Optakt: Sandhedens time står for døren
14. juli, klokken 20:27 af Patrick Andersen
Brøndby IF indleder søndag klokken 17.00 Superliga-sæsonen, hvor man for alvor på forhånd kan sige sandheden om Brøndbys niveau kommer frem. Optakten til sæsonen har budt på lutter sejre, men mod knap så stærke modstandere, så Brøndbys rigtige niveau er ikke til at spå om før sæsonpremieren mod OB.
Spørgsmålene er mange forud for sæsonpremieren. Kan Franck Semou opretholde sit høje niveau fra træningskampene? Kan det unge Brøndby-mandskab stå for presset, når det virkelig gælder? Har Auri Skarbalius’ arbejde på træningsbanen givet pote?
Det er blot et udpluk af mange spørgsmålstegn før kampen mod OB, som meget gerne skulle få Brøndby IF på pointtavlen fra start.
Semou et stort spørgsmålstegn
I vinters var Franck Semou ved at blive kørt i stilling til at starte inde med gode indsatser til træning og i de træningskampe der blev spillet, men da kampene virkelig begyndte at tælle havde Semou ikke det der skulle til.
Det kom i udtryk i flere Superliga-kampe, hvor Semou kom ind og aldrig fik sit spil til at fungere. I stedet kom folk til at kende den unge midtbanespiller som ét stort frispark på fodboldbanen, men i den her sommer har Franck Semou igen vist storform.
Specielt i de seneste kampe mod Lübeck og HB Køge har Semou imponeret. Hvis Semou bevarer det niveau vil det være med til at løfte Brøndby IF’s niveau, da det er en vigtig position på banen midtbanetalentet spiller.
Mulighed for farlig højre side
Modstanderne fra OB prøver at omskole offensivspilleren Bashkim Kadrii til venstre back, hvilket bør give gode muligheder for at udnytte Kadriis noget usikre evner defensivt.
Især det taget i betragtning at OB foran Kadrii formentlig også stiller op med en særdeles offensiv spiller i form af Emil Larsen, da et andet nyindkøb, Cedric N’Koum, endnu ikke har fået arbejdstilladelse.
Den offensivt indstillede venstre side for OB kan give masser af plads til Brøndbys højre side, uagtet hvem der starter der og det skal udnyttes. Højresiden har i de seneste par kampe vist sig at være særdeles godt spillende for Brøndby, hvilket kan vise sig at være en stor gevinst.
Et andet spændende perspektiv i OB stiller med en offensiv venstre side er hvis Brøndby får sat sig på spillet og kan komme til mange indlæg der fra. Det gør Nicolaj Agger, som ventes at starte inde på venstrekanten, kan søge med ind i feltet og tage noget af opmærksomheden væk fra Simon Makienok.
I den sidste træningskamp mod HB Køge blev det udlignende mål til 1-1 netop scoret på den måde. René Joensen slog et indlæg ind i feltet fra højre side og det indlæg satte Agger hovedet på og sendte i mål.
Thygesen på kanten
Mikkel Thygesen har i de fleste kampe i opstarten været foretrukket som en slags offensivmidtbanespiller, men det er ikke i den rolle Thygesen har vist sig at være bedst.
Særligt kampen mod Lübeck, som undertegnede overværede, blev Mikkel Thygesen sat rigtig godt i scene på højrekanten, hvor han virkelig formåede at sætte sig igennem flere gange.
Med Thygesen på den ene kant skaber det plads til en boldsikker Michael Krohn-Dehli i rollen som ”10’er”, hvilket kan vise sig at være en fordel for opspillet, da Krohn-Dehli ikke er bange for at tage bolden til sig.
Truppen
Til sæsonpremieren har Auri Skarbalius og det øvrige trænerteam valgt at udtage følgende trup:
01. Michael Tørnes
16. Michael Falkesgaard
02. Anders Randrup
04. Daniel Stenderup
07. Clarence Goodson
09. Simon Makienok
14. Oke Akpoveta
15. Mikkel Thygesen
17. Jens Larsen
18. Nicolaj Agger
19. Daniel Norouzi
20. Dario Dumic
21. René Joensen
22. Mathias Gehrt
23. Michael Krohn-Dehli
24. Franck Semou
26. Mike Jensen
xx. Frederik Holst
90minutter.dk forventer følgende startopstilling:
Michael Tørnes
René Joensen – Clarence Goodson – Daniel Stenderup – Daniel Norouzi
Franck Semou – Mike Jensen
Mikkel Thygesen – Michael Krohn-Dehli – Nicolaj Agger
Simon Makienok
Vi tror, René Joensen bliver foretrukket frem for Anders Randrup på højre back, da Randrup har været småskadet på det seneste og da Joensen har vist lovende takter på det seneste er der ingen grund til at bænke ham.
Nicolaj Agger har fået meget tillid i opstartsfasen, hvorfor vi også forventer han starter inde, selvom han ikke altid har spillet lige prangende. Alternativet til Agger er Jens Stryger Larsen, som dog er en helt anden type end Agger. Netop det gør vi tror Agger bliver foretrukket fra start, da det er vigtigt at have folk, der søger ind i feltet og det vil Agger være garant for fra venstrekanten.
Kampen mellem Brøndby IF og Odense Boldklub fløjtes i gang søndag aften klokken 17.00 på Brøndby Stadion og kan følges direkte på Canal 9.
47 kommentarer til “Optakt: Sandhedens time står for døren”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
14. juli, 2012 kl. 21:17
God optakt – Hold nu op hvor jeg glæder mig til imorgen kl. 17!
Semou bliver rigtig spændende at følge. Jeg håber virkelig at han kan få spillet sig varm – dog skal vi huske at “drengen” kun er 19 år gammel (snart 20) og altså meget ung. Derfor vil der være udfald, men inden tvivl om at talentet er stort hos den unge midtbanespiller!
Derudover håber jeg at Auri kigger herinde, når han skal sætte opstillingen til imorgen, for jeg er stortset helt enig i den opstilling i forventer. Jeg ser store muligheder i at bruge Krohn centralt, hvor man skal lade ham have en meget fri rolle. Jeg håber at det ikke bliver nødvendigt at han skal trække ned i banen og bringe bolden frem, da han så vil mangle til at true i rummet modstandernes midtbane og forsvar, og derudover være med til at skabe overtals situationer på kanterne, specielt overfor Kadrii. Thyge og Agger på kanterne vil ligeledes være gode valg, da disse begge automatisk vil søge ind i feltet og være en trussel, specielt når der falder indlæg fra modsatte side. Det ligger simpelthen i deres DNA. Der hvor jeg er lidt uenig, er i valget af Joensen. Nu ved jeg ikke hvor klar Randrup er, men forudsat at han er helt klar til kamp, så ville jeg stadig foretrække ham, da jeg mener at at den manglende rutine hos Joensen kan komme til at koste i så vigtig en kamp som åbningskampen mod OB. Men den er lidt 50/50
14. juli, 2012 kl. 23:17
En 13 årige dreng udtalte, at han hellere ville have en målmandstrøje med Tørnes på ryggen end en med Agger – Og han spiller offensiv midt på et lovende U-15 hold…enough said…
15. juli, 2012 kl. 01:07
For en på 13 år ved åhhh så meget?
De skifter holdning som vinden blæser, og jeg tror personligt mere på en analyse baseret på træningskampe end tilfældige 13åriges holdninger.
15. juli, 2012 kl. 01:18
Ville vel også være lidt dumt at have en målmandstrøje med navnet Agger på trøjen, nu han ikke er målmænd….
15. juli, 2012 kl. 07:54
Rigtig god optakt. Opstillingen ser også rigtig ud, så må vi se om det rækker.
15. juli, 2012 kl. 08:11
Jeg talte hverken om analyser eller spådomme. Jeg konstaterede blot at Agger har så lidt “X-faktor” at selv en af de få trofaste tilbageværende fans i det helt unge sekment foretrækker en Tørnes trøje fremfor en Agger – og det kan man analysere på
God kamp!
15. juli, 2012 kl. 08:30
God optakt – som jeg ser det er venstrekanten holdets svageste led, både Norouzi og Agger er ikke meget for, at komme hjem og hjælpe i defensiven. Måske bør man overveje Randrup som venstreback, det er trods alt på denne plads han har spillet sine bedste Brøndby kampe. Norouzi overfor Gislason eller Johansson lyder noget skræmmende.
Er heller ikke den store tilhænger af Agger, men om det er Stryger eller Agger på venstre midt er nærmest ligegyldigt. Stryger er dog mere arbejdssom.
15. juli, 2012 kl. 08:47
FrankH: Jeg tror faktisk at Agger vil vise sig, som værende rimelig arbejdsom på venstrekant. Han har i den seneste tid vist en større ydmyghed og vilje til at arbejde for holdet. Jeg føler mig ret overbevist om, at netop arbejdsomhed er noget af det Auri sætter meget højt, hvilket han nok har gjort klart for spillerne og Agger ved, at han ikke er selvskrevet på holdet, så han vil nok gerne kæmpe, for at vise sit værd. Tror han vil arbejde mere tilbage end hvis du satte Krohn på den plads.
15. juli, 2012 kl. 08:48
Håber du har ret Biissen
15. juli, 2012 kl. 12:02
@ Bissen
Det kan godt være at Joensens rutine kan komme til at koste i sådan en kamp her, men randrups manglende kvalitet kan også nemt komme til at koste og så vil jeg egentlig hellere have at joensens rutine koster, da det er noget der forholdsvishurtigt kan gøresnoget ved hvis han får kampe, det tror jeg ikke der kna ved Randrupsmanglende kvalitet.
Jeg syntes bestemt at det 90min har sat op er den bedste opstilling vi kan præstere lige pt. Kan rigtig godt lide ideenmed agger på kanten så vi har en mere der kommer med i feltet hver gang modsatte kant slår et indlæg. For med stryger og mkd påkanterne har vi altså kun makinok i feltet.
Er desværre bange for at agger starterude og stryger og mkd på kanterne og at han bruger Randrup.
God kamp til alle.
ps. Det klær dig med sådan et indlæg mourinho. Vildt griner
15. juli, 2012 kl. 14:16
Håber virkelig at bif kan undgå en røvfuld i dag. En uafgjort vil være et super resultat.
Min eneste forventning til kampen er, at spillerne kommer på banen med den rigtige indstilling. Holdet er historisk ringe
15. juli, 2012 kl. 14:27
Medmindre ledelsen har tænkt sig at forlænge med Mike, er det ikke særligt fremadsynet at starte med ham inde. Jeg håber at de (ledelsen) har sagt til Mike, at han ved gode præstationer kan spille sig til en ny kontrakt, men det handler selvfølgelig også om at blive enige økonomisk.
Det kunne være spændende at give en ung fyr som Frederik Holst en masse spilletid, jeg tror talentet rækker langt.
Joensens manglende rutine på superliganiveau, opvejes i mine øjne med hans fysiske formåen og hovedstødsstyrke, der langt overstiger Randrups. Det kan dårligt blive værre, set i lyset af Randrups lange nedtur, siden han fik landsholdsdebut.
Ellers virker det til at være den rigtige opstilling. Håber som sagt på spilletid til Holst, men også Oke A. kunne være spændende at se i minimum 20 minutters tid.
15. juli, 2012 kl. 14:32
Jeg synes faktisk at vi ser godt ud før kampen, vi har fået et nyt system implementeret på holdet som passer bedre på de spillere vi har i truppen, vi har fået os skilt af med en masse alibi spillere, hvor vores talenter var bedre og lønmæssigt billigere, og så ser mange af de unge spillere lovende ud. Og jeg mener personligt at vi er for gode til at rykke ned og vi burde også være bedre end OB, netop fordi de har fået ny træner, nye spillere og sikkert også en ny taktik som skal spilles ind. Lad os se jeg tror på 2-1 til BIF. Ses på stadion.
15. juli, 2012 kl. 17:42
Jeg er ærlig nu jeg tror Brøndby rykker ned også selvom de måske kommer tilbage….
15. juli, 2012 kl. 17:43
I kampen mod ob
15. juli, 2012 kl. 17:59
Peter…
Ok, kønt er det ikke, men efter 45 min dømmer du holdet til at rykke ned, hvordan kan du så spørge mig hvorfor jeg er så negativ altid.
Nå, Randrup startet hvor han slap, 100 % dårlige indlæg. Ikke en gang rammer han en medspiller. Jeg syntes altså det er håbløst at lægge vores spil op på høje indlæg og håbe der fra. De indlæg er så bløde at man kan nå ned og bestille pølse med brød, inden indlæget når frem. Forstår simpelthen ikke hvorfor vi ikke har to angriber fra start. Frygter at Auri først benytter det våben når der er 10 min tilbage og det er bare ikke godt nok.
15. juli, 2012 kl. 18:01
Jeg sidder i Odense og følger med på en pc. Af en eller anden grund kan jeg ikke finde et værtshus hvor de viser kampen. Jeg befinder mig altså i DK´s 3 største by, uden at det er muligt at se superligastarten. Jeg undres????
Peterbach64. Ja, nu ser jeg ikke kampen, men med det jeg kan læse mig til i live opdateringen, giver jeg dig ret i at det ikke “ser” godt ud. Jeg tror at vi i denne sæson skal håbe på at vi slår Esbjerg og Randers hver gang, og så være heldig at få nogle tilfældige point her og der, for at vi skal overleve i superligaen.
15. juli, 2012 kl. 18:22
Syntes vi starterkampen fint og ob har intet før de forderes heldige 1-0 mål, derefter er første halveg rimelig lige og frem ad banen spiller vi ok, men vores defensiv er rystende usikker.
Det første kvarter af anden halveg har vi været klart bedre end ob og havde som minimum fortjent at der stod 1-1 pt.
Vi er desværre ikke skarpe nok i felterne,men jeg er nu meget fortrystningsfuld. Jeg er på ingen måde nervøs for nedrykning.
15. juli, 2012 kl. 18:56
Fremragende 2. halvleg. Vi skal score idag, OB er på ingen måde bedre end os. Hvad fanden laver dommeren på Goodsons mål???????????
15. juli, 2012 kl. 18:57
Vedgodt nogen af jer vil sige det bare er dårlig undskyldning, men men det er ikke skyggen af frispark ved goodsons scoring og derfor kan man vidst roligt sige at det var rent tyveri vi ikke får mindst 1 point. desuden er det jo helt til grin at han i 2 omgange dømmer frispark til ob helt nede i hjørnet selvom han står langt fra og linjevogteren står lige ved siden af og ikke vinker.
Vi skla være skarpere foran mål og lidt mere konsekvente bagved ellers spiller vi faktisk en fin kamp idag syntes jeg.
15. juli, 2012 kl. 18:57
Og så kom svaret.
-Agger under superliganiveau.
-Spild af første halvleg.
-Taktiske overvejelser vedr. frispark under al kritik.
Tuhaj hvor det går her i tosseland.
15. juli, 2012 kl. 18:59
Er helt enig med simon, nedrykning er heller ikke det der står med store bogstaver i min verden.
Man kan tydeligt se at holdet ikke er kørenden og så syndes jeg at Randrup bare skal skride. Ikke fordi han koster os mål men fordi han ikke kan ligge et indlæg. Tror han har 7 indlæg hvis ikke flere og maks 1 eller 2 ligger godt. Hvis vi skal spille med Makienok på toppen med Agger og Makienok der kan løbe ind i feltet, så skal man som back lære at lave et indlæg et problem som Norouzi ikke havde, for det andet kan man let snakke om at hans chance er udløbet. For det andet giver det ingen mening at Rene Joensen ikke starter inde hvilket han gjorde i vores træningskampe.
15. juli, 2012 kl. 18:59
Dommere der laver fejl af så fatal karakter bør få karantæne i 4-5 superligarunder. Skandale.
15. juli, 2012 kl. 19:03
Hvor jeg bare hader de her kampe, som fuldstændigt ødelægger min kommende uge.
Et er at man taber mod en bedre modstander, men jeg magter altså ikke når man taber på marginaler.
Jeg ved de her kampe kommer hvert år, men hvorfor lige i begyndelsen af min ferie.
Selve kampen er jeg spille mæssigt ok tilfreds med.
Jeg synes OB har lidt mere klasse i 1. halvleg, dog uden at skabe noget, og deres mål kommer på en tilfældighed. Vi takler Falk, og bolden ryger så lige over til Schoop. Det kan vi ikke gardere os i mod. Det er selvfølgelig omvendt fint at OB opsøger deres held ved at have mange folk i boksen.
Vores spil flyder til gengæld ikke særligt godt i 1. halvleg, og OB har for let ved at presse os.
I 2. halvleg synes jeg omvendt vi spiller klart bedre end OB. Mike og Semou (og hvor er jeg glad for det) er rigtigt gode på bolden, og det bliver blot endnu bedre da Krohn-Dehli kommer ind. Vi mangler stadig lige det sidste, for at spille os helt igennem, og kan vores backs løfte kvaliteten af deres indlæg bare en smule, så får vi endnu flere chancer.
Og så er det bare utur, at vi får frataget vores mål. Der er slet ikke skyggen af frispark. Den slags nærkampe forekommer altid på indlæg, og bliver vel maksimalt dømt 10% af gangene. Lad os så håbe vi har den i banken til en anden gang.
Jeg synes generelt vores flow i spillet var fint i 2. halvleg, og jeg var meget glad for Mike, Semou og Krohn-Dehlis indsatser i dag.
Vores tre forreste var dog ikke farlige nok. Men også godt at se Akpoveta tilbage.
15. juli, 2012 kl. 19:14
Normalt syntes jeg ikke man skal brokke sig over dommeren, men denne gang syntes jeg han fejler big time. MEN det er ingen undskyldningen for at tabe den kamp, men holdet og træner teamet er bare ikke bedre. Auri er den dårligste træner i superligaens historie set ud fra statikkerne. Da Køge fik ny træner gik der kort tid, og de havde en spille koncept og nu ser vi sidste års nr.10 få ny træner og det var tydeligt fra første fløjte. Så mon man kan konkludere at vores spiller bare ikke er så gode som vi bilder os selv ind. Sidste år var det ringeste år, og så begynder vi med at tabe åbningskampen for første gang i 8 år.
Jeg kunne ikke se det spille koncept som Auri lovede os ville komme i den nye sæson. Det er stadig de tydelige høje bløde indlæg og så håbe at Big Mac laver mirakler. At vores forstærkning i angrebet ligger i at sende en back på banen og blive ved med håbløse høje bolde ind er på grænsen til det pinlige, men sikkert et godt våben i første div. Dagen store ros må igen gå til tilskuerne som bliver ved og ved med at bakke op om holdet, bare synd de ikke for noget tilbage.
15. juli, 2012 kl. 19:44
@ Mourinho
Hvis du ikke mener Auri har magtet at få integreret et koncept på holdet, så kan du jo heller ikke samtidigt konkludere at spillernes niveau er for dårligt.
For uden et ordentligt koncept, vil spillerne mangle systemer, automatismer og tryghed i spillet, og vil derfor spille under deres optimale niveau, og slet ikke fungere som en enhed, som altid vil løfte et hold, og derved også de enkelte præstationer.
Når det er sagt, så er jeg helt enig i, at Auri ikke endnu har fået integreret et koncept på holdet. I hvert fald baseret på 1. halvleg. Jeg synes vi blev markant bedre i 2. halveg i dagens kamp, og her er det mere ting som manglende skarphed fra de tre forreste, samt de dårlige indlæg der gør, at vi ikke er farligere.
Så selvom jeg også er en smule træt af at høre Auri være ekstremt afslappet efter et nederlag, så har han trods alt en god halvleg han kan tage udgangspunkt i.
I øvrigt er det ikke første gang vi har tabt en præmiere til OB, og andre gange har det alligevel givet et mesterskab ;o) , så vi skal ikke smide håndklædet i ringen endnu. Og det bliver en meget lang sæson, hvis vi nu allerede her efter 1. kamp, skal høre Onside og andre medier, fortælle hele fodbold Danmark, hvor skidt det nu igen står til i Brøndby.
15. juli, 2012 kl. 20:07
kewell..
Det er så mange år siden vi sidst tabte til OB i første runde og alligevel fik guld at det vel næsten kun er google og Harald blå tand der kan huske det.
Men jo jeg syntes godt man kan tale om både ringe spiller og ingen koncept. Kan jo være at Auri faktisk har forsøgt at lære den det, Men de har bare ikke fattet det endnu. Kan også være de ikke har fået et endnu, men de burde være så prof af det godt kan tænke selv, og finde ud af at tale sammen. Derved kan de vel også selv finde på noget.
Men i betragtning af hvor lang tid Auri nu har siddet i den varme stol syntes jeg det er ringe at det ikke virker endnu. Men Henrik J fik dem heller ikke fik til at forstå, må der være noget galt. Om det er manglende kvalitet, eller måske interne problemer i truppen kan jeg jo naturligvis ikke udtale mig om. Jeg kan som tilskuere blot se på bundlinjen og der er det bare ikke godt nok. Som jeg omtaler højre oppe i et andet indlæg,kan jo undre at andre klubber godt kan skifte træner og få noget ud af det, fra næsten dag et, og vi er endnu ikke lykkes med 3 træner, men måske fordi de alle kom fra bundklubber og ikke ved hvordan det er at træne en storklub.
15. juli, 2012 kl. 20:14
En kort kommentar fra mobilen. Det er dybt ufortjent vi taber den kamp. 1. halvleg var defensivt ikke ok. Primært p.gr.a. Randrup og Semou. Sidstnævnte var direkte uengageret. Det blev der bestemt rettet op på i 2. halvleg. Fuldstændig absurd ringe dommer.
Jeg vil gå imod strømmen og sige at jeg egentlig synes Agger gjorde det ok. Og Big Mak ligeså. Dog synes jeg sidstnævnte ligner en der har brækket nakken når han skal heade på mål. Totalt uden saft og kraft.
Og så synes jeg det må være klart for enhver at det bliver et kæmpetab når Krohn bliver solgt!!!
Til sidst en opfordring til ledelsen. TAG NU OG FORLÆNG MED MIKE! Uden ham var de faldet HELT sammen i 1. halvleg. Det kan kun gå for langsomt!
Sidder og nyder at FuCK lige er kommet bagud 0-2 ;o)
15. juli, 2012 kl. 20:31
@ Mourinho
Omkring at Auri ikke har gjort det godt nok endnu, er jeg helt enig.
Han skal dog have længere tid at bevise sig i.
For uanset hvem vi måtte få som træner, så vil det kræve noget tid, at få udlignet mange års manglende spilkoncept og underpræstationer.
15. juli, 2012 kl. 20:37
Du mener du ser en kamp hvor et forsvar falder til et niveau der er værre end vores, efter de er kommet en mand i overtal. Jeg hader FCK og deres lorte held og de har ikke engang damen på banen -.-
15. juli, 2012 kl. 20:58
Næh, men de havde to unge spillere der kom ind og gjorde en forskel!!
Tro mig – de har heller INGEN plads i mit hjerte
15. juli, 2012 kl. 21:02
kewell…
Ja vi har i mange år nu været helt væk, men det er jo ikke så mange spiller der har været med hele vejen, så vi skal også passe på med ikke at undskylde for meget.
Det kan vel ikke være rigtigt at for at demme op for vores hold, skal man blot sætte sig tæt på Big Mag. Hvis han for en mulighed vil jeg give Veteranen medhold, det er altså vildt ringe hoved stød Big Mac levere. Vores modstander ved vi ikke har spiller der skydet udefra, vi har ingen spiller der evner at spille et – to spil, ingen der afdribler især foran modstandernes mål. Ja M.K.D laver gode indlæg med som ofte kommer der intet ud af det, så kan de lukke ham ned, ved de at Randrups indlæg er så piv ringe at han ofte rammer en modstander.
Men måske de fleste spiller er så ramt at det ville være bedre at stille med et ynglinge hold, end lade Tordenskjols soldater få chancen gang på gang. Jeg er så træt af at se de samme spiller lave de samme fejl gang på gang.spået tidspunkt man bare lave en clean cut og jeg tror vi på et tidspunkt gør spillerne en kæmpe bjørne tjeneste ved at blive ved med at bruge dem. Vi gør ondt være. Ja vi har jo ingen andre, siger alle jo.men hvorfor ikke tage en chance og sige, ok her i opstarten kan vi måske tillade os at smide en kamp og 3 point, så lad os finde nogen unge spiller der vil, og lade dem prøve. Det sender da også et signal til omverden at ingen spiller er sikker. Skal vi kæmpe i bunden og måske endda om nedrykning, hvorfor så ikke lade nye kræfter komme til og prøve sig af. Kan jo næsten ikke blive meget værre.
15. juli, 2012 kl. 22:05
Jeg synes egentligt ikke, at spillet var så dårligt igen. 4-3-3 passer tydeligvis spillerne bedre. Agger fx. overraskede mig en del på kanten (er ellers meget kristisk overfor ham), ligesom Mike, Thyge og Semou gjorde det ok i anden halvleg.
Jeg kan faktisk ikke umiddelbart huske hvornår vi har presset en modstander så meget på Brøndby Stadion, som vi gjorde i anden halvleg.
Dermed ikke sagt, at vi ender i top 6. Det tror jeg ikke på. Eller at Auri har overbevist mig om at han er den rette. Han skal have i hvert fald et halvt til et helt år endnu. Men at vi rykker ned tor jeg ikke på, hvis vi kan holde fighten.
15. juli, 2012 kl. 22:31
Jeg tror det kommer meget an på om vi mister Krohn for han er jo klart ligaens bedste spiller sammen med doye. I forhold til om vi rykker ud lige som River Plate gjorde en stor traditionsklub. jeg er meget bange for nedrykning og jeg plejer at være en jubeloptimist, men det kan i ikke klantre mig for lige her!!!!!
15. juli, 2012 kl. 22:32
Det tror jeg er den eneste udvej for Per B det er hvis vi rykker ud ellers bliver han desværre og ødelægger klubben!!!!!
15. juli, 2012 kl. 23:58
@ KAnonForm.
Overreskede Agger dig på kanten? Det var da sjovt, for Agger overreskede ikke en eneste gang en OB’er fra den position.
Mangen til ligegyldig kamp fra hans side af, skal vi desværre ikke lede længe efter.
16. juli, 2012 kl. 02:30
Forstår ikke dem som brokker sig over konceptet. For mig stod det tydeligt, hvad han ville og hvad deres roller var. Derudover må man også lige slappe af, for helvede, det er første kamp i sæsonen
?
Som alle bekendt leverer Brøndby slet ikke i første halvleg, eller jo, når de tør presse. Hvis I bemærker i 2. halvleg, der gik det også rigtig godt inden MKD kom ind, så ham syneg ikke man skal give alt kreditten for den flotte 2. Halvleg. Dog synes jeg han skal starte inde, da han fungerer meget bedre end Thygesen, som den offensive midtbane, da han er meget mere boldfast og sætter de andre
meget bedre i scene. Udover det, hvis I så kampen, hørte I så hvad Bent sagde? De skulle meget mere ud over kanterne
16. juli, 2012 kl. 02:33
(min iPhone fucker)
Og bum hvad sker der? De dominerer 2. kamp. Jeg tror sagtens dette trænerteam kan bære brøndby frem, dog ikke til mesterskaber de to næste sæsoner, men et meget mere harmonisk hold med en filosofi, der forhåbentligt kan forsættes:).
16. juli, 2012 kl. 08:58
Det gode ved kampen igår var at hvor der også var spørgsmål – var der også svar:
Svaret på om “hæl og tå Agger” skal have flere spilminutter er da afklaret – NOT !
Og med fare for at gentage mig selv : Jeg kan altså heller ikke se Strygers berettigelse på holdet – han løber en masse ja – men hovedløst rundt…Det må man også snart have set efter flere års forsøg.
Mht. Randrup mener jeg også at man skal være nøgtern og sige – det duer bare ikke – kør en ny spiller i stilling – så man tage de knubs det koster – man får ikke erfaring/rutine af ikke at spille. Mht. frispark eller ej ved Goodsons mål – så er jeg overbevist om at lige netop Goodson generelt ikke har meget “goodwill” hos de danske dommere pga. hans attitude og konstante brok overfor dommeren – jeg tror at hvis det ikke havde været Goodson som havde headet til bolden , var der ikke blevet dømt frispark i situationen. Det er ok med en anfører som har engagement – men jeg synes faktisk ikke at hans attitude klæder en anfører for BIF – Jeg ved dog ikke helt hvem alternativet skulle være….Iøvrigt er jeg enig med “veteranen” – forlæng med Mike – han vil blive savnet på midten…
16. juli, 2012 kl. 10:19
Jeg er meget enig med Kanonform længere oppe.
Egentlig spiller BIF ikke nogen dårlig kamp, og holdet lever til fulde op til mine forventninger med den indsats der blev lagt for dagen.
Der er som forventet store problemer i forsvaret. Jeg synes dog at Randrup gør det fornuftigt defensivt – som den eneste af de 4 bagerste. I bagkæden skal der virkelig arbejdes med timing og beslutsomhed. Problemet er så bare, om det er noget man kan træne sig til?
Jeg synes egentlig at den centrale midtbanen med Semou og Mike fungerer fint. Der er dog problemer med passivitet i for lange perioder i 1. halvleg, hvilket i mine øjne også gør at OB kommer frem til chancen der bliver omsat til et mål.
Dejligt at Semou ikke falder igennem “som han plejer”.
Ja, forlæng nu for pokker med Mike!
Jeg havde for et par uger siden en diskussion med en herinde om Makienoks evne til at fungere som spilstation. I går lagde jeg flere gange mærke til at han skiller sig fornuftigt af med bolden, så det var også en positiv overraskelse.
Jeg er stadig urolig for nedrykning, men specielt 2. halvleg i går var en lettelse at se.
16. juli, 2012 kl. 10:44
MBLUND..
Hvis du syntes det var så tydeligt et spil koncept, kan du så ikke være venlig at forklare mig det ? At turbo Bent kan forklare at de skal bedre over kanterne, det er vel ikke spil konceptet. Det kan alle jo se og de fleste ved også at det er en måde at åbne op for et forsvar på. Men kommer de over kanterne, hvad skal der så ske ? Skal Randrup igen og igen slå sine piv ringe indlæg, og som ofte meget høje bløde bolde. Skulle der enelig komme en bold ind i feltet, hvem skal så gøre ned ved den ? Big Mac´s bløde hovedstød eller ?
Det spil koncept jeg ” så ” i går, var det samme som jeg så for snart 25 år siden da jeg som dreng så tipslørdag på DR fra England. Forsøg på hård fight, lange bolde frem i feltet og så håbe en eller anden rammer bolden.
Respekt til dig og andre fordi/når I tror dette træner team kan løfte holdet frem, men spørger igen, hvor længe/hvor lang en snor skal dette trænerteam have ? Ved godt klubben ikke igen har råd til at fyre en træner og derfor er vi nok nød til at forbedre os på at Auri sidder tiden ud.
Omkring Agger på kanten, jeg er en af dem der har forslået dette, men i går må jeg indrømme at det nok ikke var verdens bedste ide. Men som så meget andet, når vi ikke har penge kan vi blive nød til at bruge dem vi har. Agger har haft chancen for rigtig angriber og det gik ikke, spørgsmålet er så om han kan bruge på den kant og hvor længe han skal have chancen for at bevise sit vær der ude. Nu lader jeg fantasien for frit spil, så tror jeg at ideen med Agger der ude måtte være at den modsatte fløj skal slå gode indlæg og så skal Agger ind og støtte op om Big Mac. I sin egen side skal det nok være ideen at der skal komme et overlap og så skal han igen søge ind i feltet. Ingen af de ting lykkes, og derfor ender Agger også op som synderen. Men der er altså også ting Agger skal/må have lært nu, at hæl og tå ikke passer til vores hold, p.t. Dette er ikke et forsvar af Agger, for guderne må vide at jeg ikke er Agger fan, men når vi ikke har meget andet at byde ind med kan vi desværre blive ned til at finde en plads til ham.
Som mange andre håber jeg også at Auri snart kan se fornuften i at give René Joensen chancen. Randrup har udspillet sin chance og bliver ikke bedre. så ja, det vil nok koste at give René Joensen chancen, men hvis vi ser det som en indverstering i fremtiden, så kan jeg godt leve med det muligvis koster. Men igen, hvem kan sige med sikkerhed at det vil koste. Meget afhænger vel også af tilliden fra de andre på holdet, til den enkle spiller kan udfylde den rolle på holdet, som han er tildelt.
16. juli, 2012 kl. 10:56
MBLUND
Det kan godt være at det var første kamp i denne sæson, men nu har vi tabt 5 superliga kampe i træk – Hvor er udviklingen i det?
16. juli, 2012 kl. 11:05
God indsats – men René bør spille og så enten krohn eller Gert da de øvrige midtbanespillere er for ens typer – endelig er jeg ikke enig omkring Mike han bruger alt for mange berøringer hele tiden 3-4 berøringer inden den spilles videre – jeg mener ikke det vil være et kæmpe tab – har stor forventning til Holst og Patrik – ser også en Durmici på sigt i stedet for Agger – men det vil tage 2 sæsoner inden vi har et slagkraftigt hold igen – tålmodighed, dog var det opløftende at være på stadion og overvære 2 halvleg – men kæft hvor kan den elendige dommer pisse en af
16. juli, 2012 kl. 11:17
Formulerede mig måske forkert, men det var mere for at give en lille indsigt i, at Bent eller Auri så hvordan man kunne dæmme op for OB, da begge hold spillede meget igennem midtbanen. Jeg tror vi begge er enige omkring, at Randrup er rigtig elendig til at slå indlæg, men det gjorde Norouzi og Krohnen nu meget fint
. Og forresten hvor lang tid tog det Køhlert sidst at få Brøndby tilbage på rette spor?
Jeg kunne sagtens se konceptet i går: Man fokuserer HOVEDSAGELIGT på de korte op igennem midten. Dette giver mulighed for vores offensive backer til at trække frem og vores kanter til at trække ind, så der bliver mulighed for indlæg og flere inde i feltet. Derudover har vi en Franck Semou, der fungerer som spilopbygger og spilbryder og en Mike Jensen der spiller fra felt til felt. Den offensive midtbane så vi to variationer af i går: Mikkel Thygesen som spiller mere fremskudt i den offensive, hvilke gjorde spillet mere dynamisk og direkte, da han sjældent kommer ned og hjælper til som bindeled mellem midtbane og angreb. Dette gjorde MKD fremragende der i mod både som 9′er og kant. Problemet der så opstår rigtig tit i Brøndbys spil er at Makienok bliver brugt som en panikløsning, når man bliver stresset for meget i opspillet, når man eventuelt spiller for langsomt, som man så rigtig tit i går. Det er dog en tryg base at have, men det giver også bare Makienok svære arbejdsbetingelser. Derudover bliver han brugt som en spilstation/targetman lidt ala. Bendtner for Danmark. Jeg synes selv Brøndbys koncept var rigtig tydeligt i 2. halvleg, og jeg synes heller ikke man skal svine dem til allerede, for det er sæsonstart + de er ikke et tophold længere, men et midterhold og det bør man også bare forstå
. Og hvad må OB fansne mon tænke? Ja de er sikkert blindet af deres 3 point, men kunne man se deres koncept i går? Synes jeg på _ingen_ måde i forhold til Brøndby.
16. juli, 2012 kl. 11:21
@ mourinho
Hvordan kan du sige at ob’s spilkoncept er tydeligt? men at vi ikke har et?
De første 20-25 forsøger ob at spille bolden op hele tiden, derefter er det da ren overlevelse fra dem, er det et spilkoncept? Jeg gætter på at du hentyder til de gerne vil spille den op, men så må jeg sku grine lidt, for syntes da bestemt også det var meget tydeligt at det er lige præcis det brøndby også gerne vil, ja til sidst sparke vi bare lange bolde, men vi er for fanden da bagud.
Mener egentlig vores koncept er ret klart. Vi skal spille bolden ud når det er muligt og den skal gerne ind omkring de 3 centrale som så skal fordele den udover kanterne hvor vores back skla være med så vi kan skabe overtalt og komme til indlæg, men bliver vi presset for meget så skal den slås efter makinok og vi skla være aggresive på anden bolden og ta spillet derfra.
Jeg håber også klubben gider ofre lidt ekstra penge og får forlænget med fisse mike, han spiller en rigtig fin kamp, og nu kan man daikke være i tvivl om hvor vidt hans motivation er væk bare fordi hans kontrakt udløber om 6 måneder.
16. juli, 2012 kl. 13:45
simon_stof..
I betragtning af hvor kort tid Troels har haft med OB i forhold til Auri syntes jeg det var tydeligt. Ikke alt lykkes for OB nej, men igen, på den korte tid de har haft til at ændre syntes jeg godt man kunne se det. Det er ikke lykkes Auri endnu, og vi skal hele tiden høre på hvor hårdt ramt vi er, ja det er vi men mon ikke også OB er det. Så kan vi igen undskylde spillerne med den længe krise osv, men på et tidspunkt må vi bare stoppe op og droppe alle de undskyldninger ogbegynde at forlange/forvente. Men fint nok du griner, for sådan er fodbold også, vi ser forskelligt på det og har forskellige forventninger.
16. juli, 2012 kl. 16:33
for mig at se er intet ændret. vi kan stadig ik spille en hel god kamp holder os stadig til en halvlej. vi kan ik score på vores få store chancer modstanderen score alt for let mod os. dommerne tja igår siger vidst det hele om dk standart vedr dommere kæft hvor er de dårlige mand.. agger super oplæg til målet (ob). mkd på bænken er dog det dummeste jeg længe har set. stryger ligner en kanin der ik ved hvor han skal løbe hen. nej nej intet ændret… det skriger til himlen.