Kent Nielsen: Vi var dårlige!
28. september, klokken 3:03 af Nicholas Rindahl
Cheftræneren lagde ikke fingre imellem, da han over for 90minutter.dk skulle beskrive holdets indsats i søndagens kamp mod Silkeborg. Heller ikke spillerne var tilfredse med, hvad de havde leveret.
Stemningen var naturligvis trykket i det blågule omklædningsrum efter søndagens kamp mod Silkeborg. Efter det massive 1-4 nederlag var der ikke mange smil at finde hos Brøndby-spillerne, og træner Kent Nielsen var meget skuffet og direkte i sin kritik af indsatsen.
- Vi var dårlige! Især i de sidste 25 minutter af første halvleg ser det rigtig skidt ud, og det er her, at vi reelt taber kampen, udtalte han således til 90minutter.dk.
- Der bliver sagt en masse i pausen, og jeg synes også, vi kommer godt ud til anden halvleg, men så er det ikke lige dagen, hvor man har brug for at få dømt sådan et straffespark imod sig, sagde Kent Nielsen med henvisning til ”hands” kendelsen på Max von Schlebrügge.
Under niveau
Især Silkeborgs to første mål generede cheftræneren. Begge mål blev scoret efter hjørnespark, og Kent Nielsen var slet ikke tilfreds med opdækningen.
- Det er under vores niveau at give så meget plads på standardsituationer. Vi vidste, at Silkeborg var gode i hovedspillet, men især ved deres andet mål bliver der dækket rigtig dårligt op. Det er deres mest hovedstødsstærke spiller, der får lov at stå helt fri og heade den ind.
Silkeborg har i år vist sig som lidt af en favoritdræber ved tage point mod både FCK, OB, AGF, AaB og nu også Brøndby, og der var da også rosende ord til modstanderen fra Kent Nielsen.
- Silkeborg var gode og vi må indrømme, at de spillede bedre end os. Deres forcer ligger i den kollektive styrke, og det lykkedes dem at få kampen spillet på deres præmisser i dag, og der var de bedre end os.
For mange lange bolde
Brøndbys spillere var også selv meget skuffede over deres egen indsats. Samuel Holmén gjorde meget klart udtryk for, at Silkeborg var bedre i alle spillets facetter og indrømmede, at Brøndby var dårlige over hele linjen. Dog havde svenskeren svært ved at forklare, hvad der gik galt, men det havde Stephan Andersen et bud på.
- Vi spiller med lange bolde lige ned til deres midterforsvar, og det er jo det, de gerne vil have. Så kan de jo bare tage den ned derfra, og så starte deres opspil, fortalte keeperen til 90minutter.dk
Den blå/gule målmand mente dog ikke, at dagens kamp mindede om de sammenbrud Brøndby tit var ude for, for et par sæsoner siden, og på trods af det store nederlag var Stephan Andersen positiv efter kampen
- Det er efterhånden noget tid siden, vi har fået sådan en snitter, men jeg er også sikker på, at det her var en enlig svale. Jeg er ikke i tvivl om, at vi rejser os til på søndag og får tre point der.
Legestue
Til gengæld var der masser at glæde at finde blandt Silkeborgs spillere. Rajko Lekic kaldte dagens kamp for ”legestue”, og også den tidligere Brøndbyspiller, Thomas Hansen, var rigtig godt tilfreds med at slå sit gamle hold.
- Det er altid fedt at slå de store hold, og især når jeg selv har spillet i Brøndby. Vi spiller bare vores spil i dag, og når vi spiller godt og rammer dagen, så kan vi slå alle hold, og det synes jeg også vi har bevist, sluttede den glade midterforsvarer.
19 kommentarer til “Kent Nielsen: Vi var dårlige!”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
28. september, 2009 kl. 08:42
JA det var dårligt, det kan jeg fandeme garatere dig Kent Nielsen!!
Jeg var fandeme ved at få et hjertestop, da jeg tændte for kampen efter en halv time og vi var bagud 2-0..
Det er ikke fordi, at det hele var rosenrødt i de sidste weekender, hvor vi har vundet og nu er det hele kulsort, for jeg syns at vi spillede rigtig godt imod AGF, men vi giver for mange chancer væk og imod SønderjyskE spillede vi direkte ringe, men var alligevel skapest.
Kæft vi lukker mange mål ind og giver enormt mange chancer væk, der mangler hel klart noget defensivt og troede det var Kent Nielsens force!!!
Hvad sker der også for at starte med Kanstrup, han var tæt ved at koste mål imod Blokhus, så på det niveau kan han ikke engang være med, horfor fanden skal han så have chancen igen, når Randrup tidligere har løst den opgave til ug med kryds og slange, og sæ sæt Nilsson ned på højre back, så forsvaret er godt rutineret. Hvorfor fanden får en Jan Kristiansen ikke chancen i sådan en kamp?
Det er præcis derfor, at vi ikke regnes som guldkandidater, nuvel har Silkeborg slået både OB, AaB og hvis enda også drillet FCK, men ingen af de hold har tabt til Silkeborg på den måde, vi er simpelthen for ustabile i vores spil for det er jo ik først gang at vi taber en kamp sådan her og det er heller ikke sidste gang´, og nok desværre heller ikke sidste gang i den her sæson..
Har gået og frygtet det hele ugen for vidste at det ville gå galt..
Nu har vi prøvet Gislason og det fungerede ikke, Mike spiller godt, han er en fænomenal playmaker og kreatør syns jeg, men defensivt mangler han rigtig meget endnu, det kan gå på hjemmebane måske, men hold op hvor var der alt alt for meget plads mellem backkæden og ham i går. Jeg er kommet dertil nu, at jeg syns Jatta skal have chancen fra start, alle siger at han er et kæmpetalent, og det kan ikke passe at unge afrikanerer kun kan slå igennem i FCM!
Nogen der har set nogle træninger på det sidste og kan fortælle lidt om Jatta præstationer?
Så vil jeg sluttelig komme med mine juleønsker til AB. Jeg ønsker mig Remco van der Schaaft tilbage til jul sammen med Niki Zimling, det vil kunne stabilisere vores skrantende defensiv! LEJ DE TO I 1 år med købsoption!!
28. september, 2009 kl. 10:36
Enig, enig og enig:-)
Jeg synes egentlig at jeg på det seneste havde følelsen af at vi vinder sku kampene, men nu synes jeg at jeg er lidt tilbage (som i 06/07 og 07/08 sæsonen) med følelsen af at vi enten vinder lidt heldigt eller også dummer vi os bigtime!
Men alt er nok ikke så kulsort (selvom at det er mandag og det regner), jeg håber at kampen igår virker som et wake-up call og bringer viljen frem i spillere og trænere! Og så synes jeg trods alt at 13 point ud af 18 mulige i de sidste 6 kampe er vel godkendt og vi ligger pt. kun 4 point fra førstepladsen så vi er stadig med i medaljekampen.
Det som vi mangler (efter min mening) er en hårdt arbejdende midtbanespiller som er en rigtig oprydder (her tænker jeg ikke på Zimling) som kan aflaste forsvaret (det kunne være sjovt at se Jetta). Men en sådan spiller vil skulle spille på bekostning af enten Holmen eller MJ på den centrale mid.
Også kunne vores forsvar godt bruge en spiller som ikke går i stykker hele tiden, jeg ville ikke være utilfreds hvis det betød et gensyn med Remco. Men hvis vi kunne få en kontant spiller som også havde lidt evner i passningspillet ville det nok være at foretrække.
Mht. Kanstrup, så tror jeg, at jeg kan spille mig på BIFs hold hvis der ikke skal mere til end den præstation som han leverede mod Blokhus (KN jeg venter ved telefonen, du har mit nummer:-)) Den eneste forklaring som jeg kan finde på at han starter inde er at Randrup/Nilsson makkerparret er gode til at lukke deres modtandere ned, men Kanstrup, det må(og skal) vi kunne gøre bedre.
Endelig forstår jeg ikke at vores midterforsvar losser bolden op hele tiden, jeg ser flere gange at TR og Randrup står fri, så spil dem dog og lad os spille bolden op.
Nå men, næste kamp er hjemme mod FCN, så lad os møde op og give gutterne en opbakning som viser at vi har viljen. Så bliver de nød til at vise at de også har den!
28. september, 2009 kl. 11:28
DonBonzini
Helt enig , nu skal der opbakning til og netop ikke at folk bliver væk – så kom i hobetal på søndag og lad os komme tilbage på sporet..Det er vel det eneste vi kan gøre lige nu …
Et er at tabe til Silkeborg ( det har vi prøvet før ) men at blive udspillet af en oprykker som har 1/10 af vores økonomi det er simpel hen for ringe ! Det er et alt for lavt bund niveau vi har og det må KN sgu tage på sin kappe !Det virker som om det hold bliver sat helt forkert op – spændings niveauet er helt skævt , hvis man ellers skal forestille at spille i en “top klub”….
Det er så frustrende at have følelsen af man er fan af et tophold og så igennem flere år opleve at vi er den tynde middel vare som alle kan slå på en god dag – historisk set er det helt klart Per B der står med det største ansvar – siden forhandlingerne med Laudrup og Faxe blev trukket alt for langt ud har vi aldrig fundet sporet igen ! Der er blevet truffet så mange dårlige og urigtige beslutninger at Per B kan da prise sig lykkelig for at vi ikke har spanske forhold – hvor formanden bliver valgt og ikke bare sidder bevistløst på ubestemt tid.
Nu har ledelsen endnu engang gået præcist efter en bestemt en træner og indkøbt hundedyre spillere som stor øverst på ønske sedlen , alt lykkedes – og alligevel fungere intet ! Hverken vores spil sidste år eller i år ligner noget der ligner det Brøndby vi alle elsker og følger – det er mildt sagt dybt frustrende …
Hvorfor en totalt uprøvet træner , med eneste erfaring fra et totalt defensivt og nu 1 div hold – skulle være vores drømme træner har jeg personligt hele tiden haft utroligt svært ved at få øje på ! Men selvfølgelig skal manden have sin chance og det har han fået – mildt sagt dårlige resultater og disse helt ufattalige dyk ( 4-1 Silkeborg !) kommer hele tiden som en reminder på at tingene slet ikke fungerer endnu…
Det er edder dælende hårde tider for en Brøndby fan ……. Tør nærmest ikke tænke på hvis vi taber til FCN – så køber jeg mig en skovl – graver mig dybt ned og i ser mig ikke igen …
STORT KÆMPE SUK FRA EN GLØENDE FAN ……
28. september, 2009 kl. 11:28
Jeg valgte bevist ikke at kommenterer på sitet igår.. Jeg var simpelthen for vred.. Dog var jeg forberedt på nederlaget. Ikke fordi vi har været knap så godt spillende på det seneste, havde skader e.l., men bare fordi, at vi traditionen tro har MEGA problemer i Silkeborg. Sådan er det åbenbart.. Jeg er så uhyggelig glad for, at det er HB Køge og ikke Viborg der er rykket op, for der kan vi bare heller ikke finde ud af at spille.. Det er mærkeligt og dybt frustrerende.
Jeg tror generelt vi lider meget under, at vi pga. historikken er et hold alle vil slå, så diverse hold kan virkelig sætte sig op når de møder os og har vi så en dårlig dag, taber vi – og det er netop dér vi har mangler pt. Er vi mon bare ikke så stærke som vi gerne vil være, eller er der noget andet der mangler??
Jeg tror vi har holdet der kan spille med om guldet – Det virker bare til, at have svært ved at blande kortene rigtigt – tror det er vigtigt vi får de rigtige spillere igang snart.. Farnerud bl.a. – Giv ham et par kampe på den kant – tror virkelig hans egenskaber er noget vi mangler, men han finder dem aldrig frem, med en enkelt eller halv kamp i ny og næ. Giv ham nu chancen Kent!
Når det er sagt, synes jeg det er vigtigt vi ikke maler fanden på væggen!! – Havde vi tabt 1-0 var kampen måske bare gået i glemmebogen, men 4-1 bør være, som DonBonzini siger, et Wake Up Call, og forhåbentlig bliver der analyseret meget grundigt idag.
Nu står vi med 2 ”overkommelige” hjemmekampe, som SKAL give 6 point, og så må vi se hvor vi så står. Men der er godt nok længe til søndag, og jeg vil være nervøs hele ugen!
28. september, 2009 kl. 11:53
@ morten l
Jeg forstår frustrationen! Helt igennem – men jeg tror vi skal være bedre til at håndterer at vi taber kampe.. JEG VED – at denne var svær at sluge, fordi vi blev slagtet af en oprykker, men jeg ved også, at det bare er sådan det kan gå. Jeg kan huske OB i sidste sæson blev smadret 4-0 i Herning uden at producerer én chance og at FCK gentagne gangt f.eks. har tabt stort i Esbjerg – men Shit Happens – vi bliver også bare nød til at huske på, at vi inden denne runde havde fået 13 point i 5 kampe, hvilket er godt gået..
Jeg kan også have min tvivl til vores træner, men jeg tror stadig på ham.. Jeg ser en fremgang i vores spil siden hans tiltrædelse, omend det går langsomt frem, går det frem og det tror jeg vi skal opmuntre os ved – for én ting er helt sikkert – han bliver ikke fyret, sådan tror jeg bare det er.
28. september, 2009 kl. 12:14
Spil fodbold langs jorden, skab mere bevægelse og læg bedre pres.
Jeg er helt enig med Stephan Andersen. Det, der irriterer mig mest ved nederlaget, er, at vi stort set slet ikke prøver at “spille” fodbold. Vi slår konstant de lange afleveringer, særligt i 1. halvleg. Der må simpelthen mere tålmodighed til. Vi må prøve at spille den lidt rundt i forsvaret og lede efter spilningen op i banen. Det kræver selvfølgelig, at der kommer langt mere bevægelse længere fremme på banen, både på midtbanen og i angrebet.
Samtidig skal vores presspil være langt bedre. En væsentlig part i den forbindelse er vores defensive midt. Jeg kan godt lide Mike, men han mangler stadig noget i det defensive. Han kommer ofte op på siden af sin modstander, men formår sjældent at stjæle bolden fra ham. I denne del af spillet mener jeg, at Gislason er bedre, og jeg håber, at han får noget mere spilletid, indtil vi henter en erstatning, eller indtil Mike bliver bedre defensivt.
28. september, 2009 kl. 12:49
Mht. presspillet.
I 1. halvleg mod Silkeborg og i nærmest hele kampen mod AGF kommer vi til at stå virkelig langt tilbage på banen. Vi møder modstanderen ca. på midten af vores egen banehalvdel, og vore pres er ikke særlig bredt, hvilket medfører, at modstanderen har meget plads på fløjen, hvor de let kan komme til indlæg.
Både forsvaret og midtbanen skal skubbe længere frem og dermed møde modstanderen længere oppe på banen. Ved en eventuel bolderobring har vi derved større muligheder for at komme til chancer, da vi har flere spillere med fremme.
For at illustrere min pointe, vil jeg citere Christian Holst fra Silkeborg:
“Det er udslagsgivende, at vi kommer til at spille bolden rundt og højt oppe kan sætte spil i gang. Vi kan udnytte at vore kanter – hvoraf jeg jo er den ene, bestemt IKKE er folk, der løber en 100 meter uden at falde om. Derfor trækker vi ind i banen, og lader nye muligheder opstå.” (onside.dk)
28. september, 2009 kl. 13:08
Dem der ønsker Zimling må da være gale. Jo det ville være godt med en klassespiller på midtbanen, men selvom vi har kasi jesper skal der jo føres en økonomisk ansvarlighed. Det går da ikke bare at købe og købe og købe når man kan få lige så stor succes med talenter som også godt kan. Jeg tror at Kanstrup skal have lidt tillid og så skal han nok komme. Kig på Mike, han spillede elendigt da alle kritiserede ham og nu får han opbakning og spiller faktisk ret godt. Tror godt Kent for det bedste frem i dem, og så er det ikke den bedste ide bare at købe en ny mega dyr spiller. Det er selvfølgelig ikke acceptabelt at tabe 4-1 i silkeborg men slå lige koldt vand i blodet. vi har trods alt en opadgående formkurve de sidste 3 sæsoner.
28. september, 2009 kl. 14:45
Helt enig Kirkegaard! Hvor er det dog dejligt at se at også andre er enig.
Ærligt talt så findes forklaringen i vores tabte point i år, et andet sted primært. (gode spillere vel naturligvis hjælpe)
Jeg mener vi flere gange har brugt spillerene forkert og brugt folk som ikke er i god nok form.
Lad mig tage et par eks. frem.
Thomas Rasmussen har i denne sæson haft meget svært ved at finde sit niveau, hvorfor resultatet af hans indgreb har været ringe. (lange bolde frem. Håbløs placering defensivt)
–Dårlig form = træner fejl
Anders Randrup. placeret som defensiv midt. Resultat: nederlag.
–Forkert placering= træner fejl
Alex F. Månedens spiller i august (mener det var august) virker ude af form, men jeg TROR det har lidt med vores spillestil at gøre. (ok han var ringe de sidste par gange han har været i kamp, enig) Min pointe er dog at han er en dygtig fodboldspiller, men skal IKKE agere defensivt. Hvis MKD er ude, så brug Alex som offensiv i en 4-3-3 for fanden da.
–Forkert placering = træner fejl
Max. Dygtig mand. Gejst og vilje. Men som kaptain fejler han altså. Måske pga. svenskerne generelt er skideligeglad med den rolle. Men i DK forventer jeg at se vores kaptain, vores boss på banen, kunne sige til hvornår folk skal presse op, gå frem, stå tilbage, hjælpe forsvaret, Give kommandoen og at nu skal der for fanden i helvet kæmpes så kortene flyver. (ta’ ikke fejl jeg er vild med manden) Det gør vores nuværende kaptain bare ikke.
– Forkert anfører = træner fejl
Taktik. Let at læse. Stadionær. ENS fra kamp til kamp (4-4-2 va 4-3-3 er altså ikke nok at bidrage med) Vi skal kunne spille med hurtige fløje når det kræves. vi skal kunne spille 5-3-2 hvis det er det rigtige osv osv. Spør jer selv hvornår vi sidst har vundet en kamp pga. Kents taktik?
Svaret er åbenlys for mig.
–% Taktik = træner fejl
Jeg ved godt, at ikke alt er hans fejl. Men nye spillere hjælper ikke når vi ikke har en fast værktøjskasse af taktiske og spillemæssige muligheder.
Der, mine venner, har vi i den grad fejlet.
(ærligt talt så køber jeg ikke påstanden om at nye spillere hjælper på alt, ej heller at Alex er blevet en dårligere fodboldspiller, eller at form-nedgage sker (ja de sker men så er det trænerens ansvar at smide ham af holdet))
Fejl på fejl på fejl af Kent-jeg-skifter-ud-efter-60min-75min-og-85min Nielsen… Surprise surprise en amatør…
28. september, 2009 kl. 14:53
Jeg ser to ting, der mangler i dag: Kollektivt presspil og løb uden bold.´
Presspil: Jeg så flere gange, at Duncan og Bernburg ikke løb det ekstra for at indhente forsvarerne. Hvis de så gjorde, var de to de eneste, der pressede. Vi ser også igen, at så snart modstanderen kommer tæt på vores felt, står vi alt for stille. Vi mangler en plan for, hvordan vi skal presse modstanderen.
Jeg har en personlig tanke om, at man i høj grad, skal lade de to angribere løbe mere efter backs’ene, så de fire midtbanespillere, kan skabe et mindre rum på midtbane, så når de to modstandermidterforsvarer løber frem med bolden, så har de ingen gode spilmuligheder, og man kan presse de midterforsvarer, når de rammer midten af fodboldbanen. Det var den korte version. Man kan jo nemlig diskutere, HVOR MEGET angriberne skal presse backs’ene, HVOR LANGT tilbage på banen det skal ske osv.
Løb uden bold: Jeg husker vist at have hørt Søren Rieks fra EfB udtale, at deres force er, at de løber ufatteligt meget for hinanden. Så snart EfB har kontrol over bolden, og de er på vej op på modstanderens banehalvdel, så begynder EfB’s spillere at lave nogle løb, så der skabes en masse spilmuligheder. Jeg synes ofte vi i går laver de lange bolde, fordi ingen løber i position. Synes egentlig kun det er Mike der forsøger det. Men jeg oplevede flere gange, hvor en midtbanespiller laver en aflevering til en back fx, men hvorefter han så løber væk i stedet for at løbe i position igen.
BIF-SIF -> 1-4 -> FAIL
28. september, 2009 kl. 17:32
MEGET enig med Eomleinad:
Hvor er det presspil!?? et presspil som jeg synes vi mangler i mange af vores kampe!
Selv et boldbesiddende teknisk begavet hold som Barcelona – med de små spillere de har – praktisere det!
Mht. Mike – som har gjort det flot dette efterår – har én mangel som jeg ser det, og det er hans mangl. nærkampsstyrke…måske han kan få det….jeg ved det ikke… min ynglingsspiller på den plads er stadig Femi (ved ik om han spiller i sin klub!).
Men igen, det er jo svært at bedømme den enkelte spiller, når holdet ikke spiller som et hold, Bernburg og Farnerud er jo en skygge af sig selv fortiden!
28. september, 2009 kl. 17:32
Når man kigger lidt i analerne vil man kunne se at der incl. 2005/2006 sæsonen og til og med denne sæsonen (5 sæsoner i alt) kun er scoret 4 mål eller mere mod os 6 gange !!!
Ud af de 6 gange har Kent altså stået i spidsen i de 3….. Så han har på halvanden sæson præsteret at lade os gå ned lige så mange gang som i de foregående 3,5 sæson !!!!
Og det er altså incl vores totale katestrofe sæsoner……..
Jeg synes det er tankevækkende og mildest talt foruroligende, det kan for mig at se kun betyde at vores taktik/koncept er ringere end selv da vi var længst nede !!!! av av av
28. september, 2009 kl. 19:02
Jeg syns nu ikke, at det er galskab at ville ønske Zimling tilbage til Brøndby. Okay han er måsk en lidt løntung spiller og vil give folk ret i, at vi ikke bare skal øse penge væk, men mht til forretning og overskud har jeg fuld tiltro til Buch Andersen..
Mike har gjort det fantastisk, og det er ikke bare et krav at AB forlænger med ham, det er et MUST for sikke en udvikling og sikke et talent..(Jeg har taget så meget fejl af Mike Jensen)!
Vi skal gerne af med Gislason og så i stedet få Zimling ind, Zimling har det som vi ige nu mangler i høj grad på midten for han er en naturlig defensivmidtbanespiller, som kna evne at holde balance på midten, hvilket vi specielt ikke havde imod silkeborg for der var alt alt for langt imellem vores kæder og specielt mellem forsvar og angreb..
Zimling kan holde balance, og ydermere er han en vaskeægte dirigent som kan verbalt styrer vores presspil i angreb og på midtbanen
Jeg syns nemlig ikke, at det er Max´s opgave at styre det fra forsvaret ved at råbe, en anfører skal tage initiativ og gå forrest, specielt når det går skidt, max går i høj grad forrest, men ved ikke hvor meget han råber i en kamp, det er nok godt nok minimalt..
Men sad og studerede MAx og Bischoff i kampen imod Randers (ja på en billig baggrund), men der bliver næsten ikke sagt et ord imellem dem, alt lægger bare i deres samarbejde for de ved hvornår de skal rykke frem og hvornår de ikke skal..
Jeg vil elske at se Zimling og Van der Schaaft tilbage i Brøndby igen og Gislason og Elanga væk til vinter, og så få Farnerud spillet ind opå holdet, manden har jo imponeret når han får en lang snor selv som angriber selvom han ikke er en naturlig angriber, så giv ham lige en chance Kent Nielsen!
Og giv da Jatta chancen, jeg tror på den unge afrikaner, og vi mangler en defensiv midt!
28. september, 2009 kl. 20:36
Det er meget muligt at Max ikke er den rigtige type som anfører. Men jeg har svært ved at se hvem som ellers skulle have været udråbt. Jeg ser hellere Max end Gisla.
Mike spiller kanon i øjeblikket, men han mangler noget placering og noget fysik for at udfylde den defensive rolle.
Jeg syntes alt for tit farnerud er dårlig, han smider for mange bolde væk når han udfordre midt på banen men han fungerer tiltrods for det bedre tilbage som midtbane end han gør som angriber.
Jan Kristiansen scorede mål på stribe sidste efterår men i år – så giv ham dog mere end et kvarter her og der. Nu så jeg kun 30 min af kampen i går, streamet i dårlig kvalitet. Men hvorfor ikke lade holmen skifte ud, ja han løber meget, men han skaber i egen hånd ikke det store – det kan Jan.
Thomas Rasmussen har været alt andet tilfredstillende i denne her sæson, og Jan F har klaret sig godt for det meste. han har måske ikke så meget at tilbyde rent offensivt som TR – han kommer for ofte til at slå lange bolde. Men han stiller sig de rigtige steder i opdækningen.
Hvordan kan det være at talenter kan slå igennem tidligt alle andre steder end i Brøndby, AGF henter den ene forsvars spiller efter den anden ind (i takt med at de andre går i stykker) og de formår generelt at spille ok. FCM og FCN giver de unge chancerne og se på hvor mange spillere de har solgt de seneste år. Esbjerg har truppen probbet med egne spillere I FCK lader de i øjeblikket delany spille i ny og næ det ser vi bare ikke i brøndby.. Stryger og Jatta er med i truppen men det er da bare symbolsk så de andre kan blive lidt aflastede i pokalen.
Jeg kan ikke gennemskue hvorfor at holdet ikke agere som en enhed, hvis vi kigger på Esbjerg så vinder de deres kampe ved at løbe for hinanden – vores spil bliver alt for statisk alle står og venter. Vi ser aldrig at bolden bliver kørt rundt i trekanter.
Presspillet har i jo alle sammen kommenteret på, jeg kan kun give jer ret – der skal ske noget. Vi errobre aldrig en bold på deres bane halvdel, det er stortset altid helt nede i forsvaret og så er der langt til de andres felt. Og hvor har modstanderne meget plads, det er et under at agf ikke fik driblet sig bedre igennem med de typer de har..
Men jeg håber i har ret i at det var et wakeup call og at vi ser en kæmpe sejr over drengene fra farum. Hvor alle spillerne viser lyst til at vinde kampen i hver eneste duel.
28. september, 2009 kl. 20:56
Det er simpelthen imponerende med Esbjerg !!!!!!
Men der er vel forhåbenligt ikke nogen der vil påstå at deres trup/hold er bedre end vores ??????????
Hvad er så forskellen ???? Spørg man mig er det træneren !!!!!
28. september, 2009 kl. 21:34
hold op hvor var sif heldige i den kamp. med sådan en teknisk klog mand som K.N. der virkelig forstår at sætte en taktik der er så smart og så overraskende hele tiden, med lange bolde frem eller også et forsøg på overlap på kanten og så et indlæg – der er jo verdens med smarte taktik jeg har set til dato. at sif og især sådan en uintiligent person som T.B. kunne dreje den er da helt vild. K.N. forstår virkelig at lave en masse taktik for løbemønstre, så man dårligt nok ved hvad det næste træk bliver. og så K.N. ønske boks spiller M.B. har igen vist sit vær. både som angriber og som en del af holdet. det er jo helt utroligt hvor ofte den mand kommer til afslutninger, og det kunne igen andre jo gøre bedre.
at håbe at den kamp var et Wake Up Call er sku lidt som at klamre sig til et halmstrå… det Call bude havde indfundet sig for lang tid siden….
28. september, 2009 kl. 21:35
tja.. men hvis vores træner bliver ved med at lave fejl som koster os så mange point er jeg skide ligeglad med Gisla vs. Zimling problemet, eller hvad fuck Esbjerg laver..
Vi er vores egen værste fjende.
igen.. igen… igen….
29. september, 2009 kl. 20:33
Enig der Kapper !!!
Mestre i år. Nahhhhhhhh.
30. september, 2009 kl. 10:42
Har sagt det før og siger det igen igen, den mand ( læs Kent Nielsen)
duer ikke til BIF, han har ikke formatet til det.
Det bliver ikke bedre før der komme en anden på den post………….