Det var måden det skete på…
29. april, klokken 21:26 af Michael Haddar
Brøndby er ude af dette års pokalturnering. Efter 3-3 på hjemmebane og mod et rutineret turneringshold som AaB, var det ikke den største overraskelse i fodboldhistorien. Dét der vil gøre ondt på mange blå/gule fans i de følgende dage, var den afslutning kampen fik.
Efter en noget famlende første time, vågnede udeholdet op efter Cacas føringsmål. Efter Morten “Duncan” Rasmussens udlignende mål i det 68. minut, spillede Brøndby noget af det bedste fodbold længe set. Et regulært stormløb mod AaB’s mål var ikke nok, og da kampen gik ind i dommer Michael Svendsens overtid lignede det et exit for de forsvarende mestre.
Det ville Jon Jönsson dog ikke høre tale om, og han steg uimodståeligt til vejrs og headede Brøndby i pokalfinalen. Det var i hvert fald hvad han selv, Aalborg Stadion og folk hjemme i stuerne troede. De eneste to der ikke opfattede situationen sådan, var Michael Svendsen og hans linjedommer. Målet blev efterfølgende underkendt på grund af offside, til stor frustration for Brøndby-spillerne og de mange tilrejsende fans.
Selvom de fleste blå/gule-fans hænger med næbet ovenpå et bittert exit, fortsætter jagten på metal. Allerede lørdag skal Brøndby forsøge at hente tre point mod Vejle i jagten på mesterskabet.
I morgen kan du her på siden læse en fyldig analyse af den ærgelige uafgjorte kamp i Aalborg.
43 kommentarer til “Det var måden det skete på…”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
29. april, 2009 kl. 21:50
Bortset fra at vi ikke skabte de store chancer, spillede vi faktisk en rigtig god første halv time. Krohn-Dehli havde også en ret god chance, hvor han tager et fremragende træk ind i banen til skud.
29. april, 2009 kl. 21:57
Det var ret tydeligt, at vi mangler 1-2 kvalitetsangribere til at presse Duncan og Jallow. De to havde ganske enkelt ikke kvaliteten i dag, og vi havde ingen at sætte ind som erstatning. Farnerud er mere kant eller midtbanespiller.
På den baggrund er det ikke overraskende, men dog nok skuffende, at vi ikke er i finalen.
Bedømt alene på kampen i dag bør vi om ikke spille 3-4-3, så dog MARKANT mere offensivt end vi har gjort hidtil.
Med hensyn til spillerne var der enkelte ting, som var værd at bemærke. Mike Jensen overraskede positivt med god placeringsevne og fight og måske allermest bemærkelsesværdigt med et kontrolleret temperament(!). Jeg ser gerne vi forlænge med ham i et kortere periode. Lorentzen havde flere dårligere førstegangsberøringer og misforståelser. Han overbevidste ikke mig med dagens kamp, hvor vi savnede Jan K på venstre kanten, men det var også Lorentzens første i lang tid. Wass var i flere tilfælde en katastrofe defensivt, men heldigvis har ledelsen oprustet på backpladserne. Wass bør som Mike og Mikkelsen kunne affinde sig med en substitut rolle deres alder og niveau taget i betragtning. Gislasson forekom noget stationær i opspillet.
29. april, 2009 kl. 22:25
kanon syntes nu ikk lorentzen han var så gal igen selv om man tager i betragtning at han ikk har spillet længe han gav os et mere offensivt udgangs punkt og når han veksler med kronen ved ingen hvor de har dem henne lorentzen må gerne spille de næste par kampe så han kan blive hel fresh så er han langt bedere ind jan k både i starten af første og slutningen af anden har vi haft flere chancer ind før i dette forår og syntes godt vi kan give lorentzen noget af den ære sammen med holmen og Krohn spillede godt sammen. mike var os genial idag kunne måske erstatte holmen til sommer virkelig godt af ham idag
29. april, 2009 kl. 22:42
Jeg giver Egede ret. Mike overraskede virkelig. man kunne se han havde den rette indstilling og løbevilje at bidrage med.
29. april, 2009 kl. 23:01
Det er selvfølgelig surt vi ryger ud. Især med spillet vi leveret de sidste 30 min af anden halvleg.
Dunken får scoret i dag, hvilket man må håbe sætter ham igang, omend jeg stadig synes han stadig mangler noget. Men som sagt nu er han igang.
Jallow, ja han skulle nok have lavet 1-2 kasser i dag, og må nok smide noget i bødekassen for de afbrændere, men i det mindste kommer han frem til chancerne, og jeg tror at når han først kommer i gang, hamrer han mål ind på stribe..
Ellers synes jeg det så udemærket ud over hele linjen, men måske at Wass ville egne sig bedre på højre midt da jeg synes han gjorde det glimrende offensivt, men mangler for meget defensivt pt. Gislason var okay i det defensive arbejde idag, men han er for langsom hvilket man så flere gange, og offensivt går det ikke hurtigt nok. Derfor tror jeg vi ville få mere ud af JJ på den defensive, og Remco i forsvaret med Max.
Mike J, gør et glimrende indhop, Farnerud spiller sig op i anden halvleg, Holmen virker noget frustreret idag. Kasper L, arbejder hårdt og gør det egentlig okay.
Men hvis vi spiller i de resterende kampe som vi gjorde de sidste 30 min, så vinder vi ligaen, dog kræver det lige at vi putter dem ind over stregen også. Men jeg er meget fortrøsningsfuld!
29. april, 2009 kl. 23:06
hvis vi kan holde mike syntes jeg selv med hans spil idag vi har en der er ser fornuftig ud til at tage holmens plads til sommer hvis han vil væk
29. april, 2009 kl. 23:19
Puha den var drøj … men stadig mange ting at tage med hjem. Duncan har desværre
i længere tid været 3 skridt bagefter sin tidligere stortider, tror man må
sige forvel og tak for vi kan ikke blive ved med at give ham snor. Vi skal have en stærk
og hurtig angriber ind med jallow. Derefter må vi sige til Wass at han skal på bænken og ind med vores nye svensker Mikael Nielsson. Har hørt at Kasper L smutter til Køln
og Samuel H er måske også videre i teksten. En kort kontrakt med Mike j og så JJ på den defenive midt.
——— SA ————-
MN – Remco – max – AR
AF – JJ – MKD – JC
Jallow – Ny
Der skal ikke alt for mange nye, ellers bliver det ødelagt det som
er kommet op og stå. Duncan kan ikke nå en bold de triller
2 meter foran.
29. april, 2009 kl. 23:57
Flot brøndby offensiv!
Forstår ikke hvorfor folk ikke har kommenteret kampens dommer, for han var da en joke.
Indenfor de første 15 min. sparker en aab spiller bolden væk, for at forhindre et hurtigt kontra – intet gult kort – og så er der en anden aab spiller der slagter fanerud uden at ramme bolden – intet gult kort – Men når så jonsson sparker bolden væk får han præsenteret det gule kort, såvel som MAX for at … Ja, ramme bolden rent… dybt dybt ringe af dommeren… Desuden er han slet ikke konsekvent i sine handlinger, da han ikke vælger at smide jonsson ud, når han nu dømte frispark ved udkanten af straffesparksfeltet, hvilket jeg nu heller ikke mente at der var….
Så var der målet til sidst… Ja, ikke overraskende synes jeg også der at dommeren er ude og skide her… Det jeg specielt lægger mærke til ved denne situationen er at der er ingen aab spiller der appellere for offside, men stille og rolig går hen mode midterlinjen… Det plejer modstandere ikke at gøre medmindre de er sikre på at målet er i orden og ud fra tv billederne synes jeg at det er svært at konstatere offside…
Så til det mere positive… Bif spillede i 2 halvleg det flotteste omgang fodbold siden kampen mod fcm… En spiller der specielt overraskede mig var Mike Jensen… Han gjorder et utrolig godt indhob og burde efter denne kamp få mere spille tid… Derudover forstår jeg stadig ikke hvorfor Jallow starter ude igen igen… Han er klart den mest målopsøgende angriber, godt nok brænder han en del chancer idag, men i det mindste kommer han frem til dem i forhold til duncan og fanerud…
Igen spiller Gisla en standard dårlig kamp… Han virker tung, langsom og har svært ved at tæmme en bold… Når remco/bissen er tilbage ser jeg gerne jonsson overtage hans plads igen! Sad idag og overvejde om bif kunne hente linderoth fra tyrkisk fodbold hvor han er færdig… Godt nok er han en Xfucker, men han gjorder det fandeme godt den gang….
30. april, 2009 kl. 00:59
Jeg er helt enig i Toys indlæg, bortset fra at jeg synes Gisla var endnu dårligere end Toy udtrykker, + jeg synes Farnerud var god i hele kampen i dag. Han er virkelig kommet efter det, og det er en fornøjelse at se ham arbejde både offensivt og defensivt. Krohn’en ser også ud til at have fundet spilleglæden igen.
Og véd I hvad, jeg synes sgu’ det er ok at Aab kommer ud i Europa igen næste år. I min verden har de et eller andet sted fortjent det, og jeg tror faktisk godt de kan snuppe FuCKerne i finalen.
I øvrigt er det sandt at dommeren var utroligt ringe, og den sidste off side var ikke-eksisterende.
Jeg er også fortrøstningsfuld.
30. april, 2009 kl. 01:05
Jeg er ret sikker på, at Duncan er et par millimeter offside, og idét han går efter bolden, så kan de desværre godt dømme offside. Men Michael Svendsen generelt er jo en stor joke, ja. Hader ham virkeligt som dommer. Formentlig den dårligste Superliga-dommer vi har?
30. april, 2009 kl. 01:15
Begge hold spiller 90 gode minutter hver i disse to kampe. Groft skåret altså. Men den kunne gå begge veje.
Det gør skide ondt når man bryder ud i jubel og kan mærke glædestårene presse på for så at indse, at målet ikke bliver godkendt alligevel.
Men når jeg sætter mig ned og forsøger at se objektivt på hendelsen kan enhver der kender reglerne ordenligt se, at Duncan blander sig nok til at hans offside position (ser ud til at han ligger offside) kan og skal afkaste en dom. Man kan diskutere den så meget man vil, menenhver kyndig vil give Svendsen medhold i, at hans kendelse kan retfærdiggøres.
Når det så er sagt, så synes jeg drengene fortjener sejren. Vi viser for 2. kamp i træk, at vi vil mest af de to hold på banen. Jeg ved, at Aab bare skulle forsvare et uafgjort resultat, men det er et under at de ikke bliver straffet når de pakker sig så meget som de gør. Et hold af deres kaliber burde forsøge at køre en kamp hjem ved at kontrollere spillet, og det ved jeg at vi i langt større grad ville gøre i sådan en situation.
Men heldet har overhovedet ikke været på vores side i de sidste kampe, og det må vi bare lære at leve med, selvom det har kostet utroligt meget. Nu får vi ikke muligheden for at vise FCK at de ikke fortjener pokalen ved at slæbe sig igennem cuppen mod latterlige hold, og vi får nok heller ikke den store hjælp til at tage guldet når FCK møder Aab i weekenden, så vi må bare rejse os og vise at vi selv kan afgøre tingene når vi bliver nødt til det. Det er ikke lykkes i søndags eller her til aften, men vi bliver nødt til at sluge kamelen og varme os ved, at vi trods alt så glimrende ting i starten af kampen og totalt dominerede kampen de sidste 30 minutter.
Men det er lidt som om, at synergien ikke er der i truppen når man træder ind på banen, og holdet har svært ved at rejse sig som en enhed. Får kort tid siden var MKD og Holmen forfærdelige at se på, hvor spillere som Jallow og Gisla for alvor begyndte at markere sig, men nu er det som om, at 2 har rejst sig hvor 2 er faldet i niveau igen. I de gode perioder har vi som regel hele tiden et uheldigt led i kæden synes jeg. Gislason sætter midtbanen i stå konstant i dag og mod OB. Jallow kan ikke score, om han så får serveret læderet på et sølvfad.. Duncan spiller skidt. Måske i kraft af Kents system som Dunc jo ikke bliver iscenesat ret godt af. Men de sidste par kampe synes jeg bare det har været så åbenlyst hvem der har sat en stopper for en flydende offensiv, og jeg ærger mig over, at Kent ikke smider Magic ind for at øge vildskaben der skal til for at lave et 2-1 mål. Han tør jo ikke, for han tror vel for meget på Duncan, som han så bare glemmer at bringe i spil i sit taktiske oplæg.
Men følelsen af, at vi kan rejse os fra næste runde og forsøge at ride på en vanvittig bølge indtil vi endelig bringer mesterskabet hjem igen, den er stadig intakt. Og efter så bittert et nederlag her kan mit hoved ikke kapere at spekulere mere i KN’s taktiske handlinger, så jeg forsøger at tro på, at mentaliteten fra 2. halvleg vil blive fundet frem når vi jagter 3 point i resten af suppens kampe.
30. april, 2009 kl. 01:17
eomleinad, det kan vi sagtens blive enige om. Han er virkelig et fæ.
30. april, 2009 kl. 01:55
Ærgeligt vi ikke går videre, men realistisk set blev det næsten allerede afgjort i den første kamp. Det er meget meget skidt at lukke 3 mål ind på hjemmebane.
Uanset hvad AaB-spillerne siger, er det klart at de vil have meget mindre incitament til at vinde over fck i weekenden, nu hvor det kan betale sig, at de taber. Jeg siger ikke, at AaB-spillerne vil tabe med vilje, men jeg er sikker på, at det et eller andet sted sidder i baghovedet.
Vi kan ikke forvente os hjælp fra nogen som helst hold, så vi bliver nok nødt til at vinde alle de sidste kampe for at blive mestre.
Til gengæld synes jeg der er meget positivt at tage med fra denne kamp, så det efterlader en vis optimisme hos mig.
30. april, 2009 kl. 08:56
Jeg er bare mega skuffet!!!!!
Dommeren var ikke god men det er jo ikke kun hans skyld hvis Jallow bare havde scoret på de GIGA chancer havde vi jo vundet 3-1!!!! Dejligt at der kommer en ny back for Wass er helt vild ringe defensivt mener faktisk at Elanga er lige så god!!! (ved god at jeg får “tæsk” nu ) vi har bare set flere gange at Wass ikke styr på sin mand og det har kostet mål
30. april, 2009 kl. 09:31
@Wrede
Jeg mener bestemt ikke der er offside ved målet. er enig i at duncan står i offside position, men han rammer ikke bolden, så nej den er der ikke og ifølge reglerne er det egentlig ikke nok at han går efter den. svendsen siger også selv at det er fordi han genere en forsvar, ved at løbe ind i ham, og det er da helt skævt. men igen den dommer er så piv hamrende ringe. Frisparket de score på er en ren tackling fra anders randrup.
Men syntes vi spiller en rigtig flot kamp idag, med undtagelse af de sidste 20 minutter af første halveg. og vil mene at vi sagtens kan få lagt samme pres på dem vi møder selvom vi spiller 4-4-2 som vi gjorde den sidste halve time igår, det er jo bare at spørgsmål om at presse dem helt oppe og med mere end de to angribere.
Nu hvor alle har skreget sådan på at lorentzen skulle have flere kampe, så håber jeg de igår kunne se hvorfor han ikke har fået flere minutter, for det var altså ikke ret godt, derimod var jeg meget positiv over mike jensen, som jeg ellers ikke har kunne li, men syntes han gjorde et rigtig godt indhop.
jallow: forstår ikke at han ikke startede med ham inde, og er sikker på han nok skla komme til at score mange mål. den eneste jeg mener han bør score på igår er hans friløber, hvor han afslutter meget svagt. den retur bold han får, der gør han det rigtige og sparker hårdt mod fjerneste hjørne, men desværre bliver der leveret en klasse redning. og det er også jallow som ligger op til duncan’s mål. ser gerne farnerud på venstre kant i næste kamp, for han er begyndt at tage rigtig god del i det defensive arbejde også.
er sikker på en fornuftig sejr lørdag i vejle.
30. april, 2009 kl. 10:37
@ Simon_stof
Jeg er enig med at dommeren havde generelt en dårlig dag, og mistede grebet om kampen allerede i 5. minut. Men du burde måske lige tage et kig på offside reglerne, for dem ser du ikke ud til at have helt styr på. En spiller behøves ikke at røre bolden for at blive dømt offside. Det er nok at deltage aktivt i spillet. Det kan ifølge fodboldloven ske på 3 måder:
Indvirke i spillet
Genere en modspiller
Opnå fordel af sin offside-position
Her har dommeren og linievogteren benyttet den midterste del. Af min mening har dommeren, som han har forklaret, ret i at Duncan kæmper mod en forsvarer og på den måde “generer” ham.
Af min mening, så kan vi kun klandre os selv for ikke at have vundet. Ja, dommeren var ringe, men jeg synes ikke han er skyld i at vi ikke vinder!
P.S: Fodboldloven: http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/2938.pdf
30. april, 2009 kl. 11:14
@ Brede
Nu er jeg altså lidt træt af at høre at Duncan ikke bliver sat nok op af KN’s spillesystem. De sidste to kampe har han fået over ti indlæg og mindst dobbelt så mange bolde spillet op på sig. Det sidste synes jeg han gør godt, men udover det er han virkelig ikke god. 7 mål i 21 kampe i SAS-ligaen er ikke godt af vores target mand og det er jo langt fra hans første sæson. Han har fået chancen og hvis han ikke viser noget inden sommerferien kan jeg ikke se hvad han skal i BIF.
Jallow: Folk vil gerne se ham starte inde, men jeg synes faktisk han er bedst som supersub. Han er dog bedre end Duncan til at komme frem til chance, hvilket jo er det næst vigtigste som angriber. Han mangler så lige i øjeblikket det vigtigste – nemlig score på dem. Men det kommer med rutine, selvtillid og lidt mere held. Men vi skal altså have en ny første angriber.
Wass: Er bare ikke en god back. Han kan ikke lide at dække op og det gør ham nervøs at skulle løbe baglæns eller dække ved indlæg. Efter Aabs mål slap han de defensive tanker og gjorde det rigtig godt fremad. Han har ikke niveau til at være i BIF og jeg synes faktisk Elanga er bedre – så det sagt.
Gisla: Er han en Brøndby-spiller. Er han den type vi vil have på midtbanen. Desturktiv, teknisk dårlig og kort løbe radius. JJ virker som en super spiller og hvis Remco bliver, bør JJ spille den midt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se Mike og JJ sammen på den midt, hvis Holmen smutter til sommer.
Kort sagt han vi pt en spiller i hver kæde der trækker holdet ned og gør at de andre spiller lidt mere henholdene. wass, Gisla og Duncan kan koste os mesterskabet
30. april, 2009 kl. 11:15
@ Wrede og ikke Brede – sorry
30. april, 2009 kl. 11:52
Link til den omdiskuterede off-side kendelse
http://www.onside.dk/onsidetv/32011
30. april, 2009 kl. 12:22
To ting:
1. Daniel Wass er slet ikke god nok defensivt. Den mand har kostet mange mål denne sæson.
Det er sgu synd for kan rigtig godt lide hans offensive kvaliteter. Men han er bare ikke god nok.
2. Kan slet ikke følge dommeren, når “den” siger at Duncan forhindre en aab spiller i at forsvare!!? Det er da vel stadig noget der hedder kamp om bolden. Og så kan jeg heller ikke se at det skulle være den samme som dækker JJ? Michael Svendsen, du er en fucking luder! That’s It !!!
30. april, 2009 kl. 12:30
1. Enig
2. Jeg synes det er regel der umulige at tolke. For må jo indrømme at Duncan har en vis betydning fordi indlægget bliver slået mod ham og han tager fokus. Men han er ikke i nærheden af at genere JJ og ham der dækker ham op – altså JJ havde scoret selv hvis Duncan ikke havde været der. Min mig om en lignende engelsk kamp fra sidste weekend, tror jeg. Hvor der kommer et skud udefra og der løber en i off-side foran målmanden – her var der mål. Det er jo virkelig svært at dømme og jeg ved stadig ikke om der skulle have været mål. Skal man være selvkritisk, så synes jeg det er skidt at Duncan løber i off-side på et indlæg, nå det jo egentlig er hans spidskompetance at være boks-spiller
30. april, 2009 kl. 12:46
Der er stadig offside ved målet. Reglen siger, at hvis man på nogen måde er med i spille eller forstyrrer spillet, så er man offside. Det samme gælder, hvis man går efter bolden. Når man går efter bolden så agerer modstanderen efter det, og så bruger de i princippet færre mand til at dække Jönsson op. Var ellers lige ved at skrige af glæde da bolden flot blev headet i målet.
30. april, 2009 kl. 13:07
I mine øjne ville det også have været nok at Duncan bare prøver at nå til bolden. På den måde indvirker han i spillet. Som vi sikkert alle har set, så undlader dommere jo at dømme offside, hvis der er en der står offside men ikke prøver at nå til bolden men bare går væk.
Men ifølge reglerne, så skal der dømmes offside hvis han ville prøve at fange bolden. Det er præcis hvad der sker i Duncans tilfælde. Han står offside, og han prøver at fange bolden. Så skal der dømmes. Ligemeget om det lykkes ham at få fat i bolden eller ej.
30. april, 2009 kl. 13:27
Jeg tror vi alle skreg af glæde. Jeg tror du har ret i at der off-side – men synes nu stadig at det er for meget en vurderingsregel. Sådan er det jo bare. Har lige set hvor lidt Dncan var off-side på onside – man må sige det er godt set af liniedommeren. Det var bare ikke vores aften…..
Forresten – nogen der ved hvordan det går med JK. Bliver han klar til Vejle?
30. april, 2009 kl. 14:53
Ja, som flere er inde på her til sidst: Duncan har indflydelse på spillet. Han går efter bolden, og det agerer modstanderen selvfølgelig efter. Herved får han betydning for spillet, selvom han ikke rammer bolden eller noget.
- Hvis han havde stået helt stille, skulle der have været dømt mål – irriterende, men sandt.
30. april, 2009 kl. 15:09
Det er stadig en vurderingssag med den offside – tror der er mange der ikke ville dømme den, da det virkelig er begrænset hvor meget Duncan var indblandet i situationen, for jeg synes ikke han er i nærheden af bolden.. Ikke desto mindre, hvis Svendsen skulle ha’ dømt fejlfrit, havde vi skulle spille med 10 mand i ca. 65 min. – Hvis Jon’s slagtning af Caca ikke som minimum er til gult, ved jeg ikke hvad..
Nå!! Lad os i stedet glæde os over spillet på banen fra drengene, som var rigtig godt, og så glæde os til lørdag, hvor der skal følges op og 3 point på kontoen – så vi kan nyde førstepladsen – i hvert fald i 24 timer..
Att: Anders Bjerregaard
Jeg ønsker mig en ny Defensiv midt og anfører i sommergave..
30. april, 2009 kl. 15:20
Tror det er ret ligegyldigt om spilleren er i nærheden af bolden eller ej. Så længe han går efter den er han en del af spillet. Har set mange offsider, som altså ikke blev dømt, fordi spillerne blot gik tilbage mod eget mål, selvom bolden trillede lige forbi ham.
30. april, 2009 kl. 16:47
Rasmus Wurtz.
MarTin Retov
Iversen ( Rosenborg )
Markus Rosenberg.
Søren Larsen.
DenniS Rommedahl.
Razak Pingpong.
Henke Larsson.
Andreas Johanson.
Mathias Jonson.
Sebastian Sværd ( Def Midt )
Junker.
Fetai.
Nygaard.
En god blanding syns jeg.. En del af dem ville være rigtig gode at få til klubben
30. april, 2009 kl. 17:17
ja en Marc Nygaardkunne være fedt… men han vil nok være for dyr at købe fri… men måske skrive en kontrakt med ham når hans udløber med randers fc..ligesom de gjorde med Jan Frederiksen . søren larsen kunne også være god men han er skadet for tiden… det er et problem i angrebet for det fungerer ikke men vi har mange gode angribere for tiden.. syntes både duncan jallow magic og nikolaj agger kunne blive store. ved ikke rigtigt med williams
30. april, 2009 kl. 17:18
@Butterfly,
burde vi ikke kigge på spillere med lidt mere perspektiv i…? Syntes mange af dine forslag er meget “tynde”
Rasmus Wurtz.
Hvad fanden skal vi med en spiller der ikke kunne komme på holdet i FCK…?
MarTin Retov
Smuttede i sommers og vil ikke tilbage nu – desuden har vi masser af spillere til hans placering.
Iversen ( Rosenborg )
Kunne være interessant, men han bliver ikke yngre…
Markus Rosenberg.
Det absolut mest interessante på din liste, men jeg tror desværre han er uden for rækkevidde. Fantastisk spiller, men får desværre spilletid i Bundesligaen.
Søren Larsen.
Alt for meget skadet, og har udtalt at han bliver i Toulouse til vinter, da han er skadet igen-igen
DenniS Rommedahl.
NEJ TAK!!! Spiller ikke engang fast på et hollandsk midterhold…
Razak Pingpong.
Aldrig i livet, han spiller end ikke fast i Norge og er på vej til Marokansk fodbold (eller er allerede skiftet). Spillede jo heller ikke fast i FCK
Henke Larsson.
Kunne være dejligt, men igen urealistisk. Alderen taler jo heller ikke ligefrem for.
Andreas Johanson.
Falder alt for ofte ud af kampene, og vi mangler ikke spillere til den plads. Vi har Farnerud, MDK, Madsen, Lorentzen, Mike.
Mathias Jonson.
35 år og lige blevet skadet. Læste på bold i sidste uge at han overvejede at stoppe karrieren med det samme.
Sebastian Sværd ( Def Midt )
Har prøvet BIF, uden den store succes. Spiller end ikke fast i 2. Bundesliga.
Junker.
Tja… Han scorer som regel en del mål, men vi burde sigte højere end en spiller som klubber i stil med Randers, AGF osv. også jagter.
Fetai.
Spiller end ikke fast i FCN – burde vi ikke sigte højere…? Scorer jo ikke på et stabilt niveau.
Nygaard.
Interessant på den korte bane, men er 32 år gammel. Men absolut interessant.
30. april, 2009 kl. 17:32
Jeg er enig. Fyrede bare en liste af..
Men tror det er sådan nogle typer at Kent Nielsen er til…
Han har før givet udtryk for at han vil ha Bernburg. Men han er da slet ikke god nok..
Er uenig i nogle småting…
Lad os glemme at wurtz har spillet i FCK….. Han har en stor fremtid foran sig. Han skal til den rigtige klub…Suveræn spiller..
Razak Pingpong var mest en spøg… men jeg glemmer aldrig hans hurtighed, og de lækre mål han lavede for fcm og fck…
Om de er faste spillere eller ej…… Ailton – nordstrand spiller da heller ikke fast ????..
sådan er det i moderne fodbold.. Bred og stærk bænk.
30. april, 2009 kl. 18:13
Er der nogen der har læst en udtalelse fra KN omkring pokalkampen, så smid lige et link. For jeg kan ikke finde nogen….
30. april, 2009 kl. 18:39
@Ivanravn
Det er ret kort, men:
http://onside.dk/node/32032
30. april, 2009 kl. 19:25
Hvis der ikke er en ukendt udlænding som vi kan snupper så lyder landsholdsspillere som S. Larsen og Bernburg ok i mine ører.
Vi mangler ikke flere flamboyante semi-midtbanespillere spillere som Farnerud og MKD, her er vi godt dækket ind. Spillere med spidskompetencer i afslutningerne savnes derimod. Agger kan måske med tiden blive en sådan, med kan ikke forvente at skulle bære Nordens førende hold allerede nu.
30. april, 2009 kl. 19:47
Jeg undrer mig stadigvæk over, hvordan dommeren vælger at dømme offside? Ja. Duncan er i offside, men han hverken rammer bolden eller nogen indflydelse for målet :S
30. april, 2009 kl. 19:49
@Butterfly
Personligt synes jeg Nygaard er spændende…. men hva´ med en Bernburg (både fysisk stærk og speed)….
Kunne desuden godt tænke mig en klasse “oprydder” på midtbanen a la Femi (tidl FCM)
En stærk og SKARP angriber mangler vi ihvertfald, gad godt se den liste Kent har givet Bjerregaard….
30. april, 2009 kl. 20:14
Jeg synes faktisk Rasmus Würtz kunne være interessant: at han ikke er på holdet i pse gør ham jo ikke nødvendigvis til en dårlig spiller – det er jo heller ikke alle dem der er på holdet derinde, som er særligt gode. Jeg tror faktisk godt at han kunne blomstre i Brøndby og genfinde og udvikle sig fra det niveau han havde i Ålborg.
Rommedahl synes jeg også er en fin ide: og at han ikke er på holdet i sin klub er heller ikke her noget særlig godt argument: Elmander spillede ikke fast da vi hentede ham, MvS og Jon Jonsson var heller ikke stamspillere i deres respektive klubber. Rommedahl er generelt undervurderet. Han er altså mere end bare en hurtigløber. Hans teknik er ganske fin og så holder han et pænt scoringssnit. Jeg tror han vil kunne blive et større hit i superligaen end Grønkjær nogensinde har været eller bliver.
Sidste signing skulle afgjort være Bernburg – han er en suveræn angriber og jeg tror han kunne blive en pendant til fuckernes 9′er og vise sig klar til at tage skridtet fra stortalent i en lille klub til etableret spiller i en storklub.
30. april, 2009 kl. 21:26
Er jeg den eneste som mener, at træner teamet har fejlet BIG TIME!?!?!?
Jeg mener helt klar at Kent og Kim er ansvarlige for at det spillemæssigt går dårligt i Brøndby. Vi spiller skidt – kan ikke ramme hinanden – der er intet flow i spillet – laver ingen gennemspillede angreb – og vi kommer til alt for lidt chancer.
(kontra under Tom K)
Jeg vil forsvare truppen/spillerene, de er de samme som under Tom K og han fik så meget ud af den trup og afleverede den på førstepladsen.
Ingen snakkede om spillerkøb da Tom K overlod truppen til Kent. Tværtimod glædede jeg mig til at se kreative og tekniskstærke spillere som MKD og Farnerud udfolde sig. Selv Duncan og Jollaw spillede fint på toppen.
Jeg synes desværre at Kent har fået gjort en rigtig god trup meget usammenhængende!
Jeg kan slet ikke forstå at vores trænerteam ikke kan få mere ud af så stærk en trup, som vi har…
Vi førte superligaen og var med i pokalen samt spillede udmærket ball under Tom. Man nu ak ja (suk og snøft)
Jeg mener også at det er tydeligt at Gisla IKKE er den rette mand på vores midtbane, jeg blev helt glad da han fik karantæne og bænket kampen efter. Der så jeg en midtbane i balance.
Holmen som jernmanden på den defensivemidt kæmpede – fightede – pressede og eroberede! Lige de ting som jeg forventer af en defensiv midtbanemand – og det stå Gisla bestemt ikke for!
Det var helt dejligt at se de sidste 15 min af gårsdagens kamp. Sådan skal det være med gnist og gejst!
Dejligt at se Lorenzen på banen, selv om han ikke er i kampform. Lige så godt var det at se Mike
Jeg håber på noget mere seværdigt og fremadrettet fodbold.
(også selv om vi ligger nr 2)
30. april, 2009 kl. 22:07
@ Sad Toy
Er du da fuldstændig vanvittig ??????? Hvordan kan du få dig selv til at sige at Kent på nogen måder kunne have noget med holdets spil at gøre ???????????
Ved du ikke at fodboldspillere aldrig følger de instrukser de får fra deres træner ??????
Hvordan kan Kent på nogen måder lastes for at gå fra at ligge nr 1 og spille godt til formenligt være glad for at blive nr. 3 med dårligt spil ????
Det har jo ingen hold i virkelighed og du har taget det hele ud af den blå luft !!!!!
Det er jo slet heller ikke de samme spillere han har til rådighed !!!!
Postulater og falske anklageer fra ende til anden !!!
Og dog ;o)
30. april, 2009 kl. 22:50
@ Sad Toy og AB
Jeg er til dels enig i, at Kent Nielsen ikke har formået, at skabe det, vi alle havde troet han ville, så hurtigt vi havde håbet.
Jeg er dog noget overrasket over, at jeres udbrud kommer efter Aab kampen. Her viste holdet i den grad niveau, og spillemæssigt, var vi i store dele af kampen på niveau med foråret.
Jeg var dog også glad for at se Lorentzen og Mike Jensen på banen. Jeg er en af dem (måske få), der synes at vi i vores egne talenter (Mike Jensen, Lorentzen og Agger), har spillere der som minimum har samme niveau, som nogle af vores normale startere, og jeg synes de fortjener mindst ligeså mange chancer, som de foretrukne har fået (Herunder Holmén, Jan Kristiansen, Krohn-Dehli, Farnerud, Duncan, Jallow), som alle har haft en hel del dårlige kampe, men alligevel fået genvalg.
30. april, 2009 kl. 23:10
@Kewell
Hold nu op med det pjat, der skal også være plads til at stille tingene på spidsen på denne side…. :0) der er dog ikke rigtigt noget nyt i mit syn på Kent og vores noget dårlige spil. Vi var i bedste fald ufarlige mod AAB indtil vi skulle sats så kom der mere gang i sagerne. Det er bestemt, fra min side, heller ikke kun AAB kampen jeg hæfter mig ved. Hovedparten af vores øvrige kampe har været meget usammenhængene spillemæssigt. Og når jeg sætter det på spidsen er det mest for at få de mange “Kent” fans ud af busken…..de må fortælle hvor de ser det lys vi andre ikke kan se (endnu ?). Jeg synes den ros han han har fået har været en anelse abstrakt, det virker som om det er forbudt at stille krav til, eller spørgsmål ved, træneren i Danmarks bedste klub. Og det tør svagt antydes at han ikke har skabt det vi havde håbet, han har vel nærmest ikke skabt noget……. Mike gør det i øvrigt godt da han kommer ind, som jeg har skrevet før synes jeg stadigvæk ikke Lorentzen gjorde meget væsen af sig, men han har sand for dyden heller ikke spillet meget. Det tror jeg så heller ikke han kommer til. Men vi skal altså spille meget meget bedre for at vi kan få talenterne ordenligt integreret på holdet, for først der er der plads til at udvikle sig fra talent til stjerne….Det er synd og skam at de får 20 min her og der i sindssyge satsninger hvor der ikke er ro/flow i spillet. Selvom Mike gjorde det godt mod AAB er jeg stadigvæk af den overbevisning at det er nemmere at komme ind under de førnævnte omstændigheder.
1. maj, 2009 kl. 14:29
BG@
Jeg mener stadig ikke der bør dømmes offside. Indvirkning i spillet: nej det har han ikke da han ikke rammer bolden, og det med at sige bare fodi han går efter den, det er ikke sandt, for i teori’en har en spiller som står i offside allerede der indvirkning, for forsvaret prøver så at trække ham offside og så ser angriberen det og lader bare hver med at gå efter den, så har han stadig haft indfltdelse på spillet. håber du kan se hvad jeg mener? det var sådan vores kursus leder til dommerkursus fortalte os at det var en skøn’s sag hvornår man mener der er indvirkning på spillet og ville derfor råde os til konsekvent kun at gøre det hvis han rammer bolden.
genere en modstander: Det kan jeg bestemt ikke se at han gør, jo selvfølgelig er der en som dækker ham op, men mener bestemt ikke han på nogen måde genere modstanderen i f. eks. at komme over og dække jon op i stedet.
Men det der egentlig pisser mig mest af er at dommeren har udtalt at det er fordi duncan laver frispark ved at gå i ryggen på en forsvar at han dømmer den. men så er der sku ikke offside, men frispark, så det lyder for mig som om det er et dårligt forsøg på at rede sin kendelse. men lige meget nu selvfølgelig.
2. maj, 2009 kl. 18:19
@ AB
AB : Hvordan kan du få dig selv til at sige at Kent på nogen måder kunne have noget med holdets spil at gøre ???????????
Svar : Øhh Kent er Brøndbys træner! (hvis det ikke siger sig selv.) Det er træneren der sætter holdet og giver det taktiske oplag samt den spillestil som han meget gerne ser de spiller…
Konklusion : Træneren har noget med holdets spil at gøre
AB : Ved du ikke at fodboldspillere aldrig følger de instrukser de får fra deres træner ??????
Svar : Øhh, Er du klar over at Brøndby er en PROFESSIONEL klub!?! Det er ikke amatørspillere og -trænere. Så selvfølgelig “prøver” de at udføre alle de defensive instrukser som Kent giver dem. Det er jo naivt at tro at prof. spillere ikke følger deres prof. træner…
AB : Det har jo ingen hold i virkelighed og du har taget det hele ud af den blå luft !!!!!
Svar : Det har jo ingen hold i virkelighed og du har taget det hele ud af den blå luft !!!!!