Optakt: Kan Brøndby IF stoppe AC Horsens’ farlige kontraspil?
1. maj, klokken 6:00 af Troels Johnsen
AC Horsens har vundet de seneste tre kampe mod Brøndby IF, så det bliver en svær udfordring for hjemmeholdet, når de skal forsøge at fortsætte de gode takter og sætte 3 vigtige point ind på kontoen
Brøndby IF har traditionelt problemer med modstandere, som er dygtige til at afvikle hurtige omstillinger og dermed fange holdet ude af balance. AC Horsens er med Gilberto Macena og Issey Nakajima-Farran i front muligvis ét af ligaens bedste kontrahold, og i de seneste tre kampe er det også blevet til tre sejre til AC Horsens. Heraf to sejre i indeværende sæson.
- Vores to sejre over Brøndby i denne sæson kom blandt andet i hus, fordi vi var gode til at lukke deres offensive spillere ned og omvendt gjorde vores offensive speed ondt på dem, vurderer Johnny Mølby på achorsens.dk.
Hvis Brøndby IF skal have en chance for at sætte 3 point på kontoen er det derfor essentielt, at man formår at lukke ned for AC Horsens hurtige omstillingsspil, men også at man samtidig formår at være opfindsomme i det offensive spil, så man kan få åbnet op for AC Horsens’ kompakte forsvar.
- Samtidig skal vi hele tiden kigge os over skulderen, så vi står optimalt, når Horsens får bolden, for vi ved, at de kører lynhurtige omstillinger, og en spiller som Gilberto Macena er vigtig at få lukket ned for i den fase af spillet. Vi skal på samme tid være opfindsomme i offensiven og opmærksomme rent defensivt. Så får vi de tre point. siger Kim Daugaard til brondby.com
Truppen hos Brøndby IF
1 Michael Tørnes
16 Stephan Andersen
2 Anders Randrup
3 Max von Schlebrügge
4 Remco van der Schaaf
5 Jan Frederiksen
7 Clarence Goodson
8 Mikael Nilsson
18 Nicolaj Agger
19 Daniel Stenderup
21 Thomas Rasmussen
22 Ousman Jallow
23 Michael Krohn-Dehli
26 Mike Jensen
27 Jan Kristiansen
28 Paul Jatta
29 Daniel Wass
38 Osama Akharraz
39 Mathias Gehrt
90minutter.dk tror på denne startopstilling:
Andersen
Randrup – Goodson – Stenderup – Frederiksen
Wass – Nilsson – Jensen – Krohn-Dehli
Gehrt – Agger
Truppen hos AC Horsens
1. Søren Jochumsen
2. Anders Nøhr
3. Morten Rasmussen
4. Nabil Aslam
5. Allan K. Jepsen
8. Issey Nakajima-Farran
9. Gilberto Macena
10. Martin Spelmann
11. Niels Lodberg
12. Sebastian Andersen
13. Thomas Kortegaard
14. Martin Retov
20. Janus Drachmann
21. Kenneth Stenild
22. Ulrik Lindkvist
23. Tonny Brochmann
25. Kenan Hajdarevic
29. André Bjerregaard
Seneste 5 kampe
AC Horsens har i de seneste sæsoner været en besværlig modstander for Brøndby IF, og man skal helt tilbage til 2008 for at finde den seneste sejr til Brøndby IF.
Brøndby IF vandt kampen 4-3 efter en underholdende og dramatisk kamp, som bød på mange mål, en kontroversiel udvisning og flere comebacks af begge hold.
14.11.2010 AC Horsens – Brøndby IF 2 – 1
03.10.2010 Brøndby IF – AC Horsens 0 – 1
12.04.2009 AC Horsens – Brøndby IF 3 – 0
03.11.2008 Brøndby IF – AC Horsens 4 – 3
09.08.2008 AC Horsens – Brøndby IF 0 – 1
Dommer i søndagens opgør på Brøndby Stadion er Peter Rasmussen, og på linjerne får han assistance af Jakob Bille og Henrik Malmberg, mens Kenn Hansen er 4. dommer. Peter Rasmussen har aldrig før dømt en kamp mellem de to klubber. Det er værd at bemærke, at Rasmussen har dømt 12 gange på Brøndby Stadion med ti sejre, en uafgjort og et enkelt nederlag til de blå/gule som følge.
Kampen bliver fløjtet i gang søndag klokken 18.00, og 90minutter.dk ønsker alle parter en god kamp.
34 kommentarer til “Optakt: Kan Brøndby IF stoppe AC Horsens’ farlige kontraspil?”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
1. maj, 2011 kl. 06:39
Tak for optakten – tror I rammer rigtigt med jeres start 11′ere – Så dog gerne, at HJ havde modet til, at smide Randrup helt af holdet, han er bare ikke god nok til dagens Brøndby hold…….
1. maj, 2011 kl. 09:02
Mange tak for optakten. Jeg er af samme opfattelse som FrankH da jeg mener at Randrup ikke er den rette til pladsen. Virker totalt uskarp famlende og totalt blottet for selvtillid. Ser meget gerne Nillson på den højre back. God kamp til jer alle.
1. maj, 2011 kl. 09:52
Jeg håber og tror Randrup kommer op i gear snart. Jeg kan ikke forestille mig at han ikke kan komme op på det niveau som han havde da han var inde omkring landsholdet. Med de alternativer vi har set på midtbanen er Nilsson og Mike, med Remco som back up, desværre de eneste alternativer vi har. Skulle Remco bruges på midten mener jeg, som jeg har skrevet mange gange før, at Nilsson burde overtage venstre back fra Jan F istedet for Randrups højre back.
Over en sæson burde ACH være mellem 7 og 9 sikre point, det kan simpelthen ikke passe at et så primitivt hold kan tage så mange point fra os. Jeg tror Goodson hjælper os kraftigt til at ændre på vorres dårlige stat mod ACH. Ellers håber jeg at Agger og Gehrt score 2-3-4 mål i dag. Selvom om Agger ikke har spillet godt i flere kampe har vi kun interesse i at dem vi planter på toppen også score mål (så længe det ikke betyder at vi ikke undlader at signe en klasse angriber til sommer).
Kunne godt tænke mig at se Jallow sammen med Gehrt i 15-20 minutter i anden halvleg jeg tror de to kunne få meget glæde af hinanden og jeg kunne godt tænke mig at se Jallow’s niveau på nuværende tidspunkt. Jeg mener Jallow de kampe han har spillet i denne sæson har været offer for et dårligt spillende Brøndby mandskab.
1. maj, 2011 kl. 11:29
AB
Ved godt jeg nu igen bliver beskyldt for at være for negativ, men AB – hvad var det for et landshold Randrup var inde over ? ja ved godt det danske, men til hvilken kampe ?. Vigtigt kampe ? Var han første valg i udtagelsen eller reserve nr. langt nede i rækken. Kom han på banen og hvor land tid ? personligt undre det mig at der stadig er nogen der taler om den gang der var en gang. Randrup havde en kort til en opblomstring og det var det – men den sidste evighed har han vist sit normalt standart. Set i tal eller procent kan jeg bare ikke forstå man stadig taler om Randrup som en landsholds spiller og hans kvaliteter.
Håber ellers på en 2-0 i dag…
God 1. Maj til jer alle.
1. maj, 2011 kl. 12:21
Dejligt med bold på en skøn solskins dag …
Mht Randrup, husk lige hvordan Wass klovnede rundt i temmelig tid – men da HJ kom til og han fik fuld spilletid blomstrede han op og er nu fast mand, og ingen synes det er underligt mere….!
Med Midtjllands 0-2 mod Åb ( Duncan kan man regne med ) er det mere end nu at vi skal slå til og får 3 point idag… Kan få et lille skønt hul ned til fusionen – så dealer vi med OB senere ….
Vigtig kamp – høj solskin – 2 sejrer i træk, det betyder alle mand på stadion ! Lad os nu for pokker samle en 15 000 – 20 000 og blæser piv ringe Horsens tilbage til Jylland ….
God kamp til alle …
1. maj, 2011 kl. 12:41
@ censur-90
Jeg har i det stor hele unladt at kommentere dine indlæg da vi har været enige i substansen af mange ting. Jeg har dog oftest ikke kunne dele den retorik du fremlægger dine synespunkter med, men det er helt fair, sådan er folk jo forskellige.
Hvis du er i tvivl om hvilke kampe det var han var indeover kan du jo bare google det, men jeg formoder at du mener “arten” af kampe.
Det spiller nu ikke en afgørende rolle for mig da jeg mener at det er flot og berettiget at han i det hele taget blev udtaget og fik debut. Jeg har ikke opgivet ham og det er fair hvis du har, men det er i alle tilfælde ikke en opfattelse som du får mig til at ændre, så lad os ikke spilde tid på at diskutere det.
Hvor kort hans opblomstring var er også en pseudo diskussion da det jo igen beror på din mening om at hans tid er forbi og den deler jeg ikke.
1. maj, 2011 kl. 13:06
Censur 90
jep. Han fik spilletid i den kamp han spillede og jeg mener det var imod tyrkiet i en træningskamp hvor Lars Jacobsen meldte fra. Ud over det har han været fast man og anføre på U21 landsholdet over lang tid. Han er god og har mange egenskaber. Men jeg er enig, han virker ikke skarp efter hans skade.
1. maj, 2011 kl. 16:06
Jeg håber virkeligt Henrik Jensen har modet til at få ryddet lidt op. Jeg er dog bange for at han vælger den nemme løsning, og fortsætter med det indtil videre vindende hold.
Jeg håber at han fjerner Randrup fra forsvaret og spiller med
Nilsson, Goodson, Stenderup og Jan F
Alternativ kunne man beholde Randrup, og lade Nilsson få Jan F’s plads. Det tror jeg kunne være godt, men er bange for at det er for satset.
Midten kunne så bestå af Mike og Remco på midten, mens Krohn Dehli og Wass får kanterne.
I toppen håber jeg ikke Jallow kommer tilbage, men at vi fortsætter med Gehrt og Agger.
1. maj, 2011 kl. 16:13
Jeg er meget enig med AB omkring Randrup.
Det er jo ikke et spørgsmål om hvorvidt Randrup har overbevist her i foråret. Det tror jeg ikke der er mange der mener, men han har tidligere vist højt og stabilt niveau igennem længere tid.
Jeg tror også på ham, og skal vi bruge Nilsson på en back, ser jeg hellere det bliver på den venstre.
Alternativt kunne man prøve Schlebrügge på venstre back og Nilsson. Jeg ved dog ikke helt hvordan det vil virke i offensiven.
Jeg håber virkeligt på, at vi går ind til kampen med samme tilgang som mod Randers. Der blev lavet en del fejl, men basen på midtbanen var jeg meget imponeret af. Der var masser af bevægelse og mod til at spille i de små rum. Her bliver Gehrt en nøglespiller for os.
Jeg tror på en klar sejr til os i dag, og det vil være et vigtigt skridt væk fra FCM i topstriden.
1. maj, 2011 kl. 17:05
Man kan godt forstå frustrationerne omkring Randrup, og spørgsmålet er om han kommer til at spille den plads næste år.. Ser gerne vi investere i en klasse midtbanemand, som kan spille med Mike.. Så kan Nilsson kan spille Højre Back med Randrup som Gardering….
Men ligefrem sætte Max Von som back, nope det tror jeg ikke på… Han kan intet med en bold, og har en fart som overlap i offensivt tilgang… Han er fortid i Brøndby nu, og vi takker ham for hans gode indsats… Han har kæmpet godt i den Gule trøje, men nu er hans tid forbi.. Alderen har indhentet ham..
Ang kampen i dag er der kun en klar ting… VI SKAL HAVE 3 POINT… Så har vi Anden pladsen, og selvtilliden til fuckerne næste Søndag…
OB skal møde Esbjerg, i morgen, og med rundens resultater skal de have Point, og helst en Sejr, ellers er de tæt på nedrykning….
Tipper på en sikker 2-0 sejr til os.. God Kamp til alle
1. maj, 2011 kl. 17:09
Det er genialt det Kim Daugaard udtaler.
Jeg er tilhænger af 90min.dk’s opstilling og håber vi kan ride videre på bølgen af selvtillid.
At ændre forsvaret, når vi netop har holdt nullet 2 gange virker til at være lidt dumt.
1. maj, 2011 kl. 17:55
Jeg er enig med jer begge, YellowBlue og Mr. L.
Schlebrügge har formentligt ikke en fremtid i klubben. Det ligner at han skifter her i sommerpausen.
Jeg noterer også ovenfor at jeg er nervøs for hvordan han vil magte den offensive del af backspillet. Det var mere set som en mulig defensiv stabilisering. Ikke så meget som en fremtidig løsning.
Men som Mr. L så rigtigt siger, så har vi holdt nullet de seneste to kampe, hvor Jan F. har spillet i begge. Derfor er der heller ingen grund til at ændre ved det lige pt.
Nu må vi se, om de kan gøre det godt igen i dag.
God kamp alle!
1. maj, 2011 kl. 18:54
Kom nu drenge lad os mere fysik ind i 2. halvleg….
1. maj, 2011 kl. 19:59
Det var sku en elendig omgang.
Enkelte lyspunkter, var for mig Gerht, Mike, Stenderup og i særdeleshed Goodson.
Han var klart min MOM.
Men generelt var det en elendig omgang.
Vores to profiler, Krohn-Dehli og Wass var helt væk i dag. Det samme må man sige om Nilsson og Agger.
Horsens gjorde det fornuftigt med de midler de nu engang havde. De var dog ikke farlige.
1. maj, 2011 kl. 20:00
Hold kæft mand.. så har vi chancen for at lægge pres på OB og komme lidt fri af FC Midtjylland og så forpasser vi den store mulighed.
Vi var tandløse idag, det mindede om en kollektiv off day, så i det lys skulle Henrik Jensen havde skiftet ind langt før. Remco, Jallow og Jan K. skulle nok have ændret det resultat dèr, men Henrik valgte at vente og vente.
Fuck vi får lidt ud af det, Agger er helt væk og Randrup viste sig så dårlig, som jeg ikke husker at have set før.
Det eneste positive er at vi holder nullet, samt at vi ingen skader fik.
1. maj, 2011 kl. 20:17
Puha…….jeg sad lidt med den tanke at ACH kunne gå op og lave et heldigt mål, men at det også skulle være et heldigt et af slagsen hvis de skulle score.
Målt på antallet af fejlafleveringer er det vel vores klart dårligste kamp længe. Både Randrup og især Jan F havde utroligt mange fejlafleveringer og en del af dem kunne sagtens have kostet os. Det er selvfølgelig den slags der sker når man gerne vil have spillende backs, men de skal minimeres kraftigt. Jan F., du er det svageste led, farvel !!
Stephan er godt nok helt utroligt dårlig med fødderne, det er ugyggeligt så ringe udspark han laver, det skal der vist også arbejdes en del på.
I dag synes jeg MKD laver alt alt alt for få løb uden bold. Jeg synes han var utroligt stationær og det gør at vi ikke får facetter nok ind i vores spil. Det må ikke blive, som det lidt er nu, at det skal være ham der føre bolden frem altid, hvergang og hele tiden. Han skal også kunne lave nogle dybdeløb m.m han er trods alt en af dem der best teknisk vil kunne klarer det.
Ellers er det vel rimeligt klassisk efterhånden at spillerne efter et på ok præstationer går ud i pressen og taler sig selv op for at bumme den voldsomt i den efterfølgende kamp. Agger spiller dårligt igen i dag på nær et par aktioner.
Slutteligt må jeg sige at Henrik J. igen igen, som jeg ser det, ikke skifter rigtigt og tidligt nok ud/ind. Jeg efterlyste inden kampen at se Gehrt og Jallow sammen og det fik jeg også i ganske få minutter. Det er for mig at se helt vildt tåbeligt ikke at lade Jallow få mindst 20 minutter sammen med en af dem vi må formode er startere (Agger/Gerht). Punkt et er han jo super go til at stresse et forsvar og det er jeg sikker på MG ville kunne drage nytte og fordi der ville blive meget mere plads at spille på for ham. Punkt to kan det ikke passe at vores valg nummer 3 i angrebet ikke skal prøve at spille mere sammen med de to andre for netop at skabe bedre spilforståelse spillerne i mellem og for at have flere strenge at spille på. Jeg synes ikke Nilsson var specielt god i dag, men jeg havde meget hellere set at vi havde skiftet ud på toppen inden, for han var bestemt ikke den ringeste i dag. ØV øv øv øv og øv skidt skidt skidt at vi ikke kan score mod et hold som ACH og skidt at vi venter til så sent i kampen med at “prøve” at vinde den…..
1. maj, 2011 kl. 20:18
Ja, som jeg forudsagde valgte Henrik Jensen den lidt for sikre mulighed, at fortsætte med det hold der har vundet før.
Problemet var bare at han burde have haft nosserne til at bruge de alternativer, der når de har fået chancen, har vist sig endnu bedre. Det turde han ikke.
Derfor er han ikke vores træner på lang sigt.
Men generelt spiller vi en kamp der viser vores kvalitet langt hen ad vejen. Vi er ikke to klasser over Horsens, desværre. Vi er nok lidt bedre, men ikke nok til at vinde 2/3 gange over dem.
Flot at Gehrt også spiller en okay kamp, selvom der er lidt modgang.
1. maj, 2011 kl. 20:18
Mike Jensen, Daniel Stenderup, Mathias Gehrt og Clarence Goodson synes jeg helt klart fortjener lidt ros for deres præstation mens resten af holdet spillede under niveau… Stephan Andersen synes jeg dog også skal have ros for den redning han hiver op overfor Macena til sidst i kampen, den var altså vigtig… AC Horsens er et dygtigt hold, dog så synes jeg det er røv frustrende at se at de destruerer en kamp så meget… Det minder lidt om Inter mod Barcelona i sidste sæson, AC Horsens overtager ligesom Inters rolle for de ville ikke en skid i kampen, kunne være fedt hvis de lå nr. 10 og skulle jage et resultat for så kunne vi have åbnet dem op… Clarence Goodson mener jeg er vores frelser og ham der skal bringe os frem i EL næste år, Mikkel Bischoff og Max von Schlebrügge var reelt dem der var med til at koste, selvfølgelig havde Stephan Andersen et drop, men han er solgt af forsvaret flere gange de sidste år, dog at vi har holdt 0′et i de sidste 3 kampe som er det samme antal siden runde 2 frem til Aab-ydmygelsen er sku alligevel tegn på bedre tider… Lad os få en bedre makker til Mike Jensen på den centrale midt, en ny højre back og en ny angriber så kan vi være helt tilbage i toppen næste år og hvis vi eventuelt få 2 fra Aab (tænker Michael Lumb og Duncan) så ser vores hold altså rigtig godt ud, lad os dog tage den her sæson ud og se hvad der sker og så må vi vinde resten af kampene og håbe OB smider 3-6 point
1. maj, 2011 kl. 21:06
@ Excile
Nej vi er ikke to klasser over Horsens.
Det er vel også historien i ligaen i år.
Ser vi bort FCK er der kun en marginal forskel på resten. Det må vi desværre erkende.
Dog synes jeg, at vores topniveau er over de flestes, hvor vores bundniveau, som set i dag, er på niveau med øvrige.
Jeg synes stadig vi har gode forudsætninger med den trup vi har. Det er i min optik ikke mange positioner vi er nødsaget til at forbedre.
Lumb på venstre back ville løfte en hel del.
Zimling eller Lindgreen ville løfte voldsomt meget på den defensive position, og en Duncan i front ville løse det sidste problem vi har, og så ser holdet pludselig meget anderledes ud.
Jeg tror Lumb og Duncan er mulige at hente. Zimling og Lindgreen kræver nok lidt overtagelse og lønkroner fra Bjur af.
Alternativt kunne jeg godt se en Würtz som en mulighed på den defensive. Ikke fordi vi skal importere Aabs hold, men alligevel brugbare muligheder på tre vitale pladser for os.
Men det er off-topic som ikke fjerner det kedelige aftryk på dagens kamp.
1. maj, 2011 kl. 21:28
@ Kewell
Jeg tror desværre ikke dette er vores bundniveau. Tror nærmere det er en middelkamp af os. Hvis man kigger rundt er der jo ikke nogen der direkte falder igennem eller lignende. Folk får bare ikke gjort noget specielt positivt.
Du har ret i at vi har noget godt at bygge videre på med vores trup, er bare bange for at dem du nævner er urealistiske. Zimling spiller mere eller mindre fast i Holland, hvorfor skulle han komme hjem til et falleret Brøndby hold? Lindgren har samme historie, bare i en endnu bedre klub. Han er helt urealistisk. Würtz skal vi desværre 3-4 år tilbage med, siden han virkeligt har spillet godt, så ham har jeg ingen fidus til.
Lumb var attraktiv før han kom til Aab. Men han gør ingen forskel for Aab lige pt., så hvorfor skal vi have fat i ham?
Duncan skal være mere end velkommen! Derudover kunne jeg godt have en fidus til Martin Ørnskov, som jeg tror virkeligt kunne fylde en 6′er ud på vores hold.
Men generelt er jeg helt enig i din betragtning om at vi skal have en god spiller til hver kæde. En back, en 6′er og en angriber. Men det er vist også ret ambitiøst, når man tænker på at vi INGEN penge har
1. maj, 2011 kl. 22:02
Kewell….
Undskyld jeg spørger, men har du en forkærlighed for spiller der aldrig kunne slå til i fck. Würtz har spillet et par gode kampe ja, men når han ikke kunne slå til i fck hvad for dig til at tro han så kan i Brøndby IF. ? Hvorfor tror du at klubben gerne vil hente Duncan nu, da de ikke ville for blot 1 1/2 mdr. siden ? der ud over har Duncan luftet tanken om at vende hjem til AGF.
Så bliver der også talt om spillende backs og i samme sætning taler man stadig om Randrup, men de to ting passer ikke sammen og kommer altid til det. Hummm dårlig retorik af mig eller ej, har jeg åbenbart ret igen. Men glæder mig da over at flere og flere kan se hvor elendig Randrup er. Måske jeg skulle skifte mit nick til Mourinho hehe.
Så udtaler Henrik J at vi stadig kan nå OB, hvis vi bare vinde de næste 5 kampe. Wow bare vinder… vi kan ikke score, end spille os frem til en real målchance imod Horsens og nu venter fck – kan sku til tider godt undre mig hvad Henrik går og forestiller sig. han udtalelser i forhold til de næste 5 kampe, og især fck kampen siger vist alt hvor i hvilken drømmeland han bevæger sig i, og samtidigt pisser det mig af at han allerede nu udtaler at han tror fck vinder guld næste år.
Fremtiden ser desværre ud til at blive med samme hold og samme træner team – kan ikke se hvem der skulle tage et skridt ned af ranglisten for at spille i Brøndby og det bliver heller ikke lønnen der lokker. Stod det til mig skulle vi mindst have to nye angriber og dem vi så har nu må være 3,4 og 5 valg, hvis vi ikke for afsat en af dem. Så kræver det at vi for en klog mand på midtbanen og så to nye backs. Og til sidst et nyt trænerteam. Alt dette koster penge som vi ikke har, og havde vi penge til alt dette, ville det samtidigt betyde at vi det første år nok ikke skulle forvente ret meget da det jo tager tid med så mange nye. Men det ville være et år jeg kunne leve med, frem for et år med nuværende hold og team.
1. maj, 2011 kl. 22:26
@ Censur
Jeg mener at begge backs helt tydeligt prøver at spille sig ud af problemerne istedet for bare at losse den bevidstløst op af banen. Derfor kan jeg ikke se at at du på nogen tænkelig måde har ret i at det ikke skulle forholde síg sådan at de er spillende backs. Du synes åbenlyst ikke at han er god nok til at være spillende back eller vores back i det hele taget, men det er jo så to vidt forskellige diskussioner. Så nej du har ikke ret, så simpelt er det.
1. maj, 2011 kl. 22:47
AB..
du har da ret i at Randrup prøver at spille sig ud af det og ikke bare losser den frem, men 9 ud af 10 gange er det bare en alibi aflevering bagud eller skråt kort frem. hvis man bliver en spillende back af det, er Danmark jo fyldt med dem.
1. maj, 2011 kl. 22:55
cencur..
Hummm dårlig retorik af mig eller ej, har jeg åbenbart ret igen.
1. maj, 2011 kl. 23:30
@ censur-90
Du behøver skam ikke undskylde. Men at jeg skulle have en forkærlighed for tidligere FCK’ere, blot fordi jeg nævner Würtz som en potentiel mulighed, er vist lidt langt ude, er den ikke?
Omkring Würtz, så blev han langtidsskadet i FCK, og kunne ikke komme tilbage på sit gamle niveau. Det er han for mig at se, ved at nå igen. Jeg anser ham i øvrigt også for at være bedre end Ørnskov, som også var en mulighed. Dog så jeg klart helst spillere fra en højere hylde, som eksempelvis Zimling og Lindgren, som kunne være seriøse støttespillere til vores meget unge hold.
Men som jeg også nævner, bliver de svære at få fat på.
2. maj, 2011 kl. 00:04
@ kewell
Med hensyn til at få fat i Lindgreen eller Zimling så tænk lige over dette: Clarence Goodson er en spiller som var jagtet af store klubber i Belgien og Tyskland og valgte alligevel os… Hvis vi er lidt optimistiske så kan det jo være det bliver tilfældet med en af dem
2. maj, 2011 kl. 08:28
AB…
Det var ikke din retorik jeg omtalte, men din udsagn om min retorik. er jo dejligt nemt altid at sige/påstå om andre bl.a bla. og din retorik. Men har også bemærket at du igen kun tager det ud fra mit indlæg der lige evt. kunne passe ind i dit kram, men ikke forholder dig til hele billedet. Jeg har meget svært ved at se du har ret i forhold til Randrup og jeg er ikke den eneste her inde der er dybt utilfreds med ham.
kewell…
Martin B og Würtz er begge to spiller der aldrig slog til i fck, fordi de altid var skadet, så nej syntes ikke det var langt ude, og jeg syntes ikke at han endnu er tilbage på sit gamle niveau. Han har spillet et par gode kampe men det er det. Har da bemærket at du også stadig er en varm fortaler for Martin B og hans evt. comeback. Giver dig dog ret i at andre spiller er klart at foretrække men ganske svært nok.
Men hvad kom først, hønen eller ægget ?
Hvad skal vi have på plads først, holdet eller et fornuftigt trænerteam ? hvis vi ser på fck, er jeg da sikker på at det ikke kun er Carsten V der var skyld i de gode spiller kom til klubben, men også stålanden og hans evnen til at træne et hold. Hvis jeg fik lov at vælge vil jeg foretrække at vi fik et nyt trænerteam først. Rent økonomisk ville det nok også være bedt at få et nyt trænerteam først, fordi de evt. kunne få en chance til at vise hvad de kan få ud af vores nuværende hold. Kan jo være vi den vej rundt ikke behøvede så mange nye som vi ellers går og råber op om.
2. maj, 2011 kl. 09:04
@censur-90
Hvordan kan det pisse dig af at HJ udtaler at han tror FCK vinder mesterskabet næste år? Det er da ikke HJ der er hovedansvarlig (hvis overhovedet ansvarlig) for, at der de sidste 5-6 år er lagt så stor afstand mellem FCK og BIF.
Konsekvensen er, at der INTET er som taler i mod at FCK ikke skulle blive mestre næste sæson.
2. maj, 2011 kl. 10:29
@ censur
Jeg er helt med på at det var min omtale af din retorik du mente, men det ændre som sådan ikke noget. Jeg synes du stiller tingene alt for simpelt op. Du tager, som jeg ser det, ikke højde for alle de faktorer der spiller ind.
Jeg synes f.eks. at Jan F får mere “hjælp” i opspillet af MKD end Randrup får af Wass. MKD er meget bedre til at tilbyde sig og det giver selvfølgelig Jan F meget bedre mulighed for at slippe fornuftigt af med bolden og det synes jeg ikke rigtigt han udnytter. Jeg synes ikke Randrup spillede en god kamp, langt fra. Men jeg synes bestemt at Jan F er så meget dårligere at det bør være vores 1. prioritet at få løst problemet på den backplads.
Jeg synes egentlig at overskriften på 90min optakt er meget sigende:
Kan Brøndby IF stoppe AC Horsens’ farlige kontraspil?
Det er så vildt at overskriften ikke hedder: Kan AC Horsens stoppe et skarpt Brøndby mandskab ?
Ikke en kritik af 90min’s overskrift men blot en konstatering af at vi tager udgangspunkt i vores modstander istedet for at tage udgangspunkt i vores egne forcer og bare kører på. For mig at se kunne overskriften lige så godt være skrevet af Henrik J og det tror jeg egentlig er en del af problemerne vi havde i går. Hvor er: “de skal satme være gode for at slå os”-retorikken ???? Den fosvandt nok da man indså at med vores taktik skulle de andre faktisk ikke være ret gode for at slå os…..
2. maj, 2011 kl. 23:03
Marc Johnson…
ganske enkelt, Henrik J kender ikke truppen til næste år og derfor kan han vel ikke udtale sig om hvordan det vil gå. Alligevel skal vi søndag efter søndag høre på hvordan de har trænet og forbedret sig til dagens kamp. samtidigt syntes jeg det er et ufatteligt dårligt signal at sende til fans, sponsor og spiller trup at man her 5 kampe før sommerferie ikke har troen på holdet til næste år. Visse ting burde han holde indendørs og dette er en af dem – uanset om han har ret eller ej. Det andet er i mine øjne en taber mentalitet som alt for længe har præet trænerteamet. Mon det er den indstilling der vil få nye spiller til klubben – ikke at tro på Guld. at vinde Guld til næste år starter med det første skridt – men hvem tør tage det hvis vores træner ikke gør…..
3. maj, 2011 kl. 08:39
AB….
Jeg er ikke helt med, hvad har midtbanen med en back evne at gøre. Det er i mine øjne alt for nemt at give midtbanen skylden for en backs manglende evne. Jan K er ikke verdens bedste back, så langt kan vi godt være enige. Men det fritager da ikke Randrup og husk på at Henrik J bruger Randrup fordi Wass smutter til sommer. Derfor blev Wass rykket op på midtbanen. Det kan man så også undre sig over, fordi når han til sommer smutter efterlader det jo et hul på midtbanen, hvor en mand så skal spilles ind der. Derfor forstår jeg ikke hvad forskellen er på om det er på back eller midtbanen vi skal spille en mand ind, efter sommerferien. For så er debatten jo om hvem der nemmest kan spilles ind, Randrup eller Jan K. men begge spiller må gerne for min skyld være fortid efter sommerferien. Randrup er jo total dårlig frem af banen, 9 ud af 10 afleveringer går også altid bagud, og den ene der går frem er altid kun lige lidt skråt frem. Du omtaler hvem der tilbyder sig på midtbanen, men MKD er vel også bedre i son bold omgang end Wass – så naturligt nok ”tilbyder” han sig mere. Eftersom det også er tydeligt at alt vores opspil skal igennem MKD er det vel også en faktor. Men lige meget hvad syntes jeg bare ikke at der er nogen undskyldning for Randrups dårlige spil i så lang tid.
3. maj, 2011 kl. 20:32
@censur-90
Ok, det er en fair holdning at have. Jeg er dybt uenig.
Efter de sidste 5-6 år med tomme løfter er jeg glad for at BIF har fået a) en direktør som er realistisk, b) en sportsdirektør som er realistisk og c) en træner som er realistisk.
BIF vinder ikke DM guld til næste år!
3. maj, 2011 kl. 21:32
@ Mourinho
Jeg er ikke sikker på hvad det er du ikke forstår ved mit indlæg. Det som du stiller spørgsmålstegn ved i starten af dit indlæg svarer du vel egentlig selv på i slutningen eller ?
Jeg synes det er en helt fair holdning at have at Randrup ikke er go nok, den holdning deler jeg bare ikke for nuværende. Du kan godt spille dårligt uden at være en dårlig fodboldspiller. Har du et hus der har store og små huller, synes jeg man skal starte med at fikse de store huller når, eller inden, det regner. Og for mig er Randrup altså lille hul.
Det i midten af dit indlæg, hvem der skal spille ind på den højre midtbane, synes jeg er anden diskussion.
4. maj, 2011 kl. 08:45
AB..
ok.