Første arbejdsdag i det nye år
6. januar, klokken 12:28 af Bruun
Et nyt år, en ny halvsæson. Klokken lidt over ti startede første træning i det nye år, og 90minutter.dk var med på sidelinjen.
DMI viste, at temperaturen var på frysepunktet, men det virkede som om, at den var meget lavere da Brøndbys spillere og trænere ankom til kunststofbanen lidt over ti. Pressefotografernes fingre var ved at fryse af, og journalisterne beklagede sig over kolde fødder. Der var dog ikke noget brokkeri fra Max von Schlebrügges side. Svenskeren mødte som den eneste op i shorts, da selv Kent Nielsen havde måttet kapitulere for kulden.
Jacob Berthelsen var tilbage efter at have været udlejet, og den unge forsvarer så ud til at have det rigtig godt med atter at træne med sine holdkammerater. Stephan Andersen, Ousman Jallow og Nicolaj Agger var ikke med til dagens træning, og til at afløse Stephan Andersen havde trænerteamet kaldt Michael Falkesgaard op fra U19-holdet. Den unge keeper var med på træningslejren i Malaga sidste år, og det ligner, at han også skal med i år.
Træningen forløb stille og roligt, og det var tydeligt at spillerne nød hinandens selskab. Thomas Rasmussen var dog ikke meget for selskab, da ham og hans udvalgte hold skulle ud på en løbetur mens de to andre hold spillede mod hinanden. Den aldrende back løb hurtigt fra de andre, og holdte en afstand på 50 meter resten af tiden. Generelt virkede Rasmussen særdeles tændt, og det virkede som den tidligere landsholdspiller havde noget at bevise.
Brøndby IF’s opstartsprogram:
15/01: Træningskamp ude mod FC Vestsjælland
20/01: Træningskamp hjemme mod Næstved
21/01: Afrejse til træningslejr i Sydafrika
02/02: Hjemkomst fra Sydafrika
06/02: Træningskamp hjemme mod Trelleborg
17/02: Træningskamp hjemme mod Flora Talinn
19/02: Afrejse til træningslejr i Malaga
26/02: Hjemkomst fra Malaga
28/02: Træningskamp hjemme mod Malmö FF
06/03: Hjemmekamp mod SønderjyskE i SAS Ligaen




39 kommentarer til “Første arbejdsdag i det nye år”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
6. januar, 2010 kl. 14:22
Spændende om Wass og Bertelsen m.fl udlejes endnu en gang.
Hvor var Jallow?
6. januar, 2010 kl. 14:34
Hvornår er første sasliga kamp?
Der står 6/3 her, men den hemmelige skriver 7/3?
6. januar, 2010 kl. 15:01
@ FrankH
Jallow skulle være afsted med landsholdet.
@ BDJ
Der stod den 06/03 på det dokument, som pressen fik udleveret i dag. Om det bliver en lørdags- eller søndagskamp må tiden vide.
6. januar, 2010 kl. 15:06
Jallow spillede i søndags mod Angola med Gambia, og skal vist spille igen lørdag mod Tunesien.
6. januar, 2010 kl. 15:24
Tak for svaret
I denne artikel står begge datoer – forvirringen er total
http://brondby.com/article.asp?aid=60886&id=145
6. januar, 2010 kl. 21:28
Så er vi endelig i gang igen…Tak til 90min for at de trodsede vejret og gav os denne update på det hele..
Jeg synes det er vildt at vi skal spille hele 9 træningskampe på ca 2 mdr., men så får Kent da mulighed for at få spillet sin taktik ind og eventuelle også nye spillere..
Jeg synes, at det er en skandale at vi sælger Jallow. Det kan sgu ikke passe at både Chelsea og Arsenal scouts har taget fejl af ham. Hvorfor lejer vi ham ikke ud til sommer, for hvis Duncan fortsætter i samme målstime og ryger til VM, så tror jeg at han ryger og så kunne vi sagtens bruge Bernburg og Jallow i front. Hvorfor satse på gamle Magic når vi har Jallow…skandale
Vi er sluppet af med Elanga, ik?..mener han havde kontraktudløb til nytår.
Har lige siddet og set vores direktør i et klip fra i dag inde på Onside og jeg må sige, at Frank Buch Andersen mere og mere virker som min mand og ikke mindst Brøndby´s. Han er meget velformuleret og virker meget faglig dygtig. Han bliver god for os og god for vores fremtid!
Glæder mig til foråret!!
7. januar, 2010 kl. 10:00
@ Forza BIF
Nu er udlejning af Jallow måske ikke den dårligste idé, men omvendt har han, grundet sit navn, en lidt højere pris, end hvad jeg mener hans evner berettiger til. Derfor vil jeg heller ikke betænke Brøndby i, hvis de vælger at sælge ham for at få 5 mio. i kassen (pris kilde: onside.dk)
Jallow er på mange måder en god spiller, men jeg synes hans teknik halter for meget efter, og bortset fra et godt halvår i starten, brænder han også alt for mange chancer.
Skarpheden foran målet kan måske komme med kampe og alder, men jeg ved ikke helt hvor meget han kan hente teknisk.
Med hensyn til Arsenals interesse, så kommer den jo af, at scouts der er tilknyttet Arsenal kiggede på ham på et tidspunkt. Det er ikke umuligt, at han havde en god målstime, som har vakt interesse, dog uden at der efterfølgende har været mere i det.
Vi skal også huske på, at den Saudi Arabiske liga, er noget svagere end vores egen.
7. januar, 2010 kl. 10:55
Ousman Jallow var med fra start for Gambia mod Angola, kampen ligger på Youtube i 12 bider til dem der skulle have lyst til at se den.
Jeg synes det er sejt gået af Max at være den eneste der mødte op i shorts.
Jeg mener man skulle prøve Daniel Wass et andet sted end på da jeg tror han også godt kunne begå sig på hjøre kant hvis han ikke kan få noget spilletid på backen.
Så mangler vi bare lige den defensive midtbane spilller som vi mangler, byd nu på Rasmus Lindgren han kunne virkelig godt være den mand vi skulle bruge.
7. januar, 2010 kl. 22:17
Kewell@
Kan sagtens følge dine tanker og for så vidt er jeg enig. Men det virker bare forkert i mine øjne, at satse på en Peter Madsen som er gammel og mere eller mindre færdig når man har en 19-årige (måske 20 årige) ung angriber i truppen. Jeg vil ikke sælge Jallow og synes det er forkert.
Men ja vi er helt enige om, at han brænder alt alt for meget, men det samme gjorde Duncan også i en periode og Jallow er stadig kun en knægt og skal stadig udvikle sig fysisk, teknisk og afslutningsmæssigt, men jeg synes ikke Peter Madsen bidrager meget mere med nogle af de ting..
Eftersigende (igen Onside.dk som kilde), så ville både Arsenal og Chelsea gerne have hentet Jallow til klubben, men den strenge engelske lovgivning gjorde det umuligt, og hvis det er tilfældet så tror jeg sgu ikke mr. Wenger henter spillere bare fordi de rammer en målstime eller var Duncan jo solgt allerede i dette vindue
Ja den arabiske liga er svagere end den danske, der er vi enige, men Djiby Fall og Jallow var i samme klub og der var ikke plads til begge i startopstillingen på grund af regel om antal udlændinge, og det var Jallow som spillede oftest af de to. Fall er til dato stadig en meget frygtet angriber i ligaen, så det syns jeg taler for Jallow..
Jeg synes bare, at det er så forkert at sælge Jallow for han er stadig ung og han har sgu ikke fået en ærlig chance under Kent Nielsen. Duncan har til gengæld fået væsentlig flere chancer og hvorfor skal en ung mand som jeg syns er en god spiller når vi spiller ham rigtig. Jallow skal løbe med forsvaret ligesom Duncan skal have bolden på kroppen.
Lej ham ud, men lad da vær og sælge ham. Jeg tror på, at han bliver en gevinst og der ligger en millionhyre til os engang i fremtiden som er mere end de 5 mio vi får nu. Men jeg kan tage fejl selvfølgelig kan jeg det. Jeg er bare villig til at prøve det og skal med glæde æde mine ord igen.
7. januar, 2010 kl. 22:47
Forza BIF og Kewell@
Hælder mest til Kewells mening om Jallow. Synes ikke rigtig vi kan bruge tidligere meritter og interesser til noget som helst. Vi har set ham spille en masse, og han gjorde det jo fint og fik scoret nogle mål. Men teknisk er han helt væk, hvilket gør at han overhovedet ikke kan deltage i det opbyggende spil. I en “topklub” er det uacceptabelt at en spiller har så mange boldtab og fejlafleveringer, selv i hans alder.
Derfor synes jeg også han bør sælges, hvis vi kan få 5 mio og en erstatning. For kigger man på truppen har vi kun Bernburg, Duncan, Madsen og Jallow, af angribere der har bevist bare lidt (Agger og andre talenter har jo endnu ikke spillet og vist særligt højt niveau). Derfor er vi desværre nødt til at beholde Jallow lidt endnu, medmindre vi kan få noget andet.
8. januar, 2010 kl. 11:06
Jeg er enig med forza bif: syntes bestemt heller ikke vi skal sælge ham, jeg tror godt på han kan udvikle sig teknisk og vi har jo set at han kan ramme målet. det gjorde han altså under tom k og der er andre som heller ikke har spillet op til det niveau de gjorde under tom, og som Excile også siger har vi altså kun 4 angribere og jeg vil hellere satse på jallow ftrem for madsen da der er fremtid i jallow. Nu hvor både dave og patrik mortensen er væk, så syntes jeg man skla beholde jallow lidt endnu, med mindre de køber en ung angriber som kan konkurre endnu mere om en start plads end jallow kan.
8. januar, 2010 kl. 12:58
Hvis man kigger på hans kontrakt vil det klart være at foretrække at sælge ham nu. Jallow har 1 1/2 år tilbage af kontrakten med Brøndby, så hvis vi skal have lidt penge for ham skal det være snart. Et 1/2 års lejeperiode, så har han pludselig kun et år tilbage af kontrakten, og så tror jeg ikke mange klubber vil kaste penge efter ham, specielt ikke det meget døde transfermarked taget i betragtning.
Når det er sagt syntes jeg faktisk Jallow har nogle kvaliteter vi kan bruge. I fodbold siger man ofte at angriberen er den første forsvarer, hvilket i Jallows tilfælde er korrekt. Han er rigtig dygtig til at presse og stresse modstanderens forsvar og dermed opspil, hvilket ikke skal undervurderes. Og så kan han jo altså også score mål. Det viste han hvert fald hans første sæson.
Hvis han skal lejes ud, mener jeg at kontrakten skal forlænges først, ellers giver det mest mening at sælge nu.
9. januar, 2010 kl. 14:12
God debat om Jallow. Jeg kan også godt lide hans energi, men er enig i at han mangler noget teknisk. Jeg mener helt klart at vi skal slå til hvis vi kan få 5 mio for ham i dag. Det er en rigtig god pris i disse tider, og han er ikke fremtidens mand. Ville vi købe ham for 5 mio? Det tror jeg ikke. Jeg tror heller ikke man skal lægge alt for meget i at et par store klubber har vist interesse, de har en meget stor spildprocent. Vi har jo set hvad han står for, og jeg synes vi skal sætte overliggeren lidt højere. Og det betyder ikke at Madsen skal starte inde, men hvis-hvis vi sælger Duncan til sommer, så skal der vel også komme noget den anden vej. Agger tror jeg heller ikke rigtig på, han skal videre (FCN?). Vi har brug for at slanke den trup efter min mening.
10. januar, 2010 kl. 09:46
Efter min mening er det en klam debat. Jallow er som et par andre spillere blevet “ødelagt” af Kent/skader har nok også spillet ind. Han har bevist sit værd som målscorer og endnu vigtigere, at når han har startet inde (har dog ingen statistik der beviser dette) så har vi vundet kampe. Som en anden nævner og som jeg har påpeget adskillige gange, så giver Jallow med sit arbejdsraseri en ro og selvtillid til holdet og plads til at andre spillere virker bedre.
At skyde ham af til 5 mio. er for lidt, da han indeholder potentiale til at indbringe det 10 dobbelte.
Jeg ville dog ikke blive overrasket hvis det sker, med vores inkompetente organisation, der har ført vores hold fra krise til krise. Den krise vi alle troede vi var ude af, er jo stille or roligt (men drønsikkert) kommet tilbage.
10. januar, 2010 kl. 09:58
Et salg at Jallow, er efter min mening ikke det beste. Tværtimod burte brøndby vise ham mere tidlig, han bliver aldrig beder fra bænken.
Jeg er enig i at Jallow mangler lidt teknik og meget fysik, men der er tid til at bygge ham op.
En udlejning, i et 1/2 år. samtide med en kontrakt forlængelse på 1 år vil være en fornuftig løsning. Der er meget mere i ham.
Et salg på 5 mio giver et minus på ca. 4 mio, er vi ikke lidt trædt af dårlige handler.
10. januar, 2010 kl. 15:39
@Mr. L
Jeg kan ikke se det “klamme” i debaten om Jallow. Han er en spiller der har haft svært ved at komme på holdet under Kent, og jeg synes debaten herinde er yderst sober.
I øvrigt er jeg helt uenig med dig i, når du påstår, at vi har en inkompetent organisation.
Det er ikke ledelsens skyld, at vi ligger nr. 5. Det er Kent Nielsens skyld. Vi har fået Frank Buch som Adm. Direktør hvilket jeg synes er en kæmpe forstærkning, Han virker yderst kompetent, og så får vi en ny sportschef, som Frank Buch skal udpege. Så basen mener jeg ser ganske god ud.
Den eneste som i mine øjne ikke er dygtig nok, er Kent Nielsen. Nu ser det dog ud til, at han får sæsonen ud, til at bevise sit værd, og så får vi forhåbentligt også en stærk person her.
Jeg synes bestemt ikke at Jallow er dårlig. Men han er efter min mening ikke i nærheden af Bernburg og Duncan. Jalow har alderen med sig, men udmiddelbart synes jeg Peter Madsen er mindst ligeså god.
Skal jeg være helt ærlig, mener jeg kun vi har to angribere, af høj klasse i Benburg og Duncan. De øvrige Peter Madsen, Jallow og Agger er alle udemærkede men ikke gode nok endnu til en start 11′er.
De 50 mio. du nævner kan kun være for at illustrere en pointe, for det vil han selvfølgelig aldrig kunne indbringe. Men mindre kan selvfølgelig også gøre det.
En udlejning vil dog ikke være en dårlig idé, så han kan få noget fast spilletid. Så kan vi også få en afklaring på, om han kan blive den stjerne, vi håbede på, da vi hentede ham. For selvom han har haft et godt halvår under Køhlert, har han endnu ikke vist sig, som det mega talent, som han er blevet skreget op til at være.
10. januar, 2010 kl. 16:20
Min mening om at debatten er klam, er selvfølgelig yderst subjektiv. Jeg holder af BIF, og mener at en Jallow i topform er til det bedste for holdet. At andre ikke ser det store i ham, er jo deres gode ret, til at have deres mening.
De 50 mio. er nok svært i øjeblikket, men ikke umuligt i gode tider. Det kræver en lang og god periode, med masser af mål og godt spil af Jallow (og af holdet). Men at du siger “aldrig” er ikke noget jeg bryder mig om.
Hvem er bedst..?
… af vores angribere, efter min mening, behøver man ikke at være bedst. Det handler om at stille det hold, der kan vinde kampe. Hedder angrebskombinationen Jallow-Hassan eller Bernburg-Duncan!!!!!!!!!!! Who gives a fuck (bortset fra personerne selv). Det handler om at vinde.
Den periode under Tom K. med Jallow og Duncan gav mange sejre, som vi ikke har været i nærheden af siden.
Tilsidst, vi skal have en sober debat, det er klart. I mine øjne er den bare “klam”, udfra det synspunkt at jeg godt kan lide Jallow med det han bidrager med.
11. januar, 2010 kl. 13:41
Kewell vs. Mr. L,
er mest enig med Mr. L her. Synes også at Jallow har bevist i kamp at han kan være en meget værdifuld spiller, og bryder mig heller ikke om at han nedvurderes.
Desuden er jeg også enig med Mr. L i at der har været problemer i den sportslige ledelse. Det kan man fx. se på indkøbspolitikken hvor Brøndby ligger langt langt efter konkurrenter som fx OB, AAB og FCK, som har været meget dygtigere til at sammensætte en god trup. Jeg tror ikke at Kent Nielsen bærer det meste af ansvaret herfor. Og nej jeg mener ikke at truppen er dårlig, jeg mener bare ikke at den er godt afstemt og heller ikke at den er pengene værd som den ser ud nu. Og slet ikke i forhold til konkurrenterne.
11. januar, 2010 kl. 14:51
Under Tom K, var Jallow altid topmotiveret og havde samtidig en helt uniq selvtillid, det var ikke altid han var træfsikker, men drengen er altså kun 19år.
Selvtilliden er stille og roligt forsvundet, man kan se de par ganga Jallow har haft chancen, er det ikke med den samme motivation.
Hvis Jallow fik fast spilletid over nogen tid, vil jeg tro at han vl lave mål på samlebånd
11. januar, 2010 kl. 15:38
Hvorfor er det lige at folk herinde råber på Rasmus Lindgren? Er der nogen der har set ham spille (live eller i tv) eller er det fordi i har kigget på hans stats i Football Manager? Kender absoult intet til manden hvilket måske gør mig uvidende, men jeg tvivler nu på at der var særlig mange der kendte ham før han blev nævnt i forbindelse med Brøndby.
@ Forza BIF
Arsenal, Chelsea og alle de andre henter rigtig mange unge spillere til klubben men det er altså langt fra alle der bliver til noget. Må jeg minde om, at en vis Sebastian Svärd også engang spillede på Arsenals akdemi?
11. januar, 2010 kl. 20:29
@ BBB
Jeg synes faktisk ikke vores trup er dårligt sammensat. Men det handler jo om hvordan man vil spille fodbold.
Vi har midtbanespillere som Krohn-Dehli, Farnerud og Mike Jensen, som efter danske forhold er ekstremt dygtige teknisk, og bør kunne laves til en fremragende enhed, under den rigtige ledelse. Og med Duncan og Bernburg, som nogle af sas-ligaens dygtigste angribere, er der ingen undskyldning for ikke at kunne få holdet til at fungere.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt du rent faktisk er enig med Mr. L, når han siger at vores nuværende ledelse er inkompetent, hvor du siger at der tidligere har været problemer med vores indkøbspolitik. Du snakker altså i datid, hvor han er i nutid.
Jeg synes personligt, at vores bagland virker lovende, med Frank Buch, som virker som en handlekraftig og meget kompetent direktør. Derfor har jeg tillid til, at han får ansat den rigtige sportsdirektør. Så er basen vel på plads.
11. januar, 2010 kl. 21:55
@rotten
Enig……. jeg mener også at Gisla har været i Arsenal
11. januar, 2010 kl. 22:22
Kewel,
“det handler jo om hvordan man vil spille fodbold”- tjo..men synes du der er blevet spillet godt fodbold, jeg synes det er lang tid siden..(altså bortset fra glimtvis..)..
Og som mange er inde på, mangler der noget defensiv midtbane, jeg er usikker på om backerne Jan F og Nilsson har været gode køb, og det samme kan man sige om en del andre indkøb…til gengæld er jeg enig i at Bernburg er en god signing, og forhåbentlig har du ret i at Frank Buch gør det godt. Og du har ret i at jeg delvist snakker i fortid, det er svært at være på forkant….
12. januar, 2010 kl. 08:32
Kewel:
Hvis vi kunne få vores spil til at fungere og spille som Barca gør det er dem du nævner uden tvivl gode typer, men jeg mener først man kan gøre dette når basen hele nede fra fungere. Altså, vores defensive organisation er slet slet ikk god nok endnu, men jeg håber og tror på at en spiller som Lindgren (har ikk set ham, men ud fra hvad man har læst og hørt virker han god) vil kunne skabe den stabilitet vi har manglet defensivt. Herefter kunne det være super spændende med 3 gode tekniske spillere foran ham + Bernburg og Duncan i angrebet, men jeg frygter at det vil tage noget tid før dette kommer til at fungere…
12. januar, 2010 kl. 13:11
@ Enge
Du har helt ret i, at vi ikke har en ordentlig defensiv midt. Her har vi åbenlyse mangler, og skal have en dygtig spiller til positionen.
Når vi så har det, mener jeg sagtens vi kunne implementere en Barca 433, hvor nøglerne bliver Mike Jensen og Krohn-Dehli som de skabende omdrejningspunkter. Når de har en stærk defensiv midt bag sig, får de også anderledes frie hænder til at kunne angribe, og flytte bolden rundt.
Desuden er en stærk boldbesidende og presstærk midtbane, noget af det bedste forsvar i verden.
Det gør, at man selv er i boldbesiddelse, i størstedelen af kampene, og derved ikke sætter sit eget forsvar under pres. Jeg beklager at jeg igen hiver Barcelona frem som eksempel. Men vi kan godt være enige om, at Xavi, Iniesta, Messi, Henry og Zlatan ikke er verdens bedste defensive spillere. Alligevel lukker de færrest mål ind, grundet en overvældende boldbesidelse, skabt af en boldstærk midtbane og aggressivt presspil.
Det er den samme form for trup (desværre ikke niveau mæssigt) vi har. Derfor er det også de spidskompetencer træneren skal hive frem i holdet. Og det er ikke tilfældet, og vil formentligt heller aldrig blive det med Kent Nielsen.
Så for at vende tilbage til det oprindelige tema; så synes jeg bestemt vi har en velafbalanceret trup(def. midt undtaget), som sammensat rigtigt, ville være den stærkeste herhjemme. Derfor er der i mine øjne købt fornuftigt ind.
12. januar, 2010 kl. 15:31
@ Kewel
Tror generelt vi er rigtig enige. Jeg mener bare man skal passe på med at spille naivt. Altså ser jeg det som et kæmpe problem hvis vi nu begyndte at spille med rigtig højt presspil, da jeg simpelthen ikke tror vi er organiserede nok til det. Endnu!
Sammensætningen er jeg heller ikke helt tilfreds med. Farnerud er genial i en diamant, men overflødig i vores system. Samtidig synes jeg vi mangler fløje der går til baglinjen, da det vil passe super godt med vores omstillingsspil samtidig med at Duncan specielt, men også Bernburg vil blive serviceret i feltet..
12. januar, 2010 kl. 16:41
Jallow og Duncan Var et super fedt makker-par, som scorede rigtig mange mål..
2 spillere som satdig er meget unge, og har massere at lære endnu.
Duncan er klart en af ligaens absolut bedste angribere…
Ham der lindgren ser jeg helst ikke i klubben… Den fejl må de da snart indse i klubben..
Vi skal ikke hente spillere som er frosset ud i deres nuværende klubber. Vi skal købe spillere som har succes og som er vandt til at spille uge efter uge på 1 holdet.
De nye brøndby spillere skal føle at de kommer til en større og bedre klub end den de spiller i nu… På den måde vil de kæmpe, og være stolte..
Tag dog og hent Wurtz til den def midtbane… Genial spiller.. Virkelig god.
12. januar, 2010 kl. 17:17
wow, igen et ” talent ” til Brøndby… undskyld men kender total ikke manden og er sikker på at han på ingen måde forstærker holdet – kom nu ind i kampen og få klasse spiller og ikke alle de evighedstalenter. Ville så gerne glæde mig til det nye år, men sidder allerrede nu og frygter, for hvis det er hvad Brøndby forstår som at forstærke holdet ser det sku ikke godt ud…
12. januar, 2010 kl. 18:59
Han skal jo heller ikke forstærke holdet … Han er købt til at han måske skal rykkes op i 1. holdstruppen om 1 års tid ..
Wurtz, nej tak, bryder mig ikke om hans spillestil. Han vinder en del bolde, men laver mange klodsede frispark, og har ikke et specielt godt overblik ..
12. januar, 2010 kl. 19:49
Wurtz, nej tak!
Elmander var reserve og er vel en af de bedste vi har haft gennem tiderne. Tror egentlig bare vi må stole på at klubben har lavet god research og henter de rigtige spillere..
12. januar, 2010 kl. 19:55
Som Morten også siger, så er han jo købt som en fremtidens mand i stedet for Boilesen, så det er jo en ganske god signing. Det kan i hvert fald ikke være en negativ ting, at få tilknyttet en talentfuld gut, som der er store forhåbninger til.
Würtz er bortset fra sin plettede tid, som FCK’er, måske ikke så tosset endda. Han havde en dårlig periode da han kom til FCK, men var en virkelig dygtig spiller inden da.
Jeg må erkende, at jeg ikke har set ham spille meget, efter han er kommet til Aab igen, men er han ved at nå sit gamle niveau igen, ville han være en mulighed.
Klodsede frispark og dårligt overblik, var bestemt ikke kendetegnende for Würtz i hans gamle Aab tid og på vores U21 landshold, hvor han var omdrejningspunktet og anfører for et hold med bl.a. Agger, Leon Andreasen, Kahlenberg og Bendtner, som klarede sig til EM slutrunden.
Så han har haft evnerne.
Men igen ved jeg som sagt ikke, om han stadig er på det niveau.
12. januar, 2010 kl. 20:07
De enkelte kampe jeg har set med Aab, ligner han bare ikke den styrmand som vi mangler.
Han er ikke en dårlig spiller, men ikke den profil som vi efterlyser ..
12. januar, 2010 kl. 22:21
Før han skiftede til FCK ville jeg gerne have haft ham, men synes han bliver dårligere for hver dag der går nu, og han imponerer mig bestemt ikke i AaB!
13. januar, 2010 kl. 01:01
Rasmus Würtz var virkelig god i EM21 perioden. Men skiftet til FCK gjorde ham rigere.. jeg mener ringere.. Uden at sige at det var deres skyld.. selvom jeg har lyst..
Den defensive midt er virkelig vigtig at få på plads i dette transfervindue, men en bedre midterforsvarer er endnu vigtigere. BIF’s dårligste forsvar til dato, rent statistisk set. Og en gøglermidtbane i Gislason.
Mon ikke BIF nok kan finde ud af at handle? Der er mange til der skal gå op i en højere enhed. Det er ligesom med alm. virksomheder.
N.B. Med hensyn til 4-3-3, dét kan BIF’s nuværendre trup ikke gøre sålænge de tekniske spillere ikke kan ramme hinanden. Og den tendens har i efteråret ligget hos Farnerud, Kristiansen, Jensen og sågar Holmen. Retov, Kahlenberg, Wieghorst m.fl. var meget bedre til et stramt pasningsspil og derved bedre til at spille systemet. Hvis truppen skal spille dén formation skal defensiven være meget stabil, og den defensive midtbane dygtig. Hvis de kan formå det, så vil jeg gerne se “barca-style” i gult og blåt.
13. januar, 2010 kl. 10:19
I min ideelle 433 ville Holmén og Jan Kristiansen heller ikke figurere, da jeg er helt enig i, at de ikke er dygtige nok pasningsspillere.
Men Krohn-Dehli og Mike Jensen er på højde med Retov og Kahlenberg hvad angår boldomgang.
14. januar, 2010 kl. 14:11
lige en kommentar mere, til spørgsmålet om problemer vedr. den sportslige ledelse (Kewell).
Hvem forlængede ikke med Laudrup? Hvem ansatte Meulensteen? Hvem fyrede ham? Hvem ansatte Køhlert som midlertidig løsning? Hvem ansatte Kent Nielsen?
Der er et problem med langsigtet planlægning her, som rækker langt videre end Kent Nielsen..
14. januar, 2010 kl. 21:30
@ BBB
Det var ikke muligt at give Laudrup en forlængelse, da han kun ville have et år, samt en option på at kunne smutte når som helst, hvis han fik et tilbud fra udlandet. Så var ikke vores ledelses (Per Bjerregaard) skyld.
Det indledte krisen, og Meulensteen ved jeg ikke om var en fejl. Vi solgte vores største profiler, og dem vi havde tilbage, Per Nielsen, Lantz, Retov og andre faldt voldsomt i niveau.
Så satte vi Køhlert ind på posten som en midlertidig løsning, indtil man fandt den rette mand, og det var vel ikke så tosset endda.
Så hyrede man Kent Nielsen, på et tidspunkt hvor vi havde det svært, og Kent havde vist imponerende resultater i Horsens, men en meget svag trup. På daværende tidspunkt havde vi lige afsluttet sæsonen på en 8. plads. Et halvt år efter lå vi så nr. 1 takket være Køhlert, og så var det i virkeligheden ikke Kent Nielsens profil vi manglede, men det var for sent at ændre på det.
I øvrigt var Køhlert og Kent Nielsen Anders Bjerregaards værk, og vi kan vist godt være enige om, at uanset hvor gode eller dårlige dispositioner det var, så er han her ikke længere, hvorfor det intet har med den nuværende ledelse at gøre.
Så for at gentage mig selv for 4. gang. Så mener jeg ikke vores ledelse er dårlig på nuværende tidspunkt.
15. januar, 2010 kl. 15:05
OK, for det. 5.: hvem ansatte Anders Bjerregaard?
15. januar, 2010 kl. 22:44
Det var Per Bjerregaard da han stadig var adm. direktør. Det er han jo som bekendt ikke længere, hvorfor det ikke kan være en kritik af den nuværende ledelse (Frank Buch)