Optakt: Første hjemmesejr siden april?
14. august, klokken 0:43 af Patrick Andersen
Brøndby IF har ikke vundet på hjemmebane i Superliga sammenhæng siden den 21. april mod Esbjerg, siden da er det blevet til fire uafgjorte kampe, samt et enkelt nederlag på Brøndby Stadion i Superligaen, og det skal der laves om på søndag aften, hvor SønderjyskE er modstanderen.
I ugens løb er Oke Akpoveta blevet præsenteret som ny mand i Brøndby IF, men hans arbejdstilladelse er endnu ikke i orden, hvilket Oluwafemi Ajilores heller ikke er, grundet den lange procedurer, der normalvis er hos udlændingeservicen.
Derfor må Henrik Jensen se bort fra de to spillere i truppen i bestræbelserne på at få første hjemmesejr siden den 21. april.
Brøndby IF
Med lejeaftalen med Femi var der banet vej for den til tider udskældte Anders Randrup kunne komme en tur på bænken, men da denne fik rødt kort mod OB, er han automatisk placeret på tribunen. Det baner vej for Mikael Nilsson kommer ned på sin favorit position som højre back og på midtbanen vil Paul Jatta eller Franck Semou højst sandsynligt få chancen som den defensive ankermand.
Henrik Jensen har udtaget følgende trup til kampen mod SønderjyskE:
16. Stephan Andersen
5. Jan Frederiksen
7. Clarence Goodson
8. Mikael Nilsson
10. Martin Bernburg
15. Mikkel Thygesen
17. Jens Larsen
18. Nicolaj Agger
19. Daniel Stenderup
21. Thomas Rasmussen
23. Michael Krohn-Dehli
27. Jan Kristiansen
28. Paul Jatta
32. Brent McGrath
33. Dario Dumic
37. Alexander Green
38. Osama Akharraz
39. Franck Semou
90minutter.dk spår følgende 11 vil starte inde:
Stephan Andersen
Mikael Nilsson – Daniel Stenderup – Clarence Goodson – Thomas Rasmussen
Franck Semou – Jan Kristiansen
Osama Akharraz – Mikkel Thygesen – Michael Krohn-Dehli
Brent McGrath
Martin Bernburg er efter endt skadespause tilbage i truppen igen, men han kan højst sandsynligt kun spille omkring en halv time, så han forventes at starte på bænken, hvorfor Brent McGrath får genvalgt efter sit flotte mål mod OB.
På den centrale midtbane forventer vi Franck Semou fra start, da alternativet, Paul Jatta, endnu ikke er klar til at starte inde, efter han har været hjemme i tre uger af private årsager og først for nogle uger siden er vendt tilbage til Brøndby.
Kampen mellem Brøndby IF og SønderjyskE fløjtes i gang på Brøndby Stadion klokken 16.00 og kan følges direkte på Canal 9.
133 kommentarer til “Optakt: Første hjemmesejr siden april?”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
14. august, 2011 kl. 01:02
jeg glæder mig til imorgen!
men jeg ser gerne en anden opstilling, jeg mener ikke den centrale midt er stærk nok med Jan og Semou.
jeg er enig med at Semou har TALENT, men han skal IKKE være den spiller der skal rede skuden. Jan kan spille der, HVIS han har en dygtig mand ved siden af, hvilket jeg ikke mener Semou har rutinen til ENDNU.
håber HJ finder en anden løsning, måske en 442
SA
MN- stender- CG- JF
Osama- Jan K – Thygsen – Krohn
Brent- Agger/bern ( alt efter hvor klar han vurdere Bern til at være, jeg tror ikke på han starter)
jeg mener der er mere bid i det hold, fordi midtbanen har mere rutine og ikke afhænger af Semou, ser ham gerne komme ind efter 60 min. men han er ikke klar til at starte inde efter min mening.
God kamp til jer alle !
14. august, 2011 kl. 01:37
Hvorfor ikke sætte Krohn ind på 10′er pladsen, hvor han er uovertruffen og nyder at spille?
SE vil helt sikkert komme med et meget defensivt udgangspunkt og satse på kontra. Derfor synes jeg det er godt med Semou, som kan koncentrere sig 100 % om opbakning ved boldttab. Netop fordi de står langt tilbage, er der behov for skud udefra og det er JanK jo garant for.
Vores største problem bliver klart at spille os igennem med JanK og Semou som dem der skal bygge op. Hvis SE er taktiske, så mandsopdækker de MKD og holder bolden fra ham så andre skal bygge op. Jeg ser derfor to muligheder – at vi slår lange bolde op på brent og han kan lægge den af til de tre bagved, som alle har offensive spidskompetancer. Eller at vi skaber overtal med vores offensivt dygtige backs og får folk i feltet.
Vi må bare ikke lukke mål ind og så skal vi være tålmodige. Jeg tror på en 1-0 sejr på mål af JanK
14. august, 2011 kl. 06:58
Det er ihvertfald en markant forstærkning at Randrup sidder ude, sjælent har jeg set en spller kan gøre et hold så usikkert og sårbart, som i tilfældet Randrup.
Jeg frygter lidt HJ bare sætter JanK eller Semou ned på backen……… Og vi så igen skal trækkes med MN på midtbanen.
Håber man vælger, at give Krohn en forholdsvis fri rolle, da det kan åbne Nordtyskes forsvar.
Bortset fra Randrup er det nok de samme 10 der starter på banen i eftermiddag, som man gjorde mod OB.
14. august, 2011 kl. 08:45
Eller at vi skaber overtal med vores offensivt dygtige backs og får folk i feltet….
Hahaha offensivt dygtige backs! Dem har vi desværre ikke når vores usandsynligt ringe træner vælger som han gør.
Jeg tipper en 0-2 sejr til Sønderjyske, det bliver grimt, det kommer til at gøre ondt (at se på),((som sædvanligt)). Tror endvidere at det bliver Henrik Jensens sidste kamp.
14. august, 2011 kl. 10:13
Jeg tror faktisk han vælger Semou som back og ellers samme opstilling som i de seneste kampe.
Men håber lidt på MN som højre back, så den del af forsvaret er stabiliseret.
Dog skal vi godt nok være klar ved dødbold situationer, da det er der Sønderjyske scorer de fleste af deres mål.
Og ellers skal HJ give MKD en fri rolle, da han bliver meget vigtig i dag.
14. august, 2011 kl. 10:15
totalt ening med mr.l.
vi lukker næsten i snit 2 mål ind pr. kamp uanset hvem vi møder, angrebet fungere ikke. mit tip bliver så 1 – 2 som det mest sandsygelige resultat. holdet ik forbedret overhovet 2 spiller stadige ikke spilleberetigt og vi ved reaelt ikke hvad de kan når den tid kommer.
det bliver hj sidste kamp og også sa, farvel med -no hands- og ind med mt NU…
optimist – nej
se kampen – nej
tro på holdet – nej
fan – stadig ja
følge kampen på 90min – ja.
14. august, 2011 kl. 10:41
mr L og kongbif
Jeg er til gengæld totalt uenige med jer.
Jeg er HELT sikker på at HJ ikke ryger, UANSET resultatet idag – vores hold er ikke bedre end det de har vist. Måske når de nye kommer igang…..
Men jeg er ikke på nogen måde overbevist om vi får point idag. Kan vi for første gang holde takten hele kampen – så jo (starten mod Horsens, længere mod Ried og et stykke tid mod OB), men ellers er Sønderjyderne skarpe og kloge nok til at lade os løbe lige ind i kniven.
2-2 er mit gæt på en lunken dag med maks 8000 på lægterne. Katastrofal opbakning. For få til at støtte, for mange til det er åbenlyst for alle det er en protest mod regimet.
14. august, 2011 kl. 11:11
Jeg er helt sikker på at vi vinder, det som har været vores problem, er at vi har været træt pga for få spiller og for mange kampe, i dag skulle vi gerne have friske spiller, og jo vi er et bedre hold end Sønderjyske, så mit bud på kampen bliver 3-0
14. august, 2011 kl. 12:13
Håber det bedste!
Frygter det værste…
14. august, 2011 kl. 12:30
Jeg tror 90 min får ret i deres opstilling, måske bytter MKD og Thyge plads. Vil gerne se Bernburg i løbet af kampen. Vi vinder
14. august, 2011 kl. 13:38
Det vil også undre mig hvis HJ bliver fyret hvis vi taber i dag. Som Hansen_64 siger vil holdet i de næste 2 kampe være stort set det samme som i dag fordi de nye stadigvæk ikke er klar til at spille. Dertil kan komme flere skader og evt. karantæner. Bliver han fyret vil den nye mand komme til at stå med to svære udekampe mod AGF og FCM (jeg ved godt alle kampe er svære for os i tiden, desværre) og stort set samme trup. Det vil for mig at se være at sætte for meget pres på en ny mand. Hvem skulle den nye mand forøvrigt være !?
Hvis HJ bliver sprket ud tror jeg det bliver når både nye og “gamle” er klar til at spille igen.
Der har været meget snak om Rommedal, jeg tror ikke han kommer. Hvis han kommer og vi har signet Oke og budt på ham den anden synes jeg vi har gjort det forkert. De lønningskroner skulle efter min mening være blevet brugt til at hent Fall istedet.
Henter vi Rommedal skal vi formentlig også konsekvent spille 4-3-3 istedet for det udmeldte 4-4-2. Vi spiller alligevel mest 4-3-3 i en noget deffensiv udgave som jeg ser det, så det vil måske ikke være den store omstilling.
Jeg håber dog stadigvæk at vi kommer til at spille med 2 mand i front, det tiltaler mig mere og vil gøre vores genpres bedre.
Jeg håber at JF starter på vensteback. Jeg synes det er træls at vi bruge en udskiftning på at skifte TR ud i løbet af kampen når han ikke er skadet. Vi plejer som regel at skulle hente noget i 2.halvleg så det ville være dejligt at kunne skifte offensivt ind.
Håber som altid at vi vinder !!
14. august, 2011 kl. 14:43
Lige meget hvad bliver Henrik ikke fyret i dag, fordi – et, item skal så overtage ? Lige meget hvad vil det jo være dumt ikke at have en afløser klar og sidste gang lærte men hvad en panik løsning føre med sig ( læs Henrik ). To, den anden grund er at Per endnu en gang ikke vil indrømme at han igen har taget fejl.
Kampen i dag håber jeg giver 3 point og gerne af dem der siger… De var sikre point og ikke heldig. Dog frygter jeg endnu et nederlag og Henrik efter kampen endnu en gang forklare hvor uheldig vi var, dårlig dommer og at de ikke har haft tid nok til at komme i form.
14. august, 2011 kl. 15:15
i følge Ekstra bladet er Stefan A ikke med i dag. Er der nogen der ved noget
14. august, 2011 kl. 15:24
Han er sgu nok blevet træt af lortet… Det kan vel næsten kun betyde at han er fortid hos os, hvis han altså ikk er skadet.. godt nok har han kostet os nogle point her og der, med tørnes i stedet for, er altså ikk bedre, mildt sagt.. håber da et evt. salg vil kaste nogle millioner af sig, så vi kan få nogle nye gode spillere.. kanal 9 siger netop, at han blir solgt en af de nærmest dage, rimelig breaking faktisk..
14. august, 2011 kl. 15:25
Han skal sælges…. Ved ikke hvor han skal til, men det er sgu da en bombe.
14. august, 2011 kl. 15:31
Så skal vi fandme ha en ny keeper… Tørnæs er absolut ikke go nok….
Mon ikke vi kan få Kevin sturh… Han er gratis, og kan sælges igen om nogle år…
14. august, 2011 kl. 15:31
Gætter ligeledes på en 2-2 løsning. Synes ikke det er pessimistisk men derimod meget meget realistisk, set ud fra de mål vi har inkasseret tidligere. Syns dog også at vores fremadrettede spil er i bedring så….
Taber vi er vi under nedrykningsstregen og hvad så ? Så tror jeg nok lige vi har balladen. Som HenBim siger : Håber det bedste og frygter det værste.
På papiret er vi altså SJ overlegne, så hvad er det som gør at vi ikke bare kører dem over. Det er mine øjne helt tydeligt at vi stadig er piv ringe rent taktisk. Vi tror stadig at vi efter flere nederlag i træk, samt ingen sejre i på hjemmebane siden April, kan spille champagnebold og underholde. Glem det. Jeg savner at holdet går ud og overrasker og spiller totalt kynisk. Det vil med garanti forvirre SJ en hel del. Jeg tror modsat andre ikke at SJ stiller sig tilbage. Jeg tror de vil frem og presse os til fejl og derved gøre vores spil nervøst. Så lad dem komme frem, alt imens vi kører kontra på dem. Når de opdager DET er det for sent for dem.
14. august, 2011 kl. 15:35
Brøndbys egen hjemmeside har en historie om det: http://brondby.com/article.asp?aid=67551&id=145
Så er der nok noget om snakken.
Jeg tror på en uskøn kamp, der giver en smal sejr. 2-1 til drengene. I første omgang er det sejren, der betyder noget, og så er det ligegyldigt, hvordan den kommer i stand. Så kan der blive skabt lidt selvtillid, som man kan bygge ovenpå.
KOM SÅ!
14. august, 2011 kl. 15:38
Jeg siger Jonas Løssl fra fcm…. Han er utilfreds med bænken, med rette..
14. august, 2011 kl. 15:43
Hvor mange millioner tror i han blir solgt for? Mellem 3 og 6?
14. august, 2011 kl. 16:04
Av av av….den sad ikke så yderligt at den ikke kunne snuppes på en go dag….men så er vi bagud………
14. august, 2011 kl. 16:05
Flot dømt af dommeren også!
14. august, 2011 kl. 16:06
Hold da kæft mand !!!!
14. august, 2011 kl. 16:06
Det var da en god start…
14. august, 2011 kl. 16:08
Utilgiveligt Goodson – manglende ansvar far en anfører. Jeg mener nu også den var hårdt dømt, men der var ingen grund til at tage chancen.
14. august, 2011 kl. 16:10
2min 2 fucking minutter omfg kan vi blive mere til grin…. well det var den første af to kasser jeg tippede latterlige klovne mand…
14. august, 2011 kl. 16:14
Jeg synes han lider lidt at miniput-syndrom vores gode ven Franck Semou….
14. august, 2011 kl. 16:19
Enig med Bornby her. Det er satme urutineret af Goodson. Han laver iøvrigt et frispark mere få minutter efter. Med den sikkerhed vi har bagude er det nærmest utilgiveligt.
Spillet er jo det sædvanlige. Lange bolde fremad og vi får intet ud af det. Vi har med andre ord intet at komme med. Vi er teknisk på serie bold niveau.
14. august, 2011 kl. 16:19
Marc….
?? Der er da klart frispark og det er en fejl som kun mini putter laver….
14. august, 2011 kl. 16:21
Vi ville gøre det bedre 10 mand end med Jan K
Efter 17 min har han kun haft 2 !!!!!!!! afleveringer, der tilnærmelsesvis har ramt en gul…..
Vi er som så ofte før PINLIGT ringe, vi har ikke een mand, der kan sætte nogen af. Ren alibi-bold.
14. august, 2011 kl. 16:21
Der skal være arm på før der kan være frispark og det viser gengivelsen at der ikke er. Dommeren står i øvrigt lige ved siden af.
Men ja, I har ret i, at det er dumt af Goodson at give dommeren mulighed for at dømme det.
14. august, 2011 kl. 16:26
Semou – hvordan er han blevet valgt til dagens kamp. Jatta må åbenbart være helt væk.
14. august, 2011 kl. 16:28
Oh ja, kom nu med flere lange afleveringer. Det har vi da indtil nu haft goe erfarringer med. Mand hvor er det håbløst at se på. Vi kan ikke engang presse et mandskab som burde ligge i bunden på egen bane. Glem top 4. Vi skal være glade for ikke at rykke ned.
14. august, 2011 kl. 16:28
Ja, Jatta må være blevet overhalet inden om
14. august, 2011 kl. 16:31
Spørgsmålet er om det ikke er bedst at spille med to angribere efter pausen…. jesus christ hvor har det været ringe ind til videre
14. august, 2011 kl. 16:33
At blive overhalet af Semou, må være som at blive overhalet af Carsten Werge, hvis man er 100 meter løber.
Ja, lad os få Bernburg ind og Semou ud.
14. august, 2011 kl. 16:34
Hvis Semou er en af vores unge håb, så ser det sgu for alvor skidt ud. Han er jo en omvandrende joke.
14. august, 2011 kl. 16:35
super udskiftninger af HJ
14. august, 2011 kl. 16:35
sådan mikkel!!!
14. august, 2011 kl. 16:36
jaaaaaaaaaaaaaa Thyge
14. august, 2011 kl. 16:37
HJ læser åbenbart 90min siden han ved hvem der skulle skiftes ud:-)
14. august, 2011 kl. 16:39
Hold kæft hvor var det godt vi signede ham ;0)
Det siger vel alt om HJ. at han kan finde på at satse på en spiller som Semou. Han sætter en helt ung spiller ind på en central plads i en tid hvor vi er presset mentalt. Nu er Semou så selvtillidmæssigt helt i hampen. Flot Henrik. Du er den fødte leder.
14. august, 2011 kl. 16:40
Frustrationer er fint nok, det har vi alle lige nu, men lad nu være at overfuse en hel ung spiller. Han bliver smidt ind på et hold der ikke fungerer, og tilmed er i noget der ligner en krise. Så er det ikke nemt at skulle agere styrmand.
Han fortjener selvfølgelig kritik for en dårlig præstation, men han er altså stadig en af vores egne unge, og fortjener opbakning, og bestemt ikke at blive kaldt for joke og andre lignende ting.
14. august, 2011 kl. 16:40
Hvordan er spillet?? kan ikke se kampen… men fornemmer her på sitet at det er noget lort???
nogle der falder helt igennem eller??
14. august, 2011 kl. 16:42
super mål
14. august, 2011 kl. 16:42
@Kewell
Helt enig
Og som DJNordberg også siger, så fortæller det lidt om HJ at han giver Frank S en så central rolle, når han er så ung.
14. august, 2011 kl. 16:43
Flot comeback må man sige, og udskiftninger der giver pote.
14. august, 2011 kl. 16:43
@superbif.
Kan ses på bet365 hjemmeside
14. august, 2011 kl. 16:44
Spillet har været skidt ind til for 5 min siden, hvor HJ skifter Frank S og Jan K ud og sætter Jens S og Bernburg ind.
SønderJyskE kommer foran på et direkte frispark. Et frispark som jeg personligt ikke mener burde være dømt
14. august, 2011 kl. 16:44
Er der nogle som har et link til livestreaming af kampen? Har ikke kanalen
14. august, 2011 kl. 16:45
Tusind tak
14. august, 2011 kl. 16:47
Efter jan k og semou er blevet erstattet af stryger og Bern, er der kommet noget mere vildskab og aggressivitet i spillet.. vi fører 2-1, men den første halve time var godt nok meget dårlig.. sidste 15 min., okay..
14. august, 2011 kl. 16:50
Man kan kun se den på bet365, hvis man har udenlandsk ip adresse s:
14. august, 2011 kl. 16:51
@ Sao Paulo
Det kan du desværre ikke hvis du har en dansk ip adresse.
Det grundet tv rettighederne.
14. august, 2011 kl. 16:52
Kewell..
En af vores egen ? Mig bekendt kom han fra hvidovre sidste år, så kan vist ikke kaldes en af vores egne andet end han jo er Brøndby spiller….
14. august, 2011 kl. 16:53
Stephan andersen til malaga i spanien? Bare et gæt.. de har fået en masse penge, og mangler en god målmand.. hvad de så skulle med SA, ved jeg ikk.. men som sagt, bare et gæt..
14. august, 2011 kl. 16:55
okay, det vidste jeg ikke.
Bor i udlandet så derfor virker det fint for mig.
bruger meget: myp2p.eu
der kan man som regel finde alle mulighederne for al sport.
14. august, 2011 kl. 16:57
Tror ikke at det er selve udskiftningerne som er afgørende for vores spil. Jeg tror mere det er Thyges mål som får dem igang igen. Klart at Semou er fejlcastet, men det bliver mig mere og mere klart at de her spillere ligger under for et pres, som de ikke kan holde til. Vi er jo mange som gerne ser dem tilbage på toppen igen og det kan de naturligvis ikke leve op til lige nu. Det må være klubbens opgave og udstikke målsætningen, så de kan få hvilet hovederne.
Prøv at se tilbage på de kampe vi har haft indtil nu. De har alle været præget af en kæmpe nervøsitet. Både når vi er bagud, men også når vi er foran.
Jeg tror derfor at vi får en kamp hvor vi enten kører SJ ud af banen, eller også så kommer udligningsmålet i de sidste 10 min.
14. august, 2011 kl. 17:05
Synes Ozzy har spillet okay indtil videre. Håber han fortsætter udviklingen.
14. august, 2011 kl. 17:07
@ Mourinho
Det gør ham da ikke mindre til en af vores egne unge.
Jeg har det på samme måde, omkring alle de spillere som kommer op fra vores talenthold, om de så har spillet 1 eller 3 sæsoner på talentholdene, gør ingen forskel i min verden.
Det er skridtet fra ungdomsfodbold til seniorfodbold der er det svære, derfor er det også den klub der tager spilleren det stykke der kan kalde ham en af deres “egne”.
At Hvidovre så selvfølgelig også kalder ham det er en anden sag.
Men uanset hvad, er han vel en meget ung og urutineret Brøndbyspiller, og derfor kan jeg ikke se nogen grund til at overfuse ham.
14. august, 2011 kl. 17:18
Ligner det ikke at Brent er skadet?
14. august, 2011 kl. 17:20
Virker som om vi bliver farligst når Thyge sætter fart. Btw, har vi set et overlap fra Nilsson endnu ? Jeg sidder og spejder efter ham når vi angriber men han kommer aldrig. Det er fint at han prioritere det deffensive, men det ville give nogle flere chancer hvis han også ind i mellem gik med frem.
14. august, 2011 kl. 17:22
Sad lige og tænkte på det samme AB
14. august, 2011 kl. 17:25
kan være han har fået det af vide af HJ (ingen fatter den mands tanker)
men det tror jeg han har fået at vide, han er jo super dygtig..
14. august, 2011 kl. 17:26
Katastrofalt ringe af Goodson
Den her kamp er slet, slet ikke slut endnu.
14. august, 2011 kl. 17:30
Et par konklusioner:
Vores angreb bliver markant bedre med Bernburg
Tørnæs er Ikke god nok
HJ er psyko at sætte Semou i den position – virkelig dårlig beslutning – men respekt for konsekvente udskiftninger.
Jeg synes det er tydeligt at vi bare skal tro på det og give den fuld hane på hjemmebane. Vi kan IKKE fedte os til det, indse det dog. TRO på vi er bedre, sæt et offentsivt hold og afsted.
Amen
14. august, 2011 kl. 17:36
Troede tørnes var blevet bedre det sidste år ud i feltet men stadig ringe…..
Med det spil vi levere syntes jeg det er helt fint at MN passer sit job som back og ikke hoved løst kommer med frem som Randrup og derved sælger sit forsvar. Når Romme kommer til skal vi alligevel vænne os til at backen bliver hjemme…
14. august, 2011 kl. 17:42
Igen ringe af dommeren! Ikke skyggen af frispark der!
Man sidder jo bare og VED at de scorer der…
14. august, 2011 kl. 17:43
Men også dumt af Nilsson
14. august, 2011 kl. 17:43
hvordan kan vi være så dårlige.
14. august, 2011 kl. 17:43
Havde Randrup lavet det frispark var han blevet hængt på torvet…..
14. august, 2011 kl. 17:45
Det skulle jo ske…
14. august, 2011 kl. 17:45
Man kan vel godt sige at det er typisk!?
14. august, 2011 kl. 17:48
Hvorfor ikke kaste Goodson frem, hvis BIF alligevel skal spille med lange bolde nu? Uafgjort kan ikke bruges til noget overhovedet!!!
14. august, 2011 kl. 17:48
…hvorfor fortsætter vi ikke det gode fremadrettet spil efter vi kommer på 2-1!!
At vi ikke kan lukke kampene gi´r os jo disse “tilfældige” chancer og mål i mod os…
Vi har nu heller ikke haft dommerne med os i denne sæson….det er jo helt forrykt….
14. august, 2011 kl. 17:49
DJNordberg – så fik du ret……..
2 tynde frispark koster to mål. Det er sateme ringe. Men jeg er lidt opløftet over hvor meget Bern hjælper….
Nr 2 frispark er ikke eksisterende – virkeligt skidt dømt
“Mit” mål er jo bare at undgå nedrykning, det er ca der vi ligger, men det tror jeg vi klarer.
Glem europa – hvad skal vi dog i de kampe. Der er pinligheder nok i suppen….
14. august, 2011 kl. 17:50
Hvad sagde HJ inden sæsonen “Vi skal ikke miste 4-5 point de første 4-5 kampe til FCK”
Flot HJ – det gør vi heller ikke
Prøv med 8!!!!!!!
14. august, 2011 kl. 17:50
Thomas Rasmussen sender en lang bold op ad banen. Den kommentar står igen og igen på liveupdate fra tipsbladet. Det er også ret typisk.
Har ikke set kampen, og er ærgerlig over endnu et pointtab, håber HJ ryger af helvede til. Nyt blod tak.
14. august, 2011 kl. 17:52
Indrømmet torske dumt frispark….
14. august, 2011 kl. 17:53
Der er desværre kommet en rigtig taber-mentalitet ind på det her hold. Fy for pokker hvor er det bare ikke sjovt for tiden.
14. august, 2011 kl. 17:55
Nu må næste mål være at prøve at slutte under 30 point fra fck.. kom så drenge, ved godt det lyder utrolig svært, men tro på det.. amatører….
14. august, 2011 kl. 17:55
Tja, hvad kan man sige… vi var uheldige igen IGEN IGEN…
Eller dårlige igen igen igen.
Man kan jo ikke fyre hele holdet, så ud med Henrik Jensen. Hvem skal være træner? Daugaard! Ole Bjur! Kim Vilfort! Bent A. Christensen (Turbo Bent)!
14. august, 2011 kl. 18:00
Thyge fik simpelthen besked på at være deffensiv midt…..da han fik deffensive pligter skabte vi ingen ting.
Spøjst med Jan F som højre midt.
Men det gik som forventet men man sidder med følelsen af at det kunne være endt meget meget bedre.
Jeg synes så det er helt håbløst hvis Nilsson har fået besked på at stå omkring midterlinjen. Han skal selvfølgelig med frem og skabe overtal så vi kan få flere i boksen. Han sælger ikke mere forsvaret ved at gå frem end Thomas Rasmussen.
Vi kan og vil aldrig nogensinde undgå at friskpark uden for vores felt, det undgik vi heller aldrig undgået før i tiden. Vi er så blevet mere end almindeligt dårlige til at afvise de frispark og det skal man have kigget på.
Er uenig med Erik Rasmussen i at MKD spillede en go kamp. Det synes jeg bestemt ikke han gjorde.
14. august, 2011 kl. 18:06
Lad os få Erik Rasmussen ind som træner, med Auri som assistent.
Ud med en træner hvor der ikke længere er den nødvendige tillid til.
14. august, 2011 kl. 18:16
Ab
At en spiller er dårlig er da ikke en undskyldning for andre også er det. Skal vi så til at stille med 11 spiller af Thomas styrke ?
14. august, 2011 kl. 18:16
Hvor er det surt vi ikke kan lukke kampen, syntes Vi var bedst, De var ikke uheldige ved deres 2 mål.
14. august, 2011 kl. 18:18
Men ellers enig med HJ – det er ikke godt nok
14. august, 2011 kl. 18:21
Konstellastionen HJ og Kim Daugaard holder ikke længere. Vi så tendenserne i træningskampene op til sæson starten. Det tyder ikke på at vores nuværende træner er rustet til at få spillerne ud af den mentale krise/spillemæssige krise de er i. Personligt synes jeg vores offensive spil til tider er rigtig fint, men vores defensiv er hullet som en si og plaget af personlige fejl. Specielt på dødbolde. Forstår simpelthen ikke, hvordan vi er blevet så dårlige på dødbolde.
Det eneste positive idag er vel, at vi ikke taber….. SUK!
14. august, 2011 kl. 18:22
Biffanfrafyn. Mener du seriøst at BIF var bedst?? Normalt spiller de en god halveg og en dårlig. I dag spiller de to jævne.. Sønderjyske har en kæmpe chance til at sparke den ind til 2-2(rammer stolpen og hugger den over bagefter) væsentligt tidligere og har vel ret beset også boldbesiddelsen-
Ozzy, og Stenderup, Tørnæs og til dels Thyge kan være deres indsats bekendt. Resten er ikke ok.
BIF er ikke bedre pt.
14. august, 2011 kl. 18:32
haaaaaaaaa ha ha ha ha så må krisen sku da være total efter 5 kampe 5 point lukker to kasser pr kamp ind 8 point fra 1.pladen 6 point fra anden pladsen er du gal det er ringe men vi har jo også mødt nogle super hold det sidste stykke tid NOT hvem skla vi måle os med????? fcn eller køge det må da være vores niveau kæft hvis der ik sker noget der ind nu hvornår skal det så ske????SKAM JER ALLE I OG OMKRING KLUBBEN eneste respect går til de fans der stadig møder op,det sku flot, men utroligt i min verden.
agf næste gang mon ik det er et sikkert nederlag igen igen og vi kommer under stregen ha ha ha
glæder mig til at se thomas ras. klø sig i håret og en hj stå og smile i deres interwiev og ikke komme med en skid der kan bruges.
GØR NOGET FORHELVEDE DERINDE INDEN DET GÅR (HELT) GALT.
prof klub never vi er til grin i hele dk og sikkert også i østrig
fy for satan.
14. august, 2011 kl. 18:43
Tjaah så længe at:
- Henrik + Kim er trænere
- Thomas Rasmussen står foran Jan F.
- spillerne definitivt ser ud til at have miste alt respekt for HJ + KD
- man ikke kna høre en eneste spiller råbe op på et musestille stadion
- de ældste spillere ikke går forrest, men render rundt og slår ud med armene i 90 min.
…så er uafgjort hjemme mod sønderjyske mere, end jeg havde turde forvente.
Ingen, absolut INGEN bør være overrasket over resultatet, og dommerfejl eller ej, så ligger skylden alene hos os selv.
Man kan ikke spille i et tempo, hvor selv en flok udviklingshæmmede kan følge med, og så forvente, at det giver fuld valuta..
14. august, 2011 kl. 18:46
bast- ja, jeg gør, sønderjyske havde rigtig nok den store chance, men spillet bølgede frem og tilbage og De var ikke bedre end os i åben spil, at det vi levere så langt fra er godt nok er noget andet.
14. august, 2011 kl. 18:54
Nå jeg ramte rigtigt på resultatet men er skuffet over vores manglende evne til at tro på os selv.
Sæt nu for pokker det hold offensivt – så viser vi jo at vi kan.
Hvorimod vi SLET IKKE kan holde bolden og lukke kampen.
Gudfader hvor er det ringe coaching af trænerteamet. Det er åbenlyst for alle andre.
14. august, 2011 kl. 18:55
Hvis de havde været ansat i et normalt firma og arbejdede i det tempo og med den attitude, så var de blevet smidt hjem for resten af dagen og blevet bedt om at blive væk, til de havde skammet sig nok.
Vi er ikke bedre end sønderjyske overhovedet, de har flere afslutninger og er langt farligere i det direkte spil, bedre fysik, bedre teknik og langt bedre indbyrdes forståelse for hinden, men brøndby igen står for det stik modsatte.
14. august, 2011 kl. 19:15
HJ har forlængst tabt tilskuerne, men ud fra sæsonstarten virker det som om, han også har tabt omklædningsrummet.
Jeg har længere ment, at Kim Daugaard og Rene Skovdal skulle ud øjeblikkeligt. Men efter dagens kamp, hvor HJ udtager spillere som han rent faktisk ventede for længe med at skifte ud, for derefter i 2 halvleg tager en angriber ud og sætter endnu en venstre back ind, ja så er selv min tålmodighed med HJ udløbet.
Efterhånden tror jeg spillerne er mere forvirret over taktikken end tilskuerne er frustreret over spillet.
Nogen skal ske lige nu: om det er kun er at betale Auri fri eller fyre hele flokken af trænere ved jeg ikke.
14. august, 2011 kl. 19:17
Sys efterhånden at man er ved at være træt af dette… Man tror hele tiden nu kommer vendepunktet, men nej….
Er ikke tilhænger af at fyrer trænere, men det ser absolut ud til Henrik & Daugaard ikke kan få mere ud af truppen… Vi blir nød til af få skiftet ud i trænerteamet.. Der er ingen gejst eller Brøndby vilje tilbage… Men seriøst hvem vil overtage Brøndby på nuværende tidspunkt… Vi har ingen sponsor og ingen penge….
DET ER NU LOCKHART OG BJUR I SKAL VISE ANSVAR!!! Skaf en ny træner!
14. august, 2011 kl. 19:28
Kære Lockhart.
Jeg ser gerne at du nu viser at du har nosser, og laver en OB handling.
Fyr samtlige trænere.. Man må sige at OB indtil videre har haft stor succes..
Og så forstår jeg ikke hvorfor at samtlige brøndby trænere, skal have en fortid som spiller i klubben..
Find en udefra som kan tage klubben med storm, Og som ikke er bange for Bjergaard på forhånd.
Af danske trænere, ser jeg kun Troels Bech..
Ud i den store verden og find en dygtig træner….
Hvis der er gode penge i stephan andersen salget, så køb da Duncan hjem for 4-5 mio kr… Og Hent Rommedahl på en fri transfer….
Winston Ried.
Danmarks U21 målmand gennem slutrunden.. Mikkel Andersen.
Bom Basta.
14. august, 2011 kl. 19:34
der skal overhovdet ingen brøndby mand ind og tage over der skal nye folk til overalt i denne talentløse fabrik eneste der kan tage over er køhlert men nok må være nok for ham også.. få ryddet op der er ikke flere undskyldninger at komme med, der er fejlet på alle områder der inde…ufatteligt med 10 plus på stadion men mon ik halvdel er fribilleter til virksomheder…RYD OP NU ALLE VEJNE DERINDE, I HAR ALLIGEVEL IK MED AT SKYDE MED… sindsyg jeg glæder mig til onside og se tosserne derinde og forklare hvor uheldige vi er og dommeren er dårlig osv osv bla bla bla skam jer ad helvede til fuckhoveder
næste kamp tip agf – bif 3 -1…
14. august, 2011 kl. 19:58
Butterfly….
Grunden til at vores træner skal være en tidligere Brøndby spiller er fordi som Per siger, ” de kender klubben og Brøndby ånden” og det betyder på normal dansk at Per har magten og de sidste ord i alt og INGEN siger ham imod.
For sæsonen tillod jeg mig at være kritisk over for holdet og træner teamet og hold op jeg havde ret. Tror jeg tager til stadion til næste hjemme kamp og sælger papirs poser som dem der kommer kan købe og så bliver de ikke genkendt på tv….
14. august, 2011 kl. 20:14
Hehe, mourinho… Jeg vil gerne forudbestille en;) det er sgu ved at være decideret pinligt at være brøndby fan.. man er i hvertfald et let mobbe-offer, for sine kolleger..
14. august, 2011 kl. 20:53
Der er mange ærgerlige ting i Brøndbys spil i dag. Men de er sku heller ikke heldige.
Ved første mål bliver der fløjtet frispark, selvom der ikke var noget. Goodson bruger kun skulderen. Der skulle ikke være mål! Ved andet mål rammer nilsson ikke Antipas, hvorfor der heller ikke er frispark, og hvorfor der heller ikke skulle være mål. Men igen, uafgjort er ikke ufortjent. Og spillerne skulle ikke være i de situationer, hvor dommeren kan dømme det. Og spillet er sku ikke godt. Brøndby er virkelig det mest svingende hold i ligaen. øv! Stabilitet søges!
14. august, 2011 kl. 21:14
De næste to kampe er i hhv. Århus og Herning. Jeg tvivler på at de kommer til at give 6 point.
Jeg må desværre erkende, at jeg ikke længere tror på en top 3 placering.
Der er selvfølgelig nok runder tilbage at hente point i, men jeg kan bare ikke se hvordan BIF skulle kunne løfte sit spil tids nok til at hente det tabte.
Femi kommer formentlig først til at kunne deltage 100% om et par uger, sådan som jeg har forstået HJs udmeldinger om hans manglende kampform.
Ergo må fokus være på to ting nu.
1. At få styr på spillet. Dvs. defensiven og moralen.
2. Pokalturneringen
Så er der spørgsmålet om trænerfyring som mange rejser herinde.
HVIS HJ har mistet tilliden i omklædningsrummet, så er sagen klar i mine øjne. Så må han ud. Men ved om han har det? Nogen der har noget sladder?
Selvfølgelig kunne man fyre ham pga. de manglende resultater. Problemet er jo så bare om BIF kan gå ud og finde en som er bedre?
I dag vil jeg gerne rose HJ for hans udskiftninger og samtidig kritisere ham for at ligge et så stort pres på Frank S ved at lade ham starte inde. Det ansvar kan drengen tydeligvis ikke bære på sine skuldre endnu, så han skal ikke kastes for løverne men der i mod køres langsommere ind på holdet.
“Det gode” er dog, at Frank S jo må have vist noget på 2. holdet eller til træning som gør at HJ giver ham chancen. Så talent må knægten sgu have.
Hvis HJ gav Thygesen besked på at falde tilbage i 2. halvleg, så er det også stærkt kritisabelt.
Men HJ må også følge sig lidt magtesløs ude på sidelinjen. Man kan høre flere gange de sidste 20 min at han står og råber at de skal spille og ikke losse, men der bliver ikke lyttet.
14. august, 2011 kl. 21:35
Det er en skandale.
Det er fuldstændig vanvittigt at vi kan spille uden den nødvendige professionelisme og gejst. Hvad fanden går der galt.
Det virker som om, det er på træningsbanen, under kampene, på ledelsesgangen etc.
Alt er galt, eller er der nogen der kan fortælle mig, hvad der gøres rigtigt?
15. august, 2011 kl. 01:57
Han har mistet tilliden af hvad jeg har hørt af en der går derinde flere gange om ugen og har spillet der og har arbejdet der…
15. august, 2011 kl. 05:42
Vi kan forstærke vores trup men de skal stadig spille som et hold…
Et hold der har lyst og tror på at de kan vinde…
Det der forgår inde på banen for tiden er ynkeligt og det har mere eller mindre stået på i nogle år nu…
Nilsson Goodson stenderup rasmussen/Jan F
Femi
Thygesen MKD Mike J. Jan K.
Bernburg/ Gerth/brent /agger..
Det er sgu da ikke et dårligt hold..
Vi har mange TALENT angribere… Men den eneste som har vist lidt er bernburg.. Og det var i FCN..Ser dog et stort lys i både Gerht og Brent men de skal læne sig op af en…En der ikke er skadet hele tiden…En Ny målmand,og en Ny klasse angriber og jeg vil mene at vi med tro på os selv,fight og den rigtige taktik kan byde OB op til Dans…
Vi står faktisk foran en meget spændende sæson…
Vores drop målmænd bliver solgt.
Vi får at se om Bernburg nogensinde slår igennem.
Vi har fået ryddet op i truppen.
Vi har endelig fået en defensiv midt i Femi som var en klasse spiller i FCM.
Og Vi behøver ikke bruge Nilsson på midten mere..
Efter denne sæson kan vi med et køb af en F.eks Fall/Duncan
og måske (tiden vil vise) en ny målmand og V.Back have et rigtigt godt hold hvis de kan spille sammen og opføre sig som voksne mænd…
15. august, 2011 kl. 05:49
Vores største udfodring bliver ikke de næste mange transfer perioder.
Men at finde noget selvtillid,spilforståelse og spil koncept tilbage..
Dette hold burde have slået Ried ud klart…
Og det burde have fået mere en 5 point i de første 5 kampe..
Jeg kan stadigvæk kun se to bedre hold end vores… På papiret og på gamle præstationer..
Men i modgang kan jeg se en 10-11 bedre hold end vores..
15. august, 2011 kl. 07:24
michaelahls og andre
Hvordan kan i seriøst blive ved med at nævne Jan K? Han er virkeligt ekstremt ringe.
Fra min side er der respekt til HJ for at rive ham og Semou ud i går så hurtigt.
Nå – Brønby pause 3 uger. Orker ikke mere og skal til Indonesien. Go’ fornøjelse i den kommende tid, det bliver interessant at komme retur og se om vi ovehovedet har fået flere point.
15. august, 2011 kl. 08:29
Hansen_64..
God tur til Indonesien, kan du ikke lige gemme Ole B mail mere hvis du ser en billig spiller eller et godt sted at holde ferie….
15. august, 2011 kl. 09:54
Femi er ikke ramt mentalt udtaler vores guru-træner.
Det er kun et spørgsmål om tid, før han er i suppedasen som de andre amatører, hevet derned af HJ.
Skandalebif på 6 år, hvad tror I selv der er galt?
15. august, 2011 kl. 11:04
Yep Jan L…
Det er løsningen!!!
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bif-snakker-stadig-med-kasi-jesper
Nu er det bare om du må få lov af de 2 hø nisser. Kasi Jesper vil uden tvivl have magt dvs. mere end 50% af aktierne!
Men hold da kæft hvor vil det være fedt hvis han tager styringen af den øverst ledelse. Han vil kunne styre Brøndby som en forretning og ikke som en amatør klub.
15. august, 2011 kl. 11:44
Henrik Jensen har fuld tillid fra spillertrup og ledelse af hvad jeg har hørt af en der går derinde flere gange om ugen og har spillet der og har arbejdet der… for real!!
15. august, 2011 kl. 12:02
Mærkeligt at spillerne så ryster på hovedet af ham til taktikmøderne… Men jeg har forklaret alt hvad jeg ved flere gange nu, nu kan i selv om, om i vil stole på min kilde….
Sorteslyngel… Jeg håber det – men der er bare ÉN forhindring Bjerregård….
15. august, 2011 kl. 14:00
Jeg bliver fuldstændig sindssyg vred hvis det viser sig at være rigtigt, og han får succes FCM!!!
Men det skal ikke undre mig hvis der bliver tilfælde. Så vil vi igen blive udstillet som totalt amatører.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/diop-kan-blive-den-nye-djiby-fall
15. august, 2011 kl. 14:38
sortslyngel
han bliver et hit for han kommer til en klub der ik er i krise og kan spille bold. så ja vi skal nok blive udstillet igen…men hvad vores maskotter har fået nyt tøj så noget posetivt kommer vi da med NOT VI ER OG BLIVER TOTALT TIL GRIN.. efter de næste 2 kampe er vi under stregen…
15. august, 2011 kl. 16:20
Jeg blev ret irriteret over at vi ikke signede ham samtidig med Oke A., det skal ikke undre hvis han får stor succes i FCM.
Fra Brondby.com
Brøndby IF’s reserver spillede mandag eftermiddag anden runde af reserveholdsturneringen ude mod FC Nordsjælland.
Den kamp var en ensidig forestilling, da gæsterne vandt hele 10-1. Nyindkøbte Oke Akpoveta samt Nicolaj Agger blev begge noteret for et hattrick, mens Dario Dumic, Paul Jatta, Jan Kristiansen og Alexander Green også kom på tavlen.
Tror seriøst på at vores reservehold kunne gøre det bedre end 1. holdet.
Nu taber vi til AGF på søndag, ingen tror vel på fuld gevinst derovre hvilket måske kan gavne lidt, pga. nedsatte forventninger.
Når det så snart er hjemmekamp mod HB Køge, kunne det da være sjovt om de fik deres formentelig første 3 point. Det vil så betyde Henrik Jensens afgang.
15. august, 2011 kl. 16:25
Lige en tilføjelse ang kampen.
Jeg syntes egenligt at HJ gør hvad han kan. At tage JK og Semou ud efter 30 min er helt i orden. At Semou ikke kan klare presset er jo altså ikke HJ’s skyld og jeg syntes han reagerer prompte hvilket også medfører 2 mål. At han sætter Jan F ind er også ok. Hvem skal han ellers sætte ind? NA, når vi er foran 2-1? Som vi alle ved ikke har niveauet?
Jeg syntes han vælger det rigtige at prøve at stabilisere midtbane ved at sætte Jan F ind den. Hvilket jeg egenligt syntes han gør meget godt indtil målet. Man kunne have overvejet at lade ham spille højre back i stedet for midten og rykket Nilsson op. Men det er jo svært når hele holdet er bange for at vinde.
Problemet at de garvet kræfter på holdet er nogle hængerøve der melder sig totalt ud.
Jeg syntes der er flere steder der er plads til forbedring og men også flere gode takter.
1 Jeg syntes det virker som om Goodson niveau er dalet i takt med han er blevet kaptajn. Han er klart skyld i første mål selvom det er en tyndt frispark. Håber han opper sig asap.
2 Stenderrup gør det faktisk super godt og redder os flere gange hvor Goodson er helt væk.
3 Nilsson virker god på højre back selv om han laver frispark til sidst. Der er ikke skyggen af noget frispark. Han er sikker og stabil i sine indgreb. Kunne dog godt tænke mig han i en mere offensiv rolle på hjemmebane.
4 JK er helt væk igen, han skal ud af klubben asap. Han får omkring 400k om mnd. Når han spiller godt er det ok men hans bund niveau er ingengang 1 div.
Ja, besparelsen af hans løn vil sikkert dække Rommedahl eller anden topspiller der har et ordenligt bund niveau.
5 Berneburg kommer ind og gør en god figur og viser hvor meget tyngt og hvor kropsstærk han er. Hvis han kan holdes skadesfri er jeg fortrøstningsfuld.
6 Brent gør det godt igen, og er lige ved at score hvis ikke MKD nappe bolden fra ham.
7 MKD liger en mand der er færdig i klubben. Før i tiden være han uhyggelig giftig på dødbolde/ i kontra. Her er han helt væk nu. Han gør det ok i det opbyggende spil. Vi er desuden totalt ufarlige på dødbolde og dette bør der gøres noget ved.
8 Stryger kommer ind og gør en god figur. Han mangler lige det sidste. Men kan sagtens se ham som en super spiller og et år eller 2.
9 Osama gør det egentlig godt men personligt syntes jeg han mangler noget fysik. Om et år eller 2 bliver han helt sikkert et aktiv. men der mangler noget pondus/teknik til at sætte af på modstanderen og han bliver tit bare skubbet omkuld. I denne sammenhæng skal der tilføjes at MKD heller ikke har den største fysik og med 2 små spillere på banen er vi sårbare. Jeg syntes desuden Mike også mangler det og vi bliver derfor tromlet ned. Der er ikke plads til 3 små spillere på et hold i morderne fodbold og det er sikkert også grunden til vi tit midster grebet om kampen i det sidste 20 min. Udelukkende pga mangle fysik.
10 Thyge viser hvor vigtig han er og bør spille den offensive midt (8 er) sammen med Femi som 6er. Han er dødsens farlig med hans dybde løb.
11 Jeg håber inderligt på at Femi/Oke kommer til at gøre en forskel.
12 Jeg ser ingen ide i at fyre HJ på dette tidspunkt, blot det faktum at det skaber endnu mere usikkerhed på holdet/taktikken m.m. Dog kan jeg sagtens se en ny træner i ved nytår med Auri som assistent.
15. august, 2011 kl. 17:17
Nej lad os da endelig holde fast i en træner der taber og taber, og meget ofte får det dårligste ud af vores spillere.
Endvidere holder han fast i gamle spillere der igen og igen har bevist at de ikke er gode nok, han benytter vores normalt udemærkede spillere på forkerte pladser.
Og sidst og aller vigtigst han har eller bør ikke have spillernes tillid.
15. august, 2011 kl. 17:47
@Mr L
Hmmm sådan var det også med Kent, men se nu ham med Aab… Det kunne jo være det var spillerne skyld!!!
Jeg siger ikke at HJ er et unikum, blot det faktum at det nærmest er ligegyldigt hvilken træner vi har, så spiller vi dårligt over en længere periode.
Det var også sådan under Tom K.
De spillede ikke godt men fik resultater. Jeg er ikke så skrå sikker på at det er HJ’s skyld.
Han har fået 2 * 3. pladser hvilket egenligt er godt med det niveau holdet har.
Vi har grundlæggende haft 2 stjerne på holdet SA og MKD som har reddet os i lang tid. (Måske ikke på det sidste). Ellers har vi kun haft talenter (Mike/Stryger mfl) plus nogle middelmådige humør spillere ala Jallow/Peter Madsen/Mikkel B/Farnerud. Ja, Farnerud var ok, men til den løn han fik var der sgu der et for lavt bund niveau efter min mening. Jeg savner ham i hverfald ikke.
Jeg mener faktisk at holdet ikke er bedre end til en mellem placering, 4-6 hvis det går godt. Vi kan sagtens havne i et nedrykningsræs, hvis vi får flere skader.
Vi bliver nød til at se det positive i det… Dette bliver en opbygnings sæson. Desværre!!! Gid Kasi kom og tog over…. Så ville der ske ting og sager!
15. august, 2011 kl. 17:56
Tror vi skal begynde at holde med reserveholdet, de er vidst ret gode;) lur mig, om de ikk ville smadre førsteholdet.. de har da i hvertfald selvtilliden og vindermentalitetet med sig, åbenbart!!
15. august, 2011 kl. 18:31
@Mr L
Vil lige tilføje at jeg sagtens kan forstå din modløshed og negativitet!
Sådan har jeg det også, syntes dog jeg kommer med nogle pointer der er rigtige…
15. august, 2011 kl. 18:36
@ Sorteslyngel
Jeg er generelt enig med mange af dine holdninger, men lige den med, at der ikke er plads til 3 små spillere på hold i moderne fodbold, kan du ikke mene seriøst?
Verdens bedste klubhold, samt verdens bedste landshold består primært af små teknikere.
De har om nogen vist, at det boldmæssige er fysikken overlegen.
Så det er et spørgsmål om evner, og der synes jeg heller ikke vi er helt stærke nok pt.
I øvrigt er Femi også en lille spiller, men derfor er han nu ganske stærk i defensiven.
Jeg synes det lyder fornuftigt, at sætte Thygesen ind på 8′eren, når Mike nu ikke er til rådighed. Osama og Krohn-Dehli kan så ligge på kanterne.
Om vi så skal ligge med en offensiv midt, eller en angriber ved jeg ikke helt.
Men vi mangler Mike, Femi, Gehrt og en Bernburg i form. De vil give os flere muligheder, for at sætte en stærk start 11′er.
I sidste ende skal vi dog ud af krisen, som påvirker alle spillerne, og gør deres bundniveau ekstremt lavt.
@ jdamm87
Det er lidt let købt at sætte det sådan op. Agger lavede tre mål, og ham vil folk jo ikke have på 1. holdet (jeg selv inklusiv). Nu forsøgte vi os så også med Semou, og det var mildest talt heller ikke en succes.
Succesen på reserveholdet vidner for mig at se, meget godt om hvad det egentligt er vi står med. Vores spillere er egentligt dygtige nok, men vi er slet ikke en sammensat enhed, og laver fejl på fejl grundet usikkerhed og mentale kollaps.
Niveauet i Superligaen er alligevel så højt, at 11 individualister ikke kan vinde en fodboldkamp (eller i hvert fald har svært ved det). Der skal ligge et sammentømret hold bagved, som de alle kan falde tilbage på, når der er problemer.
Det er en træneropgave, og Henrik Jensen må se at få det fixet i en fart.
Om han skal fyres ved jeg ærligt talt ikke. Hvem skulle afløse ham. Troels Beck er blevet nævnt flere gange, bl.a. af mig selv, men ville han kunne gøre det meget anderledes?
Han havde ikke succes i hverken OB eller FCM, så spørgsmålet er, om han er i stand til at håndtere en topklub. Han har selvfølgelig fået en hel del rutine siden da, men noget af det Silkeborg er så gode til, er at sætte en formation der stækker modstanderen. Det vil aldrig være fremgangsmåden i Brøndby.
Med hensyn til Kent Nielsen succes i Aab, så tror jeg ikke det skyldes, at han har bedre spillere til rådighed, og at vores trup bare er dårlig. Det har primært noget at gøre med den rolle, han kan påtage med sit hold.
Aab står kompakt i defensiven, og spiller derfra. Det kan man bare ikke i Brøndby, og han evnede ikke at skabe en spilstærkt hold, som er det eneste en klub som Brøndby kan acceptere.
Så Kent Nielsen passer bedre til en middel/bundklub (ja det er vi ifølge tabellen også pt. men klubben er stadig en storklub i omverdenens øjne).
15. august, 2011 kl. 18:54
@ Kewell… stop så (Smilley)
Ja, hvis du samler verdens 3 bedste teknikker og sætter dem på samme hold oven i købet med et godt sammenhold så skal det nok gå godt.
Men helt ærligt kan du ikke sammenlige Brøndby med Barca. Undskyld Barca laver mange ting ingen andre fodbold hold kan… inc. Man U mfl. Ellers havde de gjort det.
Jeg mener bestemt at fysik har noget med sagen at gøre når vi ser hvordan vi ikke magter alle hold i suppen i de sidste 20 min. Vi har efter min mening for mange luksus spillere der ikke har fysikken til at mose modstanderen når vi er foran 2-1 med 20 min tilbage.
Jo det ser flot ud… men vinder vi kampen?… Nej desværre!
15. august, 2011 kl. 19:32
OB siger på Onside.dk, at tørnes nu er vores førstemålmand, og at de måske vil hente en reserve.. mener overhovedet ikk at tørnes har niveauet til suppen.. han er jo skandaløst elendig med fødderne, og udstråler ikk sikkerhed, som en målmand burde.. man sælger vores førstemålmand, som er på landsholdet.. godt nok har han ikk imponeret det sidste stykke tid, men alligevel..!! Nu vil jeg melde mig i mourinhos kor, og sige: hvor er ambitionerne???
15. august, 2011 kl. 19:46
@jdamm87
Helt enig… det er sgu til grin!
Se min kommentar under SA forhandler med anden klub….
15. august, 2011 kl. 20:10
Det minder jo lidt om et ophørsudsalg… Som om, at der BARE SKAL penge i kassen..
15. august, 2011 kl. 22:40
Sad med samme fornemmelse af et ophørsudsalg 3 mil for en landsholdsmålmand, også melder man ovenikøbet ud at Tørnæs skal være første keeper, det er helt uhørt. Måske står det værre til end vi forestiller os….altså økonomisk for spillemæssigt er vi desværre helt klar over den stor nedtur.
15. august, 2011 kl. 23:03
Kewell….
Hvis jeg p.t. fik valget mellem at ligge hvor vi gør nu, hente de point vi gør nu, spille dem form for fodbold vi gør nu – eller spille som Aab eller SIF og få tilsvarende pointhøst ved jeg godt hvad jeg personligt vil fortrække. Derfor syntes jeg heller ikke der er fair af dig at påstå at den form for fodbold Troels og Kent for ud af deres hold aldrig vil holde i Brøndby IF. Faktisk er jeg mere end sikker på vi er mange der ville blive glad hvis vores holds styrke ville komme ud af en stræk defensiv. Er vel også den opskrift fck de sidste par år har lykkes med til både guld og CL. Som jeg har set Aab i år syntes jeg ikke det er udpræget defensiv bold de levere, men for at vinde fodboldkampe er det da vigtigt at du kan lukke af bagud. Hvornår er vi sidste gået fra banen ved at holde nul ? Det er muligt det ikke er champagne bold de andre spiller, men hvornår har Brøndby IF spillet sådan en form for bold ? Da vi ikke sådan lige kan skifte hele holdet ud, må vi vel begynde at sætte tæring efter næring. Og spille den form for bold, de spiller evner. Vi har bare ikke holdet til smuk bold, Henrik J eller ej. Så måske vi bare må se i øjende at vi skal til at spille kedelig bold men få point på kontoen. Når vi først begynde at vinde og få point på kontoen, så kommer selvtilliden af sig selv. Så måske vi i stedet for hele tiden at fokusere på målet så begynder at fokusere på hvordan vi kommer frem til den mål. Personligt kan jeg nemt leve med at vi i resten af efteråret spiller røv kedeligt bold men vinder alle kampe 1-0. Det vil give 39 point på kontoen og det er 12 point mindre end hele sidste sæson, og med de 5 vi har nu er det så kun7 point mindre end sidste år. Vil dog give dig ret i at vi stadig er en storklub, men det betyder jo ikke at vi også er et storhold. Der er jo før set i verdens historien at storklubber ikke har storhold og så længe vi går og bilder os selv ind at vi stadig er en magt faktor i dansk fodbold, kommer vi ikke videre.
———
Omkring Agger og vores nye spiller begge to laver 3 mål høre altså også til historien at ” efter et kvarters spil fik FCN udvist målmand David Jensen og måtte sætte markspiller Søren Henriksen på mål. ” Det kan vi vel ikke forvente de andre 11 superliga klubber gør.
16. august, 2011 kl. 00:59
@Mouriniho
Ja det har du ret i, men pointen er jo netop at selv det kunne Kent ikke for os… Altså skabe et stabilt forsvar.
Men sjovt nok kan han i Aab.
Og det skulle faktisk ikke undre mig hvis Aab havner i top 3-4.
Derfor er min pointe måske at holdet ikke er bedre…Lige gyldigt hvilken træner vi har… Og der for ser jeg ikke den store ide med at fyre HJ.
Måske er vores hold bare meget svagt fysisk (Hvilket det er med flere små spillere MKD,Osama,TK,AR og Mike. Undskyld men i forhold til nogle at OB/FCK’s spilere ligner de nogle drenge… Jeg mener ikke at de ikke er gode forboldspillere men fysikken må følge med. Der er nogle få små spillere der formår det på top plan men det kræver fandeme teknik…. Even til falde, even til at skuppe sig af på sin modspiller når man bliver presset og evt rykke uden om med speed. (Det sidste har vi ingen af)
De 2 eneste jeg ser har de evner (Uden speed) er mike og MKD hvis ellers han gider… Resten er bare nogle drenge der vil spille fodbold! IMO har vi brug for nogle mænd med speed som vil!
16. august, 2011 kl. 01:12
@Kewell
Du nævner at Femi også er en lille spiller… Ja måske men han er ikke lige en man flytter på… Altså han er et muskelbund med teknik og kan spille bolden… Jemba Jemba fra OB er heller ikke særlig stor men er heller ikke lige en man flytter med.
Han flytter mange i suppen…
16. august, 2011 kl. 11:23
@ Superbif: Ahhh ok, så din hemmelige kilde, der engang har spillet fodbold i Bröndby og engang har arbejdet der, og som stadig den dag i dag går rundt i gangene, han er nu også med til taktikmöderne eller hvad? Må jeg spörge, kan din usynlige ven også gå igennem vägge??
Tag dig sammen, og lad väre med at komme med tomme postulater for at virke klog og interessant… det udvander debatten!!
16. august, 2011 kl. 12:38
@ Sorteslyngel
Nu sammenligner jeg på ingen måde Brøndby med Barcelona.
Jeg kommenterer udelukkende på, at du ikke mener, at man kan vinde med tre små spillere på holdet.
Det mener jeg i den grad sagtens man kan, hvis de har tilpas med kvalitet, og de har et velfungerende koncept at læne sig opad.
Der er der jeg mener vi kommer til kort. Når vi så oven i købet ikke har fysikken til at tromle os til sejr, så ser det rigtigt skidt ud.
I øvrigt vil jeg bestemt ikke anse Djemba Djemba for en lille spiller. Han er vist ganske middel i højden og en hel del over middel over skuldrene.
@ Mourinho
Vi kan vel godt blive enig om, at der er andre krav til hvordan Brøndby skal spille end der er til Aab og Silkeborg?
Kent viste store evner for Horsens og er startet godt i Aab. Det er der altså en grund til, og det er ikke fordi de to klubber har/havde bedre trupper end vores.
Det kan godt være du er tilreds med lutter kedelige kampe, hvor vi vinder knebent, men det mener jeg bare ikke er holdbart i længden. Men selvfølgelig vil jeg tage en dårlig 1-0 sejr over et nederlag med ligeså dårligt spil, til hver en tid, men i sidste ende er ingen af delene godt nok. Du skal også huske på, at modstanderen møder Brøndby på en anden måde, end de vil møde Silkeborg og Aab. Det må man bare acceptere, og den omstilling skal man som træne kunne foretage.
Jeg siger i øvrigt slet ikke, at Troels Beck ikke kan det, man jeg rejser blot spørgsmålet om han ville kunne.
Kent Nielsen kunne i hvert fald ikke.
16. august, 2011 kl. 14:12
Kewell….
Som andre også er inde på måske vi alle har for høje tænker om vores trup, måske den bare ikke er bedre. Man kan jo ikke få en Fiat til at køre som en formel et bil ved simpel ønske tænkning….
18. august, 2011 kl. 11:17
@ Mourinho
Ja det kan da sagtens tænkes.
Det vil jo altid være en vurderingssag, og jeg holder dog stadig fast på, at vi har en top-4 trup, ligesom vi har haft de seneste par sæsoner, hvor vi har fået bronze, hvilket truppen også var til i mine øjne.
Jeg holder dog også fast i, at alle mand klar (det er inklusiv Bernburg) og Femi på den defensive, så mangler vi kun en målscorer for at vi på papiret burde kunne konkurrere med OB og FCK (også på trods af en dårlig venstre back). Det kræver dog en succesfuld træner, før man kan kæmpe med om guld, og det prædikat vil jeg ikke sætte på Henrik Jensen.
Men som sagt, så er det en vurderingssag, og jeg kan sagtens følge dem der mener, at truppen ikke er meget bedre. Dog har den stort set samme trup fået bronze tre år i træk, så den må trods alt være bedre end vores nuværende placering.