Der skal luges ud i Brøndby
11. januar, klokken 4:32 af Steen Sørensen
Henrik Jensen lægger op til en udrensning i en alt for stor Brøndby-trup, hvor op mod syv spillere kan risikere at blive degraderet. Den nuværende A-trup på 25 mand skal helst skæres ned til 18-20 markspiller plus målmænd.
På årets første træningsdag i Brøndby mandag formiddag var hele 28 spillere i aktion på den ene af Brøndby Stadions kunstgræsbaner. Dertil kan lægges fire spillere som ikke deltog, og dermed kommer den samlede blå/gule spillertrup op på 32 mand inklusive syv spillere fra A Talent-truppen. Det er alt for mange.
- Vi er rigtig mange lige nu. Det kan godt være, vi deler truppen mere op, når vi kommer hjem fra træningslejren i Portugal. Det ideelle er en trup på 18-20 markspillere, tre målmænd og så en A Talent-trup, siger klubbens cheftræner Henrik Jensen til Ekstra Bladet, mens han overfor Jyllands-Posten uddyber problemet:
- Der er for langt fra nummer et til 30 i truppen, og det giver en niveauforskel. Niveauet til træning bliver sænket, og den mister intensiteten. Desuden bidrager det til dårlig stemning. Når jeg udtager truppen, gør jeg 14 spillere utilfredse. Plus de fem, der senere skal starte på bænken. Der er for mange spillere, der er for langt fra holdet lige nu, og det er svært for mig at holde alle til ilden.
Henrik Jensen lægger dermed op til, at op mod syv spillere i truppen kan se frem til at blive degraderet efter den første træningslejr på Algarve-kysten i Portugal. De pågældende spillere kan derfor se frem til, at de ikke kan træne sammen med den øvrige trup, og de kommer formentlig ikke med på vinterens anden træningslejr i Tyrkiet fra 18. til 23. februar.
- Der bliver vel kun omkring 20 spillere, der kommer med til Tyrkiet. Vi skal kun være der i fem dage, så vi tager ikke hele truppen med, fastslår Henrik Jensen overfor Ekstra Bladet.
Må gå på kompromis
Det er naturligvis ikke holdbart for klubben på den københavnske vestegn at have fem-syv spillere gående, som reelt ikke laver noget. Derfor søger man andre løsninger her i vinterens transfervindue, men tidernes ugunst har gjort, at det er et vanskeligt marked at agere på. Brøndby vil dog strække sig langt for at finde nye klubber til spillerne.
- I forhold til de kontraktlige forpligtelser, vi har til spillerne, må vi arbejde på nogle kompromiser, hvor klubben, spilleren og den nye klub alle må give sig lidt. Vi er parat til at give vores del, da det intet formål tjener, at vi har spillere, der hæver en løn, men ikke spiller, siger den kommende sportschef Ole Bjur til Jyllands-Posten.
Det er næppe helt galt at gætte på, at de spillere, der først og fremmest tænkes på, er dem, som ingen eller meget begrænset spilletid fik i efteråret. Spillere som de højtlønnede Stefan Gislason og Peter Madsen, den unge Pierre Kanstrup samt lejesvenden fra Brasilien Bruno Fressato Cardoso. Desuden kan det med tilgangen af Clarence Goodson nok også gå ud over en midterforsvarer eller to.
36 kommentarer til “Der skal luges ud i Brøndby”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
11. januar, 2011 kl. 06:58
Tror det er en rigtig god idé at skære truppen ned, om det så er til 20 eller 22 mand er næppe afgørende.
Men en sådan udmelding betyder formentlig også, at alle mand (undtagen Goodson) er til salg til den rette pris.
Dog tror jeg Brøndby har en grundstamme klar, en grundstamme som kan føre Brøndby succesfuldt ind i 2010′erne denne grundstamme bør bestå af Stefan Andersen (Falkensgaard som reserve), Goodson, Stenderup, Mike, Krohn, Stryger og forhåbentlig Wass, resten kan formentlig undværes/erstattes. Måske lidt hårdt sat op, men ret beset gør alle de fravalgte ingen direkte forskel på holdet og alle kan mere eller mindre hurtigt erstattes med lignende spillere.
Det der er lidt spændende i denne udrensning er om Wass vælger at blive i Brøndby eller forlade klubben, bliver Wass så forsvinder Randrup det er nærmest en statsgaranti, omvendt så bliver Randrup hvis Wass smutter.
Jeg håber denne udrensning betyder at følgende ryger som et must:
Max – for mange skader, gør ingen direkte forskel
Kanstrup – ikke god nok, lad ham få løbepas
Jan F – ikke god nok, men her er mulighed for at hente lidt små penge ifm. salg.
Peter Madsen – men han er den sværeste at sælge, så her skal Brøndby nok af med penge.
Jallow – ikke god nok, lad ham få løbepas
Gislason – passer ikke til Brøndby, bør være muligt at få lidt penge for ham……..
11. januar, 2011 kl. 08:27
Jeg er helt med på, at truppen skal skæres ned, og måske med undtagelse af Jan F. er jeg ret enig i dem du nævner FrankH.
Ikke at jeg synes han er fremragende, men vi har ikke mange alternativer til den plads. Nilsson er dog den, jeg synes er bedst der, af dem vi har i truppen.
Hvis man kunne skole Randrup til venstre back, ville jeg være rigtig glad, for kan han opnå samme niveau i venstre side, som han tidligere viste i højre, er vi ualmindeligt godt besat på backpladserne, og med Goodson og Stenderup centralt ville 4-back kæden pludselig se ret god ud. Men det er nok ønsketænkning.
I tillæg til dem du nævner FrankH, så jeg også gerne Jan K., Thomas Rasmussen og Schaaf (alternativt Bischoff) kom afsted, da de for det første ikke er fast mand, og kunne frigive en del lønkroner.
Når man kigger på vores trup, er den faktisk “kun” på 25 mand. Det er egentligt ikke så voldssomt igen. Så det undrer mig lidt, når Henrik Jensen udtaler, at der skal ske større udskiftninger, og så nævner, at truppen skal skæres ned til 23 (20+3 målmænd). Det gør vel ikke den store forskel.
Jeg tror den udtalte nedskæring må skyldes, at der er mange, som ikke har udsigt til spilletid, og som ikke har niveauet.
Kunne vi komme af med en 6-7 af de nævnte spillere, og så hente en tre stykker ind, så har vi en trup på 21-22 mand inkl. målmænd. Så styrer de jo selv, hvor mange fra A-talent truppen de vil have med til træning.
Men jeg kan i øvrigt rigtigt godt lide Ole Bjurs udtalelser. Den rammer rigtigt meget af det, vi fans har sagt i længere tid.
I øvrigt et udmærket interview her med vores kommende Sportsdirektør:
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/club_id=10
11. januar, 2011 kl. 09:54
I forbindelse med den her udlugning skal man huske at ihvertfald Wass, Bischoff, Remco, Bruno og Jallow alle har kontrakt udløb til sommer. Det er 5 spillere som kan forlade os og så er truppen pludselig skåret pænt ned.
Her skal man selvfølgelig tage i betragtning at når Max’s kontrakt også udløber til nytår så kan vi nok forvente at endnu en central forsvarsspiller skriver kontrakt i løbet af 2011. Om det bliver en fra egne rækker eller en udefra må tiden vise.
11. januar, 2011 kl. 11:22
Nu de er i gang med at ryde op, så spark Martin B ad H…….. til og få Movsisyan ind. Martin har ikke været andet end en udgift og bliver aldrig andet. sagde fra start vi ville blive til grin ved købet af ham og intet nu i et år har bevist det modsatte, en stor udgift.
11. januar, 2011 kl. 12:04
Et eller andet sted er der vel ret mange spillere der er til salg i Brøndby. Mikael Krohn-Dehli og S. Andersen er oplagte spillere der kan sælges for en god pris. Jeg er spændt på at se hvem vi egentlig for sendt afsted.
Jeg er ret sikker på Bischoff eller Bischoff ryger. Der er ikke plads til så mange midterforsvarer med Stenderup og Goodson som duo (som der lægges op til), medmindre Stenderup, gud forbyde, blev solgt.
Men jeg må sige, at jeg bliver overrasket hvis Peter Madsen bliver solgt. Han er og vil altid være en Brøndby mand. Dét er nok den primære grund til at han bliver, tror jeg. Selvom den, ifølge medierne, store løn trækker. Dertil forstår jeg ikke hvorfor han ikke blev brugt nok af Kent Nielsen og især Henrik Jensen. I modsætning til populære meninger om Peter Madsen, syntes jeg, at han stadigvæk er en af de bedste spillere! Han er mere offensiv midt eller kant, end han er angriber. Det underlige er, at det ved Henrik Jensen godt, men han vælger stadig ikke at bruge ham der, også selvom han er en spiller med historik og dyder i Brøndby IF.
Og Bruno.. Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke har brugt ham noget mere, når ingen af de andre angribere har kunnet formå at lave mål. Den eneste kamp han fik fra start var mod Varde, hvor næsten hele holdet kollapsede. Jeg tror stadig på han kan lave et mål eller to i foråret men det virker som om at tilliden til ham er væk.
Nå, men jeg glæder mig, vel ligesom jer andre, til at se hvad de finder på.
11. januar, 2011 kl. 12:08
Movsisyan er ikke en spillertype vi har brug for. Det er selvfølgelig fint at han er hurtig, men nu står vi ofte på modstanderens bane halvdel og ikke egen som i randers.
Problemet er b.la., at Yura er for dårlig på bl.a. førstegangs berøringerne, især når pladsen er trang. Det ikke bare er ham mod 1-2 forsvarsspillere på en tom banehalvdel.
Derudover er det jo ikke Martin B. skyld at han er skadet. Og forhåbentlig er det ikke muligt at fyre nogen spiller på baggrund af det. Der er jo en kontrakt som begge skal overholde.
@Adamborch Den eneste jeg rigtig gerne ville beholde er wass. Men det kommer også an på om goodson har kvalitet nok. Jan F. er ok til det nuværende hold, især fordi VB ikke hænger på træerne, han har ikke voldsom klasse men lad gå
.
Men tror ikke han kan sælges for ret meget, og at finde en erstatning bliver nok svært.
Hvornår udløber TR’s kontrakt?
11. januar, 2011 kl. 13:09
Puha der er delte meninger. @SlickShaker – den er helt gal, bruno og madsen er ikke i nærhenden af at have niveau! Madsen er opppe i alderen og kan ingen andre stede få en løn i nærhenden af det han får i Brøndby.
Spillere som gerne må ryge:
- Jan K. Har intet bevidst og er kæmpe dyr
- Max. er ved at være gammel og vi kan måske få en lille skilling
- Kanstrup. Ikke i nærhenden af superliga nivaeu
- Bruno. Uha en fejl at leje ham
- Remco. Utrolig at han er faldet så meget i niveau siden første gang han var her
- Thomas r. gammel, skadet og faldende i niveau
- Farnerud. Han spiller godt i 3 mdr. så spiller han dårligt i 6 mdr., han spiller godt nu og kan sælges til en god pris, + hans løn er høj!
- Jan F. ikke god nok
- Jallow. hmmm… holder ikke niveau
- Nilsson. er god men gammel – hvorfor ikke få nogle penge mens vi kan!
Det var hele 10 ud, hvem skal så ind?
- P. Bengtsson. ung og utrolig spændende back!
- R. lindgreen. vil styrke vores stamme
- Wanderson. teknisk dygtig, ung, kan afgære kampe
Og så SKAL der holdes på Wass… At bygge et hold op med så unge spillere med et så store potentiale. Se evt. opstilling:
S. andersen
Wass Goodson Stenderup Bengtsson
Stryger “lindgreen” Mike Dehli
“Wanderson” Agger, alex “ny”
Det ville være et ungt og utrolig spændende hold!!!- Unge med klasse spillere ved deres side…
11. januar, 2011 kl. 16:11
frej..
du har da ret, det er ikke Martins skyld, men det er vel heller ikke Peter M, Gislason, Brono, Jan K, Alex F osv. skyld de ikke er bedre eller bare ikke bliver brugt. så det er da en dårlig undskyldning for ikke at smide dem ad H…… til. du mener måske at Martin har bevist sit vær til at være god nok til Brøndby, bare han er skadesfri ?? og hvis ja, hvor længe af gangen har han været skadesfri og er det ok med ca 14 dage af gange til den pris ??
11. januar, 2011 kl. 16:25
@ Forever BIF: hvem er P. Bengtsson?
11. januar, 2011 kl. 20:09
Må virkelig indrømme jeg ikke forstår hvorfor i vil have Max væk??
- Så slem er hans løn jo heller ikke, i forhold til klubbens penge.
- Han har vist gang på gang, hvor vigtig han er. En ung og en ny er ikke bare nok.
- Han er en vigtig anfører type.
- Han har lige fra starten ofrede sig for klubben – og har accepteret hvad der er sket.
- Man kan evt. bruge ham på venstreback, hvis der ike kommer nogen ny dér.
- En meget vigtig type for de unge!
Generelt fortjener han virkelig ikke at folk, nu tænker at han skal bare væk. Manden burde respekteres, så længe han er god nok, og ikke skaber problemer.
Jeg ved godt at alderen og skader efterhånden bliver et problem, men lad ham dog blive et år til, og mon så ikke han selv rejser tilbage!
Ganske vist skal nogle spillere væk! – Men han er absolut ikke en af de første!
12. januar, 2011 kl. 07:37
Randrup er et navn, som er blevet nævnt forholdsvis meget de sidste dage – først ved Wass’ angivelige skifte og nu her i forbindelse med oprydningen i truppen.
Men hvor er Randrup egentlig blevet af? Jeg kan slet ikke huske at han har spillet siden efteråret sidste år (2009)?
Er der nogen, som har noget information omkring ham? Har han været plaget af skader?
12. januar, 2011 kl. 09:51
Han havde et skadesforløb da Henrik Jensen tog over, og da han kom tilbage var Wass i storform, og så har han siddet på bænken siden, med sporadiske indskiftninger på flere forskellige positioner.
Hvis Wass forlænger med os, så er Randrus eneste chance, at blive omskolet til venstre back, eller at det er Wass der ryger ind i en længere skade.
Jeg vil være ærgerlig over at miste Randrup, men trods alt endnu mere ærgerlig over at miste Wass og så endda på en fri transfer.
12. januar, 2011 kl. 13:08
@forever BIF: Er helt enig med hensyn til P. Bengsson.. Og det er vel en absolute mulighed for at kunne hente ham.. Har før nævnt hans navn herinde uden at hører andres mening, så dejligt at se at der er en mere, som ønsker ham..
Interessant med de 2 andre, men ved ikke hvor gode mulighederne er for at hente dem til klubben..
Og for guds skyld, så hent P. Bengtsson inden fuckerne gør det..
Og ville jeg da være ked af at lade Wass gå på fri transfer..
12. januar, 2011 kl. 18:19
P. Bengtsson kommer ikke til Brøndby, da han koster penge, og især at Anders B ikke kan ” opdage ” ham og tjene penge på ham som mellem mand. Riget fattes penge og alt der koster noget, er ikke noget for Brøndby de næste 2 – 4 år, især når man skal tro komikerparet Per og Benny.
12. januar, 2011 kl. 20:02
Kære censur-90
Måske er det på tide du gik tilbage på skolebænken og lærte lidt om sunk cost.
I hvert fald ville det klæde dig at overveje dine statements bare en smule, før du skylder med skarpt.
12. januar, 2011 kl. 20:04
@ Marc Johnson
Randrup spillede bla. i den famøse 3-3 kamp mod lyngby.
Han gennemgik en mindre operation i sommers og fik et par skader i løbet at efteråret.
Da Wass var stærk spillende så kom Randrup ikke meget i kamp..
Delvis pga. skader og manglende form, men primært pga. stærke Wass.
12. januar, 2011 kl. 20:57
kapper… inden du begynder at være smart på andres bekostning ( nedladende ), så venligest begrund ??
12. januar, 2011 kl. 21:49
til Kapper
og håber at dette indlæg for lov at blive selv om det ikke er i tråden, men et svar til Kapper på et indlæg fra min side som var i tråden
Ingen er forpligtet ud over sine evner – ej heller ledelsen i Brøndby. Men hvis man ikke evner at tage ved lære af fortiden synder og bliver ved med at kaste penge ud af vinduet har jeg svært ved at se hvorfor jeg og andre ikke er i sin gode ret til at råbe vagt i gevær. Desværre har Per og Benny vist de sidste 5 – 7 år at de ikke magter den opgave at styre i topklub i fodbold siden 1985. de har lavet den ene økonomiske bommert efter den anden ved bl.a. at købe spiller de slet ikke har haft kendskab til ( sidst Brono ) og samtidigt give udtryk for at, de har fundet den rette mand. De har ansat den ene direktør efter den anden og fyret dem lige så hurtigt igen. Hver gang de ansatte en kom der en melding ud omkring at de nu har fundet den rette og hver gang han så er fyret igen, har det været med den begrundelse at han alligevel ikke var den rette. Så har man fra ledelsen ikke kunne se hvor forkert det var at ansætte klubbens formands søn som sportschef, selv om resten af Danmark tog sig til hovedet. Da Anders så stoppede med den begrundelse af al den kretisk af ham og hans virke gik hans familie på, forsatte man fra klubbens side med at benytte ham som ” mellemmand ” og han selv havde åbenbart heller ikke nogen skrupler ved at forsætte – på tror af den kritik der gik ham og hans familie på. Så melder man ud fra ledelsen af nye tider er på vej og et nyt koncept er ved at blive bygget op omkring indkøb af nye spiller til klubben. Samtidigt bliver tidligere sportschef i klubben ( Anders B ) uddannet spiller agent og skal på ” lige fod ” med andre agenter tilbyde Brøndby nye spiller. Jeg kan ikke bevise at han til en hver tid vil stå først, men med fortidens synder i baghovedet syntes jeg at alt tegner til at det bliver Anders B som agent som kommer til at ” tilbyde ” Brøndby de fleste spiller.
Derfor hr. Kapper har jeg meget svært ved at se hvorfor jeg skulle tilbage til skolebænken. At nogen stadigvæk bakker op omkring Per og Benny uden at stille spørgsmålstegn ved deres virke er rystede og ligger langt fra min forståelse. Per og Benny har jo givet klart udtryk for hvad det er de vil. De vil selv få klubben tilbage til toppen af dansk fodbold og de vil ikke forlade den sænkende skude før et nyt mesterskab er hjemme. det lyder i mine øre som en ludoman der siger at han stopper med at spille, men skal lige have den sidste store gevinst med. Det sker som oftest bare ikke, som en narkoman der lover at stoppe, efter han lige har fået det sidste fix. For Per og Benny er det enden eller, enden for de Brøndby tilbage på sporet og et DM eller også drukner de med hud og hår. For kan Per og Benny ikke få den de elsker skal ingen have hende….
13. januar, 2011 kl. 10:03
@censur
1)
Bruno er lejet og ikke købt. Et år er måske for meget, men det er muligt han ikke ville andet.
Min antagelse er, og jeg har skrevet det før er:
Bruno var gardering for vi i sommer var tyndt besat pga. bernburg og agger var skadet, madsen var ikke vurderet god nok og man havde ikke den store tiltro til farnerud. Det har så vist sig at agger of farnerud har spillet sig op i efteråret og at bruno ikke har. Vi havde kun jallow, farnerud og madsen til opstarten, derfor lejede vi bruno.
2)
Det er jo fint du ved på forehånd hvordan en evt. handel med P. bengtson kommer til at foregå. Men det er ind til videre påstande. Det nytter jo ikke at købe ham, hvis pengene ikke er der.
3) Jeg tror ikke på at nogen syntes det var en god ide at ansætte sin egen søn. Det skete, det gik galt og så kan man konspirere videre eller prøve at komme videre, ved bl.a. at gå op i fodbold og ikke andre personer og konspirationsteorier om andres motiver for at handle som de gør. Jeg ville ønske dine indlæg handlede mere om spillere, ideer til opstillinger eller vurdering af en spillers præstationer i en given kamp. I modsætning til hvad end der er galt i ledelsen i denne uge.
Prøv med tillid til at andre mennesker fejler, pga. inkompetence (dvs. de gjorde det i bedste mening, og har nok lært af det, det gør de fleste) og er ikke generelle onde menesker med motiver for egen vindings skyld.
13. januar, 2011 kl. 10:50
Enig med Frej, dejligt med folk der er lidt nuancerede.
Jeg har dog lidt en kritik overfor klubbens udmeldinger p.t. Ingen tvivl om vi gerne skulle af med nogle spillere, men fatter ikke hvorfor vi skal råbe sådan op med det. Hvis man gerne vil sælge noget til andre, så forstår jeg ikke strategien er at sige; ”Disse spillere trækker niveauet ned til træning og vi vil gøre alt for at komme af med dem, fordi de er så ringe – er der ikke nogen der vil kaste penge efter dem?” Det er sgu da dårligt købmandsskab. Gå dog i stedet ud og sig: ”Vi har Dk’s bredeste trup og det er vi i udgangspunktet glade for, men det kan være nogle af vores mange gode spillere finder andre klubber med større sandsynlighed for spilletid. Hvis ikke, så er vi glade for alle spillere i Brøndby”. Det vil både være bedre mandskabsbehandling og gøre andre klubber mere intresseret.
Vil bare lige slå fast at jeg også gerne vil af med Gisla, Madsen, Kanstrup, Bischoff, Remco, Jan K, Bruno mm. Men må indrømme at jeg ser det som en meget svær opgave i dette vindue. Med klubbens udmeldninger vil der helt sikkert være mange der råber fiasko når vi når 1. februar, fordi klubben ikke kunne finde ud af få dem solgt fra. Men det er altså som at sælge sand i Sahara – hvem kan eksempelvis matche den løn vi giver Madsen eller Jan K? Virker tåbeligt at opsætte et mål, som man ved er urealistisk – især når klubben trænger til god omtale.
Jeg vil sige at vi bare bliver af med en af de overflødige spillere, er det en succes. Pisseirriterende – men da også rart at vide at ligegyldigt hvor mange skader vi får, så har vi spillere at tage af imodsætning til resten af superligaen.
13. januar, 2011 kl. 11:05
26 MILL FOR WASS. Så må benfica gerne få ham………………..
13. januar, 2011 kl. 12:12
@ frej
Godt indlæg og jeg er enig.
@ bornby
Jeg kan sagtens følge dig i dit argument.
Jeg tror dog, at klubben reagerer, og faktisk lytter til den massive kritik der har raset om manglende åbenhed.
Så kan jeg som nævnt, godt følge dig når du siger det skader vores chancer for at afhænde spillerne.
Jeg tror dog ikke, at sportsdirektører lader sig narre af udmeldinger i pressen. Uanset om man forsøger at tale sin trup og eller ned.
Jeg tror udmærket, de ved hvilket materiale Brøndby har, og om vi eventuelt har den spiller, der passer ind på deres hold.
Så jeg tror ikke så meget det er vores spilleres niveau der gør det svært at afsætte dem, men mere at de har lønninger der er for gode i forhold til deres niveau, og det er de færreste der vil betale mere for en vare, end den egentlig er værd.
Jeg kunne f.eks. sagtens se en Madsen gå ind og være en gevinst på et bund/midterhold i Superligaen, men slet slet ikke til den løn han får, og nok også vil have det nye sted.
Det samme gør sig gældene om mange af de andre, som Gislasson, Bischoff, Thomas Rasmussen, Jan K, Schlebrügge (pga. alder). Remco har vi lejet, og er det muligt skal den bare opsiges, selvom det grundet kontrakten nok ikke kan lade sig gøre.
Kanstrup og Jallow får nok ikke helt den store løn og kan måske afsættes, men ret beset kender de færreste Kanstrups niveau andet end fra 2. holdet, og Jallows store problem er hans manglende mål.
Så jeg er enig med dig i, at det er en ualmindelig svær opgave, og vi må nok indstille os på, at mange af kontrakterne løber ud af sig selv. Mange af dem løber dog ud til sommer, og resten er udløbet sommeren efter (Madsen, Gislasson og Jan K.).
13. januar, 2011 kl. 12:35
Jeg tror nu nok vi er overordnet enige og der er ingen der går så meget ind for åbenhed i vores klub, som mig. Jeg tror dog meget på at når klubber som Randers, Horsens eller Aab ser som efter spillere, så vil de gerne have nogen der er gode fra første dag. Når man så hører om at nogle spillere sænker niveauet i en anden klub og at den klub vil gøre alt for at blive af med dem, ja, så tænker man nok lige to gange over at signe dem. Jeg tror, da at mange danske klubber ikke vil røre Madsen, Gislason og Jan K pga. den retorik der har været omkring dem. Spillere som jeg gså ville mene kunne pynte på næsten alle nordiske hold.
Nå, men det er da et noget anderlede vindue, hvor vi alle kun taler om den der skal væk og næsten ikke om dem der skal til. Så det har klubben da formået at få vendt fokus væk fra og dermed mindre pres.
13. januar, 2011 kl. 16:06
forventer at I snart begynder at synge Kumbaya. men glæder mig da over at mine indlæg kan rykke sympatien over på Per og Bennys side, for de trænger til det. ellers syntes jeg blot at kunne konstatere at her inde må man ikke være negativ eller tage ved lærer af fortiden. vi skal alle være hååå så glade og have tillid til Per og Benny. vi må kun tale om spiller og det skal være positivt, eller bliver ens indlæg slettet, som bl.a. min sidste indlæg igen er blevet i denne tråd. Jweg gik ellers og troede at Brønby og de fan var de bedste i landet, også til at omfagne mangfolkeligheden, men det er åbenbart kun så længe vi alle er eninge, holder i hånd og sidder omkring lejerbålet og synger Kumbaya.
13. januar, 2011 kl. 19:58
Vi skal bare lige vinder mesterskabet, så mutter Per
13. januar, 2011 kl. 20:33
Jeg synes at en udrensning af truppen ville være en god ting hvis vi skal tilbage og blive nordens hold nr. 1… Her har jeg en liste over spillere jeg gerne så smutte:
Alexander Farnerud
Peter Madsen
Stefan Gislason
Bruno
Max von Schlebrügge
Remco van der Schaaf
Bruno
Mikkel Bischoff
Thomas Rasmussen
Pierre Kanstrup
Jeg ser gerne startopstillingen sådan her når alle spillere er klar hvis de spillere der er på min liste ryger ud:
———————Stephan Andersen———————–
Daniel Wass Daniel Stenderup Clarence Goodson Jan Frederiksen
———–Jan Kristiansen Mikael Nilsson Michael Krohn-Dehli—
————————-Mike Jensen————————-
—————-Martin Bernburg Nicolaj Agger—————–
Synes at Mike Jensen viste i specielt sidste kamp at han er bedst lidt længere fremme som da han ved 1-2 erober bolden selv og spiller Farnerud fri foran målet og Martin Bernburg og Nicolaj Agger synes er to typer der ligner nogle der kunne passe godt sammen for de to skal nok komme i gang snart… Derudover fortjener Daniel Stenderup fast spilletid efter det flotte efterår han præsterede… God vinter til alle… Ses på Stadion mod Lyngby
14. januar, 2011 kl. 02:19
BIf always jeg ved ikk hva du vil med bernburg men han er altså bare ikk god nok
hvis vi ikke kan få en angriber af fall utaka eller damen klasse så burde vi kører videre med vores agger alex konstelation oppe foran for engangs skyld har vi 2 angriber der kan lidt af det hele der bare mangler selvtilliden de 2 de løber for hinanden finder hullerne og ikke mindst hinanden er gode spil stationer og opbyggere hvis det er dem som bold lander hos.
syntes vi ska beholde AF indtil sommer også se hva der sker
de spillere jeg syntes vi ska skille os af med
ud
Jan K
remco
Bischof
kanstrup
martin bernburg
thomas rasmusen
gislason
peter madsen
ind
bengtsson
thygesen fri transfer til sommer
mads junker
14. januar, 2011 kl. 13:09
Er helt enig i at Bernburg er en katastrofe. Har altid været imod at vi købte ham. Han er slet slet ikke god nok. Og så er han nok den danske spiller der har flest skader overhovedet i sådan en ung alder.. Send ham på pension allerede nu.
Jeg har dog stor tiltro til Jan K. Han er en gevinst for superligaen. Han skal bare spilles god, og have nogle gode bolde at arbejde med… Men det skal snart ske. Det er der ingenm tvivl om..
Spillere jeg foretrækker i brøndby trøjen :
Thygesen.
Bengtsson.
Feilhaber.
Gilberto Marcena.
Duncan.
Absalonsen.
Prica.
14. januar, 2011 kl. 18:36
Ja, sørgeligt men sandt. Absalonsen mistede vi til FCK??!!! så ham får vi nok ikke
Efter hans fantastiske udvikling ville han kunne have forstærket vores hold væsentligt efter min mening. Dog er vores midtbane ok dækket ind. Men alligevel..
og så får de ham oven i købet på en fri transfer! Hvor var Brøndby henne? var de inde i billedet?
Altså hvis jeg som spiller havde valget mellem fck og bif, så ville jeg klart vælge fck, udelukkende pga. Champions league bold og guld. Men forstår simpelthen ikke at han vælger med hjertet. Jeg gik da ud fra at han stadig havde bif i hjertet… hmmm…
-hvad skal der mon ske ude på vestegnen?
14. januar, 2011 kl. 19:24
fcrysgaard ..
vi mistede ??? han var da ikke i Brøndby men i OB. så det er vist at tage munden for fuld. grunden til han ikke kom HJEM til Brøndby må du spørge enden Per og Benny eller nogen af de meget kloge hoveder her inde, som ved så meget. at han var transfri gør da ingen forskel for Brøndby. viser jo blot enndu en gang hvor til grin klubben er. de mener vel at en spiller som fars søn Mike er langt bedre end Absalonsen og ja, nu for jeg nok også hug for denne bemærkning fordi de jo ikke spiller samme plads. og hvorfor fik Brøndby han ikke spørger du, tjaa klubben har vel et bedre netværk end fck og derfor finder de spiller der er langt bedre, eller goså fordi som Absalonsen selv siger ” han vil spille med om guldet hvert år ” og så skal han da ikke til Brøndby med den filosofi som Per og Benny har lagt for dagen. kan jo også være at han ikke ville aflevere et fingeraftryk og så måtte han vel ikke komme ind….
14. januar, 2011 kl. 20:13
@censur-90
Syng du bare kumbaya
, Har jeg nogensinde skrevet noget positivt om Per eller Benny. Lad nu vær med at klage over alt det jeg specifikt ikke siger
.
Men ja Mike er teknisk meget bedre og har større overblik end absalonsen, Absa har tilgengæld ekstrem speed som er så vigtigt i fodbold i dag. Du kunne til gengæld sagtens sammenligne absa med Jan K, som jeg godt tror han kunne slå helt ud af holdet, men det hjælper ikke så meget når Jan K alligevel ikke starter inde. Og tak for det
Ellers kunne han blive en fantastisk venstre back hvis han gad
.
15. januar, 2011 kl. 11:15
Hvor er det trættende at skulle læse dine indlæg hvor du skla nævne per og enny og være nedladende hele tiden, bliver du aldrig selv træt af ikke at kunne debattere på et ordentligt niveau?
Jeg mener bestemt ikkejohan ville ha været nogen klar forstærkning. det sidste halve år, har han været en af de største skuffelser i sas ligaen. Vi kan helt sikkert godt finde en bedre kant spiller, og desuden virker det som om henrik jensen foretrækker at bruge mkd som venstre midt og der er efter min mening klasseforskel på mkd og johan.
15. januar, 2011 kl. 23:13
Fokes… Tag det nu roligt… Det er fair at have sin egen mening og det har jeg også… Hvis vi tager og snakker lidt om truppen som nogle efterlyse og når emnet alligevel er udrensning… Jeg vil meget begrunde mine:
Alexander Farnerud: Alt for dyr og svingende.
Peter Madsen: Har udrettet noget som helst siden han kom hjem.
Stefan Gislason: Dyr, spiller ikke og vil selv væk.
Bruno: Eneste positive er hans straffescoring mod OB.
Max von Schlebrügge: Gammel og dårlig i spillet med fødderne.
Remco van der Schaaf: Virker som en der for langsom til et tophold.
Mikkel Bischoff: Aldrig i rigtig god form.
Thomas Rasmussen: Gammel og har tabt for meget kvalitet.
Pierre Kanstrup: Har aldrig udnyttet sin chance.
Synes dog også det er fair at stille spørgsmålstegn ved klubbens måde at købe ind på… Spillere som Farnerud, Peter Madsen og Stefan Gislason specielt, de har en sindsyg høj løn og jeg er ligeglad med at de blev udnævnt som frelsere eller hvad i al verden de blev kaldt… Bruno er en angriber som jeg så under sin prøveperiode hvor han spillede mod Djurgåren og scorede, dog har jeg hele tiden ment at det var dumt at leje ham, han bliver aldrig til noget, sådan er det bare… Jeg synes bare vi skal transfervinduet an og se må vi lave konklusioner bagefter
16. januar, 2011 kl. 12:43
Mangler lige en spiller mere: Ousman Jallow: Har mistet den målnæste han lagde ud med.
16. januar, 2011 kl. 13:16
@BIFalways…
Jamen, jeg kunne ikke være mere enig, som jeg skrev i mit tidligere indlæg!
Jeg er dog ret bekymret over ledelsen, jeg ved ikke hvormange herinde som som var med til genaralforsamlingen. Her fik jeg et ret klart billed af hvordan specielt Benny er helt uden for rækkevide!- Jeg er utrolig mange for at sålænge Bennt og Per sidder for enden med al magten, kommer vi ikke videre… Klubbens fundament er støbt med når bestyelsen stadig tror at vi leder i 1990 er en helt gal. – der skal noget ny tænkning til og acceptere at fodbold forretningen har udviklet sig så utrolig meget at man ikke længere kan være inde over ALLE beslutninger… KASI er nytænkende og uptodate med verden a 2011…!!!
Enig med hvem som skal væk!
Ind:
- Michael Lumb eller Bengtsson (tror dog FCuK står foan i køen)
- En klasse midtmidt, gerne Lindgreen, selvom han spiller relativt fast i Ajax
- En klasse angriber, Wanderson, han er dog dyr!
21. januar, 2011 kl. 17:43
Synes det er bekymrende for den udrensning at Farnerud er den eneste der er solgt… Få nu ophævet Bruno og Remcos lejeaftaler og så få ophævet nogle kontrakter og få noget styr på den trup