Krohn-Dehli: Vi er ikke bedre
17. oktober, klokken 5:28 af Steen Sørensen
Michael Krohn-Dehli erkender, at Brøndby IF tabte til et bedre hold søndag aften. Landsholdsspilleren er ikke tilfreds med sin egen indsats og mener på ingen måde, at dommeren skal have skyld for nederlaget.
Efter nogle flotte landskampe kom både Dennis Rommedahl og Michael Krohn-Dehli ned på jorden, da Brøndby IF besøgte den jyske hede og MCH Arena i Herning søndag aften. De blå/gule måtte gå fra banen med endnu et nederlag, og sidstnævnte erkender, at FC Midtjyllands sejr nok var fortjent.
- Jeg er stor nok til at sige, at jeg er skuffet over min egen indsats i dag, men FC Midtjylland spillede okay, så måske er det fair nok, at de vinder. Jeg er skuffet nu, det er ikke sjovt, det her, siger Michael Krohn-Dehli til Ekstra Bladet og fortsætter om Brøndby-holdets indsats generelt:
- Vi kan ikke rigtig bruge til noget, at vores hold burde være stærkere end til at ligge på tiendepladsen. Det var ikke vores bedste kamp, og vi mødte et bedre hold. Især i første halvleg. Vi skabte ingenting, og det var Midtjyllands fortjeneste. De var aggressive og sad tæt på os. Punktum. Vi må erkende, at vi åbenbart ikke er bedre.
Det er vores egen skyld
Midtjyderne scorede kampens enlige mål ti minutter før tid på et straffe, som aldrig burde have været dømt. Det frustrerede klart Brøndby-spillerne, og da dommer Anders Hermansen overså et klart frispark på Anders Randrup et farligt sted, blev det åbenbart for meget for Michael Krohn-Dehli.
Med et gult kort i forvejen dummede landsholdsspilleren sig og sagde nogle mindre flatterende ord til Hermansen, som kvitterede med endnu et gult kort og dermed en badebillet. På trods af det røde kort og det forkert dømte straffe mener Krohn-Dehli dog ikke, at man kan give dommerne skylden for Brøndbys nederlag.
- Altså, lige der hvor jeg stod, og det var lige bag dommeren, der kunne jeg i hvert fald godt se, at han (Rilwan Hassan / red.) ikke blev ramt, og at der ikke var straffespark. Det tror jeg, de fleste af vores spillere kunne se. Det er selvfølgelig ærgerligt, men alle laver fejl, og det er ikke dommerens skyld, at vi taber. Det er vores egen, slår Brøndbys nummer 23 fast.
60 kommentarer til “Krohn-Dehli: Vi er ikke bedre”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
17. oktober, 2011 kl. 08:42
MKD fik et dumt rødt kort i går, og spillede en dårlig kamp. Så er det sagt!
Han er ingen helgen, og det kan jeg heller ikke huske, at nogen har gjort ham til tidligere.
Men skal han ligefrem sælges som Hansen_64 konkluderer efter 45 min (!!!!) af kampen i går?
Er han piv-elendig, som selv samme hr. Hansen konkluderer i går efter 45 min (!!!!)?
Det mener jeg ikke. Jeg synes også hans kampe mod Cypern, Portugal, FCN og FCK viser at jeg har ret. Han er en af BIFs og superligaens største profiler.
Men selvfølgelig er det ikke ok at misse et returløb, eller at brokke sig til et rødt kort. Måske vil det gøre ham godt med en lille pause på bænken og en reprimande fra ledelsen. Men derfra og så til at han er “piv elendig” og “skal sælges”. Come on!
Træk dog lige vejret 10 sekunder inden du skriver herinde.
17. oktober, 2011 kl. 11:10
men derimod har Jan Frederiksen snart udspillet sin rolle, han er godt nok det svageste led på banen
17. oktober, 2011 kl. 16:08
@marc
Jeg trækker skam vejret – også mere end 10 sek. Havde jeg dog bare skrevet det i ophidselse, men det værste er jo at man er helt rolig…..
Jeg medgiver bestemt, han har spillet nogle gode kampe.
MEN han har spillet LANGT flere rigtigt dårlige. Han har kostet rigtigt meget på kritiske tidspunkter, fordi han defensivt er en alibispiller. Han slår op i banen og brokker sig. Han holder op med at løbe osv osv. Hans hjørnespark er stadigt elendige.
På positivlisten indrømmer jeg gerne, at han er toppen af poppen – når det kører for HOLDET. Men det gør det ikke nu, og det har det ikke gjort længe.
Det HOLDET har brug for, er spillere der yder maksimalt fysisk, når spillet ikke kører. Der mener jeg, han falder igennem. Derfor mener jeg, det ikke er et tab at miste ham. Og hellere nu, hvor der er lidt penge i ham, end om tæt på kontraktudløb, hvor han er gratis.
Men interessant han falder så meget i niveau fra Portugalskampen tirsdag, hvor jeg sateme synes han var fremragende netop fordi han båede magtede det kreative (og det er altså fremragende når det kører for ham) men OGSÅ løste de defensive opgaver. Han blev fortjent klappet fra banen. Det må jo være motivationen og respekten for træneren, og holdkammeraterne, der er forskellen. For selvom det ikke kører for klubholdet kan man vel med rette forvente, at indstillingen er den samme?
Og så er vi tilbage ved HJ…….og det manglende faste koncept og hans totalt manglende taktiske forståelse og ageren er i virkeligheden en langt vigtigere årsag til vores placering som trediesidst…..
17. oktober, 2011 kl. 21:57
@Hansen_64
Det er sgu fair nok. Jeg er bare voldsomt uenig.
Nu må vi håbe på sejr i Silkeborg næste weekend, så BIF ikke bliver sat på 10. pladsen.
19. oktober, 2011 kl. 07:44
Interessante meldinger på sporten.dk og onside.dk idag – Bjurs udtalelse cementerer i hvert fald ikke indtrykket af at HJ er uopsigelig. Det troede jeg faktisk.
Djævlen i mig ønsker et trænerskifte til en med autoritet og udstråling. For det har vi ikke haft siden……..siden……..øhhh…….måske Møllestenen, men der gik alt andet galt.
Hmmm – men patienten er stadig syg, for at holde hans terminologi.
Men alternativet.. ? Er ikke vild med Lars O omend jeg er sikker på, han kan gøre det bedre end Hj. Men der skal i givet fald vælges een der har taktisk forståelse.
Kan Auri alene?
19. oktober, 2011 kl. 09:41
Hansen…
Misforstå jeg dit indlæg for Ole lover da netop at Henrik ikke bliver fyret….
Skrevet i går d. 18 under et andet indlæg.
Så er alt jo ved det gamle. Vi har uheldig i weekenden, det var ufortjent og vi har bare så gode spiller og det er rent uheld at Henrik J ikke har fået dem til at spille godt endnu. Hvis vi bar lige vinder 4 kampe i træt, ja Ole og hvis jeg bare lige en gang vandt i lotto. Kan ud fra hvad Ole siger ikke en gang glæde sig til vinterpausen fordi Auri skal jo være ass. træner for Henrik J udtaler Pers nikke dukke. Vi forsætter med st være til grin i hele kongerigt. Henrik J har 1,1 i gennemsnit af point høst for Brøndby If, er der virkelig godt nok…… Sender lige endnu en gang en venlig tænke til Lyngby især fordi de har wå meget rod i deres forhold at det burde være umuligt for dem at indhente os. Hvad mon der skal til før Henrik J bliver fyret og at der sker noget radikalt i klubben. ??? Hvornår mon klubben begynder at vise bare en lille smule respekt for de fans der bakker klubben op i modgang og modgang. Brugte med vilje ikke ordet medgang og medgang = med held. På intet tidspunkt ordet lykkes den nuværende træner qt få holdt til at levere varen, hvis vi altså har så god en trup som vi alle går og bilder os selv ind. Ikke en gang i sommerens træning kampe og her var der heller ikke grænser for hvorfor holdet ikke vandt. En af de bedste var fordi de var gang med en meget fysik hård træning og da holdet have tabte de første par kampe i ligaen var det fordi de ikke var i god nok fysisk stand.
Spørger igen, hvor er ambitionerne og stoltheden henne, for den er da forsvundet fra vestegnen…….
19. oktober, 2011 kl. 10:12
Hansen….
Jeg vil godt medgive dig, det er lidt andre toner der lyder tirsdag i forhold til mandag, hvor mit indlæg er skrevet efter.
Hvordan opfatter du og andre så M.K.D i det tv indslag. ?
Jeg opfatter det som meget tydeligt at han ikke har tiltro til Henrik J men også forsøger at passe på med hvad han siger. Når man så samtidigt ser på den indsats han leverer for Brøndby i forhold til landsholdet synes jeg det står endnu mere klart at han på ingen måde har respekt for Henriks J arbejde. Må jo også sige at M.K.D nok har oplevet bedre træner i Holland og den vej også oplevet hvordan man gør tingene anderledes i en rigtig storklub, frem for en klub i DK som tager en træner der aldrig har haft nogen erfaring med at arbejde i en storklub og som har rekorden i nedrykninger.
Jeg ved godt jeg nok også for en del hug for min næste mening udlægning, men come on Mike J. Hvis nogen burde holde sin mund er det da Mike når hans eneste udmelding er at tage farmand i forsvar. Det er jo en helt naturlig holdning og ikke en prof holdning. Derfor har jeg mere en meget svært ved at tage ham seriøs. Har sagt det for og gør det gerne igen, der kommer aldrig noget godt ud af at far er træner og søn er fast mand. Har jo faktisk set hvordan Mike er faldet igennem med stadig er fast mand, og det er et utrolig dårligt signal. Som en anden tidligere på året stillet spørgsmålet, hvordan mon omklædningsrumet er. ? Hvor meget tør de enkle spiller der udtale sig, af frygt for Mike fortæller det til farmand. Jeg ville personligt aldrig have tillid til sådan en spiller, og derved ville den samtale om træneren blive flyttet til mere private forhold, og så er alle måske ikke med og så vokser problemerne endnu mere.
19. oktober, 2011 kl. 16:41
Mourhino
Jeg er enig i din opfattelse af MKD’s svar og tone. Han har ikke den fjerneste respekt, hvilket også er eneste grund til at underperformer på klubben, men godt kan gi den en skalle på landsholdet, som jeg også snitter ovenfor. Han lukker ikke helt op posen, dels fordi det ikke ligger i hans natur, dels fordi han som prof ved, det ikke gøres i pressen. Less is more. Ved at gøre det på denne måde sender han et kæmpe signal om han intet har til overs for HJ, men uden at gøre det eksplicit. Udemærket gjort!
Mht Mike – jeg ved sgu ikke. Husker reelt set ikke hvordan han performede op til sin skade. Helt sikkert er det dog, at alle der læser hans udtalelse på Erik R nok trækker på smilebåndet og tænker “fars knægt”….
Han havde fået langt mere respekt fra mig hvis han havde sagt han var farvet i denne sag og derfor ikke kunne udtale sig. Men at fare i flint som han gør, og så påberåbe sig professionalisme når det netop er familiebåndet der frem-provokerer reaktionen, det er lidt hult. Mere ser jeg ikke i det.
20. oktober, 2011 kl. 10:39
Ja man sige der hersker kaos endnu engang i vores elskede Brøndby … Intet fungere, spillet – point høsten – målene – spillerne – træneren… Alt er som det plejer at være !!!!
Er sgu lige dele komisk og dybt tragisk at høre alt det sludder fra Ole B og HJ , “vi var lige ved – 30 min spillede vi godt – hvis vi bare vinder de næste 4 kampe ” osv osv osv osv ! Det er dybt pinligt det der sker for øjnene af os – vi ligger fucking nr 10 og er så mange point efter at det er helt sindsygt! Hvordan nogen overhovede kan få den tanke at HJ kan få det her på rette kurs – ja det fatter jeg ikke …
Ikke alene er vi i den grad et bundhold rent pointmæssigt – men spillet fungere jo på ingen måde som det skal. Der er i aller højeste grad et mismatch i forholdet Brøndby / HJ , han er på ingen måde dygtig nok og det må alle sgu da kunne se.. Når man ser ned over de navne vi har på holdkortet – så er det en fornærmelse mod alt og alle der elsker og bakker op omkring BIF – det spil som HJ får leveret….
Gammel historie – men vi trænger mere end nogensinde til fornyelse i hele organisationen – Kasi er nok fortid, men en anden opbygning, hvor alle de gamle Bif boys ikke sidder og dækker over hinanden…
) – men som træner i det nogen af os stadig kan huske som DK`s største klub – der har han spillet fallit, der er ikke mere at komme med for ham !
Hvis vi ikke får en ny træner med det samme vinterpausen er det simpelhen en skandale – ingen grund til at lave en Kent N, altså hvor vi bruger hele vinter pausen på at håbe med krydsede fingrer og så fyrer træneren efter første kamp! Alle andre end dem der skulle tage beslutningen dengang kunne se, at lige præcis det der ville ske – var det der skete, lad det please ikke ske igen..
Henrik virker flink og rar, sikkert god nok til en anden bundklub (
Jeg kunne godt tænke mig Faxe, masser af rutine og selvoplevet fodboldliv på aller højeste plan – og så har han nosser til at stå imod BW og PB.. Men lige præcis derfor kommer han nok ikke i betragning ..!
Men kære Jan L og Ole B , tiden er kommet til handling, NU !!!
20. oktober, 2011 kl. 11:18
Format – og manglen på samme…
Hvornår går det op for ledelsen i Brøndby, at vi mangler en træner med format – en der er et tophold værdigt. Der findes nærmest uendelig mange trænere, der vil være gode nok til de fleste hold i Danmark, men hvis man vil være topklub (mesterskabsklub…) i ligaen og spille med i europa, så er der langt mellem trænere med rette format i Danmark.
HJ er bestemt ikke en af dem, det viser han tydeligt efter hver kamp (læs nederlag – som jo næsten er det samme). Han beklager sig over uheld, over ting vi skal lære og er i øvrigt uforstående overfor det er skete i kampen.
Jeg ved ikke hvad det er han venter på vil ske til næste kamp – måske en fyresedel?… Men der sker i hvert fald ikke noget der er synligt for nogen.
15 mål i 12 kampe!!! Med Danmarks på papiret bedste midtbane. Det burde være en umulighed rent matematisk uanset at Bernburg eller andre på toppen ikke putter den i kassen hver gang.
HJ mangler helt enkelt redskaber – og især format til at få holdet til at gøre det der skal til.
Skal vi være topklub, så se at komme i gang med at finde en træner der passer til målsætningen.
20. oktober, 2011 kl. 12:40
Hj har fået sine ønskede forstærkninger, han har fået god tid til at finde på et spilkoncept og en organisation af holdet – hvad er resultatet? Umotiverede spillere, der alle efter det førset halve år i klubben præstere dårligere og dårligere.
Det eneste der kan forsvarer ham er at de tidligere trænere, særlig Kent, havde samme effekt. Det de derfor vigtigt at den næste træner er den rigtige og her mener jeg ikke Auri er den rigtige. En ny træner skal i mine øjne have disse kvaliteter.
- En spillerne har respekt for og som kan skabe den disciplin holdet mangler. Eksempelvis for dårlig fysisk form og manglende overholdelse af aftaler på banen.
- En der kan organisere et hold, så vi kan få styr på det hullede forsvar der har præget klubben i mange år. Så skal offenisven nok komme med de fantastiske spillere vi har – såvel etablerede som unge.
- En der tør at være synlig på bænken og tage noget af presset fra spillerne.
- En der vil være der i flere år og på den måde skal en helt ny ånd på holdet med en vindermentalitet.
Det ville være forfriskende med en udlænding, eksempelvis en svensker, nordmand eller tysker. Af danskere tænker jeg Lars Olsen eller Troels Bech.
20. oktober, 2011 kl. 14:49
Tja, vi kan ønske her fra og til dommedag, Henrik J kommer vi ikke af med så længe hans gode ved Ole B er sportschef. Det er Ole jo endnu en gang ude og slå fast i dag.
20. oktober, 2011 kl. 23:08
Bornby nævner Lars Olsen og Troels Bech.
Hvad har I andre af forslag?
Jeg er selv ret tom for idéer. Min ønsketræner var Morten Wieghorst, men han overtog U21 holdet, så han er urealistisk.
Lars Olsen ja, men det er lidt foruroligende at han angiveligt blev fyret i OB for dårlig mandskabspleje. Det er nok det sidste BIF har brug for.
21. oktober, 2011 kl. 08:23
Lars Olsen kunne være en mulighed – Troels B har ikke haft nogen nævneværdig spiller karriere og er ser ud til at trives bedst i en bundklub ala Silkeborg…
Men trænerfyring er slet ikke et tema udtaler Ole B her til morgen – temaet er at begynde at vinde fodboldkampe ( har man ikke hørt det før ?? )
Tror der sker noget når Hr Ole Bjur indser at det at vinde fodboldkampe og en træner fyring hænger sammen …. !
Og lige til Marc J, hvem ville ikke få mandskabs problemer i OB – de samler jo på drønbesværlige spillere, Mendy – Fall – Utaka – Traore – deres jammerdal af målmand og så selvfølgelig de danske stjerne – der dog mest er stjerne i OB.. Ha ha, har sgu tit grinet af deres hæmningsløse indkøb…
Tror bestemt at Lars kan få styr på butikken – og han ligner en hård og bister mand der kan stå imod presset fra “the Brøndby dinosaus” og deres elendige sammenrend af rygklappere ….Desuden har han en flot udlands karriere + selvfølgelig landsholdet …
21. oktober, 2011 kl. 13:29
Jeg synes dæleme det er UHØRT dårlig stil, HJ! Føj!
http://www.sporten.dk/superligaen/h.-jensen-goodson-har-skuffet
Stille sig frem i pressen og kritisere egne spillere? HVAD SKER DER?
Jeg mener det alene diskvalificerer mandn! INGEN kompetente ledere kritiserer deres folk offentligt.
Goodson stiller sig jo ikke frem og fortæller om HJ’s manglende kompetencer – og som denne tråd efterhånden handler om – så ville der være rigeligt.
Fej for egen dør først Hr Jensen, når DU leverer varen kunne det være spillerne kom efter!
Apropos: 90 min – for gang nr 25. fremsættes hermed ønske om nye indlæg øverst og mulighed for oprettelse af egne tråde. Ethvert webhotel tilbyder disse features – kunne det ikke snart indføres please?
21. oktober, 2011 kl. 15:56
Hansen…
Goodson har vel bør taget ved lære at Henrik J og taget det med ind på banen, hvor han giver dommeren skaden for alt i håbet om Henrik ikke behøver begynde med at give skylden på dommeren hver gang han skal udtale sig om noget. Men ja du har ret, det viser endnu en gang hvor dårlig en mandskabs plaje Henrik evner. Men Henrik kan jo tillade sig alt for hans bong ven Ole ikke vil fyre ham så hvorfor så ikke prøve at give skylden på nogen spiller i pressen.
Undre mig også over at alle optemisterne ikke har vært med banen endnu efter sidste nederlag med alt det om hvor god en trup vi har, hvor dum en dommer vi altid for og hvor lidt der skal til før vi vinder resten af vores kampe for guld og skal og spille CL næste år.
21. oktober, 2011 kl. 20:54
@ hansen_64
Jeg synes faktisk det mere ligner et lille forsvar af Goodson frem for et angreb.
Alle kan jo se, at han har spillet noget dårligere her i denne sæson, set i forhold til de kampe han nåede at få i sidste, hvor han var yderst sikker.
Så jeg synes ikke det er så kriminelt.
Angående træneremner, så bliver Lars Olsens navn ved med at blive nævnt.
Hvad er jeres grunde til, at i mener han er den rigtige?
Personligt håber jeg bestemt ikke på ham som vores fremtidige træner, og det er der flere årsager til.
For det første, havde han i OB stærke trupper, som egentligt var klar til at tage mesterskabet flere gange, men fejlede hver gang. Det er svaghedstegn fra træneren, at ens stjerner ikke leverer når det gælder.
Derudover sad jeg, under hele hans OB periode, med skuffelse, hver gang jeg så OB spille. Det var om muligt effektivt (til tider), men umådeligt kedeligt. Så er det muligt, at vi gerne ville tage til takke med en trist bronze i år, men det vil vi jo ikke næste år.
Vi bliver aldrig tilfredse i Brøndby, før vi spiller godt og er helt med i guldkampen. Mindre kan ikke gøre det på sigt.
Derudover havde OB under Lars Olsen ikke et succesfuldt gennembrud fra en ung spiller af. Man smed Lindegaard væk, og det samme skete med Christian Eriksen, som mindre end 12 måneder efter spillede kampe på Ajax’ 1. hold. En af vores styrker de næste mange år, er vores talentmasse, som kommer nedefra. Så nytter det ikke noget, at vi har en træner, som ikke kan få dem implementeret på 1. holdet, for så forsvinder denne styrke blot ud af den blå luft.
Derudover er det endnu et minus i hans bog, at han havde store mandskabsproblemer. Det er et kæmpe krav til vores kommende træner. Han skal have 100% styr på sin trup.
Personligt hælder jeg til Troels Bech, men jeg kunne også godt tænke mig en kompetent træner fra udlandet af, men hvad der lurer af emner, ved jeg desværre for lidt til.
23. oktober, 2011 kl. 18:03
Intet oplæg til dagens kamp?
Personligt tror jeg det bliver HJs sidste. Jeg har virkelig ikke megen tiltro til at BIF vinder, men selvfølgelig håber jeg da.
23. oktober, 2011 kl. 18:27
Marc
Tror du han ryger hvis de taber eller får eet point?
De gule er jo godt decimeret opstillingsmæssigt – sælger gerne et nederlag for Lars Olsen.
Så dog hellere en fra udlandet. Men det er helt usandsynligt.
Jeg tror heller ikke HJ ryger om så bif taber med 3. Nu er der undskyldninger i form af skader og fravær…..
23. oktober, 2011 kl. 18:38
Jeg tror sgu at han ryger, men jeg vil aldrig sælge et nederlag for en trænerfyring.
23. oktober, 2011 kl. 19:01
Naturligvis bliver Henrik ikke fyret. Skulle det ske ville det være at underminere Ole B der i denne uge har udstedt en garanti for Henrik J ikke bliver fyret. Tror der er større chance for Brøndby i år for medaljer end Henrik J bliver fyret.
Men et stort tillykke for det lykkes Brøndbys træner team at få manden der aldrig har været skadet bliver knæ skadet.
Nu er jeg også spændt på om alle jer der altid er efter dommeren at komme ind og give deres besyn med og nok også erkende vi vi denne gang har været meget heldig med dommeren, i første halvleg.
Men ellers en meget nemt taktik de har lagt for dagen, kommer en spiller i nærheden af midterlinen så spark den så langt fem det er muligt og håber vi på det bedste….
23. oktober, 2011 kl. 19:30
Det er faktisk så ringe det er sjovt.
Jeg har set fluer fanget i en flaske have bedre planer for at komme videre…og hj sidder og ligner en………tjaa en der er skideligglad og har opgivet det hele.
Vi bliver ikke mestre med en anden træner, men vi kommer væk fra bunden.
Vi er godt nok fucked for alvor i bif.
23. oktober, 2011 kl. 19:30
Hold fast en sløj bænk, hvis man skal sætte en ude-af-form Thomas “way over the hill” Rasmussen ind!!!
Det er da ikke til at forstå? Brøndby har ALDRIG været ringere og mere uinteressant.
23. oktober, 2011 kl. 19:39
Så skidt at det nærmest er sjovt.. tjaaa.. det er jo egentligt helt rigtig beskrevet:) vi sejler big time..
23. oktober, 2011 kl. 19:41
Det må være det dårligste og kedeligste hold nogensinde og krisehullet er også dybere end aldrig før.
Ledelsen har aldrig været så handlingslammet før og spillertruppen er enten på lykkepiller eller hårde stoffer for at glemme/fortrænge deres skammelige præstationer.
Det er en hån mod alle fans.
23. oktober, 2011 kl. 19:46
Forventeligt…
Trist: Næ, lad os håbe at HJ bliver fyret.
23. oktober, 2011 kl. 19:46
Fuldt fortjent – tillykke SIF
Farvej HJ (håber jeg)
Synd for Tørnæs – go kamp af ham.
23. oktober, 2011 kl. 19:46
Nedrykning MÅ simpelthen være et tema i BIF nu.
Spillet ER til nedrykning.
23. oktober, 2011 kl. 19:48
Man skulle tro at de spiller dårligt med vilje for at komme af med ham!
23. oktober, 2011 kl. 19:49
Mr L – så gør de det godt
23. oktober, 2011 kl. 19:55
Nedrykning har været et tema før sæsonen begyndte.
Som kloge Henrik J sagde i optakten, et hold er ikke bedre end den bænk de har og så er det vel sagt. Som Henrik og Ole nok vil udtale efter kampen, godt vi har en pokal kamp på torsdag så vi kan komme op igen og vinde en kamp og som vores ufattelig ringe direktør siger ” det er jo en klar fordel for os at vi har fået hjemmebanefordelen i pokal kampen “. Kan jo nok kun give ham ret for så tåber vi jo nok kun med et par mål til fcks 2 hold.
23. oktober, 2011 kl. 20:12
Det værste perspektiv er, at der naturligvis ikke er en stor hovedsponsor, der vil forbindes med bif.
Til dels pga det elendig spil, men mere fordi klubben åbenlyst ikke har nogen som helst kompetent ledelse. None what so fucking ever.
Med risko for at vække 90 min’s censur-læsere, så burde hele ledelsen og bestyrelsen hoppe i havet og blive der.
Ansæt en flok lederlærlinge fra ejendomsselskabet fra 2100 – de vil gøre det bedre.
Ansæt gymnasie-elever med biologi som yndlingsfag – de vil kunne gøre det bedre.
Men heldigvis ved P&W bedre. De har nemlig en plan!
23. oktober, 2011 kl. 20:20
Hvor byttede vi ikke træner i pausen? Troels Bech kan åbenlyst noget taktisk. Og så har han humor.
23. oktober, 2011 kl. 20:24
Hansen…
Du ved da godt at rejse kongen Jan L ved alt om fodbold og hvornår det er godt at sælge Brøndby til en hoved sponsor og ikke nasse på kasi. Først var det jo i foråret, i midtsommer og derefter i efteråret hvor vores hold havde bevist hvor gode de er, og sidste udmelding er senest d. 31/12.
Men heldigvis har vi stadig 4 point ned til Lyngby og som vores super dygtige sports chef siger, lig henne rundt om hjørnet begynder regnbuen og så vinder vi 4 i træk og så r vi da klart med. Så er sådan nogen klovne som jeg til grin, fordi jeg før sæsonen udtalte kritisk om holdet, de enkle spiller og især træner teamet. Husk på at til nytår bliver alt anderledes fordi der kommer Auri som heller ikke har erfaring med et tophold.
23. oktober, 2011 kl. 20:36
Henrik J udtaler at han stadig har mod på at omsætte som træner, klart nok for hvor ellers skulle han finde et job hvor han ikke behøver gøre en indsats og stadig oppe bære en god løn.
Hvis han virkelig elsker Brøndby tog han sit gode tøj og smuttede her til aften…… Det ville være at vise respekt for både klub, spiller og især fans.
23. oktober, 2011 kl. 20:52
Men brøndby havde jo osse modvind i anden halvleg.. det skal vi lige huske på!! Fuck en latterlig undskyldning..
23. oktober, 2011 kl. 20:56
I kan da se på Henrik Jensens kropssprog, at han ikke selv tror på det mere.
23. oktober, 2011 kl. 21:19
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superliga/2011/10/23/205741.htm
Endelig klapper ledelsen, men desværre er det i, men ok sådan er det jo altid. Når det går ned af bakke kommer dr ikke et ord framelding dem, når det går godt er der ikke grænser for hvor snaksaglig de er og især villig til at tage æren for alt. Jeg vil ikke holde hånden over Henrik J men det siger vist alt om hvor kompetent ledelsen er, at de bare lader ham stå der helt alene og stege….
23. oktober, 2011 kl. 22:42
Av av av for en lorte kamp. Jeg troede den værste følelse man kunne have som fan var vrede og skuffelse – har fundet ud af at der rent faktisk er ligegyldighed. Jeg mistede fuldstændig interessen for kampen og var reelt ikke sur da SIF scorede – vidste bare at det ville ske.
Jeg kan ikke se at HJ har en fremtid efter dette her. Han må ryge og alle omkring klubben må erkende at vi er et bundhold og spille som et. HJ giver i hvert fald ikke ledelsen mange argumenter for hvorfor han skulle blive.
Ozzy, Gehrt og Stryger passer overhovedet ikke ind på det hold lige nu og der må nogle mænd til at få dette vendt. Jan K er ikke nogen klassespiller, men i dag viste han som den eneste vejen.
Var Thygesen overhovedet med – han er vist hurtigt blevet ramt at BIF-sygen
24. oktober, 2011 kl. 07:17
Kom nu gutter – så slemt var det ikke.
vi mangler bare lige det sidste og spillede egentlig en god kamp i første halvleg…
Det siger PB faktisk selv:
http://www.sporten.dk/superligaen/bjerregaard-overvejer-henrik-jensens-traenerrolle
Og så må det jo være sandt.
Hvilket overbeviser mig om, at enten har manden set en kamp på et andet stadion, eller også har han sovet.
24. oktober, 2011 kl. 08:37
Helt enig med dem der skriver at spillet er så dårligt og hele butikken så sindsygt dårligt ledet – at det snart kan være ligemeget det hele..
Kan ikke tage det pisse cirkus alvorligt mere, det er ligefør jeg tror at det mest sunde for vores klub var en tur i 1 division.. Så kunne man endelig for det opgør med Per B / Benny W og deres hjernedøde rygklappere i Veteranerne og Boldklubben og hvad pokker de kalder sig dem der ” styrer” denne kaptajnløse supertanker …! Uhyggeligt at man som superfan kan få sådan tanker – men jeg kan se at jeg langtfra er alene ….
Man mister simpelhen interresen, der er jo åbenbart ingen omkring holdet det tager det seriøst – hvorfor skulle vi andre så ..???
Sad også foran skærmen – og vidste bare 120 % at Silkeborg ville score til 2-1 – og ligesom flere andre herinde, var jeg nærmest ligeglad
Henrik J har på intet tidspunkt overbevist om sine kvaliteter – nu har han spillet sig endegyldigt færdigt – med den værste sæson åbning jeg kan huske. Og med alle de rigtige ord fra sæson starten i baghovedet ( vi skal ikke komme langt efter FCK med det samme – vi venter med hoved sponsoreren fordi spillet i efteråret bliver super – vi har den helt rigtige trup osv osv ) – er det vist kun vores oldinge ledelse der ikke kan se at den er helt galt – og der mener jeg virkelig helt gal…
Det Brøndby spil vi så igår – var så latterligt, dybt pinligt og så ufatteligt ringe at man nærmest ikke troet sine egne øjne.. Og det allerværste er at holdet spillet som det gør når det er bedst – ja det er sgu dybt fortvivlende at se på … Så hamrende uværdigt, så hamrende pinligt og så hamrende uvirkeligt……
Selv gode gamle 90 min er gået helt i stå – ingen optakt, ingen kamp fakta – bare ingenting og det følger sgu meget godt resten af klubbens situation ….
24. oktober, 2011 kl. 09:15
JA TAK! SÅ ER HENRIK J FORTID. !!!!!!!!
om Auri så er den rigtige tvivler meget meget på. Der kommer en kort optur og det tolker ledelsen så at Auri er god nok og blivercheftræner, vi har set det to gange før.
Kom nu Per og Benny fint nu et top træner……
24. oktober, 2011 kl. 09:20
Ps. Jeg trør ikke at Auri personlig vil gå tilbage som hjælpe træner efter nytår, så enden bliver han som træner eller også opstår der tydelige problemer efter 31/12….
24. oktober, 2011 kl. 09:27
Nyt scenarie i BIF og nye konspirationer af Mourinho. Alt er ved det gamle.
24. oktober, 2011 kl. 09:38
Jeg synes det er vanvittigt positivt at Henrik J er fortid, det er/var det eneste rigtige om end jeg gerne have set det sket meget før.
I forhold til HJ har jo dog stadigvæk respekt for manden og er selvfølgelig ked af det på hans vegne over at det aldrig blev bedre. Det er meget mindre personligt end da Kent blev fyret, ham kunne jeg slet ikke klare synet af til sidst.
Al mulig held og lykke til Henrik og så må vi !”#¤% håbe at Auri får sparket dem igang så vi kan komme ud af det dybe sorte hul vi har gravet os ned i.
Håber at Mike tager handsken op og kæmper røven ud af bukserne uden at lade sig påvirke af fyringen.
Det her har vi ventet på længe så må vi se om ikke det viser sig på spillet.
24. oktober, 2011 kl. 09:55
Marc….
At du ikke kan se et muligt problem betyder jo ikke at jeg tager fejl og bare er negativ. Hvad er da forskellen på ansættelsen af Henrik ognu Auri. ??????????
Klubben er de sidste 6-7 år kendt for hovsa løsninger og det er da fint nok hvis du ikke syntes dette er en hovsa løsning, men jeg har vel lov at tro dette. Men kvinder kan jo debattere dette igen til januar og som jeg for en gangs skyld skulle tage fejl. Men jeg vil ikke undskylde for jeg ikke bare falder på halen overenfyring, når det bliver fulgt op med endnu en dum og dårlig løsning.
Auri har ingen erfaring med et tophold og det for mand ikke bare fordi man kommer til Brøndby. Vi så det med Kent, vi så det med Henrik så hvorfor skylde sig selv i foden med alle gange 3. Hvorfor ikke bare tage fat om roden og rive hele ukrudtet op og væk.
Men fordi jeg har den holdning betyder jo ikke at jeg ikke tager imod en ny træner med åbne arme, men da Henrik kom til gik det også lidt op og det var grunden til at han blev chef træner og jeg frygter bare det samme sker nu, uden at tænke på at det også bliver hverdag igen.
Sjovt nok er flere eksperter ude allerede nu og sige det sammen som jeg har givet udtrykt for. Men ok måske alle eksperter tager fejl og Marc har ret……
24. oktober, 2011 kl. 10:06
10 point til Marc
24. oktober, 2011 kl. 10:24
Ivan
Gør ikke noget, for jeg er stadig foran med 30….
24. oktober, 2011 kl. 10:24
@Mourinho
Jeg er fuldstændig enig i kritikken af ansættelsen af Auri. Vi har ret til at være skeptiske over for, om han nu også kan siges at være løsningen. For som du så korrekt nævner, så har han ingen erfaring med at være træner for et tophold. Han har jo heller ikke ligefrem imponeret i indeværende sæson med HB Køge.
Men misforstå mig ikke. Jeg synes trænerfyringen var den eneste løsning, og jeg håber på at Auri får stor succes. Det gør vi jo alle.
Min lille bemærkning var nu også mere tilknyttet din sidste “Ps-bemærkning”.
24. oktober, 2011 kl. 10:30
Må være OK at Henrik ryger nu. Der kan ikke tales udenom længere. Truppen burde være til mere end han har fået frem, og der mangler stadig et overordnet koncept efter 1½ år.
Når det er sagt, så er vores forsvar vel den primære grund til at vi ligger som vi gør. Goodson er da habil, Stenderup ligeså, men de er jo ikke markant bedre end andre midterforsvarere i ligaen. JF er en mellemvare, Nilsson har en vis klasse, men er jo oppe i alder. Tørnes er vel næsten den det er gået bedst for i efteråret, men han har jo også haft rig mulighed for at vise noget.
Jeg tror de kan præstere væsentlig bedre, og det starter forhåbentlig på torsdag. Men i det lange løb skal der forstærkes i forsvaret.
Det var forstemmende dårligt spil i 2. halvleg igår. Intet lykkedes, og man er alt for febrilsk.
Auri er en nødløsning. Men han kan bidrage med det eneste der kan virke på det helt korte sigt (3 dage til FCK kamp), og det er fight og indstilling.
Det er OK man ikke tager Lars Olsen, da han jo egtl. ikke har meget bedre CV end Henrik Jensen havde. Troels Bech er jeg også betænkelig ved, hvor mange steder er han blevet fyret nu? Laudrup ville være optimal da han ville tage presset fra spillere til sig selv, men han gider nok ikke. Faxe var måske et bedre bud, men heller ikke megen succes på egen hånd der.
Jeg håber vi bruger Auri til at redde stumperne fra efterårssæsonen og så henter en træner helt udefra med en vis ballast. FCK fik Roy Hodgson og startede reelt deres storhedstid med ham. Vi skal have et tilsvarende held i sprøjten, ellers indstille os på en meget længere tid som middelhold i ligaen.
24. oktober, 2011 kl. 10:39
Point var nu givet for sætningen “Alt er ved det gamle.”.
Jeg er absolut heller ikke sikker på, at det er den løsning vi har brug for. Men lige nu er der brug for en nødløsning, og det var så Auri.
24. oktober, 2011 kl. 10:48
Marc…
Ok kunne jo ikke vide at det kun var til mit ps. Jeg frygter bare at der kan opstå problemer når han skal træde et skridt tilbage, eller ledelsen forfremmer ham. Men jeg byder skam Auri mere end velkommen og tænker også – wow for en start han for, sådan at blive kastet for løverne i sin første kamp. En mega svær og vigtigt kamp, men på en vis måde også en gratis kamp. Ikke mange forventer vi vinder og vinder vi tror jeg personligt på mega fremgang og mange gode point i resten af efteråret. tåber vi, tror jeg ikke det vil få den store indflydelse men til gengæld vil de næste par liga kampe bliver end vigtig. Aab, OB! FCK og horsens og lukke ned imod Køge er jo 4 baske kampe ud af 5 mulige.
24. oktober, 2011 kl. 10:54
Ivan…
Faktisk er det vel rystede at vi taler om en nødløsning når det ikke har virket i de sidste 12 kampe. Burde klubben ikke havde set skriften på væggen og været lidt forberedt. Faktisk tror jeg at Ole B kunne havde gjort det lige så godt som en nødløsning, især når man tænker på at Auri “kun” skal være assistent træner efter nytår. Det er her min største frygt ligger, for vil spillerne have nok respekt for ham som chef træner når de ved at han igen skal tilbage som assistent træner.
24. oktober, 2011 kl. 11:11
Jeg tror Auri er hentet ind som en langsigtet løsning.
Henrik Jensen har indtil nu kun erfaring med at rykke ud af superligaen, Auri derimod har gode erfaringer med at rykke op fra 1. division.
Ledelsen har vel vurderet at det er en egenskab, der kan blive brug for i fremtiden.
24. oktober, 2011 kl. 11:51
Jeg er yderst positiv over Henrik Jensens fyring, og det dementerede også min frygt for, at Bjur ikke ville ty til sådan handling før tidligst til vinter.
Så har vi hentet Auri ind som midlertidig løsning, til vinterpausen. Jeg gentager, midlertidig løsning.
Der er intet der på nuværende tidspunkt tyder på, at han er langtidsløsningen. Nu får vi en mand ind, som kan bidrage med gejst og vilje, og ved hvad det vil sige, at træne et bundhold. Jeg synes det er den bedst mulige løsning vi kunne ty til på nuværende tidspunkt.
Jeg tror hele tiden, vinterpausen har været planlagt som værende der, hvor et evt. trænerskifte skulle gennemføres, men grundet vores elendige pointhøst, har været nødvendigt at frem skubbe. Derfor er det også helt ideelt, men en fornuftig midlertidig løsning, inden vi henter den permanente løsning ind.
Hvem skulle ellers have overtaget ind til vinter? Vi har ingen i vores team der er bedre løsninger.
Om Henrik Jensen, vil jeg ligesom AB gerne knytte et par kommentarer.
Jeg synes som sagt fyringen er helt rigtig, men som person kunne jeg faktisk godt lide Henrik Jensen. Han har altid fremstået yderst ærlig, og sjældent gemt sine holdninger bag undskyldninger.
Han er ofte blevet kritiseret for at være decimeret i sine udtalelser efter kampene, men hvem fremstår nogensinde godt efter et nederlag, og når det så sker uge efter uge, kan jeg godt forstå, at man ikke ligefrem stråler af gejst. Det er kun menneskeligt.
Så jeg ønsker ham held og lykke fremover, og håber ikke han er færdig i trænerbranchen. Jeg tror stadig han har noget at bidrage med, dog måske på et lidt lavere niveau.
24. oktober, 2011 kl. 12:01
Jeg tror vel i virkeligheden heller ikke på at Auri er ment som en langtidsløsning, men intet vil overraske mig mere, når det gælder BIF.
Desværre tror jeg ikke at nedrykning er fuldstændig urealistisk. Vi har et vaklende forsvar, men mest af alt synes jeg vi har et elendigt angreb, vel nærmest ligaens dårligste. Så kommer der ikke nyt blod til i vinterpausen, tror jeg at foråret også kommer til at foregå med røven i vandskorpen. Man vinder ikke fodboldkampe, hvis man ikke scorer mål, og det er der ingen af vores angribere der gør eller har gjort længe.
(Bernburg er i teorien en klasseangriber, men mon ikke snart der ryger et eller andet i hans glasben, så han er ligegyldig i den sammenhæng)
Og vores angribere tror jeg ikke på magisk vis bliver bedre, bare fordi vi får en ny træner.
24. oktober, 2011 kl. 12:58
@ Pharmaklog
Jeg er ret enig i din holdning til vores angreb. Det er yderst tyndt.
Dog har spilmønstre alt at sige, og flyder spillet og angrebene bedre, hvilket vi har alle forudsætninger for, med vores midtbane, så er det også lettere at være angriber, og det er jo ikke fordi, Bernburg og Gehrt ikke kan sætte den i kassen. Det kan de godt, de har bare brug for at blive sat ordentligt op.
Så hvor det ikke ligefrem er et mesterskabs angreb vi er i besiddelse af, så kan det godt fungere fornuftigt, hvis spillet kommer på plads. Både Rommedahl og Krohn-Dehli er yderst dygtige til at sætte deres medspillere op.
Det håber jeg da på, at vi snart kommer til at se igen.
Men det er klart, at lyspunkterne på holdet er forsvindende små, når kampene går som de gør for tiden.
24. oktober, 2011 kl. 13:48
@Kewell.
Jeg er lidt uenig med dig.
Jeg tror faktisk at det er lige omvendt. Jeg tror at grunden til at vores angribere ikke bliver sat ordentligt op er at de selv er for dårlige til at søge det.
Bernburg og i særdeleshed McGrath mangler f.eks. bevægelighed i feltet, og står tit stille når de er kommet derind. Og som du rigtig nok siger har Rommedahl og Krohn-Dehli rigeligt med evner som oplæggere, det er bare nemmere at lægge op til dygtige angribere end til knap så dygtige.
24. oktober, 2011 kl. 14:12
Hold da kæft , så har man hørt det med – troede sgu at var helt lukket derude på Vestegnen… Men der er liv endnu – dejligt..
Ikke en der har fulgt lidt med kan indevende noget til den fyring – et yderst risikabelt valg fra starten – en ren lotto kupon , en hvor der ikke var gevinst … Desværre, men held og lykke til Henrik … Keep fighting keep smiling !!!!
Jeg synes Auri er et godt valg til pausen – jeg ser meget gerne Faxe sammen med Auri / hold da helt op de kunne bliver et godt team …..
24. oktober, 2011 kl. 14:34
He he he he, læs lige det her ..
Auri om at han ikke er god nok til at træne Brøndby :
“Da jeg startede i 95 og havde spillet 17 kampe på 3 sæsoner – hvor mange af jer havde så regnet med at jeg ende med at blive årest spiller i 2002 ???
Hvor mange af jer – havde forudset at jeg ville sidde her idag …???
Det umulige tager tid ”
Ja men intet er umuligt – gammel kærlighed ruster ikke som bekendt – jeg ønsker Auri velkommen …. Hold da kæft en fed attityde !!!!!
Øhhhh 90 min, er i faldet i søvn …????