Viagra online

Optakt: Blamagen skal vaskes af

I forårets kamp mod AGF i Århus spillede Brøndby IF en ualmindelig dårlig kamp. Den blamage får spillerne nu muligheden for at viske væk

De to tidligere storhold i dansk fodbold mødes søndag aften og begge hold ligger nu i den tunge ende af landets bedste række. Vinderen af kampen kan på den korte bane kigge opad i tabellen mens taberen fortsat vil rode rundt i bunden. Derfor er kampen vigtig for begge mandskaber.

Brøndbys systemskifte har hjulpet

I den nye sæson er Brøndby gået væk fra den traditionelle 4-4-2 opstilling og er i stedet gået over til 4-5-1 (4-3-3). Det har hjulpet meget på opspillet midt på banen, hvilket har givet et spilovertag i lange perioder af de tre hidtil spillede kampe.

Franck Semou og Mike Jensen har fundet sammen i et fint samarbejde på den bagerste del af midtbanen, hvor de rent fysisk har matchet alle indtil videre. Men i Århus vil de stå over for en snu spiller i form af Martin Jørgensen. Denne har dog i de første kampe ikke været spillemæssigt på toppen, hvilket er en af årsagerne til AGF’s dårlige start på sæsonen.

Desuden skal Brøndby prøve at få spillet hurtigt ført frem på AGF’s banehalvdel. Og her plejer den ene halvdel af Brøndbys problemer så at starte. Dårlige indlæg og manglende kreativitet har desværre udmøntet sig en i kønsløs omgang på modstandernes banehaldel, selv der var mange lyspunkter i kampen mod Silkeborg. Da Jens Stryger Larsen er ude med karantæne, vil Mikkel Thygesen gå ind i startopstillingen. Det vil naturligvis være en klar forstærkning, da Thygesen er langt mere direkte i sit spil.

Forsvaret er skubbet fremad

I sæsonens første kampe er forsvaret skubbet længere op på banen. Men det har desværre ikke medført, at de personlige fejl er forsvundet. Og forsvarsspillerne skal nok ikke forvente, at Tørnes spiller en ligeså fremragende kamp som mod Silkeborg. Derfor er fuld koncentration påkrævet i alle 90 minutter.

Det er ikke lykkedes for Norouzi at støde med frem i de rigtige situationer i modsætning til foråres første kampe. Han har tydeligvis koncentreret sig om de defensive pligter, men det vil være et godt våben, hvis det lykkedes ham noget oftere at komme med i overlaps. Det vil tvinge AGF spillerne til at tænke defensivt. Norouzi har den perfekte spilstation i Krohn-Dehli, der om nogen forstår at lægge præcise afleveringer på tæt befolket områder på banen.

Angriberens selvtillid

Angribere scorer ofte i stimer og her skal Brøndby IF håbe på, at Simon Makienok påbegyndte hans mod Silkeborg. Men det kræver igen præcise indlæg med mere fart på bolden for at sætte den lange angriber i scene. Ud fra træningen har det også været et focus punkt for trænerteamet.

Desuden er Dennis Rommedahl inkluderet i truppen og er nok tiltænkt en rolle som indskifter i kampen. Det nye spilsystem passer langt bedre til Rommedahl og det bliver spændende at følge dennes næste kampe.

Forventet startopstilling

90minutter.dk forventer at Brøndby IF stiller op til kampen i følgende opstilling:

Michael Tørnes
Anders Randrup – Clarence Goodson – Daniel Stenderup – Daniel Norouzi
Mikkel Thygesen – Franck Semou – Mike Jensen – Michael Krohn Dehli – Jan Kristiansen
Simon Makienok

Kampen mod AGF spilles d. 5. august 2012 kl. 1900 på NRGi Park i Århus. Den vises på 3+.

74 Kommentarer

74 kommentarer til “Optakt: Blamagen skal vaskes af”

  1. FrankH siger:


    Det bliver en rigtig spændende kamp i aften, Agf som kæmper for, at finde den form som de havde i foråret og Brøndby som kæmper for at vise de er bedre end tabellen viser.

    Kan fastholde den stil fra 1. Del af Silkeborg kampen, så bør vi kunne vinde dagens opgør også selv om Agf er et af de sværeste steder at spille.

    Vi skal ind i rummet bag Pjalte og Martin Jørgensen samt agf backerne skal udfordres. Jeg tror også JanK starter inde, men tror dog midtbanen deles op i 2 kæder, en med 3 mand centralt og 2 der for lov, at indtage kanterne (der bliver nok flyttet rundt undervejs i kampen). Vigtigt hvis Norouzi igen skal spille venstre back, så skal han have noget mere hjælp i defensiven end vi har set i de sidste mange kampe.

  2. Saesonkort siger:


    Jeg ser også meget frem til kampen – og især fordi timingen er perfekt til at slå ydeligere et søm i AGF-kisten. Og jo flere hold vi kan holde under os i tabellen desto bedre.

    Jeg tror en af nøglerne til sejr ligger hos vores backs. Randrup & Norouzi er simpelthen nødtil at få lukket ned for indlæg – noget vi sagtens bør kunne forvente af 2 backer på et Brøndbyhold.

    Jeg håber også at Auri har fået pillet pindsvinetaktikken ud af Mike og Semou og beder dem spille fremadrettet i alle 90 minutter, som i de første 20 minutter af Silkeborgkampen, og ikke overlade opgaven til forsvaret. Det bedste forsvar er et angreb – og især set i lyset af de åbenlyse forsvarsudfordringer Brøndby har for tiden.

  3. Biissen siger:


    Som i siger, så bliver det en virkelig spændende kamp i aften. Der er virkelig muligheder for at hive point imod et i øjeblikket dårligt AGF hold. Derudover bliver det spændende at se, hvor vi står efter Silkeborg kampen. I virkeligheden er vi jo egentlig startet sæsonen spillemæssigt godt.

    Jeg håber dog ikke at vi starter med JanK på kanten. Synes han er alt for langsom til at spille pladsen. Så hellere Agger eller Gehrt fra start. Det er dog vigtigt, at vi har en mand på offensiv midt, der formår at lukke ned for Martin Jørgensen. Hvis man piller ham ud af AGFs spil, så er man kommet meget langt! Det ser jeg dog ikke Gehrt eller Krohn gøre, så jeg ved ikke lige hvordan vi skal tackle den. Thyge kunne gøre det, men hans fart skal vi bruge på kanten!

  4. Allen Iverson siger:


    off topic

    Meget interessant med et evt. agger salg i liverpool. BIF får 10% af et videre salg, hvis den gamle kontrakt mellem bif og liverpool stadig er gældene her i 2012.

  5. Allen Iverson siger:


    og ja, det bliver en spændene og vigtig kamp idag. Kan vi få 3 point igen kan det måske banke lidt selvtillid ind i et skrøbligt ungt hold, som har brug for alle de point de kan skrabe sammen, mod andre potentielle midter hold eller bundhold.

    Tror Jan K score et mål i dag. Boede jeg i DK ville jeg spille på det – den må give mindst 100 kr igen.

  6. frej siger:


    @ Allan

    Giver det ikke 100 gange igen hvis jan rammer målet? :)

  7. FrankH siger:


    Allen@ du kan spille på nettet :-)

    Ser ud til Daniel Agger snart sælges hele to supp bliver kigget ud.

  8. Allen Iverson siger:


    frej: Jo, det har du nok ret i

    FrankH: Nåååå ja……….

  9. Mourinho siger:


    Frank…

    Ingen hold er bedre end tabellen viser.

    Saesonkort…

    Glæder det ikke altid om at holde så mange andre hold under os i tabellen. ?

    ——–

    Bliver jo spændende om visse spiller er blevet ædru eller det måske er et ny teamwork fra Auris side. Så de sidste ca. 15 min af kampen i mod SIF hvor Oke ikke en eneste gang tabte bolden, enden kunne han drille uden om eller også blev der lavet frispark på ham, så undre mig stadig over hvorfor man ikke prøver ham fra start, da Big Mac har fået chancen og ikke på nogen overbevisende måde grebet den.

  10. Mourinho siger:


    Forstår ikke hvordan nogen kan have tiltro til en træner med et gennemsnit på 0,73 og det er da tydeligt at spillerne heller ikke kan Tage Auri seriøs.

    Naturligvis skal Tørnes holde den bold, men i første omfang skulle den blod aldrig være kommet ind foran mål, men badsoon er jo ikke bedre og så fik Randrup også lige lov at sove lidt. Ellers godt gået af Randrup har ramt med medspiller frem af banen 2/12 gange. Alt er som det plajer…. :-( :-( :-( :-(

  11. Marc Johnson siger:


    “Alt er som det plajer”

    Lige præcis! hehe

  12. TBH siger:


    Kom så gutter …

  13. Mourinho siger:


    Bagud 2-0 og så tager man chancen med to angriber, gid Auri og alle hans tilhænger ville forsvinde for evigt for klubben.

    Marc…

    Er er holdt op med at tage dig seriøsog undre mig over du ikke er at finde inde på nation som en typisk hater uden substans.

  14. Allen Iverson siger:


    Auri må da være fortid nu. Det er jo helt tydeligt at de taber på det taktiske oplæg.

  15. Hawk siger:


    Ja, Auri, goodspn og randrup, må bate væk væk , meget langt væk.

  16. Hansenherlev siger:


    Åh hvor er jeg træt søndag efter søndag og skal kigge på det der engang var noget man var stolt af…
    Nu er holdet et middelmådigt hold som i meget små øjeblikke viser noget man gider at kigge på.
    Man har en træner som sikkert er god til fodbold…bare ikke på det her plan…man har en masse spiller som bare ikke er gode nok til den danske suppeliga.

    Få nu ryddet op i de gamle dyder
    , få fjernet æslerne, der hele tiden spænder ben for nytænkning, og lad os så få nogle pengemænd til klubben, så vi kan købe spillere der kan levere vare vi alle tørster efter.
    Når det sker bliver alle vores talenter også bedre, de de kan udvikle sig uden pres

  17. Hawk siger:


    Bortset fra forsvaret er vi jo det klart bedste hold. Det er bare så meget nedtur.

  18. Mourinho siger:


    Allan..

    Tror desværre ikke du skal forvente, klubben har ikke råd til endnu en gang økonomisk og i remome at fyre endnu en træner, men deler dit ønske. Ham kom til klubben og troede han var en stærk mand, men med intet på sit CV så hvordan skal man forvente nogen spiller kan have respekt for sådan en træner. Mine øjne skal man virkelig være på en eller anden form for stoffer for stadig at tro på Auri.

  19. simon_stof siger:


    Hvordan er det lige at det er det taktiske oplæg vi taber på? Vi har et par kæmpe chancer som der bør scores på og de første 45 min har AGF stort set ikke bolden, så laver defensiven en kæmpe fejl og dommeren overser et frispark på Stenderup. Taktikken fejlede sku ikke noget, men der imod skarpheden i felterne.. Dommeren snyder os så for et mål til 1-1 som ville ha givet en helt anden kamp den sidste halve time.. Vores forsvar er desværre alt for elendige og det koster os gang på gang, det er så belastne, for syntes ellers vi spiller en fin kamp. Mkd var dog virkelig elendig, var efter min mening klart den dårligste på banen.

    @ Mourinho
    Ja lad da tilhængerne forsvinde så der kun er en sur og altid negativ sofa tilhænger som dig tilbage. Den kommentar kan jeg da kun grine af. Så du mener ikke man skal prøve med 2 angribere når man er bagud med 2, glad for du ikke er træner da.

  20. Allen Iverson siger:


    Jeg tror Auri ville funger perfekt som den rolle han var tiltænkt, assistent. Men jer tror/ved du har ret mou, vi slipper ikke for Auri.

    Hawk
    Enig – og det er tit det som rammer bundhold. Samtidigt bliver bundhold også tit ramt af dårlige dommer kendelser mm. Sådan er gamet…..

  21. frej siger:


    Så længe man ikke kan pege på en anden spiller eller træner som er realistisk er det ret ligegyldige indlæg. Det er simpelthen for nemt. Og

    Syntes randrup spiller en ganske fin kamp. Han har dog nogle frustrerende indlæg, men var meget sikker på bolden idag. De dårligste var vel goodson, makienok og tørnæs. Men vi har vist ikke nogen erstatning på målmandsposten.

    Goodson er ikke god nok pt. Hvad med at prøve dario dumic af? Eller er han så ringe til træning?
    Derudover må Oke vel også få chancen på toppen. Han er i stand til at true modstanderen i bagrummet, med bolden. Selv når makienok presser sig til bolden med kun 2 forsvarere og er på kanten af straffesparksfeltet blive bolden pillet fra ham. Jeg er simpelthen ikke en fan af makienok, brug ham som joker i stedet.

    Sidst: Vi har mistet alt dommertække :/, der er et eller andet over dommere og top/bundhold “De er jo dårlige/gode, det er helt klar/overhovedet ikke frispark”.

  22. Allen Iverson siger:


    Simon_stof

    Fordi forsvaret står for højt, i forhold til deres kvalitet. Det havede Agf tydeligt læst og det var det de satsede på. Så i min verden skyldes agfs sejren at de havde læst bedre på lektien.
    Bare min mening.

  23. Hawk siger:


    Hvis rommedahl laver frispark, gør devdariani det jo også klart ved det første mål hvor Han kommer med en albue.

  24. SlickShaker siger:


    Er meget enig med Simon_stof. Er dog lidt uenig omkring frisparket da jeg ikke syntes det ser ud af så meget.

    Tilgengæld så var liniedommerne helt væk. Der blev dømt offside mod Søren Larsen og MKD i slutningen af kampen, og der var der langt fra. Dårligt dømt. For slet ikke at nævne vores bortdømte mål. Hvor er vi bare uheldige nogle gange. Stakkels Brøndby. Så misvisende et resultat.

    Jeg ved ikke hvad der er værst ved AGF’s strategi i dag. At spille på kontra og udnytte vores forsvarsfejl, eller at det rent faktisk virkede.

    Michael Krohn-Dehli og Mikkel Thygesen havde ikke en god dag i dag. De har også set værre. Jeg forstår ikke hvad Thygesen egentlig går og laver nogle gange. I denne kamp var han dog træt. Han kunne godt bruge en tur på bænken.

    Roser til Oke Akpoveta og Rommedahl. Der kom virkelig kvalitet ind på banen kunne man mærke. Egentlig var der meget godt fra holdet, men forsvaret er virkelig udstillet, og mon ikke der kommer en forsvarsspiller ind her i transfervinduet? Det kan jo blive værre.

    Lige til slut, så syntes jeg at Auri er den eneste træner Brøndby har haft i seks år, som virkelig agerer som en god og professional træner. Når han ytrer sig i medierne, så kan man hører. Bullshit eller ej. Når/hvis vi får forsvaret på ret køl, så vil hans spilkoncept skinne mere igennem. Jeg tror på ham.

    Kom så, Ole Bjur!

  25. Marc Johnson siger:


    Læser lige kommentarfelterne igennem her efter kampen, og det får mig til at tænke: Var det virkelig så dårligt?

    BIF har bolden ret meget og kommer også frem til chancerne. Hvis først det element forsvinder en gang i den nærmeste fremtid, så bliver jeg for alvor nervøs.

    Er helt enig med frej. Det er skide let at pege fingre af Auri, og så ikke komme med alternativer selv.

    Hvad var det der en gang blev sagt om medløberfans?

  26. Mourinho siger:


    simon_stof..

    Start med at læs hvad jeg skriver, eller mener du virkelig at alle fans undtaget mig er vild med Auri. ? Det er Auris tilhænger jeg er træt af, da jeg ikke mener de gavner holdet. Ja jeg ser kampen fra min sofa da jeg i min ungdom har brugt lidt over 10 år på stadion og nu har valgt at komme videre i mit liv, gør det mig til en dårligere fan. ?

    Men du er vist den eneste der ser et frispark på det første mål, for ikke en gang i tv blev det omtalt. Du sr mange dommer spøgelser hver gang Brøndby spiller. Ja i dag laver han en fejl på Rommedahls mål, men tror du virkelig det er bevist. ? I samtlige 4 kampe i år har du brokket dig over dommerne og lade skinne igennem af de gør det bevist for at snyde Brøndby…….

  27. Hawk siger:


    Jeg mener faktisk man skulle prøve Dumic som godt nok ikke er hurtigere end goodson men måske mere forudseende og en bedre spiller. Eller Joensen sin så er temmelig ung, men en del hurtigere. En Michael Jacobsen ville sku lune men det vist Drømmetænkning.

  28. Allen Iverson siger:


    Forstår ikke helt hvorfor man skal komme med et alternativ til Auri, bare fordi man ikke ser ham som den træner der skal “redde” holdet. Jeg tror han ville funger perfekt som assistent, men jeg ved ikke til hvem. Var det 7 sejre i 24 kampe han havde klaret?

    SlickShaker
    Jeg er enig med dig i at han ikke er så vattet at høre på som mange af de andre træner vi har haft gennem de sidste år. Men jeg syntes ikke han er dygtig nok ren taktisk.

  29. Mourinho siger:


    Det er faktisk ikke særlig svært at komme med andre bud end Auri, men det er dybt useriøst både at komme med bud, endda forlange at komme med bud når der ikke er penge til det.

    simon_stof…

    Ja det er en ringe træner først at stille med to angriber når man er bagud 0-2 og tilmed ser på hvor lang tid siden det er holdet endda er kommet igen fra bare 0-1.

    SlickShaker…

    At påstå Auri er den bedste træner de sidste 6 år siger vel ikke så meget, men han er stadig den træner der har det dårligste gennemsnit, så er da lidt rystede at du bedømmer en træners evner til at udtale sig og ikke på det job han er ansat til. De udtalelser han kommer med syntes jeg så heller ikke er så gode. At han påstår vi spillede en fantastisk første helveg er da en pæn overdrivelse. De andre hold ved hvor ringe et hold vi har så hvorfor ikke bare både os få bolden og så slå til på kontra. Taktisk nemt at demme op for Auris taktik med længe håbløse bolde frem til ligaens ringeste angriber.

  30. brondby if siger:


    Nej Mourinho
    Det gør dig ikke til en dårliger fan, at du ser det fra sofaen, lige nu er du jo den eneste her inden, som har haft ret i det du har sagt om klubben, selv om mange har været efter dig for det, (også mig selv) men man skal sku være mere end fan for ikke at kunne se at du har ret desværre.
    Om kampen kort goodson du må ha spillet dig af, penge eller ej, vi må ha en i u 14 som kan mere end dig

  31. SlickShaker siger:


    @Mourinho

    Jeg er enig i, at hans pointhøst er ringe og rystende, men det ændrer ikke ved mit oplevelse af ham som træner, og så syntes jeg, at jeg meget nemmere ser holdet finde deres pladser på holdet, noget som jeg har haft svært ved at se fungere i mange kampe/år under andre trænere. Men igen, jeg har andre favouritter til at være træner i BIF end Auri, men lad os da se hvad han kan gøre med et meget hold af meget bedre spillere end HB Køge og Herfølge inden vi bedømmer hans pointhøst som oprykker, og endda som cheftræner for BIF. Han har da ikke engang haft et år endnu, og der har været meget oprydning, og det er ikke engang slut endnu.

    Fodboldhold skal opbygges på erfaring og automatismer, og der får han ikke gjort det bare på een sæson. Giv ham 1,5-2 sæsoner i alt, og så kan vi se på det.

    @ Allen Iverson

    Jeg er enig i, at hans taktiske formåen nogle gange halter. Jeg er heller ikke begejstret for Auri og Bents dispositioner under en kamp. Udskiftninger er nogle gange meget mærkelige. F.eks Frederik Holst. Hvorfor i alverden sætte ham ind i kampen på sådan et tidspunkt? Så skal man være god for at kunne gøre en forskel.

    N.B. Jeg håber virkelig snart vi får Oke at se i startopstillingen. Assisten til Makienok lægger op til et samarbejde fra start i en kamp. Den vil jeg glæde mig til at se, sammen med Rommedahl og en opladet Krohn-Dehli.

  32. Linu siger:


    Hvor er jeg dog træt af at se den her film igen. Brøndby holdet gør virkelig hvad de kan med de midler som de har, de følger deres træner de arbejder hårdt og de møder modgang. Det slår dem ikke ud de fortsætter de tror på det. Arbejdet giver frugt de scorer de kan smage det, lige indtil en eller anden lorte dommer tager deres beløning fra dem. I kan pegge finger lige så meget i vil af Auri og resten af holdet, men måske burde i overveje at de faktisk gør rigtigt mange ting rigtige idag. Vores pres spil er der, vi spiller igennem og laver indlæg. Måske ikke nok indlæg men dog med mere kvalitet. Vi scorer faktisk, dog ikke ifølge dommeren men hey det er et plus. vi spiller faktisk en rigtig god kamp lige indtil de scorer til 2-0. Selv efter det kommer vi tilbage og får scoret i det sidste kvarter for første gang i hele 2012. Jeg siger ikke at vores forsvar er godt eller at offensiven er perfekt. Men gal det må være hårdt at gøre så meget rigtigt, men uden at få en beløning.

  33. thechrist25 siger:


    Mener ikke vores koncept er specielt dårligt, forsvaret kan bare ikke følge med når det går stærkt.. Alle ved at for at vinde over Brøndby skal man bare placere en spiller der er hurtigere end Goodson, tæt op af ham, det er sku blevet for let at møde os..
    Første priorteten må altså være en center forsvarer der et hurtig på fødderne, forudseende i sit spil og så skal han kunne spille bolden med fødderne…
    Kan være det koster en del, men indtil videre har det kostet mere på resultaterne at vi ikke har haft sådan en type.. Kom nu Bjur det skriger jo til himmelen..

  34. Marc Johnson siger:


    Farvel Agger!

    Håber talentet (såfremt det stadig findes) kan blive forløst i VBK.

  35. simon_stof siger:


    @ mourinho

    Ja dine indlæg skinner da mere og mere igennem at hvis man ikke er enig med dig så ahr man ikke forstand på noget. Man må ikke brokker sig over dommeren for så ser man spøgelse, man må kun brokke sig over Auri, Randrup og Makinok herinde, det skla vi nok lige huske på.
    Hvad skrev jeg om dommeren efter kampen i aalborg? det må du jo vide og hurtigt lige kan svare mig på. Hvor er det du mener det skinner igennem at jeg tror dommerne gør det bevidst, det er vidst kun dig der kan læse at jeg mener det, men når ja hvis du siger det så er det jo rigtigt.

    Jeg forstår udemærket godt at man ikke skifter til 2 angribere så snart man kommer bagud 1-0 for de første 45 minutter har agf vel reelt kun en afslutning så syntes det virker fornuftigt at starte det første kvarter efter pausen med samme formation ( hvilket også havde båret frugt uden en dommerfejl)

    @ Allan

    Det er også helt okay at du mener det er taktisk vi taber, men kan bare ikke se det. Så du mener at taktikken fra de første 20 minutter mod silkeborg også var dårlig? det er jo præcis samme taktik. Og vi kna ikke presse modstanderne højt op på deres bane og så lade vores forsvar stå dybt, for tror ikke der er ret mange fodboldtrænere der vil have 20-25 meter mellem deres kæder. Jeg mener taktikken er fin, deres første mål er for mig at se ikke fordi vi står for højt men bare fordi goodson mangler spilforståelse for hvor bolden kna lande hvis stenderup taber hovedstøds duellen så det er er vel reelet kun deres mål nummer 2 som er fordi vi står for højt og her er det altså igen goodson der snork sover og bør kunne læse den bold der kommer frem.

    @ mourinho
    Nu ved jeg jo så tilfældigvis at mange af mine venner godt kan lide Auri, så de bør holde sig væk fra stadion eller hvad? for deres opbakning og stående på stadion godt 2 timer hver gang det skal bare stoppe?
    du siger at det kun var mig der kunne se et frispark til stenderup, her taler du j så igen som du har forstand. Der var flere af dem der var i Århus der mente der var frispark. Da jeg kom hjem fra Århus igår så jeg den optagede kamp på min boks og kunne se at de inden 2. halveg skulle igan havde sat lidt fokus på lige den duel der var med stenderup og werge nævner det, så at det overhovedet ikke blev nævnt var endnu en løgn fra dig, men okay du vil vel bare gerne udstille folk som ikke deler din holdning.

    At jeg så efter at ha set det ikke syntes frispark er så stort som jeg først troede ændre ikke rigtig på noget af ovenstående.

  36. KanonForm siger:


    Så mangler vi bare Bernburg, McGrath og Jan K.

  37. Allen Iverson siger:


    Simon_stof

    JEg kan godt se din pointe, og tilbøjlig til at give dig ret. Men jeg mener samtidigt at man som træner må kende sine spiller og deres forcer godt nok til at vide hvordan holdet skal spille. og vores forsvars kæde egner sig ikke til at stå højt på banen. Men det er da langt beder og mere seværdig fodbold end det som agf levere, ingen tvivl om det.

  38. Nik siger:


    @ KanonForm

    Ening, plus de gerne må sælge Randrup og Goodson!

    De må gerne købe en hurtige midterforsvarer der kan tage styringen, plus en anden højreback i stedet for Randrup, så kan Joenson og Holst angere backup!

  39. Saesonkort siger:


    Fætter Agger til VBK er den bedste ting der kunne ske for både spiller og klub – det burde være sket for 18 måneder siden! Men med Fætter Aggers exit er vi nu nede på på kun 13 fuldgyldige A-trup-markspillere – mon ikke det er den smalleste trup i EU?

  40. KanonForm siger:


    Vi har stenderup, Goodson, Holst og Dumic til centerforsvaret. Randrup og Joensen til højre back. Det tror jeg vi skal lade os nøje med indtil vi får solgt nogle eller økonomien bliver bedre. Det vil være spændende at se Holst i centerforsvaret, da han har lidt mere speed.

    Vi ser meget tynde ud på venstre back, hvor der vel ikke er en backup for Norouzi. Og på midten, hvor Mike smutter. Her er der kun ham, Semou, Matthias Larsen og evt. Jan K. thyge er mere kant eller offensiv midt i en 4-3-3.

    I angrebet er McGrath og Bern ikke relevante, og bør sælges, hvilket giver os 2 alternativer til den foreste plads.

    Kanterne med MKD, Romme, JSL og Gerth (Jannik) ser bedst ud.

  41. holmand siger:


    Helt fint med Agger til VBK, han har fået mere end rigelig med chancer uden at slå endelig igennem.
    Uden tvivl, så er talentet der, men det er bare ikke altid nok!

    Hvis man kigger på vores trup, har vi vel ret beset en af landeste smalleste og med salget af Agger sparer man endnu en lønudgift. Det må formodes at vores lønudgifter til truppen også snart er blandt de laveste i ligaen. Omend Jan K. osv. trækker den anden vej…
    Det seneste års tid har vi “sparet” eller sluppet af med en del DYRE spillere som f.eks. Peter M., TR, Mikael Nilsson, MvS, Jan F., Stephan A., Femi, Remco, Farnerud.
    Ind den anden vej er kun kommet Goodson, Rommedahl og Thyge! Og så har vi ikke råd til Mike, som ellers fremstår som en af de bedste, og en rutineret spiller de unge kan kigge til og læne sig op ad…
    Det må virkelig stå skidt til økonomisk hvis vores spillerbudget ikke er større, taget TV indtægter, tilskuertal og ikke mindst ligaens næsthøjeste sponsorindtægt i betragtning.
    Umiddelbart må vores spillerbudget være overgået af FCK, FCN, OB, Midtjylland, Randers og formentlig også AGF.
    (Jeg mener totalbudget, altså ikke udgift til enkelte spillere…)

    Ganske enkelt mener jeg at vores trup er alt for ung og urutineret. De unge mangler kulturbærere at læne sig op ad, f.eks. Mike og Thygesen.

    Og når vi så formentlig også sælger MKD i dette vindue, ser det altså ikke for positivt ud. Romme virker, selvom han faktisk var ok i går, mest af alt som om han ikke gider spille i klubben og løbe det ekstra. Tror han bare ligaen er en hyggetjans…???

    Som minimum mangler vi 1 forstærkning til hver kæde – og vel at mærke en rutineret en af slagsen som kan gå direkte i startopstillingen!
    Gerne lidt fart i centerforsvaret. Hvorfor signede man ikke Albrechtsen? Sikkert en ok billig spiller, rutine og har bevist sit hver!
    En skarp midtbanespiller, 6′er type.
    Og så en makker til Makienok, som han fange andenboldene rundt omkring Makienok. Havde nok drømt om en transferfri Junker…

    Jeg må indrømme at jeg faktisk for første gang tror at vi rykker ned!

    Så længe man bliver skuffet er der stadig håb – det er først når man ikke længere bliver skuffet det er virkelig alvorligt!
    Og ikke meget i Brøndby kan skuffe mig længere…

  42. Hawk siger:


    Simon
    Meget fint indlæg omkring det taktiske. Vi er jo ved at finde et koncept med r4 4 3 eller 4 2 3 1 hvor der lige præcis er sammenhæng i vores kæder. Og her viser det sig at goodson er den helt forkerte mand. Men det. Er efter min mening stadig den rigtige vej. Vi kan jp selvfølgelig i presse højt og så stå lavt med forsvaret, det bar Jo det der him galt. I efteråret hvor forsvaret baggede og fik Mike og resten af midtbanen til at se skidte ud.. håber aldrig vi kommer til at spille som agf.
    Auri ved jo godt den er gal i det centrale forsvar, men Han kan jo ikke kritisere offentlig , Han bagger jo sine spillere op, det skal Han jo også.

  43. Mourinho siger:


    simon_stof…

    Vi kommer ned 0-3 og så går vi over til at spille med 2 angriber, og hov så laver vi mål hvor endda den ene angriber tilkæmpet sig bolden. Det siger vel alt og det er sådan vi skal starte og ikke når vi først er bagud.

    At du mener, min holdning er at jeg altid har ret og giver man mig ikke ret skal man bare smutte, tja det er jo din holdning og den skal du da have lov at have. Men lidt sjovt at det faktisk er den måde klubben er bygget op på. Ja jeg er ofte meget hård i min retorik og det vil jeg forsætte med. At du kender nogen osv gør da ikke noget mere rigtigt eller forkert. Resultatet må være det parameter vi burde forholde os til. 3 point i 4 kampe og vi ligger under stregen. Auri har et gennemsnit på 0,73 på 52 kampe i ligaen. Han er faktisk den træner med det dårligste gennemsnit i hele ligaens levetid. Hvis det er tilfredsstillende for dig og dine venner, så fint nok men det er bare for lavt et ambistions neveue til at kunne kommer tilbage, måske endda til blot at overleve i ligaen.

    Ja jeg jer meget længe brokke mig over Randrup men efterhånden som tiden går kan jeg da se flere og flere melder sig i kortet, er det så min skyld eller mon Randrups egen. ? Jeg brokker mig over ting i og omkring klubben og holdet, men hver gang begrunder jeg hvorfor. Men ingen steder påstår jeg at jeg sidder inde med sandheden. Jeg syntes bare ikke at modellen om at finde noget positivt i alt og så lukke mine øjne for de fejl der er, nytter noget.

    Til sidst, gider ærlig talt ikke se gamle indlæg igennem for at underbygge mine påstande, men husk på at det også er muligt at læse mellem linjerne.

  44. Hawk siger:


    Mou…
    Nu er det jo ikke fordi jeg har meldt mig i dit kor ang. Randerup.
    Min kritik af ham er ikke foranlediget af dit brok, men jeg er helt enig i at hans tilbagekøb er elendige, hans placeringsevne og overblik har heller ikke udviklet sig det sidste nøk der kvalificere ham til toppen af superligaen, lidt ligesom Agger.
    Jeg er ret sikker på at Auri har lang snor og forhåbentlig har Bjur styr på hvilke type spillere der skal tilføjes truppen. Altså spillere der passer til det koncept de bygger på nu.

  45. Veteranen siger:


    Lige en kort kommentar fra min ferieresidens ;o)
    Samlet 25 rigtig gode minutter mod SIF. Til gengæld 65 mere eller mindre rædselsfulde.
    AGF kampen vel 60 gode, 20 middelmådige og 10 dårlige minutter. De brænder mange chancer, og burde vel have ført 2-0 inden AGF kommer foran. Igen en dommerfejl der får afgørende indflydelse på kampens udfald = et typisk scenarie for et bundhold.
    Modsat de fleste synes jeg faktisk Randrup spiller en fin kamp. Men guderne skal vide at jeg hellere så ham hen hvor peberet gror. Tørnæs drop-måske, men vel en lidt hård dom. Goodson er hverken som spiller eller som person en værdig anfører. Hans indgreb og placeringsevne er elendig og han opfører sig så dommerne automatisk får antipati mod ham. Hvor er Thyge? Muligt han løber meget men det er så det. Hvor er Krohn? Han viste først noget da Romme kom ind. Se nu at få forlænget med Mike!!!!!! Semou har klart spillet sig op. Big Mak- tjah. Han er ikke gudeteknikker men der er stort set heller ikke nogen der byder sig til når han lægger den af med brystet. Og Gehrt-10 kg mere så kan han måske bruges. Næh, ind med med Oke og spil med to foran. Og så skal der ske noget med det forsvar.
    Iøvrigt har Agger nok større chance for at spille Superliga i 2013 efter skiftet til Vejle ;o)

    Alt i alt synes jeg at der trods alt har været spille- og indstillingsmæssige fremskridt. Men de spiller for naivt i forhold til forsvarets evner. Og DET er helt klart Auris skyld.

  46. Veteranen siger:


    Med dommerfejlen refererer jeg til underkendelsen af Rommes m

  47. Mourinho siger:


    Hawk…

    Påstår vel heller ingen steder at du og andre har meldt sig i koret på grund af mig. Men siger blot at flere og flere der set det jeg har set længe. Siger da heller ikke noget om at Auri snart er fortid, men faktisk siger jeg at vi nok skal forvente at han er i klubben i lang tid. Hvad begrundelsen er, kan vi så være uenig om. Jeg tror det er fordi vi ikke har råd til at fyre ham, rent økonomisk og omdømme. Dog har jeg stadig svært ved at se et koncept, men det kan jo også skyldes spillerne der bare ikke forstår eller magter at udføre dette. Jeg håber skam også lige som dig at Ole B har styr på det, men vi kan desværre ikke komme ud om riget mangler penge og vi nok ikke kan købe det holdet har brug for.

    Men fordi vi nok er nød til at elske dem vi har, fordi vi ikke kan få dem vi elsker, kan man vel godt være kritisk men også positivt. Jeg sidder hver weekend og håber på at kunne skrive en masse positivt om holdet,lige fra Auri på bænken til Randrup på banen, men efterhånden syntes jeg bare det bliver svære og svære. 20 miner og 10 min der er bare svært at glæde sig over for mig, også selv om nogen vil mine det er en forbedring i forhold til sidste år. 3 point ud af 4 kampe og så endda med hjælp af et selvmål som gav 3 point i stedet for blot et point, er bare ikke godt nok. I slutningen af sidste sæson kunne vi alle jo læse at Auri udtalte at i år ville vi komme stræk igen og med et nyt spil koncept, så bliver jeg altså skuffet over det jeg har set indtil nu.

  48. Marc Johnson siger:


    Hetzen mod Auri fortsætter…
    Nu også med selvopfundne statistikker om at Auri har det laveste antal point per kamp i superligaens levetid.
    Det er uværdigt og usagligt at finde på statistikker selv, som underbygger ens hetz mod den klub man påstår man er fan af.

    Hvad har forårets første 4 kampe afsløret?
    a) BIF har skiftet system til en 4-2-3-1, hvilket har givet et overtag på midten og resulteret i overvægt af boldbesiddelse.
    Et taktisk træk som jeg synes giver god mening, fordi Franck Semou og Mike har brug for den ekstra opbakning på midten til at tage initiativet i kampen (læs: de er ikke stærke nok alene). Men også fordi det frigør Thygesen til en rolle længere fremme på banen. Noget som dog stadig ikke har givet bonus.
    b) Den defensive organisation er skrøbelig og makkerparret Stenderup-Goodson fungerer ikke. Med Semous ankomst er det klart for mig, at det er HER Bjur skal forstærke truppen. Og så siger jeg det sgu bare for 117. gang: FORLÆNG NU MED MIKE!
    c) Holdets mentale tilstand er ikke holdbar. Det så man bl.a. i Aalborg hvor to underlige fejl slår holdet fuldstændig ud, og gør spillerne usikre på egne evner.

    Det er bare som jeg har set kampene, og ikke en alvidende fortæller som beskriver den absolutte sandhed – en sådan sandhed findes ikke i fodbold.

  49. Mourinho siger:


    Marc Johnson..

    Der er kun dig der opfinder en hetz, men gad du undersøge ville du opdage at mine oplysninger er rigtige. Men gider ikke bruge mere tid på dig…..

  50. Sorteslyngel siger:


    Av av… Bliver faktisk meget vred/ked når jeg læser at spillere som får 100 k om mnd laver dette og ikke levere varen!

    http://onside.dk/nyheder/superligaen/auri-taler-ikke-hojt-om-bytur

  51. Mr. L siger:


    Det er næsten ikke til at holde ud, at holde med bif i øjeblikket (samt de sidste 7-8 år).
    Godt at premier league og premier division snart starter…

    Der mangler i mine øjne realistiske visioner for bif, holdet pt. er jo langt under bif-niveau.
    Kør talenterne i stilling, klarer vi den så er det fint, skal vi ned i førstedivision, så tror jeg vi kommer stærkt tilbage med en ung trup, en billigere trup og en trup der kan konkurrere om guld inden for en kortere årrække.

    Som det er nu, vil krisen fortsætte de næste mange år. Det er fandme ikke til at holde ud.

  52. Mourinho siger:


    Sorte….

    Kan kun give dig ret og værst er vel at det tager ca en uge før alkohol er ude af kroppen. Men det viser vel bare at visse spiller er ligeglad med klubben, deres job eller bare ikke har respekt for Auri.

  53. frej siger:


    @Sorteslyngel

    En ting er at være ude på en cafe/bar og få en øl. En anden ting er at drikke mere end 1-2 øl/glas vin. Jeg er ikke tilhænger af gamle tyske tilstande for fodboldspillere.

    Derudover stoler jeg absolut ikke på BT/EB i de her historier. Læs aldrig overskriften (den er altid vinklet helt hen i vejret) og læg mærke til om der står bytur eller om der overhovedet f.eks. omtales alkohol. En bytur kan være mange ting, det behøver ikke være det samme som for os andre :) . Generelt kommer de altid så tæt på at lyve som det er muligt, ved at bruge ord for de fleste antyder en bestemt ting, men ikke siger noget konkret.

    Men EB har jo fjernet historien….. og nu referer de mindst saglige medier (aka sportsjournalistik på nettet) historien. Lad nu vær med at falde i. Det er sq kun TV 2 sport og DR der levere saglig fodbold dækning i det her land.

  54. Mourinho siger:


    frej..

    Du har ret, de har fjertet den historie, men den optræder hos onside, og de er vel bare lidt troværdig. Samtidigt kommentere Auri på den bytur og hvis det billede der var bragt er rigtigt, var det vist ikke kun 2 øl der var tale om.

    Undre mig over folk kun tror på BT/EB når de er positive og det negative er altid løgn. Og dog har de faktisk fat i noget når de bruger historier. Ja de skal leve af det, ,en mister nok mange på den lange bane hvis de konstant bruger løgn og latin.

    Om man så er tilhænger af den gamle tyske skole eller frihed under ansvar, gør jo ingen forskel på hvornår alkoholden er ude af kroppen og ikke længere påvirker kroppen. Frihed under ansvar er vel også, at man ikke går på druk to dage før, og da slet ikke når man i forvejen ikke levere……

  55. frej siger:


    1)
    Det gør ikke en historie mere troværdig at onside refererer den. Tror du onside ‘journalister’ finder sit eget kildemateriale?

    2) Har jeg skrevet at det er ok at være på druk? Hvor læser du det?!?!? Det er vel stråmand nr. 100 fra dig ;)

  56. Marc Johnson siger:


    Sådan er argumentationen hele vejen igennem. Man er enten for eller imod, man hader Auri eller ikke, man hader Per B eller ikke, man kritiserer dommeren altid eller aldrig.
    Det hele er sort/hvidt. Det er den eneste sandhed fra oraklet.

  57. Mourinho siger:


    frej..

    For at bruge din model, hvor påstår jeg at du syntes det er ok at gå på druk ??????

    Dog tillader jeg mig at sige, at under ansvar er vel også at vide hvornår og hvornår ikke man skal gå på druk.

    og så kom moral politiet på banen igen og blander sig i en samtale, godt vi har moral politiet her inde til at bestemme og afgøre hvad man må og ikke må, fortolke ens indlæg så det passer ind i hans verden. Godt vi har moral politiets ” jeg ved bedst ” holdning.

  58. simon_stof siger:


    @ mou

    Når du ikke engang kan bakke dine egne påstande op, så lad vær med at kom med påstande om hvad jeg altid gør og siger, når du ikke har ret, så drop din smart ass attityde om at nedgøre andre folk fordi de ikke er enig med dig.

    Hvor siger jeg at noget bliver mere rigtigt eller forkert af at jeg kender nogen, jeg siger bare at du igen kom med en påstand om at jeg var den eneste der kunne se der var et frispark, det forklare jeg dig jo så bare at det var jeg ikke, men vel aldrig sjovt når ens påstande bliver skudt ned.

    Nu er mig og mine venner ret ligeglade med Auris pointgennem snit i superligaen, jeg er kun interesseret i hvad han får af point med Brøndby. Nej vi er ikke tilfredse med ta vi kun har fået 3 point, men modsat dig så giver vi ikke randrup og Auri skylden for alt og jeg har godt kunne se positive ting i de 4 kampe der er spillet hvor jeg egentlig syntes vi spillemæssigt har været bedst, at der så mangler skarphed i begge felter skyldes lige så meget kvaliteten af truppen, Og når man så ikke svinder Auri til så skal man bare holde sig væk fra klubben. Ja egentlig siger det vel alt om dig.

  59. magnuto siger:


    Nu har jeg læst med på dette site i mange år, og det undre mig meget hvorfor at i alle sammen skal svine den ene eller den anden til, vi har jo ytringsfrihed her i landet ;o) men det skal da tilføjes at det kan være en god griner at læse nogle af de indlæg!

    Men ”On Topic” Auri og alle de andre:

    Så syntes jeg faktisk at man begynder at kunne se hvad det er for en type spil som Auri og Bent ønsker Brøndby skal praktisere (og jeg tror at det vil tage fra 6 – 24 måneder før alle mekanismer sidder hos spillerne) og det minder en meget om den måde som Brendan Rodgers spillet med sit Swansea hold og formentlig også kommer til at spille med Liverpool i den kommende sæson, dermed ikke sagt at vi har spiller på samme niveau som PL, men det er fedt at se at vi gerne vil have bolden og at der begynder at være de rigtige løb fra spillerne uden bold.

    Og hvis der så samtidig kommer mindre af de afleveringer som gør ens medspiller dårlige, her har Goodson og resten af forsvaret været garanter for noget man ikke en gang ser hos drenge spiller, men det er blevet bedre og der var ikke meget af det i AGF kampen.

    Hvis vi fortsætter med at spille med den gejst og det tempo vi har vist i de første kampe (fedt at de ikke giver op når de kommer bagud), så er jeg sikker på at vi ligger i midten af ligaen når vi kommer til November/December (og det vil efter min mening være helt fint) og til den tid kan vi vel også forvente at vores bestyrelse/ledelse er kommet med et udspil om hvordan den nye struktur i Brøndby kommer til at se ud…

    Glæder mig til at læse referatet af kampen og så oplæget til vores meget vigtige kamp i weekenden mod Sønderjysk som må forventes at spille på samme måde som AGF gjorde i weekenden…

    Som den optimist jeg er så tror jeg på point mod ”Nordtyske”…

  60. kewell siger:


    Her, efter at have set kampen igennem igen, må jeg tilstå, at jeg synes det var en mærkværdig kamp.
    Piller vi målene ud af kampen (Hvilket jeg selvfølgelig godt ved man ikke kan), så skal vi være ganske tilfredse med spil og chancer.

    Vi styrer kampen, kva vores overtal på midten, og vores pasningsspil er ret godt det meste af kampen.
    Vi får også tilspillet os en hel del store chancer, og får jo faktisk scoret 2 mål. At dommeren så fejlagtigt fratager os det ene ændrer jo ikke på, at vi laver 2 kasser, og burde have lavet en tredje med alle de brændte chancer.
    Det er mere end godkendt på en svær udebane (uanfægtet af AGFs pladsering).

    Defensivt er det både og. Da AGF scorer til 3-0, har de reelt set kun haft 4 chancer.
    Det er normalt ikke så skidt i en svær kamp, og desværre for os, er AGF i denne kamp yderst skarpe.
    Det ændrer dog ikke på, at vi laver nogle fatale brølere. Jeg synes Tørnæs dropper ved 1-0 scoringen, og forsvaret er også for dårlige til at afværge i situationen.
    At Stephan Petersen kan oversprinte Goodson er jo ikke overraskende, da Stephan Petersen er exceptionelt hurtig, og også Norouzi og Stenderup var formentligt blevet sat i den situation.
    2-0 målet er til gengæld ekstremt dårligt af Goodson, og han koster i mine øjne generelt alt for meget.
    Et kæmpe ønske må være en hurtig centerforsvarer med rutine. Jeg ved godt det kan være svært at finde, men nogen må der være rundt omkring. Albrechtsen var et fint bud, og der må også være andre rundt omkring.
    3-0 målet er bare tragikomisk. Et ufarligt skud bliver rettet af og går lige i rosen.
    Det er bare en del af den utur vi møder for tiden.

    Tilbage står dog endnu en tabt kamp, og det er i sig selv ganske frustrerende uanfægtet af, at vi ellers spillede en god kamp.
    Jeg vil dog sige, at det var den hidtil bedste kamp vi har spillet, hvis man ellers kan eliminere de store fejl vi også lavede.
    Men nøgleordet for mig i denne kamp, og også i nogle af de andre, er manglende skarphed i felterne.
    Oke var en mulighed i front, og en ny signing i centerforsvaret er nok den eneste løsning der.
    Om det er nok ved jeg ikke, men det er en start.

  61. Mourinho siger:


    simon_stof..

    Man kan altid debatere ordlyden, men som jeg læser det er det meget tydeligt at det er dommerren der for skylden i 3 ud af 4 kampe. Beklager så jeg tillod mig at sige altid.

    OB kampen.

    simon_stof siger:
    15. juli, 2012 kl. 18:57

    Vedgodt nogen af jer vil sige det bare er dårlig undskyldning, men men det er ikke skyggen af frispark ved goodsons scoring og derfor kan man vidst roligt sige at det var rent tyveri vi ikke får mindst 1 point. desuden er det jo helt til grin at han i 2 omgange dømmer frispark til ob helt nede i hjørnet selvom han står langt fra og linjevogteren står lige ved siden af og ikke vinker.

    simon_stof siger:
    30. juli, 2012 kl. 21:01

    SIF kampen
    Dommeren: Han var godt nok ikke ret god. Det er 2 fuldstændig identiske situationer der sker hvor silkeborg får straffe, men i det andet tilfælde får stryger gult kort for film, desuden bliver der lavet utrolig mange frispark hvor der bliver gået i ryggen som han konsekvent ikke fløjter.

    simon_stof siger:
    5. august, 2012 kl. 21:06

    AGF kampen
    Dommeren snyder os så for et mål til 1-1 som ville ha givet en helt anden kamp den sidste halve time..

    ———–

    Auris gennemsnit udregnes vel på point høsten, så de to ting hænger vel sammen. Hvis du ikke er tilfreds med kun 3 point i 4 kampe, altså ud af 12 mulige – hvad vil du så kalde det, hvis ikke utilfreds ?

    At vi i nogen kampe har overtaget i spillet ser jeg bare mere som et udtryk for de andre hold ikke er bange for at vi har bolden da det ikke særlig ofte føre til noget farligt. Det giver også de andre hold mulighed for at slå en kontra og endda spille på at forsvaret står højt og Goodson er nem at overspille. alt negativt er ikke kun holdes skyld, ligesom alt positivt ikke kun er holdet skyld. Så længe vi ikke for mere ud af at have bolden så meget, kan jeg da godt forstå de andre hold overlader bolden til os. Nem og enkel taktik, måske ikke så flot osv men enkel og det giver point.

  62. Marc Johnson siger:


    @Kewell

    Jeg er meget enig.

    Omkring Oke fra start.
    Jeg er enig i, at han har gjort nogle gode indhop, men jeg er lidt nervøs for en startopstilling med makkerparret Oke-Makienok, da det efterlader Mike og Semou mere alene.
    Jeg synes det er påfaldende så meget spil BIF har haft i de første kampe sammenlignet med sidste sæson, og min mistanke er, at det skyldes systemskiftet – altså fra 4-4-2 til 4-2-3-1.
    Det var også et systemskifte HJ havde held med, da han hjemførte bronzen.

  63. kewell siger:


    @ Marc Johnson

    Jeg synes bestemt heller ikke vi skal gå tilbage til 4-4-2.
    Vi har haft klart bedst spil med 4-2-3-1 formationen.
    Men jeg synes nu det kunne være spændene nok, at forsøge Oke fra start på toppen, så vi ser ham over en hel kamp.
    Det er svært at vurdere ham ud fra korte indhop.

  64. KanonForm siger:


    Ja, lad os holde fast i 4-3-3 / 4-2-3-1. Det er både sjovere at se på, og passer bedre til de spillere vi har. Oke kunne man godt prøve alene på toppen i det system.

    Vi mangler, som Kewel siger, en hurtig – og pasningsstærk – spiller i centerforsvaret. Og backs der kan gå op i rummet bag de to kanter, og slå gode indlæg. Norouzi kan muligvis blive god nok til det, men vi bør nok kigge efter en erstatning for Randrup.

  65. Mr. L siger:


    Jeg har muligvis nævnt det før, men jeg har tiltro til den unge Frederik Holst ved siden af Stenderup. Han er spilintelligent, teknisk dygtig og ville være klasser bedre til at føre bolden op, samt indgå i spillet fremad banen.

    Muligvis ville det føre til et par fejl og meget sandsynligt også til pointtab, men det har vi jo set alligevel. Desuden kan jeg godt lide kombinationen; en stor og lille i centerforsvaret, hvor de komplementere hinanden med forskellige styrker. Ved dødbolde trækker vi bare Simion M. tilbage, så skulle det være ok.

    Jeg er som simon_stof enig i, at dommerne har haft fejlkendelser, der har gået Bif imod.
    Fejlkendelser som vores mentalt skrøbelige hold, slet ikke har kunne håndterer og overkomme. Vi havde på et tidspunkt en mentaltræner, er han fyret?
    Er han gået sin vej i protest over uduelige samarbejdspartnere, eller bare fundet et andet job.
    Vi har brug for en mentaltræner, der kan sparke noget selvtillid ind i spillerne.

    Jeg kunne godt lide den optimisme magnuto har, men jeg deler den desværre ikke.

  66. kongbif siger:


    total krise igen igen der er sku snart ik meget mere at smile over, kæft de er ringe brænder 3 kæmpe chancer inden for 20min agf få en chance og scorer, det er så latterligt ringe mand 4 kampe en sejer omfg GØR MOTHER FUCKING NOGET NU FOR DENNE KLUB. har det ingen ende?????

  67. Mr. L siger:


    Nej

  68. Sorteslyngel siger:


    Det ville lune, Barca køb køb køb :)
    Vi vil kunne købe 2-3 profiler for de penge.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/broendby-kan-tjene-kaempesum-paa-agger

  69. Mourinho siger:


    Sorte…

    Så længe vi har så stort et underskud tror jeg ikke du skal forvente nye spiller, lige meget om Agger bliver solgt eller miraklet skulle ske at der kom en ny hovedsponser….

  70. Sorteslyngel siger:


    Mou…
    Arrrhh… med det antal af spillerafgange vi har haft, må det efterhånden ligne noget rent økonomisk i klubben. Ja, vi har stadigt Jan K til 425k om mnd som heldigvis har kontraktudløb til sommer… Personligt tror jeg man afventer feriepenge sagen, som selvfølgelig er lidt en joker.
    Jeg er dog rimelig sikker på at hvis vi uventet får 20 til 30 mill, som slet ikke er medregnet i bugettet, vil der være penge til en spiller eller 2.
    Spørgsmålet er mere om klubben kan forvalte de penge til nogle spillere der bliver en gevinst for klubben (både sportsligt og økonomisk) og ikke bare endnu middelmådige spillere sportsligt, som er og bliver en udgift.

  71. KanonForm siger:


    Kontraktudløb sommeren 2013….

    Bernburg tjener også kassen og er på kontrakt til 2015

  72. Mourinho siger:


    Sorte…

    Jeg vil da håbe du har ret. Jeg vil skam også blive rigtigt glad for en spiller eller to. Dog tror jeg Ole B vil vente til vinder før de evt. køber ind igen. Man man jo også håbe det giver plads til at forlænge med Mike J som jeg syntes har haft godt af at farmand blev skiftet ud. Tror det var et stort pres på ham fordi farmand var chef. Ligesom mange andre håber jeg da også på at Goodsons dage er talte eller om ikke andet ud på bænken for en tid. Frygter lidt de måske igen vil købe en lotto kupon fra Afrika. Men vi må jo også erkende at Brøndby nok ikke er den klub der står øverst på mange hjemmelig spileres ønskeliste. Omkring Jan K, undre det mig at det ikke er lykkes endnu at få ham send videre, eller på en måde ind på holdet. Jeg er opmærksom på han er blevet en gammel mand i forhold til bold, men alligevel.

    Bliver også spændende med det nye Brøndby trust. Det er jo naturligvis ikke noget der forandre noget her og nu, men håber virkelig på sigt det vil betyde ændringer i klubben. Ud fra min ringe indsigt i fodbold verden er det jo ikke et tiltag jeg har hørt om i andre klubber. Nogen der ved hvem de personer evt. bliver som kommer ind i bestyrelsen. ? Dem som køber meste eller måske dem der har startet projektet. ? Og roligt nu, jeg har hverken råd eller arbejdet med dette projekt, så det bliver ikke undertegnet hehe :-) .

  73. simon_stof siger:


    Mou

    Så vidt jeg har forstået det og er orienteret, så er det bst der får lov til selv at vælge 2 til bestyrelsen, sådan at de reelt set ville kunne overtale dig til at stille op og så vælge dig ind ( bare for at give et eksempel) :-) men vil dog ikke ligge hovedet på blokken om det er sådan.

    Men syntes det er fedt at der sker noget og den nye formand er åben for nye tiltag og ser ud til at ville gøre meget for at få fandme med i det her projekt med at få Brøndby tilbage.

  74. Mourinho siger:


    simon_stof…

    Ok tak for dit svar, og igen, jeg lover at jeg ikke stiller op hehe…. ( vi skal jo også helst kun have positive personer ind :-) :-) …. )

Smid en kommentar

Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.

++++