Optakt: Skarpe sønderjyder kommer på besøg
11. august, klokken 17:46 af Patrick Andersen
Tidligt søndag aften venter der sønderjysk modstand på Brøndby Stadion. SønderjyskE har hidtil været en af sæsonens positive oplevelser i Superligaen, hvor de i skrivende stund er på en aktuel tredjeplads.
Normalvis er det ikke topholdet SønderjyskE, som kommer til Brøndby Stadion. Det plejer derimod at være bundholdet SønderjyskE mod topholdet Brøndby IF, men tiderne er skiftet og SønderjyskE har fået bygget et fornuftigt fundament, som er blevet krydret med blandt andet Niels Lodberg og Adigun Salami i sommerens transfervindue.
Offensive takter skal fortsætte
I sidste søndags kamp mod AGF kreerede Brøndby godt offensivt spil og med mere skarphed var der også kommet point med hjem fra Aarhus, men blandt andet Mathias Gehrt og Simon Makienok manglede den sidste skarphed foran mål.
Det var specielt en veloplagt Mike Jensen, som var god til at iscenesætte de offensive spillere. Blandt andet var det Mike Jensen, der var ophavsmand bag en kæmpe chance til Mathias Gehrt i første halvleg mod AGF.
Mod SønderjyskE skal de samme takter findes frem igen og med en skarpere spiller, der bliver sendt afsted i dybden, skal der nok komme mere end et Brøndby-mål i kampen.
Ny forsvarskonstellation
Anfører Clarence Goodson, som var en af synderne ved et af AGF’s mål i sidste uge, og også har været medskyldig i flere mål i den her sæson, er ude med karantæne og det gør der skal rokeres om i forsvaret.
Den naturlige afløser er Dario Dumic, som kun har fået en enkelt kamp på Superliga-niveau i den her sæson. Det skete i sæsonpremieren mod OB, hvor han blev kastet op på top i de døende minutter.
I sidste sæson fik Dumic chancen fra start i midterforsvaret på udebane mod AC Horsens, og forsvarskonstellationen fra den kamp bliver formentlig gentaget. I kampen mod Horsens stillede Auri Skarbalius med Anders Randrup, Dario Dumic, Daniel Stenderup og Daniel Norouzi i forsvaret, der ikke så alt for heldigt ud i den kamp.
Brøndby IF
Følgende spillere er udtaget til kampen mod SønderjyskE:
1. Michael Tørnes
16. Michael Falkesgaard
2. Anders Randrup
4. Daniel Stenderup
9. Simon Makienok
11. Dennis Rommedahl
12. Brent McGrath
14. Oke Akpoveta
17. Jens Stryger Larsen
19. Daniel Norouzi
20. Dario Dumic
21. René Joensen
22. Mathias Gehrt
23. Michael Krohn-Dehli
24. Franck Semou
26. Mike Jensen
27. Jan Kristiansen
30. Andreas Hansen
31. Frederik Holst
xx. Mads Nielsen
xx. Riza Durmisi
Det betyder tre spillere skal sies fra kort før kampstart, hvor man imidlertid ikke kommer til at se Mikkel Thygesen, som er ude med en mindre skade, samt karantæneramte Clarence Goodson.
90minutter.dk forventer følgende start elleve:
Michael Tørnes
Anders Randrup – Dario Dumic – Daniel Stenderup – Daniel Norouzi
Dennis Rommedahl – Franck Semou – Mike Jensen – Michael Krohn-Dehli
Oke Akpoveta – Simon Makienok
Dennis Rommedahl gjorde et fint indhop mod AGF og vil formentlig spille fra start, idet Mikkel Thygesen er ude og ligeledes ligner det Mathias Gehrt har opbrugt sin kvote af chancer fra start i den her omgang, hvorfor det er på tide at give Oke Akpoveta chancen.
Den nigerianske angriber viste positive takter mod AGF, hvor han fik lavet et fint oplæg til Simon Makienoks reducerende mål til 3-1.
Brøndby IF og SønderjyskE tørner sammen søndag klokken 17.00 på Brøndby Stadion, mens kampen ligeledes vises direkte på Canal 9.
77 kommentarer til “Optakt: Skarpe sønderjyder kommer på besøg”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
12. august, 2012 kl. 02:28
Nu har Auri de sidste mange kampe stillet op med Makienok som ene angriber. Hvorfor forventer I på 90minutter så lige pludselig at han stiller op med to angribere denne gang, og giver pladsen ved siden af Makienok til Oke, som kun er blevet brugt som indskifter?
Det virker helt hen i vejret efter min mening.
12. august, 2012 kl. 06:53
Den opstilling er vist ønsketænkning
Jeg er ret sikker på, at Auri fastholder Stryger i startformationen, Stryger er en af dem Auri har et godt øje til, Stryger har efter Auris mening den rette indstilling idet han giver alt hvad han har i sig og kæmper for holdet. Stryger starter inde på bekostning af Oke er mit gæt.
Kan ikke forestille, at Auri skifter spillestil fra kampstart, mit gæt er han fastholder den han har brugt de sidste 4 kampe, så kan det godt være, at han skifter i løbet af kampen.
Som I påpeger har Auri nok sine betænkeligheder ved, at lade Dumic komme ind i midterforsvaret, er heller ikke sikker på det er rigtig smart med et for tungt midterforsvar over for Antipas, Randrup kunne være en mulighed i midterforsvaret som så vil give plads til Joensen på backen.
12. august, 2012 kl. 13:30
Frank…
Du har da ret, Jens S giver ofte alt hvad han har, men så længe han ikke for nok ud af det kan det da være lige meget. Han løber ofte rundt som rund uden struktur og det er vel ikke lige hvad holdet har brug for. Randrup i midforsvart, NEJ TAK. Han er slet ikke stræk nok, har ikke det overblik der skal til og kommer alt for få gange op på sin modstander.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/broendby/article1806468.ece
Ser ud som selv Auri er ved at give visse personer her inde ret. Da Henrik J begyndt at udtale sig sådan underskrev han jo nærmest sin egen fyreseddel, mon Auri er i gang med samme proces.
Håber vi i dag stiller med to angriber, og viser det sig at vi kun stiller med éen på hjemmebane håber jeg så meget at Oke vil få chancen for at vise hvad han kan. De få indhop han har fået, syntes jeg han er langt bedre end Big Mac til at holde på bolden, lægge den af til en medspiller og især afdrible sine modstander. De gange han ikke er kommet fri, bliver der lavet frispark på ham. Han har heller ikke de personlige nederlag i hovedet som Big Mac har. Han kommer med friske tanker og mod på tilværelsen. Taktikken med lange bolde op til Big Mac har fejet big time, og det er altså på tide at komme på tavlen med nogen point.
12. august, 2012 kl. 13:32
Frank…
Du har da ret, Jens S giver ofte alt hvad han har, men så længe han ikke for nok ud af det kan det da være lige meget. Han løber ofte rundt som rund uden struktur og det er vel ikke lige hvad holdet har brug for. Randrup i midforsvart, NEJ TAK. Han er slet ikke stræk nok, har ikke det overblik der skal til og kommer alt for få gange op på sin modstander.
Håber vi i dag stiller med to angriber, og viser det sig at vi kun stiller med éen på hjemmebane håber jeg så meget at Oke vil få chancen for at vise hvad han kan. De få indhop han har fået, syntes jeg han er langt bedre end Big Mac til at holde på bolden, lægge den af til en medspiller og især afdrible sine modstander. De gange han ikke er kommet fri, bliver der lavet frispark på ham. Han har heller ikke de personlige nederlag i hovedet som Big Mac har. Han kommer med friske tanker og mod på tilværelsen. Taktikken med lange bolde op til Big Mac har fejet big time, og det er altså på tide at komme på tavlen med nogen point.
12. august, 2012 kl. 13:32
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/broendby/article1806468.ece
Ser ud som selv Auri er ved at give visse personer her inde ret. Da Henrik J begyndt at udtale sig sådan underskrev han jo nærmest sin egen fyreseddel, mon Auri er i gang med samme proces.
12. august, 2012 kl. 13:47
Jeg syntes ikke vi skal gå væk fra at spille 4-3-3 eller 4-5-1 som vi har spillet i de først 4 kampe, da dette vil skabe et stort pres på vores midtbane, og vi skal vinde kampen om midtbanen mod et forholdsvis god pasnings spillende hold fra Sønderjylland, men syntes det ville være frisk at have følgende opstilling:
Tørnes
Randrup-Dumic-Stenderup-Norouzi
Romme-Mike-Semou-Krohn
Oke
Makienok
Så må Oke gå med og fylde op på midtbanen og komme med nogle dybdeløb som sikker vil passe godt til Mikes bold i dybden som han fik lavet et par stykker af i kampen mod AGF (Gerth brændt jo en stor chance på en af dem)… God kamp til dem der skal på stadion i dag, håber at kunne snige mig fra fødselsdag selskabet og se noget af den på tv!
Tror på at vi tage point i dag og også at det bliver til 3 styk, 2-0 eller 3-1 til Brøndby!!!
12. august, 2012 kl. 13:53
Kan se at vi har set nogle forskellige kampe mou, for jeg mener bestemt ikke at vi har spillet på lange bolde, den eneste der har haft tendens til at gøre det en del gange er randrup, ellers syntes jeg vi har spillet den op. Syntes det er fint med makinok på toppen da han burde være god i tilfælde af viber presset og bliver nød til at slå en lang bold.
Men er helt enig med dig i at han har været alt for dårlig til at lægge den af og ramme en medspiller og deler bestemt din holdning om at Oke bør få chancen og gerne sammen med makinok, da jeg er vild med tanken om en der kan løbe de bolde op som makinok forlænger og det vil give deres forsvar mere at se til.
12. august, 2012 kl. 14:00
Mener også helt klart at de tendenser vi har kunnet se fra Oke berettiger ham til at få en plads i startopstillingen !! Manden kan jo drøn-meget på egen hånd. Hvis vi kan få bygget videre på ham og hans spill så tror jeg der er en mulighed for at han kan blive den nye N’doye eller Djiby Fall
12. august, 2012 kl. 14:23
den nævnte opstilling fra 90min ville jeg meget gerne se. jens s. neeeej tak manden aner ik hvad han laver han ligner en der lige er kommet hjem fra disko og skal løbe alcoholden ud af kroppen…. og bif nu tager i jer sku sammen og få de skide 3.point ind på kontoen. god kamp til alle kan ik selv se den idag
12. august, 2012 kl. 17:36
Når desværre ikke at se kampen? Ser det godt ud og starter bif i 4-4-2?
12. august, 2012 kl. 17:56
Nu må det altså snart være på tide at afprøve Oke i mere end 10 min her og der. Når holdet kan lægge så stort et pres skal vi altså have en mand oppe foran der kan drible og ikke bare høje bolde ind i feltet og håber. Kan ikke huske hvornår vi sidste har slået et fladt indlæg i feltet.
12. august, 2012 kl. 18:08
Det er forfærdeligt at se Randrup “spille” !!! Han kan ikke lægge et indlæg af kvalitet eller tage en udfordring eller et løb mod baglinjen !!!
12. august, 2012 kl. 18:55
Sker der for Krohn-Dehli er ringe… Mistet motivation eller hvad? Han løber runde og leger!!! Dårligste præstation måske siden han kom tilbage… -3
Hvorfor kan Rommedahl ikke ligge et hårdt indlæg i stedet for de der puttebolde han smider ind? (OK indhop) 02
Stenderup, Stenderup, Stenderup… Forsvaret kan ikke spille en kamp uden at de laver fejl… Vil hellere spille med Joensson og Dumic end fuldkommen elendige Stenderup og Goodson! (Fin præstation Dumic)
Makienok bliver god på længere sigt, men kom nu frem med vindermentaliteten…
Stryger er ikke farlig… Hvad med Oke på kant i stedet for ham? Så har vi både truslen på dødbolde og dybdeløb!
Kan ikke stoppe men vil prøve at runde af her:
Forlæng nu for søren med Mike. Blot 24 år, massere erfaring og altid garant for en fighterindsats…. Og så sælg da Krohnen for at finansiere det? Manden er jo dybt ligeglad!!!!!
12. august, 2012 kl. 18:59
Det er sgu ikke til at bære, vi spiller en fin 1. halvleg og 2. halvleg er vel også godkendt. Vi kommer ikke til det helt store, men det gør SønderjyskE heller ikke. Spillet flyder ikke helt som i de foregående kampe, men til gengæld har SE INGENTING. Oke Akpoveta gør et positivt indhob, men svært at ligge alene på top, han skal have Makienok at læne sig op af i angrebet.
12. august, 2012 kl. 19:01
Vi må sætte vores lid til at Silkeborg og Esbjerg ikke får meget mere end 7-10 point i denne sæson, i så fald ser jeg med positive briller, at Brøndby kan sikre sig en sæson mere i superligaen.
12. august, 2012 kl. 19:02
Vi ER jo en kæmpe joke, som de andre kan grine af.. Der er jo ikke så meget hokus pokus i det, vi er et dårligt hold med en dårlig træner, som ligner en der har givet op og som spillerne har mistet respekten for og troen på. Vi har en assistent som chef, det siger vel alt..
Og så har vi en sportslig ledelse, som virker handlingslammet.
Vi rykker ned denne gang
12. august, 2012 kl. 19:07
Vi har FCK og FCN ude i 2 af den næste to kampe. Dem slår vi KLART, så vi får nogle præmiepenge efter 11 runder. Er trods alt kun runde 5.
12. august, 2012 kl. 19:12
Ang. vores træner Auri, så ser jeg ham som en ok taktiker og en fremragende indpisker. Men som Svipper siger så har spillerene mistet repekteten og nok også troen på ham.
Auri har mange odds i mod sig:
- Han taler dårligt dansk, og virker komisk når han udtaler sig til pressen.
- Han er ikke særlig høj, højde og lederskab er to ting der ofte forbindes.
- Han var som spiller primitiv, og det divergerer med den form for fodbold BIF vil spille.
- Hans CV er om noget ikke særligt prangende
12. august, 2012 kl. 19:19
puha det her er ringe, kan jeg forstå. denne gang ryger vi ud. og ud med auri nu og hent en anden som ik har en skid at gøre med denne klub… kæft en krise mand ha ha ha ufatteligt
12. august, 2012 kl. 19:29
hov, skulle selfølgelig stå 2 ud af 3 kampe. Kampen mod Esbjerg hjemme bliver temmelig afgørende.
12. august, 2012 kl. 20:12
Som en blandt få var jeg faktisk på stadion. I starten af 2. halvleg sagde jeg til
Min datter at det lignede en kamp SE ville afgøre de sidste 5 min!!!!
Og det blev sådan og igen igen igen på en personlig fejl – eller rettere to!
Når det er sagt synes jeg det er skammeligt at SE kan komme til en Superligakamp med den latterlige indstilling. De stod i samtlige 90 min og ventede på den afgørende fejl – og BIF svigtede ikke! ;o(
Det må snart være slut med at lade Klods Hans agere alene oppe foran. Lad nu Oke starte ved siden af. Og som Krohn spiller pt ku han måske agere indskifter!?
Og så siger jeg det igen igen igen – få NU FORLÆNGET MED MIKE. han arbejder squ da for sagen!
Og Tørnæs, tjahhh. Godt nok laver Norouzi en kæmpefejl, men hvorfor sparker Tørnæs den ikke til en af siderne. Skal siges at jeg endnu ikke har set den på tv.
Til sidst en KÆMPEROS til Sydsiden. Hold da kæft en opbakning. Også efter scoringen og efter slutfløjter.
Desværre rykker BIF ned! ;o(
12. august, 2012 kl. 20:30
Vil lige starte med det positive. Oke gør er fint indhop, semou spiller en god anden halveg, Dumic viser han har mere spilforståelse end goodson og bakker fint op på de lange bolde hvor Stenderup hænger efter.
Mennej hvor er de 3 offensive midtbane spillere elendige idag, men forstår alligevel godt at man ikke går over til 2 angribere idag for makinok var jo fuldstændig ugidelig. Ved godt en del herinde må være glade for at vi ikke ligger et højt pres idag, men jeg er voldsomt utilfreds med det, for som skrevet tidligere syntes jeg Dumic er god til at bakke op og så bliver de lange bolde sku ikke farlige når goodson ikke er der til at kvaje sig.
Glemte lige helt at rose dommeren for en fin præstation.
12. august, 2012 kl. 22:29
Veteranen….
Skal vi ikke lige blive enig om, det kan aldrig være SE pligt at underholde eller skabe noget som helst på Brøndby stadion. Det er og bliver Brøndbys pligt.
Nu her et par timer efter er jeg stadig rystet, både over hvor ringe taktisk Auri igen optræder og hvor dræbende spillerne optræder. Vi har alt for mange bolde bagud eller på tværs, end frem af banen. Rystes også over at høre Auri udtale til onside tv, ” vi skal huske på det kun er fodbold. ” Det er da også sådan udtagelser der er med til at man må miste den sidste respekt for manden. Jeg betvivler ikke at Auri lægger meget i sit arbejde, men spørgsmålet er bare, er det nok. ? Mit svar er NEJ. Jeg kan naturligvis ikke vide hvorfor Mike J blev taget ud, men mærkeligt virker det. Som trold ud af en æske kommer Jan K så ind, men kunne på ingen måde se hvorfor. Når jeg så ser det arbejde Oke lægger for dagen, undres jeg igen endnu mere over hvordan Big Mac kan blive ved med at starte inde.
Nu har vi spillet 5 kampe og 3 point, og de kom end i hus med hjem af et selvmål. Når man så ser på programmet for de næste bare 3 kampe gyser jeg. Forventer ingen point imod fck og for vi en lammer. der sætter det sig, om muligt endnu mere i holdet. Så skal der ikke meget til fra Esbjergs side for at vippe den over til dem, og så en tur på på kunstgræs som går betydelig hurtigere og det lugter også af nul point. Er alt dette tilfælde lugter det mere af nedrykning så selv de største optimist må kunne opdage dette.
Jeg ved godt riget sættes penge, men er det virkelig tiden at forsøge at spare sig ud af krisen. Jo flere kampe vi spiller uden point, jo sværere bliver det da at få en hoved sponsor. Så er ledelsen ved at grave sin egen grav. Hvis vi fans, som lægfolk ikke har tillid til Auri og spillerne, hvordan kan nogen så tro atcdemcmed penge har tillid, end lyst til at kaste flere penge i et stort sort hul uden fremtid. Igen
12. august, 2012 kl. 22:39
Ups…
Igen, uden at vide det, kan det godt være klubben lavede et kæmpe straffespark ved at sige nej til den fond, der tilbød at smide penge i klubben. Set fra indtrykket sofa vi jeg gerne give afkald på noget magt, de næste måske 5-10 år for at rede klubben, både økonomisk og sportsligt. Hvad mon en tur i første div. Vil koste, både økonomisk og sportsligt. Ryger vi ned, vil det blive endnu mere svært at få spiller til klubben og er det ikke lykkes endnu, hvad jeg personligt frygter ikke lykkes, at finde en hoved sponsor, ja så er det vel næste umuligt. Så måske det ville være en god idé at få en sponsor nu, og så give køb på prisen. Selv en lille pris, må da alt andet lige være bedre end igen penge.
Kom nu Brøndby IF, kom ind i kampen NU. Ikke mere tale om det tager tid osv, for det er tid til at handle ellers slukker og lukker sidste mand meget snart, er jeg bange for.
13. august, 2012 kl. 08:05
Den gør nas den her, ingen tvivl om det, det afspejles også fint af de ting i bemærker til kampen. Synes nu der er nogle overreaktioner i nogen af indlæggene som jeg godt vil vinkle en smule anderledes:
Dårlig taktik?
Taktikken holder SE væk fra chancer det meste af kampen og var det ikke for en personlig fejl til sidst(som man vel næppe kan træne sig ud af) så havde vi spillet til nul hvilket i sig selv ville være et fremskridt. SE kan jo godt spille på omstillinger, bare ikke i går, det er da ikke umuligt at det skyldes et taktisk oplæg fra Auris side er det?
Manglende ageren.
Ved sq ikke lige om man ikke agerer når man mod slutningen af kampen faktisk prøver at vinde den ved at skifte en offensiv mand ind(Gerht for Mike) og sætter en anden type på kanten i Jan K. Faktisk spiller vi 4-1-2-3 der – trekanten på midten bliver med andre ord vendt og spillet bliver mere offensivt.
Randrup.
Muligt hans indlæg ikke var gode, men hvis indlæg var egentlig det i den kamp?
Oke eller Makienok.
Se der er jeg da lidt i tvivl om ikke vi lige så godt kunne spille 4-4-2 med en Oke der også arbejder lidt ned i banen. Synes faktisk MKD har været rystende ringe de sidste par runder, så hvorfor ikke.
Også til slut lige en krølle på udskiftningen af Mike. Jeg så kampen på TV og å en Mike der muligvis stod og ofrede frokosten på sidelinien da han gik ud, så mon ikke også han var kørt flad? Det viser så bare hvor meget han lægger i indsats, og jeg krydser da mine små fingre for at det lykkes at forlænge med ham, han kan blive en vigtig brik når vi skal rykke op igen med masser af sejre der kan give holdet og spillerne noget selvtillid……..
13. august, 2012 kl. 09:21
@ Mou
Jeg mener bestemt ikke at jeg har givet udtryk for, at det er SE’s opgave at skabe kampen Brøndby.
Men det ændrer ikke på mit synspunkt – man kommer som “tophold”, møder en for tiden afsindig ringe modstander, men vil alligevel ingenting. Muligvis klogt, men det er godt nok ikke noget der får mig på stadion næste gang de er gæster. Og man kan vel også påpege, at de jo ikke ligefrem trækker mange tilskuere til deres hjemmekampe.
Men den kloge narrer den mindre kloge. Lige nu skulle BIF muligvis benytte SE’s koncept. Der er bare to problemer: BIF’s defensiv er ikke god nok, og kontraangreb er ikke eksisterende.
Derudover er jeg HELT enig i dine betragtninger om Auri’s udtalelser. Det er helt i hegnet at begynde nærmest at nedgøre fodbolden til at være uvæsentligt. Hvorfor fa’en skifter han så ikke job. Jeg siger ikke han ikke har ret, men det er totalt malplacerede bemærkninger, specielt p.gr.a. det job han har, men også når man ser på BIF’s situation. Og så er det en lige højre til alle dem på Sydsiden, som tropper op uge efter uge. Og jeg skal hilse og sige, at støtten igår var fantastisk – utroligt med den blodfattige indsats der blev leveret.
13. august, 2012 kl. 09:42
ppilot…
Den personlige fejl, som koster kan man da nemt træne i. Han står 22 meter fra nærmeste modstander og kan ikke temme en simpel høj bold. Samtidigt afspejler det meget godt Auris taktik, det er bedre at spille bolden tilbage, end frem af banen. Daniel N har masser af tid til blot at tage den bold ned med brystet, men vælger at den skal slås første gang med en simpel inderside, og hvis det ikke kan trænes ved jeg ikke hvad man så kan træne. At SE ikke kommer til de åbne chancer kan vil også skyldes at de stiller med et noget amputeret hold. Når man ikke enden evner eller ikke vil lave genpres de sidste 83 min af en kamp, fejler taktikken big time.
Omkring Randrup, du har ret, hans indlæg er langt fra tilfredsstillende men det kan da ikke undskyldes at andre heller ikke er gode. Nu bliver hans indlæg jo heller ikke bedømt kun på kampen i går. Rommedahl var også dybt ringe i går, det medgiver jeg gerne, men jeg kan stadig ikke forstå taktikken med at en spiller med over 100 landskampe, skal lade Randrup løbet dybt og lave indlæg. Det er da alt andet lige Rommedahls speciale. Vi har jo set i mange kampe efterhånden at taktikken med at Rommedahl skal søge ind i banen og overlade indlæg til Randrup ikke virker. Skulle der så komme et indlæg er det jo høje bløde bolde, og dem kan/evner Rommedahl da slet ikke. Han skal have flade bolde ind i feltet. Som jeg ser det har vi faktisk kun en spiller der en gang i mellem evner de høje bolde og det er Big Mac men det er ikke meget han har fået ud af det. Derfor syntes jeg også her at taktikken fejler big time. Men vil da godt sende lidt ros til Randrup for de sidste to kampe, hvor han ikke er faldet igennem, men det kan jo også skyldes at han ikke har været sat under pres men håber da det har givet ham lidt selvtillid i forhold til på lørdag hvor han nok kommer under mega pres.
13. august, 2012 kl. 09:50
Veteranen…
Du har ret, sydsiden var igen den bedste oplevelse i går og især glædeligt at der ikke i går var rommerlys.
At SE kom med den indstilling i går kan vel også skyldes 3 andre ting. Nemlig at der stadigvæk står lidt respekt tilbage ved at møde op på Brøndby stadion, og måske fordi de stillede med et amputeret hold. Deres udtalelser efter kampen kan jo også tyde på at deres taktik var lagt an på at Brøndby også ville lægge et større pres på dem, end de faktisk gjorde.
Nu stiller jeg dig så det frække spørgsmål med et kæmpe smil og lidt drilleri. Er det ude holdet der afgøre om du kommer på stadion eller er det for at bakke op om Brøndby. ?
13. august, 2012 kl. 10:24
@ Mou
Ha ha ha
Man kan jo godt fravælge nogle modstandere – f.eks. SE! Kampen igår var i hvert tilfælde sindssyg kedelig, hvilket naturligvis også må tilskrives BIF’s evner og indstilling.
Faktisk tror jeg taktikken igår var klogere end i de forrige kampe. Stadig medfører det dog nogle udfordringer: Forsvaret er måske ikke stærkt nok til denne taktik, ligesom det bliver op ad bakke, når man ikke kan score mål.
Spændende hvor længe Auri holder. Mit bud er, at taber de til både FuCK og Esbjerg så bliver han degraderet til hjælpetræner og der ansættes en ny.
13. august, 2012 kl. 10:47
Jeg synes ikke at Auris udtalelse til Onside efter kampen var særlig smart. ¨Vi skal også huske på, at det her bare er fodbold¨. Som om, at det hele så er ligegyldigt, og at det ikke betyder noget for både spillere og fans.
13. august, 2012 kl. 12:24
Må nok bare konstaterer, at vi ikke har det der skal til for at være i spuerligaen, det er hele vejen rundt i BIF pt.
Vi ryger ned i år og med det set up vi har , er der ikke noget der kan ændre det, øv øv , det gør ondt at falde på denne måde.
TIL Mourinho
Jeg har været efter dig nogle gange, kan kun sige “sorry” du har/havde ret
13. august, 2012 kl. 12:59
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/broendby/article1806838.ece
Vel ikke noget nyt i dette…..
13. august, 2012 kl. 14:28
Wow, sidder temmelig rystet over at læse den artikel i EB i dag, hvis altså EB ikke er fyldt med løgn.
Auri udtaler at de blot skal forsætte til træning som de hele tiden har gjort, og det hjælper jo ikke at prøve nye ting i jagten på point. For en gangs skyld håber jeg EB er fyldt med løgn, men tvivler. Kan jo også læse at Auri er den dårligste træner klubben har haft, men det overrasker mig ikke. At nogen så vil påstå at det er noget jeg selv finder på, er jo næsten lige så rystede. Men som Auri siger ” det er jo kun fodbold “.
13. august, 2012 kl. 17:42
Og hvem er det så, at vi skal erstatte Auri med som cheftræner? Ikke at jeg forsvarer ham, men jeg spør’ bare: Hvem?
Hvad hedder det nu Bent Christensen eller hvad hedder det nu?
Ove Christensen vil formentlig hellere forsøge at få viborg op.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvem der gad ta det job. Der er ingen økonomi i det, og ikke karriererudviklingsmuligheder, snarer tværtimod.
13. august, 2012 kl. 17:58
@Kanonform
Hvis det er mig du spørger så har jeg ikke et bud – udover Lars Olsen! Men det var slet ikke pointen. Jeg mener bare ikke at BIF kan undlade at reagere hvis de næste to også tabes. Hullet op er allerede til at få øje på!
Men bedst var det om man fik penge til et par nødvendige investeringer i forsvaret. Får man lukket der tror jeg i langt højere grad på mulighederne.
Både mod SIF og AGF synes jeg der har været en fornuftig tilgang til tingene. Problemet er bare at man ikke har defensiven til presbold. Og for den sags skyld heller ikke tempoet og kvaliteten i omstillingerne.
Jeg er ikke overbevist om at Auri er årsagen. Lige nu ligner det meget mere at problemet er truppen.
Den bliver rigtig rigtig svær at vende ;o
13. august, 2012 kl. 18:04
@Mourinho
Hej Mourinho. Jeg ved ikke om Auri er den bedste træner for BIF aktuelt, og jeg synes ikke nødvendigvis, at han har fået det maksimale ud af sin trup. Jeg undrer mig dog over, hvorfor du gentagne gange hiver Auris point-gennemsnit frem. Er det for at underbygge din holdning til at Auri er en dårlig træner? Er det for at tydeliggøre, at du mener, at han er dårligere end dem vi tidligere har haft? Er det for at tydeliggøre, at vi bør få en ny? Eller hvad handler det om?
Jeg har mange gange skrevet, at jeg ikke nødvendigvis er uenig med dig, men at jeg synes, at du er for sort hvid i dine argumentationer, og dette er ingen undtagelse. Der mangler en vigtig faktor i regnestykket, og det er hvilket spillermateriale Auri har haft i sin tid i Superligaen. Tror du han havde haft samme point-gennemsnit som cheftræner for FCK? Tror du han havde haft samme point-gennemsnit med Kahlenberg, Wighorst, Elmander, Agger osv. i truppen?
Personligt tror jeg, at FCK’s trup er så stærk, at “De Sorte Spejdere” kunne opnå en top 3 placering med den trup. Hvis dette var tilfældet – gør det så Anders Breinholt og Anders Lund Madsen til nogle af DK’s bedste trænere?
Selvfølgelig er alt hvad ekstrabladet skriver ikke løgn og latin, men de undlader mange gange at fortælle hele sandheden, eller undlader at medtage alle mellemregninger for at gøre en historie interessant. I dette tilfælde konkluderer de, at Auri er den dårligste træner klubben har haft. I bedste fald kan man bruge den artikel som lokumspapir imo, når man ikke forholder sig til Auris spillermateriale versus tidligere træneres spillermateriale.
Ekstrabladet er med fuldt overlæg sort/hvide for at sælge aviser, og jeg kan da også konstatere, at de har en målgruppe, der sluger deres sort/hvide (ureflekterede) artikler rådt :-/
13. august, 2012 kl. 18:56
Bagger..
Du har fuldstændigt ret i forhold til melleregning, men det er så ikke kun EB for det er jo ikke dem der laver de udregninger. Man kunne jo blandt andet se gennemsnittet på tv i går. Vi kan også blive enig om at spille toppen ikke er for god, og slet ikke i forhold til Lardrups trup. Jeg er da også overbevist om Auri kunne føre fck til bronze, men det gør ham ikke nødvendigvis til en god træner. Jeg har hele tiden holdt på at Auri er/vil være tæt på den perfekte assistent træner. Men jeg er overbevist om at den spille trup vi har nu, vil have mere respekt for en træner med et cv der er andet end fra bundhold. I Henrik J tid taler vi meget om her inde om hvordan Henrik nok har mistet omklædningsrumet og jeg er sikker på vi har noget nært samme problem her. Spiller som Goodson som er anføre for sit landshold ( hvis jeg husker ret ) Rommedahl med over 100 landskampe, M.K.D med mange landsholds kampe og erfaring fra Holland, Jan K med en del år fra tysk fodbold osv og vi har flere unge spiller fra forskellige ungdoms landshold hvor det går, ofte ret godt. Så lander klubben en træner hvis bedste erfaring er HB Køge. Det er altså i mine øjne at gøre lidt grin med truppen.
Jeg ved godt jeg til tider kan være hård, have en bestemt retorik og i nogens øjne lyde negativ, men grunden til jeg i det tidligere indlæg igen nævnte Auris gennemsnit er mest fordi, sidst jeg bragte det på banen fik jeg, især fra en bestemt side at vide jeg var fuld af løgn, opdigtet det blot for at lyde klog. Desværre kommer barnet op i mig en gang i mellem i en diskussion, men nok mest når nogen betvivler de fakta jeg lægger på bordet, beklager dette og håber du og andre bære over med dette.
13. august, 2012 kl. 18:57
Ser auris udtalelser som et forsøg på at beskytte truppen. Er fuldstændig enig i at man ikke skal ændre meget i konceptet, men blive ved med at tro på det. Fodbold handker meget om selvtillid og det må være ekstrem hårdt for spillere og trænere med marginalerne imod hele tiden. Det ligner en forbandelse. Kan frygte et kolaps mod fck og det bliver bare sværere og sværerw at tro på det.
13. august, 2012 kl. 20:57
Det var på TV!
13. august, 2012 kl. 22:08
Hvad faen Mou….
(sagt med et stort glimt i øjet)
Et indlæg med selvindsigt! Der er håb for dig endnu
13. august, 2012 kl. 22:18
Mr. D…
Takker, tror bare jeg har haft en uheldig dag hehe…
Hawk….
Det er også meget prisværdigt at beskytte truppen, men da toppen skulle male spillergangen var der ingen grænser for at det var godt for truppen osv. Derfor kan det da virke lidt ukonsekvent først at fortælle hele omverden at de skal lave nye tiltag og når det så går ned af bakke med fuld fart, skal intet ændres. Jeg er da også sikker på det er hårdt for truppen, men nogen gange må vi bare lære livet på den hårde måde. Når noget ikke virker, og man ikke er villig til at prøve nye tiltag går man i stå. Vi skal jo ikke gøre spillene dummere og de kan jo også godt se at det Auri gør ikke forandre noget. Som en reklame lyder ” flyt dig, ikke tilbage, ikke til siden, men frem – ellers står du i vejen, ikke for andre men dig selv. “
13. august, 2012 kl. 23:20
Fakta er, at Auri har de ringeste pointgennemsnit for en BIF-træner nogen sinde.
Men når man f.eks. skriver at Auri har det ringeste pointgennemsnit i superligaens historie, så er det ren manipulation og en hetz mod Auri, for det passer simpelthen ikke.
14. august, 2012 kl. 09:10
Marc…
Prøv at smut ind på SuperStats.dk her vi du finde tabeller for næsten alt.
I tabellen omkring point høst vil du der finde Auri opført som den 19 dårligste i rækkefølge. Bemærk dog at Auri har af de 19 dårligste træner, haft 70 kampe til at skrabe point sammen, hvor den næste i rækken kun har haft 43 kampe. Altså har Auri haft dobbelt så mange kampe til at skrabe point sammen. Så som JEG læser dette er det et faktum at Auri er ligaens dårligste træner til at hente point hjem. Men vil da godt give dig ret i at han ikke ligger nederst, men dette mener jeg er ganske uvæsentligt, netop fordi han har haft så mange flere kampe til at få point på kontoen.
Dog kan du ikke hænge mig op på hvornår de sidst har lavet en update.
14. august, 2012 kl. 09:31
Ps…
Bemærk at Auri har haft 71 kampe i superligaen, vundet 12 spillet uafgjort 15 og tabt hele 44 kampe og en målscore på 65-136. Ja i det er der også indregnet hans tid i HB køge, men eftersom du giver mig ret i at han er Brøndbys dårligste træner, burde hans tid i HB Køge ikke betyde noget.
Jeg føre på ingen måde en hetz imod Auri men forholder mig til fakta. Jeg vil, som mange andre ønske at Auri er/var løsningen for klubben. Jeg syntes godt om Auri som person og menneske, ud fra den tid jeg har kendt ham som spiller og træner. Det vil klart også være bedst for klubben hvis han var manden, især fordi de så ikke igen skal betalte til en forhenværende træner og samtidigt bruge penge på en ny. Men lige meget hvor sympatisk jeg end måtte mene Auri er, har han bare ikke det der skal til for at være chef, i mine øjne. I mine øjne virker det til at det ofte er dig der enden er sort/hvid. Enden er man for eller også driver man en hetz. Jeg mener at man klart kan være imod noget uden at det absolut er en hetz. Man behøver ikke altid at skulle underbygge sin mening, og da slet ikke i fodbold, da fodbold er følelser.
Set på den lange bane, tror jeg det er billigst for klubben først at finde en ny, og den rigtige træner. Så indgå et samarbejde med ham om truppen, hvem er god nok, hvem skal ud. Tror ikke det nytter noget først at købe nye spiller til Auri og går det så heller ikke, så farvel til Auri. Så kan vi igen risikere at stå med en træner der ikke mener truppen er god nok og så igen nye spiller. Igen, personligt tror jeg ikke Auri er god nok til at spottet de rigtige spiller, men kan p.t. ikke underbygge denne påstand med nogen statistik.
14. august, 2012 kl. 10:15
Jeg sidder lidt med den samme følelse som Mourino! Det virker som om. at Auri holder fast i sin lottokupon ind til tallene bliver udtrukket eller hans kontrakt ophører. Jeg ser ikke de nødvendige småjusteringer i startopstillingen, der “belønner” en jammerlig indsats med bænken, eller justeringer i det taktiske oplæg. Jeg er enig i, at truppens kvalitet er en udfordring for hvilken som helst træner, men Auri har ikke formået at løfte holdet, eller udtage de største talenter til det fremtidige fundament i klubben. De største talenter bruger 10-15 kampe på at slå igennem i ligaen og 50-60 kampe bør være nok til at bevise sin berettigelse i Brøndby.
14. august, 2012 kl. 10:21
@Mourinho
Det glæder mig at høre, at du godt kan indrømme når du laver en brøler som her.
Statistikken taler sit tydelige sprog: Auri er ikke den dårligste træner målt på pointgennemsnit i superligaens historie.
Jeg synes det er flot af dig, at du er villig til at trække din bombastiske påstand tilbage, så vi kan få en sober debat om emnet.
Du skriver så:
“Altså har Auri haft dobbelt så mange kampe til at skrabe point sammen. Så som JEG læser dette er det et faktum at Auri er ligaens dårligste træner til at hente point hjem. Men vil da godt give dig ret i at han ikke ligger nederst, men dette mener jeg er ganske uvæsentligt, netop fordi han har haft så mange flere kampe til at få point på kontoen.”
Hvis vi skal holde os til det matematiske, så er denne udtalelse selvfølgelig helt forkert, men det ved du jo nok godt. Hvis det er din egent subjektive mening, så er det selvfølgelig fair nok.
Problemet i din kritik af Auri kan i mine øjne kortes ned til følgende spørgsmål: Hvor er argumenterne?
Er det et argument at Auri er den dårligste superligatræner i historien målt på pointgennemsnit?
Nej, for det har du jo selv lige vist ikke engang er sandt.
Er det et argument at Auri er den dårligste BIF-træner i historien målt på pointgennemsnit?
Det er i bedste fald ikke et argument der kan stå alene, som også Bagger er inde på. Et hurtigt spørgsmål hertil kunne være, om det ikke lige så godt kan være spillermaterialet der ikke er godt nok, uro på de indre linjer eller brug af for mange urutinerede spillere?
Er det et argument at “spillerne har mistet al tillid til Auri”?
Nej!!!! I hvert fald ikke før man forklarer hvor man har oplevet det henne? Er der udbrudt åbne skænderier mellem spillerne og Auri under en kamp? Har en af spillerne udtalt sig kritisk om Auri? Har Bjur udtalt sig kritisk om Auri?
Indtil jeg læser nogen herinde linke til sådanne udtalelser, så vil jeg fortolke det som noget der er grebet ud af den blå luft.
14. august, 2012 kl. 11:06
Marc…
At gå på druk fredag som man har en vigtig liga kamp søndag er i mine øjne et udtryk for manglende tillid til træneren. Eftersom Auri udtalte han han helst ikke vil sige noget om den tur, formoder jeg at den druktur var rigtigt og ikke bare endnu en løgn fra aviserne.
Jeg syntes du glider let hen over de faktuelle ting omkring vundet kampe osv, og derfor syntes jeg stadig at de tal jeg kommer med viser han er den dårligste, også selv om han ikke ligger sidst i tabellen. Men naturligvis er spiller materialet ikke en faktor i den statistik, da det jo næsten vil umuliggøre sådan en udregning. Da ingen af os kan vide hvordan Auri ville klare sig med 05 holdet og omvendt med Laudrup syntes jeg ikke det er vær at inddrive i debatten. Igen kan jo heller vide om ballonen var sprunget før, for en rød regering da krisen brød ud, i forhold til blå stue. Vi kan bare ikke komme uden om at ud af ialt 71 kampe har Auri tabt størstedelen og kun vundet 12 kampe.
Ud fra din tilgang, ser jeg da heller ikke nogen tegn på at Auri er den rette træner for holdet, hverken nu eller i fremtiden. Ingen spadestik underbygger dette. At ingen spiller har udtalt sig kritisk om deres chef har jeg jo heller ikke set fra andre klubben, ikke en gang da CV var træner i fck. Gør man dette, er man da først færdig. Sidst nogen udtalte sig kritisk om en træner var om Henrik J og det var fra spiller som var fortid i klubben. De blev så hængt ud som utroværdig osv. Så jeg syntes ikke man kan måle spillernes utilfredshed i om de slås på banen osv. Skal man fortolke, kunne man vel med rette påstå at Auri er en dygtig træner og har de rigtige ideer osv, men eftersom spillerne ikke er enig i dette, spiller de med vilje som en flok nødder for at få han fyret, men den holder jo heller ikke…..
Så fra min sofa ser på på en træners CV som det første, og der har Auris ikke imponeret mig. Dernæst hans tilgang til at ændre, og især hvis det han er kommet med ikke virker, og vi kan vel godt blive enig om at det bare ikke har virket. Ja døden skal have en årsag, og her fra er Auri den største synder og når så mange andre har inde i meget lang tid har talt om at vi har, på papiret en bedre trup end vores placering i tabellen, må det falde tilbage på Auri, eller er spillertruppen blot overvurderet.
15. august, 2012 kl. 11:33
Ole B, slå nu til for fanden….!
http://www.bold.dk/nyt/Fri-Dickoh-DK-ligger-ikke-til-hoejrebenet
15. august, 2012 kl. 13:38
Prøv at se hvad Kent Nielsen nu får ud af et ekstremt ung urutineret Aab hold…
Prøv at se alle de talenter der ikke slog igennem i Brøndby hvad de præsterer i andre klubber…
Istedet for at snakke om hvad klubben gør forkert er det sgu nemmere at snakke om hvad de gør rigtigt… Og det er fandme ikke meget…
Vi må forstærke os i hele forsvars kæden og en klasse defensiv midt. Måske en ny målmand hvis vi kan tiltrække en rigtigt klasse målmand.og så må vi starte med at spille defensivt og bygge et helt nyt hold op med et nyt koncept fra bunden af..Og det er altid smartest at bygge det op fra forsvaret af..
Nøjagtigt hvad FCK gjorde under Hans Backe…
Vi må lukke af så vi er svære at score imod og leve med at spille kedeligt defensivt bold et par sæsoner..
Det er lige fra trænerens taktik,spillernes indstilling,sammensætning af holdet,spilelrindkøb,lønninger,ja hele vejen igennem hvor det virker uproffesionelt. .
15. august, 2012 kl. 13:47
Sorte…
Beklager mig uvidenhed, men hvem er han. ? Kan jo godt læse artiklen og bidder især mærke til han vil et sted hen for der kun er fokus på fodbolden, så mon lige Brøndby er det rigtige sted.
15. august, 2012 kl. 13:50
Bider din argumentation sig ikke selv lidt i halen Michaelahls?
Du fremhæver Kent Nielsen, og hvad han får ud af AABs unge drenge. Kent Nielsen er gammel BIF-træner, og situationen i hans sidste tid i klubben minder meget om hvad man gennemgår nu.
Det viser jo bare at det ikke er særlig let at finde årsagen til BIFs krise. Det er i stor udstrækning samme hold man har nu, som man havde da man vandt bronze i 2010/2011. Det er da lidt underligt – ikke?
Der ud over er jeg fuldstændig enig i resten du skriver. Det skal bygges op fra bagerste kæde.
Dickoh: Jeg husker ham som værende god, så jeg er helt enig med sorteslyngel.
Hvad med FCKs Peter Larsson? Er der nogen der ved om han er for dyr?
15. august, 2012 kl. 15:19
Så er Martin Albrechtsen kommet til Brøndby. Sjovt at jeg faktisk i går tænkte, at det burde næsten være vores eneste mulighed på kort sigt til vores forsvar. Jeg tror på ham, og så hvidt jeg har forstået er han også ret hurtig, hvilket vi har manglet i vores midterforsvar. Ud med Goodson og ind med Martin ved siden af Stenderup. Helst allerede fra næste kamp af.
Men det sker nok ikke, så havde været bedre hvis Goodson havde karantæne i næste kamp istedet for sidste runde.
Men velkommen til – jeg tror på at det kommer til at styrke vores forsvar! Dog er der ikke mange spillere der ikke kunne det, kan man sige
15. august, 2012 kl. 15:30
Glæder også mig.
Jeg nævnte det faktisk i en af mine kommentarer her på sitet for en måneds tid siden. Glad for at de lytter ;o)
Mere spændende er det om de så vil benytte ham. Sætter man anføreren af? Stenderup?(dårlig ide), Norouzi? (kan Albrecht overhovedet spille back?)
Jeg synes det bliver spændende at følge og håber at det kan medvirke til at stabilisere det noget vakkelvorne forsvar.
15. august, 2012 kl. 15:50
God signing. Han skulle have været her allerede for 10-12 år side, da han endte i FCK
@Veteranen – MA spillede masser af minutter som back tilbage i AB-tiden og i England. Vil nu foretrække ham centralt, så der kommer speed i forsvaret. Om det skal være i stedet for Goodson eller Stenderup – I don’t care.
15. august, 2012 kl. 16:06
Når vi nu kan få ham gratis så syntes jeg det er rigtig fint. mit eneste problem er så bare at er bange for det bliver på bekostning af stenderup, men det e rnu auri skla vise han har nosser og fra hjemmekampen mod esbjerg starte med disse 4 i bagerste kæde:
rene j martin a stenderup Norouzi
grunden til jeg siger fra næste weekends kamp er at jeg ikke tror han kan nå at komme i betragtning til denne weekends kamp.
15. august, 2012 kl. 16:42
Klart velkommen fra mig også. Dejligt at man stadig kan bliver overrasket…….
15. august, 2012 kl. 17:12
Han nævner selv at han ikke har spillet en betydende kamp i 3 måneder, så mon ikke der går lidt tid før vi får ham at se.
Men velkommen.
Nogen der ved hvorfor han røg på bænken i FCM?
15. august, 2012 kl. 18:59
Jeg synes det er fint, at vi får en hurtig centerforsvarer. En 1-årig kontrakt er perfekt hans alder, form og klubbens økonomi taget i betragtning. Kunne også være frækt med FCKs Peter Larsson.
15. august, 2012 kl. 19:21
Hvad tænker i nu skulle være vores ideal opstilling?
Jeg sidder og leger med tanken:
Joensen/Stryger – Stenderup – MA – Nourozi
Rommedahl – Semou – Jensen/Thygesen – Krohnen
Makienok – Oke
Eller..
Joensen/Stryger – Stenderup – MA – Nourozi
Semou – Jensen
Rommedahl – Krohn – Thygesen
Oke
Mhs. til den sidste, så får vi to hurtige kanter og så har en Krohnen som en playmaker der er god på bolden.
Jeg ser helt sikkert Oke starte inde, da han kan true meget mere. Både i dybden men også mand mod mand. Makienok kan kun heade til en bold, eller sparke den ind, hvis han tilfældigt får den. Selvom han er så høj er hans hovedspil ikke engang særlig godt taget højden i betragtning. Han får ikke fart på bolden eller placer den ordenligt.
15. august, 2012 kl. 20:52
Jeg er mest til den sidste, og det er hovedsageligt pga. jeg ikke tror Mike-Semou er stærke nok til at styre midtbanen i en 4-4-2.
Men jeg synes helt sikkert at 4-4-2 opstillingen er interessant også.
15. august, 2012 kl. 22:58
Helt klart den sidste, selvom jeg ikke er sikker på at Oke kan spille targetman.
4-3-3 er klart sjovere at se på
16. august, 2012 kl. 01:13
Jeg har den overbevisning om, at Oke han bliver god for os. Da han kom ind mod Sønderjyske begyndte vi lige pludselig at være farligere. Han minder mig lidt om en Jallow, som løber meget og kommer til afslutninger. Dog synes jeg Oke er bedre på den måde, at han dribler godt, er hurtigere, laver gode tæmninger, kropsstærk, mister den sjældent (hvis han gør, bliver der ofte dømt frispark) og så er hans skud meget kvalificerede og hårde!
Kan godt være jeg er lidt for optimistisk og gør ham bedre end han er – men synes virkelig han har vist gode tegn!
Men giver Marc Johnson ret i, at Mike og Semou måske ikke er stærke nok i en 4-4-2. Men på den anden side, har de fået en del kampe sammen nu og kender hinanden bedre.
Men gad sgu godt se den sidste opstilling i næste kamp!
16. august, 2012 kl. 01:36
Jlund er helt enig med Oke… Helt ærligt er han kun 19(måske 20) han har meget at lære men han har sgu teknikken of farten i orden… Det jeg har set syntes jeg faktisk er fint. Og er 10 gange bedre end Berne og Mc. Det er i hverfald ikke hans skyld at det er så ringe…
Jeg undre mig lidt over i mener Mike/Semou ikke kan styre midtbanen, med 2 angribere? Man kan ikke samtidigt ikke lægge det samme pres på midtbanen, med en hurtig angriber og en hovedstødsstærk angriber.
Jeg mener faktisk at det er vores manglende på tro på egen evner, der gør udslaget. Specielt på hjemmebane! At Auri hiver Mac ud for Oke er mig en gåde… Så heller en Stryger/MKD som var helt væk hele kampen…. ja manglen på tro på egne evner er helt væk…
16. august, 2012 kl. 01:46
Så mangler vi bare Dickoh til forsvaret, som er en super god forsvarsspiller på superliga neviau. Personligt så jeg gerne Stenderup blev rykket ud på venstre back, da han sagtens kan spille pladsen, er hovedstødsstærk og venstre benet. Dickoh som har noget i føddene og er hurtigt, sammen med Goodman (som jeg bestemt ikke er vild med grundet hans manglende hurtighed) og MA på højre back som han har spillet i mange år både for FCK, WBA mfl… Faktisk, hvis jeg husker rigtigt, har han aldrig spillet Dev center for FCM. Så ville vi have den fysiske styrke i defensive til at spille så frem at rettet som vi vil.
16. august, 2012 kl. 01:47
har han kun spillet Dev center for FCM (skal der stå)
16. august, 2012 kl. 09:01
Sorte…
Personligt tror jeg det ligger hos Auri hvorfor han skifter en angriber for en anden. Det kan jo være hans idé og taktik, frygten for at tabe er større end lysten til at vinde. Kan måske også blot skyldes at Auri har presset sig selv op i et hjørne og er et ofre for egen manglede taktik og overbevisningen om at han skal vise omverden at han har ret, i sine ideer. Han vil jo ikke være den første træner i verdens historien der låser sig selv fast på egen ideer og ikke er villig til at flytte sig.
Omkring Martin A syntes jeg det bliver meget spændende at se hvor han bliver placeret på banen. Hans alder taget i betragtning kan jeg ikke forstille mig han bliver brugt som fløjspiller. Tror heller ikke at vores anføre bliver sat af, og så er der for mig at se kun en plads tilbage. Så det betyder nok at Randrup synger på sidste vers. skulle det vise sig at være rigtigt, tror jeg også at frem af banen, det vil gavne Rommedahl som ikke bliver låst så meget, da jeg ikke kan forestille mig at Martin A skal komme i så mange overlap.
Jeg vil også tilslutte mig sortes argument omkring 2 angriber og midtbanen. Hvis vi virkelig for lukket fornuftig af bagud, giver det klart mere ro for midtbanen. Med en spiller som Oke der løber meget, kan jeg nemt se ham som den angriber der går lidt ned i banen og hjælper midtbanen. Det åbner naturligvis lidt mere for de høje bolde op på Big Mac. Han vil så netop for den hjælp fra de to fløje og Oke der så ligger lidt bag Big Mac. Når Oke så ligger sig op ved siden af Big Mac giver det plads til at både M.K.D og Rommedahl kan trække ind i banen på skift. Så en kombi af 4-4-2 og 4-4-1-1 syntes jeg kunne være spændende. MEN jeg indrømmer gerne at jeg ikke er den store taktikken ( nok også dårligere end Auri ) men det burde ikke diskvalificere mig til at være kritisk omkring Auri.
16. august, 2012 kl. 09:31
Jeg ser ingen anden løsning end at sætte Goodson af, og lade MA spille ved siden af Stenderup. At han er anfører bør ikke være en garanti, og han spiller mildest talt ringe. Det kan være drastisk, men det er vist nødvendigt med den situation klubben er i!
16. august, 2012 kl. 10:16
Fedt med Albrechtsen som kommer med tiltrængt rutine og er en som de unge kan lære af. Er sikker på at han er langt bedre end stenden og Goodie. Albrechtsen skal helt klart spille i midterforsvaret og jeg kan sagtens se ham erstatte hhv. stenden og Goodie, hver anden gang. Begge trænger til en tur på bænken alternativt kan de måske afløse Randrup så vi slipper for ham?
…..og få så flået det anførerbind af Goodson og giv det evt. til Mike året ud. Thyge er alt for ofte ude.
For mig at se virker Oke noget uortodoks og lidt kejtet og teknikken ser lidt alternativ ud
) Måske det er en fordel så lad nu den unge mand få chancen min 45 min.
16. august, 2012 kl. 10:57
Helt enig med jer andre.
Det ligner ikke, at det har gavnet Goodson at blive gjort til anføre. Det er utroligt at Auri ikke kan se det, for det har været tydeligt i mange måneder nu.
Mht. opstilling: I min vildeste fantasi håber jeg at købet af Albrechtsen har så stor betydning at BIF måske allerede til vinter eller efter 3-4 kampe af forårssæsonen, kan have spillet sig væk fra nedrykning.
Herefter kunne det være fedt at eksperimentere med forskellige opstillinger. Hvorfor skulle man ikke kunne mestre to systemer?
———————————————————
Vi skal jo tro på hvad EB og BT skriver:
http://www.sporten.dk/haandbold/avis-kasi-snoed-broendby-rigmand
Ja, det er rigtigt: Hvis Kasi var kommet i ledelsen i BIF, så ville BIF ikke være den boldklub den er i dag.
…. BIF ville slet ikke eksistere.
Han lød ellers så sympatisk ham Jesper.
16. august, 2012 kl. 12:35
@ mou
er enig i dine betragtninger omkring martin a på højre back, for jeg tror nemlig også at det ville kunne frigive rommedahl noget mere og gøre ham til en profil for brøndby, da han pt har for mange defensive opgaver og tror desværre ikke det ville blive løst ved at lade Rene j spille højre back da han også er meget offensiv. Jeg har stadig et naivt håb om at Goodson kan spille sig op, og det her køb af martin a kan måske være det wake up call der skla til så Goodson ikke føler sig for sikker på sin plads ( det burde dog ikke være nødvendigt med et wake up call)
@ sorte og mou
Normalt ville jeg ha været enig emd jer i at man burde ha skiftet over til 2 angribere når der står 0-0 hjemme mod SE, men lige i den her kamp syntes jeg det gav rigtig god mening at tage makinok ud, for han var simpelthen elendig og kunne ikke ramme noget som helst når han skulle ligge den af, så han var ubrugelig, det i mente og så at vi samtidig havde godt styr på SE og stort set holdt dem væk fra chancer, så håbede man jo nok at man kunne få scoret på de chancer man måtte tilspille sig. så syntes lige i dette tilfælde at det var ok. Men normalt ville jeg også ha været meget uforstående.
16. august, 2012 kl. 12:49
http://kanalsport.dk/indslag/se-1-halvleg-af-fc-nordsjaelland—brondby-i-reserveholdsligaen
som i siger, Oke har set meget lovende ud, og jeg mener klart vi skal prøve at få ham ind i start 11, der sker noget når han er på banen.
klasse at matin a nu er kommet til, passer perfekt på det der er snakket om vi mangler,både i medier og herinde. dog er spørgsmålet bare hvordan han kommer igang nu han ikke har spillet 3 måneder. jeg er dog stor fan af makienok, som jeg ser som målscore ! dermed vil jeg hellere se en 442 med Oke og simon, end 451 uden enten simon eller oke
men se klippet, i starten MEGET positiv omkring gerth som jeg syntes spiller ganske fint, og oke som også gør det godt, ved det er reserveholds men stadig.
16. august, 2012 kl. 13:20
Marc…
Vælger du selv hvilken artikler du vil tro på og ikke tro på fra EB. ?
16. august, 2012 kl. 14:04
Et par andre ulemper ved 4-4-2 systemet er i mine øjne, at det ikke passer specielt godt til rommefar. Han er udpræget kantspiller der skal true i dybden af banen, og vil derfor ligge for langt tilbage i en 4-4-2.
Men omvendt så har han jo været en del skadet.
—————————————-
Den her artikel skal vi så ikke tro på, fordi det ikke passer ind i konteksten: BIFs ledelse gør alt og har gjort alt forkert siden 2005?
Eller hvad?
17. august, 2012 kl. 07:29
Marc
Er helt enig i at vi ikke skal spille 442 men at sætte MKD ind som central (altså 9er) virker bare ikke (Hverken på landsholdet eller brøndby). Han skal sgu spille venstre wing. Oke kunne måske tage pladsen i stedet for MT, som for mig er naturlig til pladsen. Han er dog stadigt ikke brugt der endnu under Auri…. selvom han scorede 7 mål og var nærmest topscore for os under Henrik Jensen på netop denne plads…
17. august, 2012 kl. 07:35
Personligt ser jeg gerne denne opstilling mod FCK:
Thørnes
AR Goodson MA Stender
——-Mike Semor
—–Romme MT MKD
————–Oke
Det vil have den fornødne speed og muskler til at lave massere af kontraer og give FCK hovedpine…
17. august, 2012 kl. 11:39
@sorte
Ja det ville være en rar afveksling med din opstilling
auri skifter dog ikke. Ligesom man siger “don’t change a winning team” lader det til auri synes det samme gælder for et tabende…..
Glem oke og MA – de kommer ikke med. Det tør jeg SLET ikke håbe på.
Husk hvad Auri har sagt – vi mangler bare lige at blive lidt skarpere i begge ender af banen og sidde lidt tættere på modstanderen på midten, så er vi der
alt det anet (??) må jo fungere…..
17. august, 2012 kl. 15:03
@Hansen-64
Spørgsmålet er om der andet at forholde sig til!!??
Forsvaret er ikke skarpe og angrebet er ikke skarpe, og endelig er midtbanen ikke gode nok. Hvad er der ellers?
Jeg ville være mere tryg, hvis det kun var i en af kæderne der var problemer.
Han har vist ikke udtalt sig om målmanden. Personligt er jeg ret utryg ved Tørnæs. Han laver momentvis nogle besynderlige ting!
Er bange for de får en røvfuld imorgen ;o(