Avis: Brøndby IF lejer Femi
12. juli, klokken 5:19 af Steen Sørensen
Ifølge Ekstra Bladet henter Brøndby IF forstærkning til midtbanen i løbet af denne uge. Klubben på Vestegnen lejer Oluwafemi Ajilore hos hollandske Groningen.
Brøndby har længe kigget efter forstærkning til den defensive midtbane, hvor Mikael Nilsson og til dels Remco van der Schaaf har ageret nødløsninger. Paul Jatta var udset til rollen, men gambianeren har fået sin udvikling spoleret af skader og har derfor endnu ikke slået igennem på Vestegnen. Desuden har han nu af familie-mæssige årsager været nød til at rejse hjem til Gambia de næste tre-fire uger.
Gennem flere transfervinduer har Rasmus Lindgren været rygtet på vej til Brøndby fra hollandske Ajax, men svenskeren foretrak sidste måned et skifte til Red Bull Salzburg i Østrig. Nu ser det imidlertid alligevel ud til, at der er midtbaneforstærkning på vej til Vestegnen fra Holland. Ifølge Ekstra Bladet er Brøndby tæt på en lejeaftale med Groningen og Oluwafemi Ajilore. Avisen skriver:
Ifølge Ekstra Bladets oplysninger ligner det i første omgang en lejeaftale. Brøndby har nemlig ikke de 10-12 mio. kr., som hollandske Groningen menes at kræve ved et direkte salg.
Den tidligere FC Midtjylland-profil, som i Danmark blev kendt under navnet Femi, har to år tilbage af sin kontrakt hos Groningen, hvor det umiddelbart ligner temmelig begrænset med spilletid i den kommende sæson. Sportschefen i Brøndby vil vanen tro ikke afsløre, om der skulle være noget om snakken.
- Jeg kan ikke kommentere konkrete navne, men kan bekræfte, at der bliver arbejdet på at forstærke vores trup. Men skal vi hente spillere, kræver det, at det er bedre, end det vi har. Vi må også erkende, at økonomien spiller en væsentlig rolle. Kan vi ikke inden for de rammer finde dem, vi vil have, spiller vi med vores egne spillere. Vi går på ingen måde i panik, selv om træningsresultaterne ikke har været, som vi kunne forvente, siger Ole Bjur til Ekstra Bladet.
51 kommentarer til “Avis: Brøndby IF lejer Femi”
Smid en kommentar
Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.
12. juli, 2011 kl. 06:05
Endelig det var fandme også på tide, det er vi jo nogen der har ventet på meget længe det blir spændene at se hva femi kan, ( og hvad med Remco er han stadigvæk i BIF ) så mangler vi jo kun en ny angriber ????
12. juli, 2011 kl. 06:55
Fint med Femi som ekstra forstærkning.
Tyngde på den defensive midt vil hjælpe det offensive spil markant, det vil fjerne det flagrende og ustrukturerede…dejligt.
HVIS det er korrekt vi kan få ham for 10mill er det skræmmende, hvis vi virkelig ikke engang har de pebernødder……mest set i lyset af hvm der så skal forstærke vores offensiv. Find mig en spiller til den pris, der gør en markant forskel?
Ulempen ved leje er blot at vi skal til samme cirkus allerede om et år igen……men den tid den sorg; kommer Femi er BIF noget stærkere end hvis han ikke kommer – så forhåbenligt velkommen!!
12. juli, 2011 kl. 06:57
Edit: 90min: Jeg kan nu ikke finde nogen artikel på EB eller andre steder?????
12. juli, 2011 kl. 06:59
Ekstra Bladet har sjældent deres artikler fra avisen på nettet så tidligt på morgenen.
12. juli, 2011 kl. 08:36
Syntes at en lejeaftale med Femi lyder som det helt rigtige – af 2 årsager
Femi vil kunne stabilisere defensiven og frigøre Mike Jensen på midtbanen. Noget vi i den grad har savnet de seneste sæsonen. Ja, faktisk siden Double-sæsonen for efterhånden alt for mange år siden! Som jeg husker Femi er han en særdeles stabil arbejdskraft, enormt kropsstærk og hårdtarbejdende, hvilket vi i den grad har brug for. Han er måske ikke den mest spetakulære, men man skal altid huske at kigge på opgaven før man vurderer en spiller og han passer perfekt som balance spiller på midten.
Den anden årsag, vedrører selve lejeaftalen. Under forudsætning af at den løber hele sæsonen, syntes jeg det er rigtig godt arbejde! Oftest har en lejeaftale også tilknyttet en købsoption som Brøndby så kan udnytte såfremt spilleren slår igennem. Netop Femi har haft blandet succes i Holland. Spillede meget i starten mens seneste sæson ikke bød på voldsomt meget spilletid… Dertil kommer at vores likviditet, som efter sigende er ret presset, skånes for en engangsudgift på 10 mill. Og det samme gælder jo balancen, selvom man nu oftest afskriver spillerens købspris henover kontraktperioden.
Hans tilgang giver ligeledes mulighed for at Nilson kan bruges som højreback, i stedet for Randrup, som jeg må indrømme at jeg ikke har den store fidus til længere. Han har godt nok langt op til det niveau der gav ham debut på A-landsholdet. Og så kan Nilson jo også spille venstreback og vi er dermed også dækket ind der…
Så både holdmæssigt og økonomisk en god deal!!!
Og kompliment til Bjur/Lockhart hvis det lykkedes. Syntes det er voldsomt gode tegn at de ikke blot giver efter for højtråbende fans og køber alibi/fyld spillere. Næh, det køber til start-11′eren og har ligeledes økonomien før øje… Vi har i den grad ikke brug for flere Jan K, Peter M, Gislason osv, på 5-årige kontrakter til flere millioner årligt, men derimod har vi brug for spillere i deres bedste alder (20′erne), som kan supplere Danmarks bedste talentudvikling.
At vi så i den grad stadig higer efter 1-2 skarpe angribere er en anden sag. Men hvilken klub higer egentlig ikke efter det???
Min personlige drømme går i retning af Fall, Zidan, Duncan og måske Søren Larsen. De 2 førstnævnte bliver hårde økonomisk, men hælder mest til Fall, da videresalgspotentiallet er størt hos ham. Zidan er ved at nå en alder hvor vi ikke kommer til at tjene penge der.
Duncan er den “lette” løsning, men spørgsmålet er naturligvis økonomien og om han hele taget passer ind. HJ ønsker højt genpres og at angriberne er første forsvar/pres. Det er ikke ligefrem Duncans spidskompetencer. Til gengæld kan han i den grad sørge for det vi mangler – mål.
Mht. Søren Larsen skal kontrakten være pay-as-you-play = han får en go’ løn når han spiller og scorer, men stort set ingenting når han ikke spiller. Lidt samme model som mange klubber i Bundesligaen benytter!
Et fræk bud, kunne også være Ailton. Ved godt at det er kontroversielt med en eks-FCK’er, men han rummer så meget potentialle og vil passe godt ind på holdet…
Bliver sgu spændende i weekenden!
12. juli, 2011 kl. 09:05
Lyder fantastisk med Femi – def midt har været vores største mangel i mange sæsoner ! Det at have en solid def midt gør at feks Mike bliver frigjort til at støtte angrebet – og betyder også at forsvaret bliver sværere at overspille! Tænk på Reals fantastiske hold i start nullerne – masser af kæmpe stjerner men da Makalele forlod dem faldt det hele sammen!! Jeg ser frem til Femi!!!1
Men belært af Ujay affæren vil jeg dog lige klappe hesten – og se en underskrift før jeg jubler!!!
Og kom så med den angriber – har som Holmland før nævnt Ailton som jeg tror på var blevet en mega stjerne hos os men endte som reserve i FuCK, Fall er nok for dyr – Larsen er den jeg håber mindst på pga alle skaderne – Duncan tror jeg ikke på – Zidan ville være helt fantastisk at få / hmmmm meget spændende uge…….
12. juli, 2011 kl. 09:08
God signing – hvis det viser sig og være korrekt.
Mht. angriber, kunne jeg godt tænke mig Lange Larsen. Ved godt han har været utrolig meget skadet, men han er en klasse angriber, han har erfaringen fra udlandet, har spillet CL, har været på landsholdet og været med til slutrunder.
Derudover er han transferfri – hvilket jo desværre er en nødvendighed for og komme til klubben pt.
Selvfølgelig skal de lave en eller anden præstationsbetinget kontrakt med ham, men fx en 2 årig kontrakt, ville da være perfekt i mine øjne.
Det var jo det samme man gjorde med Wieghorst, da ham hentede ham til klubben efter han havde været ramt af hans alvorlige sygdom, tilbage i sin tid.
12. juli, 2011 kl. 09:12
Er iøvrigt glad for at i er begyndt at skrive om rygter og avis skriverier – fedt!
Håber at se rigtig mange på stadion på søndag – vi skal eddermanema ikke starte under 18000 til første kanmp, så alle mand afsted ..
Forza Brøndby, vis i vil vinde …. ;:))))
12. juli, 2011 kl. 09:36
Lige en lille ekstra kommentar/spørgsmål;
Hvad mener I med at det vil frigøre Mike på midtbanen?
Er det fordi I syntes vi så skal spille med en diamant med Femi som defensiv og Mike som offensiv?
Er det fordi I syntes vi skal spille med en flad 4′er midtbane med Femi som den kontrollerende og Mike som den flagrende?
I mine øjne frigør et køb af Femi mere Nilsson, som så kan flyttes ned på hans naturlige højre back, hvor Randrup har været katastrofal det sidste halve år. Men hvordan Mike og Femi skal stille op, ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om.
Vil gerne have Femi til klubben, men ville også gerne se Remco på den plads. Har altid godt kunne lide Remco og hans fysik og vinderinstinkt på midtbanen.
12. juli, 2011 kl. 09:48
I artiklen omkring femi skulle brøndby ikke have råd til At købe ham fri. Min teori er at BIF har “reserveret” de 10-12 mio. Til en angriber… Tror virkelig de er ved at få øjnene op for angrebet. Tror også Henrik Jensen er begyndt at presse rimelig meget på! Hvor mange skader er det lige vi har btw?!?
12. juli, 2011 kl. 09:49
http://onside.dk/nyheder/silly-season-2011/avis-brondby-henter-femi-pa-lejeaftale
Dette er i hvertfald et link som Hansen efterlyser… Det synes jeg bestemt er en god ide… Mikkel Thygesen har også talt varmt om Femi… Hvis nogle har DVD’erne fra sæsonerne fra 04/05 og 05/06 så prøv at se to af kampene mod FCM (2-1 sejr i 04/05 og 2-0 nederlag i 05/06) der score han 2 af deres 3 mål hvor jeg specielt synes det sidst nævnte for det spiller han 2-1 med Thygesen og derefter runder han Zaza og sparker det solidt ind… Glæder mig til at se om de kan få ham inden kampen mod Aab, men ham synes jeg sagtens vi kan bruge, det ville være ham der kan hjælpe Mike Jensen med at løfte sit spil som han har udtalt til Brøndby TV at han personligt ønsker… Hvis de får det ordnet inden da så ser den kommende sæson ret så spændende ud og så synes jeg i forhold til Mourinho og de andre der har været pisimistiske at der er grund til det modsatte
12. juli, 2011 kl. 11:13
Ja tak tik Femi, men lad os nu lige få handlen igennem først. Groningen vil nok helst sælge, så vi skal da være glade hvis vi kan få en lejeaftale igennem.
Jeg forstår dog endnu en gang ikke hvorfor eb kan bringe den historie så tidligt, hvis det passer. Det kan da ikke være i klubbens historie at historien kommer sådan ud før aftalen er lavet. Hvis jeg var Groningen ville jeg måske lige presse prisen lidt op nu, hvor BIF nu nærmest er tvunget til at lave handlen, hvis ikke de vil have medier og fans på nakken. Hold det nu internt indtil handlen er i orden.
12. juli, 2011 kl. 11:47
@Bornby
Ja det er ærgeligt at det altid lækkes :/.
Der er mange muligheder, internt i BIF (betaler EB/BT ikke?), agenter har også et motiv, ligeså den klub en spiller købes af.
Ellers… så er det tlf. svarer aflytning
.
12. juli, 2011 kl. 13:13
Lad os nu se hvad der er i historien – alle sites refeerer til EB. Jeg læser ikke EB i papirformat, så måske det står der, men underligt de ikke nævner det i deres netudgave ??
Hvor de jo trods alt, i parantes bemærket, fortæller om FCK’s seneste opgradering. Fuck vi er bagefter! Hvis ikke der kommer en virkelig kvalitetsangriber til os også, så bliver det næsten samme afstand op til dem igen i år som i den netop overståede sæson.
12. juli, 2011 kl. 13:19
Vil gerne starte med at rose Brøndby ledelsen.
Vi vidste alle på forhånd at der skulle spares en masse penge, og frigøres en masse lønkroner, da dansk fodbold i mange år har levet “over evne” i opturstiderne.
Og ser man bort fra fitnesskoncernen på Østerbro, som desværre er i en anden liga rent økonomisk end os, så er en års løn på 1,5 millioner da bestemt ikke så tosset, når man tænker på, at Mikkel Thygesen var en af de bedste offensivspillere i den danske liga i flere år.
Det kan ikke komme bag på nogen af os, at Brøndby ikke for egen midler havde råd til at købe spillere for 10+ millioner. Det ville jo være at begå den samme dumhed 2 gange.
Så de skal have ros for ikke at gå i panik med spillerindkøb inden sæsonstart for enhver pris, men havde is i maven nok til at vente på, at den rette kom, uanet, at dette først sker lige inden sæsonstart og måske endda først efter.
Og samtidig skal de have ros for at få afskaffet overskudslageret effektivt. Der var ingen grund til at have dem rendende. Nu skal Jan Frederiksen og Thomas Rasmussen bare væk også, samt have fundet en afløser i målet, hvis SA smutter snart.
12. juli, 2011 kl. 13:48
Lige en anden ting – hvorfor spiller Goodson ikke træningskampe ?? er han skadet ?
12. juli, 2011 kl. 13:52
Hansen_64
Selvfølgelig er vi bagefter. Det vil være naivt at tro, at vi med det spillermateriale vi har, vil kunne spille med om mere end max Bronze.
Jeg tror ikke, at afstanden til fck bliver så stor som sidste år, men til gengæld tror jeg at der vil være endnu større afstand til OB på andenpladsen.
Efter 5 års krise er vi begyndt at stille os til tåls med ringere spillere, end man førhen så i Brøndby.
Mange af vores såkaldte unge talenter, som vi alle ønsker skal spille, de er altså bare stadig milevidt fra hvad OB og Østerbro kan stille med, og sådan er det bare, uanset om man lukker af for sandheden.
Det er naivt og dumt at tro andet. Vi skal ikke gå og bilde os selv ind, at vi er gode nok til at spille med om mesterskabet, og det kan en kanon angriber altså ikke ændre på. Det vil hjælpe os i den rigtig retning bestemt, men når man sammenligner os med de andre, så har vi altså en del svage punkter på vores hold, som vi ynder at bruge i vores startformation.
Jan Frederiksen – Dårligste venstre back i Superligaen. Mange lukker af for realiteterne, og mener han er god nok, fordi han har spillet godt i 3 ud af 10 kampe i foråret.
Thomas Rasmussen – Vores bedste venstre back siden Søren Colding, som desværre er blevet ramt at skader og alder.
Stenderup – Helt klart en fremtidens mand, men der er rigtig mange midterforsvarer i den danske liga, som er bedre end ham, så derfor er det stadig en plads, hvor vi er sårbare.
Jan Kristiansen – Han får jo slet intet ud af hans ophold i Brøndby. Henrik Jensen ville gøre klogt i at omskole ham til venstre back, da han før har spillet det i nogle kampe i Tyskland, samt også stiftet bekendtskab med pladsen på landsholdet samt i Brøndby. Får han træning på pladsen, så skal han nok blive god, som Thomas Rasmussen blev det, efter omskoling.
Mathias Gehrt – Mangler lige et par år og en muskel eller 2, for at vi bør benytte ham fast. Vi er begyndt at mene, at han spillede et godt forår i Brøndby, men havde det været under Laudrup, så ville det aldrig være gået.
Nikolaj Agger og Gehrt i front er bare ikke godt nok. Men Gehrt kan nå at udvikle sig de næste par år. Men her og nu, er der rigtig mange angribere i Superligaen, der er bedre end dem.
Anders Randrup – Vores altmuligmand, som desværre ikke er på niveau med tidligere, og det er svært sådan rigtig at placere ham et sted, hvor han vil gøre en forskel, i forhold til andre at vores spillere. Mikael Nilsson er vores klart bedste højre back, og på den defensive midtbane har vi forhåbentlig Femi. Ellers kan Mike Jensen bruges der, da han tidligere har mestret den plads, og sikkert gerne tager den igen, så Mikkel Thygesen kommer op på den offensive midtbane.
Smutter Stephan Andersen til vinter/sommer, så får vi Tørnæs på mål, og så må vi nok indstille os på, at der er længe imellem redningerne i Brøndby kampene. Han vil uden sammenligning være Superligaens dårligste målmand.
Konklusion – Jeg mener der er få mennesker som trækker læsset i kampene. Vi har stjernen i Michael Krohn-Delhi, Goodson, Stephan Andersen, men vi må ikke gå og bilde os selv ind, at vi er gode nok med det vi har, til at spille med om mesterskabet allerede. Så blir frustationerne til slut ALT for store.
12. juli, 2011 kl. 15:32
Meget spændende med Femi.
Nu håber jeg bare ikke, at vi skal igennem endnu en Ujah episode.
@ Carwi
Jeg er ikke helt enig i truppens mangler.
Jan Frederiksen er ikke specielt god, men Superligaens ringeste venstre back er han bestemt ikke. Selvfølgelig er det vigtigt, at være godt besat på alle pladser, men vi blev altså mestre med Sennels på den plads, og han var ikke bedre end Jan F. (I øvrigt var Søren Colding højre back ;o) )
Randrup havde et ret skidt forår, men jeg mener stadig han kan spille en habil back, og så har vi i Nilsson som kan spille en relativ stærk venstreback.
Så hvor det rigtigt nok er en position hvor vi kan forbedre os på, så er det langt fra fatalt for holdet.
Ser vi på midtbanen, og antager (håber), vi får Femi. Så kan vi stille med en akse der hedder Krohn-Dehli, Femi, Mike og Tygesen. Det er altså stærkere end hvad både OB og FCM kan stille med, og ikke milevidt fra FCK.
Angrebet er tyndt med Bernburg, Agger, Gehrt og McGrath, og det er klart her vi er efter OB og især FCK.
Målmandsposten er vi kun efter FCK, og alt i alt godt besat.
Centerforsvaret med Goodson og Stenderup er helt på højde med hvad de andre tophold kan præstere.
Som nævnt er vi ikke fremragende besat på back pladserne, men vi er heller ikke her langt efter OB og FCK. Chris Sørensen og Esben Ruud (som ofte fungerer som kant), er ikke bedre end Nilsson og Randrup.
Så får vi angriberen og Femi, mener jeg klart at vi kan kæmpe med i toppen af rækken.
Derudover har vi et utal af unge, som hele tiden løfter deres spil.
Stenderup, Randrup, Jatta, Stryger, Mike, Gehrt, Agger og McGrath. Det er en skjult styrke i truppen, og der er flere unge på vej.
12. juli, 2011 kl. 16:14
@ kewell
Jeg er rimelig enig med dig… Vi er altså rimelig godt besat på midten hvis vi får Femi… Defensiven har været et problem i snart 1 ½ år inden Goodson kom til og synes helt klart han har gjort den langt bedre, han minder for mig meget Per Nielsen og Daniel Stenderup har helt klart samme undiklingpotientale som Daniel Agger.. Jeg synes faktisk som kewell også nævner at Jan Frederiksen er bedre end Asbjørn Sennels som spillede fast da vi vandt guldet sidst i 04/05 sæsonen… Måske er det for tidligt at male fanden på væggen med hensyn til Anders Randrup men jeg foretrækker altså Mikael Nilsson (havde dog som de fleste set Daniel Wass på backen)
Stephan Andersen har været enormt udskældt i min fodboldkreds siden sit drop mod Sporting Lissabon men jeg har forsvaret ham for jeg synes han når han spiller på sit bedste så er Johan Wiland sku ikke bedre, det så vi ude mod Sporting og i landskampene mod ude mod Ungarn og hjemme mod Portugal i VM-kvalen og dengang vi vandt 1-0 mod AGF hvor Peter Graulund var ene mand mod Stephan og jeg synes de skal give ham en ret lukrativ forlængelse, der skal selvfølgelig være råd til det men det har han fortjent og klubben vil jo gerne beholde ham, det skal ikke ende med ham som med Daniel Wass hvor vi næsten ikke får nogle penge (vi fik 3 mio. for Wass)
De spillere med udviklingspotientale: Tæller spillere som Stephan Andersen, Daniel Stenderup, Jens Stryger Larsen, Mike Jensen, Mikkel Thygesen, Michael Krohn-Dehli, Nicolaj Agger og Mathias Gehrt som beste eksempler skal vi ud og tjene godt på ellers så har det været spild af arbejde
Med hensyn til angrebet så tror jeg altså at jeg en af de eneste mener de skal have en chance mere, tror Martin Bernburg og Nicolaj Agger kan blive et godt makkerpar, lad os ikke glemme at Bernburg i sin tid i FCN viste at han ved hvor målet står og Nicolaj Agger fik trods alt først for alvor spilletid for os fra slutningen af oktober og med hans skades-CV så ville jeg hvis jeg var ham være bange for at der ville komme endnu en så vær nu lidt tålmodige, det ville dog gavne med noget mere konkurence hvis det ikke lykkes, angriberne skal trods alt sættes op af midtbanen for det meste og hvis den fungerer så gør angrebet det oftere også
Jeg synes også kritikken af Jan Kristiansen har været unfair og fair på samme tid, jeg synes folk glemmer hans ydmyghed, han brokker sig ikke over bænken som Farnerud f.eks. gjorde og det var specielt at se ham gå gennem en sæson med 0 ligascoringer, men jeg tror nu det nok skal blive bedre og ligesom med Jens Stryger Larsen kæmper han altid 100 % for klubben (Stryger er dog i en afdeling for sig selv, men et eksempel skulle jeg jo komme med)
Håber I andre gør ligesom mig og bruger sommerferien på at tage på Stadion og råbe igennem 90minutter… Det er hvad spillerne har brug: Opbakning
Ses på Søndag
12. juli, 2011 kl. 16:33
Hov!! Det er sgu da også rigtigt. Søren Colding var selvfølgelig højre back. Mente Auri
)
Og Sennels var trods alt inde omkring landsholdet i Viborg inden han kom til os. Jan Frederiksen var ikke engang fast mand på et Randers hold.
Mener det er at lyve for os selv, hvis vi mener at han til nød kan bruges. Jovist, vi har ikke andre, men det er i min optik bedre at stille med vores unge talent Daniel Norouzi.
Jan Kristiansen kunne man forsøge at omskole. Synes idéen og tanken er tiltalende, da han jo er en god boldspiller og en ordentlig professionel, som trods hans lidt uheldige tid i Brøndby altid har kæmpet.
Og angående vores forsvarskonstellation kontra OB og Østerbro´s forsvar, så kunne jeg ikke være mere uenig, når vi snakker kvalitet.
Vi har Goodson som eneste spiller, som måske kunne komme på hold i OB og fck.
Stenderup er en coming man, som dog ikke er et kæmpe talent i Daniel Agger klassen, men om et par år, så vil han være super. Men at sige, at de 2 er på højde med Zanka, og et par stærke islandske forsvarsspillere, som ovenikøbet er faste på landsholdet når disse er skadesfri, det kan du slet ikke sammenligne.
Og Chris Sørensen i OB har været brugt på landsholdet i nyere tid, så at sige at Jan Frederiksen er ligeså god er at skyde klart over mål.. Ja, faktisk at skyde bolden ud af stadion.
Det er helt fint at vi spiller med vores talenter, da det kun kan betyde succes når disse får en masse erfaring, men man kan ikke blæse og samtidig have mel i munden, så det dur ikke vi også tror vi skal spille med om mesterskabet så.
Det kommer ikke til at ske i denne sæson, og det vil jeg gerne vædde et sæsonkort om at vi ikke kommer til at gøre i år.
12. juli, 2011 kl. 16:58
I øvrigt er jeg enig i, at når vi stiller med de 4 bedste på midtbanen, så er vi rigtig gode. Men når vi så kigger på vores bænk, sammenlignet med OB og fck´s bænk, så er vi milevidt derfra.
Og vi får brug for gode spillere på bænken igennem en lang sæson.
12. juli, 2011 kl. 17:33
kewell….har det helt som dig….husker også artiklen her på 90min…”Ujah på vej til Brøndby”….
Med fare for at sælge skindet før bjørnen er skudt…. så vover jeg alligevel pelsen
Godt skuldret Bjur!
Femi har længe været min ønske spiller…jeg husker ham som fysisk, teknisk og løbestærk..
Kan vi krydrer ugen, med en angriber med mål i støvlerne vil jeg sige at vi bør kunne matche OB…..FCK er for mig et ?…pga. ny træner, nyt forsvar….dog er der nok stadig så meget kvalitet på FCK at de er favoriter til DM!
12. juli, 2011 kl. 17:40
vil lige blande mig mht. stephan andersen kontra Johan wiland.
jeg synes at SA er meget bedre. han har ikke haft det solide forsvar som fck har/havde som Johan wiland. tro mig det bedtyder enormt meget..
udover det var jeg faktisk til en brøndby træning sidste uge for at se træningen, drengene ser top tændte ud. Men specielt stephan andersen, mike jensen, Thygesen, Brent og Jan k faldt mig i øjnene.
Mike, thyge og Jan k de løb og gav alt hvad de havde i sig indtil da der blev fløjtet af fra træning bare faldte om på græsset – fedt syn. Brent selvtrænede efter træningen med sine berøringer. Stephan andersen gik og hjalp Tørnes og de to trænede rigtig godt.
- Max von og Stenderup er super sammen. Max han dirigere hele tiden Stenderup og hele tiden hjælper. super at se. !!!
så til Femi.
han kunne være MANDEN der får styr på den midtbane for alvor! jeg håber at vi får ham.
vil lige sige at stenderup ikke er så dårlig som folk gør ham til. han er langt hen ad vejen ligeså god som den snothvalp inde fra parken (zanka) er. han er mere forudseende, spiller på et krisehold og holder altså højt niveau ligemeget hvad er det nemmere at spille godt på et mesterhold end på et krisehold.
søren larsen er lige blevet fritstillet. prøv ham ? om ikke andet kan han altså hjælpe agger, brent og gehrt med hans store rutine.
bare nogle af mine synspunkter og kunne nok komme med en masse andre der ville kunne forstærke os.
12. juli, 2011 kl. 20:09
For at komme i Europa league vil Femi være et rigtig valg, men alle ved vi mangler en angriber, vi er simpelthen nåd til at have en som sætter nogle mål ind.
Vi mangler sportlig succes og Europa league indtægter på 10 -15 mill. Så lad vær med at spare jer ud at problemrene, men invister istedet.
12. juli, 2011 kl. 20:49
Jeg synes at Stephan er rigtig god og at vi skal forlænge med ham, men at han skulle være bedre end Wiland er helt i skoven. Wiland er den bedste målmand i superligaen siden Lars Høgh efter min vurdering. Det niveau han ramte sidste sæson var outstanding – men nok om fc.
Femi ville være super for vores hold, da han både har vist at han kan levere i superligaen, har erfaring fra den hollandske liga og er en der arbejder hårdt. Sammen med Mike tror jeg at han kunne styrke vores midtbane gevaldigt. Man skal nok bare huske at han ikke fra dag 1 kan levere, da det er en plads hvor det tager lidt tid at komme ind på holdet og han har nok ikke opbygget formen til sæsonstart endnu.
Søren Larsen skal vi ikke have. Han er en dårlig fodboldspiller og så er hans scoringssnit ikke bedre. Han er langsom, ikke særlig afslutningsstærk og arbejde ikke for holdet. Derudover er han konstant skadet og har haft sin bedste tid. Det er ikke for sjov han var på tredje holdet i Toulouse.
Lad os nu bare satse på Agger, Bern og Brent. Spillere med potentiale, som alle tre er på vej frem. Og så køb/lej Femi – 3,2,1 NU!
12. juli, 2011 kl. 21:55
Har lige set på EB.dk at Aab ligger nummer 1 i tabellen lige nu, så vi skal altså op mod topholdet i superligaen. Ikke den nemmeste start !!!
Så opbakning til drengene og Forhåbentlig også Femi på Søndag tak ;O)
12. juli, 2011 kl. 22:18
er der en eneste af jer der har læst den “oprindelige” artikel – og hvor er den i givet fald?
12. juli, 2011 kl. 22:30
Tabte lige tråden…
Og så kan vi jo tro på vi kan følge med…. FCK har CHL, OB ved jeg ikke med – men nu får FCM kassen også…
http://www.sporten.dk/superligaen/om-en-uge-ruller-millionerne-i-fcm
Men det vil vi ikke i Brøndby. Vi vil meget hellere satse på talenter (og tabe i kval-runderne, hvis vi fremover kommer så langt)
Hvilke aktiviteter har vi, der gør vi kan følge med?
Hvilke visioner er der for, hvor firmaet skal hen – og hvilken strategi anvender vi, for at nå det? Spørgsmålet er, om vi som det ABSOLUT eneste hold på denne klode, kan SPARE os til et mesterskab, når andre hold i vort land benytter alle tilstedeværende muligheder for kapitaltilførsel?
Jeg vil ikke virke unødig sur.
Jeg er bare overbevist om, at så længe vor ledelse er så inderligt forgabt i de gamle ideer, der vil vi komme længere og længere bagefter, for hver dag der går.
Min gamle chef sagde altid, man skulle komme ind hvis man så områder i biksen, hvor der blev anvendt penge på en måde, som man ikke ville acceptere havde det været ens egne, samt når man ikke havde lyst til evt selv at investere i firmaet. For det så han som et sygdomstegn.
Nuvel, det var ikke en fodboldklub.
Hvor mange af jer vil købe bif-aktier den kommende tid?
Det gamle firma kører endnu. Det tjener penge. Og der deles ud af dem til medarbejderne. Så noget rigtigt var der i filosofien…..
12. juli, 2011 kl. 23:26
@ Carwi
Omkring back sammenligningen, så forstår jeg dig slet ikke, når du fremhæver Chris Sørensen som tidligere landsholdsback.
Thomas Rasmussen har senere været på landsholdet end Chris Sørensen, og Jan Frederiksen har overhalet Thomas Rasmussen her i Brøndby. Så at Chris Sørensen er langt bedre end Jan Frederiksen synes jeg er helt skud ved siden af.
Når det er sagt, så jeg gerne, at vi benyttede Nilsson på venstre back, for jeg er bestemt ikke stor fan af Jan F. Men jeg synes du gør ham værre end han er.
Desuden er Goodson/Stenderup i mine øjne mindst på højde med Ander Møller Christensen/Atle Roar Håland (som dannede centerforsvar sidste sæson). Jeg ville i hvert fald ikke bytte.
Ham den nye Reginiussen har fået nogle gode ord med på vejen, men jeg kender ham reelt ikke.
Derudover er de dårligere besat på målmandsposten end vi er.
OB er afhængige af, at deres to afrikanere Utaka og Djemba Djemba leverer på deres top niveau. Gør de det, er de fremragende, men for ofte spiller de jævnt, og reducerer OB til et ok hold.
Jeg er bestemt ikke imponeret af OB, og får vi vores hold til at fungere, med et par nye spillere, samt får vores spilkoncept på plads, så ser jeg slet ikke OB som en reel trussel i topstriden.
Men så længe vi ikke har det, er de da bestemt en konkurrent på lige fod med (eller en anelse over) FCM.
12. juli, 2011 kl. 23:37
Kewell..
wow er alt vi behøver et kinder æg ? hele 3 ting og så køre det ? ” får vi vores hold til at fungere, med et par nye spillere, samt får vores spilkoncept på plads. ”
hvad nu hvis OB for deres hold til at fungere ? og OB har jo i forvejen et spillekoncept så forskellen er vel om vi for et par nye spiller eller ?
tænker også lige om du kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad er vores spillekoncept ? jeg har nu set Henrik stå i spidsen for vores hold i 1 1/2 år og jeg har endnu ikke set et spillekoncept.
13. juli, 2011 kl. 00:02
Hej alle.
Nu har jeg fulgt med her på siden i mange år, og synes nu at det var på tide at deltage lidt i de spændende diskusioner folk har.
Håber inderligt at vi henter “`femi“ da jeg tror at han kan stabilisere midtbanen, kan huske ham fra hans FCM tid og han var glimrende.
Ang Søren larsen som der løber rygter om, er snakken dog en anden, manden har dårligt nok spillet fodbold de seneste år og kan ikke helt se hvad vi kan bruge ham til, jo self har han en hvis størelse og kan da naturligt bruges i boksen, men andet kan han da ikke, har i set teknikken på fyren? han kan jo ikke tage 2 med en badebold.
Håber dog virkelig på at vores kære nyerhvervet sportsdirektør har slået øjnene op for en hvis CELSCO BORGES, han er da alt hvad vi søger, fysisk stærk, hovedstødsstærk, teknisk god og ikke nok med det, så sparker han med begge ben.
Han er kun 22 år gammel, leder potentiale og minder lidt om Berbatov i man u.
Håber inderligt på at der snart sker noget i brøndby truppen, vi har brug for et par forstærkninger eller kan de godt sænke ambitions niveauet en smule.
Er dog super glad for at vi har fået Hr.thygesen, han er en arbejdshest med teknikken iorden:)
Undskyld den lange smøre, havde bare meget på hjertet.
13. juli, 2011 kl. 00:17
http://onside.dk/nyheder/superligaen/henrik-j-mit-ansvar-det-vil-ikke-ske-igen
Denne udtalelse viser da at HJ er helt væk. Hvordan kunne man ikke regne ud at man ikke holde til at spille så mange kampe på få dage? V har totalt spildt en opstart og er allerede bagud mentalt og spillemæssigt. Så må de jo lade være med at spille kampen mod Rostock eller Ajax – lige nu fylder træningskampe jo mere end op starten. Flere af vores spillere er allerede efter to runder i ligaen slidt op og vi skal til at spille EL.
Ole Bjur vil forhåbentlig i fremtiden hjælpe til med at træffe noget mere fornuftige beslutninger. Og en af de beslutninger vil være at HJ ikke er fremtiden for klubben.
13. juli, 2011 kl. 06:35
@Hansen_64
Som jeg har skrevet andet sted, så er det om at satse på mesterskabet i år = direkte gruppe spil i cl, det giver flere tilskure, salg af flere brøndby trøjer, salge af flere øl og mad og flere børn bliver brøndby fan…… For f***** så forstå det Per og Benny
13. juli, 2011 kl. 07:38
Jeg håber at dette rygte er rigtigt, for det er en plads vi skal have besat med kvalitet, og femi husker jeg som en defensiv midt der fylder rigtig meget. Men når det så er sagt, hvad er forskellen- på banen- på om vi lejer spillere eller lavede en aftale med en hegdefond? Hvis vi ikke har en købtoption på femi, så er vi ligevidt.
Ved hegdefonden ville vi heller ikke eje spilleren, men vi ville højest sandsyneligt ville kunne vælge spillere fra et højere lag end vi gør nu. Spillere der vel ligesom femi ville kunne støtte vores helt unge spillere, en støtte som vi dersperat mangler hvis vi vil noget i år.
Ps søren larsen er i følge dagens aviser på vej til AGF. Så er der kun Duncan tilbage af danske angribere jeg har fidus til kan hjælpe os.
Uden en angriber, så er vi virkelig på dybt vand. Vi har vel kun pt agger,bern, og mcgrath. Det er godt nok alt alt for tyndt.
13. juli, 2011 kl. 08:04
@ivanravn
Præcis min pointe!
Jeg er desværre slet ikke så positiv overfor fremtiden som specielt eksempelvis Kewell udtrykker det. Jeg kunne skrive, at med et spilkoncept, nye trænere og nye spillere – SÅ er vi ved at være der. Men det er jo så også 3 ting, der ikke opfyldes.
Men hvis vi ikke vil bruge penge, heller ikke i forsøget på at nå Chl hvor kassen ligger til næste år, så er vi doomed. Det er da fint hvis man synes det er ok at ligge 2-5 hvert år, men Herregud, er det en ambition?
Det er meget tillokkende at svine ledelsen til, personificeret ved d’herrer der så ofte nævnes, men det er jo trods alt også dem, der tegner biksen og lægger kursen. Hvis der er en…
Det er dem der stopper omlægningen af aktiestrukturen, der kunne give emission og penge til investering. Vi ville kunne lave KASSEN på en emission.
Det er dem er stopper Hedgefondet. Det er mre tricky, for man kender ikke detaljerne i aftalen, men der er ikke kommet noget frem der indikerer, det er dårligere end status quo.
Det kunne som sådan være ok at de gjorde – problemet er bare de ikke har noget alterrnativ. Vi kører videre ud af den samme dødningerute som sidste år. Best case middelmådige. Og fordi vi holder med de gule accepterer vi gang på gang det cirkus der foregår.
Sagen er, at havde vi været et normalt selskab, så var de to omtalte jo fyret og smidt på porten for år siden.
Det var min morgenbøvs. Jeg er så skide sur på de idioter, der stopper os i at blive en konkurrent til førstepladsen igen.
13. juli, 2011 kl. 08:08
@ ivanravn
” og flere børn bliver Brøndby fans ” , en helt rigtig og meget overset detalje i disse år ..
Kan huske da Parken var fyldt 2/3 af gule Brøndby fans – alle drenge løb rundt i Brøndby trøjer, ikke mange år siden – men Per B og Hr Winters deroute linie har fuldstændigt kvalt den fantastiske position vi havde dengang.. Engang var vi de største i Kbh , idag risikerer du tæsk hvis man forsøger sig som Brøndby fan på Nørrebro eller lign. ..!
Kan næsten få ondt i maven over alle de spildte muligheder i denne klub – helt utrolig som Boldklubben og Veteranerne bare sidder på deres flade og glor på at de ” gamle ” Brøndby smadrer klubben – de sidder som ejere men gør absolut intet…
I årene fremover bliver vi lillebror i Kbh , det løb er endegyldigt kørt – Fc har været smarte og set tiden meget bedre end vores trio af trætte gamle mænd..Hvis Fc igen går i Champleague og samtidigt vinder suppen – så er vi sat af i så mange år ude i fremtiden at vores tid som topklub må siges at være passe ..!
Vi står 4 dage før sæsonopstart , vores Sportschef er på safari ( ? ) – vi har stadig ingen angriber på et fornuftigt nivaue ( hold nu op med Agger, han skal jo bruge 20 chancer for at lave et mål ) – HJ melder ud at næste år gør vi alting anderledes i forhold til at spille sig i form ( suk ) synes iøvrigt at han har en del af ansvaret – lol
….. Jamen gider ikke engang at blive ved, det er sgu for deprimerende..
Mødte en anden Brøndby fan på min ferie – ” flot trøje ” sagde jeg til ham da jeg gik forbi ham, han blev så glad og jeg blev også glad – tænk hvor sjældent det er at møde en i gult…..!!!!
13. juli, 2011 kl. 08:41
Hvor er det dog en herlig nyhed at læse her til morgen – Søren Larsen skifter højst sandsynligt til AGF… DEJLIGT..
Var virkelig bange for at han skulle havne i Brøndby. Den mand har ikke spillet topfodbold siden 2008..
Godt Bjur. At du ikke hentede ham.
Håber på en snarlig ankomst af en ny bomber.
Er stadig interesseret i Ham hviderusseren eller ja et lejemål med købsoption af Fall – Zidan.
13. juli, 2011 kl. 10:15
Jeg synes at det er en decideret skanfale hvis vi ikke fåe en kvalitetsspiller til angrebet, nu når man ser hvor m,ange muligheder der har været. bla. Skoubo, og nu søren larsen som begge er oplagte kandidater til pladsen, og som tidligere har spillet i brøndby.
Hvis ikke der kommer noget kvalitet ind, SNART på den angrebsposition. Så kommer vi til at ligge og rode rundt fra 4-8 pladsen i denne sæson…. da vores angreb ikke har kvalitet til mere overhovedet. Og ja det kan godt være at Agger momentvis har nivauet til toppen af ligaen, men det har han kun med en rigtig god makker, som tager noget opmærksomhed væk fra agger. Og den rolle kan Gerht simpelthen ikke udfylde – desværre.
Men der er da stadig muligheder for køb af spillere der er kendt i danmark, og sikkert også nogen vi slet ikke kender noget til. Jeg er bare snart træt af at vente, og synes også at et er længe siden jeg har høry nogle rygter om angribere til brøndby…
Kom nu Bjur – ved godt du siger at du aldrig holder fri i dit job, men alligevel er det simpelthen ikke godt nok at tage på familieferie i sommer transfervinduet. der er 8 måneder om året du kan smutte på ferie i, hvorfor så gøre det lige nu hvor der er allermest brug for dig herhjemme, eller i holland for at forhandle kontrakt med femi, eller Rusland for at skrive med Fall…
Du kan alt andet end lige ikke være ligeså meget på som sportschef, når sidder i afrika.
13. juli, 2011 kl. 11:35
Det er dog godt nok dommedags profetier, der er herinde. Vi har stadig muligheder, da vi har ligget i sub-toppen tre år i træk, men der er lang vej, det vil jeg give jer ret i. Jeg tror der er lige så langt fra 3 til 1 pladsen, som der er for at f.eks. Aab kommer op og bliver femteudfordrer til 1-3 pladsen.
1. Jeg ser det som vigtigst, at vi får en central midbanespiller, der kan fylde fysisk og spille bolden rundt. Femi må meget gerne komme til BIF, da jeg husker ham som en yderst kompetent spiller til den position. Jeg syntes Schaaf mangler speed og de sidste 10% i boldomgang. De mange kampe jeg har set i 2010/2011 sæsonen er det især midten, der er blevet løbet over. Omstillingerne har været for lette mod os – der har manglet et centralt omdrejningspunkt. Det syntes jeg er vigtigere end en angriber!
2. Rosenborg var den enkeltstående magtfaktor i Norge i ti år – det er de ikke mere. Hvad skete der med dem? Jeg ved det ikke, men det er blevet mere lige i ligaen i NO over de sidste år. Det er muligt at hente er suverænt førehold, men om det er BIF er jo så spørgsmålet?
3. Ledelsen i BIF (læs: bestyrelsen) er helt til rotterne, så vi må tage til takke med, hvad vi har. Til dem der siger, at de i en hver anden virksomhed ville været fyret, så er det ikke tilfældet. Mærsk ville også være gået ned med med sit skib, det samme ville mange andre ‘familieejede’ virksomhed, da det er dem, der har magten. Folk glemmer, at man skal se ejerstrukturen i BIF som en familievirksomhed, selvom det er et aktieselskab. Det er venner, der ejer BIF!
4. Derudover har Ole B skåret meget af det tynde øl fra og han har fået Mikkel Thygesen ind. Det er for mig stadig et klart mere positivt vindue end mange af de foregående. Det er en proces, der tager tid, og som ikke kan gøres i 1 transferevindue. Måske kommer Femi nu, og angriberen nu, men måske venter ‘vi’ på den rette til vinter og næste sommer, og måske smutter Stephan og Krohn-Dehli. Det tager tid og det er svært at vente på, især når man, som jeg, trykker på opdaterknappen i browseren, hvert 5 minut, for at håbe på sæsonnens mest suveræne dobbelthandel.
5. Til sidst tror og håber jeg på Auri effekten, wow effekten, hvis sådan en kommer. Jeg tror han kan give den power, som jeg oplever mangler. Ledelsen af medarbejderne (spillerne) er centralt, og jeg oplever ikke, at der er den rette sammensætningen lige nu. Jeg tror at Auri kan være en stor del af løsningen på det problem – han minder mig meget om ‘Faxe’.
13. juli, 2011 kl. 11:52
Gertz
Ham CELSCO BORGES, er det ham her på denne video ?
http://www.youtube.com/watch?v=E4EaoOsonJw
Ved godt man ikke kan bedømme en spiller på en video men på det klip ser han ellers fornuftig nok ud, og så er hans ryg nummer ( 22 ) jo også lige blevet fri i Brøndby.
bornby
Naturligvis har Henrik et ansvar for dette, også selv om han vist udtrykker selv at han kun delvis har et ansvar. Han skal være det værn omkring truppen over for pressen, fans og ledelsen. Men som jeg også før har påpeget, han har en rygrad som en regnorm. At han så indrømmer fejl nu, er da fordi det er omkostningsfrit. Han bliver ikke fyret, da vi er for tæt på start og hans kontrakt gør han er 100% sikker på at han også er der til opstarten i foråret. Når jeg så læser den artikel og hvis det der står er sandt, han udtaler bl.a. “ og efter som vi nu er ramt af mange uheld og skader… ” hvornår er vi ikke ramt af uheld og skader. Vi har jo mindst 2 – 4 spiller skadet konstant hele året rundt. Men det hele viser jo blot hvor ringe en træner Henrik J er og jeg begynder snart at tro at den eneste grund til vi stadig har ham, er fordi han er så billig i løn, men desværre koster os på den lange bane i forhold til skader og ingen point på kontoen.
Hansen_64
Tja, der er vel næsten ikke meget mere at sige, og jeg personligt skal passe på for ellers for jeg nok hug fordi jeg hele tiden sender ansvaret tilbage til Per og Benny. At det så er sandt er jo nok så vigtigt. De to herre lever stadig tilbage i de glade 80´er og jeg er jo ikke den eneste der siger sådan/har den holdning. Kan også tilslutte mig det gode spørgsmål, er det virkelig en ambition at blive mellem 2-5 hvert år og så en gang i mellem dukker op og få guld. Som jeg ser det, handler det meget i Brøndby om et eftermæle og ikke fremtiden. Det er mere vigtigt for Per og Benny at skabe et eftermæle så alle taler om hvor fantastisk de var, frem for at forlade en synkene skude og overlade roret til kompetente folk. Vi har haft den chance, men den er godt nok forspildt nu og jeg frygter at vi er på vej til at få AGF tilstande i vores klub. Og til alle jer der nu sidder og tænker og vil sige “ hvorfor melder du dig ikke ind i amatør afdelingen eller køber aktier. “ dertil kan jeg blot sige – når amatør afdelingen ikke ville lytte til en mand som Kasi, hvorfor skulle de så lytte til mig ? Jeg har intet skabt i forhold til Jesper og i forhold til at købe aktier, tja når Jesper ikke kunne med alle sine penge, kan jeg sku nok heller ikke med min sølle opsparing. Manden kastede mellem 150 – 200 mil i klubben og fik en lang næse og så ansatte man sin gode ven fra en af sine sponsor – Jan L der intet har ydet i klubben andet end give andre folks penge til klubben. Men han var og er jo heller ikke mere kendt og evt. populær end Per og Benny.
morten l
Hånden på hjertet, grunden til at Ole B er taget på ferie er fordi han kun er en kransekage figur og den reale magt ligger stadig hos Per og hans tro følgesvend Benny. Men du skal huske på at magthavnene i Brøndby IF ikke kommer ude i det normale samfund, de møder ikke fck fans, de bliver ikke hånet og drillet af fck fans. De omgiver sig med rygklapper og ellers kun kommer i og omkring Brøndby IF.
Omkring angriber – er jo snart den sammen riller hver gang. Agger har været skadet, giv ham nu tid til at komme tilbage osv. Men hvor lang tid skal vi vente på han slå igennem. Og ja, han har været meget skadet, men er det fordi han har været uheldig eller blot skrøbelig og hvis det er det sidste, kommer han jo aldrig til at blive den top angriber alle håber på.
tm
Skal jeg forstå dit indlæg sådan at vi godt kan vente ti år, før fck bliver skubbet af tronen og så er vi ikke en gang sikker på det er os der gør det ? Jeg mener vi klart skal gå efter selv at gøre arbejdet og ikke overlade det til andre og håbet og måske, måske, måske, måske…. At bruge undskyldningen, “ vi venter på den rette og derfor først til vinter “ er jo ikke gangbar. Hvem er den rette og når den rette kommer, kan vi muligvis være så langt ude at selv den rette ikke kan udrette mirakler. Men jeg medgiver dig, jeg ser også meget frem til Auri effekten og er sikker på den kommer og muligvis også ser ham som en fremtidig chef træner, også selv om mange eksperter siger det aldrig er en god ide at forfremme en hjælpetræner.
Din sammenligning med Mærsk holder jo ikke helt. For ja, de har været på vej ned, for snart 10 år siden og så slog de en koldbøtte og ansatte folk udefra fordi de godt kunne se, de ikke selv var dygtige nok til selv at løfte den opgave.
———————
En anden ting der undre mig og andre har også nævnt dette – når vi måske ser på en spiller kan vi læse dette i pressen lang tid i forvejen, men når fck ser på en spiller høre man dårligt nok om det, men lige pludselig – bang så har de lavet en ny aftale. Hvor mange spiller er det lige de har købt i dette trans vinde. Det er, ifølge dem selv også spiller de har fulgt i lang tid og det er meget sjældent C.V har taget fejl i sine indkøb. Har de et bedre netværk end os ? Bedre scaut ? Hvad er det lige de gør så meget bedre end os, at de kan blive ved med at hente spiller ? Hvis vi køber en spiller, har vi så fulgt ham i lang tid, og hvis ja – hvem har fulgt ham, for det kan jo ikke være vores nye sportschef.
13. juli, 2011 kl. 11:57
@ tm
Det må jeg sige, det er sku dejligt at der endelig er nogle der deler mine holdninger for det der var som taget ud af min mund… Lad os nu se hvad der sker, jeg er specielt enig i at en god def. midt er vigtigere end en angriber da det er midtbanens job at sætte angriberne rigtigt op som vi var så gode til med Duncan i hans sidste halvår hvor han jo lavede 13 mål mener jeg… Det skal vi være bedre til, men vær nu lidt optimistiske og kom ud og støt holdet
13. juli, 2011 kl. 12:20
BIFalways…
selv 25.000 optimister på søndag gør da ikke Agger mere træfsikker og hvor længe skal vi bare vente og se hvad der sker ?? Agger fik faktisk ganske fornuftige oplæg og opbakning frem midtbanen og hvad blev det til…..
Er jo samme smøre vi hørte på i foråret.
13. juli, 2011 kl. 12:36
@Mourinho
Vi skal ikke vente ti år, men jeg mener bare, at med sådan et forspring, kan det godt tage tid. Og jeg mener også, at det nok skal vende. Nu har FCK ligget, hvor de ligger, i tre år, og jeg er sikker på, at både vi, OB, FCM og måske andre, Aab, AGF? kommer forbi igen. Måske har den store udskiftning i år større betydning end vi lige går og tror, måske bliver de endnu stærkere?
Selvfølgelig skal vi selv gå efter det, mesterskabet. Vi skal ikke ligge os ned i støvet og overgive os, men kæmpe, i direktionen og på banen! Men OB er umiddelbart tættere på end vi er – lige nu! Men vi er (forhåbentrligt) tættere på om 1 år!
Du nævner, at FCK har været rigtig dygtige til at scoute og hente de rigtige spillere. Det er BIF med Ole bjur forhåbentligt også ved at være. Frem for alt har de is i maven og tålmodighed!!!. Derfor mener jeg også, at det kan tage ekstra tid, og det må vi acceptere. Jeg mener FCK er bedre til at scoute, særligt CV og Lars Højer. De har været fremragende! Men frem for alt tror jeg også de har også en skarpere profil til hver position på banen, hvad ser de efter. De har et spilkoncept de rekruterer spillerne til. Jeg kunne trække et utal af virksomheder, hvor de klarer sig godt, og hvor det er let at komme ind som ny medarbejder (spiller), og mange, hvor ‘alt sejler’ i organisastionen, og hvorfor man derfor ikke får det optimale ud af medarbejdernes (spillernes) kompetencer. I Bif tilfælde kunne det være Farnerud og Jan Kristiansen.
PS. Fin betragtning omkring Mærsk og andre foretagende – de er alle forskellige.
13. juli, 2011 kl. 12:53
25.000 Kan faktisk gøre en forskel. Jeg syntes ikke det er realistisk at sige, at de ikke kan gøre en forskel. Jeg er faktisk helt sikker i min sag. Det er meget få spillere, der ikke bliver påvirket af, hvis et helt stadion er begejstret, eller hvis ‘hele stadion’ for den sags skyld pifter af enkelte spillere! Måske Kasi Jesper særligt kunne bidrage med nogle initiativer der?
Det er en helt anden diskussion, så måske kan tages op i en artikkel under temaet, ‘Stadion, fans og opbakning’?
@90min – det kunne være en interessant artikel – måske har den været der før, uden at jeg husker det?
13. juli, 2011 kl. 13:15
Vi bliver ikke en guldkandidat med den nuværende trup.
Det tror jeg ikke der er mange der mener.
Henter vi Femi og en kvalificeret angriber, tror jeg dog mange er relativt optimistiske. Eller tager jeg fejl her?
Det store spørgsmål er så blot, om vi får hentet de to.
Jeg bliver udråbt som den store optimist, og det er altså kun delvist rigtigt.
Jeg bander ligesom de fleste holdet væk, når de spiller elendigt.
Grunden til at jeg bevarer optimismen er, at jeg ikke synes der mangler meget.
2 spillere og et velfungerende spilkoncept.
Det er altså ikke et lottoønske, som er langt ude for rækkevidden.
Om Henrik Jensen så er manden for det, kan jeg godt have min tvivl ved, men jeg tror dog, at vi får mest ud af, at koncentrere os om forstærkninger netop nu, og så må et trænerskifte komme til vinter eller evt. næste sommer.
Noget af spiren i min optimisme, kommer fra Bjurs holdning om, at man skal styrke truppen hele tiden, i det tempo det nu er muligt. Det synes jeg er en fremragende holdning, som dog kræver tålmodighed, og at man som sportsdirektør holder hovedet koldt når omverdenen presser på.
Vi har netop nu en top 3-4 trup, men med masser af talent, og mangler blot de så omtalte 2 forstærkninger for at ryge op på siden af OB (i min optik).
Så hvis vi nu i stedet tager udgangspunkt i styrken i truppen nu, og så stille og roligt bygger på i hvert vindue, uden panikindkøb, så er jeg meget fortrøstningsfuld.
Det er altså en langt bedre tilgang, end blot at købe, hvad der nu lige er muligt. For vi har som trup ikke forstærket os de sidste 6 år. Vi har købt en masse ind, men som trup er vi ikke blevet styrket. Faktisk er vi markant under mesterskabssæsonen.
Det kan godt være, at vi ikke får nogle forstærkninger nu. Det vil selvfølgelig være skuffende. Men hvis vi så får en enkelt vital spiller i hvert/hvert andet vindue, og ellers bevarer status quo omkring den øvrige del af truppen, så flytter man sig hele tiden opad. Omend langsomt, så trods alt den rigtige vej.
Det er den filosofi Bjur har meldt ud, og den er jeg stor fan af, fordi den har et brugbart fremtidsperspektiv.
At jeg gerne så, at vi tog et stort skridt fremad allerede i dette vindue, er da ingen hemmelighed. Men er det ikke muligt, er det bedre at vente til næste gang vi har muligheden for at styrke os, frem for at hente middelmådig kvalitet, som ikke rykker os som trup.
Derfor tror jeg ikke, at vi er i samme situation, som nu, om 5 år.
Deri ligger min optimisme.
At bestyrelsen så har lagt en hel del forhindringer i vejen for ledelsen og driften generelt, i løbet af de sidste år, er jeg helt enig i, og personligt forstår jeg ikke hvorfor, man havde så meget i mod hjælp fra den omtalte fond.
Argumentet med at udhule vores trups værdi holder slet ikke, for det ville dreje sig om de få støttespillere, som ville kunne løfte de øvrige spilleres værdi, og tjene penge ind via forbedrede resultater. Men det var en sidebemærkning.
13. juli, 2011 kl. 13:23
FORZA BIF
Jeg er sikker på hvis det er muligt at hente Femi, at han bliver et stort hit på Brøndby stadion, siden Lanz har vi ikke haft en ordenlig opryder til vores midtbane en rigtig 6′er. Hvis man husker hvor meget plads han gav til vores mere kreative folk den gang, er det lige hvad vi mangler i vores trup så MKD (superligaens bedste spiller) og resten af offensiven rigtig kan folde sig ud, da jeg mener der er massere af uforløst potientiale i den offensiv vi har.
Jeg selv havde håbet på Lindgren, men en Femi vil jeg være godt tilfreds med.
Jeg´mener også at en ny angriber vil være meget!! velkommen, men han skal kun hentes hvis det er en der kan gå i start 11′eren med det samme.
Celsco Borges virker spændende men kender ham ik rigtig.
13. juli, 2011 kl. 13:51
—Mourinho—
Ja det er lige præcis ham jeg snakker om.
Jeg synes han virker MEGET spændende og skulle efter sigende være klar på nye udfordringer.
Om det så er brøndby der er næste destination, kan man kun håbe på.
KOM IGANG OLE BJUR
13. juli, 2011 kl. 14:02
@ Kewell
“Noget af spiren i min optimisme, kommer fra Bjurs holdning om, at man skal styrke truppen hele tiden, i det tempo det nu er muligt. Det synes jeg er en fremragende holdning, som dog kræver tålmodighed, og at man som sportsdirektør holder hovedet koldt når omverdenen presser på”.
Det er vand på min mølle. Der skal fokuseres på fremtiden, og så kan fans og mediers hungren efter daglige nyheder forstyrre det billede!
Det er også en interessant kommentar du kommer med angående hedge-fonden. Det kan godt være vi ikke får tilført kapitalen, men derved også sikre os en ‘sund’ forretning. Men samtidig får AGF tilført Søren Larsen via sponsorater, FCM får tilført mange millioner via en Indisk rigmand og det er da om noget, noget der stiller BIF i en dårligere situation!
13. juli, 2011 kl. 16:56
tm
Tror du misforstår mit spørgsmål. Jeg taler ikke om at en spiller evt. kan sætte sig mere op når der er et fyldt stadion, men jeg påstår at Agger ikke bliver mere træfsikker fordi stadion er fyldt. Hvis det bare var så nemt, ville det jo være alt andet mere billigt at give 25.000 fribilletter til hver hjemme kamp end købe en ny angriber.
Kewell..
Nu må du altså ikke blandet tingende sammen. Man kan jo godt være kæmpe optimist og så blive mega sur over et nederlag og mange gange går de to ting jo hånd i hånd. Du siger “ Men hvis vi så får en enkelt vital spiller i hvert/hvert andet vindue, og ellers bevarer status quo omkring den øvrige del af truppen, så flytter man sig hele tiden opad. Om end langsomt, så trods alt den rigtige vej. ”. men hvad hjælper det hvis vores konkuranter tager to eller flere skridt, hver gang vi tager et. Så sakker vi da mere og mere bagud. At vi ikke er hvor vi er i dag om 5 år lyder jo også godt, men tror du fck, OB eller FCM er det ? I min optik skal vi helst ikke vente 5 lange år mere, men højst 1 år. Men personligt er jeg træt af at vente i 5 år nu…..
Ja Oles filosofi er fin og god og den bygger helt sikkert på den penge kasse vi har nu så derfor ” at man skal styrke truppen hele tiden, i det tempo det nu er muligt. ” men hånden på hjertet – det er jo ikke en ny tankegang og lad os så lege den leg der hedder – Kasi Jesper er formand og Brøndby har hånden nede i hans pengekasse og Søren C er sportschef. Tror du så ikke at de ville bruge selv samme holdning og udgangspunkt som Ole ? Forskellen er vel så bare at Søren C ville have langt flere penge til at vælge fra øverste hylle hver gang og noget oftere end Ole B. Det ville så også gøre at vi kunne tage langt flere skridt efter hinanden og ikke kun et, hver anden gang trans vindue er åben. Hvis min lille leg holder vand, syntes jeg det er på tide at bedømme Ole ud fra hans arbejde og hvad der kommer ind i klubben, og ikke hans flotte ord. Han er jo ansat som sportschef og ikke filosof. Det er så evigt nemt at sige de rigtigt ord, men hvis de ikke bliver bakket op af handling. Og sådan en udtalelse er så politisk korrekt at man ikke kan sætte en finger på den. Fordi har vi ingen penge, har han jo ikke lovet for meget.
Spørger også lige lidt provokerende. I et tidligere indlæg højre oppe udtaler du at “ samt får vores spilkoncept på plads. ” og i dit sidste indlæg udtaler du så at vi mangler ” et velfungerende spilkoncept.” har vi et spil koncept og det er bare ikke velfungerende eller har vi bare ikke noget ? hvilken af de to glæder for dig ? Jeg syntes ikke vi endnu har haft et spil koncept og derfor har jeg også spurt dig før og gør det gerne igen – hvad er Henriks spilkoncept ?
14. juli, 2011 kl. 14:08
@ Mourinho
Jeg mener ikke vi har et velfungerende spilkoncept.
Alle trænere forsøger jo at integrere en spillestil på deres hold, derfor kan man vel heller ikke sige, at vi ikke har noget.
Så om man siger, at vi et ikke-velfungerende spilkoncept eller ikke noget spillekoncept er for mig det samme. Meningen er i hvert fald.
Omkring de øvrige klubbers styrke, så kan man altså ikke forvente, at man bare kan købe ind, sælge ud, og så altid bevæge sig fremad.
FCK kan ikke i min optik, bevæge sig opad herfra. Det kan godt være det teoretisk er muligt, men jeg tror ikke på de gør det.
Deres overståede sæson har været helt eminent, og selvom det er altid er målet at styrke sig, skal de være umådeligt glade, hvis de kan bevare samme niveau de næste 5 år.
Alle hold har peaks, hvor holdene præsterer ekstraordinært. Vi har haft mange gode perioder i Brøndby, men vores bedste ligger vel tilbage under Morten Olsen, med semifinalen i Europacuppen. Så havde vi “blot” bevaret niveauet fra dengang, ville vi vel have en 10 mesterskaber mere i pokalskabet.
Så det gælder for mig at se, om at bevæge sig stille og stabilt opad, indtil man opnår sit fulde potentiale, hvilket jeg mener er stort for en klub som Brøndby, og så forsøge at bevare det niveau.
Derfor behøver vi ikke frygte for, at FCK bevæger sig endnu et skridt opad i hvert vindue, for de har lige peaket, og derfor nærmest umuligt for dem, at konstant at øge niveauet. For i så fald når de jo pludselig Champion League semifinalerne hvert år, og det er vel utænkeligt for et dansk hold.
OB ser jeg ikke det store potentiale i. De har altid været anden bejleren til guldet, men stort set aldrig vundet det. De har på papiret noget af det stærkeste de har haft, uden at de for alvor har flyttet sig. De skal hænge deres hat på, at de øvrige bejlere til guldet alle har en dårlig sæson. Så har de en mulighed (Jeg ved godt jeg er lidt hård ved OB, men jeg ser dem slet ikke have samme potentiale som os).
14. juli, 2011 kl. 22:20
Kewell..
som jeg også skrev, var lidt en lille provokation og ment med et sommer smil.
—————–
Kan jo heller ikke lade være med at stille spørgsmålet – hvem jeg nu mon skal tro mest på, Ole B der siger der ikke kommer flere spiller til før søndag eller ens nabo her inde fra der påstod vi helt sikkert ville få mindst en ny spiller. Så var der også nogen der tog Ole B i forsvar og forklaret mig at det ikke var til opstarten af træningen holdet skulle være på plads, men fra på søndag. Har også lige set det indslag på kanel sport med Henrik der stadig er usikker på start 11´er til søndag. Sorry men han udstiller sig jo endnu en gang og sin manglende evner. Kan godt forstå hvis de forskellige spiller har svært ved at have respekt for sådan en mand. Han kan jo ikke sige 3 ord i træk uden et høø og puste og stønne og hans øjne ser alle andre steder hen end på den person han taler med/til, han udstråler så meget usikkerhed.