Brøndby IF kunne ikke besejre FC København
8. maj, klokken 21:41 af Bruun
Efter en hurtig FCK-scoring kom Brøndby ind i kampen, men hjemmeholdet formåede kun at udligne. Dermed er det status quo i kampen om sølvet, da OB også spillede uafgjort.
Her til aften blev derbyet mellem Brøndby IF og FC København afviklet, og den intense kamp endte uafgjort 1-1. Dame N’Doye bragte de kommende danske mestre foran allerede efter fem minutter, da han med hjælp fra armen fik bolden under kontrol og tæt under mål kunne sende den forbi Stephan Andersen. Noget af en chokstart for Brøndby, men de formåede at komme tilbage i kampen.
Kampen igennem stod gæsternes forsvar stærkt, men på dødbolde var de til at tale med. Efter 17 minutter slap Mathias Zanka Jørgensen sin markering, og så kunne en fri Remco van der Schaaf heade udligningen i kassen. Senere headede Dame N’Doye et forsøg på stangen, inden Nicolaj Agger kort inden pausen kom alene med Johan Wiland. Brøndbys unge angriber afsluttede dog svagt, og så kunne de to hold gå til pause med 1-1 på måltavlen.
Anden halvleg blev ikke noget festfyrværkeri, og det var kun minuttallene på tavlen, der skulle opdateres. Da der var spillet 92 minutter fløjtede dommeren af, og det uafgjorte resultat var en kendsgerning. Tidligere havde OB spillet uafgjort mod Silkeborg, og dermed er Brøndby stadig fire point fra den vigtige andenplads.
25 kommentarer til “Brøndby IF kunne ikke besejre FC København”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
9. maj, 2011 kl. 07:05
En vigtig detalje som I ikke har taget med er at Oscar Wendt lavet et klokkeklart straffespark for den arm var i en fuldstændig unaturlig position og med dommerns udsyn er det satme underligt hvordan han kan undgå at dømme den!!!
9. maj, 2011 kl. 07:28
Synes vi spillede noget af det bedste i år … Måske nok på en lidt billig baggrund da Kbh intet havde at spille for ..
Vi mangler i den grad backer som kan gå med i spillet – hold op hvor er _Prospect og Wendt klasser over vores ..:(
En langt mere spillende def midt + selvfølgelig en angriber der kan lave mål ( ikke helt urimeligt hvis man har det job)….Selvom jeg er helt enig med HJ i at Remco skulle spille igår, han gjorde fint og scorede jo oveni købet , men nogen spillende midt er han godt nok ikke … Der er meget hjemmearbejde for Jan Lockhart og Ole B , men dejligt at vi kunne spille lige op med dem ..Vores side med Nilsson og Wass var så langsom at jeg kunne ha gjort det bedre – håber sgu at den klub der har smidt mil`s efter Wass var på stadion igår , agh han så skidt ud …
En omme til Faxe , masser af fyrværkeri og et temmeligt vildt slagsmål til sidst indbyrdes – så ikke for smart ud …. Og hvad sker der – 18 000 på stadion ???? Høj sol over Brøndby, hjemmekamp mod Fck og så dukker der gudhjælpe mig kun 18 000 op ??
Jeg synes 1-1 så rimeligt ud – husk lige Dames kæmpe chance i 1 halvleg … Og Agger forsatan da , den slags chancer SKAL ind hvis man skal spille i Brøndby !!!!
9. maj, 2011 kl. 08:47
Det kan godt være at Remco har sine mangler (som dog ikke er så graverende som de ofte gøres til), men jeg synes han er en god spiller for vores hold. Han har stor tilstedeværelse på banen og han er ganske ofte en udslagsgivende faktor. Det skal man ikke kimse af. Derudover er han også fleksibel i og med han kan spille både forsvar og defensiv midt.
Jeg synes helt sikkert vi skal prøve om ikke vi kan forlænge kontrakten med ham for de næste to år.
9. maj, 2011 kl. 09:28
Adamborch:
Helt enig – jeg synes også at han skal en forlængelse – god type at ha i sin trup !!!
Men jeg fastholder at vi mangler en def midt som er bedre til at spille op af banen..!
9. maj, 2011 kl. 09:37
Som Holmstrøm understegede i FUF så vinder vi 11 ud af de nu spillede kampe og det er helt helt ude i skoven. Tættere på Fck siger vores træner. Ahh hva? Målt ud fra en kamp hvor Fc har nada at spille for. Er der gået Kent Nielsen i den ?
Jeg synes kampen bærer præg af at begge hold ikke ønsker at tabe kampen. Som det blev sagt så kunne BIF ikke skabe noget og FC turde ikke. Vi er LAAAANGT fra FCK !!!
Jeg er ligesom Kewell meget skeptisk overfor træneren som jeg ikke synes sender nogle gode signaler. Som f.eks da han blir spurgt om hvorfor Nilsson er foretrukket frem for Randrup. Han svarer nærmest at han har spillet terninger om det. Det er da fuldstændigt respektløst over for dem begge. Meld dog for faen ud som det er at Nilsson er en klasse over Randrup, som ikke har grebet chancen efter Wass er rykket frem på banen. Han er for svag. (Træneren)
Der er bare alt for meget slinger i valsen hele tiden og det vil fortsætte uden synlige stærke profiler som kan vise vejen for de unge. Vi har talentet uden tvivl men de skal støttes af mere erfarne spillere. Noget en Mike Jensen ville ha godt af. Jeg tror faktisk han ville tage et kæmpe skridt, hvis man fik en rigtig midtbane general som kunne ta presset fra knægten.
Jeg ser 2 vigtige indkøb. Midtbane dirigent og en topscorer. Vi mangler begge dele i meget høj grad og jeg gad sgu godt se en Gerht ved siden af en type som Duncan. Er du gal med plads han ville få. Modsat andre ser jeg nu ellers Agger som en rigtig god spiller, men han har bare ikke niveauet endnu. Han laver synes jeg mange gode dybdeløb og holder godt fast i bolden. Han ville være en god indhopper. Så send Jallow hen hvor pebret gror. Han er til gengæld håbløs i mine øjne. Hvad skal han overhovedet ind for i dag ? Han tilfører intet til holdet.
Troede egentligt at M Thygesen var manden på midten for os, men jeg er meget i tvivl nu. Syns også hans niveau er meget svingende og det dur ikke til sådan en nøglerolle. Ellers tænker jeg på om det ville være snedigt at hente et par gamle soldater hjem, som har blåt og gult blod i årerne. Retov/Kamper/Kildentoft(arg sidste ment som en joke). Syns vi mangler nogle fanebærer på det hold, som kæmper til det sidste. Lidt ligesom Remco. Man kan sgu sige meget om hans spil, men han imponerer nu altså mig alligevel, med hans fightervilje og sine mange mål.
Hvis vi foretager de 2-3 nødvendige køb og de er kvalificerede så ser fremtiden gul og blå ud. OB er i næste sæson splittet for alle vinde. Tror de står over for en kæmpe udskiftning og de har ligesom os ingen penge og ingen at sælge ud af. De har så bare heller ingen talenter som kan indgå i start 11′eren.
FCK’s hold er allerede blevet gennemanalyseret af så mange, så det gider jeg ikke bruge tid på, men jeg tror at også de står overfor en kæmpe udfordring efter pausen. Der skal altså ikke mange nederlag til for den nye træner før det hele brænder under dem. Det blir spændende.
9. maj, 2011 kl. 09:38
syntes bestemt heller ikke remco er så dårlig med bolden som folk gerne vil gøre ham til, men er også enig i at en endnu bedre central midtbane er nødvendig, gerne en som kan spille både den def og den off.
Syntes faktisk nilsson spiller en rigtig fin kamp igår på højre back og en del gange er der altså mulighed for et han kunne ha fået den og haft sindsyg meget plads, men vi tør ikke skifte fra den ene side til den anden uden den skal have en spilstation i midten først og så når fck’s forsvar at komme på plads. Wass spillede også en af sine dårligste kampe i rigtig lang tid.
Ærgeligt at vi ikke brugte gehrt mere end vi gjorde for han havde kunne gøre meget ondt på danmarks mest overvurderede forsvarsspiller (zanka) i en anden tråd bliver der skrevet at gehrt mangler teknik i sådan en kamp, men mange gange går de altså i ryggen på ham og der er frispark.
Dommeren lavede nogle grove fejl syntes jeg. klart straffe han glemmer at fløjte, 2 kæmpe frispark lige udenfor feltet i de sidste 10 minutter som han glemmer at fløjte og så er det simpelthen uforståeligt at kvist kan lave så mange frispark uden at modtage et gult kort.
En udemærket kamp men en af vores bedste kampe syntes jeg nu ikke det var, vi står fornuftigt defensivt og goodson spiller en kanon kamp, men frem af banen mangler der meget endnu syntes jeg.
9. maj, 2011 kl. 09:39
Morten l og Adamborch:
Hvad hvis der kun er råd til en af delene? Altså enten en def. midt som er hurtigere og bedre med bolden eller en forlængelse med Remco.
————————————————-
Er meget enig med Morten l i de forstærkninger han eftersøger. Men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre. I forvejen skal BIF jo ud og lappe et hul efter Daniel Wass, og hvis MKD også ryger, så er der endnu et hul – når ledelsen så, måske en anelse uklart, har meldt ud at BIF ikke har nogen penge, så ser det altså lidt skidt ud.
Tror ikke på at BIF henter 4 nye spillere til sommer. Er der i mod bange for at FCK henter Lars J hjem nu West Ham er rykket ned.
Kom så med en sejr over FCM næste weekend!
9. maj, 2011 kl. 10:24
Jeg synes det var en ok kamp i går.
Vi er blevet rundbarberet af FCK de sidste mange opgør, og på den front var det rart endelig trods alt at få point mod dem.
Man kunne så måske godt stille spørgsmålstegn ved, om vi havde fået point, hvis FCK havde hårdt brug for 3.
Men det er alt sammen spekulationer som vi ikke kan bruge til det store.
Jeg synes der var nogle positive ting at tage med, og en række mindre gode.
Skal vi starte i den gode afdeling, så synes jeg igen Gehrt viser højt niveau. Vi formår desværre ikke at spille ham nok i fødderne, for når han har bolden, er han utrolig dygtig med den.
Mike synes jeg også havde nogle gode elementer i sit spil. Han er god til at bryde modstanderens forsvar med dybdeløb. Det giver somme tider noget uforudsigeligt i vores spil, hvilket er noget vi ofte mangler.
Centerforsvaret med Stenderup og Goodson er jeg meget tilfreds med. Jeg synes de har været fremragende i de 4 kampe de har fået sammen, og det er vel også ret sigende, at de kun har lukket et mål ind i de 4 kampe.
Det er altså noget vi kan bygge videre på. At have sådan en defensiv gør holdet trygt, og når vi så får vores offensiv til at fungere, så står vi med gode kort på hånden.
Det gør vi dog ikke mod FCK bl.a. fordi vores to offensive kreatører Krohn-Dehli og Wass ikke spiller specielt godt. Det er ærgerligt i sådan en kamp, hvor de kunne have gjort forskellen.
Remco gør det fornuftigt. Hans mål trækker op, og han har nogle gode indgreb og spiller bolden fornuftigt rundt. Ligesom Mike, har han dog nogle placeringsvanskeligheder engang i mellem.
Henrik Jensen…. ja hvad skal man sige. Jeg har været en hel del efter ham, og må desværre også kritisere ham lidt efter denne kamp.
Det kan ikke være rigtigt, at en sofatræner som mig, kan nævne et potentielt kæmpe problem omkring N’Doy 10 min. inden kampen, og et kvarter efter, har N’Doy scoret på netop sådan en situation. Det er for mig rystende, når løsningen er forholdsvis enkel.
Derudover er det jo ikke sådan, at det er noget nyt. FCK lavede også to mål på den konto sidste gang vi mødte dem.
N’Doy ligger sig ofte over til bagerste stolpe, hvor der typisk ligger en back. Her skal Goodson eller Stenderup følge med ham. Det er såre simpelt, at Nilsson/Randrup og Jan. F ikke kan matche N’Doy på indlæg. Det kan Goodson og Stenderup omvendt. Det er for mig hovedrystende, at et professionelt trænerteam i en af Danmarks største klubber, ikke kan se det.
Skal jeg omvendt også rose Henrik Jensen, så synes jeg det var fornuftigt, at sætte Remco ind på den defensive midt for at give noget fysik og fight til midtbanen.
Alt i alt en ok kamp. Dog ærgerligt at vi ikke formår at være farligere i den første kamp mod FCK længe, hvor vi reelt har mulighed for at slå dem.
9. maj, 2011 kl. 10:44
@Marc Johnson: Jeg er også enig i det ville være rigtig godt om vi kunne få fat i en hurtigere og mere pasningsstærk midtbanespiller end Remco. (En type ligesom Goodson bare med de kvaliteter som nu hører sig til på midten i stedet.) Så hvis vi kan få sådan en men kun på bekostning af en kontrakt med Remco så må hollænderen vige pladsen. Ingen tvivl om det.
Men iøjeblikket har vi efter sommerferien kun 14 markspillere i A-truppen på kontrakt (inkl. Max), så måske der kan blive penge til begge dele. Især hvis både Max og Bischoff smutter så mangler vi dækning i midterforsvaret og der ville Remco være fin at have.
@kewell: Jeg synes du er lidt hård ved Henrik J. Vi kan jo ikke vide hvad han har sagt til forsvaret. Det kan jo være forsvarerne ikke lige følger deres opgaver godt nok i øjeblikket. Og det er jo også til dels at N’Doye er virkelig god til at søge derhen på præcis det rette tidspunkt. Derudover er FCK sgu også en smule heldige ved målet. Det er jo pingpong fra Jan F og så falder bolden lige til N’Doyes fordel.
9. maj, 2011 kl. 13:26
@ adamborch
Som udgangspunkt er det egentligt lidt ligegyldigt hvorvidt en træner har instrueret en spiller eller ej. Det der er afgørende er hvad spilleren gør i kampen.
Så hvis en spiller ikke gør som han burde, så har træneren enten ikke instrueret spilleren, eller også har han ikke formidlet sin taktik så spilleren forstod det.
Det er muligt at nogle spillere er tungnemme, men det falder altså tilbage på træneren.
Hvordan et hold agerer på banen, deres løbemønstre og placeringer er 90% op til træneren. Hvordan spillerne så håndterer de enkelte situationer, er så 100% op til spillerne. Hvorvidt Agger scorer eller ej på sin friløber, eller Jan F. der falder ved FCKs mål, har Henrik Jensen absolut ingen indflydelse på.
Han har dog stor indflydelse på hvem der skal dække N’Doy op, og det er jo ikke fordi N’Doy har søgt uden for feltet. Han ligger på bagstolpen inde i det lille felt. Selvfølgelig skal Stenderup eller Goodson markere ham, og det skal påpeges 1000 gange af træneren inden sådan en kamp, når vi står overfor så skarp en angriber som N’Doy.
Så har du som udgangspunkt ret i, at vi ikke kan vide om Henrik Jensen har omtalt netop denne situation overfor forsvaret, men lige nøjagtigt denne gang kan vi alligevel være rimelig sikre.
For Henrik Jensen blev inden kampen spurgt indtil netop de to scoringer i kampen før, hvor N’Doy søgte om på bagstolpen og lagde sig overfor vores back.
Her var Henrik Jensen mere optaget af, at der blev lavet frispark på Wass, i stedet for at koncentrere sig om, hvad han rent faktisk kunne gøre ved situationen i den kommende kamp. Med mindre dommeren er på lønningslisten i Brøndby, er hans kendelse ude af vores hænder. Derudover gjorde han det også klart, at backen skulle være mere vågen, og måske hoppe lidt før overfor N’Doy. Derved siger han også klart, at han ikke har instrueret forsvaret i, at Goodson og Stenderup skal markere ham når han laver sit bagstolpe stunt.
Jeg synes det er meget kritisabelt.
Så kan man sige, at det blot er en detalje ud af mange i en kamp, men det har altså kostet 3 mål i de seneste to kampe mod FCK.
Jeg siger ikke Henrik Jensen er en dårlig træner. Jeg synes bare han og trænerteamet har nogle klare taktiske mangler.
Han har selvfølgelig andre forcer, men så burde man som minimum indlemme en mand i trænerteamet, som har nogle evner, som den nuværende del mangler.
9. maj, 2011 kl. 14:37
@kewell: Det interview med Henrik J du nævner så jeg desværre ikke. Sådan som du gengiver det kunne man måske nok kritisere Henrik J for ikke at bringe tilstrækkelig opmærksomhed hen på en specifik detalje ved FCKs spil.
Jeg synes dog ikke din kritik rør ved det der går galt i vores spil ved 1-0 målet. Godt nok er det Jan F som dækker N’Doye, men som situationen udvikler sig så ville det ikke have gjort nogen forskel om det var Stenderup eller Goodson der dækkede ham op. Som jeg ser det kommer de til deres mål fordi vi ikke for lagt godt nok pres på dem i opspillet til målet: bla. for Wendt lov til at stå alt for fri til at slå indlægget og Bolanos får upresset lov at tage et langt løb med bolden op på vores banehalvdel.
Derimod rammer din kritik mere rent da N’Doye rammer overliggeren. Her formår vi ikke at dæmme op i hullet mellem back’en og det centrale forsvar. Men det er så at sige (så vidt jeg husker) en gang i hele kampen at det sker og selvom det kunne være bedre er det ikke helt dårligt.
Hvilket bringer mig tilbage til din kritik af træner teamets taktiske evner. Jeg synes nemlig ikke at du er helt fair. Nu har vi i fire kampe fået ganske godt styr på defensiven og kun indkaseret 1 mål. Og vi har heller ikke givet mange chancer væk. Synes du ikke Henrik J & Co skal have en vis kredit for det?
9. maj, 2011 kl. 14:55
@ Kewell – jeg har også nogen tvivl om Henrik Jensen som chefræner. Visse ting gør han eminent og har været god til. Dog virker det som om, at han tiltider ikke har det fuldstændige overbliv og den fornødne ro. Ser ham dog stadigvæk som noget nær den perfekte assistent.
Ellers – Remco viser, at han måske er den eneste af kontraktudløberne, som skal have sin kontrakt forlænget. Spiller fint i rollen som bølgebryder – og sidst men ikke mindst, så bliver vi usandsynlig meget mere målfarlige på dødbolde. Tror seriøst, at Remco kan ramme 10 scoringer på en hel sæson som def. midt. Giv ham 2 sæsoner mere, hold ham væk fra midterforsvaret, og lad Jatta langsomt overtage positionen.
Lad så de penge der skal bruges blive brugt på en klasseangriber. Kunne være fedt med Skoubo, der dog er for meget skadet. Duncan…hmmmm – er ikke sikker på, at han er god for omklædningsrummet.
9. maj, 2011 kl. 14:55
@ adamborch
Jo Henrik Jensen har selvfølgelig andel i stabiliteten i forsvaret de seneste kampe.
Jeg synes dog Goodson i sig selv har gjort en enorm forskel, da han har en langt større ro i sit spil end Max har.
Så kan man retfærdigvis diskutere, om det er fair, at jeg ligger fortjenesten mere på Goodson end Henrik Jensen.
Det er reelt nok.
Jeg forstår dog ikke, at du ikke mener kritikken passer på målet.
Jeg synes ikke den kan være mere klar.
Vi er da enige om, at der skal ligges et bedre pres på Bolanos og Wendt, så indlægget ikke kommer. Men vi ved også begge, at de vil komme til indlæg i sådan en kamp. Hertil er de alt for gode.
Dog kunne vi afværge situationen i feltet, hvis Goodson søger over på bagerste stolpe og overtager N’Doy, så er han jo mere eller mindre sat ud af spillet på indlægget. Ikke at han ikke kan slå Goodson i en hovedstødsduel, men de to er meget lige, og chancerne for at vi kunne afværge var ret store.
Man kan måske kritisere Jan F. som klunter lidt rundt i det, men det ændrer ikke på, at Goodson/N’Doy er et meget bedre match end Jan F./N’Doy. Det kan vi vel godt blive enige om?
9. maj, 2011 kl. 15:15
@kewell
Goodson har helt sikkert været med til at stabilisere forsvaret. Han er en rigtig god forsvarer. Det er helt tydeligt og han har dermed gjort Henrik Js arbejde nemmere. Henrik J skal også have en vis kredit synes jeg. (Man må f.eks. gå ud fra at han har haft lidt at sige i at Goodson overhovedet er kommet til klubben.)
Jeg er stadig ikke helt overbevist af din kritik ved målet.
Helt sikkert at det er bedre at have Goodson eller Stenderup på N’Doye end Jan F.
Men jeg synes problemet er at holdet er ude af balance ved scoringen. Hvis f.eks. du lægger mærke til det så er grunden til at lige præcis Goodson ikke tager N’Doye at han er ude og skærme Santin af i den anden side. Den ubalance kommer fra midten synes jeg hvor vi ikke får lagt godt og organiseret pres på så Goodson må gå ud af position.
Jeg kan så ikke lige se hvorfor Stenderup ikke snupper N’Doye, men jeg synes de store problemer kommer tidligere og ikke inde i feltet. Så hvis Henrik J skal kritiseres for sin taktik så er det måske mere at han ikke har fået ordentlig styr på midtbanen.
Generelt så synes jeg at Henrik J havde en rigtig god plan som gjorde at FCK stort set blev holdt fra fadet. Ihvertfald sammenlignet med sidste kamp.
Men det skal ikke skille os ad, kewell!
9. maj, 2011 kl. 16:20
@kewell
Jeg tror på at Henrik Jensen har taktiske mangler. Han bliver aldrig en Troels Bech der i ny og næ laver geniale taktikker. Han er nok heller ingen Solbakken der gennemanalyserer alting i detaljen.
Men du overdriver. Din analyse af trænerens indflydelse på løbemønstre (90%), hvorefter du siger at spillerens håndtering betyder 100%. I den pågældende situation ved målet, er det 100% Jan Frederiksens fejl. Han snubler jo.
Selvfølgelig har HJ instrueret forsvaret i at være ultra opmærksomme på Doy, men det tror jeg faktisk alle trænere gør når de møder FCK. Med 22 mål i 29 kampe må han bare kunne noget, han står jo altid perfekt..
Synes det er dumt at vi kritiserer HJ så meget. Han er ikke det store problem, det store problem er manglende kvalitet på banen.
9. maj, 2011 kl. 18:41
@ adamborch
På punktet omkring midtbanen er vi meget enige.
). Jeg synes det var en fin lille debat vi har her.
De bliver fanget ude af position, og giver Bolanos for gode betingelser.
Det ændrer dog ikke ved, at Stenderup med den rigtige position kunne have afværget situationen i feltet.
Der er skam intet der skiller os ad
@ Excile
Som jeg også nævner ovenfor, så fejler Jan F. i situationen, men det er sådan set sagen en smule uvedkommende.
N’Doy vil vinde en duel med Jan F. meget ofte. Derfor giver det da god menig, at gøre vores forudsætninger bedre, ved at matche N’Doy noget bedre i form af Stenderup eller Goodson.
Vi så jo præcis det samme ske med Wass overfor N’Doy sidste gang vi mødte dem. Der kostede det 2 mål. Så kan man igen kritisere Wass men det ændrer jo ikke på, at det var et dårligt match fra starten af.
Der kunne Henrik Jensen sørge for at eksempelvis Stenderup dækkede N’Doy.
Hvad der så derefter sker, er ude af Henrik Jensens hænder. N’Doy vil også lave mål overfor Stenderup. Men trods alt ikke så tit som han vil overfor Jan F. eller Wass.
Så havde Henrik Jensen sørget for at give holdet de bedste muligheder for at afskærme en svær situation, men også en situation, som man burde være forberedt på vil opstå når man møder FCK.
Det er trænerens primære rolle. At sætte hold, taktik mv. så optimalt, at succesraterne er så store som muligt.
Det var en smule analytisk, håber det gav mening ;o).
9. maj, 2011 kl. 23:01
Jeg er ikke født den store diplomat og bliver det nok heller aldrig. Jeg undre mig dog stadig over at der er nogen uden for ledelsen der stadig bakker Henrik J op som træner for Brøndby IF. At ledelsen stadig gør undre mig ikke da Henrik J er Pers prestige projekt. Derfor bliver han heller ikke fyret – lige meget hvad.
Men hvis vi nu ser på de nøgne tal. Manden er rykket ned 4 gange – Danmarks rekord. Han har et gennemsnit i superligaen på 1,1 – ja jeg siger det igen 1,1 point og ud af 29 kampe er der lykkes ham at få holdet til at vinde de 11. Ved godt det ikke er Henrik J selv der løber der inde på banen men det er i sidste ende ham der vælger dem der skal der ind og kæmpe for klubben. Det er ham og alene ham der står til ansvar. Ved også godt det ikke er verdens bedste spiller trup han har til rådighed, men derfor kan han godt få den til at kæmpe/arbejde for føden. Hvis Henrik J ikke selv mener han kan få det rigtigt ude af truppen burde han være så prof at stoppe og sige ” de spiller I tilbyder mig kan jeg ikke få til at hente bronze, sølv eller guld hjem til Brøndby IF. Han har vel også en vis faglig stolthed. Han har selv valgt at blive og derfor for han intet medynk fra min side.
Som Kewell også siger, da Henrik J blev spurt til kampen i parken brugte han mere tid på at tale om dommeren og frispark der ikke blev dømt, end hvordan man i fremtiden skulle stoppe damen. Det er lidt som recepten i Brøndby IF. Hvis vi vinder er det fordi vi er gode, hvis vi taber er det alle de andres skyld.
Kan jo undre mig over at det tidspunkt hvor Bjarne J var inde over holdet gik det faktisk rigtigt godt. Vi fik point og fik en del pænt spil ud af det. Da kim D gik fra at være spiller og direkte over som hjælpe træner blev der stille spørgsmålstegn ved dette, men alle fik lukket den debat hurtigt ved at sige det ikke var et problem. Måske det er et stører problem end klubben vil vedkende.
Jeg tænker også, den måde Henrik udtaler sig til pressen, hvis det er på samme måde han taler til sin spiller og især forklare dem hvorfor de evt. er sat af holdet, kan jeg godt forstå de taber respekten for ham. For lidt over et år siden nu var Henrik J gæst i et fodbold program, hvor han fik en hel time til at forklare om hans egen fodbold filosofi og hvordan han ville genrejse Brøndby IF. Intet af dette er lykkes ham endnu – hvor lang tid skal han bruge på det ??
10. maj, 2011 kl. 08:36
Kewell.
jeg tror.. og jeg TROR kun, jeg har absolut intet at have det i, meeeeen mon ikke at HJ har sagt til Clarence og stender at de skal følge med Damen,
men det skal jeg jo selvfølgelig ikke udtale mig om…
10. maj, 2011 kl. 09:44
Finder det meget underligt at henrik jensen skal have skylden for damen score. Jan f glider og kan derfor ikke ramme bolden andet end med ansigtet. det er klart han ikke vinder ret mange hovedstøds dueller mod damen men kommer han først på de lidt bløde indlæg som det der bliver scoret på er, så havde damen ikke scoret. Ved deres mål er vores forsvar desværre ude af balance da goodson er ude at dække op i højre side hvor indlægget kommer, fordi nilsson er gået op på bolanos som daniel wass ikke lige gad følge med. det betyder at stenderup bliver nød til at skulle ud og bakke lidt af ved goodson, det ved alle der har spillet og forståelse for forsvarsspil da.
er helt sikker på at de inden kampen havde snakket om at det var goodson eller stenderup der skulle dække damen både i feltet og når han går ned i banen.
Udfra materialet syntes jeg bestemt han stiller det stærkeste hold mod fck.
Han forklare jo sådan set bare at de inde i parken havde styr på damen undtagen ved det mål hvor han laver verdens største frispark på wass. Syntes der bliver gjort alt for meget ud af hvor dårlig i mener henrik jensen er. undre mig lidt at i ikke har skrevet hvor dårlig en træner han er, fordi agger ikke scorede på sin friløber, der burde henrik jensen jo ha trænet ham til at chippe den over willand.
det var så lige mit sure opstød for idag.
Har tidligere sagt jeg gerne vil have en ny træner, men syntes ikke henrik jensen fortjener denne her kritik som efter min mening er total usaglig.
10. maj, 2011 kl. 15:13
@ simon_stof
Der er intet usagligt over kritikken omkring FCKs mål.
At vi ikke er enige er fair nok, men det gør ikke kritikken usaglig.
At sammenligne Henrik Jensens ansvar ved Aggers friløber og N’Doys mål fortæller mig, at alle mine argumenter ovenfor er ramt dig noget forbi.
Kort fortalt har træneren stor betydning for hvordan et forsvar placerer sig, og hvilke opgaver hver spiller har.
Han har ingen indflydelse overhovedet på spillernes enkelte aktioner, som når Agger eksempelvis er fri foran mål, Jan F. falder eller lignende situationer. Den del står for spillernes egen regning.
Nu skal vi heller ikke gøre mit ene kritikpunkt større end det er. Det er et enkelt aspekt i kampen, som jeg ikke synes blev løst godt nok.
Så jeg forstår ikke helt, at folk synes jeg går for hårdt til Henrik Jensen.
Det er jo ikke anderledes, end hvis jeg kritiserede Jan F. for at have et par dårlige aktioner i en kamp.
10. maj, 2011 kl. 17:45
Hvor er ambitionerne blevet af i Brøndby IF. At Henrik J stadig bliver anset som en god træner – 4 nedrykninger og kun 1,1 i gennemsnit af point er da bare langt fra godt nok til det Brøndby IF jeg en gang kendte. Når vi taler om senior spiller på superliga plan skal en træner jo ikke begynde at lære ham at spille fodbold. Det må forventes at det kan han, men en træner skal stå for det taktiske og motivationen hos den enkle spiller. Det har Henrik J ikke formået i snart 33 kampe. 11 vundet kampe er langt fra godt nok og de fleste andre steder er det til en fyreseddel bare ikke i Brøndby IF. Hvor er ambitionerne.
Når I nu taler om fck kampen og det mål fck for – ja Jan F falder og det er uheldigt, men rent taktisk bude han aldrig være kommet i den situation at være alene med damen. Ved damens hovedstød på overliggeren er det Goodman der ikke passer sit job, han står 1 ½ meter der fra og hopper op og bolden svæver stille og roligt over ham. En klar fejl og ikke godt nok at han ikke er inde på kroppen af damen. Der kan vi så tale om det er den enkle spiller eller Henrik J der ikke formår at få en fornuftig taktik ind i den enkle spiller. Alle mål kommer af fejl og ja ingen er fejlfri og derfor ser I ikke mig råbe op denne gang og vores forsvar ikke yder deres bedste – men jeg vil klart tillægge de fejl der opstår hos vores middelmådige træner team.
10. maj, 2011 kl. 20:26
Mange fine indlæg. Og enig i at Remco kommer med brystet først, men men men… Jeg mener ærligt at vi bliver igen nødt til at sige, er det med disse spillere vi igen kan spille med om titlen? Eller er vi bare blevet vant til et meget lavt niveau?
Jeg mener uden tvivl at brøndby burde sige farvel til følgende + dem vi ved stopper:
- wass ( pisse ærgeligt, kan blive endnu bedre på den back og lige den type vi skal bruge)
- Jallow (har fået chancen uden at tage den)
- Remco (vinder ikke mesterskaber men en hold spiller)
- Bischoff (Tak for denne gang, held og lykke i lyngby eller FCN)
- Max (for gammel og kan måske få lidt penge fra en svensk klub)
- Thomas R. (igen for gammel – Tak for alt)
- bruno (ingen kommentare!)
- Peter Madsen (bare ikke god nok – glemmer ham aldrig)
- Jan k. (vidser intet, men koster kassen)
Denne er på vippen:
- M. Nilsson (god spiller, dyr og kan nok sælge ham til sverige)
Med disse spillere væk vil det give utrolig med luft i budgettet og gør plads til 2-3 kvalitets spillere(kommer nærmere ind på navne om lidt) + at der stadig er plasd til de unge og man må sige at talenterne står i kø, udfra næsten alle ungdomshold ligger etter i deres række!
Jeg mener brøndby har akut brug for en def. midt og en angriber mens 1 eller 2 backer ville være fantastisk. Good-son er enestående og sammen med stenderup et meget stærkt par!
På def. midt håber jeg stadig inderst inde at man kan få Rasmus Lindgren. Jeg har set ham spille flere gange for Ajax og er lige den type vi mangler. Han er stadig 2. valg efter enough! Meget alla linderoth bare mere teknink.
Angriber: Drømmer måske, men Djiby Fall spiller stadig i Norge og Moskva vil ikke have ham tilbage… Ellers læser jeg at Søren Larsen meget gerne vil hjem til Danmark!
Mulig opstilling:
Målmand: S. Andersen
Venstre back:? Jan F.
Højre back: ? Nilsson
center: Stenderup
center: good-son
venstre kant: krohn-dehli
højre kant: Jens larsen
center midt: mick jensen
center midt: ? Lindgren
angriber: bernburg
angriber: ? Fall
Bænk:
tørnes
agger
gehrt
jatta
osama
Det ser ret godt ud… og jeg ved jo godt at man ikke skiller sig af med alle, derfor er det også alle jeg mener man kunne skille sig af med!- derfor vil truppen naturligvis være noget breddere end det som ses ovenfor!
Kom med jeres imput og navne på spillere…!
10. maj, 2011 kl. 21:32
forever BIF..
Når nu Sørgen L. helst vil hjem til fck, hvad skal vi så med ham…
http://onside.dk/nyheder/aresdivisionen-holland/soren-l-abner-for-superligaen
10. maj, 2011 kl. 23:41
andersen
nilsson goodson stenderup jan f
mike Lindgren/eller anden ny
Thygesen kalle MKD
Skoubo
De 3 offensive midtbane spillere kan så skifte rundt mellem alle 3 pladser og give god bevægelighed og så blive supleret med gehrt og bernburg i gear.
3 af dem kan jo henyes gratis. ved godt jeg drømmer lidt.
11. maj, 2011 kl. 08:03
Selvom der bliver talt meget om angribere, så synes jeg at det vigtigste må være at finde en stærk defensiv midt. Ryger MKD er det også vigtigt at finde en erstatning herfor. Så kommer angribere i 2. række.
Lindgren bliver foreslået. Jeg kender ham ikke. Jeg synes ikke jeg umiddelbart ser nogle åbenlyse valg i superligaen.