Brøndby nappede det ene point
30. august, klokken 23:19 af Michael Haddar
I et spændende og medrivende opgør delte de to rivaler i porten. 1-1 stod der på lystavlen efter 90 minutter; et resultat gæsterne kan være mest tilfredse med.
Begge mandskaber havde noget at bevise, efter den ulykkelige danske Europa-uge. Københavnerne åbnede kampen bedst, og Brøndby virkede nervøse og usikre. Gennem hele første halvleg var hjemmebanefavoritterne klart dominerende. Derfor var det fuldt fortjent, da en velspillende Ailton Almeida kunne bringe FC København foran i det 41. minut.
Heldigvis fik gæsterne brugt pausen fornuftigt, og det var et andet Brøndby hold der kom på banen til anden halvleg. Allerede seks minutter inde, lynede Morten ”Duncan” Rasmussen. Efter et flot Brøndby-angreb kunne Jesper Christiansen kun halvklare, og Duncan kunne let sparke returbolden i kassen.
Resten af kampen var meget lige, men Københavnerne vil ærgre sig over ikke at få mere ud af en god første halvleg. Omvendt kan Kent Nielsen og co. se fremad, og det ene point luner utvivlsomt mere på Vestegnen end på Østerbro.
23 kommentarer til “Brøndby nappede det ene point”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
31. august, 2009 kl. 01:22
Jeg kan efterhånden ikke huske hvornår Brøndby sidst var det bedste hold i et derby
Synes sgu FCK har været bedst de sidste par gange eller 3…
31. august, 2009 kl. 07:21
@ 46-kongen-32
i første halveg kan vi godt blive enige om at FCK var bedst men jeg synes du bør være glad for at se hvad de leverer i anden halveg..Anders Randrup imponerer mig ved at kunne holde en af landets bedste venstre sider ned sammen med Mikael Nilsson…Duncan er nok mit store idol på holdet så jeg kan godt li at rose ham men der er også grund til det:han vinder så mange dueler som han har tabt i tidligere kampe med FCK plus nu har scroet 4 mål i 3 kampe og det er sku da meget flot og det ligner at han er i go form selvom Mikael Nilsson er manden bag målet så står han hvor han skal og gør det han blev købt for…Jan Frederiksen går impornerende til 2.halveg og det viser hvorfor vi nu er stærkere på venstre back end sidste år..Mike Jensen spillefordeler jo også langt bedre end hvad Gislason kan og nu er han jo også på vej væk hvis man skal tro Sporten.dk artiklen:Gislason færdig i Brøndby…..Michael Krohn-Dehli blev af Indkast.dk sat som vores profil hvilket han ikke viser godt nok..ærligt at Jan Kristiansen får så lidt til i hver kamp….men nu må vi glæde os til at se Stephan Andersen på lørdag selvom det er ærlig talt er syndt for Jesper Christiansen selvom jeg nærmest hader FCK(nærmest fordi jeg ikke ka li ordet hader)
Go landskampspause til alle og glæd jer til kampen mod AGF hvor vi skal Erik Rasmussen at det er dem der får en dårlig oplevelse som ellers sagde han tror vi skal have…lad banke AGF til den tid men først igen go landskampspause til alle og lad os få DK videre allerede på lørdag.
31. august, 2009 kl. 08:02
Jeg syntes også vi vi var bedst efter pausen. Nok fordi vi jagtede scoringen, hvilket jeg syntes vi er blevet gode til. Det kunne unægteligt være interessant hvis vi startede med at jagte den, i stedet for at vente til de andre har scoret. Jeg ved godt det var mod FCK, og de er stærke og på hjemmebane osv., men jeg mener nu alligevel godt man kunne gå lide mere friskt til sagen.
Okay, vi måtte for alt i verden ikke tabe efter skuffelsen i Berlin, og det har Kent selvfølgelig vidst, så måske en del af forklaringen ligger dér. Lad os glæde os til næste kamp, pilen peger trods alt opad.
Så ærgrer det mig at Jesper C. blev skadet. Både fordi man selvfølgelig ikke ønsker sådan noget, ikke engang for FCK-spillere, men mere fordi Stephan havde skulle stå den landskamp alligevel, og det havde være federe at alle kunne se Olsen foretrække ham fremfor Jesper.
Nogen der har en ide om hvorfor Farnerud ikke spiller? Det virker enormt mærkeligt at Jan K. bliver skiftet ind før ham?
31. august, 2009 kl. 08:48
Jeg mener, at vi basalt set er kørt ud på r.. og albuer i første halvleg.
Det er som om vi prøver at står kompakt, men afstanden fra forsvar til midtbanen er enorm. Det så faktisk lidt ud som om, fck med vilje ville lade deres to angriber stå meget alene med vores 4 bagerste, fordi de vidste, at de kunne løbe/drible/kombinere sig igennem relativt let. Interessant tanke/teori, hvis det er rigtigt – for ingen tvivl om, at de to i front gjorde hvad det passede dem i første halvleg.
Jeg må så tage hatten af for at vi kommer stærkt ind til anden halvleg og er vel en anelse bedre end dem det meste af dén halvleg.
En kamp som vi var heldige med at få det ene point ud af og som både viste dårlige ting og gode ting. Det har vi set før
31. august, 2009 kl. 09:20
Det er en fryd for øjet at se Duncan spille lige for tiden.. Det er helt kanon. Den man kan vi ikke undværer…
Er jeg den eneste herinde der ikke kan forstå hvorfor Bernburg er udtaget til landsholdet, og ikke Duncan.
Duncan er det i noget bedre målform end bernburg. Og syns også duncan har vist at han godt kan være med i det opbyggende spil og lave frække afleveringer..
Duncan burde helt klart ha været med istedet.. Men måske minder han for meget om Søren Larsen.,
31. august, 2009 kl. 09:39
Er bare så enig med Ladedk ang. Christiansens skade.. For hvor kunne det bare være fedt at se Olsen udtage Stephan foran Jesper, specielt når alle ”fodboldeksperter” har haft så travlt med at gøre Andersen til den svageste af de to.. Vi har en klassekeeper i Brøndby – og igår viser han det igen.. I LOVE YOU STEPHAN!
Men til kampen må jeg bare sige, at jeg står med meget blandede følelser.. Den første halvleg var ganske enkelt uacceptabel.. Jeg troede sgu de havde sat DVD’en fra forårets 4-0 nedsabling på, hvis det ikke lige var fordi vi igår ikke kom bagud efter 3½ minut.. Vi spillede ufattelig nervøst og med AL for meget respekt for FCK.. Vi gjorde alt det vi ikke måtte. Stod lavt, sad langt fra modstanderen, spillede det svære osv.. Til gengæld synes jeg vi spiller flot første fra det 45 – 75 min. hvor vi viser FCK, hvordan det skal gøres.. Fornøjelse.. At vi så går ned det sidste kvarter, kan måske også være pga. trætheden..
Når jeg siger blandede føleleser mener jeg, at jeg egentlig synes vi viser vi kan være med i toppen – og jeg synes faktisk vi spiller flot fodbold, men jeg synes vi mangler robusthed på holdet.. Vi lader simpelthen til at være for svage fysisk i forhold til OB og FCK lige nu.. Så enten skal vi til at spille mere med musklerne, eller også skal vi spille som Barcelona (som kewell også tidligere har nævnt) med boldpres langt højere på banen.. Ellers bliver vi altså slagtet..
Sidst men ikke mindst skal Ander Bjerregaard ha’ dummehatten efter hans kommentar ang. Gislasons mulige afgang før kampen igår.. Han sagde, at han ikke vidste noget om noget – hvilket for ham til at fremstå som uvidende.. Får man stillet sådan et spørgsmål siger man ”ingen kommentarer”!!! – Synes det ser skidt ud – altså hvis han ‘forhåbentlig’ bliver solgt idag!
Ellers – 7 point i 3 kampe – og AGF (hjemme), SønderjyskE og Silkeborg de næste 3 kampe.. Ser fornuftig ud!!
31. august, 2009 kl. 09:43
@ Butterfly
Duncan minder meget om Bendtner og Larsen, så jeg tror det er derfor.. Bernburg supplerer landholdet med noget andet.
Desuden synes jeg bare vi skal være glade for, at Duncan for ”hvilet” sig lidt, istedet for at risikerer end skade på en landsholdstur..
31. august, 2009 kl. 12:03
Sad lidt med en lunken følelse efter kampen, set over hele kampen skal vi vist være rigtig glade for det ene point. Enig den første ½ time af anden halvleg er vi med, uden dog at tilspille os det der ligner en chance. Virkede mere som om FCKérne var blevet bedt om at trække lidt i bremsen.
Forøvrigt kunne jeg godt tænke mig at spørge; siden hvornår har vi været tilfreds med et heldigt point i parken, siden hvornår er det okay at spille lige op med FCK 30 ud af 90 min. i en kamp, har vi bare indfundet os med at være 2. eller 3. violin i Dansk fodbold? Er virkelig frustreret over vores manglende klasse.
Vores defensiv er simpelhen ikke god nok, vi kan jo overhovedet ikke styre de 2 i front, når man tænker på at Grønkjær nærmest er usynlig i kampen så er det utroligt hvad FCK kommer frem til ved angreb med en 3-4 mand – virkelig skræmmende…. Vores stærke offensiv kreerer ikke en eneste chance hele kampen. og det er mod et FCK forsvar der bestemt er til at tale med. Hvem på gårsdagens BIF hold kan sætte én mand? Der var ihvertfald ingen der gjorde det igår.
Begge vores kanter (MKD & Nilsson) søger jo konstant ind i banen og når backerne så endelig kommer med på kanten og får den slået ind over sker det aldrig fra baglinien – kun og altid fra foran forsvaret.
Kan ikke se dette hold indfri mine mesterskabsdrømme, men for fanden hvor ønsker jeg at jeg tager fejl.
31. august, 2009 kl. 12:14
Jeg er meget enig med Andsbjerg. Vi skal blive bedre til at presse modstanderen når de har bolden. Det gælder primært midtbanen, og det er her Kent Nielsen, må supplere spillere som Holmén og Mike med sine egne fodboldkompetancer, da Kent Nielsen jo netop må vide hvordan man skubber op på sin modspiller.
Jeg er stor fan af Mike, og det glæder mig meget, hvis han nu bliver fast man inde centralt. Og hvor jeg mener, at han allerede nu, er et kæmpe aktiv i opspillet, så har han stadig lidt at lære i presspillet, og hvor han skal placere sig, samt de defensive løbemønstre.
Det kræver dog også at forsvarskæden skubber med op, så der ikke er så meget plads for modstanderen at spille på. Jeg ved dog også godt, at Ailton kva sin hurtighed, var en kæmpe trussel i dybdespillet, hvorfor det kan være aftalt, at vi skulle stå langt tilbage på banen for at undgå netop hans dybdeløb.
Uanset hvad, synes jeg at hele vores midtbane, har hurtighed og aggressivitet nok, til at kunne udføre et effektivt pres. Så det er noget Kent skal arbejde med, fordi mestrer vi først det, så vil vi være i boldbesiddelse i meget store dele af kampene, og med gårsdagens hold (og muligvis en Farnerud på kanten) har vi altså et dygtigt hold når vi har bolden.
En anden ting, jeg ofte lægger mærke til i vores kampe, er hvor god Randrup er, til at gå tæt på modstanderens venstre kant, når denne udfordrer nede omkring vores felt. Det tvinger kantspilleren til at drible uden om Randrup før han kan slå indlægget.
Det forholder sig dog noget anderledes i den anden side, hvor jeg synes, at Thomas Rasmussen konsekvent står alt for langt fra sin modspiller, så denne blot kan lægge bolden i feltet, uden overhovedet at skulle forbi Thomas. Her skal han altså tage lidt ved lære at Randrup, for det giver alt for let spil for modstanderen. Det var også tankevækkende, at jeg altid sad med en nervøs følelse når fck agreb over deres højrekant, hvor jeg modsat var relativt rolig når de angreb ned af deres venstrekant, selvom denne jo er langt stærkere med Grønkjær og Wendt.
31. august, 2009 kl. 12:59
@ Kewell
Jeg er også en stor fan af Mike, men samtidig må vi nok erkende at kampen i går ikke var hans bedste til dato.
Han smider en del flere bolde væk end han plejer, og ovenikøbet er han ved at forære ps&e et mål i første halveg da han taber bolden på egen banehalvdel, ganske enkelt fordi han først for sent opdager han bliver presset.
Var det Gislasson der havde tabt bolden på samme måde, og spillet samme kamp, var han blevet svinet til herinde, hvorimod det nu bliver forbigået i larmende tavshed fordi det er en ny kæledægge.
Jeg tror stadig på, at Mike er løsningen på midten men han skal lære at der er forskel på tempoet når man spiller mod ps&e i forhold til HBK.
Er dog glad for, at du også bemærker vores presspil overhovedet ikke fungerer i går. Det samme påpegede jeg efter Berlin-kampen hvor jeg faktisk synes at 1.halveg i går lignede en fuldstændig gentagelse.
Vi har ganske enkelt svært ved at fastholde bolden når vi bliver presset. Det bliver alt for febrilsk og ps&e kunne let vinde bolden tilbage når den blev spillet op på vores angribere. De kunne køre den rundt om vores spillere i flotte trekanter og vi løb og løb men fik ikke erobret bolden. Det er utrolig ærgeligt, fordi jeg kan ikke sætte en finger på arbejdsindsatsen – problemet er bare at vi i visse perioder blev udspillet fordi ps&e var bedre end os i alle facetter af spillet (i hvert fald i 1. halveg og i slutningen af 2.)
Jeg synes det er bekymrende at se hvor store problemer vi har når modstanden er bedre en HBK, men jeg er dog overvejende positiv i forhold til den fremtidige udvikling af holdet.
31. august, 2009 kl. 13:05
Jeg synes det er fedt at se at to af vores egne talenter (Randrup og M. Jensen) kan holde et næsten konstant højt niveau. M. Jensen har jo været genial til at fordele spillet inde fra midten af banen og vil skyde på at han er en af dem der rører bolden flest gange i løbet af kampen. Og det er jo også rigtig flot at Randrup kan holde en af landets bedste wings i skak.
Kampen endte ret fair da vi kom godt med i 2. halvleg og virkelig forsøgte at score, og det ska jo også belønnes.
31. august, 2009 kl. 13:11
@ DonC
Jeg forstår udemærket din frustration over indstillingen fra holdet. Og ja, til tider lader det til, at vi simpelthen er efter de andre tophold. Dog tror jeg det er et taktisk spørgsmål, for opsætter vi vores start 11′er overfor vores konkurrenter spiller for spiller, kan vi sagtens være med. Jeg har ikke haft travlt med at rose Kent Nielsen, men jeg synes faktisk vi i denne sæson kontra sidste sæson spiller meget bedre fodbold.. Mange af de hurtige maskerede kombinationer vi laver igår, synes jeg vi er de eneste der gør. Det der bare er vigtigt så er, at det er det vi gør, og ikke som igår falder tilbage og sparker væk på over halvdelen af tiden..
Dog synes jeg fremtiden ser lys ud, og jeg kunne sagtens forestille mig vi bliver rigtig gode løbende.. Speciel hvis Kent bruger Farnerud og vi får en forstærkning på den defensive inden vinduet lukker i aften..
31. august, 2009 kl. 15:51
Med hensyn til hvis vi henter Zimling, så vil det være lidt bittert for Mike, da han formentligt vil blive skubbet tilbage ud på kanten, og selvom Zimling er et kæmpe skridt op for Gislasson, så tror jeg ikke der er mange i sas-ligaen, der er bedre til at fordele spillet end Mike. Jeg synes faktisk der er mange paralleller mellem ham og Retov. Så selvom det vil være en forbedring af de seneste mange start 11′ere, med Zimling og Holmén centralt, så kunne jeg godt frygte, at vi vil blive for statiske, hvis Mike og Krohn spiller de to kanter. For så har vi reelt set 4 centrale midtbane spillere på midtbanen. Ingen rigtige kanter. Jeg har før omtalt, at jeg mener, at Krohn sagtens kan bruges som kantspiller, hvis ellers den anden side besættes af en mere typisk kant, som eksempelvis Farnerud. Men hvis begge kanter, hellere vil søge ind i banen, samt aflevere kort, frem for at udfordre sin direkte mand og løbe i dybden, så bliver vi måske meget forudsigelige. Dog hjælper Bernburg kraftig på dette, da han er god til at løbe i dybden. Omvendt skal vi have flere en to dygtige centrale midtbane spillere, og med Zimling, Mike og Holmén har vi tre. Derudover har Farnerud lige vist, at han godt kan spille den offensive, i en lidt mere diamant præget opstilling, så vi vil være godt dækket ind, i tilfælde af skader og karantæner.
Det bliver et spændene døgn, også med tanke på om Gislasson kommer afsted.
31. august, 2009 kl. 16:02
@ kewell
Enig i din optik om manglende kantspillere.. Dog synes jeg sagtens vi kan stille med Farnerud, Krohn Dehli, Zimling, Holmén, Mike Jensen eller Jan Kristiansen på samme tid midtbanen, hvis vi bare spiller med offensive backs som under Køhlert.. Så har vi muligheder for både at gå ind i banen, samt bruge vores fremstormene backs, som så kan gå til baglinien..
Både Randrup, Frederiksen, Nilsson og Rasmussen er jo fremragende overlaps-spillere..
Nøj – hvor jeg håber vi får gang i svingdøren i løbet af dagen… Håber desuden vi henter en midterforsvarer – selvom der dog ikke lige er optræk til noget..
31. august, 2009 kl. 16:47
Jeg forstår godt, hvorfor folk ikke er så meget efter Mike selvom han også laver fejl som Gislason kunne lave. Mike er ung og ret uprøvet på den plads med den rolle. Jeg synes det er langt mere okay, at en ung spiller kan spille op på niveau med en moden spiller, end at en moden spiller ikke kan præstere bedre end en umoden spiller. If you catch my drift?
Som jeg har nævnt før, så tror jeg at Mike kan blive fremtidens midtbanestyrmand på holdet. Jeg tror nemlig at hans tur til Sverige fik ham til at anse, at man ikke bare kommer på førsteholdet, fordi man lige er udråbt som Brøndby’s største talent. Derovre har han formentlig fået lidt mere hård på brystet, og han er blevet mere ydmyg omkring hele gamet. Man kunne håbe på, at Wass også bliver en bedre spiller af at komme til Norge en tur.
31. august, 2009 kl. 17:48
@ Butterfly
jeg er ligesom dig undret over at Duncan ikke er med mod Portugal istedet for Martin Bernburg men hvis Bernburg kommer ind så han jo faktisk også på væggen hvilket Duncan jo heldigvis og Duncans håb er at en af de andre bliver skadet som mod Malta hvilket jo var hvad der gav ham debuten men fint med at få så mange som muligt på væggen
31. august, 2009 kl. 18:21
@ BIFalways
Ved ikke om jeg er enig med at Duncan håb er at en af de andre blir skadet.. Jeg ser ham mere som et tredje valg til truppen efter bendter og larsen..
Jeg mener at Duncan burde komme med til VM.. Han kan afgøre kampene., Som en meget solid og formstærk Boksspiller.
31. august, 2009 kl. 18:36
@ Butterfly
jeg ville ønske du havde ret men der er jo også Jon Dahl som Morten Olsen stoler på..kunne godt tænke og se Michael Laudrup som ny landstræner efter VM 2010 og se hvad det gør ved Duncan da han(Duncan) kom til klubben under Laudrup…..og ja han er nok med denne her form landets BEDSTE boksspiller og synes faktisk han er blevet bedre tekninsk under Kent(nu kan trods alt også afdrible og lægge op til mål som han ikke kunne under Køhlert)
31. august, 2009 kl. 19:01
Ang. Zimling, så er det største reelle spørgsmål vel om han overhoved kan løfte holdet i sådan en grad som folk forventer.?! Zimling er en rigtig god spiller, men med en del småskader og manglende kampform kan man godt frygte at han nødvendigvis skal bruge noget tid til at gå ind og blive den nøglefigur vi alle håber. Vi lader tiden arbejde for os..
Ang. kampen i går, ser jeg klart positivt og optimistisk på fremtiden. (På samme måde som folk har lov til at være utilfredse, må vi også have lov til at være tilfredse, og al snak om at “skal vi virkelig stille os tilfredse” eller “det er ikke som i gamle dage hvor Brøndby altid var nummer et” kan roligt pakkes sammen, da det er nutiden vi befinder os i. Vi kan ikke leve på fortidens meritter og holdninger, så lad os forholde os til virkeligheden og tage udgangspunkt heri)..
Min positive tilgang skal findes i det faktum at vi rent faktisk begynder at spille fodbold i anden halveg. Første halveg er en ren gang lort for at sige det lige ud, og vores spillestil bliver alt for direkte. Hold nu lidt fat i bolden og vis hvor gode fodboldspillere i egentligt er.!! Det er ganske givet slet ikke godt nok at komme ind til en sådan kamp på den måde.. Sikkerheden virker totalt væk så bliver det en febrilsk gang indianerbold op ad banen..
Anden halveg åbner dog den positive pose og viser hvorfor vi i mine øjne stadig har chancen for guld.. Pasningsspillet begynder pludselig at virke (hvilket er vores absolut største problem i min optik), spillerne tør holde i bolden og vi virker “oven på” i stort set alle spillets facetter.. Jeg sad faktisk med en stor tiltro til at vi ville score det næste mål og det er heller ikke tilfældigt at de skifter deres krøltop af en anfører ud – han blev simpelthen overspillet. Vi har desuden to backs der stort set får lukket fuldstændig af (med undtagelse af de sidste 5-10 min), så tegningen er der bestemt. Som antydet oven for, mener jeg stadig at vi skal have en mere boldfast midtbane, hvilket til dels sker med Mike i stedet for Gislasson. Om Zimling er løsningen – det må tiden som sagt vise..
31. august, 2009 kl. 22:56
Jamen nu kan jeg ikke holde på det længere !!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg synes simpelthen at den gang klynk fra Don Øf og tøsedrengene fra parken er ved at tage fuldstændig overhånd !!!!
Jeg synes nu Mike fik det formuleret fint….. Det bliver sku råbt skreget og skubbet i alle kampe og måske især i sådanne kampe. Det er altså bare en del af spillet og jeg synes simpelthen det er mangel på format af Fars gris at give den som lektor Blomme og skælde Mike ud.
Og det så da helt igennem morsomt ud da de tabte båren mens han bare lagde der !!! (og ja så kald mig bare pervers og afsporet osv)
Jesper C kunne ifølge citat fra Onside aldrig finde på at svine nogen der ligger ned men artiklen fortsætter så.:”
siger Christiansen, der også måtte lide smerte, da han blev båret ud efter skaden, fordi folkene med bårren tabte ham.
- Den ene, hun så ud, som om hun led mere, end jeg gjorde, og hun fik også et par gloser med på vejen, siger Christiansen.
Så det er ikke okay at svine en spiller når vedkommende ligger ned, men det fuldt ud ok at svine en samarit der ligger ned !! Godt set Jesper C. der er format og klasse….tudefjæs !!
1. september, 2009 kl. 11:20
LOL der AB. Synes nu hele episoden er komisk. De tager det alt for alvorligt, men jeg kan godt forstå hvis der er FCK fans som ikke ka li Mike. Vi havde helt sikkert svinet Jesper C til hvis han havde gjort noget lign.
MHs til kampen så glæder det mig at se at vi ligesom er ved at få det fanden i voldshed frem igen. Vi ligner igen et hold som kæmper og render ikke bare rundt og laller. Spillet er måske ikke lige pænt altid, men nå de så kæmper som jeg synes de gjorde i går, er det godkendt fra min side. Vi mangler efter min mening ikke en Zimling lige nu. Vi mangler en type som Ailton, som kan spiltte modstanderne ad og lægge den afgørende aflevering. Ville ønske Farnerud var løsningen, men min tiltro den ham er ved at forsvinde. Han er absolut ikke en fighter efter min overbevisning og han spiller meget sit eget spil. Jeg forstår fint at Kent ikke bruger ham. Det er dog bekyrende set ud fra hvad han koster. Tror snart vi har Danmarkshistoriens mest dyre og samtidig mest ineffektive bænk.
Når man ser på dette faktum, kan jeg godt forstå at Vilfort er sur over at blive kritiseret over ikke at producere flere talenter. Hvad nytter det når man alligevel bare køber nye folk ind til startpladserne og som ovenikøbet er middelklasse spillere.
Vi talte om det her for 1-2 år tilbage da Rector og Sigurdsson blev solgt. Det er ikke blevet meget bedre.
1. september, 2009 kl. 12:00
@ DJNordberg
Jeg synes du er alt for hård ved vores seneste indkøb. Farnerud har ofte vist klassen, men han er også ofte en alt eller intet spiller. Hvis det ikke kører for holdet og han ligger placeret forkert (læs angriber), så har han svært ved at kreere noget, og kommer ofte til at se skidt ud. Vi så dog klart mod FCM og HB Køge, hvor vi netop spillede med Mike centralt og Farnerud på henholdsvis højre kant og offensiv midt, hvor værdifuld han kan være for os. Derfor mener jeg ikke kritikken er fair. Mod fck var det tydeligt, at Kent ville undgå og tabe, og for at dæmme op for et af fcks våben, Grønkjær, havde han sat Nilsson over på højrekanten.
Jan Kristiansen har jeg aldrig haft de helt store forventninger til, og derfor skuffer han mig ikke så meget. Det er klart, at han er dyr, men det var vist noget med, at han, fordi han var transferfri, fik en stor sign-on bonus, som betales af, over hele hans lønperiode. Så det er faktisk ret misvisende, at han får omkring 450.000 om måneden, da omtrent halvdelen er periodiseret sign-on fee. Havde han været på kontrakt da vi købte ham, ville den del nok blot have gået til klubben, og Jans løn ville i stedet være omkring 250.000 om måneden. I sidste ende samme udfald, måske endda et lidt billigere udfald, da prisen for ham havde været højere end den sign-on fee vi betaler ham.
Men uanset hvad, er det helt i skoven, at sammenligne dem med Rector og Sigurdsson. De er begge langt bedre.
1. september, 2009 kl. 21:18
@ kewell
Det er måske også at overtolke på det jeg skriver at jeg sammenligner de ovennævnte spillere. Enig i at dem vi har i dag er bedre. Jeg skriver også at det ikke er blevet meget bedre, men dog bedre
Derudover gir jeg dig ret i analysen af Farnerud. Tror bare jeg har været utrolig skuffet over at en spiller af hans kaliber ikke præsterer bedre. Men tror som sagt du har ret mhs til spillestilen.
Hvis jeg så lige må ha lov at overtolke på noget. Jeg synes når jeg ser kampen i parken igennem igen en Holmen, som knokler rundt men ofte er meget alene. Han virker også flere gange frustreret over sine holdkammerater. Er det frustrationer over ikke at være blevet solgt som han i starten håbede på. Er det fordi han nu må “nøjes” med BIF.
Det er nok helt forkert tolket, men er nu alligevel lidt urolig.
Forresten er Zimling landet i lufthavnen.