Brøndby IF kunne ikke knække Horsens
2. maj, klokken 9:47 af Troels Johnsen
Brøndby IF havde søndag muligheden for at lægge maksimalt pres på OB i kampen om sølvmedaljerne, men holdet formåede ikke at åbne den solide defensiv hos denne sæsons onde ånd fra AC Horsens, og måtte derfor nøjes med et enkelt point i en 0-0 kamp uden de store højdepunkter
Der var revanche til gode, da Brøndby IF i søndagens sene kamp tog imod AC Horsens hjemme på Brøndby Stadion, men heller ikke i tredje forsøg i denne sæson lykkedes det Brøndby at hente alle 3 point, hvilket fuldender en flot præstation af oprykkerne fra Horsens.
Brøndby kom ellers flot fra start og dominerede totalt de indledende 20 minutter, hvor Horsens kun sjældent formåede at få bolden væk fra egen forsvarszone. Det lykkedes dog ikke Brøndby at omsætte det store pres i mål og imens regnede dalede ned, så gjorde tempoet og kvaliteten i Brøndbys spil det samme.
Horsens ville eller kunne ikke meget frem ad banen, men med de to tidligere Brøndby-spillere, Martin Retov og Martin Spelmann, i spidsen satte de sig tungt på midtbanen, hvilket gjorde det svært for Brøndby, at få bolden op til sine to unge angribere.
Det skabte en kamp med meget få chancer, hvor en uafgjort var lige så naturlig som rimelig.
Manglende fysik og attitude
Der er ingen tvivl om, at der er et stort potentiale i det nuværende Brøndby-hold, men det er tydeligt, at der mangler nogle bærende spillere, som formår at gå forrest og løfte fællesskabet, når der kommer grus i maskineriet.
Den stærke midtbane hos Horsens gjorde det svært for Brøndby at spille bolden frem, hvilket ofte betød, at det ansvar blev placeret hos enten Randrup eller Frederiksen, som havde store problemer med det hårde pres, den glatte bane og manglende afleveringsmuligheder til en midtbane, som ikke havde overskud til at tilbyde sig i spillet.
Det lykkedes derfor Horsens effektivt at forhindre opspillet hos Brøndby, og de svære betingelser sugede gejsten ud af Brøndby-spillerne, og det var først da den hollandske lejesvend, Remco Van Der Schaaf, blev sendt på banen, at midtbanen fik noget af den fysik og attitude, som den havde savnet det meste af kampen.
I næste kamp er modstanderen FC København, og hvis man skal gøre sig forventninger om point i denne kamp, så er det mest af alt nødvendigt, at man får smittet holdet med noget af den fysik, attitude og det krigerinstinkt, som Remco Van Der Schaaf bragte på banen.
26 kommentarer til “Brøndby IF kunne ikke knække Horsens”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
2. maj, 2011 kl. 09:58
Jeg er helt enig. Van Der Schaaf skal ind på den centrale midtbane igen. Jeg har været rimlig imponeret. Jeg synes han fylder godt og han er bedre til at spille bolden hurtigt rundt end Mikael Nilsson. Mikael Nilsson gør det generelt også godt, men jeg synes han tit tager for mange boldberøringer.
2. maj, 2011 kl. 10:14
Tjaa – er helt enig. Brug nu Van Der Schaaf centralt. Elsker simpelthen at gentage mig selv
. Ekstra bonus – udover fysik – er også den yderligere styrke i luftrummet. Om Nilsson så skubber Randrup eller Frederiksen på bænken, er for mig hip som hap.
Grad i øvrigt ved tanken om Retov i Horsens. Hvem fanden sov dengang, at han kom tilbage til DK?
2. maj, 2011 kl. 10:43
Fin lille nedtakt.
Jeg er enig langt hen af vejen. Dog tillægger man nok Schaaf lidt for meget kredit efter min mening.
Det var ret begrænset hvad han bidrog med efter sin indskiftning.
Dog kunne jeg også godt tænke mig, at vi fra start mod FCK, forsøgte os med netop ham på den defensive midt, og Nilsson på den ene back. Vi har ingen chancer for at vinde midtbaneslaget med Nilsson og Mike. Her bliver de klart overmatchet af Kvist og Claudemir, både i fysik og teknik.
Der kunne Schaaf måske gøre en forskel med sin aggressivitet og fysik.
Han har heller ikke virket meget dårligere end Nilsson i boldomgangen, så det kunne godt være en løsning.
Generelt skal der virkelig præsteres på højeste niveau igennem hele kampen, hvis vi skal gøre os forhåbninger om en sejr mod de hvide.
2. maj, 2011 kl. 17:57
Nilsson skal ned og spille højre back for det er nu hvad han er. Remco skal kun med nød spille på midtbanen. Kan godt se at der mangler noget agressivitet og fysik, men han er og skal kun være en nødløsning. Gislason bragte også agressivitet og fysik ind til midten, og han er samme type som Remco, men hvor er det lige han er nu?! Der skal købes en ny 6´er til sommer samt en ny angriber hvis Bern ikke opper sig.
@Therpe99 – Tror nok Brøndby har været opmærksom, men tror sgu pengekassen er smækket i. Ellers havde jeg også gerne set ham tilbage på vestegnen samt måske med Kamper.
2. maj, 2011 kl. 19:12
Inden Retovs skifte til Horsens blev det rygtet, at Retovs agent tog kontakt til en række danske klubber inklusiv/først og fremmest BIF. Retov blev tilbudt til Brøndby for en slik – husk på hans situation i Tyskland, hvor han ikke just var trænerens yndling. BIF vurderede imidlertid, at Retov ikke var en pragmatisk løsning i og med, at han ikke ville kunne forstærke truppen væsentligt (Mikes plads), og at en tilbagekomst af ham ville bremse udviklingen hos de spillere, BIF allerede anvendte på midtbanen.
Jeg mener nu nok, at Retov ville kunne have givet os lidt flere strenge at spille på.
2. maj, 2011 kl. 21:17
Følger sangen om den smækkede pengekasse. Men helt ærligt – der er vel grænser for hvad Retov kan tjene i Horsens. En barok situation som minder om dengang Allan Nielsen havnede i Herfølge.
Begge dele skete under økonomiske kriser. For satan hvor kan den klub sejre – den klub som tænker imod krisen, og handler spillere nu, hvor priserne er lave og sælger når priserne stiger igen. Her forudsættes så, at der satses på egne talenter, når konjunkturerne topper
2. maj, 2011 kl. 22:33
Ja terpe99. Den klub hedder AGF og AB i sin tid. Køb dyrt og sælg billigt.
Det er hvad der sker når man bliver tvunget til at sælge.
Det du taler om er ren spekulation og det min ven, er det dummeste man kan gøre. At tro at ingen andre end en selv kan læse og skrive. Tuhaj hvor det går her i tosseland.
Hej Hej!
2. maj, 2011 kl. 23:14
kapper..
At tro at ingen andre end en selv kan læse og skrive, siger du – Er det mon det samme som at Per og Benny igen og igen taler om vi skal tilbage til de gamle Brøndby dyder, fordi de dyder er der jo ingen andre der kan efterligne og er jo kun Brøndby IF der ved hvordan man driver en fodbold klub.
Giver THERPE99 ret – er pinligt at klubben ikke ville betale de små øre han sikkert kostede og når det var Brøndby kunne de sikkert havde fået lidt rabat for gammel venskabs skyld. Er jo det samme med Duncan denne gang og se lige hvor mange mål han har lavet her i foråret. ganske flot af en spiller der kom uden kamptræning og form, og vi har spiller der både var i træning og spillede en del i efteråret, og vist nok alle opstart kampe her i foråret og stadig dårligt kan ramme målet. Men ok, som ofte før ved du jo bedst.
3. maj, 2011 kl. 00:22
jeg er begyndt at tænke lidt over hvem der ska hentes til sommer. nogen siger sikkert jeg drømmer men alle 4 spillere vil jeg tro er næsten gratis udover deres løn som bliver ret så høj
starter med dem jeg ser forlade:
Max
remco
jallow
jan k
Krohn dehli bud på mellem 10-15 mil
bernburg ophæv kontrakt
ind
Elmander har kontrakt udløb og sagt han ville vende tilbage til brøndby og betale tilbage inden han blev for gammel
kahlenberg
burde være gratis til sommer efter som de bare vil af med ham
Duncan
der ska slås til på ham nu smid de 5 mil til celtic som han koster da vi ville have en klasse forward igen
sidste mand er ham den deffensive midt der er fanget i ajax jeg ikk kan huske navnet på
ved det er 4 dyre gutter men vi har brug for dem
3. maj, 2011 kl. 07:14
@ Kapper – jeg er ikke sikker på, at jeg følger dig her. AGF og især AB var skoleeksemplet på, hvordan det IKKE skal gøres. Min argumentation er, at nu hvor der generelt er krise i samfund (om end aftagende) og i fodbodsbranchen, så accepterer vi alle, at der skal satses på egne talenter. Men når bølgerne går højt, så kræver vi vi nyindkøb og mesterskabet i den kommende sæson. Det er også en strategi (du kalder det spekulation) – men bare ikke en særlig intelligent strategi.
Startede vi med en overordnet mål, som siger 4 mesterskaber på 10 år. Så er der klart mere ro til den strategi end tilfældige udmeldinger om, at vi spiller med om mesterskabet hvert år. Så de andre klubber bruge løs af pengene, når der højkonjunktur, her sælger vi vores stjerne, og satser på udvikling af egne spiller billigt købte talenter = vi lader andre klubber købe mesterskabet for dyrt. Vores pengekasse er fyldt, og nu hvor priserne er i bund – så kan vi gå på indkøb. Vi kunne eksempelvis hente Duncan, Kahlenberg, Lindgren og Rieks uden at løfte synderligt på øjenbrynene. Næste sæson ville herefter se anderledes spændende ud ifht. jagten på mesterskabet.
3. maj, 2011 kl. 14:00
@ therpe99
Din teori er ganske god, og faktisk har det intet med spekulation at gøre.
Det er jo ret logisk, at spillerne er billigere nu, end de samme spillere er, når markedet er på sit højeste, som det var tilfældet for nogle år tilbage.
Der er dog nogle forudsætninger der gør, at det oftest ikke kan lade sig gøre i praksis.
For teorien bygger på, at du går mod strømmen.
Dvs. du undlader at købe spillere udefra, når markedet er på sit højeste, og i stedet satser på egne talenter.
Når markedet så vender, så kan de hente spillerne ind billigt.
Det er dog sjældent muligt i praksis. For man risikerer meget, hvis ens modstandere køber spillere udefra, hvor man selv er nødsaget til at benytte talenter.
Det vil formentligt koste en hel del på pengepungen grundet dårligere resultater.
Derfor har man oftest ikke den store kapital lagt til side, når man så går ind i en nedgangsperiode.
Optimalt set, ifl. din teori, havde vi for en 4-5 år siden, hvor konjunkturen var på sit højeste, satset på de unge talenter, og kun hentet få dygtige spillere ind.
Problemet med det var, at vi så også havde opgivet mesterskabet i den efterfølgende sæson. Det tror jeg ikke der var mange omkring Brøndby, der i 2005 var villige til.
Derudover skulle man også forudse, at der ville komme den nedgang der gjorde.
På daværende tidspunkt var alle økonomer jo enige om, at man skulle investere stort, da ingen havde fantasi til at det skulle falde.
Så hvor jeg bestemt deler din teoris logik, så var det utænkeligt dengang vi sidst havde muligheden.
Nu er vi så omvendt på bunden, og hvor du igen har helt ret i, at det ville være klogt at købe spillere, når de nu er billige. Så har vi blot ikke kapitalen til det.
For spillerne er jo primært billige fordi, at klubberne har brug for penge. Det er desværre også tilfældet for Brøndby.
Så optimalt set, så får vi frigivet nogle penge her mens markedet er i knæ, så vi kan hente de spillere vi har brug for, hvor de ikke er så dyre som de kunne være.
Men det kræver altså at vi kan finde den kapital. Det kunne man godt frygte ikke var muligt.
3. maj, 2011 kl. 16:02
Set på Stadion, var det et nærmest uhyggeligt ringe og ikke motiveret Brøndby hold !
Vores to backs er ikke i nærheden af hvad der kræves på det her plan – slet slet ikke stærke nok til at lave de gennembrud på kanterne vi skal ha ..
Midtbanen er heller ikke stærk nok – vi mangler i den grad en def midt ala Djemba , og jeg ved simpelhen ikke om Mike er god nok ..? Når han løber og kæmper sker der en masse – men ofte som i søndags falder han ud af kampen og står stille sammen med vores angribere og venter ..! Vore angreb – eller skulle man siger mangel på samme – er bare heller gode nok ! Lille Geert har jo ingen muskler og blive vaffet væk så let som ingenting, og Agger kræver jo nærmest en halv bane bare for at vende rundt – mildt sagt meget store bevægelser ..
Det så eddermugme skidt ud i søndags – kom til at tænke på om HJ er den rigtige for vores hold ? Mægtigt sympatisk – men kan åbenbart hverken få vores spillere til at fatte hvad de skal eller sætter dem op til fight !!!
Hvis vi skal ha en realistisk chance for at spille med om guldet næste år tror jeg det kræver :
Ny tæner – nye backs – ny def midt – nyt angreb !!!!!
Og vi ingen mønt at gøe godt med / ved godt vi har været hele møllen igennem utallige gange, men hold da kæft hvor har de herre Bjerregård, Winther og Andersen fået smadret denne klub tuil ukendelighed … ØV
4. maj, 2011 kl. 01:21
1)
@therpe
Hvor dyr en spiller er, er en funktion af prisen relativt til klubbens rådighedsbeløb. Bare fordi det er lav konjunktur behøver spillere ikke være billige. De er jo netop billige pga. lavere efterspørgsel, som er faldet pga. manglende penge.
2)
@therpe
Vi kan også lave en strategi, der siger, at vi vinder Chl. League inden for 3 år. Men det vil være vanvid at basere økonomien på netop kun en strategi. Det svære er jo udførslen hvis strategien bare er luftige mål. Samtidig tvivler jeg på, at vi på nogen måde kan matche kahlenbergs nuværende løn eller bare transferfee for den sags skyld (2 år tilbage). Uanset om vi vinder mesterskabet 10 ud af 10 gange.
3)
@alle
Don’t feed the troll. Han svarer bare
4. maj, 2011 kl. 07:21
@kewell og therpe99
Faktum er at vi er pænt ulikvide. Derfor kan vi ikke købe stort ind.
Ved ikke lige hvordan i kan sige at vi kan købe en masse uden at løfte på øjenbrynene?
4. maj, 2011 kl. 08:43
frej…
1) Hvem er nu @alle ??
2) Nu er livet andet end penge, og klart vi nok ikke kan matche Kahlenbergs nuværende løn men måske rent sportsligt Brøndby IF kan tilbyde ham mere end i Frankrig.
—————-
Hvor er det lige vores nye sportschef er henne for tiden. Før han begyndte i sit job var der ikke grænser for hvem der skulle ud af vagten, hvem der var skyld i alle de problemer truppen havde. Nu her lidt over 2 mdr. efter han blev ansat kommer der ikke en lyd fra ham. Set her fra er truppen ikke blevet mere harmonisk og de levere da ikke bedre bold eller resultater da den grund – så mon ikke han tog fejl. Havde han nu bare sagt, ” der er nogen spiller vi bare ikke har råd til mere ” det havde været ærlig snak. Alt det andet fis med de var med til at ødelægge truppen osv. har da vist sig ikke at holde stik. Men glæder mig til at se hvem der evt. måtte komme til og hvem der bliver gået til sommer, men har ikke høje forventninger. Ved godt jeg ikke må, man kan allerede se det for mig nu, ” vi kunne ikke finde den rigtige spiller til den rigtige pris/gratis ”. Og hvor er det lige vores hoved sponsor bliver af ? den burde da være på plads efterhånden – men ok igen vil vel kaste penge efter Per og Benny, og set på den måde er jeg nu ganske tilfreds over vi ikke har fundet en hoved sponser. Den med at vi faktisk har en på plads, og vi kun venter på at det bliver godkendt i DK at et betting firma må sponser holder jo ikke, fordi DBU har jo meldt ud at de har sådan en sponser men at de også først skal betale når det bliver lovligt. Så kunne det også klæde klubben at komme med en positiv udmelding som vil gave i forhold til at få andre ind i folden, for os fans at tro på der er penge i klubben og for evt. nye spiller.
4. maj, 2011 kl. 11:04
@Mourinho
Nu syntes jeg da nok man har skilt sig af med et par dyre drenge i form af Gislason, Madsen og Farnerud, så det er vel et skridt på vejen.
Ydermere har Bjur for nylig meldt ud, at hvis vi skal spille chl. kval. så vil klubben forstærke sig efter det.
Hvad er det du efterlyser mere? Han skal vel ikke stå og bræge som en anden ko!? Jeg syntes i øvrigt at de leverer betydelig bedre bold i øjeblikket.
4. maj, 2011 kl. 14:45
@ Ecxile
Fremgår ikke tydeligt nok – sorry. Men det er min strategi, og havde vi fulgt den. Så havde vi haft penge til, at hente de 4 omtalte spillere. Er helt på det rene med, at dette ikke er situationen nu. Vi er illikvide og skal være glade for, hvis der kommer 1 eller 2 forstærkninger til sommer.
Så vi kunne altså købe ind uden at løfte på øjenbrynene, hvis vi havde fulgt en anden strategi:-)
@frej
Lad uddybe lidt. For jeg er faktisk ikke enig med dig. At lave en strategi – er ikke nødvendigvis luftigt. Men det at have nogle langsigtede pejlemærker kunne måske have været vores medicin for år tilbage, så vi havde vi givetvis undgået den slinger, som vi har oplevet i de seneste mange år.
Der er mange paradokser. Som når der er højkonjunktur, Thor vil købe hele verdenen, Sygeplejerskerne vil have 25% mere i løn og vi vil have mesterskabet hjem NU. Så handler Anders B hele butikken op – med fars tilladelse.
I lavjunktur er vi alle lidt mere pessimistiske. Sygeplejerskene bliver fyret og vi er glade bare der bliver kæmpet for sagen og vi bruger egne talenter.
Her taler jeg så for, at vi ikke lader os gribe af stemningen – men i stedet har en strategi. Et langsigtet pejlemærke som vi kan styre efter. Et pejlemærke hvor vi bedømmer vores succees på 10 år – dvs eksemplevis 4 mesterskaber på 10 år. Vi køber spillere, når de er billige og sælger, når de er dyre. Her bruger jeg så de 4 spillere Duncan, Kahlenberg, Lindgren og Rieks – som et eksempel på spillere, som vi kunne købe, hvis der var penge i kassen, som ikke var brut på Jan K, Gislasson eller Peter Madsen.
4. maj, 2011 kl. 16:31
@ Excile
Man kunne som minimum kræve at du rent faktisk læser ens indlæg før du vælger at kommentere på det ;o).
Jeg nævner ingen steder, at jeg tror vi har kapital til at hente en masse spillere.
Faktisk er det netop også det jeg påpeger ovenfor.
@ morten l
Jeg synes ikke du er fair overfor Gehrt.
Blot fordi han ikke er bodybuilder, så betyder det ikke, at han ikke kan klare sig i topfodbold.
Ja han bliver skubbet væk engang i mellem, og andre gange tørrer han sin modspiller pga. sin hurtighed. Man har de våben man nu engang har.
Jeg synes han har gjort det mere end fremragende i sine første kampe for 1. holdet.
Derudover tror jeg ikke vi skal sigte efter et mesterskab til næste år.
4. maj, 2011 kl. 22:25
I forlængelse af kewell’s kommentar (som jeg forøvrigt er enig med) til therpe99 vedr. de forskellige forhold der gør sig gældende i strategi og køb og slag af spillere i forskellige konjukturer skal det også nævnes at selvom der måtte være lavkonjuktur i markedet og spillere derfor skulle kunne erhverves for beskedne beløb. Så er det jo langt fra sikkert at spillerne vil skifte en kontrakt ud hvor de har en højere løn til fordel for en lavere løn i en ny kontrakt der afspejler det nedadgående marked.
5. maj, 2011 kl. 08:48
Ladedk..
I min verden holder det bare ikke at sige, ” hvis vi skal spille CL kval osv. ” Det er ikke fornuftigt at smide penge ud på ekstra gode og dyre spiller fordi vi skal spille kval. Det er max. 2 knald eller fald kampe og bagefter 33 ligegyldige kampe hvor de spiller måske ikke er motiveret til at spille. Så er der mere fremtid i at købe spiller der ønsker at spille de 33 kampe og gå efter guld til næste år og direkte adgang til CL gruppespil. Med de få penge klubben har skal de da brugs bedst og det er efter min mening til at investerer ” landsigtet” altså over de 33 kampe. Derfor syntes jeg at Ole B allerede nu har forfejlet og blot forsætter Per og Bennys line og så kunne vi jo lige så godt havde beholdt Anders B. jeg håber på at Ole B er/bliver en god sportschef men jeg har ikke den store fidus til ham. Har sagt det før og gør det gerne igen – jeg tror at han blot er/bliver Pers marionet dukke. Omkring de spiller Ole kam af med, så bemærk at det også det eneste jeg han fik gjort, som jeg også omtalte og siden hen meget stille. Nej, han behøver ikke stå og bræge som en anden ko, men jeg efterlyser blot at han er lige så synlig nu han er begyndt i sit job, som før (01/03) han var begyndt. Men grunden til de omtalte spiller skulle ud, var rent økonomisk og derfor kunne Ole B også melde ud da trans. vindue lukket at klubben kom styrket ud af det vindue. Han meldte jo ikke ud, hvordan styrket – det var så op til os fans at gætte/regne ud.
———————–
AB…
Måske du har ramt hovedet på sømmet omkring løn, men hvis dette er rigtigt tror du eller andre så på at vi til sommer kan tiltrække tilpas gode spiller som vores talenter kan læne sig op af, og som kan spille guldet hjem til næste år – ink. direkte gruppe spil i CL. For den direkte adgang til CL næste år er så meget mere vær end guld og håne retten over fck. Set i lyste af fck skal gennemgå så store forandringer i år, er det da netop i år vi skal bruge penge på at få klasse til klubben og så spille truppen sammen over de næste 20 ( 33 ) runder. Det er set her fra samme betingelser som fck skal ud i.
5. maj, 2011 kl. 17:23
@ Mourinho
Nu kan jeg kun snakke for mig selv, men nej jeg tror bestemt at det er ualmindelig svært at tiltrække de spillere vi gerne vil have. Men det ændre jo selvfølgelig ikke på mekanismerne.
Det kan jo så betyde at vi istedet for de 3-4 spillere vi mangler må nøjes med 1-2 og det er da helt usædvanlig kedeligt….
5. maj, 2011 kl. 21:26
AB…
Du har nok ret, men kunne altså også være rat at få bare en lille ide om hvilken spiller eller om ikke andet pris klasse vi taler om. Vi da godt klubben ikke kan melde det ud, men det ville gøre det lidt nemmere at gå og vente. Omvendt er jeg også bange for at lige meget hvilken spiller vi måtte få, vil klubben udtale at det er de drømme spiller de håbede på. Tror ikke de vil indrømme at de kun fik fra hylle 3 eller 4. men det er vel også der for klubben ofte går efter gamle Brøndby drenge, fordi de håber de også vil vælge med hjertet. Men hvis vi nu har en sølvmedalje at fremvise samt en CL kval. burde det jo i sig selv være et godt lokkemiddel. har jo også før stillet spørgsmålet – hvem kom først hønen eller ægget ? Jeg personligt tror jo på at hvis vi har et godt træner team, vil nogen spiller vælge os, som den gang M. Laudrup var her. Var det Henrik og Kim tror jeg ikke at en spiller som Elmander var kommet til klubben. Derfor vil jeg foretrække at klubben brugte lidt flere penge på et godt træner team,. Og så se stort på at de tidligere har været i klubben – på den ene eller anden måde. Men frygter at vi for en blød mellemlanding og Per og Benny igen omgiver sig med gamle Brøndby folk, fordi de ved hvem der i sidste ende bestemmer.
6. maj, 2011 kl. 00:45
@therpe99
Pointen er jo netop når du konkretisere det din plan, så syntes jeg ikke, at det er voldsomt interessant spillere. Selvfølgelig skal man købe dyrt og sælge billigt. Det er det nemme. Pointen er, at der er en grund til at spillerne er billige, det er simpelthen fordi pengene ikke er der hos nogen af klubberne. Hvis det var så nemt med din strategi, ville priserne jo blive skyhøje. Vi må jo vente og se hvad for et sponsorat BIF kan hive hjem :/ meget afhænger af det. Det er faste penge i en årrække og ikke spekulative Champions League millioner, som er den sikre vej konkurs hvis vi bogfører på ‘fremtidige’ indtægter (Som enron).
Vi er mere enige end du tror, jeg siger bare at det kun er muligt hvis vi har en relativt markant bedre økonomi end andre klubber, fordi ellers ville alle jo kunne gøre det.
Og de spillere du lister:
Duncan har jeg aldrig været fan af. Han er for dårlig som spilstation, og både med og uden bold for langsom. Og jeg tror ikke celtic slipper ham billigt. Jeg syntes stadigvæk at bernburg var bedre, men han er vist rimelig sikker på ikke at spille bold mere ser det ud til.
Kahlenberg, vi er meget langt fra at kunne betale en 2 cifret million årsl
Rieks er muligvis interessant, men letbenede angribere har vi vist rigeligt af, især i U truppen. Han være en bredde spiller. Dog bedre med bolden end Jan K……Jeg så hellere vi havde nappet Jesper Jørgensen fra efb til midtbanen, me)
6. maj, 2011 kl. 00:45
ups… den var ikke færdig.. glem det sidste
6. maj, 2011 kl. 09:04
frej
Forventer ikke et svar fra dig, da du kun svare på de nemme spørgsmål og som andre også har langt billet ind på, for så kan du gemme dig bag dem.
Du siger ” Selvfølgelig skal man købe dyrt og sælge billigt. ” Formoder du mente det omvendt ?
Omkring hvilken spiller til klubben. Duncan har på den kort tid i Aab vist mere træfsikkerhed end vores angriber og han kom med mindre kampe i sine ben end dem vi benytter for tiden. Som jeg også omtaler i et andet indlæg, er penge måske ikke alt og hvis vi kunne stjæle det sølv kan vi stadig tilbyde nogen spiller en lille mulighed for CL frem for en middel sæson i evt. Frankrig hvor udsigten til at vinde noget, ikke er til stede. Så siger du vi har nok af letbenede angribere. Men hvem er det for Agger høre da ikke til der. Manden bruger som ofte en halv bane blot for at vende, men mindre han er ved at falde over sine egen ben. Og hvis du kan påstå at Duncan er dårlig som spilstation tør jeg dårligt nok sætte ord på Agger.
7. maj, 2011 kl. 09:52
Henrik J: Har vist Duncan video til Agger står der at læse på onside.
Men måske han skulle vise den til Ole B eller Per som sidder på pengepungen. Agger kan ikke bruge den video til andet end at blive endnu mere nedtrykt over egen evnen til at lave mål. Duncan er jo langt foran Agger i alt. Vil ikke undre mig hvis han når at lave flere mål end vores topscore skal bruge en hel sæson til. Nå ja, vores topscore er jo ikke angriber – og nej derfor endnu mere pinligt og amatør af Per og Ole. Men ok næste år kommer der nye spiller til udtaler vores nye direktør eller fandt han mon blot en gamle tale fra en af de andre direktører som er blevet gået i tidens løb. Men han har jo dækket sig godt ind allerede ved at udtale at det nok kun er fodbold feinschmeckerne der vil kende til de nye indløb.