Kasi-Jesper næste formand?
6. oktober, klokken 6:53 af Steen Sørensen
Brøndby-formand Per Bjerregaard ser gerne, at Jepser Nielsen — kendt som Kasi-Jesper — om få år efterfølger ham som formand i aktieselskabets bestyrelse.
På trods af gårsdagens udtalelser i Børsen, hvor Jesper Nielsen er citeret for, at Brøndby bare kan ringe, men først når Per Bjerregaard var væk fra magten i klubben på Vestegnen, så tror og håber den nuværende bestyrelseformand på, at den succesfulde smykkesælger om få år vil efterfølge ham på formandsposten.
- Jeg ser ham som min afløser. Jeg tror og håber, at han kommer til Brøndby IF. Det betyder meget for mig, at han har bevist, at han har hjertet i Brøndby IF. På et tidspunkt, hvor han ikke kunne vide, hvor velhavende han blev, kom han med utrolig mange penge for at hjælpe sin klub. Der er rigtig meget, som falder i minsmag ved ham, og jeg kan også godt lide ham som person, siger Per Bjerregaard til Jyllands-Posten.
Jesper Nielsen har imildertid også luftet tanken om at starte sit eget fodboldprojekt. Planer som Per Bjerregaard finder realistiske, hvis Jesper Nielsen beslutter sig for at føre det ud i livet, men Brøndbys bestyrelsesformand håber det ikke. Og på spørgsmålet om det er rigtigt forstået, at du rækker hånden frem til Jesper Nielsen, svarer Per Bjerregaard:
- Ja, ingen tvivl om det. Han er ikke blevet afvist af kæresten.
60 kommentarer til “Kasi-Jesper næste formand?”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
6. oktober, 2010 kl. 07:20
Kasi’s udmelding igår, at han ikke har skrinlagt alle tanker om Brøndby, og det her – PB’s melding, er det eneste positive (altså i min verden) jeg har hørt fra klubben i pænt lang tid….
Spørgsmålet der så melder sig er blot, om PB siger det for t få ro eller evt fordi han ved, at er limet til stolen de næste mange år. For så får Kasi-J jo sin vilje – BÅDE Brøndby OG en klub i de lavere rækker
Nej – den var dårlig, undskyld
Jeg synes det kunne være fantastisk hvis klubben nu præsenterede et godt 3-årigt sponsorat og samtidig fortalte, at PB er i gang med at afvikle hans arrangementer og stille og roligt over de næste år trak sig fra klubben og sidste opgave var at få sportsdirektøren på plads.
Jeg skal ikke kloge mig på om vores Aktiestruktur skal ændres for evt at lave en emission og dermed etablere flere gryn til en genrejsning; jeg er ikke bekendt med aktietyper ift indflydelsesret osv. Men kunne det ske – så ville det dæleme tegne godt….
Nå – jeg vågnede svedig her kl 5 – måske er det feberdrømme……
6. oktober, 2010 kl. 07:32
Sensation må være ordet.. Så er der alligevel blevet diskuteret seriøse ting på det bestyrelsesmøde!
Som jeg sagde er der blevet lagt en plan, der i sidste ende skal føre til Per B’s afgang. Men først skal hele organisationen slankes. Selvom jeg ikke er den varmeste fortaler for Kasi Jesper som rigmand i klubben, så må jeg alligevel sige at det her er den bedste nyhed i flere år.
6. oktober, 2010 kl. 08:14
wow,,, der fik jeg sku alvorligt morgen kaffen galt…. drømmer jeg eller er jeg vågen….
6. oktober, 2010 kl. 08:26
De bedste nyheder længe at vågne op til…
6. oktober, 2010 kl. 08:29
Hallo Hr Bjerregård – sådan – er der virkelig håb endnu …???
Nu må der gerne ske mere meget hurtigt – nogen gangen i denne klub får vi fans en godbid og så logrer vi løs… Talk is cheap , handling Per og det kan kun gå for langsomt…..
Jeg mærker en varmere brise her til morgen – for fanden da Brøndby, Kasi ind og en god Sportsdirektør – yeeeeeees…
En helt anden ting – er jeg den eneste der er godt og grundigt træt af Fernado Olsen..??? Det kan godt være at han har taget et kursus eller to – men helt ærligt , luk
6. oktober, 2010 kl. 08:40
@morten l
Helt enig i dine tanker omkring Fernando Olsen (Han passer helt perfekt i i fck føj)
Hvem ser i herinde som sportsdirektør, jeg kunne godt tænke mig en Karsten Aabrink, han ville kunne give træneren og spillerne arbejdsro, jeg tror han vil stå som et boltværk og beskytte truppen. Så han er mit bud……. Hvad siger i?
6. oktober, 2010 kl. 09:04
Ultimativt – Per Steffensen….
Åbrink har lige lidt rigeligt FCK på hænder til min smag ….
6. oktober, 2010 kl. 09:09
Jeg måtte lige læse nyheden 2 gange for at være helt sikker.
Det er noget af en udmelding, for selvom han siger, at det ikke er hans opgave at udpege sin afløser, så har han bestemt en kæmpe indflydelse på det, og han vil nok gerne lave en overgangsperiode med den nye “kaptajn”.
Jeg synes det er utroligt positivt, for vi kender alle til Jesper Nielsens penge og ambitioner, men hvorvidt han har evnerne til at drive en stor fodboldklub, har jeg været lidt mere usikker. Men når Per Bjerregaard går ud og siger som han gør, så har han stor tiltro til at Jesper Nielsen kan udfylde rollen optimalt. Det er godt at høre.
Nu ligger der en præcis tegning klar for den næste periode, og så kan jeg personligt finde tiltroen igen. Jeg ved godt at det ikke sker i morgen, men udmeldingen er alt det jeg har gået og ventet på. Nu må vi støtte op om holdet og vente på første skridt, som formentligt er en ny sportdirektør.
6. oktober, 2010 kl. 09:16
@ morten l:
Helt enig! Per Steffensen virker sympatisk, har netværket i orden og virker som en person med noget integritet og coolness. Tror dog ikke han er tiltrukket af så meget kaos som der er i øjeblikket.
Ellers en Kim Brink måske. Han har i hvert fald vist at han kan hente dygtige spillere til få penge.
6. oktober, 2010 kl. 09:20
Hold nu op med at være naive! Det Bjerregaard siger, handler udelukkende om at vaske hænder. Læg mærke til, at han i Jyllands-Posten mere eller mindre får sagt, at han vil være på pinden de næste fem år. Og Kasi-Jesper skal være velkommen til at sidde med og lære af doktoren i en mellemperiode. Ikke et ord om, at han vil rydde op i den håbløst gammeldags måde, aktier og indflydelse fungerer i dag (mere end 40 procents indflydelse til amatørafdelingen med omkring seks procent af aktierne).
Det er naturligvis fuldkommen uspiseligt for Kasi-Jesper at tage i mod den tilsyneladende fremstrakte hånd – og det er heller ikke meningen. Doktoren ved godt, at Kasi-Jesper vil have indflydelse, reformer og nytænkning, og intet kunne lægge diktatoren mere fjernt.
Der er derfor efter min mening kun tale om et skyggespil, der har til formål at få det til at se ud som om, at doktoren gerne vil have Kasi-Jesper ind. Altså skal Kasi-Jesper have aben, når han afviser invitationen.
Der er intet nyt under solen, og det kommer der ikke, før Bjerregaard går på pension. Spørgsmålet er blot, i hvilken stand han til den tid afleverer klubben…
6. oktober, 2010 kl. 09:22
Slap AF!!!!
Det er rent spin fra Bjerregaard. Han fremstår pludselig som den åbne, og Jesper Nielsen som den lukkede. Vent med hylde Per Bs nyeste ord før der er noget konkret og helst på skrift! Jeg stoler ikke på det her, om end jeg håber det!
Jesper Nielsen har allerede meldt ud at han ikke vil have en rolle i Brøndby med det nuværende setup…
RO PÅ! Hvis Per B mener det her, vil jeg se en aftale indgået mellem de 2. Helst med Per i en meget tilbagetrukket rolle som Konsulent og Jesper Nielsen som visionær leder fulgt af en dygtig sportslig sektor. Jesper Nielsen skal satme ikke tosse rundt i Mesterlære i flere år – Handling NU!!! Per B køber sig kun mere tid og Goodwill hos med hans nyeste SPIN
6. oktober, 2010 kl. 09:23
Arhh Slow Hand – Doktor D.
6. oktober, 2010 kl. 09:41
Vedr. sportsdirektør har jeg siden Anders B’s afgang ønsket mig enten Per Steffensen eller Keld Bordinggaard.
Per, for sine køb/salg evner.
Keld, for sin mandskabssammensætnings-evner.
Hælder nok mest til Per Stef.
6. oktober, 2010 kl. 09:43
Per Steffensen kunne jeg også rigtigt godt tænke mig som sportsdirektør.
Men der er sikkert også andre med kompetencerne i orden. Eksempelvis havde fc’erne stor succes med at forfremme en ung eksspiller som Carsten V.
Jeg ved ikke om Vilfort kunne blive en god sportsdirektør. Han vil i hvertfald have en hvis fokus på egne talenter, og måske ville han være bedre som ansvarlig for talenterne, og fungere som et mellemled en sportsdirektør kan benytte sig af.
Umiddelbart ser jeg ikke nogen af vores eksspillere/assistent trænere som kunne fungere som en sportsdirektør, men jeg kender heller ikke nok til deres evner uden for kridtstregerne til at kunne udtale mig om det.
6. oktober, 2010 kl. 09:54
Når, nu fik jeg drukket morgen kaffen og tænk lidt efter. Ja læser godt nok den med de 5 år endnu og hvis der går så lang tid må vi håbe at vi stadig spiller i superligaen.
At Jesper har udtrykt ønske om at der skal ryddes op først ser jeg ikke som en forhindring for at komme ind i klubben. Tirsdag gav Per /Ole P da udtryk for der skal ryddes op og laves om i den struktur der er i klubben så derfor ser jeg det som en måde at rydde op på. Jesper har hele tiden udtrykt at han ønsker at Per B skal forsætte i klubben – altså er Per B og Jesper enige her også. Så er det blot et spørgsmål om hvem der gør hvad. Jesper har sagt han har brug for Per B i klubben så kan slet ikke se problemet. Men ok, vil også godt medgive at det kan blive/være nemt nu for Per B at trække det hele i langdrag eller et forsøg på at give Jesper aben, men tror det bare ikke. Så lige den med at Jesper ikke er i stand til at drive en fodboldforretning, fordi som I siger “ han ved jo ikke noget om fodbold “. er der nogen her inde som nogensinde har set Jesper gå med smykker, armbånd, ringe, halskæder og øreringe ???? Selv om han ikke bruger damesmykker kan man åbenbart godt lave en forretning ud af det alligevel – så hvorfor ikke fodbold. Jesper skal ind i klubben for at drive den som en forretning og så må vi tage ham som han er. Husker jo tydeligt hvordan don Øf også altid udtalte sig om sin klub til alle der gad lytte, og som tiden gik var der bare flere og flere der lyttede og hans fremtidsplan for hans lorte klub ser ud til at holde stik langt hen af vejen. Danmark står lige nu i et tomrum hvor de mangler sådan en mand – lad ham blive Brøndby mand.
6. oktober, 2010 kl. 09:56
@ Doktor D, lindkvist
Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg synes ikke det er rimeligt, at æde al pressens kritiske spekulationer rådt, og så kalde Brøndbys egne udmeldinger for spin eller løgne.
Det her er en markant udtalelse, og det passer ikke, at han overfor Jyllands Posten giver udtryk for, at han vil være på pinden de næste 5 år.
Artiklen lyder: “Som Bjerregaard selv siger, bliver han 65 år til januar, og om fem år ser han ikke sig selv som bestyrelsesformand i Brøndby IF.
»Der er jeg blot på tilskuerpladserne, når der er kamp,« siger han.”
Så det virker som en kortvarig periode, hvor han dog håber på selv at være med til at vende skuden.
Jesper Nielsen har flere gange udtalt, at han ser Per Bjerregaards ekspertise som altafgørende, men også at der skulle forandring til, før han ville gå ind i foretagendet, herunder at han skulle have indflydelse.
Det lægger Bjerregaard i den grad op til her, hvor de to kan spare mellem hinanden, og som jeg læser artiklen snakker vi en 2-3 år til Bjerregaard er helt færdig, hvorfor en overgang med både Jesper Nielsen og Bjerregaard sagtens kunne ske inden for 1-2 år. Det er ikke umuligt, at det bliver fra næste sæsonstart. Det kunne være en god start på en ny sæson, med at have kørt en ny sportsdirektør i stilling, en ny træner som som sportsdirektøren har valgt og så Jesper Nielsen inde i koncernen med indflydelse og penge. Lidt af et drømmescenarie, men ikke helt umuligt. Lidt mindre kunne dog også gøre det.
6. oktober, 2010 kl. 10:06
Per Steffensen ville også være mit bud men han afslået et par gange, så derfor mener Aabrink vil nr. 1
6. oktober, 2010 kl. 10:13
@kewell Jeg er enig i din tolkning.
For egen regning har jeg bare brug for dette halmstrå af fornuft og håb at klamre mig til, så kan jeg godt tage på stadion og støtte så vi får lidt mere positiv stemning igen…
Det er så op til klubben at få kød på (Læs: Sprotsdirektør!) hurtigt nu, inden det minimale positive momentum, dette giver, forsvinder….
6. oktober, 2010 kl. 10:41
@ Kewell,
Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne tro på din udlægning. Men fem år med løgne, magtmisbrug, forkerte og direkte skadelige beslutninger, nepotisme, indavl og alverdens anre dårligdomme, er jeg forlængst holdt op med at tro på noget som helst, der kommer ud af munden på Kim il-Bjerregaard.
Klubben har desværre ingen fremtid med Bjerregaard ved roret. det er min konklusion. Og jeg mener, det haster, hvis vi skal have en jordisk chance for at følge med PSE-toget og subtoppen i dansk fodbold.
Al respekt for alt det, Bjerregaard har skabt. Desværre har han brugt de sidste fem år på at rive hele lortet ned igen.
6. oktober, 2010 kl. 12:36
Thumbs up til Bjerregård for at bruge kæreste-metaforikken, sjov slutkommentar.
Doktor D: Det er gået rigtig skidt de seneste 5 år for Brøndby, men det hele er vel ikke revet ned endnu.
Jeg mener stadig at Brøndby kan rettes op endnu, og at Brøndby stadig har langt større sportsligt potentiale end langt de fleste klubber herhjemme når vi ser på et lidt længere perspektiv end de næste 3 år.
Jeg vil faktisk gå så langt som at sige at hvis skuden snarest rettes op (og det er selvfølgelig en antagelse man kan argumentere imod), er det kun FCK jeg ser som tydelig etter, vi er dog stærkt presset af OB.
Grunden til at jeg er så positiv omkring potentialet skal ses i opmærksomheden omkring BIF, sammen med et relativt stort og nyt stadion, stort opland osv. Det er i min optik muligt at få mere ud af klubben end det vi ser nu.
6. oktober, 2010 kl. 13:05
Håber virkelig det vil lykkes at få Jesper Nielsen ind i folden. Men så skal han nok have tålmodighed i et par år, og det er spørgsmålet om han har det.
Men hvorfor er vores enevældige konge lige pludselig kommet til den konklusion at det er en mulighed at åbne op for JN. Er vores økonomi simpelthen så ringe at han ikke har haft noget valg?
6. oktober, 2010 kl. 15:00
Doctor D
Kim – il Bjerregård … He he jeg er så meget med …
6. oktober, 2010 kl. 18:42
Ebbe Sand som sportschef
- tidl. topspiller i BIF og udlandet
- så vidt jeg husker, en forholdsvis god uddannelse
- ved hvad der skal til
- godt netværk
6. oktober, 2010 kl. 20:15
UANSET HVAD !!!
Hvor jeg dog håber på det her er rigtigt. kan sagtens forstå Doktor D. og må indrømme at jeg vil se det før jeg tror det.
Jeg er nu helt enig med Kewell i at pressen skal ikke tage alt for seriøst. Hvis der er noget spin i det her tror jeg det handler om hvem som kommer til hvem først. Det er lidt ligesom 2 kærester der er gået fra hinanden og der er ingen som vil starte kontakten igen for at miste ansigt. Tror på ingen måde at Per B. siger det med hans afløser hvis ikke han mener det. Jeg tror og håber på at han skal ha reddet sit eftermægle og det kan han KUN gøre sådan her. Helt ærligt allesammen. Hvad faen skulle vi ellers gøre ? Det er og blir den eneste mulighed for at spille os til tops igen og nu vi er ved det, så ligger der altså en CL plads lige om hjørnet hvis vi handler nu. Tak for det FCK. Hader at skulle sige det, men lige så meget vi har gjort for dansk fodbold i 90′erne har de gjort det i 0′erne. Hatten af for det. Håber at det her er vendepunktet for os.
Uanset om vi gør det her og det går galt så er jeg ligeglad. Så prøvede vi det da i det mindste.
Per Stef som SD ville være nice men det kan alle herinde glemme. Han tjener alt for meget og har det alt for godt hvor han er nu. Desværre. Tror heller ikke Kjeld gider en SD stilling. Han virker mere som en som vil være tæt på spillerne. Ebbe Sand ? Tja hvorfor ikke. Han har hjernen og hjertet det rette sted. Ville være et fed satsning og ville være lige i den blå/gule ånd.
Alle tæer og fingre er krydset !!!!!!
6. oktober, 2010 kl. 21:02
Sikken en flok vendekåber. Kejseren taler og hele banden retter ind og klapper i deres små fede og fedtede hænder. Beklager hvis jeg er lidt hånd men tag jer lige lidt sammen
)
Stoler på ingen måde på PB men vil meget meget gerne tage fejl. Det vil så være første gang i flere år.
Fint med Kasi i formandsstolen men jeg tror ikke på at det er en super god ide med hans penge også (vil selvfølgelig gerne have dem i klubben) og det tror jeg ærlig talt heller ikke er meningen. Kasi skal vel se på økonomien i klubben så vi kan komme efter FCK?
Hvorfor nævner visse brugerne her på sitet personer til stillingen som sportschef som allerede HAR takket nej tak. Det er jo lidt dumt ikke???
Sportschefen skal vel være en person som allerede HAR et stort netværk også uden for danmarks grænser ikke? Han/hun skal vel også meget gerne have en del erfaring ikke? Mon ikke Kim Brink er det bedste bud?. Han har i modsætning til alle andre bud herinde vist sit værd. Han kan finde gode billige spillere som kan sælges videre med fortjeneste. Tror desværre ikke at han vil, men man har dog lov til at håbe.
6. oktober, 2010 kl. 21:26
For mig at se, står det efter bestyrelsesmødet klart, at intet er klart! og sjældent har været det! Brøndby er stadig styret af en lille lukket klub, der efter min mening kommunikativt endnu engang glimter ved fraværet.
Udtalelser fra bestyrelsesmødet fortæller opløftende historier om fremtiden, og at debatten var livlig, og den såkaldt berømte PB “master plan”, der efter Palmås ord, blot skal finpudses.
Og hvad melder man så ud? At man er på jagt efter en sportsdirektør… Hallo.. Har man ikke været det i næsten 1 år nu? Hvad er der nyt i det?
Og dernæst går man på frierfødder for KasiJesper, fordi det netop er klart, at den nuværende ledelse ikke er i stand til at skære ind til benet, og bygge klubben op forfra. “Der er ingen lette løsninger” og “det kræver hårdt arbejde at komme med i toppen igen”, synes at være mantraet hos brøndby ledelsen. For mig at se er KasiJesper netop det modsatte! Den lette løsning! En stor sum penge, der kan købe endnu flere spillere, som ikke vil ofre sig for klubben.
Mit råd ville være: Send nu signalet! Vis at den blågule trøje forpligter og afsked spillere som gisla og alex. Sat på spidsen vil jeg hellere se vi stiller med et halvt ynglingehold, der har hjertet på rette sted. Hellere dø kæmpende end opgivende!
7. oktober, 2010 kl. 07:42
@ altforklubben:
Tak for dit råd.
Jeg er sikker på at de fleste herfra har deres råd også.
Men nu leder ingen af jer klubben.
Så teknisk set ved i jo ikke om grunden til at f.eks. alex og gisle ikke får sparket er at vi så IKKE kan hente spillere til vinter, grundet høj signoff beløb.
Faktisk ved du intet om hvad der foregår i ledelsen pt.
Måske melder man først ud når ting er endeligt på plads og ikke når der stadig arbejdes på sagen.
Jeg tror ærligt talt ikke på den om at de ‘købte’ spillere ikke vil ofre sig for klubben.
Jeg tror på at de vi har pt. ikke passer ind i trænerens hoved og at de derfor ikke kan udfolde sig. Men at tale om at f.eks. Alexander ikke GIDER at spille bedst muligt, er jo -i min optik- stupid.
Naturligvis er han den første til at ønske at han bliver verdens bedste fodboldspiller, min ven. Ta’ ikke fejl af det.
Jeg nægter at tage visse spillere som gisler for en manglende sportslig retning.
Jeg nægter at tro at disse mennesker ikke ønsker det bedste for den klub de spiller i.
…dø kæmpende end opgivende? Det siger jo sig selv at alle er for det kæmpende i den situation. Men virkeligheden er jo IKKE kun de to valgmuligheder.. Muligheden for at Leve (altså vinde) vejer tungere end at dø på en bestemt måde.
I den retorik og sat på spidsen vil jeg heller se vi stiller med et hold, der er vil overleve uanset hvordan, frem for at dø smukt.
7. oktober, 2010 kl. 07:48
@hmmm og Altforklubben:
Jeg ved jeg har afleveret min del af kritisk tale her på sitet, men jeg synes egentlig ikke jeres kritik af, at andre efter de sidste dages meldinger, er helt ok.
Jeg er da enig i det er tynde meldinger efter et bestyrelsesmøde. Jeg havde bestemt modtaget konkrete planer/visioner med kyshånd. MEN: Jeg ser det (meget begrænsede) positive i, at Ole P stadig er direktør (!!!!), at historien om AB’s frygtelige return enten er stoppet eller var en and, men det mest positive ser jeg i forhold til meldingerne omkring Kasi-J. Og det fordi det i virkeligheden, som Kewell og andre er inde på, signalerer PB’s retræte i horisonten OG fordi jeg mener, at den mand kan noget forretningsmæssigt, som bif i den grad bare ikke kan selv.
Vil han lægge penge udover – fint. Men blot hans drive og forretningsmæssige tæft er en kæmpe gevinst. Vi husker vel alle herinde den smædekampagne der kørte imod ham ved sponsoratets indgåelse, hvor lokumsbladene havde travlt med at dømme ham fallit? Jeg har i øvrigt aldrig set en undskyldning for de artikler, det ville nu klæde omtalte “aviser”…
Og de små signaler er faktisk nok til jeg synes det er mere positivt nu end for blot få dage siden. Men – vi har jo alle forskellige meninger, ellers gade vi jo heller ikke læse og skrive på sitet her
7. oktober, 2010 kl. 08:50
@ Hansen_64:
Der er nok en grund til, at man stort set aldrig ser Jesper Nielsen udtale sig til Ekstra Bladet, men til gengæld ofte til B.T. (og Børsen).
7. oktober, 2010 kl. 08:59
altforklubben
Bang, det var da lidt af et selvmål du fik lavet der. Jeg er helt enig med Kapper, tror også at alle de spiller vi har selv ønsker at blive/kunne være verdens bedste. Men jeg vil da også sige til dig, at det til tider klart ser ud som om nogen af de spiller vi har nu, ikke altid gider arbejde for sagen. Men hvis du tror at den trup vi har nu, er første gang klubben har spiller, der kun er kommet her for pengenes skyld tager du fejl. Samtidigt formoder du at de nye spiller der måtte komme ikke vil ofre sig, men hvorfor dog ikke ??
Lad mig spørge dig…
Du skal have 25 gutter på besøg til grillaften og bold i tv. Hvis du nu fik af mig, 2500,- til at købe ind for, hvad ville du så købe ?? Så prøv du at se på hvad du ville købe, hvis det var dig selv der smed de 2500,-. Jeg er ganske så sikker på at de vil både se mere på om du for noget for DINE penge, end blot købe for ANDRES penge.
——————–
At Kasi Jesper før blandede sig så meget og gav sin mening til kender er helt ok. Så siger mange, jamen det skal en sponser ikke. Det er jeg faktisk pænt enige i, men Kasi Jesper bruger sine egen penge til at sponser klubben, de andre sponser, gør det for “ vores “ penge. ( vores = dem der køber hos sponser ).
Det er også sagt at Kasi Jesper kun er ude efter profit. Jamen ligner Brøndby en forretning der kan laves mange penge på ?? Hvor mange andre klubber rundt om i verden er det sket for ?? Hvis Kasi Jesper kun er ude efter profit tror jeg nu nok der er andre steder det er bedre at investere i, end i fodbold/Brøndby.
Med lidt held snubler fck et par gange her i efteråret, i vinterpausen kommer Jesper ind i klubben og tager sit set up med. Til foråret stiller Brøndby så med 7 nye mand i truppen og til sommer står Brøndby med guldet….
7. oktober, 2010 kl. 09:07
Bjerregaard og KASI-Jesper skal mødes
http://spn.dk/fodbold/superliga/brondby/article2206859.ece
Mere spin ?
Men stadig meget spændende – det er bedre en de bedste sæbe-operaer for tiden !!
7. oktober, 2010 kl. 10:01
@ Dupont:
Dit eksempel med pengene giver ingen mening i mine øre. Jeg ville da købe det samme ind for de 2500 kr til en fest ligegyldigt hvis penge det er. Og hvis pointen er at Kasi skal bestemme over hvordan pengene skal bruges og hvilke spillere der skal ind og ud, så er jeg uenig. Han har ingen fodbold erfaring og derfor skal han jo lære en hel del før han han enerådigt kan skabe et succesfuldt hold.
Og det med sponsorpengene kan jeg ikke se din pointe. Det var Kasi-Gruop der var vores sponsor, det er et firma ligesom så meget andet. De ejer så aktier i pandora der sælger smykket – hvilket vil sige fodbold er et elendigt sted at sponsorer. Samtidig valgte han at firmanavnet ikke skulle stå på trøjen, hvilket igen viser, at han ikke gjorde det for firmaets pr, men sin egen pr. Men så opsiger han aftalen og med hvilken begrundelse? Det giver ikke nok pr til hans firma!!! Meget utroværdigt og dårliug forretningssans.
Men grundlæggende er princippet vel det samme som Codan.
Vil også lige minde om at han fornyeligt har fyret trænerne i Rhein Neckar Löwen efter fem kampe – hvor de havde tabt en af dem. Han er på alle måder utilregnelig.
7. oktober, 2010 kl. 10:23
Kasi Jesper skal ind i klubben! Har har så mange dollers og han har visioner! Få ham ind i bestyrelsen nu og på sigt som formand.
Med hensyn til sportsdirektør så synes jeg det skal være enten Per Steffensen, Karsten Åbrink eller Peter Schmeichel!
7. oktober, 2010 kl. 11:35
http://www.bold.dk/nyt/Bjerregaard-indkalder-Kasi-Jesper-til-moede
Det er i hvert fald positivt i min bog.
Jeg har lige besluttet, at jeg skal tild på Stadion igen – uanset drengene kegler lidt rundt på det grønne
7. oktober, 2010 kl. 11:52
bornby.
har du set Kasi Jesper gå med øreringe, halskæder eller andre dame smykker ??
hvis ikke, hvordan kan han så vide noget om smykke, godt nok til at tjene kassen ? for det er jo sådan du stiller det op, og påstår han ikke ved noget om fodbold. og hvor for du fra at Kasi vil/skal være enerådigt ??? det har manden aldrig udtalt. men skulle det forholde sig sådan, er der vel ikke den store forskel på Per B og Jesper. Jo Jesper har beviste han kan drive en forretning – Per har bevist især de sidste 5 – 7 år at han har mistet overblikket.
og så lige den med at Jesper lige har fyret en træner,,,, jamen hvor mange folk har Per B ikke ” fyret ” i ledelsen/bestyrelsen ???? Per har aldrig haft penge med hjemmefra – det har Jesper. og hvor mange penge tror du Per B har lavet på Brøndby i alle de år – og ikke kun i løn. han går bare stille med det, i modsætning til don øf eller Jesper.
7. oktober, 2010 kl. 12:15
grunde til at Jesper Nielsen skal ind i klubben:
1, Gøre Brøndby til et vinderbrand igen, og derved tiltrække de rigtige sponsorer
2, Ændre på strukturen i aktieklasserne læs: fonden, (ikke en fjernelse af A-aktierne men de skal have mindre indflydelse end de har på nuværende)
3, Jeg vil nævne sponsorerne igen… Lad ham endelig fylde langsiderne med sponsorer og kladpølser. Det skaber liv og et så godt som fyldt stadion
4, Tror han forstår (positiv)fankulturen, og vil give midler til eksempelvis tifo-arbejdet
5, Kan skabe et professionelt fundament, hvor man ikke er bange for at tænke og udføre nye ting.
PS. jeg er ligeglad med hans penge, men vild med hans engagement og entrepreneur-ånd.
tilføj flere…
7. oktober, 2010 kl. 12:50
@ Dupont. Jeg tror nu heller ikke Kasi-jesper har udviklet så mange smykker, men han har set en forretning og investeret i den og fået den til at blive en succes. Det er flot, men skulle man nævne en smykkeekspert vil han nok ikke falde først for.
Han har selv udtalt at håndbold det ved han noget om imodsætning til fodbold og derfor gik han ind i AGK.
Du har sagt at Jesper har vist han kan drive en forretning – det har Per vel egentlig også gjort i mange år hvis man skal være retfærdig.
At fyre en træner efter fem kampe er dog noget andet end det Per har gjort, selvom jeg også synes det var en fejl at fyre Herman.
Min pointe: Jeg ser gerne forandring i BIF, men Kasi-Jesper er en tikkende bombe, som har vist sig utilregenlig og illoyal flere gange. At overrække ham nøglerne til klubben er i mine øjne en kæmpe risiko.
7. oktober, 2010 kl. 19:49
@kapper
Jeg forstår hvor du vil hen kapper. Meningen med mit indlæg blot kort at skitsere det markante i at Brøndby nu er på frierfødder for KasiJesper. Mit spørgsmål var så bare hvorfor det lige er nu, man vælger at indlede denne charme offensiv… og ja, så tillader jeg mig at fremhæve den påstand at det virker som en let løsning. Og det kan jo komme endnu! Men hvor ville det være fedt med en gennemgående plan. Men som vi er enige om… vi ved jo reelt set intet om hvad der foregår. Måske er dét netop også en irritationsfaktor.
8. oktober, 2010 kl. 14:37
@Bornby,
mener du som i dengang i start 90′erne hvor PB prøvede at lege bank og klubben kun undgik konkurs pga gældssanering, eller omkring 00′erne da vores fine stadionbyggeri var ved at dræbe klubbens likviditet, eller her i øjeblikket hvor klubben taber mange penge…
PB er ikke en dygtig forretningsmand. Han er/var en dygtig fodboldkøbmand, man manden har altså aldrig kunnet tjene penge på at drive forretning. Køb/salg har han gjort rigtig flot, det skal han dog have
9. oktober, 2010 kl. 08:00
dwjligt at der er en ny pengestærk mand der vil hjælpe brøndby. Denne gang med 200 millioner. Kasi Jesper bliver udfordret nu.
9. oktober, 2010 kl. 12:11
Spin fra klubbens side.
Manden havde puttet penge i klubben længe før, hvis det var det han ville.
9. oktober, 2010 kl. 12:20
Han fik først pengene i 2008, så det har han vel haft lidt svært ved.
10. oktober, 2010 kl. 11:13
Jeg er godt nok træt af den amatøragtige og utydelige kommunikation som ledelsen praktiserer. For ca en uge siden fortalte Ole P at første prioteringen var en sportschef, og i dag kan man så se Per Bj. citeret for at sige at det er stillet i bero???!!.
Den mand har godt nok været meget i avisen den seneste uge, men diverse forklaringer, og vasken hænder i forhold til tidligere tiders bommerter. Den sidste nye- Ja jeg lavede en fejl ved at ansætte Anders. Jeg kunne ikke forestille mig at det ville der blive set skævt til!!!!
Så dum tror jeg bestemt ikke doktoren er, men faktum er, at han har travlt med at “spinne” sig ud af den løkke der liggere tungere og tungere om hans hals.
Fortsæt med at synge imod ham på stadion, så kan det være han er ved at være mør(ønsketænkning, men hvad det er snart jul).
Håber der er hold i at små aktionærerne kan mønstre nok stemmer til et mistillisvotum, sådan som det har været fremme.
Smut nu, dine forsøg på at fremstå som uskyldig, er efterhånden en kæmpe farce og grinagtig at overvære.
10. oktober, 2010 kl. 13:17
fuck vi er til mega grin især over for Per B.
godt I alle pro Per B. støtter op om ham for den klovn for virkelig brug for det også på stadion. Dammm manden gør grin med fans og iæsr alle dem der weekend efter weekend ligger penge i kassen.
11. oktober, 2010 kl. 13:00
Sådan – se bold.dk – så slipper vi af med KN’s lønomkostning
11. oktober, 2010 kl. 13:27
Efter moden overvejelse er jeg sikker på at Jesper ikke er den rette mand til klubben.
Er jeg den eneste som har læst at Ole Staxen IKKE vil skyde flere penge ind i klubben? Ser med mere og mere nervøsitet frem til foråret. Hvad sker der med den sponsor og hvad med sportschefen? Hvorfor pokker hører vi ikke mere om det i stedet for alle de artikler om PB.
Er der nogen som kender Mame N’Diaye???
11. oktober, 2010 kl. 14:31
Hmmmmm: Nej kender ham ikke. Jeg får også mylder i maven indtil primært hovedsponsoren er på plads; jeg håber meget på det sker MEGET snart, det vil give ro over en bred kam….
11. oktober, 2010 kl. 16:02
@HMMM: Sportschefen er vist endnu engang blevet lagt på hylden, pga de forestående ændringer i BIFs struktur. Det er ikke mere end ca en uge siden hvor Palmå sagde at en sportschef nu havde højeste priotet, og så fortsætter cirkusset, og virker som om PB og OP ikke er enige om hvem der skal melde hvad ud.
Mht til artikler om PB, så handler de kun om en ting, nemlig om spin der skal få ham til at se ud som et offer.
Og så mener han gudhjælpe mig at han ikke forudså at ansættelsen af Anders ville kunne give bagslag, men han gjorde der fordi at han (Per) er brøndbymand. Forkert, du er diktator og derfor var du ligeglad med andres meninger om din inkompetente søn.
Det kører sgu godti cirkus Brøndby.
Cirkus Arena og Benneweis river sig i håret, og aner ikke hvordan de skal overgå vores cirkus.
11. oktober, 2010 kl. 19:43
OP er en skødehund. Det er totalt latterligt at tale om en magtkamp mellem ham og PB.
PB så i øvrigt syg ud ved sidste hjemmekamp. Gem nu de prostester til vi når lidt længere i implementering af startegien. Beskeden er modtaget, senest med meldingen om at AB ikke skal være sportsdirektør i klubben.
Om Kasi skal ind i BIF afhænger i høj grad af om vi skal give slip på idealet om at være en foreningsbaseret klub og om vi tror på det kan bære i fremtiden.
11. oktober, 2010 kl. 20:51
Man skal ikke lægge noget som helst i at Ole Staxen siger han ikke vil lægge penge i klubben. BIF er børsnoteret, og han kan som medlem af bestyrelsen ikke gøre andet end at afvise det 100%, før der kommer en fondsbørsmeddelelse.
Hvor der er røg er der brand. Lækkert hvis sådan en mand stadig vil lægge penge.
11. oktober, 2010 kl. 21:48
Så røg den aftale vist. har lige læst at Kasi trækker stikket. Hvis det er sandt og der ikke bliver nogen aftale, har PB endnu engang skudt sig selv i foden og den lille respekt jeg havde for manden er defenitivt væk. HVORDAN faen kan man gå ud og melde at man ser han som afløser og 3 dage senere er forhandlingerne lukket. DAMN for en amatør. Så længe han er i klubben viser jeg ingen interesse for BIF længere. SORRY men jeg lovede mig selv at hvis krise nr. jeg ved ikke hvad indtraf, så orkede jeg ikke mere. Den dag PB ikke er der længere måske. Men der spiller vi jo nok i 2 div.
12. oktober, 2010 kl. 09:38
Du fik lige lagt ro på i landsholdspausen. Flot at I fik os alle til at hoppe på limpinden efter Faxe havde givet deres mening til kende. Per B har ganske ikke skam i livet eller fødderne på jorden. Ville ikke undre mig hvis det også var Per B selv der satte al den spin i gang omkring deres “ strategi møde ”. så kunne han derefter sende Ole P ud med en melding om ” nu kommer der tryk på og især med en ny sportschef ”. det giver så Per B mulighed for at stikke Ole P i ryggen… først ved at give os fans lidt ” guf ” ved at udtale at det jo var en fejl at ansætte Anders osv. Så kan man jo lige smutte en besked om at vi er nød til at sætte sportschef pladsen lidt i bero. Mest fordi han lige skulle tale med Jesper igen. Så gik der næsten 14 dage med ro og fred og til sidst fik Per B det som han ville. Vi er tilbage hvor vi begyndte for 14 dage siden. Sebastian har faktisk skrevet en sang om dette…. Den lille malkeko !!!
Hvordan kan nogen blive ved med at forsvare Per B og alle hans gerninger ??
Med mindre Per B meget snart kommer med noget virkelig stort og nyt er jeg svært bange for at Brøndby ikke længere tilhøre den bedre halvdel af superligaen og vi er ikke langt fra at lide samme skæbne som Aab og AGF. Jeg har selvfølge inline ind side viden men har bare svært ved at se hvem der skulle ønske at kaste et sponsorat efter os/Per B. men igen kan jo være per B motto holder vand… “ den sidste idiot er ikke født endnu “.
12. oktober, 2010 kl. 11:36
Der er ingen tvivl om, at der fra alle nyhedsmediers side er kørt en hetz mod BIF – hvorfor æder fans dette rådt ?
Det der skete i foråret var, at vi fans støttede op om holdet, hvorfor det kørte derudaf – kom nu ind på stadion og støt op om holdet – så kan I bagefter gå ud foran stadion og gøre Jeres mening til kende overfor ledelsen !
I de kampe hvor BIF har smidt point – er det marginaler – som har været årsagen. Se nu lidt nuanceret på situationen – hvem ved hvad der foregår helt konkret ?
KASI-Jesper har da også nogle underlige udmeldinger, først er han BIF hjerte så stort så stort – så vil kan konkurrere med BIF – så bliver døren åbnet for ham (i medierne) – men Pandora siger NEJ – så giver han BIF den kolde skulder ???
Det der mangler fra BIF er vel ganske enkelt kommunikation – dementering af “rygter” og opbakning til holdet – samt ikke mindst den berygtede strategi !!
Der mangler en sportsdirektør med format – og opbakning fra os fans til spillerne – hvor kan vi gøre én indsats, der HJÆLPER klubben / foreningen ?!
12. oktober, 2010 kl. 17:30
@bif_kids: Overvej venligst dette, hvad får fansene ud af at støtte op omkring holdet, når det vel på 5. år IKKE fungerer i klubben? Jeg har den overbevisning at hvis man prøver en strategi og den ikke hjælper, så skal man prøve en anden løsning. Jeg har ikke set nogen positiv udvikling i BIF de sidste 5 år.
Hvilke inside information har du, siden du for alt i verden IKKE tror på noget af det pressen frembringer?
Mht Kasi, kan det så skyldes at han har smidt +100 mio i klubben af kærlighed, og indset at klubben bliver ledet af amatører, hvorfor hans ønske om at hjælpe BIF strander, da han ved en eventuel kapitalindskydelse, IKKE kan få en nævneværdig indflydelse på tingene, da det alligevel er Bjerregaard der træffer alle beslutninger i sidste ende.
Per og co har i 5 år nu forsøgt at vende skuden, og faktum er at de ikke magter det.
Stor respekt herfra til de mennesker der nu holder sig væk indtil der kommer nogle klare udmeldninger fra ledelsen.
12. oktober, 2010 kl. 17:41
bif_kids..
Hold nu op med det fis med bare vi møder op på stadion så vinder holdet, for var det så enkelt kunne klubben bare give 28.000 fribilletter her uge – det er billigere end alle de dyre spiller. vi ville blive nr. 2 hvert år efter fck – nej vel sådan hænger verden bare ikke sammen.
13. oktober, 2010 kl. 11:53
Dupont-DK
Nej, det hjælper selvfølgelig holdet meget bedre, at vi alle står og sviner dem til
Bast
Nej, det er selvfølgelig meget bedre, at vi bliver en FCK look-alike.
Ingen inside-information, men ren og skær analyse af nyhederne. Hvis man ser dem over en længere periode, så er der modsættende oplysninger hele tiden. Se bare Køhlert, mon ikke det ender med en stilling i amatørklubben, hvor han stadig kan bidrage hmmm. Nok er jeg naiv på mange områder, men læs nu også imellem linierne fra vores sensationspresse.
Tja, det er ok at have sine meninger, min er så bare, at foreningen BIF aldrig skal være en forretning. Der foregår et super godt arbejde med ungdommen.
Men ja, som Vilfort udtaler meget fornuftigt. Ungdommen gør det ikke alene. HER har BIF fejlet i lang tid. Så ja, jeg ser frem til en stærk Sportsdirektør.
Men altid vil jeg støtte op om holdet – spillerne på banen !!
13. oktober, 2010 kl. 16:59
bif_kids…
prøver lige igen. jeg sagde intet om vi skulle blive fck. jeg sagde intet om vi skulle fylde stadion med brokkende fans… forsøgt blot at forklare dig at intet er så enkelt at ” bare vi alle kommer hver søndag så vinder vi jo nok.” du stiller det op som soirt og hvidt og sådan er verden ikke sat sammen.
14. oktober, 2010 kl. 03:54
bif_kids: Prøver også lige igen. Hvilke tungtvejende virkemidler har BIFs fans for at blive hørt i forhold til ledelsen? Hvis vi ikke er tilfredse med tingenes tilstand eller den måde klubben bliver drevet, så er der vel kun en reel måde at lade dem det forstå på- nemlig at blive væk.
Du skriver at det ender med en stilling i amatørklubben, og det kan da også være rigtig godt for Tom (måske), men samtidig er det så vidt jeg kan forstå, er det dine egne postulater, da du det som det fremgår af dit indlæg, ikke har noget insideinformation. Dvs at det er din tolkning af situationen, og analyse af sentationspressen, men så vidt jeg kan se at du intet belæg for dine påstande eller hvad???
Jeg kan sagtens læse imellem linjerne på det pressen skriver, og tolke på de kilder jeg har i miljøet omkring BIF, hvilket får mig til at konkludere anderledes- nemlig at BIF er en syg patient, uden reel styring, uden sportslig ledelse, uden sportschef og uden en klar sportslig strategi.
Hvordan ser du de forskellige udmeldinger fra ledelsen i pressen? Forrige mandag efter det meget omtalte bestyrelsesmøde udtalte Ole Palmå, at det primære mål var, hurtigst muligt at finde en kompetent sportschef. Ca en uge efter udtalte Per Bj, at dette nu var sat i bero, og det kan være op til et år inden den del er på plads.
Disse modstridende udmeldninger fra BIFs ledelse, er med til at udstille en klub der er i frit fald, (senest illustreret ved at 2 vigtige medarbejdere i klubben har sagt op), uden klar vision og styring, men du tolker det måske anderledes?
Du skriver at BIF i dine øjne aldrig skal være en forretning, men hvad tror du så klubben er nu? Klubben er børsnoteret, og som vi har set tidligere, så har de folk der sidder i bestyrelsen(heriblandt Per) ved tidligere lejligheder udnyttet og tildelt aktieoptioner til dem selv. Tror du virkelig at de gør det for deres blå øjnes skyld?
I samme sætning skriver du, at der gøres et supergodt arbejde med ungdommen. Der er vi enige, men det har da ikke noget at gøre med om BIF er en forretning eller ej.
TIl sidst vil jeg nævne at det er fint at du vælger at støtte op om spillerne, da du mener det er det bedste for holdet. Jeg har så en anden overbevisning, nemlig at de bedst er tjent med at der kommer orden og ro på de indre linjer, så de kan koncentrere sig om at spille fodbold. Det kommer der bare ikke så længe at ledelsen ikke viser handlekraft, og en klar profil og vision udadtil.
14. oktober, 2010 kl. 11:05
@ bast og Dupont-dk
Jeg er ikke uenig i de ting i fremfører. Det er fint, at vi har forskellige holdninger til hvordan vi vil BIF det bedste.
Ledelsen er vi enige om, der mangler i den grad en størk sportschef og en styrket information til omverdenen.
Men stadig mener jeg der skal støttes op om spillerne – ledelsen er noget andet, der står jeg gerne efter kampen og gør min mening gældende FORAN stadion.
Og korrekt – ro og orden på de indre linjer kræves – det mener jeg dog ikke kommer ved at vi står inde på stadion og råber efter disse.
Tror egentlig ikke bif-fans er uenige omkring sagernes tilstand, som ikke er så sort hvid som det ofte kommer til udtryk (også i medierne) – vi er bare en smule uenige om hvordan det skal komme til udtryk på stadion – og lidt hvad der er til spillets bedste !
23. oktober, 2010 kl. 16:23
@ bast
Hmm jeg var jo ikke langt fra ;0)
http://www.bold.dk/nyt/Koehlert-udglatter-Broendby-kontrovers