Duncan: Jeg vil vise hvad jeg kan
19. marts, klokken 20:43 af Michael Haddar
Brøndby IF’s unge angriber Morten ”Duncan” Rasmussen har fået en flyvende start på foråret. To mål i ligeså mange kampe vidner om en spiller i form.Derfor var det også oplagt, at Morten Olsen tidligere på ugen belønnede ”Duncan” med en plads i landsholdstruppen mod Tjekkiet. 90min.dk fangede den skarpe foward efter dagens træning.
Hvad er dine forventninger til foråret?
- Vi skal naturligvis fortsætte vores gode spil fra de første to kampe. Jeg har ikke nogen personlige mål, det vigtigste for mig er, at holdet for skrabet en masse point sammen.
Hvordan fungerer samspillet mellem dig og Katongo?
- Jeg synes det går rigtigt fint til trods for, at vi ikke har spillet så meget sammen i træningskampene. Derfor kan vi stadig forbedre vores indbyrdes forståelse, men jeg synes det går stille og roligt fremad. Katongo er en anden type end mig selv, så på den måde komplementerer vi hinanden rigtigt godt.
På hvilke punkter har du udviklet dig mest i din tid i Brøndby?
- Tjaa, nu har jeg været her i over to år og jeg synes jeg har udviklet mig meget på alle punkter. Der er dog ikke noget aspekt hvor jeg føler, at jeg ikke kan udvikle mig yderligere, så jeg arbejder stadig stenhårdt på at blive bedre.
Hvad er dine ambitioner i forhold til landsholdet?
- Jeg er selvfølgelig glad og stolt over at blive udtaget. Umiddelbart har jeg ikke rigtigt nogen forventninger. Jeg glæder mig bare til at træne med, og vise hvad jeg kan. Så må vi jo se hvad der sker. Egentlig var jeg også ret overrasket over udtagelsen, det var ikke nogen jeg havde gået og tænkt så meget på.
20 kommentarer til “Duncan: Jeg vil vise hvad jeg kan”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
19. marts, 2008 kl. 23:37
Hvis han scorer et mål pr. kamp er der ingen der kan brokke sig. Det er jo en ønske angriber om han er doven eller hvad han er. En angriber skal score mål og det gør Duncan.
20. marts, 2008 kl. 13:34
Al ære og respekt for Duncan efter de to første kamoe mod Randers. Jeg er helt på linie med kritikerne der efterlyser bedre boldkontrol, så vi kan bruge ham mere i det opbyggende spil. Men vi skal også huske på at vi er meget tidligt på forårs sæsonen, så mon ikke det bliver bedre.
Til gengæld er det da en drøm at vi via Duncans eminente hovedspil kan lave mål ud af ingenting. Et velplaceret indlæg fra Thomas Rasmussen eller fra en dødbold situation, og så er Duncan uhyggelig farlig. Det er da en fornøjelse at have sådan en spiller, og kan han lære at blive bedre med bolden, kan han gå en stor fremtid i møde. Han er jo stadig en ung spiller fra årgang 85 som Lorentzen.
21. marts, 2008 kl. 11:40
Problemet med ham er, at hvis ikke han scorer, så er han bare forfærdelig på banen. Mod FC. Midtjylland gjorde han ikke andet end at smide boldene væk, for derefter at bebrejde sine medspillere for sin egen fejl!
Det er rigtigt at sålænge han scorer kan man ikke brokke sig, men når han ikke scorer er han alt for dårlig i opspillet, og ødelægger spillet.
Jeg synes det ville være fedt hvis Køhlert bare for en enkelt gang, brugte en anden i startopstillingen. Han er alt for sikker i startopstillingen, i forhold til hvor dårlig han er.
21. marts, 2008 kl. 12:52
Ja, han smed virkelig bolden væk på en fornærmende ringe måde ved 2-0 målet…
21. marts, 2008 kl. 16:49
Jeg er enig i at Duncan boldkontrol ikke er noget at råbe hurra for, men jeg mener stadig han er en af de bedste angribere i ligaen og utrolig vigtig for Brøndby.
I glemmer hvor meget han betyder offensivt og defensivt. Han er den spiller der scorer vores mål, og det har han gjort siden han kom til klubben. Syns slet ik det er rellevant at i taler om at han er forfærdelig på banen hvis han ikke scorer. Tobiaslr: Uden at lyde ubehøvlet er jeg i tvivl om du overhoved har set kampene? du siger han er dårlig og slet ik skal starte inde.Han scored i første kamp og okay han scored ikke mod fcm, men lagde du mærke til hvem der lagde op til begge målene? ja korrekt, det var Duncan. Lagde du mærke til hvor mange dueller han vandt defensivt på hjørne og frispark ind i vores felt, han har en stor betydning defensivt på hjørne og frispark og støtter vores forsvar godt. hver gang et modstander hold har en farlig spiller i luften, sætter Brøndby Duncan på ham.
Derudover er han så enormt kropstærk, nok en af de stærkeste i ligaen. Prøv at læg mærke til hvor mange bolde han vinder og tager ned med en brystæmning, selv med en spiller i ryggen. Hvis vi som du efterlyser, satte en anden angriber ind i stedet for ham, ( ku f.eks. være superdave når han er klar) så ville alle høje bolde frem af banen blive vundet af forsvarerne da hverken superdave og Katongo kan de samme ting i luften.
Jeg er derfor meget uenig i din kommentar og vil gerne vide hvem du vil bruge istedet for ham, og hvilken betydning du tror det ville få for Brøndbys dueller i luften, både defensivt og offensivt?
Tak
21. marts, 2008 kl. 19:08
Mathisen: Jeg har ikke sagt at at han ikke skal være i startopstillingen, men at Køhlert bare en enkelt gang prøvede med fx. Madsen i stedet. Det er rigtigt at Duncan vinder mange hovedstødsdueller i offensiven, men hvis man havde en anden i startopstillingen kunne man prøve at spille mere langs jorden istedet for at losse dem op mod Duncan. På den måde kunne man måske skabe flere målchancer, og derved score flere mål end normalt.
Det er rigtigt at Duncan hjælper i defensiven, men Jeg tror godt at Max og Howard ville kunne klare sig uden ham. Jeg mener ikke man skal have en angriber i startopstillingen på bagrund af at han er god i defensiven.
Jeg håber at Køhlert prøver med en anden, hvis det så bare er for en enkelt gang. Jeg kan ikke se noget galt i at give det en chance. Hvis ikke man kan formå at spille fodbold langs jorden, kan man bare sætte ham ind igen.
(Du har ret i at det var et fantastisk overblik Duncan viste på Retovs mål mod FCM)
Tak for svaret. Dejligt med noget debat!
21. marts, 2008 kl. 21:46
Er slet ik enig i dig, men sådan er det jo en gang imellem. Først og fremmest syns jeg ikke vi losser bolden op på Duncan særlig tit, men når det sker, f.eks. ubevidst ved en forsvars clearing, er han klar til at erobre bolden istedet for at de igangsætter endnu et angreb. Derudover er jeg af den mening som Brøndby spillerne også giver udtryk for, at vi har masser af chancer så det ikke fordi vi mangler disse, som du efterlyser.
Jeg mener os at det kun er en fordel at Duncan kan hjælpe i defensiven, selvom jeg da har stor tro til Max og Mark.
Hvis vi lige var startet på en ny sæson, er jeg enig i at det ikke ville skade med at prøve en ny angrebkonstalation, men idet at vi ligger som vi gør og skal vinde alle kampe, samtidig med at et nederlag nu ville gøre ondt, mener jeg det ville være dumt at skifte Duncan ud idet han er så vigtig og den eneste angriber der kan score regelmæsssigt pt.
Som der tidligere har været nævnt herinde: Newer change a winning team.
Til sidst ved jeg godt at den første assist var tilfældig, men igen han står på det rette sted og tør forsøger sig som en angriber skal tuer. Men på den anden side var den anden assist et fremragende opspil mellem Duncan og Gisla.
tak
21. marts, 2008 kl. 21:51
Du må selvfølgelig hænge mig op på mine udtalelser hvis ikke at Duncan kommer til at score nogle basser i foråret, men jeg vil på den anden side os hænge dig op på det hvis han viser, hvad jeg påstår han kan : )
21. marts, 2008 kl. 21:58
Han gør helt sikkert ondt på alle forsvarere, og jeg er ikke i tvivl om, at ALLE modstandere hader ham!! Og det giver andre plads, og syntes faktisk også, at han kæmper ligeså godt alle andre hele kampen igennem…
Duncan er uden sammenligning vores vigtigste angribe – måske ikke vores bedste – men han viser gang på gang, at det er ham som skal putte boldene i rusen!!
Men fuck, hvor jeg bare glæder mig over vores dejlige start – lad os nu nappe 3 point igen på søndag, så begynder det altså at ligne noget!!
22. marts, 2008 kl. 12:24
Vi changede et winning team da Ericsson erstatede Mike mod FCM. Det synes jeg var fuldt beretiget da Mike ikke fik vist hvad man havde forventet af ham. Hvis Duncan, som så mange andre angribere, ikke viser hvad man forventer af ham, altså at score mål, så synes jeg at man skulle overveje at bruge en anden. Men det tror jeg ikke at Køhlert ville gøre.
Hvis Duncan går ind i en periode hvor han ikke scorer, så er han ikke til meget gavn andre steder ind i forsvaret på dødbolde. Duncan uden mål er som en hotdog uden pølsen… eller så noget.
Jeg tror ikke Duncan vil blive skiftet ud ligegyldigt hvor dårligt han spiller, og det mener jeg er forkert.
Men sålænge han scorer behøver jeg vel ikke at brokke mig…
Men hvis han ikke scorer, så mener jeg helt sikkert at Magic, David eller Agger ville være bedre at bruge. Også selvom de heller ikke scorer, for så kan de i det mindste hjælpe bedre til i opspillet.
Jeg har bestemt ikke noget imod Duncan, i hvert fald ikke sålænge han har en brøndby trøje på, men jeg synes han er for sikker i startopstillingen.
(sorry for den dårlige sammenligning)
22. marts, 2008 kl. 13:13
Jamen du kan ikke sige han har spillet dårligt, han scorede i første kamp og lavede 2 assist i anden kamp, hvad mere forlanger du? Katongo(som jeg er glad for) har hverken scoret eller lavet asist? hvad så med ham?
Og derudover er både agger, madsen og superdave skadet, så der er slet ikke andre muligheder pt
22. marts, 2008 kl. 14:46
Jeg har ikke sagt at han spiller dårligt nu, men jeg synes heller ikke han spiller fantastisk. Han har scoret og lavet 2 assist hvilket er godt, men jeg er ikke sikker på at det vil fortsætte. Hvis ikke det fortsætter, så tror jeg stadig ikke han vil blive skiftet ud.
Jeg siger det igen: Jeg mener at han er alt for sikker i startopstillingen i forhold til alle de andre. Selvom Katongo ikke har scoret eller lavet assists, så har han spillet godt og kæmpet for sit hold, og det er det jeg savner hos Duncan.
Lige nu kan han ikke blive skiftet ud, da de andre angribere, som du også selv nævner, er skadede. Men i fremtiden vil jeg ikke kunne lide at Duncan holder alle de andre fra at få spilletid.
22. marts, 2008 kl. 14:54
Det er da spild af tid at bekømre sig om at han i fremtiden kommer til at spille dårligt og ikke bliver skiftet ud. Du siger selv han spiller godt nu, så hvorfor satan(undskyld) skal vi ikke bare være tilfredse med ham når han spiller godt.
Det ville være det samme som på nuværende tidspunkt at bekømre sig om hvornår Fabiano(sevilla) stopper med at score og begynder at spille dårligt.
22. marts, 2008 kl. 15:31
Jeg siger ikke at han spiller godt, og jeg synes heller aldrig at han har spillet særlig godt, men han scorer, og det er vel nok nu.
Jeg siger bare at vi måske kunne score flere mål med en anden angriber. Jeg mener at Duncan ødelægger meget af vores opspil, og jeg er ikke sikker på om 1 mål i hver anden kamp, eller hvordan hans scoringer kommer til at ligge, er nok til at indhente det forsømte. De gange han mister bolden, kunne vi måske havde skabt flere chancer.
Jeg kan godt gå med til at han spiller alle 90 minutter sålænge han scorer regelmæssigt.
Men ligeså snart han stopper med at score, mener jeg at det ville være en klar fordel med en anden. Men det kan godt være at jeg ikke skal bekymre mig om det nu.
Men jeg er med til at tage diskusionen op, når/hvis han går ind i en måltørke!
22. marts, 2008 kl. 17:28
Har svært ved at se hvilken Brøndby spiller du tror vil score flere mål, og for at underbygger dette vil jeg lige fremhæve noget statistik blandt BIF angriberne
Peter Madsen: 11 kampe – 1 mål
Chris Katongo: 14 kampe – 1 mål
Det er vel disse 2 angribere du ville forsøge dig med ikke sandt?
Ikke just en imponerende målsluger statistik, hvis det er dette du efterlyser
22. marts, 2008 kl. 18:00
Jeg eftersøger ikke specifikt en målscorer,men mere en boldspiller. Jeg mener ikke at alle mål behøver at komme fra samme spiller. En David Williams kunne man også prøve med, men det ville nok være i stedet for Katongo. Ellers ser Nikolaj Agger også skarp ud.
Jeg søger ikke en erstatning for Duncan, men mere at man bruger det brede udvalg, når nu man har det.
22. marts, 2008 kl. 20:38
nå vi bliver nok aldrig enige, jeg er personligt glad for Duncan og hans målnæse, selvom jeg da os kan blive irreteret over hans attityde en gang imellem.
Men vi må vel lade resten af sæsonen bevidne vores uenigheder. Enten fortsætter han med at ligge på et godt scorings gennemsnit og med et par assist en gang imellem eller os som du frygter, stopper han med at score mål.
22. marts, 2008 kl. 21:57
Det finder vi ud af. Men jeg håber da ikke at han stopper med at score. Men ellers er han vel altid god at have liggende
22. marts, 2008 kl. 22:00
…Men tak for debatten.
23. marts, 2008 kl. 11:28
Jo tak i lige måde, altid sjovt med lidt debat selvom vi ikke er enige