Mulig aftale med fond bekræftet
3. juni, klokken 10:18 af Steen Sørensen
En aftale mellem en såkaldt wedgefond og Brøndby IF er øjensynlig på vej. Det bliver idag bekræftet af FIFA-agent Lars Steffensen, mens Brøndby-direktør Jan Lockhart ikke vil kommentere på historien.
Kristi Himmelfartsdag kom det frem, at Brøndby IF angiveligt har indgået en aftale med en såkaldt wedgefond baseret i Storbritanien. En aftale, der kort fortalt skulle gå ud på, at fonden betaler transfersummen for nye spillere med videresalgspotentiale mod at få investeringen retur samt en vis procentdel af et overskud den dag, spilleren sælges videre. Vestegnsklubben betaler blot lønnen.
Da historien kom frem igår, var der ikke meget kød på benet, og rygterne var på det tidspunkt — rygter. Nu er der imidlertid kommet noget substans, som viser, at der var noget om snakken.
- Jeg kan bekræfte, at der er en aftale på vej, men den træder først i kraft, når den første handel er gennemført, eftersom der er tale om en aftale baseret på spillerindkøb. Derfor er der ikke så meget at sige endnu. De konkrete beløb afhænger helt af de handler, der måtte blive gennemført, siger FIFA-agent Lars Steffensen til B.T.
Lars Steffensen har ifølge avisen arbejdet på at få detaljerne på plads med fonden siden begyndelsen af indeværende år.
Advarende pegefinger
Umiddelbart lyder aftalen som ren win-win for alle parter, men alligevel er der grund til at råbe vagt i gevær, hvis Brøndby ikke får 100 procent indflydelse på, hvem der hentes, og hvornår spilleren sælges videre. Klubben kan komme i anden række, hvis det er tilfældet.
- Kortsigtet er det en ganske fin løsning, fordi Brøndbys mange unge talenter også får nogle dygtigere og mere erfarne spillere at læne sig op ad. Men der, hvor man må løfte den advarende pegefinger er, at Brøndby ikke selv 100 procent kan bestemme over de spillere, de får ind, siger Brøndbys tidligere topmålmand Mogens Krogh til samme avis og fortsætter:
- I andre klubber har det primært været hjertefolk, der har skaffet spillerne til klubben. Her har jeg indtryk af, at det er ren og skær forretning, og så kommer Brøndby pludselig i anden række, når det gælder råderetten over spillerne.
Mogens Krogh er idag sportsdirektør i FC Nordvest, som er baseret i Holbæk og pt. topper 2. Division Øst. Det er ikke lykkedes B.T. at få en kommentar fra Brøndby-direktør Jan Lockhart eller bestyrelsesformand Per Bjerregaard.
38 kommentarer til “Mulig aftale med fond bekræftet”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
3. juni, 2011 kl. 12:11
nå vi kan jo blot afvente og se hvad der kommer ud af det, og om det bliver godt eller dårligt, på både den korte og lange bane – og især for vores egen talenter.
3. juni, 2011 kl. 12:15
Jeg gad godt at vide flere detaljer om den her aftale.
Der skal selvfølgelig stå sort på hvidt at BIF har FULD råderet over spilleren når han først er købt, ellers er jeg meget skeptisk over for den her aftale.
Fonden skal intet have at sige over for hvordan BIF behandler spilleren, eller hvornår BIF sælger. Det sidste kan jeg dog godt være lidt urolig for. Skrækscenariet er, at en bærende spiller bliver solgt i et vintertransfervindue hvor BIF ligger godt (eller dårligt) til i tabellen.
Nu bliver Anthony Ujah igen kædet sammen med BIF – endda som første køb i samarbejde med fonden.
Jeg ved intet om ham, men han virker til at være ufattelig populær blandt Lillestrøms’ fans (“Kanariefansen”). Fra deres fanforum er der bred enighed om, at prisen på 12-13 mio kr der nævnes i medierne er alt for lidt. Det er da et positivt (men også meget subjektivt) tegn
3. juni, 2011 kl. 12:22
@ Marc Johnson
Han er uden tvivl en fanfavorit men prøv at se hvorfor
http://www.youtube.com/watch?v=HU_sG-fctrY
Ham tror jeg kunne blive en rigtig favorit på Sydsiden og blandt hele Brøndby-skaren genrelt for han kan med sin speed, placeringsevne og næse for mål være en afgørende faktor for at der kommer EL på Brøndby Stadion i den kommende sæson… Hvis vi kan få en spiller der er 12 millioner kr. værd så synes det er positivt at intet er betalt af klubben inden hans løn… Så kan vi jo hente en god 6′er for nogle af de 48 mil. der menes at være til rådighed, hvis de finder en dygtig gratis er det jo fint men nu skal det måske ikke komme an på det længere, det giver bredere muligheder for Ole Bjur
3. juni, 2011 kl. 12:58
Ved ikke hvor mange muligheder vi egentlig har – denne klub er jo så lukket som jeg ved ikke hvad !!!
Måske er dette vores gyldne mulighed for at tiltrække de spillere vi ikke har kunnet i lang tid – det sidste ryk op til den klasse vi havde for 5 år siden …
Ujay ser knaldhamrende god ud – selvfølgelig altid let at lave en kalvakade med en angriber – men ham her både løber godt , scorer på hoved , har helt klart teknink, ser stærk ud og så er han ung og sulten !! Win win ligner det
Mht Kroghs udtalerser, hjerte og klubfolk hmmmm – i Lyngby sidder to gamle Brøndby folk men da der de var her hos os – elskede Brøndby af hele deres hjerte ( ! ) , FC har altid været styret af money og intet andet , Krogh selv sidder pludselig i Nordvest ( hva pokker det så end er
– så ro på den fløj!
Det handler om at få Brøndby tilbage på et spor hvor vi var for laaaaaang tid siden – det spor der sidder i os alle , det spor hvor vi en topklub der altid spillede med guldet og altid gjorde en god figur i europa – det er lang tid siden men måske kan denne aftale fører os tilbage …
3. juni, 2011 kl. 13:05
Han ser spændende ud. Der var en anden der på et tidspunkt udtalte at flere af han mål skyldes forsvars fejl, men igen han er jo på pletten og det er vel første krav for BT score….
3. juni, 2011 kl. 13:20
@Mourinho
Nu har du jo selv kritiseret Agger hårdt i de kampe hvor han spillede ringe men scorede. Men det er ok hvis Ujay gør sådan?
3. juni, 2011 kl. 13:30
Marc….
Du har set men for en gangs skyld trængte jeg bare til at Trolle lidt men undre mig bare over andre bruger den undskyldning i forsvar af Agger men som en kritik af han den anden….
3. juni, 2011 kl. 13:58
Som artiklen også nævner, så er der et par punkter som skal være overholdt før det udelukkende er en god aftale for os.
Vi skal have 100% råderet over spilleren. Om han skal bænkes eller hvad han skal, vil vel også altid være op til træneren.
Om han skal sælges eller ej er nok det store tvivlsspørgsmål, og der må vel ligge en form for kompromis.
For Brøndby kan ikke være tjent med at Fonden bestemmer. Omvendt kan fonden heller ikke være tjent med, at Brøndby alene bestemmer, for oftest vil det være smartest blot at lade kontrakten udløbe fra Brøndbys side.
Tager vi en Ujah som kommer til Brøndby for eks. 12 mio. som betales af fonden.
2 år efter har han bombet en masse kasser ind for os og HSV banker på døren med et bud på 22 mio. Normalt et flot bud på en Superligaspiller.
Uden at kende fordelingsnøglen vil jeg tro, at fonden får den større procent af profitten. Så antager vi 75/25 forhold så får investorerne sine 12 mio. igen plus 75% af de 10 resterende mio. altså 7,5 mio. Det giver Brøndby 2,5 mio. Det er jo langt fra et godt skifte for Brøndby.
Selv hvis fordelingsnøglen er 50/50 får vi stadig kun 5 mio. for vores topscorer. Igen heller ikke en gunstig handel. Så der må ligge en eller anden form for aftale om, hvornår han kan sælges og for hvor meget der skal bydes, før Brøndby skal acceptere.
Derudover så kunne man godt frygte, at en ukompetent sportschef nu ville “købe” i øst og vest og bringe vores samlede lønbudget op i det røde felt.
Det tror jeg dog ikke på Bjur vil.
Jeg tror han fastholder den strategi han selv har været med til at forme om, at vores talenter skal være den røde tråd på holdet og i truppen generelt, og at de så støttes op af stærke profiler udefra.
Så på den front frygter jeg ikke for denne aftale.
Får vi en Ujah ud af det, må det også siges at være en god start på aftalen.
3. juni, 2011 kl. 14:21
@Kewell
Enig
Ydermere er det også vigtigt at aftale noget vedr. timingen for evt. salg i mine øjne. Det er uholdbart hvis fonden kan diktere et salg midt i en sæson.
3. juni, 2011 kl. 14:53
Kewell/Marc: Helt enig – jeg har tillid til Bjur, som jeg er sikker på har et godt hoved! Og så har den kjære doktor ALTID haft ry for at være en fremragende købmand, så jeg er faktisk ikke specielt urolig over at de ikke skulle kunne lave denne aftale klogt – for alle.
Nej, vi vil ikke høste hele en eventuel prisstigning på en ung “komet”, skulle vi få en sådan, men omvendt: Uden en fond i ryggen får vi slet ikke adgang til den slags spillere. Så jeg kan fint leve med mindre fortjenester pr handel, når det er den slags spillere der handles. For det byder, vi har fler point på kontoen og ædelmetallet vil blive af højere karat end de seneste år.
Jeg er faktisk voldsomt spændt på hvad klubben har begået. Er det il doktore’s sidste genistreg..?
3. juni, 2011 kl. 16:05
Der er en anden side ved hele den her måde at finansiere spillerindkøb på.
Jo, vi kommer ikke til at tjene alverden på den (de) spillere, som bliver køb ved hjælp af fonden.
Men rigtig gode spillere skulle jo gerne give et afkast i forbindelse med hverdagen – altså flere tilskuere – bedre placering og dermed flere tv penge – trøjesalg etc etc.
Altså vil de spillere bringe os op i den absolutte top igen, vil det alene over en årrække øge indtjeningen på andre området – sponsor indtægter ikke at forglemme.
Så den manglende indtjening ved salg af spilleren, bliver så i stedet indhente på andre området.
Spiller vi godt – ja så spiller vores egne talenter også godt og bedre end på nuværende tidspunkt. Dermed vil de stige i værdi, når de engang skal videre.
Får de eksempelvis 3/4 spillere som er ‘ejet’ af fonden, kan det faktisk øge indtjeningen i BIF på alle andre området.
Under forudsætning af en ting selvfølgelig: at vi får succes med dem !!!!
Og det forbudte ord – Champions League ! Hvad ville det ikke betyde ! Muligheden er i hvert fald blevet større nu.
3. juni, 2011 kl. 17:05
“Jeg håber at man også køber Emmanuel Nosakhare Igiebor. Der er nok ikke så mange der ved hvem han er, men han er bagmanden bag alle Anthony Ujah’s mål.
Info: han er 90′er og har vært i norge siden 2009 og har spillet fast i 2½år i Lillestrøm.”
Har tyvstjålet det inde fra kommentarerne på sporten.dk. Er der nogen der kender til denne fyr???
3. juni, 2011 kl. 17:40
Ingen nævner AGF, men for 10 år siden begav AGF sig ud på samme vej, som vi er på vej ned af nu. De fik lokale investorer til at købe nogle gode spillere til klubben. Det har taget 10 år for AGF at komme ud af den karussel!
Problemet er at en investorgruppe kun køber de bedste spillere. Dem investorerne køber er bærerne kræfter på holdet. Da vi selv betaler lønningerne, har vi kun råd til et givent antal topofthenotch spillere. Lad os f.eks. antage at vi om 1½ år har fået Ujah, Lindgren og en tredje bærende spiller. Inden vi får set os om, ejer vi ikke selv halvdelen af holdet(i hvert fald målt i transferværdi). Men hvad er så problemet ved dette, så længe det går godt?
Problemet er at det ikke kan blive ved med at gå godt. Ved denne “sales lease back” metode, udhules vores egenkapital kraftigt. Dermed mister klubben værdi og power. Det bør jo så heller ikke være et problem, så længe investorerne holder ved. Men hvem siger de gør det? Og vil vi være afhængige af en flok engelske investorer?
Hvis de pludselig forsvinder, står BIF tilbage med et par pokaler sikkert, men også et smadret fundament.
Det bliver også nævnt at vores talenter får gavn af aftalen. Siden hvornår har unge spillere haft gavn af flere udenlandske spillere i klubben?
Selvfølgelig har en ung spiller gavn af en garvet nisse. Men det kan lige så godt resultere i at de unge ingen spilletid får.
Mht. detaljerne i aftalen er det naivt at tro, at BIF har den suveræne rettighed til at bestemme hvornår salget skal falde. Formentlig laves en sådan aftale med, at “hvis det er muligt, skal spilleren sælges med 1 år tilbage af kontrakten”. Faktisk vil det være sådan, at en investorgruppe jo har stort incitament til at sælge spillere til underpris, hvis alternativet er at lade kontrakten løbe ud. Så at tro, at kontrakterne får lov til at løbe ud er også en smuule naivt.
Investor gruppen er et tydeligt udtryk for at BIF’s økonomi skrænter! Det går ad hel… til og man prøver desperat at tisse i bukserne, uden at tænke på at det bliver koldt om nogle år. INGEN klub ville gå med til dette, hvis selv man havde en nogenlunde økonomi.
@Hansen_64
Når du siger sådan om doktoren kan jeg jo ikke lade være med at tænke Interbank. Ligesom der siden 2005 har været massere svipsere på transferfonden.
3. juni, 2011 kl. 18:19
Excile: Men interbank er dog på alle måder fundamental forskellig iden klubben her ikke kan komme til at hæfte for noget skjult gæld, kursudsving osv.
SOm sagt, jeg ser det som positivt, det trænger jeg til med Brøndby.
3. juni, 2011 kl. 18:36
Kunne jo også være sjovt at tale om, ville klubben indgå sådan en aftale hvis de selv havde penge ? Kan det være en dødende mands sidste desperate handlig for at redde sit eget omdømme ? Kan det være lidt som at pisse i bukserne, dejligt varmt men det bliver hurtig kold og klarmt. Er det virkelig så meget bedre en aftale end den vi kunne få med kasi Jesper ? I mine øjne er det dårlig købmands skab hvis vi kun kan få 5 mil ud af et salg på 25 -30 mil.
Men som alm dødelig er der vel blot BT afvente og se hvad tiden bringer…..
3. juni, 2011 kl. 18:58
@Hansen_64
For selvom vi har haft Per B ved roret i hele opgangsperioden, har der været alvorlige stød og han har også været her i hele nedgangsperioden.
Det var meningen lige at stikke lidt til dig med et blink i øjet
@Mourinho
Enig! Som jeg også siger to indlæg oppe, så pisser vi i bukserne. Ingen ville gå med til dette, hvis ikke det var fordi man var bundet på hænder og fødder af banken. Vi har INTET økonomisk råderum. Banken har sagt stop. Driftkreditten kører så vi kan drive virksomheden videre og betale renter, men banken nægter at engagere sig yderligere i BIF.
3. juni, 2011 kl. 19:12
@ Excile
Jeg er ikke helt enig med dig, og når vi snakker om udhuling af egenkapital, så er det altså ikke rigtigt, at denne aftaleform vil gøre det.
Regnskabsteknisk set, så har du et aktiv når du har købt en spiller, men du har altså også et passiv i og med, at du har betalt en transfersum for spilleren. Så de to ting går lige op, med mindre han stiger eller falder i værdi. Når vi så benytter os af denne aftaleform, så forbedrer de godt nok heller ikke vores aktiv i form af spillertrup, men de koster heller ikke noget. Derfor udhuler det ingenting, og er status quo.
Eksemplet med AGF kan man rigtigt nok skele til, men der var mange andre faktorer indblandet også, så man kan ikke alene give selve finansieringsformen skylden.
AGF “solgte” jo sine spillere til disse investorer, både udefra men også deres egne talenter. Eksempelvis var Lumb en af disse. Det gjorde at man ikke kunne hente transfersummer på nogen af sine spillere, og samtidigt havde man en elendig økonomi i klubben, hvor man virkelig godt kunne bruge transferpengene. Derfor var det er problem i AGF.
Brugt rigtigt, kan denne metode jo gøre en masse godt.
For det første skal vi selvfølgelig ikke lave disse aftaler på vores mange talenter.
Derudover regner jeg da stærkt med, at vi fortsætter den strategi der er lagt for holdet.
Her er det jo planen, at vi skal kun skal have nogle få støttespillere ind, og i givet fald snakker vi vel maks en 2-3 spillere, og så vil der være masser af salgspotentiale.
Det vil kunne løfte holdet på en måde, som vi ikke kunne ellers. At vi så ikke henter salgsindtægter på netop de få spillere er da til at leve med. Vi har brugsretten over dem mens de er hos os. Lidt ligesom et længerevarende lån, hvor man stadig indkasserer en smule transfersum ved udløb.
Hvis vi kigger tilbage i historien de sidste 10 år. Har vi så indkasseret flere penge på købte spillere, end vi brugt? Det tror jeg faktisk ikke vi har. Vi har hentet store summer på Agger og Kahlenberg, men de var egen avl, og ville også under disse forudsætninger være vores egne. Så har vi Elmander, Skoubo og Duncan som vi har tjent lidt på, men Elmander og Skoubo var vist relativt billige for os at hente, og ville ikke kræve en fond til at hjælpe os. Vi skal vel kun bruge den, når vi snakker spillere, som vi ikke selv har råd til.
Billige og transferfrie spillere skal de jo ikke indblandes i, herunder eksempelvis en Lindgren.
Jeg kan kun få øje på din bekymring, hvis vi gjorde dette til normen, og vi samtidigt ikke benyttede os af talenterne vi har. Så ville vi pludselig stå uden salgsobjekter, og ville ikke kunne indkassere transferindtægter. Men det er jo slet ikke historien nu.
Vi har ikke likviditet til at matche FCK, og måske ikke endda OB. Så er det da en fremragende løsning, som kan løfte vores trup uden egentlig omkostning. Så betyder det da ingenting, at vi ikke også få en transfersum når de sælges, for vi var aldrig kommet i nærheden af spilleren og derved transfersummen hvis vi ikke havde benyttet os af denne mulighed.
3. juni, 2011 kl. 19:37
@Kewell
Brugt rigtigt, kan denne metode gøre en masse godt – JA! Men 9/10 gange medfører investorer i prof fodbold desværre ikke noget godt.
Udhulning af egenkapital: Jeg synes det er et væsentligt problem at BIF’s økonomiske fundament ikke styrkes, når vi har succes. Faktum er at stigningerne i spillerværdierne ikke vil få vores bogførte værdi til at stige. Som du selv siger ender vi i status quo, hvilket jo med vores nuværende forfatning er ret elendigt
De seneste 10 år: Tjaa. 2 mesterskaber, 10 år. Mit ambitionsniveau er større. Vi må antage at målet er at spille lidt bedre, og dermed skabe lidt større spillerværdier end de sidste 10 år.
Agger og Kahlenberg er netop eksempler på spillere der var plads til på holdet. Nu risikerer vi at disse pladser optages af udenlandske investeringsobjekter, hvorved Agger og Kahlenberg aldrig var kommet hjem.
Udgangspunktet. Det KAN give noget godt. Alle erfaringer fra fodboldverdenen siger mig dog at investorer med profit for øje, ikke er foreneligt med en fodboldklub. Husk at Abramovich, Abu Dhabi og Berlusconi ikke gør det for pengene, men kærligheden
3. juni, 2011 kl. 21:36
@ Excile
Jeg tror Lockhart mfl. ser på det fra en helt anden vinkel.
Det er rigtigt, at vi sandsynligvis ikke bliver rige på videresalg, men til gengæld vil der blive tilført vores hold mange værdier, som vil gi’ afkast – og det tror jeg bestemt ikke vi skal undervurdere.
Lad os antage at fonden køber Kahlenberg, Ujah, Lindgren og disse tre spillere bliver medvirkende til en markant styrkelse af vores hold. Dette kan/vil medføre:
På den korte bane: Bedre spil, flere mennesker på stadion, bedre hovedsponsoraftale, deltagelse i EL gruppespil (minimum 20 mill. til klubben) bedre slutplacering i ligaen (flere penge + TV penge).
På den lange bane: Forhåbentlig et mesterskab, Champions League deltagelse (minimum 150 mill til klubben) og meget mere.
Herudover er der trøjesalg osv.
Dette er et tiltag der må være øremærket sportslig succes – og sker det, betyder det nok mindre, at vi måske kun får 50% for en handel SOM FONDEN STÅR BAG. Fonden får kun procenter af de spillere de køber. Jeg vil desuden mene, at vores unge talenter bliver bedre, af at spille på et dygtigere mandskab, samtidig vil de gennem sportslig succes blive prismærket højere, branded bedre og dermed solgt til højrere priser.
Jeg tror det er en WIN WIN!! Og så tror jeg desuden Mark Riepers kommentar omkring spillerfinanciering og AGF ikke gælder os. Vi er, i modsætning til AGF et hold der kæmper om mesterskaber/Europacuppladser – For dem vil en forstærkning måske betyde, at de får en 6. fremfor en 8. plads – og så er det begrænset hvor meget værdi det giver… Så jeg synes overhovedet ikke det kan sammenlignes..
Lad os købe de stjerner vi mangler. 2-3 endnu, iflg Lockhart (I love that man)!!
3. juni, 2011 kl. 21:37
@ Excile
Vi er helt enige i, at det skal udnyttes varsomt, og henter vi spillere ind fra højre og venstre er det bestemt ikke godt for klubben.
Det vil dog også stride imod den strategi Bjur selv har lagt for holdet. Derfor tror jeg ikke det vil ske.
Men for mig at se, er det løsningen på hvordan vi henter de få støttespillere ind, som vi trods alt har brug for.
Jeg er meget glad for vores talentfulde trup vi har, men skal vi bejle til mesterskabet og være en faktor i Europa skal der mere til.
Derfor ser jeg pt. dette sammenarbejde som meget gunstigt for klubben, og en forholdsvis enkel måde at komme tilbage på toppen igen.
Jeg ved godt bolden er rund og alle indkøb kan principielt fejle, men skulle de gøre det i dette tilfælde, vil vi jo intet have mistet. Investorerne vil derimod. Det eneste vi kan miste, er fondens velvilje i at fortsætte med deres investeringer, hvis de går skidt.
Så bruges det med omtanke, kan det være en stor fordel for os.
Så er det egentligt ret ligegyldigt, om fonden gør det udelukkende for pengenes skyld. Vi skal se på hvad vores klub får og mister ved det her. Eneste vi principielt mister, er en transfersum på en spiller, vi aldrig var kommet i nærheden af uden fondens hjælp.
Men vi er enige i, at det ikke skal være den måde vi konsekvent henter spillere på, og at vi nu bare skal hælde spillere ind fra nær og fjern. Det skal gøres med omtanke. Det tror jeg nu også Bjur har tænkt sig.
3. juni, 2011 kl. 23:11
Bare vi lige er enige om en ting. Nye spillere er ikke = mesterskaber eller andre lækre ting. Der skal helt andre ting ind som har med lederskab, kulturarv og kulturbærer at gøre. Jeg har stadig ikke fidus til vores træner, så kan vi købe en ny ind via fonden ville det i min verden være 1 prio. Arh måske ikke men i forstår jo.
Er umiddelbart alligevel positiv overfor initiativet som jeg ser som lidt af en genvej til hurtigere success. Problemet med genveje er bare ofte at de ikke er så holdbare som det lange seje træk og vi skal virkeligt tænke os om inden der handles. Omvendt er alternativet ikke til at få øje på hvis skal i Europa og spille. Her er vi bare ikke gode nok PT.
Så er der det med at vi ligesom har været den tur igennem, bare med Kasi som pengemanden. Hvor meget hjalp det os dengang. Hvad taler for at vi forvalter indkøbene bedre denne her gang, bortset fra en ny sportschef som er sulten ligesom Bjerregaard jr. var det. Kan svagt huske at han også fik rosende ord med på vejen i starten. Det fik så hurtigt en ende ;0(
Så jeg er ærlig talt lidt delt i denne her. Hvad tænker i ? Hvad er forskellen på dengang og i dag ? Jeg er i tvivl !!!
Er der nogen som kender ham her Anthony Ujah fra Lillestrøm ? Er han så god ? Er han target eller mere en Gehrt type ?
3. juni, 2011 kl. 23:24
Så lige en Youtube video af ham og her er jeg rent ud sagt ikke imponeret. Han får stort set serveret alle målene på et fad af deres nr. 10 Nosa Emanuel Igiebor. Han scorer ikke et mål som vores egen Jallow ikke kunne ha sat ind. Er fysisk heller ikke meget større eller stærkere. Hvad ser vi i ham ?
4. juni, 2011 kl. 00:01
Jeg er meget enig i hvad DJNordberg skriver.
Der bliver skrevet at hollandske klubber og klubber fra andre større ligaer er ude efter Ujah. Men var det ikke også tilfældet for Jallow?? Derudover er den norske liga da også møg svag. Så jeg er ikke sikker på at ham her gutten kommer til at gøre det specielt godt her i DK. I mine øjne er er en Bernburg i form giftigere qua sin fysik. (men det er kun på baggrund af youtube klippene).
Hvorfor ikke gå efter ham hviderusseren?? Han har også prøvet kræfter med EL.
Eller også skal vi have fat i en stor stærk type som supplement til Bernburg. De små vævre har vi jo nok af. Se en mand som N’Doye. Han kan edermaeme flytte nogle modstandere!!!
4. juni, 2011 kl. 07:43
3 Ting:
1. Ujah….man kan jo ikke sige, som på onside.dk, at man kan bekræfte interressen fordi man selv vil lytte hvis der kommer en henvendelse. Brøndby har – i følge diverse medier – IKKE henvendt sig. Hvordan skulle det i øvrigt hænge sammen med en strategi der går på egne talenter støttet af erfarne spillere? Ujah er 20 år og spiller i Norge, det er ikke er faring i mine øjne, og derfor vil klubbens udtalelser om strategier være undergravede på stedet!
2. Mogens Krog og klubhjerte….det anføres af Morten, at der er andre der ikke har vist klubhjerte og at Krogh selv er i en anden klub. Det tror da pokker, foldbolden holder manden vel stadig af, udtalte også at han gerne ville hjem til Brøndby igen, men det var jo ikke ham der valgte at ansætte en anden. Derfor er det vel kun naturligt at han dyrker sin interresse gennem et job i en anden klub?
3. Som jeg læser fondens konstruktion, så falder købsbeløbet når spilleren sælge plus provenue af en eventuel fortjeneste. Jeg tror at det er sådan skruet sammen, at det fungerer som et rente og afdragsfrit lån hvor beløbet så skal tilbagebetales i det øjeblik spilleren sælges, uanset salgsprisen. Hvis vi så taber på ham, så er der faktisk intet nyt under solen, det ville også ske i dag – og dog – man slipper for at forrente den oprindelige købssum. Er det her andet end et meget fordelagtigt banklån? Det vil jo også hænge fint sammen med at en investor jo ofte er en der er villig til at løbe en risiko, i dette tilfælde en risiko som går på ikke at få andet ud af sin investering end et tak for lån. Jeg går så ud fra, ar beløbet ligeledes skal tilbagebetales hvis spilleren holder op eller hans kontrakt løber ud.
4. juni, 2011 kl. 10:58
Excile…
Jeg er ganske enig med dig meget langt hen af vejen. Dog skal jeg finde noget positivt må det så være at hvis vi bruger FONDEN, frigiver det en lille smule af de penge vi faktisk selv har, til at indkøbe bærende kræfter til holdet. spiller som gør en forskel og de unge kan læne sig op af.
Vi skal jo huske på at FONDEN er til at indkøbe unge spiller til videreudvikling – altså FONDEN må have set at Brøndby er gode til talentudvikling. Men som sagt før – hvis det bliver på bekostning af egen talenter, ville jeg ikke røre ved den løsning med en ildtang. Det er altså ikke færdigudviklet spiller FONDEN vil betale for, som jeg forstår det – og er dette rigtigt ville det i mine øjne havde været bedre hvis vi havde lukket Kasi Jesper ind. Der ville vi havde fået fuldt udbytte af de spiller og faktisk også en langt stører pengetank til både talenter og færdigudviklet spiller.
————
Der er længere oppe i tråden en der stiller det spørgsmål om de spiller vi har købt de sidste 10 år, er spiller vi har tjent på. Der syntes jeg han glemmer at tage med ind at det nok var Danmarks dårligste sports chef vi havde på det tidspunkt. Han bare købte ind, uden omtanke for om den enkle spiller kunne forbedre holdet og på den lange bane, kunne sælges igen. Han så lidt for meget til at det i fck lykkes dem at indkøbe spiller der ikke lige var oppe og køre, men fik gang i den der inde.
4. juni, 2011 kl. 11:09
@ kewell
Hvorfor skal man ikke lave det med vores egne talenter, da vi så ville få en pose penge for dem når de unge så vi kan holde på dem i sted for at sælge dem ligesom vi gjord med MKD, hvis vi den gang have fået 5 mil af dem, som vi så kunne brug til løn af den spiller og lidt af kagen når de bliver solgt ville det være godt.
Det er jo ikke sikkert at det talent bliver til noget og så har vi fået penge for dem alligevel
4. juni, 2011 kl. 14:40
Drenge vent nu og se hvad der sker. Man må formode at BIF har lært en eller anden form for lektie på baggrund af de sidste 5 år. Jeg nægter at tro at de denne gang går rundt med hovedet under armen og tænker “penge,penge,penge”.
Lad os nu se hvorvidt de overhovedet får brug for den fond. Hvis Ole Bjur formår at rive flere gratis spillere til BIF, jamen så er alt jo ved det “gamle”.
Forhåbentlig kommer der flere spillere til BIF, som vil bevirke at flere mennesker vil komme ud og støtte op om holdet.
4. juni, 2011 kl. 15:17
Jeg synes det lyder som en god mulighed.
Hvis vi taler om 2 spillere i hele truppen, der bliver indkøbt via fonden, så betyder det ikke en fis.
4. juni, 2011 kl. 20:21
7 spiller på aftens hold mod island som har brøndby blod i årene. Det er sgu da for lækkert.
5. juni, 2011 kl. 10:41
Hvad kan vi bruge det til?
5. juni, 2011 kl. 11:13
Hvad tror du?
5. juni, 2011 kl. 12:15
Umiddelbart ikke rigtig noget. At de tidligere har haft repræsenteret Brøndby kan jeg ikke se har nogen direkte indflydelse på vores nuværende hold. Samtidig ser jeg heller ikke det faktum at der er 7 spillere med “brøndby blod i årene” som et grundlag for at næste sæson bliver fantastisk eller at vi kommer i EL.
Derfor spørger jeg dig bare helt fredeligt om hvad vi kan bruge det til?
5. juni, 2011 kl. 12:47
Stolthed…….
ja det er off topic og det gavner ikke næste års hold det helt store.
(det er ment som en fredeligt kommentar;-))
5. juni, 2011 kl. 14:51
@ brondby if
Jeg synes det vil være en meget kedelig tendens, hvis vi skulle sælge ud af transferrettighederne på vores mange unge talenter.
Nogle har brugt betegnelsen om Fondens hjælp, som at pisse i bukserne. Hvor jeg ikke synes det gør sig gældende på et par indkøb udefra, så synes jeg det ville være en meget præcis dækning i dette tilfælde.
Ja vi kan rigtigt nok hente nogle hurtige penge ind, men vi giver så også afkald på eventuelle store summer et år eller to efter. Det er for mig dårlig forretning.
Derudover vil det også betyde, at alt for mange i vores trup, ikke vil kunne indbringe en transfersum, og det er en farlig vej at gå.
@ zubraman
Som Brøndbymand bliver jeg da altid stolt af, at vores talenter slår til rundt omkring. Om det så er i udlandet eller på ungdomsholdene. Stolthed kan måske ikke bruges konkret men det er en dejlig følelse, som i sidste ende, vel er noget af det man får ved at være fan.
Skal man kigge på de mere konkrete ting, så kan vi også se, at der kommer utroligt meget kvalitet op gennem vores ungdomsrækker.
Det er vi heldigvis blevet bevist om, at vi skal drage større nytte af i fremtiden. Derfor må vi også formode, at vi i højere grad, vil kunne beholde vores bedste talenter, så de rent faktisk vil være til gavn for os, og ikke forsvinde uden gavn som så mange tidligere har gjort.
@ Mourinho
Anders Bjerregaard var ansat som sportsdirektør i Brøndby i 3½ år. Desuden kan du udvide perioden til de sidste 15 år, og det vil stadig give et underskud, når du kun ser på spillere hentet udefra. Så facit i den sammenhæng er den samme uanset om du medtager Anders Bjerregaards tid eller ej.
5. juni, 2011 kl. 15:53
@kewell
Ang dit indlæg til zubramen
Du skriver at:
“Det er vi heldigvis blevet bevist om, at vi skal drage større nytte af i fremtiden. Derfor må vi også formode, at vi i højere grad, vil kunne beholde vores bedste talenter, så de rent faktisk vil være til gavn for os, og ikke forsvinde uden gavn som så mange tidligere har gjort”
Jeg mener ikke at spiller som spelmann. ousted, lorentzen, kildentoft osv er fejl spiller bare fordi de ikke slog igennem i bif. De er alle gode repræsentanter af “vores produkt” = fodboldspiller. Det er da fedt at der er bærende kræfter fra de andre superliga hold der er udviklet i brøndby. Det skal være det vi kan. lave spiller der kan begå sig på en masse forskellige plan. Det giver mig personligt stolthed.
5. juni, 2011 kl. 16:59
@ Allen Iverson
Man kan altid vurdere de enkelte spillere, og jeg tror ikke der er mange der begræder Ousted og Kildentofts afgang.
Jeg synes dog vi burde have fået noget ud af Lorentzen, og Zimling skulle have været lånt ud, og ikke solgt for en slik blot fordi han ikke som 20 årig kunne komme på et mesterhold.
Jeg mener bestemt udlejning skal bruges noget mere end tidligere, og vi har da også set med Mike og Wass hvor givtigt det kan være.
Så jeg tror helt klart, vi er mere bevidste nu, om at give talenterne tid i forhold til hvad vi har været tidligere.
5. juni, 2011 kl. 17:18
Kewell
Jeg begræder heller ikke Ousted og kildenstofts afgang. De er ikke gode nok til brøndby. Men jeg kan godt lide at vi kan producere spiller som kan begå sig i andre klubber. ex. kan jeg godt lide at nævne overfor en horsens fan at 3 af deres bedste spiller har fået deres opvækst i brøndby. Klubben sætter dermed en vist aftryk på ligaen og dementere deres KÆMPE indflydelse på dansk fodbold. Jeg tro at alle superligahold har en spiller/træner/leder i deres klub som har haft en opvækst eller lign. i brøndby.
5. juni, 2011 kl. 17:38
off-topic
Clarence Goodson blev skiftet i USAs 0-4 nederlag ved stillingen 0-3… Velkommen på landsholdsvæggen