Optakt: Rekordernes opgør?
7. november, klokken 17:11 af Michael Haddar
Søndag tager Brøndby IF imod Esbjerg i et opgør, der kan vise sig at blive en milepæl på flere forskellige måder. Og så er der naturligvis også tre vigtige point på højkant i kampen mellem SAS Ligaens nummer tre og fire.
Sidste gang de to hold tørnede sammen, vandt Esbjerg 2-1 på to flotte mål af Peter Nymann. Det er altså de blå/gule der har revanche til gode, når Ove Pedersens tropper slår turen forbi Vestegnen. Inden sæsonstarten var der nok ikke mange der havde regnet med, at dette opgør ville være en kampe mellem to af topholdene.
Ove Pedersens har gjort et fantastisk arbejde og har stået i spidsen for sæsonens helt store positive overraskelse. De fleste regnede med, at luften var gået af ballonen da vestjyderne blev udstillet af bundholdet FC Midtjylland i Landspokalturneringen. Ovenpå det sviende 0-5-nederlag fik Pedersen og company dog en fin oprejsning, da de stribede fik 0-0 mod de forsvarende mestre fra FC København.
Derfor er der absolut ingen grund til at undervurdere søndagens modstander.
Mærkværdige milepæle
Når dommer Thomas Vejlgaard fløjter opgøret i gang, kan samtlige tilskuere måske blive vidne til en række mere eller mindre kuriøse rekorder. Brøndby kan, som de første, opnå sin sejr nummer 200 på hjemmebane i Superligaen (siden 1991), hvis gæsterne sendes hjem med nul point.
Hvis det lykkedes Kent Nielsens tropper at hive sejren i land, vil det samtidig være sejr nummer 333 på hjemmebane i Danmarksturneringen siden debuten i 3. Division tilbage i 1975.
Sjovt nok var Brøndbys sejr nummer 300 i Superligaen i det hele taget, altså både hjemme og ude, mod netop Esbjerg fB den 12. april 2008.
En enkelt spiller kan måske også fejre et lille jubilæum. Peter Madsen kan spille sin ligakamp nummer 150 siden debuten i 1997.
Udover de mange sære og besynderlige sammenfald på banen, bliver det søndag også muligt at nå en flot rekord på tribunerne. Brøndby mangler præcis 17.686 tilskuere for at runde 4.000.000 tilskuere på hjemmebane i Superligaen, siden den blev indført i foråret 1991. Der er derfor al mulig grund til at trodse den stride efterårsblæst, og tage en tur på stadion.
Esbjerg fB
Som tidligere nævnt, har Esbjerg overrasket mange. Holdets pludselige opblomstring må i høj grad tilskrives den snu træner, Ove Pedersen. På rekordtid har han fået indarbejdet sit stramme spilkoncept, der på forbløffende vis allerede sidder på spillernes rygrad. Esbjerg spiller utroligt disciplineret, og organisationen og den indbyrdes forståelse har fungeret fantastisk.
At det er et hold med tro på egne evner der gæster Brøndby Stadion, hersker der altså ingen tvivl om.
- Vi har været gode på udebane i denne sæson, og det skal vi også kunne vise i en topkamp, udtaler EfB-manager Ove Pedersen til Esbjergs hjemmeside.
Samtidig anerkender Pedersen dog, at selvom spillet ikke just har været kønt har Brøndby hentet mange point.
- Brøndby er kommet fra baghjul og har en fin formkurve for tiden. Holdet har arbejdet sig ind i den tætte top af fire hold med stabilt håndværk.
Ove Pedersen har udtaget følgende udvidede trup til kampen:
1. Lucas Hradecky
16. Lars Winde
2. Kian Hansen
4. Adrian Cann
6. Mikael Rynell
7. Jesper Jørgensen
10. Tim Janssen
11. Peter Nymann
12. Emmanuel Ukpai
13. Kevin Conboy
14. Jones Kusi-Asare
15. Andreas Klarström
17. Kevin Bechmann Timm
18. Jeppe Mehl
21. Fredrik Björck
22. Jesper Lange
24. Nicolai Høgh
31. Søren Rieks
32. Martin Braithwaite
90minutter.dk gætter på følgende startopstilling:
Lars Winde
A. Klarström – F. Björck – N. Høgh – K. Conboy
J. Mehl – P. Nymann – J. Jørgensen – S. Rieks
J. Lange – T. Janssen
Det er næsten samme hold, der sikrede 0-0 mod FC København. Eneste fraværende er midtbanedynamoen Mikkel Vendelbo, der er ude med et læderet ledbånd.
Brøndby IF
Kent Nielsen råder igen over talentfulde Mike Jensen, der er tilbage efter karantæne. Den unge midtbaneprofil kan vise sig utrolig vigtig, når kampen om midtbanen skal stå. Esbjerg er uden den bomstærke Vendelbo, og det bør give hjemmeholdet en fordel – i hvert fald på papiret.
Forsvaret, og især organisationen af dette, kommer også til at spille en afgørende rolle. En af vestjydernes helt store styrker er det lynhurtige omstillingsspil, og lige præcis dette har vist sig som et ømt punkt for Brøndby. Skal alle tre point hives i land, bliver et effektivt og hurtigt tilbageløb uhyre vigtigt.
Cheftræner Nielsen har udvalgt følgende spillere:
01. Michael Tørnes
02. Anders Randrup
03. Max von Schlebrügge
05. Jan Frederiksen
06. Samuel Holmén
08. Mikael Nilsson
09. Alexander Farnerud
10. Martin Bernburg
11. Morten Duncan Rasmussen
13. Peter Madsen
16. Stephan Andersen
20. Stefan Gislason
21. Thomas Rasmussen
23. Michael Krohn-Dehli
24. Mikkel Bischoff
26. Mike Jensen
27. Jan Kristiansen
39. Jens Larsen
90minutter.dk gætter på, at hjemmeholdet stiller således op:
Stephan Andersen
Mikael Nilsson – Mikkel Bischoff – Max von Schlebrügge – Thomas Rasmussen
Alexander Farnerud – Samuel Holmén – Mike Jensen – Michael Krohn-Dehli
Martin Bernburg – Morten Duncan Rasmussen
Statistik
Dommer: Thomas Vejlgaard
Linjedommere: Dennis Wollenberg Rasmussen og Henrik Malmberg
4. dommer: Emil Laursen
Brøndbys kampe i Superligaen med samme dommer.
Thomas Vejlgaard har tidligere dømt opgør mellem Brøndby og Esbjerg én gang.
Indbyrdes opgør i Superligaen.
51 kommentarer til “Optakt: Rekordernes opgør?”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
7. november, 2009 kl. 17:41
Jeg tror mere på følgende opstilling
———– S.A ————
Randrup – MB – MVS – TR
Nilson – Holmen – Mike – MKD
——Bernburg – Duncan——
Er ret sikker på at Randrup erstatter Nilson i forsvaret og så spiller Nilson højre midt i stedet for 90mins opstilling med Farnerud.
Man må formode at KN frygter Esbjergs kanter (med rette). Rieks, Mehl/Nymann er skarpe og meget hurtige og hvis man så kampen i Esbjerg tidligere på efteråret hvor vi tabte 2-1 kan man sagtens forstå KNs frygt. Så vidt jeg husker scorede Nymann begge mål og Brøndby var virkelig på hælene. Heldigvis har Nymann ikke været super overbevisende de seneste kampe for Esbjerg.
Defensivt kræves der virkelig en indsats fra Mike og Holmen da Esbjergs midtbane med Jesper Jørgensen i spidsen skal stækkes. Så Mike og Holmen skal holde hovedet koldt og ikke bare kaste sig frem i offensive raids, da vi så risikere at blive løbet over ende.
Men 3 point med et efterårs stærkt Esbjerg hold vil lune gevaldigt, specielt når FCK skal en smut til Aalborg.
Jeg mener dog at de 3 point bliver vanskelige at få, da Esbjerg har været stærke og ikke mindst stabile (bortset fra pokalen – men hvem husker den turnering?!)
Vi ses på stadion…
7. november, 2009 kl. 17:58
@holmand: jeg er enig. Tror også at Kent bibeholder Randrup/Nilsson i højre side. Det virker som om at defensiven er bedst med den kombination.
7. november, 2009 kl. 19:25
Jeg er dog lidt uenig med jer med hensyn til Farnerud.
Godt nok er Esbjerg godt kørende både point og spillemæssigt. Men et hold som Brøndby må aldrig have en defensiv indstilling på hjemmebane. Jeg mener at Farnerud skal have chancen i en kamp på hjemmebane, for at bevise at hans utilfredshed er acceptabelt og berettiget.
Hvem der så tager backen er op til Kent. Men håber lidt på Nilsson. Men på den front kan han heller ikke skuffe mig. For vi er danmarks bedste hold på den plads.
Kom så Brøndby og 3 point!
7. november, 2009 kl. 20:53
I kan også gå ind på Canal9 hjemmeside, og købe kampe er jeg ret sikker på… det koster dog lidt penge, men så er du os sikker på en fast forbindelse.
7. november, 2009 kl. 22:27
håber på denne opstilling:
Stephan Andersen
Mikael Nilsson Mikkel Bischoff Max von Schlebrügge Thomas Rasmussen
Michael Krohn-Dehli Mike Jensen Samuel Holmén Jan Kristiansen
Martin Bernburg Morten Duncan Rasmussen
tror på at både Duncan og Martin Bernburg scorer i morgen så vi vinder 2-0 eller 3-0…vi skal bare vinde først og fremmest selvom det altid er rarest med flot spil er sejrene det vigtigste for os lige nu…
GOD KAMP til ALLE……KÆMP OG LEV FOR BRØNDBY IF…
8. november, 2009 kl. 06:56
Enig med skribenten omkring dagens holdopstillling, dog kunne det være sjovt, at lade Krohn og Farnerud bytte side nogle gange i løbet af kampen. Farnerud kan formentlig godt få det svært overfor en af ligaens bedste venstre backs (Conboy), så for at give Conboy lidt udfordringer, så skal han ikke have ro i dagens kamp.
Jeg er spændt på om Jens Stryger Larsen, får lov at følge op på sidste uges fine debut.
8. november, 2009 kl. 09:07
@Jannick
Vi er slet ikke uenige…
Jeg ønsker i høj grad at Farnerud får chancen og gerne i flere kampe i streg på pladsen. Min opstilling og argumentation var blot ud fra hvad KN nok vælger. Så stod det til mig fik Farnerud 100% chancen på pladsen…
Mht. kampen på nettet kan Canal9 godt anbefales, det er ganske god kvalitet! Men snupper nu lige kampen på stadion:0)
8. november, 2009 kl. 09:21
@FrankH
Skulle lige til at skrive det samme som du så flot har formuleret. det kunne være rigtigt fedt at lade Krohn og Farnerud få lov til at ligge og skifte side.
Så vil jeg også gerne have lov at rose BIFS fans fra sidste kamp mod fcn. Det var flot. Man kunne jo kun høre brøndbys fans og så på udebane. Klasse. Den linie må meget gerne fortsætte. Jeg har tidliger være meget efter dem, men hvis de fortsætter med denne stil, ser det OK ud. Dog er der stadig plads til forbedringer.
8. november, 2009 kl. 16:23
Det er verdensklasse Bernburg!!! Så er han igang
8. november, 2009 kl. 16:33
Vi bliver bare aldrig mestre så længe vores forsvar er hullet som en si!!!! Det er jo katastrofalt, at vi som minimum skal score 2-3 mål i hver eneste kamp for at være sikker på at vinde i næsten hver kamp.
8. november, 2009 kl. 16:46
Ja det er skuffende igen. Men det er jo den samme sang hver eneste gang.
Vi spiller ikke godt nok, og er alt for svingende i vores præstationer.
At vi godt kan vinde kampe, er jo fordi vi har en utrolig dygtig trup, hvor spillernes kvaliteter skinner igennem i mange situationer.
Men vi kan ikke komme uden om, at mange spillere ikke spiller deres bedste pladser, vi står ofte forkert på standardsituationerne, vi løber ikke rigtigt for hinanden, hvorfor vores pasningsspil sjældent er godt nok, og vores presspil er heller ikke godt nok.
Derudover kommer vi ofte alt for sent igang i kampende, og skal indhente en tidlig føring til modstanderen.
Alt det falder tilbage på træneren.
Men vi har stadig en halvleg til at få point, hvilket er nødvendigt, for ikke at blive sat af i guldstriden.
8. november, 2009 kl. 16:49
Det er så vigtigt med den udligning. Men igen viser vi lige et glimt af høj klasse, og så er der kasse. Tænk hvis vi kunne spille sådan en hel kamp.
8. november, 2009 kl. 17:06
Dejigt med den helidge udligning meeen hvor vi dog i perioder dårlige….man sidder jo hjertet oppe i halsen hvergang – modstanderne er tæt på, og i dag Esbjerg… det er bare ikke godt nok, håber på at Kent får styr på det i 2. halvleg (lidt humor er vel på sin plads
)
8. november, 2009 kl. 17:57
Det er sku en bitter pille at sluge!
Som jeg sagde i pausen, synes jeg 1. halvleg var en kedelig gengivelse af hvad vi har set alt for mange gange.
Omvendt var 2. halvleg, bortset fra de første 5 min. rigtigt gode fra vores side. Derfor er det noget ufortjent og ærgerligt, at vi skal tabe halvlegen med 0-2. Men sådan er fodbold jo, og vi har også selv hentet en masse point, hvor vi har spillet som en sæk kartofler.
Men bittert det er det godt nok!
8. november, 2009 kl. 18:00
simpelthen for nemt, Esbjerg kommer til deres mål. for udover det har de jo ingenting!
8. november, 2009 kl. 18:00
Alle kan se det!
Denne gang er det også set af vores modstander.
To gratis mål efter hjørne.
Hvorfor gratis spør’ læseren måske? gratis fordi også Ove havde set, at vi spiller uden en mand ved bagerst stolpe.
Alle kan se det, Kent. Du koster os flere point end nogen af spillerne.
8. november, 2009 kl. 18:00
Jeg brækker mig fandme !!!!!!!!!!!!!!!
Vi dækker igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen op som de blinde slås…………..det er så vildt at vores skandaløse trænerteam ikke kan finde ud af at træne det så vi er fri at lukke så mange mål ind. Jeg vil tro uden at have regnet det igennem at 60-80% af de mål der scores imod os er på dødbolde. Var det så ikke en idé at få styr på de aftaler…. Bare det at lave en aftale ville være en start….. FØJ FOR SATAN !!!!
Det er så elendigt at det ikke er til at få luft over…..
UD MED DIG KENT UD UD UD UD !!!!!!!!!!!
8. november, 2009 kl. 18:02
@ AB
Er det dig Anders? Åh gud sig at det er dig Anders Bjerregaard. Så vi endelig får smidt den træner på porten.
8. november, 2009 kl. 18:07
@ kapper
Desværre, så var han røget ud på røv og albuer for længe siden….. Han får intet ud af den trup vi har….det hele blive skabt af MKD, Duncan og til dels Mike og Bernburg.
Kent har ikke evnerne/formatet til at være træner i Brøndby, det er skandaløst…
8. november, 2009 kl. 18:07
Jeg så ikke kampen, da vores kabel er i udu. Heldigvis.
Men jeg er træt af Anders Bjerregaard, træt af Per Bjerregaard, og i særdeleshed træt af KN.
Fuck resultaterne, vi har spillet som lort i snart 4 år.
8. november, 2009 kl. 18:08
@ KanonForm
Det er sørgeligt for det er sandt…………
8. november, 2009 kl. 18:09
Åh gud hvor ville jeg ønske vi fik en ny træner pr. 24 december, mere ønsker jeg mig ikke til jul.
Noget jeg bider mærke i, er at spillerne ikke siger en DYT (undtagelse Farnerud) om Kent.
TR siger ofte at de har vægtet det defensive, og så lukker vi 4 mål ind i dag.
Holmén siger at han har det godt i Brøndby – han kom for at vinde pokaler, vi har vundet pokalen.
For pokker jeg er træt af det. Det kan godt være at det er en underholdene kamp for neutrale fans, men jeg sov de sidste 10 min af første halveg – det var satme kedeligt.
Sov også i starten af 2. halveg, men der blev i perioder leveret godt spil, sådan som man husker det.
Jeg tror det kunne være til stor gavn, hvis Kim D. holdt en ordentlig tale for alle spillerne, for at forklare hvad det indebærer at være Biffer.
For det er jo simpelthen katastrofalt at vi lukker 4 mål ind på hjemmebane.
Så meget for starten på en god uge…….
8. november, 2009 kl. 18:10
Under “normale” forhold ville det være nok at vinde en fodboldkamp når man selv scorer 2 mål, men sådan er det desværre ikke for Brøndby i denne sæson. 25 mål har vi imod os og kun Midtjylland, Randers og Køge har et dårligere forsvar. Det vidner desværre om en tendens og jeg håber virkelig Kent får brugt den kommende vinterpause til at rette op på det her.
Dem der evig og altid skyder efter AB: Glem det!
Vi har efter min mening en rigtig god trup men potentialet bliver bare ikke indfriet. Til januar har Kent været i klubben et år, og så må al hans snak om, at han har brug for mere tid til dit og dat være slut. Til foråret må der resultater på bordet eller også må han fyres.
8. november, 2009 kl. 18:19
@ Morten
Nu har Kim jo aldrig sagt ét hårdt ord til nogen i hele sit liv, så det er godt nok naivt at tro at det skulle komme nu.
Lad mig komme med en forudsigelse btw.
Vi har 3 kampe tilbage right? mod OB hjemme, Ågf ude og Silkeborg ude mener jeg.
Sådan her kommer det nogen lunde til at gå.
Nederlag med en enkelt til OB noget ala 1-2 eller 0-1. Vi er godt nok men kommer aldrig for alvor tæt på OB. Alex kommer ind 7 før tid. Lars Olsen udtaler at alt gik efter planen og at han havde læst os ud. AB er tavs. folk på stadion smider stadig penge efter klubben.
Ude mod Ågf. Duncan pisker os til en noget heldig sejr. Kent udtaler at det giver os (læs: ham) ro. Brok forstummer pga. sejeren
Ude mod silkeborg. Tæt kamp. Nederlag eller uafgjort. Taktisk fadæse koster igen point.
AB stadig tavs. Folk tænker på julen i stedet og glæder sig til en lang pause. Kent sidder 100% på sædet til forår.
Yay.
Face it people. efteråret er færdig. Ikke godt nok til at ligge i top. ikke dårligt nok at fyre Kent.
8. november, 2009 kl. 18:25
@ rotten
Til foråret? jamen good luck. spild af endnu en sæson så. Så skal den evt. nye træner til sommer også ha’ en sæson at kommer ind i klubben på, eller hvordan?
En træner skal altså ikke bruge en hel fucking sæson på at lære sig selv og sin klub at kende.
Drop dog de undskyldninger. Truppen er udnyttet minimalt. Taktisk er vi amatører.
8. november, 2009 kl. 18:47
Og Kents snak om kontiunitet er bare en undskyldning for at blive siddende endnu længere …..
8. november, 2009 kl. 19:02
@ Morten
Du mener hans helt egen form for kontinuitet; Kentinuitet. Der hvor ikke alle af de startende 11 spiller den samme plads som de spillede sidst. Der skulle jo nødigt opstå automatismer. Den kentinuitet hvor der lukkes minimum samme antal mål ind som i sidste kamp (gerne flere) og hvor de samme manglende aftaler helst skal gå igen fra kamp til kamp.
Der hvor vi træner afslutninger, fordi vi jo er ligaens mest scorende hold, selvom målene pisser ind hos os og det kunne være et indsats område….. Skamløst !!
8. november, 2009 kl. 19:05
Lige præcis.
Føler at det galehus som der førhen har været, blot finder sted inde i de fleste spillere.
Jeg nægter at tro på, at de alle sammen er tilfredse osv. for det er overhovedet ikke tilfredsstillende det som der bliver leveret.
Held og lykke med at lokke spillere til klubben siger jeg bare.
8. november, 2009 kl. 19:06
Jeg var ikke nogen stor fan af Van der Schaff, men… Han er den eneste forskel på det forsvar, som næsten spillede til 0 hele foråret og det forsvar, som tillader modstanderen at score kasser på samlebånd her i efteråret.
Suk. Op i røven.. Kent, få lige styr på det forsvar, for helvede..
8. november, 2009 kl. 19:13
BIF´s store problem er ledelsen…lad os nu få nogle nye og gerne yngre mennesker i toppen og dermed også en ny sportschef, der kan finde og ansætte den rigtige træner…
Og hvorfor er Kim D kents højre hånd!?
Tør vores nuværende direktør fyre Anders B?? jeg tvivler….
Vi vinder i Aab, men smider så de 3 point hjemme….et billede på hvordan det står til i BIF – genelt …et skridt frem og et tilbage…
8. november, 2009 kl. 19:14
Jeg mangler ord, er SÅ træt og frusteret over at se mit hold blevet totalt ødelagt af Kent Nielsen og Kim Daugaard, Man skal sku lede længe efter en SÅ dårlig defensiv, Mikkel lunter rundt, ja han løber jo ikke rundt, og ligner en der hellere vil sidde hjemme i sin lænestol og få sig en lille morfar…Max hvis varemærke var 120procent fight, da han selv ved at hans teknik ikke er til de store driblinger op af banen, er fuldstændig væk i kampene, og bare losser bolden frem af banen,uden endelig at vide hvor han sparker hen….Kent, Kim og AB burde sidde sig ned i vinterpausen, og finde ud af hva der skal ske, ville elske at se Ottesen fra SyndreJyske ved siden af Max til foråret, men der går jo nok hellere ikke længe inden de også får ødelagt ham også………Gi´r folk ret i, at nu har Kent haft et år, og man har ikke på noget tidpunkt kunne se nogen positive former for forandringer i vores spil, mange af de kampe vi vinder, er held og dårlig spil af modstanderne……..
8. november, 2009 kl. 19:22
Vi bliver efter min mening straffet urimeligt hårdt idag. Men sådan noget sker engang i mellem i fodbold. Nu har vi jo haft heldet de seneste to kampe, hvor vi har formået at kører to udesejre hjem.
Når vi score på dødbolde er det fordi vi er gode, og når modstanderne score på dødbolde er det fordi vi er dårlige. Efter min mening må man prøve at se lidt mere nuanceret på det. De to mål Esbjerg score idag er simpelthen fordi boldene bilver sparket med en enorm præcision. Og tilsat en lille smule held, så kan de lynhurtigt gå mål ind.
27 point i 15 kampe er et point gennemsnit som man på ingen måde bliver mestre af. For at blive mestre skal man minimum op på min. 2 point i snit, og det har vi ikke været i nærheden af i denne sæson, hvor vi allerede har smidt alt for mange point, og man kan nok ikke udelukke at der bliver smidt endnu flere i resten af efteråret.
Slutteligt mener jeg ikke at Kent Nielsen kan klandres for noget idag. Det er simpelthen marginaler der afgør om det tipper den ene eller anden vej idag.
8. november, 2009 kl. 19:23
OB, AGF, Silkeborg?
Vi taber til topholdet og får et point mod et af de andre midterhold.
VI skal være fandens heldige, hvis 4. pladsen giver EC-adgang, og for at ende som nr. 4.
8. november, 2009 kl. 19:32
@ TBH
jeg kan simpelthen ikke se hvilken nuance vi skal se vores håbløse opdækning på dødbolde med ??
Jeg kan ikke forstå at vores målscore på 34-25 ikke virker skræmmende på dig. 25 mål imod…..25 mål imod !!!!!!!!! det er jo helt vanvittigt og som det også er skrevet andetsteds på denne side kun “overgået” af Køge, Randers og FCM !!!!!!
Det du så påstår er at, når vi nu dækker op som puslingepiger på dødbolde,at det så ikke er trænerens ansvar ?? Jeg kan dårligt se hvem det ellers skulle falde tilbage på….
Jeg må bare sige at når det nu sker så tit på dødbolde som det gør, så er det sku ikke marginaler så er det for dårligt.
Alt det andet er undskyldninger efter min mening. Noget der er blevet brugt ALT ALT ALT for meget i vores klub de seneste år. Der skal ske noget, der må handling til.
8. november, 2009 kl. 19:40
Once upon a time havde vi stymænd som Retov, Vildfort, Allan Nielsen, Kahlenberg, Wieghorst. Vi så Peter Møller komme flyvende ved foreste stolpe, Ebbe Sand skore hatriks på omkring 4 minutter. Vi havde kreatører som Ole Bjur, Elmander, Thøgersen, Bo hansen og Laudrup brødrene. Vi har haft forsvarskæmper som Eggen, Per Nielsen, Agger og Usche. Vi har oplevet mindeværdige kampe fx 5-0 sejren i Karlsruhe, hjemmebanesejren over Bayern, Avancement mod Schalke, udesejr over Liverpool osv. Vi var så spilstyrende, at Faxe kunne sætte sig på bolden i midtercirklen i en pokalkamp mod AAB, og når vi mødte Vejle og Lyngby vandt vi med tenniscifre… Nu taber vi til Vejle og når man skal møde Esbjerg hjemme tænker man… Av den bliver svær!! De spiller jo med fløje, bevæger sig og er kreative.. Hvad kan man stille op mod det???
Nu tager man på stadion og ser spillere langsommere end Kim Daugård, med selvtillid som Søren Colling i en duel mod Henri, stationært spil som ligner bordfodbold osv osv osv… 4 år med lort. Hvor er mit Brøndby?
8. november, 2009 kl. 19:48
AB@
Du kan gøre nok så meget ved en standardsituation, men hvis bolden bliver sparket rigtigt, så bliver sådanne situationer altid farlige. Hvis man derudover tilsætter en masse held (f.eks. at Holmen kommer til at snitte den i eget mål).
I fjor scorede OB også hele tiden på standardsituationer. Modstanderne vidste udmærket godt hvilken kombination de ville lave, men alligevel gik det galt.
Og nej, jeg mener ikke at Kent Nielsen kan gøre for, at en af sine spillere ikke følger en mand, eller vinder en duel, og slet ikke for at Holmen retter den i eget net. Det er simpelthen for tyndt at give træneren skylden for at modstanderne score på standardsituationer. Det primære ansvar er spillernes !!!
Og nej, det er selvfølgelig ikke godt nok at vi lukker sindssygt mange mål ind. Men lige nøjagtigt dødbolde vil jeg ikke give Kent Nielsen skylden for. Man kan klandre ham for en masse spillemæssige ting ude på banen.
8. november, 2009 kl. 20:38
Jeg må tilslutte mig koret af utilfredse fans.
Jeg vil dog også “prøve” at fokusere på det positive.
Jeg synes at vi i perioder spiller godt. Især når MKD går ind centralt og tager initiativ.
Det kan dog irretere mig grænseløs at se på Mike Jensen og Holmen med hensyn til andenbolde. Det kan godt være de spiller godt angrebsmæssigt, men de mangler fandenivolds-heden. Vi mangler en mand som Marcus Lantz, der ville kæmpe for hver en bold. Mike og Holmén, synes jeg, er bange for at gå i en tackling midt på banen.
En anden ting der irretere mig er Morten Bisgaard, som kommentere kampen. Han siger op til flere gange at BIF halter bagefter OB og FCK. Han bruger ordet stabilitet. Ja. Vi er slet ikke stabile nok. Men det pisser mig sgu lidt af, at folk går og siger FCK er ihhh så stabile. De taber 5-0 til SønderjyskE og igen idag til AaB. Men nok om dem.
Men op med hovederne. Nu vil jeg gerne se vi stikker en kæp i hjulet på OB næste uge!
8. november, 2009 kl. 21:03
Der skal ikke herske nogen tvivl om, at det er forfærdeligt at tabe denne kamp. Vi kunne jo for fanden komme helt med i top, og sågar overtage førstepladsen om 14 dage.. PIS OG LORT!
Når alt det er sagt, synes jeg ikke vi kan klantre Kent Nielsen, Anders Bjerregaard – og hvem ellers der får den store tur herinde for, at vi taber idag.. Jeg synes faktisk vi spiller en rigtig god kamp, bortset fra nogle udfald i første halvleg. Faktisk vil jeg sige, at vi ikke er set bedre i Kents tid på den offensive bane.. Kan vi få stabiliseret vores forsvar, er vi gode.. Rigtig gode..
P.S. Kongekasse af Bernburg.. Han bliver møggo’!!
8. november, 2009 kl. 21:40
@ TBH
Enige bliver vi jo ikke men jeg synes nu ikke man må se bort fra det vi ser på banen.
Hvis træneren ikke har indflydelse på vores opdækning, har han vel heller ikke indflydelse på vores mange mål eller ? Så har han vel heller ikke indflydelse på hvordan holdet står på midten ?? det er da betænkeligt at han ikke har indflydelse på det og at han så skifter på pladserne i både forsvar og på midtbane. Skal vi så have en træner hvis han ingen indflydelse har ??
Det eneste jeg vil sige med det er at selvfølgelig er det hans ansvar hvordan vi stiller op og dækker op, ligeledes er det hans ansvar hvordan løbemønstre osv osv er på midtbane og angreb. JA vi vil tabe kampe i sæsoner (og de kommer da vel forhåbenligt tilbage) hvor vi løfter mesterskabspokalen. Men vi dækker indsikutabelt dårligt op ved dødbolde og det skal vi sku da have gjort ved istedet for at slå det hen som tilfældigheder. At vi så også indkassere mange mål i andre situationer føjer jo kun spot til skade.
Jeg hører Kent sige at statistikker kan man ikke bruge til noget osv. osv. men alligevel er det ham der siger vi i de sidste bla bla kampe har vundet bla bla, spillet bla bla uafgjort og tabt bla bla. Han bruger jo også statistik selv, og mit råd til ham vil da være at kigge på statistikken over mål indkasseret efter dødbolde. Det er et godt våben for vores modstandere men det er sku da også de eneste tidspunkter hvor du kan stillet et forsvar 100% som du gerne vil have det. Vi er garderhøje i vores forsvar og trækker altid Duncan med ned. Det må da være muligt at gøre det bedre end vi gør det nu.
Vi er det hold i ligaen der har scoret flest mål i anden halvleg. Men vi er, som jeg ser det, aldrig rigtig rigtig klar fra start. Det skal vi have gjort noget ved. Det kan ikke passe at vi først er med i anden halvleg når der er blevet råbt og skreget i pausen. Der må da være noget galt med den indledende taktik siden vi aldrig starter godt.
Tager jeg helt fejl ??
8. november, 2009 kl. 21:49
@AB
Nej, jeg er ret enig i det, du skriver.. Vi starter halvt umotiveret, som om vi alligevel ved, at vi går ind og spiller en langt bedre 2. halvleg.
- Men så stiller jeg lige spørgsmålet: Hvor mange har lagt mærke til, at vores spil faktisk bliver hævet en del, når de andre lige har scoret? Pludselig spiller vi hurtigt og kreativt, men så pludseligt, som det kommer, så pludseligt forsvinder det frie spil igen..
8. november, 2009 kl. 22:11
Det har jeg godt bemærket.
Men som fodboldspiller, hvilket jeg selv har været i mere end 10 år, så går man ALTID på banen for at vinde, og for at skabe et godt resultat.
Dette kan foregå på to måder:
1) Man kan være totalt dominerende og presse modstanderne over en hel kamp.
2) Man kan spille efter modstanderes taktik, og derved give slip på sine egne idéer.
Og det virker som om, at vi i de fleste tilfælde går på banen, med delvis arrogance, og delvis ligegyldighed om den trøje som man bærer.
Så kan man sige, at fodbolden har ændret sig osv., men der må stadigvæk fremkomme en del stolthed når man går på banen.
Dette virker dog fuldstændigt ligegyldigt for nogle af spillerne. Enten når der er modgang, eller blot når der har været noget skriveri i pressen.
Jeg tror godt selv at folk kan se hvilke spillere der snakkes om.
8. november, 2009 kl. 22:47
Kæft man bliver træt af at se holdet spille så langt under niveau! Vi mangler en defensiv badass på midtbanen der kan tackle, holde på bolde og spille den fornuftigt videre. Synes godt man kunne prøve Jatta af på midtbanen og så rykke Mike ud på kanten i et par kampe.
Nogen der ved hvordan vi stillede op?
8. november, 2009 kl. 23:31
Stephan Andersen
Randrup – Bischoff – Max – TR
Nilsson – Mike – Holmen – MKD
Duncan – Bernburg
8. november, 2009 kl. 23:58
Holmen ville jeg hellere have ud på kanten
9. november, 2009 kl. 01:01
Kent får på puklen herinde, og jeg kunne som mange andre også godt ønske mig en anden træner.
Men vi må også lige være fair, og se lidt på kampen, og vi spiller en middelmådig 1. halvleg mod et meget stærk Esbjerg hold, men har alligevel 2-2 ved pausen.
2. halveg spiller vi efter de første 5 min. fremragende. Noget af det bedste under Kent, og Esbjerg laver blot et mål ud af ingenting. Det er hamrende frustrerende, men ændrer jo ikke på, at vi spillede en rigtig god halvleg.
Vi kommer ikke helt frem til nok chancer, men har alligevel en del vi kan score på. Og igen må vi sige, at vi møder et stærk hold, som til trods for 4 scorede mål, var heldige med at tage sejren idag.
2 opdækningsfejl på dødbolde afgører desværre kampen til Esbjergs fordel. 2-4 målet var jo blot et resultat af vores satsning, og er komplet ligegyldigt. Esbjergs mål til 1-2 var til gengæld rigtig flot.
Så marginalerne var blot ikke på vores side idag, og vi spillede resultatet til trods en rigtig flot 2. halvleg.
9. november, 2009 kl. 07:43
Jeg var også enormt skuffet efter kampen i går, men kunne god se, at Esbjerg spilllede en god kamp og scorede vel på 4 ud af 5 muligheder – heraf burde 2 af dem aldrig have været muligheder. Jeg anerkender også, at Esbjerg spillede en rigtig god kamp.
En neutral tilskuer må have ment, at det var en super kamp at overvære og nok en af de bedste i superligaen.
Men når man ser bort fra det – hvilket naturligvis er svært – ja, så spillede vi faktisk en af de bedste kampe i denne sæson. Bolden blev konsekvent spillet op af banen og vi kom til rigtig mang eindlæg fra kanterne – især i 2 halvleg.
Dejligt at se, at en mand som MKD kæmpede sig ind i kampen selvom han startede utroligt skidt. Mange andre spillede en rigtig god kamp. Men Bissen spillede igen og igen en omgang alibifodbold. Han dækker kun spillerne af og presser dem ikke til fejl, hvilket gør, at Esbjerg får en masse småspil foran vores felt i den side som han dækker op.
I nogle hjemmekampe har Max ligget alt for langt tilbage – i stedet for at presse spillet op. I store perioder i denne kamp lykkedes det at få ham til at ligge forsvarslinien højt oppe på banen, men så scorede de desværre i stedet på dødbolde og et dumt mål, hvor spillerne tror spillet skal stoppes. Det sidste mål regner jeg ikke rigtig med.
Der skal simpelthen købes en midterforsvarer – og en af den slags som er leder af forsvaret, da Max ikke evner at kommunikere med forsvaret og dirigere det. Han er i mine øjne en rigtig god spiller, men en duel spiller og ikke en leder.
Og så er jeg også i tvivl om træner holdet. Er ikke sikker på, at Kent har samlet et ordenlig hold af medtrænere. Daugaard er uden temperament og Skovdal er vel bare en uddannet fysisk træner, som er blevet forfremmet. Det er i hvert fald ikke en mand som spillerne har nogen respekt for, hvilket kan ses til træning.
Kent skulle måske have haft en gammel rotte som Lars Olsen fik i OB ved sin side.
9. november, 2009 kl. 09:49
Mange rigtig gode kommentare og analyser af endnu et nederlag , endnu en skidt kamp af os !! Og denne kamp er helt klart et super godt billed på hvad der er galt – for det er endnu en af disse kampe som vi godt kunne have vundet – men som vi desværre også kunne godt kunne tabe , og det gjorde vi så..
Det jeg prøver at sige er at det er alt for tilfældigt om vi vinder eller taber – vi vinder aldrig mere en “sikker” 2-0 sejr , vores kampe kan hele tiden gå begge veje og det er ikke os der går ind og afgør det – nærmest tilfældigheder der afgør det , OG DET ER JEG PISSER TRÆT AF……
Hvis man skal bedømme os på vores spil det sidste år , så står vi der hvor Esbjerg , AGF , AAB og OB altid har stået – nemlig at nogen gange går det godt og andre går det skidt , og i små og mellem klubber er det helt fint , det er sådan livet er for den slags klubber ! Vi er ikke en topklub her for tiden , vi spiller ikke som en topklub – vi har vores smukke historie og yderst flotte fortid der gør at vi stadig ser os som en topklub , men det er også det eneste vi har !!
Vi er bombet tilbage , simpel hen kørt ud på et sidespor hvor vi under ingen omstændigheder høre hjemme… Her inde snakker vi meget om hvis skyld det er og hvad pokker vi der skal gøres – er det spillerne ? Træner teamet ? Bjerregård x 2 ? Er det Laudrups skyld fordi han forlod nærmest midt om sommeren ?
Ihvertfald er det sådan at hvis en virksomhed ikke køre ordentligt – selvom man køber alle de mennesker til virksomheden som man ønsker og derved sætter det bedst mulige hold og så alligevel konstantere at det hele bare ikke fungere som man havde tænkt – ja så må ledelsen træde i karekter og gøre hvad der skal der gøres for at nå de mål , man har sat sig for … Sværere er det faktisk ikke – men det er måske her problemet ligger ?
Er ledelsen enige i at vi MEGA KÆMPE problemer ? At vores spil overhovede ikke funker ? At vi er milevidt fra at være bare i nærheden af at nå vores mål ? Ja det må spørge sig selv om – men man skal ikke forvente et svar , for vores ledelse kommer aldrig aldrig aldrig med nogen former for udmeldelser om nået som helst !!!
4-0 mod FCK , 2-4 mod Midtjylland , 4-0 i Silkeborg ( ?? ) , 1-0 Vejle ( endnu mere ??? ) , 2-4 Esbjerg …… Behøver jeg at sige mere , goodbye Kent , du var en frisk chance som måske ku ha gjort det – men det har du ikke gjort – ta det som en mand og pak dit happengut og find et andet sted , for det her går bare ikke …. : (
Gud ved hvad pokker AB og PB render rundt og laver ??? De har måske mere end nok at gøre med at redde sit eget skind – det er mildt sagt dybt frustrende og på kanten af at være dybt latterligt at ingen siger noget – mens vores spil på 12 måned ikke hænger sammen og uanset hvem vi købe eller uanset hvordan vi stiller op ja så funker det bare ikke…
SÅ GØR DOG FOR POKKER NOGET – DET ER SGU JERES JOB ……..
9. november, 2009 kl. 09:50
Jeg mener så modsat mange andre at vi frem af banen spiller en flot kamp, bortset lige fra de første 15 minutter. syntes klart det er den bedste kamp vi har spillet i denne sæson, offensivt altså. Og egentlig er defensiven heller ikke dårlig i spillet på banen, det er de så tilgengæld ved hjørne. målet tilo 1-2 kommer jo af at vores venstre back ligger og er skadet, en katastrofe at dommeren ikke fløjte med det samme thomas tager sig til hovedet, så skal der nemlig fløjtes af, som dommeren så rigtigt også gjorde 10 minutter før da jesper lange havde slået hovedet. Men esbjerg har vel egwentlig kun et skud på mål udover deres scoringer.
Vores mål til 2-2 var helt fantastisk godt opspil, var virkelig sjovt at høre folks utilfredshed da den var blevet kørt tilbage et par gange, men det viser god tålmodighed og tror vi havde bolde 4-6 minutter uden den rørte en esbjerg fod. ved godt det er heldigt den bliver sendt i mål af esbjerg mand, men derfor var opspillet super flot alligevel.
Og mener simpelthen det er for tyndt at give kent skylden for noget idag. det er ksu ikke hans skyld vi ikke kan vinde en hovedstøds duel i eget felt. og det er ellers ikke længe siden en del herinde sagde de hellere ville se vi spillede lidt bedre selvom det betød nederlag. så i må da være glade for kent idag?
9. november, 2009 kl. 11:59
@ morten l
enig
@ simon_stof
Man kan som sådan ikke være uenig i, at Kent ikke selv kan vinde hovedstødsduellerne for os. Men det er da himmelråbende relevant at diskutere om man skal dække zone eller mand mand. Om man skal have én stående ved bagerste stolpe eller hvad man skal gøre når målene pisser ind på dødbolde. Jeg kan simpelthen ikke se at det ikke er en træners opgave at få rette disse ting. Jeg ser ingen forbedringer i vores opdækkning ved dødbolde og de 12-15 brøndbyfans som jeg “privat” deler tanker med omkring vores spil kan alle se at vi ikke kan dække op på dødbolde, så det må sku da være noget om snakken.
For mig er det ikke det vi taber 2-4 da det sidste mål er en logisk konsekvens af det pres vi ligger. Men at vi taber “2-3″ er stadigvæk formeget og stadigvæk ikke godt nok på hjemmebane. Jeg kan ikke mindes en periode hvor vi har dækket så dårligt op på standard situationer og det skal vi sku have lavet om på.
9. november, 2009 kl. 19:54
Prøv nu lige at høre her !!!
Det er fuldstændigt UACCEPTABELT at lukke 4 mål ind på eget græs. Længere er den ikke. Ethvert andet hold havde rodet gevaldigt rundt i opstillingen til næste gang, men ikke her.
Næ nej det går jo nok. Kent er dog lige blevet enig med sig selv om at de er under pres nu. FLOT Kent. Godt set.
Er 100 % enig med Morten I. Rigtigt godt beskrevet.
10. november, 2009 kl. 09:35
Er slet ikke enig i at der bør rodes godt rundt i opstilling inden næste kamp, for som sagt syntes jeg vi spiller godt frem af banen i søndags og ved helt ærligt ikke lige hvem vi skulle smide ind i stedet for, som er bedre til at dække op på dødbolde?? jeg håber lidt at den eneste ændrig bliver på højre kant hvor mike jensen glider ud og så gisla ind på midten når det nu er ob vi skal møde, for det bliver en meget fysisk kamp og det virkede godt i ålborg med den store islænding