Viagra online

Der skal kæmpes med næb og kløer

Stephan Andersen

Arkivfoto: Jonas Mikkelsen / fodboldfoto.dk

Der venter Brøndby en svær opgave torsdag aften, når Sporting Clube de Portugal kommer på besøg. Det forventer både cheftræner Henrik Jensen og landsholdmålmanden Stephan Andersen. På et formentlig sydende Brøndby Stadion skal hjemmeholdet forsvare en føring på 2-0 fra opgøret i Lissabon sidste uge.

Brøndby kunne torsdag i sidste uge rejse hjem fra Lissabon med et fantastisk 0-2 resultat i bagagen og står dermed med et godt udgangspunkt inden returopgøret mod Sporting Clube de Portugal torsdag aften på Brøndby Stadion, hvor direktør Ole Palmå forventer omkring 18 til 20.000 tilskuere. Trods det gode udgangspunkt skal tilskuerne imidlertid ikke forvente en nem aften — tværtimod.

- Vi har et fantastisk udgangspunkt med de 2-0, men selvom vi spillede en god kamp, må vi også indrømme, at vi måske var en smule heldige. De 2-0 var nok mere end vi havde regnet med. Det bliver en utrolig svær kamp i morgen (torsdag / red.), hvor Sporting formentlig vil spille på samme måde som hjemme. Vi skal være koncentrerede og stå godt på banen, ellers kommer vi i problemer. Jeg håber dog, at vi får bolden lidt mere end dernede, men man skal ikke forvente, at vi bliver bolddominerende. Så dygtige er vi ikke endnu, sagde Brøndby-træner Henrik Jensen på onsdagens pressemøde, og han blev støttet i sit synspunkt af Stephan Andersen.

- Vi glæder os utrolig meget til kampen imorgen aften. Det er jo de kampe vi knokler for at være med i. Det er klart, at vi forventer en svær kamp. Vi kommer til at slås med næb og kløer for at forsvare den 2-0′er, slog landsholdsmålmanden fast og kunne derpå berette om fantastisk stemning i truppen ovenpå den gode sæsonstart.

Boldene peb om ørerne

Efter pressemødet kørte hele truppen med spillere, trænere og ledere på hotel, som traditionen byder dagen før disse opgør i de europæiske klubturneringer. Lige så traditionelt havde hele truppen en knap så hård, men temmelig humørfuld, træning inden pressemødet, hvorfra der kan rapporteres, at både Martin Bernburg og Paul Jatta deltog fuldt ud.

Da truppen, som også indeholdt A-talent–truppen, blev delt i to grupper — truppen til torsdagens kamp i den ene og resten i den anden — røg de to i den sidstnævnte, hvor de begge deltog i det afsluttende spil til to mål på bane 3. På bane 4 afsluttede førstnævnte gruppe også med spil til to mål på en lille bane, og Michael Tørnes var så uheldig at komme til at stå i det mål, hvor der var en stærk modvind — boldene peb ganske enkelt om ørerne på den unge keeper.

Efter træningen blev følgende trup på 20 mand udtaget til torsdagens opgør: Michael Tørnes, Stephan Andersen, Anders Randrup, Max von Schlebrügge, Remco van der Schaaf, Jan Frederiksen, Daniel Stenderup, Thomas Rasmussen, Mikkel Bischoff, Daniel Wass, Mikael Nilsson, Mike Jensen, Jan Kristiansen, Jens Stryger Larsen, Michael Krohn-Dehli, Alexander Farnerud, Peter Madsen, Nicolaj Agger, Bruno Fressato Cardoso og Ousman Jallow.

90minutter.dk gætter på samme opstilling som i kampen i Lissabon:

Stephan Andersen
Daniel Wass – Mikkel Bischoff – Max von Schlebrügge (A) – Thomas Rasmussen
Mike Jensen – Mikael Nilsson
Jens Stryger Larsen – Michael Krohn-Dehli – Jan Kristiansen
Ousman Jallow

Billedindtryk fra onsdagens træning

Træning 25/8 2010

Træning 25/8 2010

Træning 25/8 2010

Træning 25/8 2010

Træning 25/8 2010

Træning 25/8 2010

Træning 25/8 2010

Fotos: Steen Sørensen / 90minutter.dk
80 Kommentarer

80 kommentarer til “Der skal kæmpes med næb og kløer”

  1. AB siger:


    For satan jeg glæder mig til i morgen !!!! Tak til 90min for optakt og billeder, super !

    Det kan bliver verdens største antiklimaks men jeg tror sku på at vi går videre og det er bestemt det vigtigste.
    Jeg tror også på stærkeste opstilling som 90min og jeg håber vi ser det samme som i torsdags.
    Det bliver de tre F’ers kamp: FIGHT FIGHT og atter FIGHT.
    Jeg er nu fortrøstningsfuld i at Mike, Nilsson, Wass, Jens , Max og Jallow bringer det der skal til og hiver de andre med op.

    Kunne fUck’erne så bare tabe i aften ville det simpelthen være en succesful uge næsten uanset kampen søndag. Jeg kan simpelthen ikke mønstre bare 0,0000000001 gram sympati for de hvide tosser lige meget hvormeget det så ville hjælpe dansk fodbold. Usympatisk måske, men sådan er det….

    Go kamp !!!!

  2. Engroad007 siger:


    Jeg glæder mig også rigtig meget til imorgen det har vi alle gjort lige siden vi vandt 2 – 0 dernede.

    jeg tror de først 30 minuter bliver uhyggelig vigtige, for jeg er sikkert at Sporting vil lægge et enormt pres i de først 30 min for at få det ene mål som kan gøre at kampen tager en drejning, men tilgengæld holder vi ud i den ½ time og måske får lavet et kontra mål så tror jeg helt bestemt at den holder hjem.

    men ja det kræver fuld koncentration, Fight og en Stephan Andersen der fortsætter sine gode takter for der vil komme chancer til Sporting..

  3. Andsbjerg siger:


    @ AB

    Er bare så enig.. Men desværre gik Roar Strands skud på stolpen i det 89′ende minut – for hvor ville jeg ha’ frydet mig ved det chok der var strøget gennem Parken, hvis den var gået ind og havde sendt FCK ud i kulden..

    Men hvordan kan I glæde jer til i morgen??

    Har i mine 15 år som Brøndbyfan aldrig været så nervøs, som jeg er for den kamp i morgen – for som jeg ser det kan vi kun skuffe, og det er der desværre relativ stor sandsynlighed for.

    Kald mig bare pessimistisk, men jeg frygter simpelthen de portugiserer så meget, og ikke mindst den reaktion der vil komme fra vores spillere, hvis de scorer til 1-0..

    Jeg ved det er latterligt at være skuffet over at ha’ vundet 2-0 på udebane, men havde vi tabt 2-1 va det et andet hold vi skulle møde i morgen. De kommer for fuld damp og spørgsmålet er, om vi kan modstå det.

    Kom nu Brøndby – giv os en god fredag… Please, Please, Please!!!

  4. morten l siger:


    Er så meget med på at glæde mig max til imorgen – hold da kæft en fed kamp … Bliver giga stort …

    AB@

    Har det fuldstændigt som dig ang de hvide tosser fra den fallerede hybrid – kan bare heller ik holde med dem selvom det faktisk også er i vores interrese at de vinder …

    Og hey Kewell, dyrk lige de billeder – ser sgu da ud til at Farnerud løber på det ene billed : )

    GOD KAMP TIL ALLE IMORGEN – FORZA BRØNDBY …

  5. SlickShaker siger:


    Tak for en finopvarmningsartikel, 90min.dk!

    Når det så er sagt, så skal de have nogle tæsk igen!!

  6. kewell siger:


    Jeg er ligesom Andsbjerg meget nervøs for kampen. Men samtidigt glæder jeg mig også helt enormt. Det er netop denne type kampe vi alle omkring Brøndby elsker at spille, så det skal vi nyde.

    Jeg synes ikke det er nogen fiasko hvis vi skulle ryge ud. Det vil være voldsomt ærgerligt, men vi må også erkende at vi er oppe imod en dygtig modstander.
    Når det er sagt, så tror jeg på at vi kan avancere. Vi har spillere med en god indstilling, og vores forsvarskæde begynder at se stabil ud, så længe både Max og Bischoff spiller.

    Omkring FC’erne, så synes jeg ikke man er usympatisk ved ikke at holde med dem. Jeg holder med dem i hovedet, da det gavner dansk fodbold og derved Brøndby, specielt denne gang med 12. pladsen i sigte, men med hjertet er det svært. Det må jeg indrømme.

    Og morten l, jeg kan faktisk se Farne i bevægelse på 4 billeder ; )

    Men kom så Brøndby. Det er så vigtigt!

  7. Andsbjerg siger:


    Er jeg mon den eneste der har tyndskid forud for aftenens kamp??

    Er så mega nervøs!

  8. Marc Johnson siger:


    Held i uheld

    Skulle BIF og OB kvalificere sig i aften, så ligner det som bekendt at DK får en plads direkte i CL og at sølv giver kval til CL. Skulle BIF eller OB ryge ud, så kan det vidst alligevel sagtens ske.

    Jeg kan dog ikke helt lade være med at tegne et mere dystert billede af denne succes for dansk fodbold. Årsagen er, at sker det rent faktisk at guld i år giver direkte CL, sølv giver kval til CL og flere EL-pladser, så vil det på den ene side være et stort skridt for dansk fodbold, som vil tilføje en masse kapital, men på den anden side vil det være et ENDNU større skridt for FCK.
    Jeg er virkelig bange for at vi efter denne sæson kan dømme franske tilstande i superligaen med FCK som det nye Lyon (der vandt det franske mesterskab 11 gange i træk eller der omkring).
    Min frygt bygger på, at FCK med stor sandsynlighed genvinder mesterskabet i år, og dermed vil blive holdet der får den direkte plads. Prøv at forestil jer hvad det vil betyde for dem?! Der vil ikke længere være usikkerhed omkring hvorvidt de får de 60-100 mio. CL giver, da de ikke længere skal kvalificere sig. Det vil jo være virke som en kæmpe gulerod for evt. udenlandske spillere, og vil give dem rigtig store muligheder for at tiltrække virkelig gode spillere.
    Ja, BIF og OB vil også vinde på DK’s avancement på den internationale liste, men slet slet ikke i samme grad som FCK.

    Puha det er virkelig dystert, som jeg ser det.

  9. AB siger:


    Jeg tror sku at vi alle er nervøse, men for fanden, nu må de vise at de har hår på brystet.
    Så længe de dør med støvlerne på kan vi ikke forlange mere, men det gør vi jo alligevel og min torsdag aften, fredag, lørdag og søndag vil være ødelagt hvis det ikke sker. Men det er jo disse kampe vi lever for os så har vi al ret til glæde os.

    Efter i går var jeg lidt nedtrykt og det hjalp gevaldigt at læsdet fik jeg fik sku et smil på læben. Dejligt med artsfæller og godmodige drillerier.
    Det betyder så også for dansk fodbold at andenpladsen i ligaen er EKSTREM vigtig og det betyder igen at vi ikke har råd til ikke at blive MINDST nummer to…..med alt hvad det indebære….

  10. AB siger:


    @ Marc Johnson

    Det er jo præcis det der gør at vi MÅ og SKAL handle…..Vi har ikke råd til ikke at have en mesterskabstrup, så simpelt er det bare.

  11. Marc Johnson siger:


    Er næsten tilbøjelig til at give dig ret, har dog bare ikke tro på, at BIF i denne sæson kan hente guldet.
    Tror ikke klubben har de penge som det vil kræve at vælte FCK.

  12. AB siger:


    Hvis vi ikke har de penge der skal, får vi dem aldrig…..som du selv siger bygger fUck’erne bare på og på og på. Efter i år skylder de stadigvæk 1.300.000.000 kr. så de er jo ikke helt tilbage fra de døde.
    Men vi har simpelthen ikke råd til ikke at tage det alvorligt og signe undskyld jeg siger det “nobody’s”. Jeg håber at de folk vi har fået er gode, men for satan hvor ser f.eks. Santin og Damen skarpe ud og alt det fis med at man spiller bedre fodbold i en 4-3-3 er vist en saga blot. Deres 4-4-2 virker under alle omstændigheder upåklageligt…

  13. Andsbjerg siger:


    @ Marc Johnson

    Din pointe er god, men jeg tror ikke vi får, som du siger det, franske tilstande herhjemme, det er vi for lille et land til. Faktisk tror jeg ikke det er pengene der udelukkende vil betyde, om FCK bliver ved at være de bedste, tror der er mange andre ting der spiller ind, og jeg tror vi kommer til at rykke nærmere FCK over de næste par år, hvis vi tager os sammen og henter/opfostre de rigtige spillere.

    Først og fremmest er FCK gode lige nu, fordi de har haft den samme (dygtige) træner i mange år – han smutter om 11 måneder, og en ny skal sætte sit præg, det vil påvirke. Derudover skylder FCK, som AB også siger, stadig en frygtelig masse penge, hvilket også er årsagen til den langsigtede spareplan der netop er iværksat – hvilket nok også betyder, at de ikke kan købe og lønne de største stjerner. Den sidste vigtige brik som kan ramle for FCK er, at Jesper Grønkjær snart stiller støvlerne. Han har betyder ufattelig meget for deres sportslige succes gennem mange år, hans afløser bliver svær at finde.

    Samtidig vil jeg mene, at bliver vi ved med at få succes i Europa år efter år, så bliver vi også mere attraktive og seriøs udfordrer til FCK på transfermarkedet.

    Derfor er det så vigtigt vi kvalificerer os i aften, og derfor er jeg så nervøs..

    Kom nu!!

  14. Hjuler siger:


    Jeg tror, I har misforstået noget. I næste sæson (2011/2012) vil danmarksmesteren af sæsonen 2010/2011 (indeværende sæson) skulle igennem kval. ligesom FCK i år, fordi UEFA’s country ranking altid først får betydning 2 sæsoner senere. Danmark vil blive tildelt europæiske pladser til sæsonen 2011/2012 (næste sæson) ud fra den country ranking, landet opnåede i sæsonen 2009/2010 (sidste sæson), hvor DK blev nr. 15. Country ranking for 2010/2011 (denne sæson) vil først få betydning for sæsonen 2012/2013.
    For at opsummere: Det er højst usandsynligt, at mesteren af sæsonen 2011/2012 vil skulle igennem kval til CL. Det er til gengæld 100% sikkert, at mesteren af nuværende sæson vil skulle igennem kval a la den, FCK lige har været igennem. FCK og AAB vil være seedede hele vejen igennem en sådan kval, mens det kun vil være tilfældet for OB og Brøndby, hvis de klarer sig godt i gruppespillet i år.

  15. Hjuler siger:


    Pointen er altså, at selvom FCK vinder denne sæson (og hvis ikke de gør det, vil jeg gerne kaldes Morten Crone Sejersbøl), skal de ud i det samme forløb næste sommer, som de lige har været. Den store forskel næste sommer er imidlertid, at 2.eren i suppen vil skulle igennem to runders kval til CL. For alle andre end FCKs vedkommende vil det være som useedet, dvs. man vil formentlig ryge ind i hold Dynamo Kijev i første runde og Sevilla i anden. Og det vil godt gøre onde på et dansk hold, men det kunne være festlige kampe, og i øvrigt vil man bare ryge over i Europa League efter at være slået ud.

  16. Marc Johnson siger:


    @Andsbjerg

    Jeg vil gerne give dig ret i at FCKs store gæld formentlig vil have en betydning, men omvendt har vi jo i denne sæson set, at de har hentet Sölvi og Claudemir, som er to virkelig kompetente spillere. Hvordan kunne det ske, hvis de er så presset økonomisk som man ved de er?
    Det er vel fordi Nordea er blevet overbevist om, at den eneste vej til at de får deres penge igen, det er ved at FCK kan fastholde deres position. For Nordea vil det jo også være en gulerod, hvis FCK bliver mestre igen i år – specielt hvis guld giver direkte adgang til CL og 60-100 mio. kr.

    Mht. Grønkjær. FCK mistede Atiba op til denne sæson, og det frydede da mig en del, men så henter de en etableret spiller fra den bedste hollandske række som erstatning. Muligvis er han ikke lige så god som Atiba (endnu), men det siger da noget om styrkeforholdet, for der er næppe nogen andre danske klubber der kunne have hentet Claudemir.

    Forstår ikke hvad du mener med at DK er et for lille land til franske tilstande.

  17. Marc Johnson siger:


    @Hjuler

    Ok, jeg har misforstået noget kan jeg så hører.
    Ikke desto mindre er min pointe den samme omend den skal skubbes et år frem i tiden.

  18. Sao Paulo siger:


    Vi skal bare score 1 mål i aften, så er den kamp lukket. Jeg tror ikke på at de kan score 4 mål på vores hjemmebane. Jeg mener ikke tingene ser så sorte ud, og det kommer de forhåbentlig heller ikke til…………Vamos Brøndby!

  19. Jacob.fensmark siger:


    Sao Paulo, håber da bestemt vi score et mål (det tror jeg faktisk på) men Sporting SKAL IKKE så score 4mål, de kan “nøjes” med 3 pga reglen om udebane mål.

    Men nu ikke pessimistisk, regner med vi går videre.

    Alle mand på stadion

  20. Sao Paulo siger:


    @Jacob.fensmark
    Du har selvfølgelig ret. Det må være nervøsiteten der gør at hjernen mangler ilt.

  21. Jacob.fensmark siger:


    Hehe det kan selvfølgelig gost være det er der er problemet.

    Må også selv indrømme det er godt nok længe siden jeg har været så nervøs/spændt før en Brøndby kamp.

    Det er længe siden der har været chancer for noget stort

  22. Steen Sørensen siger:


    Mesterskabet i denne sæson kan under ingen omstændigheder give en direkte plads i Champions League. Det kan (måske, men dog sandsynligt) først komme på tale for mestrene i sæsonen 2011/12.

    I øvrigt er det, der gør andenpladsen vigtig, ikke muligheden for at komme i Champions League via den (chancen er ikke særlig stor, nok snarere minimal), men formentlig en langt nemmere vej til Europa Leagues gruppespil.

  23. Hjuler siger:


    Over 3 kampe mod danske hold har Sporting scoret 3 mål. Det er ikke så skræmmende. Lidt mærkeligt egentlig, når nu de rent faktisk har den første portugisiske frontangriber siden Eusebio, der er målfarlig (Liedson).

  24. Whisky siger:


    Jeg må også indrømme at jeg er mega nervøs for aftenens kamp. Men med over 20.000 tilskuere i ryggen, så må det ikke gå galt. Det bliver også spændende at se hvad Brøndby Tifo har fundet på til kampen.

    Hvis vi nu går videre, så skal der altså forstærkninger til truppen. Jeg så gerne Mikkel Thygesen komme til, da han vil passe godt ind med det presspil han leverer. Jeg ville bruge ham centralt, for hvis enten Mike Jensen eller Mikael Nilsson bliver skadet, så ser vi lidt tynde ud. Og samtidig kan han dække en del pladser og med mange kampe, så er det hårdt at trække på spillere som Mike Jensen og Jens Larsen hver gang.

    En midterforsvarer er også yderst velkommen. Jeg synes ikke Remco van der Schaaf virker overbevisende og selvom Mikkel Bischoff har gjort det fint på det seneste, så er han vel ikke løsningen på den lange bane med svingende præstationer og skader taget i betragtning.

    Et muligt køb kunne være AaBs Lasse Nielsen. Han har efterhånden spillet en del kampe på højt niveau, både i Europa og i Superligaen. Han er vel heller ikke ret dyr. Jeg synes han er undervurderet og han kan jo stadig nå at udvikles yderligere.

    Nogle der har andre forslag til forstærkninger???

  25. Manning06 siger:


    Jeg må desværre tilstå, at jeg stadig er nervøs for holdets mentale tilstand. Sidste år mod Herta så man desværre, hvordan holdet holdt op med at spille, da resultatet var ved at være i hus. Jeg ved, at holdet har rykket sig meget siden da, men hvordan bliver reaktionen i dag når kampen fløjtes igang ??? Tør de spille – eller bliver det en forsvarskrig? Jeg håber i den grad det første, men frygter det sidste.

    Lad det nu blive en god BIF aften -drengene og alle os der lever og dør med klubben fortjener det og trænger i den grad til en ny succes.

  26. karian siger:


    Skal vi tage FUCKerne først, jeg personligt kunne godt have tænkt mig at de ikke kom i CL, da jag vil frygte at de vil løbe længere væk fra os, på grund af de mange penge som de vil komme til at tjene…har hørt mellem 80 og 200 mill!!, mit eneste håb er nu at denne finance krise vil forsætte en rum tid (og dette er jeg overbevist om). med dette mener jeg at de andre forretninger som PS&E har kan meget hurtigt æde al overskud fra forretningen “FCK” og tvinge dem til at købe mindre dygtige spiller end de er kendt for på dette tidspunkt.
    Ang. Brøndby så har jeg læst på dette site at mange gerne ser at vi køber nogle spiller, dette er et synspunkt som jeg også deler med jeg syntes ikke at vi skal købe for at købe, dette er en af de grunde der er skyld i at vi ikke har vundet noget de sidste par år, da man har købt spiller for at til fristille os fans og pressen (som jeg ser på det), nu skal vi give HJ noget tid til at finde de rigtige spiller til det system som han vil spille om de er 442 eller 451 personlig kan jeg godt lide at magter og spille flere systemer.
    Fanerud er en guddommelig spiller det kan alle se og det gør ondt og se at han ikke kan få det til at funkerne på banen og derfor skal han væk…(dette er min personlig mening).

    Her til aften vil jeg bare ønske at vi kan komme videre til EL, dette vil komme bag på mig, da jeg så hvilken modstander vil fik…MEN NU SKAL DE HAVE BRØNDBY BANK….

    GOD KAMP ALLE SAMMEN

  27. AB siger:


    PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS !!!!!!!!!

  28. fullpotential siger:


    ja, nu bliver 2. halvleg en rigtig gyser…øv…….

  29. Sorteslyngel siger:


    Ja, pis pis pis…. Men vi er ikke færdige endnu selvom det bliver svært….

  30. AB siger:


    FFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUCCCCCCCKKKKKKKKKKK !!!!!

    NEJ NEJ NEJ NEJ !!!!!!!!!!!1

    Jeg kan fandme ikke få luft !!!!!!

    helvede sku og fanden !!!!!!!

  31. dom08 siger:


    For fanden Stefan -det er jo netop ham som skal løfte os i topkampene!!!

  32. Sorteslyngel siger:


    NEDTUR! :(

  33. rotten siger:


    Jeg orker ikke engang at være sur, skuffet eller frusteret. Det er jo bare den samme historie der gentager sig igen og igen. Sidste år Hertha Berlin. Nu Sporting.

    Vi kan bare ikke stå distancen når det virkelig gælder og pt. er det desværre kun ps&e der har internationalt format.

  34. Dupont-DK siger:


    bare så meget løgn !!!!!!!!!! så ringe…!!!!!!! så pinligt !!!!!!!

  35. Toy siger:


    FUCK FUCK FUCK!!! Hold kæft hvor er det svagt af Bishoff. Det sidste mål er jo helt til grin det forsvarsspil han levere da han skal cleare bolden. Og Stephan Andersen ved 0-2 målet, fuck hvor er det svagt, ja det samme kan vel siges om det frispark Bischoff laver da de scorer til 0-1.

    Fuck hvor er det skuffende en gang lort vi levere defensivt ved deres 3 mål.

    Igen FUCK!!!

  36. Sao Paulo siger:


    Det er godt nok dårligt mod et hold der er så ufarligt. Mentalt er vi der bare ikke endnu.

  37. dom08 siger:


    Det er sku da deja vu fra Herta Berlin – der er for mange der er helt anonyme og bolden brænder……farvel 50 mil.

  38. Dupont-DK siger:


    Mon vi alle snart kan blive ening om at M.B. bare ikke er GOD NOK.

    2 MÅL KOSTER HAN IDAG.

    hvor er jeg træt af den mand, han koster jævnt mange mål.

  39. AB siger:


    Wass of the Match om man så må sige, han er go den knægt og Max spiller også godt.
    Stakkels stakkels Jallow…..han løber og kæmper løber og kæmper han er bare helt alene om det. Ingen støtte ingen makker intet !!! Man kan godt brokke sig over hans afslutninger men som vores spil er sat op virker det ikke til at han er med for at score mål…. Det må være svært at være 110% i afslutningerne når man skal løbe så meget, man fristes til at sige for 2.

    Rotten siger vi ikke har formatet til at gøre os gældende i Europa, jeg er ikke helt enig, jeg mener kun vi mangler 2-3 spillere for at være med. Men dem mangler vi fanden dansme også.
    Til alle dem som har sagt at det er lige meget hvem der score målene, må vi henføre til i dag som et eksempel på at når forsvar og midtbane har nok at lave så SKAL vi have angribere der kan score mål og ligeså vigtigt skal vi have et system der giver dem mulighed for det,
    Jeg ved godt at det ene mål var et drop osv. osv. men vi kan jo “bare” lukke kampen fra start ved at score og det formår vi ikke. Mod Esbjerg og mod OB er har vi kæmpe overvægt i spillet i perioder uden at kunne omsætte det til mål. Det er og bliver vores “død”.
    Sadt lidt på spidsen, og måske i et lidt bittert øjeblik, vil jeg næsten påstå at vores manglende handlekraft har kostet os EL. Tager man fUckerne var to af deres nye signings årsag til sejren over Rosenborg. Der er klasse forskel, så enkelt er det. Når man hører Palmå sige at EL ikke er/var spændende pga af pengene kan man jo så sige at det fik vi heller ikke og vi heller ikke chancen for at gøre os mere interessante for nye spillere……skal der så gå et år igen ?
    De 20 mill. vi godt kunne have købt en topspiller eller 2 og måske enda være nok til at vi kunne sende en overflødig mand afsted.
    Jeg er på 14 hånlige sms’er allerede og jeg kan ikke sige dem imod….vi er ikke bedre når vi har de mangler vi har. Vi kan med vores nuværende hold ikke tåle at komme bagud, for vi har vanvittigt svært ved at vende kampen igen fordi vi er så ineffektive. Nej kampen mod OB er ikke et eksempel på det modsatte, vi var vist vi skal værelige svine heldige med bare at få uafgjort i den kamp, og det var enda da vi gik væk fra vores system.
    Jeg håber der handles fra ledelsens side, det mente jeg også inden, men jeg synes efterhånden det må være åbenlyst for enhver.

  40. SlickShaker siger:


    Kom igen, drenge.

    Er jeg den eneste der syntes at M. Krohn-Dehli spillede verdensklasse?

  41. AB siger:


    @ SlickShaker

    Ja, det vil jeg tro….

  42. dom08 siger:


    @ SlickShaker

    Han var den eneste som turde holde rigtigt på bolden og få ro på spillet.

  43. rotten siger:


    @ AB

    Du kan komme med mange fine forklaringer på hvorfor vi ikke gik videre i dag, men vi må forholde os til bottom line som er, at vi røg ud efter at have vundet første kamp
    2-0 på udebane.

    I Berlin taber vi efter at have været foran 3-1 sammenlagt med kun 2. halveg tilbage.

    Hvis det ikke er mangel på klasse og format, hvad er det så?

  44. DJNordberg siger:


    Er jeg den eneste der kan se FCK storme frem og vi igen trækker sorteper. Vi starter med de bedste kort på hånden og smider hele lortet væk.

    På den korte bane er det jo ikke en skuffelse at ryge ud til netop det hold, selv ikke om vi havde 2-0 fra første kamp. Vi har en ny trup som sammen skal vokse sig stærk og det tror jeg stadig på det projekt. Parken har bare endnu engang vist hvordan man klarer den slags opgaver og det skærer i mit blågule hjerte og se dem gøre det som vi burde gøre efter. Europæisk success !!!

    Den udeblev desværre igen og det presser så klubben ud i salg af spillere, da pengene jo skal komme ind på en eller anden måde. Spillerkøb kan folk herinde godt se langt efter, for det tror jeg på ingen måde sker nu. Ikke at jeg synes at vi skal ha nye folk.

    JEG SAVNER SAT.. en ordenligt udmelding på hvad der for Brøndby IF er success og hvad der ikke er, fulgt op af en plan/ide om hvordan vi kommer derhen. Snakken har været der før, men er røget i baggrunden efter at man har lugtet til opturen efter Henrik Jensen er kommet til. Det er også ok at fejre succesen, men dagen efter er det altså mod nye højder ellers går vi i stå. Der mangler stadig lederskab og dynamik i den klub. Kom nu igang for faen. Hvad gør vi for at vinde mesterskaben f.eks. Det blir da ikke i denne sæson, men hvad med næste eller næste igen ?

    Jeg hader FC men de viser sgu vejen og respekt for det !!!

    Arhhhh hvor er det frustrerende !!!

  45. bornby siger:


    Er enormt skuffet! Selvfølgelig er jeg som er jer andre skuffet over vores spil, men på den anden side synes jeg ikke det er et fair resultat i dag. De har ikke meget og jeg synes klart i perioder vi var bedst og kunne godt have fået det mål der havde slukket deres håb. Vi gjorde det ikke godt nok, men med lidt flere marginaler kunne det altså godt have gået. De sidste to mål er på personlige fejl fra rutinerede kræfter – det må bare ikke ske.

    Vores tre bedste er i min verden Wass, Krohn-Delhi og Thomas Rasmussen. Jeg synes ikke Jallow var god. Føler egentlig ikke han var så alene, men formåede ikke at hive bolden til sig og spille den videre. På indlæg var han jo helt væk. Jeg tror ikke han er fremtiden for os…..

    Forfærdeligt resultat, både sportsligt, økonomisk, på langtsigt og kortsigt – ja, på alle måder. Vi er lige pludselig meget langt fra FCK….

  46. AB siger:


    @ Rotten

    Jeg han enten formuleret mig forkert eller også har du læst mit indlæg forkert. Jeg mener at holdet indeholder formatet som vil blive forløst med 2-3 klassespillere. At vi ikke har fået dem endnu er mangel på klasse og format fra ledelsen.
    Så hvis hvis vi ser isoleret på det kan jeg godt være enig i at det er mangel på format og klasse at vi ikke går videre.

  47. rotten siger:


    @ bornby

    “Selvfølgelig er jeg som er jer andre skuffet over vores spil, men på den anden side synes jeg ikke det er et fair resultat i dag. De har ikke meget og jeg synes klart i perioder vi var bedst og kunne godt have fået det mål der havde slukket deres håb. Vi gjorde det ikke godt nok, men med lidt flere marginaler kunne det altså godt have gået. De sidste to mål er på personlige fejl fra rutinerede kræfter – det må bare ikke ske.”

    Enig, men det er bare den samme sang vi hører igen og igen. Vi var uheldige, havde ikke marginalerne, spillede egentlig bedst.
    Men resultatet er bare at det glipper hver eneste gang fordi vi ikke har klassen.

  48. morten l siger:


    SlickShaker@

    Verdensklasse ? Nu må du sgu stoppe . Rent amatør nedtur, MB koster 2 mål og selvfølgelig Stefan som dropper for anden kamp i træk …. Suk

    Et frispark lige uden for feltet i allersidste minut af først og så står MB gudhjælpe mig og glo på en helt fri Sporting spiller …. Der fik de blod på tanden …

    Og så stefan, hvad fanden skal man sige – har lige set den på tv og det er det sygeste mega drop … Han lukker dem ind i kampen, totalt amatør agtigt …

    Og først TR der spiller skidt midt på banen – og så MB igen igen – og tænk i sidste sekund …. Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal sige….

    Hørte radio på vej hjem – de snakkede om at det som ud som et granatchok blandt spillerne …Så skulle de ha været på tribunen.. Granatchok er lige ordet for hvordan der var der hvor jeg sad.

    Ros til Faxe, hold da kæft hvor var det fedt lavet – desværre klasser over vores indsats …

    Vi er ikke bare bagefter Fc men ligger nærmest begravet 10 km efter dem …

  49. AB siger:


    @ Bornby

    Jallow er var HELT alene og skulle stort set presse over hele banen.

    TR ??? Han var ikke dårlig, men kig lige kampen igennem os Max….skal nogen roses i det forsvar så er det vist ham.

    MKD spiller egenligt okay, men han mangler muligheder frem i banen og det hæmmer ham.

  50. rotten siger:


    Vi må bare håbe at drengene svarer igen på søndag for hvis de også taber der, frygter jeg at det kan blive starten på en ny negativ spiral.

    Så lad os glemme den her skuffelse og sende gode tanker mod næste kamp.

  51. fullpotential siger:


    Vi mangler simpelthen kvalitet når det kommer til stykket!

    Transfer vinduet lukker snart, og det skriger til himlen at vi mgl. en midterforsvar….

    Håber vi ser lidt handle kræft fra ledelsen her de sidste dage før vinduet lukker!

  52. kewell siger:


    For s…. hvor er det bare frustrerende!

    Vi går for mig at se, ind til kampen med en totalt forkert indstilling.
    Vi har et fantom resultat, og både en 12. og 13. mand på lægterne.

    Så kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi med vilje overlader al initiativ til Sporting. Og det er endda oplægget til kampen, det står Henrik Jensen selv og siger lige op til kampen.

    Vi kan sagtens spille med det her hold, og vi kan endda tåle og tabe kampen. Så skal den da bare have en på goda’en!

    I stedet spiller vi uhyggeligt krampagtigt. Jeg er helt enig med dig SlickShaker. Krohn-Dehli var eneste offensive spiller, som kampen igennem rent faktisk turde spille. Wass gjorde det også godt på backen og enkelte andre gjorde også en god figur, men generelt turde vi ikke forsøge vores gode pasningsspil.

    De tre mål de så rent faktisk får, er slet til at beskrive. Det er lilleput fejl, som vi laver, og er som rotten siger, desværre blevet normen når vi er i disse kampe. Rosenborg, Herta og Sporting. Vi kan ikke når det gælder, og i dag havde vi alle trumferne på hånden inden vi overhovedet gik i gang.

    Jeg var nervøs inden kampen, for Sporting er rigtigt nok et godt hold. Men som kampen forløb, var det hele i vores hænder, men vi smed det hele på en den mest frustrerende måde.

    En anden ting der irriterer mig lidt, er at Henrik Jensen, Bischoff og Thomas Rasmussen alle havde svært ved at se, at de havde lavet graverende fejl. Jeg synes de må vise en smule format, og erkende, at det simpelthen var for dårligt.

    Jeg er sku skuffet lige nu.

  53. AB siger:


    Bischoff stod ordret og sagde at “sådan nogle fejl sker nogen gange på det her niveau”….det sku da til at dø af grin af hvis ikke det var så sørgeligt !!!!!!
    Det er jo bla derfor at vi ikke er med på det niveau længere, for det sker bare ikke 3 gange i samme kamp for de hold der rent faktisk spiller på “det” niveau !!! Tosse !!!

  54. Wrede siger:


    Det kan siges med to adjektiver.. Katastrofalt skuffende. Den her aner jeg ikke hvordan jeg skal lære at acceptere.

  55. angrib siger:


    Jeg har i lang tid fulgt med i jeres fine og indsigtsfulde debatter, men nu er jeg altså nødt til at sige min mening også: Kæderne er ikke stærkere end det svageste led, og idag var det Bischoff og Stefan. Møg ærgerligt den måde det skete på. Jeg syntes normalt de to gør en glimrende indsats (er altid lidt nervøs når Remco erstatter MB) – så det gør det ekstra ærgerligt. Ikke mange spillede op til sidste kamps standard. Hverken mentalt eller fysisk. Kun Wass, Thomas og Max. Men jeg undrer mig i DEN grad over at HJ bliver VED med at rose Jallow til skyerne. Enten er han træt i øjeblikket efter alle de kampe – eller også er han bare ikke bedre! Og jeg FATTER simpelthen ikke hvad man ser i Bruno?! Man ser gang på gang Agger score det ene flotte mål efter det andet på reserveholdet – og stadig har han kun fået… hvad? 10 min sammenlagt i denne del af sæsonen… bla som venstrekant??? Lad dog “stjerneangriberen” Jallow få lidt reel konkurrence fra Agger. Jeg er sikker på at han nok skal gribe chancen, hvis han ellers kunne få lov – men måske HJ ikke var forbi sidste reserveholdskamp mod Horsens (det var kedeligt vejr) – for så tror jeg måske han havde fået en anden vinkel på den sørgelige angribersitaution…

  56. hello jerry siger:


    Hello goal scorers needed ! give the young lads a run … give them 5 or 6 games to prove themselves …..as the current forward pack are simply not good enough ! take a defeat with a team working to the final whistle which this team is not doing … the work rate is poor poor poor ..wake up…. goals win games !

  57. jakob_thalund siger:


    Lad nu være med at hænge Bischoff ud. Bortset fra de fejl han laver, så spiller han jo super sammen med Max, som i øvrigt viser international klasse! Vi har et godt midterforsvar, vi er bare ikke gode nok over hele linjen. Men på søndag er jeg ligeså meget Brøndbyfan på Lyngby Stadion som i dag.

  58. Forza BIF siger:


    Typisk typisk typisk!

    Det er fandeme kun i Brøndby og det er efterhånden hver gang, at det her sker…

    Havde det været AaB, OB eller sågar ja FUCK så havde Sporting ikke længere skulle spille europæisk, men når det er os så kan vi aldrig når vi virkelig skal!

    Det er så pinligt, og vi gør det gang på gang også derfor man har været så nervøs hele dagen for vi kan aldrig gøre noget færdig på en sikker måde!

    Kan kun rose Faxe for virkelig at være både 12. og 13. mand, der kunne ikke gøres mere ellers skulle i ha spillet kampen for dem!

    Jeg vil også gerne rose Wass, kæft han spiller godt i dag, som en herinde kaldt ham Daniel Al-Wass!

    Synes ikke der er noget galt i, at vi spiller samme taktik som i Sporting selvom vi er på hjemmebane, vi skal ikke skabe kampen og fanges højt oppe når det er Sporting som skal indhente os. Men vi skal dog heller ikke stå så lavt i banen som vi gør og vores ellers til tider fantastiske genpres virker kun meget kort i dag!

    Pinligt og trist, og hvorfor skal det altid være sådan i Brøndby. Det var hermed farvel til eventuelle forstærkninger, der kommer ingen så denne trup må gøre det færdigt!

    PINLIGT PINLIGT og fanden fuckme så typisk!!!!!

  59. Svekas siger:


    Så ikke kampen, men er desværre ikke overrasket.
    Vi er et middelmådigt hold med middelmådige spillere! Herhjemme er vi sejlet bagud – i Europa er vi til grin.

    Hvor er mit Brøndby blevet af???
    Brøndby IF er død og begravet. Som et fortidslevn ligger vi og rådner – og det stinker ad H….. til.

    Desværre tilhører mit fodboldhjerte for altid BIF, og når klokken nærmer sig 16 på søndag tror jeg sikkert endnu en gang på at vi rejser os fra graven (men jeg tager sikkert fejl)

  60. btulle siger:


    Vi var bare ikke bedre. På det her niveau bliver personlige fejl straffet, længere er den ikke. Men vi skal lærer af det.Det der bekymre mig mest, er at de såkaldte rutineret spillere igen falder ud(minus Max) og at vi skriger efter en angriber eller kald det en boksspiller der vil score.Intet ondt ord om Jallow men boksspiller bliver han aldrig. 3 mål er måske MBs, men hvad laver lige Thomas R med en aflevering på max 1 m. til Jens, istedet for at smække den ind over, så var forsvaret kommet på plads.Også lidt mærkeligt at de 2 nyudnævte A-landsholdspillere var blandt de dårligste. mkd kunne jo kun modtage bolden for dernæst løbe ned mod eget mål.Syntes igen at Wass spiller rigtigt godt. Kunne man sælge ham, for at få råd til en angriber?Eller skal vi begynde at tænke 3-4 år frem for at opbygge et nyt hold med Wass, Mike,Jatta,Agger,Randrup,Jensplus et par fra rugekassen, supleret m.nogle rigtige rutineret kanoner der vil med på ideen.

  61. SlickShaker siger:


    Det lignede virkelig, at Brøndby ikke var stærke nok til psykisk at hive den hjem. Jeg syntes, at vi både teknisk og taktisk matchede dem, til trods for deres farlige angrebsspil. Ikke alle spillere virkede stærke nok mentalt til at spille spillet og give den gas, som nede i Lissabon, men spillede desværre mere efter ikke at tabe, og gå videre.

    Personligt, glæder jeg mig over at se Michael Krohn-Dehli, Wass og Stryger blive bedre og bedre (med flere), og generelt er Brøndby bare blevet et langt bedre hold end vi så det under Kent Nielsen. Op med humøret!

  62. thymanden siger:


    Netop! Op med humøret!
    Vi tabte, sådan var det, vi betalte lærepenge så må vi håbe vi også blev klogere.
    Og nu skal vi videre. Hvilken vej? FCK er i CL. Men med et hold med 3 danske spillere, hvoraf kun een (Kvist) er egen avl, er FCK ikke meget mere et dansk hold end Groningen, eller Liverpool som man næppe vil henregne til danske hold. Dansk fodbold som sådan…hvor meget får dansk fodbold ud af at FCK er i CL, hvis der knapt er en dansker i deres start-11? DEN vej mener jeg ikke vi skal. Jeg er stolt over at holde med en klub der rent faktisk kan stille et stærkt hold af egne spillere, suppleret med få men stærke udefra. Så hold nu truppen sammen, sats på egen avl, og de suppleringer der skal købes skal så være markant stærkere end vore egne, og ikke så mange i antal.
    Ikke fordi det skal være et nationalistisk projekt men vores økonomi er ikke FCK’s. Vi skal have succes ad en anden vej. Og det må være at spille på vores tradition.
    Husk EM-guldet i 92:7 spillere fra finalens startopstilling var daværende eller tidligere Brøndbyspillere. Det gjorde mig (og mange andre) til Brøndbyfan. Vi kan i endnu højere grad end nu blive hele Danmarks hold, mens FCK bliver dem alle hader og vil slå. Og så kan vi alligevel overhale dem på langt sigt, for deres økonomi er trods alt heller ikke på internationalt topniveau.
    Så frem igen på søndag!! Nu går vi efter det DM !!!!

  63. AB siger:


    Stephan “Gordon Banks” Andersen, hvor blev det øgenavn af ?

  64. millar siger:


    @Thymanden.

    Jeg kunne ikke være mere enig. Omend det var nogle dyre lærepenge, og jeg er pisse skuffet, så syntes jeg vi skla lære af det her. Vi ved jo godt at alle drengene er skuffede.. Vi er skuffede over dem, noget som vi egentlig kun har lidt indflydelse på. De er skuffede over dem selv, og det er noget værre. De kunne jo også godt se og høre den fantastiske ramme Faxe Leverede igår. Super flot drenge.
    Nu menere jeg vi må se frem og komme igen. vi har en fantastisk chance på søndag mod Lyngby. Men det er så her vi skal vise at vi har lært af det der skete igår, for selvom Lyngby er oprykkere så spiller de god fodbold, og brøndby vil altd være et af de hold man helst vil slå som lyngbyspiller. Det er her at vi skal vise at vi har lært at g langt frem og presse dem og ikke overlade noget til dem, for gør vi ikke det, så får vi alvorlige problemer selv mod Lyngby.

    Som jeg ser det er der ingen undskyldning for ikke at spille en god ligasæson nu. Nu skal vi sætte alt ind på at hente fck i tabellen. de skal nok dumme sig.

    Jeg syntes vi skal lære af fck selvom det er dem vi hader allermest. Ja de har en stor gæld, men fuck det. De vinder og vnder fordi de handler på øverste hylde, så betaler de af på gælden stille og roligt. Der er forskel på at hente en brasser og jallow til måske samlet 10 mill., og så hente N´doye for 15-18 mil. Der er stor forskel og det kan man se.. De handler i føtex og bika mens vi handler i fucking Aldi og Lidl..

    Vi har så mange gode talenter og dem vil vi så gerne satse på…. jamen hvorfor sælger vi dem så.. vi står og mangler en god midterforsvarer, jeg mener hvis Boilesen kan spille reservebold i Liverpool, kan han, med alrespekt for dansk fodbold, sgu også spille Superliga hos os. Og der er vel en grund til at liverpool ville have ham og det er en stor klub.
    Vi havde også en stor og dygtig angriber i patrick mortensen men ham slæge vi også. jeg forstår ikke hvorfor vi vælger at sælge vores bedste talenter istedet for at bruge dem selv…

    Nå gutter, vi er skuffede, men op med humøret. Nu skal vi have en sejr på søndag.

    VIDERE BRØNDBY!!

  65. millar siger:


    Og forresten er jeg den eneste det har lyst til at klaske alle de tudemikler ovre fra Odense.. hold da helt kæt.. Det er jo hel til grin. Hahahahaha.

  66. pete siger:


    Vi må se i øjnene at når det spidser til og vi bliver sat under pres viser vor sande styrke sig :-(
    Jeg mener at man skal træffe en beslutning om hvilken vej man vil gå : Kører vi videre som vi gør nu uden at købe nye klassespillere som gør forskellen , så kommer vi ikke til at spille europæisk og tjener ikke penge den vej (det bliver også sværere at tiltrække spillere)
    Ønsker man stadig at “leve af” egen avl og ikke vil betale for kvalitet, ja så bliver de næste mange år også en middelplacering som det har været de sidste mange år.
    Det var da rigtig fint da man havde store talenter som Agger, Kalle, Lorentzen mm. suplleret med et par rigtig gode svenskere (Elmander, Jonsson..) – men jeg er bare bange for at vi ikke kommer meget videre med nuværende besætning.
    Det kunne være rart at høre lidt udmeldinger fra ledelsen omkring fremtidig strategi…:-)

  67. kewell siger:


    @ pete

    Jeg ser nu ikke fremtiden så dyster som du lægger op til.

    Vores nuværende trup kan spille med om sølvet. Det er jeg ret overbevist om.
    Derudover er det tydeligt, at vi kan forbedre os enkelte steder på holdet, som gør at vi kan tage skridtet op mod guldkampen.

    Hvis vi vælger ikke at købe ind, så spiller vi med i toppen, dog formentligt ikke guldkampen, men dog heller ikke en middelplacering.
    Med Danmarks rangering på UEFA listen, så ryger de 4 forreste i Superligaen ud i europa, hvorfor vi nok skal få chancer for et europa gruppespil de næste år.
    Det har vi jo også haft de sidste nu tre år, selvom vi i de to foregående år har været i en noget dårligere forfatning, end vi er lige nu.
    Vi har nogle unge spillere, som kun vil blive bedre, og så håber jeg, ligesom “angrib”, at Agger vil få chancen snart. Jeg mener ikke Jallow eller Bruno er løsningerne i front, og med Bernburg ude, er det nu han skal have chancen.
    Så som minimum tror jeg, at vi de kommende år, vil ligge i toppen selv uden flere forstærkninger, dog formentligt ikke som mestre, og så vil vi komme ud i denne svære sidste knock-out kamp hvert år, og så er det bare om at gribe den på et tidspunkt.

    Omvendt kan angriber situationen heller ikke blive ved med at være som nu. På et tidspunkt vil der ske noget, og hentede vi lige pludselig en spiller som Djiby Fall, som er tilgængelig, så mener jeg faktisk vi kan være med helt fremme. Så jeg synes ikke der skal meget til.

  68. Dupont-DK siger:


    jakob_thalund…

    Lad nu være med at hænge Bischoff ud.. siger du… men de 3 fejl koster os dyrt. det er ikke første gang og desværre nok heller ikke sidste gang den klovn koster. jeg ville fortrække han spillede lidt mindre godt og så ikke laver de hjernedøde fejl, end spiller “godt” og så koste 2 mål.

    thymanden….

    du taler om at fck ikke er dansk fordi de på et tidspunkt kun har 3 danske spiller på banen. det er da total lige meget, de er i CL og vi er ude i mørket igen. jeg blev ikke Brøndby fan fordi du brugte/bruger danske spiller.

    til sidst. er jeg den eneste der undre sig over Henrik J. jeg taler ikke om en fyring eller noget, blot undre det mig næsten hver gang manden udtaler sig på tv. jeg syntes ikke han skærer nok igemmen. hvis han sætter sine spiller op på sammen måde, kan jeg da godt forstå de ikke er meget bedre. at gå ind på hjemmebanen med en 2-0 og så være så defensiv er da en hån imod de 20.000 der mødte op for at støtte op om holdet.

    Kampen imod Lyngby i weekenden virker lige nu meget langt væk og også lidt lige meget.

  69. DeAngelo siger:


    PUHA for en dukkert – jeg ville have skrevet indlæg da jeg kom hjem fra stadion igår, men kunne næsten ikke være i min krop, og det ville have været en gang usagligt mundlort der var kommet fra min side, så jeg valgte at sove på den….

    Dagen derpå er skuffelsen ikke mindre, men vi er nød til at se fremad…

    Alene stemningen igår på stadion, wow, nu står jeg normalt aldrig på faxe, men igår var det jo næsten som om alle var på faxe. Har en kammerat der er FCK-fan som var derude og se kampen, fordi han havde fået fribillet – han måtte med beklagelse i stemmen fortælle mig efterfølgende, at han var blevet revet så meget med, at han stod og hoppede/klappede med!!! Skulderklap til alle på stadion – vi kunne ikke gøre mere igår.

    Igen synes jeg det er positivt når man ser på vores unge hold, der efter min mening virkelig er på vej frem. Se Wass f.eks, jeg var virkelig meget efter ham for ca. et år siden – han er jo en helt ny spiller. klart næste landsholdsemne!! JSL, spiller også med fantastisk gejst og selvtillid. MJ osv, kunne blive ved….! Siger også noget om vores hold og ånd, at vi igår stiller med 3 udlændinge til en europa-kamp (Max, Nilsson, Jallow), FCK stilte i deres kamp med KUN 3 danskere, Kvist, Grønkjær (som nok kun holder sæsonen ud), Vingård (som var ved at ryge for Santin til sidst) – Så synes jeg næsten det er dumt at snakke om “at der kun er et dansk hold der virkelig præsterer” – ja de “shopper” sig til succes!!!

    Så op med hovederne, selvom det er svært – fremtiden venter lige om hjørnet og jeg tror på 11/12 er vores sæson, med direkte kval til CL som følge, hvis “Danske” FCK gør go figur i CL.

  70. Steen Sørensen siger:


    For det første blev Boilesen IKKE solgt. For det andet spiller han på Ajax’ ungdomshold.

    Brøndby har ikke solgt et eneste ungt talent.

  71. Dupont-DK siger:


    har lige læst i avisen at Ole P. udtaler at nu kommer der ikke nye spiller til….

    ak ja, endnu en bronze hvis vi er heldig.

  72. pete siger:


    @ kewell

    Jeg ved nu ikke om jeg synes at fremtiden er dyster – vi skal bare vælge hvilken strategi vi ønsker , og jeg er da enig med dig omkring at på et eller andet tidspunkt skal vi nok komme med i gruppespillet :-) – måske er jeg bare lidt utålmodig ..
    Mht. angriber situationen er jeg helt enig – vi skal have en angriber som er god for 12-15 kasser om året og det har vi ikke pt. – jeg synes nu også at udover vor start 11 er ser vi lidt tynde ud (madsen, farne, jan f. er ikke de folk som kommer ind og gør en forskel) – jeg savner dog stadig en rutineret “bølgebryder/midtbanesweeper” – typer som Djemba, Djemba / Chr. Poulsen / Linderoth for at aflaste vor forsvar

  73. kewell siger:


    @ pete

    Jeg kan godt følge dig med en offentlig strategi fra ledelsens side.

    Det ville være rart med en dygtig sportschef, som kunne hive lidt i ledelsen/bestyrelsen for at hente noget kvalitet ind, for lige nu, er det de økonomisk “mindede” folk der bestemmer om der skal hentes ind, og de ser måske lidt mere kroner øre, i stedet for sportslig kvalitet.

    Du har måske ret i bredden, men alligevel synes jeg vi er godt dækket ind langt de fleste steder. Jatta og Nilsson er ganske godt på den defensive midt synes jeg, og Farne, Stryger og Jan K. er også fornuftigt til de to kanter. Wass kan også sagtens spille den højre kant.

  74. Andsbjerg siger:


    Jeg vil bare sige, at mit værste mareridt blev realiseret i aftes, og jeg er simpelthen så bitter idag, at det ikke er til at bære.. Havde vi tabt 2-0 i Lissabon i torsdags og vundet 1-0 i aftes, havde alle sagt og skrevet, at det var ligeved og næsten for Brøndby. Men ærlig talt, synes jeg det er at skrue for meget op for ”optimistmeteret” – at vi blev gjort så klare favoritter til at gå videre – for det var altså en storhold vi var oppe imod (som ovenikøbet er seeded i første lag til i eftermiddag).

    Ja vi havde et godt resultat i bagagen, og ja vi mødte ikke et skræmmende Sportinghold – men det ændrer ikke ved, at vi forståeligt havde ufattelig mange nerver på, fordi vi så gerne ville lave resultatet – og det fik så desværre konsekvenser i parløb med Sportings held, med at score på de helt forkerte tidspunkter.

    Jeg synes vi har gjort en flot figur i Europa, og var klart mere uheldige end dårlige i aftes – derfor er jeg ikke enig i kritikken af holdet. Vi er en generel ung og uerfaren trup, og det får ofte konsekvenser – vi skal nok komme efter det. Hvis nogen derimod skal ha’ kritik for at vi er så uerfaren, er det Per Bjerregaard som i sommeren 2006, efter vi var blevet nummer 2 erklærede, at Brøndby grundet trænerskifte ville få en mellemsæson, for som jeg ser det, er det årsagen til vi ikke red videre på bølgen og mistede fodfæste med europa. Garanteret også derfor vi 3 år i streg ikke klarer cuttet til gruppespillet. Det er til gengæld en mærkelig beslutning

    Vi skal simpelthen bare videre nu og få den livsvigtige sejr på søndag. Vi har stadig haft en god sæson indtil videre, og det må ikke ødelægges pga. igår. Vi har et fremtidigt meget overskueligt program, som skal maxpoint, og isolerer os i toppen.

    Life Goes on!

  75. bornby siger:


    Jeg er stadig mega skuffet. Håber spillerne er bedre til at komme over det end mig, for jeg kan slet ikke fokusere på superligaen nu. Det skulle have været denne gang, men gjorde det ikke.

    Som jeg skrev i går mener jeg egentlig i perioder vi var bedre end dem, men vi virkede nervøse og bange for dem når de nærmede sig feltet. Det var som om spillerne tænkte nu må vi ikke dumme os og så gør man det som oftest. Det var måske næsten vores hæmsko at vi havde vundet 2-0. I min verden er der ingen tvivl om at vi tabte til os selv i går fremfor at det var et klassemandskab der spillede os ud af banen. Præcis som mod Hertha, hvor vi pludselig blev helt passive, da succeseen kom lidt for tæt på.

    Jeg ved ikke helt hvem jeg kritiserer, men måske handler det om at der ikke er nok selvtillid i vores drenge. Den eneste kritik jeg direkte har, er at jeg ikke forstår hvorfor trænerstaben ikke prøvede at gøre noget for at ændre kampen. Hvorfor ikke sætte Farnerud eller Madsen ind med noget friskhed og som kunne holde på bolden og så tage en noget tam Stryger Larsen ud? Det havde måske også gjort at Bruno ikke skulle ligge der oppe alene – noget jeg ikke tror passer ham særlig godt.

    Nu håber jeg bare vi får en god oplevelse mod Lyngby og dette ikke bliver starten på endnu en nedtur. Men der er noget arbejde at gøre mentalt for trænerstaben…

  76. AB siger:


    UErFAren trup……ved ikke lige hvor det kom fra…..

  77. btulle siger:


    Nu har vi alle fordøjet dette Lorteresultat.Lad os komme videre. Som vores alle Bjarne Jensen, udtrykker det i tipsbladet, hvorfor er det de unge der skal gang på gang bære holdet frem. måske skal have flere unge med ELLER HVAD. Er de såkaldt gamle kun interesserede i skatteregler(har vi f.eks div. svenskere med når deres skattefordel holder op) . Min mening er sats på ungdommen, lad dem spille Mange kampe i superligaen(det kommer til at koste nogle mellemsæsoner), men så har vi holdet der for en rimelig arbejder for klubben og ikke for dem selv.Krydder dem så med et par rigtige gode spillere der tænker hold og ikke penge. Så er den hjemme, sværere kan det ikke være.

  78. Hansen_64 siger:


    Netop hjemkommet fra 3 dages firmainternat blot en enkelt kommentar:

    Det gik PRÆCIST som ventet, for ledelsens GENTNAGNE HANDLINGSLAMMELSE koster den her sejr. PS&E gik all in og købte KVALITET – og er nu atter lysår foran Bíf

    Vi var også heldige derned og uheldige hjemme – men som drengene i øvrigt spiller er hele pointen jo for fanden, AT MED EN TOPANGRIBER KOMMER BOLDEN I KASSEN.

    FAT DET FOR HELV**** i den ledelse!!! Nu kan vi nosse rundt igen og har kun en chance for europæisk detagelse – at blive mestre. Yeah right.

    For helvede – synd for drengene, synd for fans – tak til ledelsen for deres middelmådighed. Jeg håber den er tilfreds med resultatet.

    Vor herre bevare os – for ledelsen gør det ikke!

  79. kewell siger:


    @ Hansen_64

    Det er utroligt, at hver eneste dårlige resultat bliver kastet i hovedet på ledelsen. Jeg ser ikke dig og andre rose ledelsen når vi skaber gode resultater, hvilket vi vel har gjort siden Henrik Jensens ansættelse.

    Nederlaget mod Sporten må spillerne og træner teamet tage på sin kappe. De var rigtigt nok oppe imod dygtig modstand, men havde selv skaffet sig alle trumferne, til at kunne spille sig i gruppespillet. Det har intet med ledelsen at gøre.

    At vi godt kan forstærke holdet på enkelte pladser er en anden snak, men denne ene kamp kan ikke tørres af på ledelsen.

  80. Butterfly siger:


    Kom nu Brøndby. Skynd jer at find den angriber der kan score mål.

    Har skrevet det før : Gi Peter Graulund en 3 årig kontrakt. Manden kan stadig endnu.
    Han kæmper røven ud af bukserne. Og Han score altid mål. Har han gjort i alle sine klubber.

    Og han er sikkert MEGET billig.
    Kan ikke komme med andre alternativer.

    Skoubo i Roda – er også på vej tilbage.

Smid en kommentar

Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.