Optakt: Jagt på den perfekte udebane
16. august, klokken 12:50 af Karsten Partov
Efter den smalle, men vigtige, sejr i Horsens og den overbevisende sejr i Finland er Brøndby klar til endnu en udekamp. Århus Stadion lægger græs til det klassiske opgør mellem AGF og Brøndby, og udeholdet vil gøre alt for at udbygge rækken af sejre væk fra egen hule.
Det hvidklædte hjemmehold har både meldt Jacob Poulsen og Nando Rafael klar til kamp. Poulsen, der har en fælles fortid ikke bare med Jan Kristiansen, men også Ove Pedersen, i Esbjerg, er just hentet i Heerenveen, hvor han på det seneste ikke har fået meget spilletid. Poulsen vil bidrage med opportunisme og løbevillighed, mens den anden mulige debutant, Nando, er et mere ukendt kort. Af kendere bliver han beskrevet som både hurtig, fræk og meget målfarlig, og selvom han ikke slog til i Tyskland, er det en spiller Brøndby-forsvaret ikke skal give den mindste plads.
Midtbanen afgørende
AGF forsøgte sig i den sidste del af kampen i Parken med en diamant, hvor Dioh Williams blev trukket ned som offensiv midtbane med to angribere foran sig. Lignende eksperimenter skal ikke forventes til søndagens klassiker. Ove Pedersen foretrækker en flad 4-4-2, og med tilgangen af Poulsen vil dette kun være mere sandsynligt. Holdet spillede en fin defensiv kamp mod FCK sidste weekend, og med to hurtige og teknisk stærke angribere i front vil hjemmeholdet satse på, at deres løbestæke midtbane kan binde spillet sammen.
AGF – forventet opstilling
Steffen Rasmussen
Ulrik Lindkvist – Anders Kure – Dan Thomassen – Michael Lumb
Jacob Poulsen – Karí Arnason – Jerry Lucena – Jesper Blicher
Dioh Williams – Nando Rafael
Lorentzen tilbage
Brøndby lagde uhyggeligt svagt fra land i kampen i Finland, men den sidste time bød på mere end overbevisende spil fra alle kanter. Kasper Lorentzen, der stod svagt i billedet i lørdagens kamp i Horsens, spillede sin bedste kamp i lange tider, men det var Tobias Mikkelsens indsats der allerbedst illustrerede Brøndby-holdets besynderlige evne til at gå fra det sørgelige til det sublime. I de første 20-25 minutter havde han stort set ikke en vellykket boldberøring, men efterfølgende viste han adskillige gange, hvorfor han er anset for et af dansk fodbolds største fløjtalenter.
Mod AGF vil det ikke være overraskende, hvis Køhlert går tilbage til spil med to angribere (Duncan og Williams), men med tanke på hvor fornuftigt Haka-kampen udviklede sig, er det alligevel forventet, at han holder fast i en midtbane med fem spillere. Dels giver det plads til Lorentzen på favoritpladsen – tilmed uden alt for mange defensive pligter, dels giver det plads til Holméns og Kristiansens dybdeløb, og endelig giver det også plads til Mikkelsens udfordringer af Michael Lumb på Brøndbys højrefløj. Lumb har evnerne til at blive en kommende storspiller på venstrebackpositionen, men endnu er han svingende defensivt og til at ryste for en storspillende Toby. Er Farnerud helt klar til kamp, vil han formentlig afløse en af de tre forreste midtbanespillere.
Andersen viser styrke
Jönsson er tilbage, og sammen med Schlebrügge udgør han et hurtigt midterforsvar. Endnu mangler den sidste indbyrdes forståelse, men med fire udekampe spillet, inklusiv de europæiske kampe, er der ikke gået mål ind på Stephan Andersen. Det var uhyre tæt på i Horsens, men ligesom i Finland, hvor Andersen efter en fejl i det høje spil efterfølgende kom sikkert ud i sit mål, viste han også i Horsens, at han i øjeblikket spiller med stor selvsikkerhed.
På midtbanen har Gislason ikke spillet op til sit bedste efter sommerferien, men systemet med islændingen som forreste stopklods kan også have en tendens til at låse ham en anelse fast. Bedst fungerer det, når han føler sig fri til at presse op og veksle mere med Holmén omkring de defensive opgaver. I det hele taget sidder Brøndbys presspil ikke helt i skabet endnu, men jo mere tid det nye hold får sammen, jo sværere vil det blive for modstanderen at komme ud af de blå-gules tryk.
Brøndby IF – forventet opstilling
Stephan Andersen
Daniel Wass – Jan Jönsson – Max von Schlebrügge – Thomas Rasmussen
Stefan Gislason
Tobias Mikkelsen – Samuel Holmén – Kasper Lorentzen – Jan Kristiansen
Morten Duncan
Brøndby skal forsvare og udbygge den perfekte udebanestatistik. Århusianerne vil dog presse på fra kampens start for at ryste Vestegnens udvalgte, og ikke mindst nyindkøbene Nando og Poulsen vil forsøgt at blive sat i scene. Brøndby skal bevare momentum fra Haka-kampen, udnytte deres bedre teknik til at veksle mellem fløjspil og småspil på midten og sideskift.
Holder vejret, kan der forventes mange tilskuere på Århus Stadion. Brøndby skal hævne sidste indbyrdes kamp, hvor AGF fik udlignet i sidste øjeblik.
86 kommentarer til “Optakt: Jagt på den perfekte udebane”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
16. august, 2008 kl. 13:14
Bliver spændende om vi kan tage endnu en sejr i det jydske , håber meget at vi får fart i midtbanen og at der bliver størrer løbe villighed så vi kan få de chancer der skal til … Mon vi lander en brugbar angriber inden d 31 ?
16. august, 2008 kl. 13:23
jeg tror sgu vi nupper gf i morgen, der skal lande en angriber ellers er det dybt til grin!!
16. august, 2008 kl. 14:01
Der er altså kun Brøndbys målmand der hedder “Andersen” til efternavn – AGF’s hedder “Rasmussen”. Fejlen er tilgivet
Tror at AGF stiller op med alle deres 3 angribere i startopstillingen. Ove P udtaler til deres hjemmeside at Nando Rafael starter inde, og det tror jeg kun han gør fordi han overvejer at bruge Peter Graulund på venstrekanten. Bare en fornemmelse jeg har.
Kunne være lækkert med endnu en udesejr i morgen, men 1 point ville heller ikke være så dårligt. Det vigtigste er at skrabe point sammen kontinuerligt på udebane. Det er det som skaber et mesterhold i sidste ende.
16. august, 2008 kl. 14:10
jubiiiii 4-5-1!!!!!!
Håber ik i får ret med hensyn til den opstilling,vi er klart bedst i en 4-4-2.
16. august, 2008 kl. 14:29
Tror nu at vi stiller op uden Tobias og Jan K. Vi spiller i en ren 4-4-2 med nogenlunde samme opstilling som i Farum. Det eneste tvivlsspørgsmål er angriberen ved siden af Duncan.
Madsen eller Williams ???
16. august, 2008 kl. 14:36
Hvis vi skal spille 4-4-2 skal vi spille med Madsen. Synes jeg
Men umiddelbart tror jeg også på at vi starter med 90min’s bud på startopstillingen.
16. august, 2008 kl. 15:39
Jeg tror også på at opstillingen kommer til at være som 90min mener da den jo virket meget godt mod Haka….
Der er også gode muligheder med vores spillere med den type opstiling.
David Williams kan spille fløjene og kan være et friskt pust i løbet af kampen der
Peter Madsen kan spille en af fløjene, offensiv midt og helt fremme så hvis Duncan ikke gør det godt nok kan han komme ind der.
Sidder lige nu og ser Bielefeld mod Bremen
Katongo og Daniel Jensen med fra start, Kamper på bænken
16. august, 2008 kl. 15:46
Alexander Farnerud er tilbage i truppen til kampen i Århus
16. august, 2008 kl. 15:46
Alexander Farnerud???????????
16. august, 2008 kl. 15:54
og hvad med Mikkel Bischoff???? han spillede da godt mod juventus… er han skadet igen eller??? nogen der ved noget???
16. august, 2008 kl. 16:00
michaelahls
Han er ikke med i truppen, har ikke hørt at han skulle være blevet skadet igen, men det er nu sådan i Danmark har man en udskifter regle der hedder at man kan have 7 med på bænken hvis der er 3 af udskifterne der er under 21 derfor har man spillere som Jacob Berthelsen og Pierre Kanstrup derfor tror jeg der er set bort for Mikkel Bischoff.
16. august, 2008 kl. 16:01
Hva pokker sku Bischoff dog være med i truppen for??
Han er jo slet ikke i nærheden af at kunne slå Howard/Jönsson/Schlebrügge af..
16. august, 2008 kl. 16:05
Micki_BIF
Lige i øjeblikket er Mark Howard skadet så hvor vil hen med den kommentar.
16. august, 2008 kl. 16:11
Micki_BIF
Lige i øjeblikket er Mark Howard skadet så hvor vil du hen med den kommentar.
16. august, 2008 kl. 16:19
Bischoff i topform.. så er han i mine øjne bedre en howard og Jönsson
16. august, 2008 kl. 16:25
@Engroad007
Sorry, Howard var med i truppen til Finland, så jeg gik udfra at han ikke var skadet længere..
Men derfor er han da stadigvæk ikke nærheden af Jönsson/Schlebrügge, og så er det da klart at man i en klub som Brøndby, foretrækker udviklingen – altså Kanstrup og Berthelsen – fremfor Bischoff.. Det kan vel ærlig talt ikke komme bag på nogen? Bischoff kommer ALDRIG på det hold igen. aldrig.
Og hvis du stadig ikke kan se hvor jeg vil hen med den kommentar, så prøv at åbne øjnene op.
16. august, 2008 kl. 17:09
Jeg synes folk er lidt for positivt indstillet til en 4-5-1 opstilling, da den egentlig ikke virkede i Finland. Kampen mod Haka var en typisk Dårlig vs. God kamp, som man eksemplevis ser i den engelske F.A. Cup, hvor PL holdene mange gange ikke ser ud af meget; før forskellen i fysik og kondi viser sig, efter ca. 50-60 minutter og det bedre hold så trækker fra.
Som jeg ser det har vi manglet tyngde på vores midtbane, som især har været et resultat af Gislasons manglende form, som vi ellers ved han har. Hvis vi skal stille med en femmands midtbane, burde vi – efter min mening – overveje at bruge Gislason og Kanstrup sammen, så vi har lidt at slås med derinde.
Jan K og Holmen ville så spille få hhv. venstre og højre kant, og så David Williams som hængende angriber bag Duncan, fordi DW fortjener en startplads efter de gode takter han har vist indtil nu. Når tempoet så begynder at dale lidt i løbet af 2. halvleg, kan man sende Lorentzen/Mikkelsen/Farnerud på banen, for at de så har lidt mere råderum til deres tekniske tendenser.
Personligt tror jeg på at Køhlert genvælger 4-5-1 ud fra devisen om at man ikke ændrer på et vindende hold; det er bare vigtigt at vi holder nulet, da det giver et attitude boost hos spillerne, og især vores til tider vaklende forsvar.
Mit bud er 1-0 eller 2-0 til Brøndby.
16. august, 2008 kl. 19:40
Jeg tror vi vinder 3 – 0 hvis vi kommer rigtig igang…
1 – 0 Duncan
2 – 0 Holmen
3 – 0 Madsen
16. august, 2008 kl. 20:38
jeg ville gerne se D. Williams spille en hel kamp….eller rettere 2- 3 hele kampe i træk…..han er nærmest den eneste i truppen der har fart i benene, hvilket vi har mgl. i flere kampe!
Håber at Gisla begynder at vise at han er berettiget til at være et naturligt valg til starte inde!
Må være noget af et pusselspil for TK at blande midtbanen (Holmen, Jan K, Farnerud, Gisla, Lorentzen og Mikkelsen….der alle bør have klassen men savner sammenspillet indbyrdes!!)
16. august, 2008 kl. 21:02
@Engroad007
helt enig med dig der. og der er min odds kupon også.
har odset på 0-3 og duncan som førstemålscorer.
kom så BIIIIIIIFFFFFFFF
skal på nrgi arena og se koampen sammen med to agf tosser. Men det skal nok blive sjovt alligevel;-)
16. august, 2008 kl. 22:06
michaelahls : jeg var ude og se holdet træne forldeden dag.. bischoff var med til træningen fuldt ud.
16. august, 2008 kl. 22:35
Mange gode indlæg, men jeg undrer mig dog over at Farnerud ikke figurerer i skribentens forventede opstilling samt i mange af jeres indlæg. Hvis Farnerud er 100 % klar skal han selvfølgelig starte inde, det mener jeg ikke der kan være to meninger om. Hvis nogen seriøst mener at han skal starte ude (givet han er helt klar selvfølgelig) kunne jeg meget godt tænke mig at vide grundlaget herfor.
Ligesom skribenten er inde på, bliver det spændene at se om Køhlert vælger 4-5-1 eller 4-4-2. Problemet med 4-5-1 er at vi reelt kun har Tobias Mikkelsen som er rigtig kant. Dog kan Jan Kristiansen, Farnerud og Lorentzen tilnærmelsesvist bruges her, men det er ikke helt optimalt. Williams var også en mulighed. Det gode ved opstillingen er dog, at den bekommer Lorentzen meget bedre end 4-4-2 diamant. Han kan derved ligge på den centrale midtbane hvor han er klart bedst. Derudover har ingen af vores angribere slået til endnu, og med så mange gode midtbanespillere kan det vise sig, at være en gevinst for holdet med en ekstra midtbane mand. Jeg synes at det fungerede fint i Finland efter de første 20 minutter. Dog på en billig baggrund, men der var stadig mere løb omkring boldholderen end set tidligere.
Et andet problem med 4-5-1 er at Duncan ofte har vist
16. august, 2008 kl. 22:37
Sorry… blev ikke helt færdig
).
Jeg prøvede at sige at Duncan ofte har vist, at han ikke har den fornødne boldbehandling, til at kunne fungere som alene angriber. Han har ikke den samme teknik som Skoubo havde, og som gjorde ham til så god en target spiller.
16. august, 2008 kl. 22:45
kewell:
Tror, at grunden til, at Farnerud ikke figurerer i startopstillingen hos skribenten er, at man ikke var 100% på, om han var klar
16. august, 2008 kl. 23:24
@ Kewell
Jeg er enig med dig i meget af, hvad du skriver, men jeg synes, at det er mærkeligt, at du mener, at Jan Kristiansen kun tilnærmelsesvis kan bruges på kanten. Han har altid anset sig selv for at være kant. Han er dog en hel anden type end Tobias Mikkelsen. Jeg tror nærmere, at man skal vende den om og sige, at Tobias Mikkelsen kun kan spille kant, fordi han er en traditionel kantspiller, det er lidt den samme diskussion med Lorentzen, men foretrækker ham klart på midten.
Når vi alligevel snakker om Lorentzen, så kan man sammenligne ham med Kahlenberg. Kahlenberg burde blive brugt på midten, men bliver brugt på kanten. Grunden til det er, at der bliver mindre og mindre plads til den traditionelle 10′er. Derfor står man med nogle superspillere som ikke passer ind i tidens spil. Derfor bruger man deres kvaliteter anderledes. Man ser det også med Riquelme som ikke har fået den karriere han var blevet spået.
17. august, 2008 kl. 00:44
@ kraUGer
Du har måske ret i at Jan Kristiansen sagtens kan spille kant. Jeg synes blot ikke han er den store dribler, hvilket jeg mener er nødvendigt for at kunne være en dygtig kant. Men han er vel egentlig kantspiller, så han bør selvfølgelig kunne bruges her.
Din 10′er betragtning er ganske interessant, og på mange måder er jeg enig med dig. Man kan måske sige at 10′er rollen har ændret sig. Han skal nu også kunne eksplodere selv og sætte et par mand af. En langsom 10′er er langt fra så dygtig som tidligere, og mere atypiske offensive midtbanespillere bliver nu, med stor succes brugt på pladsen. Et godt eksempel var Elmander i Brøndby, som jo lå på pladsen, hvor der tidligere ville være brugt en klassisk 10′er som Kahlenberg. Ikke at Kahlenberg ikke kunne afdrible en mand, men han havde ikke det samme drive som Elmander.
Dog må det siges at nogle klassiske 10′ere stadig, med succes, render rundt i europa. Eksempelvis er Deco et godt eksempel, på en utrolig kreativ, men også meget langsom offensiv midtbane spiller, som ligger og støber kuglerne. Diego fra Werder Bremen er et andet eksempel. Men du har ret, der er ikke så mange af dem.
17. august, 2008 kl. 08:52
Tror desværre på det bliver 1x i den kamp.
17. august, 2008 kl. 13:54
Jeg tror nu på en sejr. Vi har bestemt holdet til at vinde i AGF, og nu har vi også Farnerud og Ericsson helt klar.
Jeg så i øvrigt lige en lidt skræmmende ting på onside.dk, Vi er begyndt at betale mere i løn end fck. Farnerud og Jan Kristiansen er de bedst betalte i superligaen. Jeg håber ledelsen har styr på økonomien, da jeg som Leeds fan har alt for dårlige erfaringer med netop den slags.
Om onside.dk’s kilder er pålidelige skal jeg dog være lade usagt. Farnerud er sin gage værd, men det synes jeg bestemt ikke Jan Kristiansen er. Er der nogen der kan huske hvor lang en kontrakt vi skrev med ham?
17. august, 2008 kl. 13:56
@ Kewell
Dengang Elmander var i klubben fulgte jeg ikke lige så godt med som nu, men spillede han ikke den hængende angriber, som ligger de der 5 meter længere fremme på banen end 10′eren?
Så kan vi altid diskutere om vi anser Deco for at være en 10′er, for jeg ville nok sige, at han er en kontrollerende/spilfordelende midtbanespiller. 10′eren for mig er den spiller, som dikterer/styrer spillet, og kan det hele med en bold. Ligesom Michael Laudrup gjorde i Barca og Real.
Back to topic: Jeg ved ikke, hvilken opstilling, som passer mig bedst. Jeg ved til gengæld, at jeg ville foretrække den opstilling som gør der muligt at have Farnerud, Toby, Lo og Holmen på banen. Så jeg ville nok foretrække en 4-5-1, men jeg synes ofte, at angrebet bliver alt for tyndt med en angriber, det ses tydeligt på landsholdet.
17. august, 2008 kl. 14:18
Jeg tror Farnerud vil starte ude og komme ind i de sidste 30 minuter…
Per B. udtaler på Onside.dk at Farnerud er indkøbt som forward så når han er tilbage i fulde omdrejninger så går vi nok tilbage til 2 mand i front.
17. august, 2008 kl. 16:44
Frisk startopstilling – glæder mig til at se David og Alexander i dag !!
17. august, 2008 kl. 16:54
kewell @
5-årig til Jan K og 4-årig til Farnerud …
Hvis man vil have de bedste spillere må man give det de koster .. Det er dyrt at investere, men det er endnu dyre at lade være .. Hvis man tilbage i sommeren 2006 havde investeret nogle af de millioner salgene af Kahlenberg, Agger, Elmander og Skoubo indbragte, havde man ikke gennemlevet en 2-årig krise … Men på det tidspukt valgte man at hente middelmådige spillere, heldigvis har de indset at klasse koster penge, men det er vejen frem …
17. august, 2008 kl. 17:00
Brøndbys startopstilling:
Stephan Andersen
Daniel Wass
Jon Jonsson
Max Von Schlebrugge
Thomas Rasmussen
Stefan Gislason
Samuel Holmen
Kasper Lorentzen
Alexander Farnerud
Martin Ericsson
Peter Madsen
Intresant siger jeg bare
Ericsson og Farnerud fra start.
17. august, 2008 kl. 19:18
hold kæft hvor er vi ringe
det ligner sku agf mod bif junior hold
det er jo man mod mus tag jer dog sammen
17. august, 2008 kl. 19:29
Ak ja så fik vi alle sammen set, hvad vi nok desværre skal vænne os til….
Brøndby er bare ikke bedre end et midterhold i sas ligaen……
Stefan gislason er simpelthen bare for langsom og for dårlig til brøndby, hver gang han får bolden går alt opspil totalt i stå… og se nu en mand som peter graulund han har den rette indstilling.. noget som der ikke er en enste på brønby holdet som besidder
Hvis vi nogen sinde skal gøre os forhåbninger om noget som helst igen så skal der nye spillere til nu……..
Hvor bliver den angriber af
Det er jo total pinligt
17. august, 2008 kl. 19:29
pinligt pinligt drenge!!!!!!!!! Hvad kan vi egentlig??? – Vi skaber intet igen idag!! Er så træt af det!
17. august, 2008 kl. 19:33
Undskyld jeg er pisset helt af. For mage til gang kyllinge fodbold skal man lede længe efter.
Vi var jo kegler på træningsbanen aldrig har jeg oplevet mage til uengaret indsats lidt fysisk indsats og vilje så vi er totalt nedspillet. Holdkæft hvor er jeg skuffet og jeg har sgu svært ved at se perspektiverne som holdet er skruet sammen. Nej jeg må sgu hellere stoppe nu inden jeg går i selvsving og skriver noget som jeg bør holde mig fra. Pinligt
17. august, 2008 kl. 19:41
Jeg synes man skulle se sig om efter en midtbane spiller, istedet for en angriber….Vi taber idag, fordi vi INGEN midtbane har, der er alt for langt fra Gisla og op til angriberne, og så ender det bare i langebolde op i hoved på Dunken. og det er da det nemmeste at dække op for…Vi har ingen chancer i 2.halvleg…Man kan sku ikke blive ved med at give angriberne skylden, vi mangler en spilfordeler på midten, idag er det tydeligt at Retov er savner……….
17. august, 2008 kl. 19:43
Synes også at Lorentzen har fået de chancer han skal have..Han mistet 95procent af de bolde han fik….Lad nu Jan K. få den plads
17. august, 2008 kl. 19:46
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
17. august, 2008 kl. 19:49
Mange mangler!
TK virker “træt” og uden evne til at coache sine spillere og uden ide til spilkoncept!
Vores fremadrettet spil er IGEN ikke eksisterende, midtbanen fungerer ikke sammen og vi mgl i den grad angribere der kan holde på bolden, er hurtige og kan score!!
Retov…. Retov var maskinen og fighteren der kunne holde på bolden, var spilbar osv osv…vi må inden længe finde erstatningen…
Gisla, Holmén, Lorentzen, Jan K er for svingende i præstationerne (hvor var Mikkelsen idag?)
Køb nu Kent Nielsen fri……
17. august, 2008 kl. 19:49
hvad sker der… jeg kunne gå ud i marken og gøre det bedre… skrækkeligt… andet kan man ikke sige jeg vil gøre ligesom omj og holde mig til at slutte her… magen til så dårlig en kamp skal man lede længe efter…
17. august, 2008 kl. 19:55
Det var ubeskriveligt ringe. Som om det INTET koncept var. Ingen gejst. Ingen vilje. Ingen midtbane. Utrolligt Duncan får scoret! Helt ærligt så tror jeg ikke en skid på noget som helts. Nogle af spillerne får 425.000-450.000 om måneden og så leverer de dette her! Det er KUN Køhlert der kan blive som træner. Alle andre var blevet smidt væk. Sammen med vores anfører!
17. august, 2008 kl. 19:57
jeg er ligesom andre herinde i at gislason spiller alt alt for inkonsekvent… han sætter sgu ikke mange fødder rigtig idag… det er sgu næsten ikke til at holde ud at se på… og hvorfor kan ingen på midtbanen udfordre eller sætte noget i gang på eget initiativ??? DET ER SIMPELTHEN FOR RINGE IDAG!!!
17. august, 2008 kl. 20:32
ja man er dybt rystet over endnu en dødsyg indsats , vi spiller igen aaaaaalt for langsomt – man løber alt alt for lidt og det ser ud til at vores drenge simpelhen tænker alt for langsomt… Holder det her mararidt aldrig op , og jeg er helt enig i at Retov aldrig skulle have haft lov til at smutte … Vores midtbane er jo nærmest ikke eksisterene , angriberne er en historie for sig selv – men det virker som om at truppen bliver sat helt forkert op , der er ingen tænding ingen hjerteblod …. Man må håbe at Hr Nielsen kan gøre et eller andet her til nytår …Så lidt af kampen i Parken man får sgu bange anelser for d 31 ….
17. august, 2008 kl. 20:41
Jeg er pinlig over at være Brøndby-fan. Ikke fordi vi taber kampen, men fordi de der lorte ‘fans’ endnu engang skal ødelægge det hele. Det giver os for helved et møg dårligt ryg, og hvis vi ikke har det i forvejen, ja så har vi det nu.
Jeg er skuffet over indsatsen af drengene idag, jeg er skuffet over Wass, Lorentzen, Gislason, Holmén og Ericsson især.
Køb så en angriber og en ny defensiv midtbane, og en højre back der er solid.
Jeg er glad for at vi ikke har som målsætning at vinde guld i år, for hold da op en øretæve vi ville få så!!
17. august, 2008 kl. 20:43
Fuck en lortekamp. Det er meget muligt at AGF endnu engang har deres ene gode kamp om året på hjemmebane mod os, men det retfærdiggører ikke det elendige spil vores hold viser idag.
Folk er efter Gislasson… Hvorfor? Der er ikke en spiller der kan være sin indsats bekendt idag, og han var ikke dårligere end alle de andre. Der er ingen flow i vores spil overhovedet.
Når så mange dygtige spillere, og det ved vi jo de er, spiller så dårligt, så må der sku være noget galt med ledelsen af spillerne. Det er Tom Køhlerts ansvar at få spillerne til at spille som et hold, og at han til Onside lige efter kampen, kan udtale at han føler vi har godt fat i dem i 2. halvleg er da under al kritik. Vi havde ikke fat i noget som helst idag!
Og for at gøre aftenene fuldendt vælger en gruppe tosser at bringe os Brøndby fans i miskredit IGEN. STOP DET LORT!
Undskyld mit sure opstød, men jeg skal have afløb for mine frustrationer.
17. august, 2008 kl. 21:02
Jeg personligt efter Gisla, fordi han er anføreren. Det er ham der skal vise vejen. Det ham der skal trække det op og det gør han simpelthen ikke. Han skal starte spillet fra hans position og det kan han ikke. Selvfølgelig er der ingen der kan være deres indsats bekendt. Og skal Max hver gang hamre bolden op. Hvad er der blevet af begrebet “opspil”.
Er simpelthen så skuffet, men det er nok bare det her vi skal være indstillet på. Jeg skyder en 5. plads i år. Også på baggrund af, at når vi vinder, så spiller vi heller ikke godt. Der er jo intet koncept, idé eller kreativitet på holdet og selvfølgelig var Alex ikke klar. Hvor mange gange skal vi høre den sang fra Brøndb?! Hvor mange gange ser vi folk der ikke er klar, blive sendt i kamp!
17. august, 2008 kl. 21:13
Micki_BIF:
Hvorfor f***** skal vi nu have en højre back? Alle var pivringe idag, men på trods af det mener jeg, at Wass var en af de bedste (Jeg mener ikke, at han var god!!). Og han har tilmed været en af de bedste i efteråret. Stop nu med, at evaluere en spiller efter een kamp!
En pivringe kamp, 11 pivringe spillere og en pivringe træner!
/
Så let kan man evaluere den kamp
17. august, 2008 kl. 21:48
Enig Hermand! Pivringe! Og kan sgu ikke lige se hvordan vi skal slå OB, FCK og Midtjylland lige nu…
17. august, 2008 kl. 21:54
Først på ugen udtalt TK, at resultater kommer før flot fodboldspil. Alene dét burde være nok til at sende manden på pension, eller til FCK. At han så heller ikke kan sætte et hold der kan smadre AGF baglæns, fordi “vi skal kigge efter træthedstegn”! Træthedstegn!? Fandme aldrig hørt noget så latterligt. Vi har spillet 5 ligakampe, og europacup kampe mod hold der ikke ville kunne slå vores juniorhold!
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at Brøndby IF skal levere sådanne præstationer, og så stå som nogle kællinger bagefter og sige de ikke var KLAR!!!
Hold da kæft…!
17. august, 2008 kl. 21:56
Det nytter ikke noget at give spillerne skylden, når skylden ligger et andet sted. Vi kunne for den sags skyld købe hele Man Utd holdet og stadigvæk tabe til AGF, når vi har Køhlert til at træne holdet.
Brøndby spillede imo ikke meget dårligere end de har gjort indtil videre. Vi har utrolig mange dygtige spillere, men der er ikke noget holdbart koncept på holdet. Der er ikke en fast stamme på holdet, som der kan bygges oven på.
Vi kan ikke engang sige, at midtbanen havde en dårlig kamp. Vi har overhovedet ikke haft en midtbane indtil videre i sæsonen. Hold som Randers, Horsens, Esbjerg, AGF, Nordsjælland, Vejle og SønderjyskE har en bedre fungerende midtbane end os. Alle de andre hold i suppen fungere mere eller mindre i alle deres kæder. Mange af dem er ikke sælig gode, men de spiller som et hold. Noget der ikke kan siges om os. Lad os se kæde for kæde.
Forsvar – Vi har fire forsvarsspillere som individuelt er rigtig dygtige, men de spiller ikke sammen. Når modstanderen nærmer sig, er der én der angriber spilleren med bolden. Lykkedes det ikke for forsvarsspilleren at erobre bolden, prøver den næste forsvarsspiller, men allerede her er der et kæmpe hul i forsvaret. Vores forsvarsspillere er aggresive, hvilket jeg egentlig synes er positivt, men de usnytter ikke, at de er fire spillere.
Midtbane – Hvilken midtbane fristes man til at spørge. En defensiv spiller og tre (i dag fire) offensive. For det første er der for langt mellem de offensive midtbanespillere, og forsvaret samt Gislason. Dette gør, at vores forsvar ikke kan spille bolden, men bare bliver nød til at sparke bolden op på Duncan. Når en midtbanespiller endelig har bolden, står de andre bare stille omkring ham. Der bliver ikke bevæget for ham, og det er tydeligt, at der ikke er noget koncept i spillet. Endvidere prøver de alt for meget at spille op gennem midten, som er det sværeste sted at spille. Send bolden ud på kanten (Start med at få en kant) og udnyt de angribere vi har.
Angrebet – Når det andet ikke fungere på et hold er angrebet mere eller mindre værdiløst. Duncan og Madsen skal fodres med bolde og det samme gælder Williams selvom det er en anden slags bolde. Det er egentlig utroligt, at Duncan scorer i dag, for angriberne fik ikke noget som helst ordentlig at arbejde med.
Køhlert var en nødløsning efter Møllestenen, og skulle efter min mening, være afløst allerede sidste år. Det kan kun ærge mig gang på gang, at vi skal vente til vinter på at få Kent. Kent er ikke nogen mirakelmand, men jeg tror og håber da på, at han kan få noget struktur ind på holdet. I kan sagtens råbe på nye spillere, men de kan ikke rette op på et hold, hvor der ikke er noget der fungerer. VI har jo kun fået point indtil videre, fordi vi netop har så dygtige og stærke spillere. Tænk engang hvad det kunne drives til, hvis vi havde en træner som kunne udnytte spillernes potentiale (Drømmer).
Btw. Jeg er heller ikke meget for Køhlerts udtalelse om, at han ikke vil spille underholdende, men bare vinde. Jeg mener det er underholdende at se fodbold, når spillet flyder på holdet (hvilket det absolut ikke har gjort indtil videre), og når spillet flyder, så er det en del lettere at vinde kampe, end at man skal hænge sig op på enkeltmandspræstationer.
17. august, 2008 kl. 22:14
@ pstudio
Ja – man har så mange tanker inde i hovedet lige nu! Men hvor kunne det være spændende at høre, hvilke tanker der rumsterer i hovederne på spillerene og trænerne.
Vi har pludselig flere af de bedst lønnede spillere i ligaen, og for én gang skyld kan vi ikke længere klæntre dårlige indkøb, for der er sgu købt ordentlig ind.. Derfor er det også pisse frustrerende idag, for hvorfor er indstillingen der ikke.. Jeg kan godt acceptere at vi taber, og også til midter/bundhold, men ikke med den indstilling – som er den samme som den, vi så i sidste sæson.. Der undskyldte de sig med, at en ny sæson ville ændre det…
Vi lå nummer 3 inden kampen idag – og kunne indtage en delt første plads.. Hvilken motivation skal der mon til?
FCK startede dårligt, da de nye spillere lige skulle spilles ind – vi spillere så bare dårligere og dårligere, nu mere vi bruger vores nyindkøb… Det er til at blive sindsyg over – synes fandme vi fortjener bedre, efter alt de vi har været igennem! KOM NU IGANG!!!
17. august, 2008 kl. 22:17
Ja, glemte helt det med:” Øv bøv, vi var meget trætte efter træningskampen mod Haka”. Det holder ikke en meter!
Bare se på håndbold, tennis etc etc. De spiller sgu 1 kamp om dagen til slutrunder, og det ser da ud til, at de kan holde til det?
17. august, 2008 kl. 22:24
Når hr. Køhlert siget træthedstegn….. ja….. så kunne han jo holde fri for træning, den fredag efter en uefa kamp, torsdag aften
Det er vel okay af holde en ekstra fri dag, så der er lidt krudt til kampen søndag.
Det virker som om det går ned af bakke…..!
17. august, 2008 kl. 22:25
@ pstudio
Jeg er 100% enig. Det er ikke spillerne der er problemet. Det er holdet som helhed, og det er jo som bekendt trænerens opgave. Jeg synes Køhlert virker som en man, der allerede er gået på pension. Der er tilsyneladende ikke noget der rigtigt går ham på, hvor kampen idag burde få ham til at rive sig selv i det hår han har tilbage.
Jeg tvivler dog på, at Horsens vil foretage trænerovergangen nu. Det vil jo langt fra være optimalt for dem. Derfor må vi væbne os med tålmodighed og skrabe de point vi nu kan få sammen. Det er dog lidt mere alvorligt med vores deltagelse i Uefa cuppen. Haka er overstået, men derefter venter der formentligt en meget svær opgave i første runde, som vi skal igennem hvis vi skal i gruppespillet. Men som sagt er det ikke spillerne der er problemet, for vi ved jo alle hvilke kvaliteter de rummer, da de alle tidligere har vist deres niveau.
17. august, 2008 kl. 22:27
Alle sammen… jeg kan godt det var sku ikke den bedste kamp i dag, men jeg mener nu at den danske SAS liga er meget stærk og at alle kan tabe til alle, hvilket også i dag vi havde ikke dagen i dag..
Hvad med at støtte holdet, jeg tror spillerne udemærket godt ved at det i dag ikke var godt nok men helt ærligt tag nu lige en slapper der er stadig masser af kampe endnu….
17. august, 2008 kl. 22:31
OB som tabte 4 – 0 til FCM i sidste uge, vinder FORTJENT 3 – 0 og AAB, FCM der vandt 4 – 0 over OB taber 3 – 1 i Kloarken så det bliver den mest åbne SAS liga nogensinde tror jeg.
17. august, 2008 kl. 22:40
@Hermand
Jeg evaluerer ikke Wass over en enkelt kamp – jeg evaluerer Wass sådan som han har spillet de sidste par kampe – det er fint han startede godt, men hvis han skal være vores faste højre back, så skal han kunne spille i en hel sæson – det har han ikke vist at han kunne klare de sidste 2-3-4 kampe.. derfor!
17. august, 2008 kl. 22:55
Bare ikke godt nok!! Hvorfor er der ingen af spiller som brænder sammen på banen, og viser de ikke gider være med til at tabe til AGF! Hvor bliver den spiller af, som går hårdt ind i tacklingerne og får de andre spillere med?? Det kunne PerPer, men Gisla kan sgu ingengang følge med sin mand, du er tung og doven! Hvor mange chancer skal Lorentzen have??
17. august, 2008 kl. 22:56
Vi har ingen vinder typer på banen i modgang, slås for klubben drenge!!
17. august, 2008 kl. 23:16
@ Engroad007
Jeg kan sagtens følge dig, men langt de fleste indlæg her er skrevet i frustration (det var mit første i hvert fald) over at vi kan spille så dårligt, hvilket vel er forståeligt nok. Forskellen på os og OB ligger for mig i, at vi ikke har fået vores spil til at køre endnu, hvor OB har vist stor styrke i alle kampe med undtagelsen af kampen i Midtjylland.
Min frustration bunder primært i, at vi har så mange gode spillere, og fortsat spiller så dårligt som tilfældet var idag, og vi må jo også være ærlige og sige, at vi ikke har spillet optimalt i nogen kampe i år endnu.
Jeg mener at man skal lufte sine frustrationer (hvis man har nogle) imellem kampene. Under kampene bør man selvfølgelig støtte sit hold, hvilket jeg går ud fra vi alle gør så snart næste kamp begynder.
17. august, 2008 kl. 23:26
glæder mig til kent kommer…..
17. august, 2008 kl. 23:46
@Engroad007
Selvfølgelig støtter vi holdet. Det vil jeg da i hvert fald altid gøre. Jeg mener dog også, at man som tilhænger af en klub, har ret til at stille sig kritisk over for klubbens præstationer.
Og spillet på banen har altså bare ikke været godt. Ikke bare i denne kamp, men i alle kampene i sæsonen. Det er selvfølgelig ærgeligt at tabe til et AGF-hold, som jo altid spiller bedre end normalt imod Brøndby, men vores spil er simpelthen frusterende. Vi har ikke noget hold for tiden. Vi har 11 spillere der løber tilfældigt rundt. Jeg håber at Kent kan rette op på det, så snart han kommer til klubben, hvilket selvfølgelig først sker til vinter.
17. august, 2008 kl. 23:48
Btw. Jeg har ikke noget personligt imod Køhlert. Jeg har stor respekt for manden og hans klubånd, og jeg har det egentlig lidt dårligt med at nævne ham i negative sammenhæng hele tiden, men det er nu endgang ham der har ansvaret for spillet, og spillet hænger ikke sammen.
18. august, 2008 kl. 09:23
Ja det var igen noget L… at se på, er enig i at vi godt kan bruge en angriber MEN mener som der er nogle der skriver at det er midtbanen der skal gøre angriberne gode ved at give dem noget at arbejde med, man kan tydeligt se at vi mangler Retov men Katongo er også meget savnet!!!!… ok han lavede for få mål men han havde noget speed og så kunne han holde på bolden så de andre kunne komme med frem i feltet. Men et helt store problem er TK han er jo totalt handlingslammet hvorfor skifter han ud så sent i kampen ???? glæder mig til der kommer ny træner selvom jeg stadigt ikke er sikker på at Kent er den rigtige Horsens spiller jo lige så kedeligt som BIF men håber at jeg tager fejl….
18. august, 2008 kl. 09:35
Så er det vidst min tur til t få afløb for fustrationerne.
Er ved at være pænt trær af at skulle læse svinere til lorentzen og gislasson i hvert andet indlæg på denne side. Enten er folk bare træt af dem og sviner dem lige meget hvad, elle rogså ha de ikke set kampen og sviner dem bare fordi andre gør det.. Gislasson var vores bedste mand idag, han spillede slet ikke op til det han kan, men ændre stadig ikke ved at han var vores bedste, hvis vi ser bort fra de første ti minutter. så får han fat i rigtig mange bolde, og han smider stort set ikke nogen væk mellem det 10 min og det 80 min. Der imod var vores ellers så roste forsvar direkte elendigt idag. jon glemmer lige at følge sin mand idag og 1-0 til gf. max gider ikke dækker op ved det andet. og næsten alle hans forsøg på at clear boldene idag røg lige hen til en gf spiller.. ved godt han er de flestes ynglings spiller, men når i er så hårde ved de andre, så værd det ved dem der spiller dårligst også. kommenter nu på den enkelte kamp og ikke på at i syntes gisla var dårlig sidste runde, så nu sviner vi ham bare igen.
jeg savner vilje over hele linien.. Duncan så vvirkelig tændt ud da han kom ind, men da han så havde scoret, så var der ikke meget vilje til sejr tilbage. jeg vil se vilje springe ud af øjnene på de spillere der trækker den gule trøje over hovedet..
kom nu brøndby, vi kan meget mere end det her. nu bliver det godt med en pause.
18. august, 2008 kl. 11:52
Jeg synes, at man kalde forsvaret et lyspunkt i kampen. De formår at holde AGF på 2 scoringer, selvom AGF presser massivt, hvis forsvaret også havde spillet dårligt, havde vi tabt meget stort. Samtidig så var det forfriskende at se Duncan sende kuglen i nettet, og han er det andet lyspunkt.
Jeg er enig i, at det offensive spil virker konceptløs. Konceptet idag var at sætte alle de offensive og kreative spillere på banen, og se hvad de havde i posen. Jeg mener dog, at vi har en masse rigtig dygtige spillere på næsten hver eneste position. Ellers er kritikken det samme med, at vi absolut intet tempo har i angrebsspillet, og især når Peter Madsen får bolden. Han formår godt nok at holde på bolden og spille den videre, men det virker som om, at han mangler overblikket til at gøre det hurtigere og se den bedste løsning. Jeg synes dog faktisk at vores defensiv var opløftende, men det er selvfølgelig en ringe trøst.
18. august, 2008 kl. 16:49
hold kæft hvor jeg stadig sur over den lorte indstilling der er på holdet….frustrerende
18. august, 2008 kl. 20:34
Nogle der ved hvorfor farnerud blev skiftet ud?
18. august, 2008 kl. 21:16
@kewell & pstudio
Så er jeg hjemme fra arbejde og må nok svare på de svar til mig…
Jeg kan godt forstå folk bliver frustreret nogen gange, men nu er der kun spillet 5 kampe i SAS Ligaen og der er blevet 3 sejre og 2 nederlag, vi ligger nummer 5 og der er KUN 3 point op til nummer 1 så lad os ikke male fanden på væggen endnu, hvis vi stadig ligger der efter 11 kampe så kan vi begynde for så har alle mødt alle…
Lad dem spille lidt mere sammen….
Så lad os skrive om 6 kampe…
18. august, 2008 kl. 21:22
Vil lige tilføje at vores kampstatus lige nu faktis 6 sejre ud af 8 mulige så helt ringe kan det da ikke være.
18. august, 2008 kl. 21:31
@ Engroad007
Resultatmæssigt er det ganske udemærket. Vi har dog kun mødt en stærk modstander endnu i Aab, hvor vi vandt. Randers hjemme og AGF ude, er dog steder et mesterhold skal vinde. Men det er tidligt på sæsonen, og jeg kan sagtens acceptere vores pointhøst indtil nu. Jeg får dog lidt bange anelser, for det var den samme situation vi havde da Meulensteen tiltrådte. Der fik vi også en del point i starten, på trods af at vores spil ikke var særligt godt. Jeg mener dog at vi har meget mere kvalitet i vores trup nu end dengang, hvorfor jeg på sigt også tror, at holdet kommer til at fungere som det skal.
18. august, 2008 kl. 21:46
Er der nogen der ved noget om hvor slem Farneruds skade er???
18. august, 2008 kl. 21:54
Er han skadet igen s: – så ikke kampen
18. august, 2008 kl. 23:11
De sagde hans lårskade stadigvæk drillede ham. Man skal aldrig spille lige efter en skade selvom man føler sig klar. Man er jo aldrig 100% klar lige med det samme. Men det ved de jo nok godt nu så. Han skal nok være helt klar om en måneds tid måske.
18. august, 2008 kl. 23:34
de regner med at han er klar til FCK kampen… men det trak også lidt ud sidsts sååå….
19. august, 2008 kl. 01:20
Brøndby er KATASTROFALE til at vurdere omfanget af en skade – uanset hvad de melder ud kan man roligt gange det med 2 eller 3
19. august, 2008 kl. 10:15
Han skulle eftersigende være klar til at træne fuldt med fra slutningen af denne uge.. han mærkede lidt til det i kampen, men kunne godt ha fortsat, men tom mente ikke der var nogen grund til at satse. han havde været igennem 2 meget hårde test op til kampen for at se om han var klar og de havde han selv meldt sig fuldstændig klar.. men han skal nok være der den 31 mod fuckerne..
19. august, 2008 kl. 15:16
For helved, så væn jer dog til, at der skal leveres en ordenlig indsats to gange om ugen når man er i en storklub!!!
KEn storklub skal gerne spille både europæisk og nationalt i løbet af en uge og det kan mange klubber, lige med undtagelse af vores spillere!!
Magen til ringe indsats skal man satme lede længe efter!!!
Madsen, Kristiansen og Duncan skal i hvert fald spille imod Haka og ikke spares, for de trænger fandeme til at komme ud og løbe lidt og smide nogle kilo!!!!!!
Køb nu den nye angriber, hvad sker der, hvorfor er der ingen rygter??
Nogen der ved hvordan det går med Agger og Randrup?
Magen til lucky punch skal man godt nok også lede længe efter af Graulund, men okay han prøver og fighter for det, prøv det Duncan, Madsen og Williams…
Så synes jeg, at man skal lade Køhlert være, for man kan sgu ikke råbe døve og dovne mennesker op, men lad os nu se, det har været en kort optakt og vi har mange ændringer i vores trup og forhåbenlige er de ik ovre endnu, AGF vandt 3 point på fight ikke på flot spil, så lad os nu se…
Er det sikkert at Farnerud er er klar sidst på ugen??
Hvorfor er han købt som forward når man er den eneste i truppen der kan spille den offensive midt og virkelig sætte gang i spillet, man er jo klasse på den offensive og god til at holde i bolden, giv ham en fri rolle til at være over hele banen og giv ham en hurtig angriber oppe foran som er teknisk stærk ( Williams udelukket), så bliver vi gode….Håber på Agger snart er klar igen!!!
Ta jer sammen for helved!!!
19. august, 2008 kl. 17:03
AAAAARRRGGH for helvede brøndby meld et eller andet ud.. der skal ske noget NU. altså andet end at kampens dårligste spiller og anfører lige siger at det ikke var godt nok igen igen…. vi har været heldige med at vinde over horsens og aab.. for slet ikke at nævne B36 Tórshavn….. nu stiller de garanteret op med et b hold mod sakskøbing og slår dem 2-1 og det samme mod haka og så får vi røvfuld mod fck og så siger Gislason at det ikke var godt nok og Køhlert siger at brøndby spillede godt de første 10 min…. bla bla bla.. glæder mig til d. 1 januar…
19. august, 2008 kl. 17:55
@Forza BIF
Jeg er slet ikke enig med dig i forhold til Køhlert. Han har et meget stort ansvar for det dårlige spil. Han står for træningen og han sætter holdet. Er spillerne for dårlige/dovne eller hvad du nu vil kalde dem så burde de ikke være udtaget…. så det må falde tilbage på ham!
Køhlert er færdig. Manden ligner en forbandet brugtvognsforhandler der helt og aldeles har opgivet projektet. Han var også totalt opgivende under den krise som efter min mening slet ikke er ovre – det går heldigvis fremad. Han burde stoppe her og nu og lade Jensen tage over frem til Jul.
Tror at vi alle er dybt dybt skuffet……. jeg er nok den eneste i verden men AGF er den klub jeg helst ikke vil tabe til….. så hellere tabe til FCK…….. ja ja men sådan har jeg det altså!
19. august, 2008 kl. 19:40
Det lyder som et fornuftigt træk.
http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/henrik-jensen-spaender-ben-brondby
19. august, 2008 kl. 19:49
Ja jeg har også lige læst den artikel, og selvom det måske er noget uortodokst at skifte træner på dette tidspunkt, så ville jeg i dette tilfælde ikka have noget imod det. Køhlert ligner altså bare en mand der ikke går op i tingene. Brøndby kommer bagud og Køhlert står bare og ligner en mand der tænker: “Nå, så fungerede taktikken heller ikke i dag, men hvad kan man gøre det?”.
Jo før vi får en ny træner (Kent, eller en anden midlertidig), jo bedre tror jeg. Hvordan kan man også som spiller arbejde under en træner, når træneren gang på gang udtaler, at han virkelig ikke har lyst til at træne spillerne? Hvis vi ikke kan bytte nu, så sæt en assistent til at træne holdet, og giv Køhlert den pension.
19. august, 2008 kl. 19:56
Henrik er vel bare mavesur over at hverken han eller hans søn kan bruges i Brøndby. Det ville jo være en perfekt løsning, så mon ikke man kan overtale manden. Vel også et lidt kedeligt ry at forlade klubben med!?
Altså som ham der ikke ville hjælpe…
19. august, 2008 kl. 20:03
Kunne være meget fornuftigt hvis Kent Nielsen overtager pr. 1 september. Så kunne han jo passende få Kim Daugaard til spillende assistenttræner frem til nytår. Tror også at det vil kunne give spillerne et boost, hvis der kom en ny træner ind. Ideelt for alle implicerede parter egentligt …