Optakt: Kan Brøndby tæmme løverne?
2. maj, klokken 0:20 af Michael Haddar
Nu kommer kampen. Henrik Jensens svendeprøve. Glem OB. Glem Esbjerg. Ja, glem også AGF. Glem alt andet. Søndag eftermiddag kommer ærkerivalerne, arvefjenderne på besøg. Kan Henrik Jensen finde formlen til at tæmme de københavnske løver, vil det være svært ikke at anerkende den kæmpe positive effekt han har haft på Brøndby.
De mange blå/gule fans har sukket længe efter en sejr over FC København. Kent Nielsen hentede aldrig den prestigefyldte sejr, og sidste gang Brøndby trak det længste strå, var helt tilbage i august 2008. De mange hjemmebanefans hungrer efter sejren. Spillerne hungrer efter sejren. Men mest af alle, hungrer Henrik Jensen efter sejren. Hvis han henter alle tre point vil han for alvor have cementeret sig selv som Vestegnens Frelser.
Brøndby har mest at vinde
Hjemmebanefavoritterne står umiddelbart til at kunne hente mest ved en sejr. Det vindomblæste hold fra Vestegnen, vil kunne bevæge sig et stort skridt tættere på bronzen, og hente et kæmpe moralsk boost ved at besejre de forhadte rivaler, der må betegnes som pæne favoritter. Sæsonen som helhed vil næsten være reddet, og foråret i særdeleshed.
Dermed ikke sagt, at københavnerne intet har at spille for. Bevares, de kan tage et gigantisk skridt mod endnu et mesterskab med en sejr, og tre point ude mod Brøndby er vel også værd at tage med. Men sejr eller ej, er det vel de færreste der reelt tror OB fortsat kan true FC København i guldkampen, og Brøndby har de seneste to år været så tandløse, at en sejr søndag nærmest vil blive taget for givet.
Der er ingen tvivl om, at Brøndby efterstræber sejren mest. Hele Brøndby Stadion vil råbe, skrige og sukke efter en sejr, men vil det være nok når bolden ruller?
Sejren skal komme indefra
Skal de undertippede værter hente den eftertragtede sejr, skal det ske på baggrund af netop viljen. Brøndby skal kæmpe, slås og fighte sig til et godt resultat. En stram disciplin og den selvtillid og tro på egne evner holdet udviste mod Esbjerg, er et must. Spiller for spiller er FC København ganske enkelt et bedre mandskab, og som hold har de forsvarende mestre både et højere top -og bundniveau.
Det betyder ikke at Ståles tropper kan være sikre på sejren, men Brøndby skal – for at bruge en omskrivning af Henrik Jensens ord – fandeme være dygtige, hvis løverne skal sendes hylende hjem.
FC København
Ståle Solbakken har udtaget følgende spillere:
01 Jesper Christiansen
02 Zdenek Pospech
04 Hjalte Nørregaard
05 Ulrik Laursen
07 Ailton Almeida
08 William Kvist
10 Jesper Grønkjær
11 Cesar Santin
12 Peter Larsson
13 Atiba Hutchinson
14 Dame N’Doye
16 Thomas Kristensen
17 Oscar Wendt
19 Bryan Oviedo
20 Martin Vingaard
21 Johan Wiland
25 Mathias Zanka Jørgensen
27 Thomas Delaney
Solbakken må se bort fra forsvarskrumtappen Mikael Antonsson, hvilket sandsynligvis give spilletid til den detroniserede anfører, Ulrik Laursen.
90minutter.dk gætter på denne startopstilling:
Z. Pospech – M. Zanka Jørgensen – U. Laursen – O. Wendt
W. Kvist – H. Bo Nørregaard – A. Hutchinson – M. Vingaard
C. Santin – D. N’Doye
Brøndby IF
Henrik Jensen satser på følgende trup, forud for opgøret mod FC København:
16 Stephan Andersen
01 Michael Tørnes
04 Remco van der Schaaf
05 Jan Frederiksen
06 Samuel Holmén
08 Mikael Nilsson
09 Alexander Farnerud
10 Martin Bernburg
13 Peter Madsen
15 Jon Jönsson
18 Nicolaj Agger
22 Ousman Jallow
23 Michael Krohn-Dehli
24 Mikkel Bischoff
26 Mike Jensen
27 Jan Kristiansen
29 Daniel Wass
33 Daniel Stenderup
39 Jens Larsen
Henrik Jensen råder atter over Martin Bernburg, men er næppe klar til en plads i startformationen. 90minutter.dk forudser, at Jensen vægter kontinuitet højt, og stiller op som følger:
D. Wass – R. van der Schaaf – M. Bischoff – M. Nilsson
S. Holmén – M. Jensen – J. Larsen
A. Farnerud – O. Jallow – M. Krohn-Dehli
Statistik
Dommer: Lars Christoffersen.
Linjedommere: Henrik Sønderby og Torben Jensen.
4. dommer: Emil Laursen.
Brøndbys kampe i Superligaen med samme dommer.
Det er første gang, Lars Christoffersen skal dømme et opgør mellem Brøndby og FCK.
Indbyrdes opgør i Superligaen.
37 kommentarer til “Optakt: Kan Brøndby tæmme løverne?”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
2. maj, 2010 kl. 01:54
God optakt som sædvanligt… Håber på denne opstilling:
—————- Stephan Andersen——————-
Daniel Wass Remco van der Schaaf Mikkel Bischoff Mikael Nilsson
————–Mike Jensen Samuel Holmén—————-
—-Jan Kristiansen Alexander Farnerud Michael Krohn-Dehli—–
———————Ousman Jallow———————–
Jens Stryger Larsen er god for vilje og fight men der er han stadig for ung til sådan en kamp og dens enorme betydning men som indskifter er stadig aktuel hvis han ikke starter inde… Jeg er overmodig og siger 3-0 på mål af Michael Krohn-Dehli, Martin Bernburg som kommer ind fra bænken og Jan Kristiansen… GOD KAMP TIL ALLE OG LAD OS TAGE DEN SEJR OG ET AFGØRENDE SKRIDT I KAMPEN OM BRONZE OG EL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. maj, 2010 kl. 02:05
Fin optakt, men.. Jeg synes vi skal passe på med at kalde det for “Henrik Jensens svendeprøve”.
Der er ingen tvivl om at FCK har både et bedre hold og et bedre spillekoncept end vi har. Henrik Jensen har ikke selv opbygget holdet og flere af spillerne holder slet ikke niveau, fx har vi ligaens næstdårligste forsvar. Derfor vil alt andet end en sejr til fuckerne være en overraskelse, og skulle vi gå hen og tabe som ventet, så vil det altså ikke være en kæmpe katastrofe. Henrik J vil i alle fald have gjort meget godt for holdet, og vi vil i alle fald være i begyndelsen af en opbygningsperiode.
Opbygningsperiode, suk, ja, den har vi hørt mange gange de seneste år, men jeg tror på den denne gang, især hvis vi kan beholde Henrik J som styrmand i en længere periode. Tiden med strømlinede, idealistiske løsninger må være ude, lad os nu bare holde fast i et koncept der virker og få vundet nogle fodboldkampe. Henrik J kender hver en afkrog af vores klub, og jeg er sikker på, at han vil kunne sætte sit tydelige aftryk på klubben, så vi igen kan snakke om “Brøndby-ånd” og alt det her, vi nu i lang tid har efterlyst.
Om vi vinder eller taber til FCK, så er jeg sikker på at Henrik J & Co. nok skal gøre det helvedes svært for FCKerne at tage point med hjem. Svendestykket kan passende vente til næste år, hvor HJ skal vise om han kan få os i CL.
God kamp til alle!
Hov, i øvrigt tror jeg at Jan K starter inde på bekostning af enten Stryger eller Farnerud, for at få et overtag på midtbanen fra kampens start.
2. maj, 2010 kl. 08:02
@BIFALWAYS – Lækker opstilling. den er lige i skabet.
@A-John – hvis ikke Farnerud starter inde har HJ ikke bestået hans svendeprøve, jeg vil næsten sige det samme hvis stryger starter inde. Stryger er den mest overvuderet spiller vi har i truppen. Han løber og løber men får ikke en skid ud af det. Ind med Jan K istedet stryger.
GO BIF
2. maj, 2010 kl. 08:16
A-John er enig i både opstilling og omkring svendeprøven. Det er hårdt, at sige det er Henriks svendeprøve, men kampen i dag kan måske alligevel give et billede af, hvordan han takler disse store opgør, altså om han kan finde den rette holdopstilling, den rette atitude hos spillere, den rette disiplin osv.
JanK bør starte inde, JanK har det overskud til lige, at løbe den ekstra meter. Jeg synes også JanK pt. virker mere målsøgende end både Farnerud og Stryger.
Hvis Farnerud starter inde, så håber jeg han har fattet, at han skal slippe bolden med det samme, hvis vi skal gøre os håb om, at slå fck, så skal vi finde det hurtige omgangsspil, der bliver ikke tid til at polere bolden.
2. maj, 2010 kl. 08:37
@ Allen Iverson
Du kan argumentere herfra og til evigheden om hvor godt du synes Farnerud har spillet. Men han har altså ikke gjort en forskel der har udmyntet sig i sejr indtil nu. Du kan mene at det er det samme for Jan K, men hans fighter indstilling er væsentlig anderledes end Farneruds. Derfor kunne man sagtens forestille sig Jan K starte inde. Hvad enten det bliver den ene eller den anden er mit store ønske blot at personen kommer igang, det mangler begge spillere.
2. maj, 2010 kl. 10:18
Det er er vel ikke helt rigtigt ang. farnerud. Han scorede ihvertfald mod randers i starten af sæsonen (1-1). Samtidigt har han mange giftige afleveringer bla. i AGF kampen.
2. maj, 2010 kl. 11:18
Idag har vi brug for en helstøbt indsats, ingen må falde igennem, det er der simpelthen ikke råd til.
Det bliver spændende omkring opstillingen, jeg tror Henrik Jensen vil stille op således:
SA
Randrup Remco Bis MN
Holmen Mike
Stryger Farnerud MKD
Jallow
Jeg tipper en 2-1 sejr til BIF
2. maj, 2010 kl. 11:43
Allen Iverson… hvad er det for en AGF kamp du taler om, for det kan da ikke være den fra sidste uge. Farnurud er og bliver aldrig en hold spiller. manden er total ego og bare han er 20 meter fra feltet, ser han ikke op men kun har tanke for at score. det er som så også ok, hvis man har kvaliteten til det, men det har han altså ikke.
hvis dette bliver vores 5 forreste ser det godt nok tyndt ud, og tror vi bliver overløbet. hverken Farnurud eller Krohn-Dehli er fødte til at forsvare, ikke en gang højt oppe på banen. J. Larsen holder bare ikke klasse og jeg har ikke endnu set ham lave noget defensivt, så er der kun Holmén og M. Jensen til at holde stand på midtbanen og det er på ingen måde nok. så bliver M. Jensen frustreret og laver grimme frispark, for gult og måske rødt.
Start 11ér / udskiftningsspiller
Jeg vil gerne tilbage til 4 – 4 – 2 og her er mit bud.
S. Andersen
D. Wass – R. van der Schaaf – M. Bischoff – M. Nilsson
S. Holmén – M. Jensen – Jan Kristiansen – M. Krohn-Dehli
O. Jallow – Peter Madsen/Martin Bernburg
Hvis vi skal stille op i 4 – 3 – 3 med vægt på forsvar kunne man prøve den frække.
Andersen
Wass – R. van der Schaaf – Bischoff – Frederiksen
Kristiansen/Holmén – Jönsson/Jensen – Nilsson
Madsen/ Farnerud – Bernburg/ Jallow- Michael Krohn
Kan vi så holde fck fra målet de første 15 min, tror jeg på vi er godt på vej, og kan hive mindste 1 point – og ja det gør sku ondt at sidde her på forhånd og være glad for et point, på hjemmebane – også selv om det er fck.
2. maj, 2010 kl. 13:57
Jan K eller Stryger, Farnerud eller Jan K. Det betyder ikke så meget for mig, ligesom jeg heller ikke vil kalde det HJ´s svendeprøve.
Det der betyder noget er at det kommer til at gøre ondt på de hvide ludersønner inde fra F U C K, det skal komme til at gøre rigtig ondt, både fysisk men også verbalt!
Glæder mig så meget til at høre Faxe-tribunen blæse de små hvide drenge baglæns ud af stadion.
Citat Henrik Jensen: “Det kan godt være vi ikke vinder, men så skal de andre godt nok spille godt”. Nu spiller Brøndby I.F på hjemmebane og det er med DK´s suverænt bedste publikum i ryggen, så kom an FCK, velkommen til helved!!!
Brøndby til jeg dør!
2. maj, 2010 kl. 17:43
Farnerud med fra start. Så må han gerne gerne spille op til det vi tror han kan !!
2. maj, 2010 kl. 21:08
@Dupont-DK
Ja det var den seneste kamp mod agf. Han havde 3 giftige afleveringer og selv en på overlæggeren.
Idag spillede han så vist ikke særlig godt (så ikke kampen da jeg var til konfi på øen Mors, af alle steder). Så jeg giver mig han passer ikke på holdet men hvor ville jeg da ønske han gjorde, for han har nogle gude kvaliteter og ville være fantastisk på et fungerende brøndby hold.
2. maj, 2010 kl. 21:17
@ Allen Iverson
Jeg synes nu bestem han var en af de bedre. Det er ikke hans skyld vi taber i dag.
Idag koster først Jens et mål. Derefter passer Wass ikke sin rolle ved 0-2 målet.
Over hele kampen synes jeg vi er dem som har spillet mest, mens fuckerne kan afvente vores fejl. Ligesom sidste gang vi mødte dem.
Henrik eller Kent er ligefedt synes man at måtte mene.
Ingen af dem viser taktisk snilde. Et tydeligt eks. er at gange hvor vi får Ulrik ud og løbe med en af vores er 0.
Taktisk er vi stadig fucking miles away. Teknisk og fitness synes at være ok.
2. maj, 2010 kl. 21:25
@Forza BIF: Citat Henrik Jensen: “Det kan godt være vi ikke vinder, men så skal de andre godt nok spille godt”
til det er der kun få ting at sige: en ting kunne fx være. ‘Talk is cheap.’
det er muligt at det ikke var Henriks svendeprøve, men vi skal altså ikke tale den mand op til en fast stilling. Det er ALENE hans resultater han skal bedømmes på.
Til det lader vores kampe altså endag meget tilbage at ønske.
Til notis vil jeg da gerne sige jeg er stolt over at vi spiller klart bedst i dag. Men Henrik viser IKKE at han kan noget, som ikke 11 andre trænere i superligaen også kan.
2. maj, 2010 kl. 21:26
@Kapper
det glæder mig at høre. Som sagt så jeg ikke kampen. Mine ord er begrundet udfra p3s dækning af kampen. De mente farnerud var anonym, men gav desuden store roser for vores pres i anden halvleg. Her roste de faktisk HJ taktiske snilde og måden at opløse fcks forsvar. Men hvad nytter det, vi tabte. FUCKING PIS.
2. maj, 2010 kl. 23:14
A-John, ganske god og rammende optakt du skrev inden kampen.
Spillemæssigt er vi overraskende godt med. Og får lagt det tryk vi skal, på vores hjemmebane.
En spiller i Grønkjær klassen, får FC ikke mulighed for at købe igen, den dag han stopper. At han snørrer en ung spiller som Wass, er ikke så overraskende. Og de er hurtige til at følge op på chancen.
Jens S. får ikke clearet ved første mål, og det er også fejl som unge spillere kan komme til. Udover det, så synes jeg egentlig han får vist nogle gode ting.
Mike overraskende mig, sammen med Krohnli, synes jeg han var bedst for vores hold. Han er fræk, modig og tør nogle ting. Det skaber nogle gode og overraskende momenter på vores midtbane.
Holmén viser ikke det store. Og Farnerud kan spille på små områder, men han burde have niveau til at træde i karakter i en sådan kamp, men får ikke sat det store aftryk.
Jallow er i menneskehænder, og ville klare det bedre bag en target spiller. Med lidt mere held idag, så kunne han godt have scoret en enkelt pind.
Vi turde spille op mod dem idag, det skete ikke en eneste gang under Kent.
3. maj, 2010 kl. 01:07
@ Jonson PL: Tak for rosen. Jeg er ikke enig i at vi ikke turde spille mod dem under Kent, faktisk synes jeg vores sidste kamp i Parken (som vi også tabte 2-0) var bedre end den i dag. Det ændrer ikke på, at jeg er glad for at Kent er væk, og at jeg stoler på, at Henrik J er den rette mand for Brøndby nu og i nogle år frem.
FCK har bare et bedre hold end os, desværre. Jeg synes hverken Wass eller Mike har klassen (endnu?) til at spille sig til en fast plads på holdet. Forhåbentlig kommer Randrup og Jatta snart tilbage. Mike viste både mod og vilje, men defensiv midt bliver han aldrig. Ham og Holmén står uden for feltet og glor på at Zanka løber lige forbi dem og scorer, og Mikes attitude senere da han blev rundet af – var det Pospech? – er også utilgivelig. Enten skal han have en anden plads på holdet, eller også skal han ud. Mike kostede i mine øjne det første mål og Wass det andet. Wass er igen (igen igen) blevet en dyr herre at have løbende rundt dernede, han koster ca. et mål pr. kamp. Det holder ikke i længden.
Farnerud spillede også en lortekamp, ligeså Holmén, Remco kan jeg ikke holde ud at se på, og resten spillede højest en omgang alibifodbold. Stephan og Stryger var vel vores bedste. Bischoff og Nilsson var vel også ok. Jallow kæmper og kæmper og det er også fint, men han burde nu få lidt mere ud af det.
Og så er jeg evig træt af at se MKD og Farnerud stå på kanten af modstanderens felt og aflevere tilbage i banen, i stedet for at blæse på mål. Det kan godt være det handler om selvtillid, som Henrik J siger, men på det niveau burde de sgu’ kunne sparke til en bold fra kanten af feltet – altså, helt ærligt! Det er seføli også træls at se Mike J tonse til bolden fra 20 m uden for feltet hele tiden: hold nu op, Mike, det bliver jo aldrig farligt.
Nå, men der var da også positive aspekter at tage med fra kampen, men vi skal vist sætte vores lid til fairplay-pladsen i Europa – bronzen virker meget langt væk nu. Lad os så få skibet Holmén af sted og snuppe Zimling og Sølvi til sommer. Når vi så får Thomas R, MvS, Jatta og Randrup tilbage fra skader, og hvis Bernburg kan holde, så kunne det – med den rette træner og en lille smule konsistens – faktisk godt gå hen og se fornuftigt ud til næste sæson.
3. maj, 2010 kl. 01:52
At det er Wass’s mål nummer er jeg klart uenig i. Han bliver efterladt i midten med N’Doye og det er ikke en duel han kan vinde. Hvis Nilsson og især Bischoff havde gjort deres arbejde i siden ordenligt var de enten slet ikke kommet til indlæg eller kommet til det fra en dårligere position.
Nyt midterforsvar, Jatta fri for skade og en ny angriber.
3. maj, 2010 kl. 05:31
Er også klarrt uenig i første mål. Mike Jensen står bare og kigger på zanka da han scorer. Er hans mand han lader løbe fri inde i feltet og nemt kan scorer.
3. maj, 2010 kl. 08:16
@A-John
Jeg kan virkelig ikke forstå, du sætter spørgsmåltegn ved Mike Jensen. Som jeg så det, var han den klart bedste i går sammen med Krohn-dehli.
3. maj, 2010 kl. 09:18
Man kan vel ikke beklage sig over hvor svært det må være at være træner, for se nu her inde… Der er endnu ikke så mange indlæg og dog er vi meget uenige om hvem der spillede godt og hvem der er skyld i de 2 mål.
Set her fra er det da klart Stryger der laver den første fejl på en ganske nem og ufarlig bold som han ikke kan enden temme eller blot losse væk – end sige ramme den. Ud over dette ser jeg altså ikke meget til ham, og at det er lykkes Stryger at holde Kristiansen er en gåde for mig. Faktisk sker der jo først noget da han kommer ind. Der kommer overlap og gemmebrud på fløjen, vilje til at vinde, og lidt tankevækkende at det var Kristiansen som eneste spiller der fik gult. Det er da den vilje der skal frem hvis bronze stadig skal have en lille chance. Det er vel også på tide at vi for to mand helt fremme, og ikke blot overlade alt til Jallow. Jallow er god inde i feltet og skal ikke ligge og kæmpe om bolden ude på banen, hvor den alt for ofte blot bliver sparket på til ham. Det siges jo at N’Doye har en storebror der spiller, vist nok i Tyrkiet og som står uden kontrakt til sommer, og som skulle endda være bedre en lillebror N’Doye. Hvis fck kan få så meget ud af en spiller, kan Brøndby vel også bruge sådan en fyr….. Så glæder jeg mig også til Jetta bliver klar igen. Jeg er vildt positiv overrasket over hvor god han p.t er og tror virkelig at hvis han for lov at spille flere kampe, så han vi en spiller der meget snart er fuldt på højde med Retov på sine bedste dage.
Men nu er det tid til at se frem og derfor glæder jeg mig nu til de sidste 3 kampe for det må da være de sidste kampe for : Holmén Nilsson Farnerud Jönsson Bischoff, for hold op de er ringe og en fornærmelse for en klub som Brøndby.
Omkring træner er jeg meget i tvivl. Man ved hvad man har, men ikke hvad man for. Men igen, næsten hvilken som helst træner kunne vel ikke gøre det dårligere end K.N så ud fra det, er alt jo bedre, men om det så er godt nok er jo et andet spørgsmål. Ved godt at I nok nu er mange der ryster godt og grundigt på hovedet af mig men prøv den her. Klubben har alt for længe været en mellemvare i ligaen, også selv om vi helt ser os selv som tophold. Måske vi har mere brug for en træner der kan bygge op, frem for en træner der vil spille hæl og tå. Derfor hvad med om klubben forsøgt at få fat i en af de to træner der er DK som kan det job – og så kan vi andre jo mene om dem hvad vi vil. Men de to gange Ove Pedersen/Christen er træner der igen og igen har bevist de kan genrejse en klub. Det er nok de to mest kedelige træner at høre på, som fan, men de for deres job gjort. De har så aldrig haft muligheden i en topklub men tror faktisk at de ville gøre det godt og genrejse Brøndby.
3. maj, 2010 kl. 10:00
Vi har ikke heldet og dygtigheden i de afgörende situationer. Jallow har et par halve chancer og Jan K har skuddet på stolpen. Det er ärgeligt og irriterende, men jeg kan leve med det når indsatsen er som den er.
Med hensyn til mod, vilje, selvtillid og engagement har holdet beväget sig med syvmileskridt under Henrik J. Det er også det förste skridt i jagten på at få det optimale ud af truppen. Det nytter ikke noget at vi for eksempel pröver at gå ud og finde en angriber til at sparken bolden ind hvis holdet (som under Kent N.) ikke tror på dem selv.
3. maj, 2010 kl. 11:02
@ Dupont-DK. Jeg er for så vidt enig i at det er Jens og Wass, der koster mål idag.
Sådan er det når vi må bruge 3.valget (wass står i min bog efter Randrup og Nilsson som Højreback). Vi spiller bedst mener jeg, men taber stadig.
Surt men shit happens.
Det vigtige er vel at vi få en træner, der får det optimale ud af de spillere vi nu engang har. At disse spillere spiller op til deres bedste. Det var tydeligt at under Kent var ingen i deres bedste form (synes jeg i hvert fald). Under Henrik synes jeg ikke rigtig at vi viser mere end under KN, hvis vi bort fra ny gejst (som ALLE andre træner skift også ville gi’ holdet)
Så er det vel ligemeget om vi skal købe en eller to stjerner, hvis Henrik ikke formår at få det optimale ud af dem heller?
Taktisk har han endnu ikke vist meget synes jeg. fortæl mig hvilken kamp vi får point pga. Henriks taktik?
(Derfor var jeg glad for Laudrup i sin tid. Jovist han ‘fik’ et godt hold, men han gjorde dem hver især bedre under hans ledelse.)
Så jeg er da helt med på de 2 du siger kunne være en mulig ny træner.
Men eftersom vi har lavet underlige beslutninger vedr. denne post siden Møllestenen, så er mit gæt at vi får Henrik som fast mand næste sæson. At vi slutter som nr. 4-5 under hans ledelse, at vi ingen pokal vinder og at vi iøvrigt INTET har at gøre i evt. Europa ligaen og at jeg iøvrigt stadig er jubleidiot og smider mine penge efter dem.
Huhaj hvor det går her i tosseland.
3. maj, 2010 kl. 11:35
Tja – desværre sad jeg følelsen af, at det aldrig rigtigt blev farligt nok. Men det er altså ikke meget der mangler før, at vi får point.
Fremfor alt – glem nu tilsviningen af Mike. Han glemmer Zanka ved det mål, hvor Stryger burde have afværget situation tidligere. Men ellers er han en af vores 2 bedste. Holmen derimod – raus – pinlig og dårlig indsats.
Mht. mål nummer 2. Remco efterlader store stærke N’Doye sammen med Wass. Altså det er her, at der skal tages ansvar som stærk midterforsvar. Ser faktisk målet som 80% Remcos og 20% Wass’. Glem negativitet omkring Wass – han er vores Alves. Når vi bliver presset på kanterne, hvilken må forventes mod FCK, så er han ikke manden til backen. Så simpelt er det. Ergo – fejl af træner her.
Mht. Jallow – bare ikke farlig nok. I nuværende system måske egnet på kanten, når der skal presses – ellers bedst som 2. angriber i 4-4-2. Hvem sagde Djiby Fall?
Sidst men ikke mindst. Sad og græd i går omkring 20.45, da jeg så sammendrag fra Nordsjælland – Randers. Tænk sig at vores vaklen mellem 4-3-3 og 4-4-2 har kostet os Toby. Bare han var solgt med en tilbagekøbsklausul
3. maj, 2010 kl. 12:01
Jeg synes klart at Henrik Jensen har påvirket spillet med sine taktiske ændringer. Den første sejr i Sønderjyske og sejren i OB er da kommet efter fine taktiske oplæg og blandingen mellem 4-5-1 og 4-3-3 har da fungeret indtil videre.
Erkendelsen af at spillerkvaliteten ikke er højere må også komme. Han sagde det faktisk selv HJ. Vi har bare ikke en start-11′er eller de først 17-18 mand som er gode nok til at kæmpe med om guldet. Bliver et par af de spillere i startopstillingen som virker svage skiftet med klassespillere så vil det allerede se en del bedre ud.
3. maj, 2010 kl. 13:06
@ therpe99
Toby er blevet god pga. af en god træner som spiller et godt og spændende system – og hvis vi ikke henter Morten Wieghorst til Brøndby som cheftræner i sommerpausen begår vi endnu en stor fejl.. Wieghorst vil passe perfekt ind i vores klub, og til vores mandskab..
Lad nu værre at forlænge med HJ.. Det bliver ikke ham der gør os til mestre – hverken næste år eller senere..
3. maj, 2010 kl. 13:25
Synes også helt klart at Morthen Wieghorst kunne være en spændende træner i Brøndby. FCN formår at spille på højt teknisk niveau og de nuværende brøndby-trænere har været ude at sige det gerne vil spille som Barcelona, så det er bestemt helt klart et match.
Desuden har ledelsen været ude at sige at de vil have nogle ægte Brøndbyfolk ind i klubben og det er Morten Wieghorst bestemt..
3. maj, 2010 kl. 13:48
Synes Dupont-Dk vedr. træneren har fat i meget af det rigtige.
Personligt vil jeg ikke direkte sige, at jeg synes at Wieghorst skal være træner, eller at HJ IKKE skal være det. Det ved jeg slet ikke nok om de to trænertyper til at vurdere.
Tror dog (og håber) at BIFs fans og bestyrelse vil skrue forventningerne lidt ned til næste sæson. Som Dupont-DK også er inde på så skal BIF bygges op før vi kan snakke om mesterskab. Det tager lang tid. Se bare Juve f.eks.
Man skaber ikke et mesterhold over natten eller over en sommerferie. Det handler om kontinuitet og kvalitet over en længere periode, og det har BIF bare ikke. Forsvaret er for ringe, og det kreative er for tiden samlet omkring 2½ spillere. Mike, Krohn-Deli og Farnerud(½).
Målsætningen bør være guld i 2012 (eller senere)!
3. maj, 2010 kl. 14:49
Jeg synes ikke der er så meget positivt, klart 0-2 nederlag og stort set samme historie som under Kent Nielsen.
Dem der troede at det var nok bare at skifte træner må vist revurdere deres synspunkt.
Som andre er inde på, så er der dybereliggende problemer mht. trup, spillerindkøb, sportslig ledelse og kontinuitet i trænerstolen, som bare bliver ved med at have konsekvenser. Og derfor bliver Brøndby ved med at ligge og rode langt efter FCK så længe der er rod i ledelsen. En ny stærk (dygtig) sportslig ledelse og træner er eneste vej frem.
3. maj, 2010 kl. 16:31
Ove Christensen kunne absolut være et godt bud på en ny træner. Det kunne faktisk være spændende at se hvad hans taktiske evner kan gøre ved vores trup. Randers er vel den første klub med en relativ god trup, som han har fået ansvaret for. Og det er gået ganske fint – for nu at sige det på jysk.
Samtidig ville valget af ham banke lidt realitetssans ind i fans og omgivelser: Vi bliver ikke mestre næste år og formentlig heller ikke året efter.
HJ vil være et typisk Bjerregaard valg, men også umådeligt visionsløs.
3. maj, 2010 kl. 16:49
@Andsbjerg – Touche, Wieghorst vil være usandsynlig spændende for os. Bør være målet
3. maj, 2010 kl. 18:08
Henrik Jensen er visionsløst, men Ove C er et spændende bud. Overlæggeren bliver forhåbenlig flyttet højere op end Ove P/C.
Enig omkring Wieghorst. Virker som en træner med fremtid, han mangler dog stadig at præsterer fuldt ud med FCN.
3. maj, 2010 kl. 18:39
Det er nu heller ikke fordi det er let for ledelsen, det med træneren.
Jeg har godt nok svært ved at finde en træner (som er mulig for os at hente), der ikke har væsentlige fejl eller mangler at vise nok inde for træner faget.
Jeg har dog fundet et par og vurderet dem efter MIN holdning til:
-Taktisk snilde (taktik, evnen til vinde point vha. korrekt taktik.)
-Teknisk kvaliteter: Spillet på banen ud fra: fart, spilsystemer mand og mand imellem osv.
-Samt om den pågældende træner får det optimale ud af sin trup. Det synes jeg er meget vigtig.
Wieghorst mangler lidt mere… lidt mere taktisk og lidt erfaring, men har et positivt syn på fodbold. Taktisk ok. Teknisk God. Optimale ud af sine folk: God
Ove P/C er måske begge det modsatte af Wieghorst, omend de endnu ikke har været i en stor klub. Taktisk God+. Teknisk under middel. Optimale ud af sine folk: God
Hvad er der ellers? Af danske (kender ikke rigtig andre) var Morten Olsen et bud. måske for svær at hive fat i og måske noget gammelt nag begge veje gør det umuligt.
Taktisk God ++. Teknisk God. Optimale ud af sine folk: God
Laudrup -Vil han igen? måske. Positivt syn på fodbold, men vil måske udlandet mere.
Taktisk under middel/middel. Teknisk God+. Optimale ud af sine folk: God
Troels Beck fra Silkeborg. Mandskabspleje helt i bund (det var argumenterne de gang han har fået sparket.) Taktisk God. Teknisk ok. Optimale ud af sine folk: ok
Erik Rasmussen, AGF. Som Laudrup, blot uden samme grad af taktik. Problemer, personlige, med motivation? Taktisk ok. Teknisk God+. Optimale ud af sine folk: God
Lars Olsen, OB. Bundet af kontrakt. kedelig fodbold der er baseret på lange bold (min vurdering af de kampe jeg har set de sidste 2år) Taktisk ok. Teknisk under middel. Optimale ud af sine folk: God+
Auri, Køge. Sympatisk men mangler at vise meget mere. Bør ikke være en mulighed. Er derfor ikke bedømt yderligere.
Frank Arnesen, Chelsea: Har måske ikke sin force som træner. Måske mere et frækt bud som sportschefen, der tegner BIF udadtil mens han står for den sportslige udvikling internt i klubben.
Mit store håb, da vi i den grad har brug for en stærk mand i forhold til Per B.
Men igen. Det er sgu ikke let.
3. maj, 2010 kl. 22:12
@Kapper
Der er altså for mange ting i dit indlæg, som gør det svært at tage det seriøst.
F.eks. Laudrup og Arnesen. Det er jo helt væk at foreslå disse to navne. Hvorfor skulle de gide det?
Synes dit indlæg er endnu et eksempel på, at der er for mange BIF-fans som har for høje tanker om klubben.
4. maj, 2010 kl. 13:34
@ Marc Johnson
Skriver jo netop også at det er tvivlsomt om Laudrup gider.
Men det er jo stort set tvivlsomt om nogen gider, hvis de pt. har et job.
I den dur er der så kun Faxe, Henrik samt Kent at vælge imellem.
Netop DET er useriøst. Altså kun at ta’ de oplagte med UDEN at sige hvorfor de andre ikke er kvalificeret endvige gode bud på ny træner. Bla. som jeg gør med både Lars Olsen og Michael Laudrup.
Hvad vi to ved om, hvorvidt andre folk ønsker at træne klubben eller ej, er jo vores egne bud. Jeg begrunder i det mindste min vurdering, hvilket jo også er det jeg vil (og det jeg skriver jeg vil) i indlæget.
Så kan du kalde det useriøst al det du vil, men hvis det er begrundet i at du er uenig gør du mig uret. Skriv en mail i stedet. det kommer jo ikke andre ved, medmindre du begrundet dit valg, hvilket jo er ideen bag mit indlæg.
Saglig begrundelser frem for ubegrundet kritik.
Hav en forsat god dag.
4. maj, 2010 kl. 17:51
okay Kapper
Her er min analyse af brøndbys spillerindkøb til sommer:
Benzema: har haft en halv-dårlig sæson i Real, en klub som ikke har tradition for at give nyindkøb særlig lang snor. Man kan derfor godt tro, at de er interesserede i at skaffe sig af med den dyre franskmand.
Vil han? Nok ikke. Udlandet trækker nok mere end BIF.
osv. osv.
Er det ikke et useriøst indlæg?
Alle kan jo skrive, at de ønsker dit og dat til BIF, men nogle gange må man jo stoppe op og trække vejret og få lidt luft til hjernen. Man må jo forholde sig til hvad der er realistisk.
Giv mig bare én god grund til at Frank Arnesen eller Laudrup skulle vælge BIF? Hvis du ikke kan det, hvorfor så nævne dem i et indlæg? Så er mit indlæg om Benzema til BIF jo lige så seriøst, fordi “hvad vi to ved om, hvorvidt andre folk ønsker at træne/spille i klubben eller ej, er jo vores egne bud”.
4. maj, 2010 kl. 23:47
Tja nu har Laudrup jo en gang været træner herhjemme. Han er pt uden arbejde, så det er da relevant nok at tage ham med. (Var det heller ikke realistisk dengang?)
Jeg skriver jo for fanden at udlandet trækker mere OG at fortiden måske taler imod at Laudrup har lyst. Det er sgu da ikke useriøst at tage den del med.
Så her er en grund til de to herre:
Laudrup: Uden trænerjob pt. Alene det kan være en årsag til at OVERVEJE BIF.
Frank: Hvis Frank vil hjem og arbejde i DK igen, er der her en gylden mulighed for at komme ind i topledelsen i klubben.
Jeg skriver ikke kun hvad jeg ønsker (faktisk skriver jeg kun at jeg ønsker Frank i en anden rolle en træner) Jeg skriver MIN vurdering af deres egenskaber og om JEG ser dem for seriøse bud ELLER ikke-seriøst bud. Du kan være nok så meget uenig, men det gør altså ikke indlægget mere useriøst. Jeg kommer trods alt med visse vurderinger og begrundelser.
fint nok hvis du ikke kan lide det, så læs noget andet og HDFK.
-Slut.
7. maj, 2010 kl. 16:07
- Genstart
Du forholder dig jo overhovedet ikke til, hvad jeg spørger om Kapper.
ER MIT INDLÆG OM BENZEMA USERIØST? JA ELLER NEJ? !!!!!!!!!!!!!!
Hvorfor kommenterer DU på artikler herinde, hvis du ikke gider at diskutere dine kommentarer bagefter?
Du skriver et kæmpe-langt indlæg om dine holdninger til hvem der skal være træner og sportschef, så kritiserer jeg det, og så får jeg en HDFK.
HDFKDBAKSLENC