehagelig situation, at man nu hellere så ham ude af klubben.
28. juli, 2009 kl. 08:55
Uanset hvad der er sket bag kulisserne med Per B og Herman og de andre, og uanset om fyringen er berettiget eller ej, sa er een ting sikkert: det har veret hamrende uprofessionelt handteret (hvorfor fyre HH lige efter sesonstart og ikke i sommerferien, nar Per B siger at det er noget der har veret under opsejling i lengere tid? hvorfor al hemmelighedskremmeriet? [noget af det skyldes selvfolgelig at BIF er et borsnoteret selskab] hvorfor den der surmule- og jeg-ved-bedst-attitude? osv.). Behover man vere forretningsmessigt en amator fordi man elsker sin klub?