Viagra online

Alexander Farnerud skifter til Brøndby

Alexander Farnerud (t.h.)

Alexander Farnerud (t.h.)

Efter længere tids rygter i diverse medier blev det i dag en kendsgerning; Alexander Farnerud skifter til Brøndby IF. Farnerud tiltræder øjeblikkeligt, og kontrakten løber de næste fire år.

Flere gange i den sidste måneds tid, er begge brødrene Farnerud — Pontus og Alexander — blevet rygtet på vej til Vestegnen. I dag kunne Brøndby IF så præsentere den yngste af de to, Alexander. Han skifter øjeblikkeligt fra VfB Stuttgart.

Den 24-årige offensive midtbanespiller ville allerede i vinter væk fra den sydtyske klub, hvor det ikke er blevet til den håbede spilletid. I den forløbne sæson blev det til i alt seks optrædener i Champions League og Bundesligaen. Dengang ville Stuttgart ikke lade Farnerud gå, men efter et forår helt uden optrædener er tyskerne nu kommet på andre tanker.

Der har svirret mange rygter omkring Alexanders fremtid, hvor også FC København har været nævnt. Svenskeren valgte dog de velkendte farver, og kan således opleves de næste fire år i gult og blåt.

Den teknisk velfunderede og venstrebenede svenskers rygnummer bliver nummer ni. Han overtager således nummeret fra den nyligt solgte Martin Retov.

Som traditionen byder, er de to klubber enedes om ikke at offentliggøre transfersummen.

Personlige data

Født: 1. maj 1984 i Helsingborg
Vægt: 71 kg.
Højde: 1,81 m.

Tidligere klubber

1989-2003: Landskrona BoIS
2003-2006: Racing Club Strasbourg
2006-2008: VfB Stuttgart

Meritter

35 U21-landskampe (12 mål)
2002: Årets nye spiller i Sverige.
2005: Vinder af den franske Liga-cup.
2007: Tysk mester.

44 Kommentarer

44 kommentarer til “Alexander Farnerud skifter til Brøndby”

  1. simon_stof siger:


    dejligt nyt.. igen er der gjort et flotte stykke arbejde af vores sportschef. kan ikke lade hver med at trække på smilebåndet over dem der igår lige nåede at svine ab til fordi farnerud var rygtet til fuckerne, hehehe..
    glæder mig meget til at se ham i aktion. lyder en interessant med en rigtig dygtig teknisk midtbane spiller..
    velkommen til.

  2. Storgaard siger:


    Det er super køb. Kan huske når jeg så ham på Eurosport fra den franske liga. Der var virkelig god speed i ham og en god teknik.

    Så mangler vi bare lige en angriber. Gerne Bernenburg!!!!!

  3. kewell siger:


    Det er altså et klassekøb. Vi taler om en 24 årig spiller, som har været backup spiller for de tyske mestre. Desuden var han rigtig god i Strasbourg i de kampe jeg så ham, og også anderkendt som en profil.

    At vi måske har snuppet ham foran fck er jo blot endnu bedre :) .

    Viser at ledelsen virkeligt er i stand til at sælge vores klub og deres ambitioner. Godt arbejde AB.

    Jeg er dog noget ked af, at Retov har en frikøbsklausul på blot 1 million Euro. Han er meget mere værd.

    Det antydes i øvrigt at vi har fået Farnerud for omkring 6 millioner kroner. Det er da noget af et røverkøb, for en mand der stadig har sine bedste år foran sig.

  4. jakob_thalund siger:


    Ja, det lyder spænende, men tror at det i hvert fald er Mike Jensen, der nok ryger. På brondby.com står der han tager til Malmø for at se forholdene an for et lejemål. Synes det lyder fornuftigt. Er dog ked af at miste Retov! Virkelig!!

  5. simon_stof siger:


    Det er så heller ikke sikkert vi mister retov, det kommer vidst meget an på om rostock får solgt deres nuværende midtbane mand.
    forstår slet ikke hvad han vil i anden bundesliga, det kan kun være for pengene, trist.
    ville gerne se en midtbane med gisla, holmen, lorentzen (i fulde omdregninger) og retov. så med farnerud og duncan oppe foran. farnerud som den hurtige og tekniske spille ved siden af den fysiske.. interessant..

  6. Mamsen siger:


    Godt køb……….. NU skal vi bare have en ventre back og en angriber.

  7. Biffefar siger:


    Mike Jensen afsted på lejeaftale – ja tak!
    A. Farnerud til Brøndby – ja tak!
    Retov til Rostock – han fortjener det, hvis det er det han vil! Så skid hul i om han er mere værd end 7,5 mill. Det går nok.

    Jeg glæder mig så meget til at se hvad de henter til angrebet. Forhåbentlig en mindst lige så positivt overraskelse som de to andre signings. Og i “værste fald” kan Farnerud også spille angriber.

  8. no.10 siger:


    Det kunne ikke være meget bedre, virkelig godt arbejde. Og det gør det bestemt ikke værre at vi fik ham lige foran FCK, så kan de lære det..

  9. Micki_BIF siger:


    Skønt.

    Velkommen Farnerud! :o )

  10. Biffefar siger:


    4,8mill i årsløn.. hold da op.. det er vist rekord.
    Ligaens dyreste? Hvad får Grønkål i FCK?
    Men fedt at klubben “har råd”/er villig til at betale for kvalitet og en 4-årig kontrakt til en 24-årig spiller med prædikatet evighedstalent og flere udlands samt u-landskampe på bagen må siges at være iorden.
    Klarer han sig godt er han jo også en potentiel storsælger både merchandise mæssigt, men også videresalgsmæssigt.

    Rigtigt flot køb drenge!

  11. Karl Malone siger:


    Velkommen til Alexander.

    Hypen har været enorm og forventningerne er kolossale.

    Hvis han nu ikke leverer varen er der ingen af “eksperterne” herinde eller på andre BIF foras der kan beklage sig over ledelsen.

  12. kewell siger:


    Grønkjær har indtil nu været den dyreste betalte spiller i sas-ligaen med 400.000 om måneden (4,8 mio. årligt). Håber vores økonomi kan klare at betale så meget. Men jeg tror han er det værd, og skal vi tiltrække de bedste kommer det også til at koste.

  13. Maximilian siger:


    Alexander farnerud är en riktigt bra värvning som kan göra en massa bra i Bröndby. men jag hoppas att det kommer fler spelare, bl a i “angrepet” eftersom Farnerud är en ersättare för Retov, som vi ju redan hade.
    Farnerud är lite farligare framåt än Retov, men mindre säöker bakåt. Som jag ser det har vi flyttat balansen i laget ett par meter framåt.

  14. Gvi-Jackie siger:


    Kanon køb.. HAr virkelig store forventiniger til denne fyr.. Håber bare han kan klare de kæmpe forventninger der er til ham.. Han kunne måske blive en Elmadner.. ;)

  15. omj siger:


    Det summer optimisme og forventningerne er med de sidste indkøb ikke blevet mindre til den kommende sæson. Det tegner rigtig godt og jeg er overbevist om at vi ikke har set den sidste transfer i dette vindue.Alle de spillere som måske ikke har præsteret i sidste sæson vil ganske automatisk blive bedre ved at komme på et hold der har en ny optimisme
    og tro på fremtiden. Stor cado til ledelsen de vil det sgu. Ole

  16. MortenVT siger:


    Glæder mig SÅ meget til at se ham i aktion.

    Velkommen Farnerud – Farvel og tak Retov!

  17. Liquid Snake siger:


    Det er dog morsomt, at de folk der i går satte streg under, at AB ikke kunne fremtvinge et køb, hvis spilleren ikke ville til BIF, idag roser AB til skyerne. Rent logisk hænger det ikke sammen.

    Nå det er sagt, så synes jeg at AB generelt gør et rigtig fornuftigt arbejde og at det er et godt køb. AF lægger selv vægt på at han ville spille centralt, og at han derfor valgte BIF. Jeg tror derfor, at AF er den offentive makker til CK/MDR som der har været talt om. Pas derfor på med at sætte næsen op efter mere i angrebet. AB har i øvrigt altid talt om “offensive” forstærkninger – ikke angribere.

    Får vi en venstre kant behøver vi såment heller ikke flere spillere, selv om truppen altid kan forstærkes. Men en venstre kant er der faktisk en rigtig rigtig god balance i truppen og spillere af stor kvalitet. Jan K ville være perfekt, da han kan spille rigtig kant og mere centralt i en diamant + dække venstre back. Men en Johan absalonsen ville også være godt at se i BIF igen.

  18. Stig siger:


    Synes stadig vi mangler en stor og stærk angriber. Den hurtige som kan ‘løbe omkring ham’, har vi masser af!

    Egentlig har vi kun Duncan som kan spille targetman. Madsen er nok ikke helt god nok, og Agger har skader hele tiden…

    Vi så med Ericsson og Katongo at de ikke fyldte nok oppe foran.

  19. angeleyes siger:


    Kender ham ikke men folk herinde har skrevet om ham i lang tid så jeg tror på ham.
    Glæder mig til at se ham spille. Hvis han kun har spillet i 6kampe sidste sæson går der nok et stykke tid før han er i topform, måske til foråret.
    Det lugter lidt af nye tider.
    Hermand du har styrer.
    Godt lavet ab.
    Mangler Mohammed Zidan og Kasper Schmeichel.

  20. kloen siger:


    av av av……jeg må æde min stolthed og sige “undskyld” til anders b. denne signing er virkelig kvalitet og er dette “standarden” vil jeg med glæde lægge mig ned foran hans sko og klappe…..eller??

  21. rotten siger:


    det helt rigtige vil være at købe Marc Nyggard i Randers!

  22. bif-4-life siger:


    nu har vi fået en ny elmander type nu mangler vi bare en lille og hurgtig angriber jeg syntes at vi har den store og stærke det er duncan jeg gad godt se brøndby købe en stjerne spiller til

  23. rotten siger:


    lille og hurtig angriber har du i Williams, Katongo og til dels Madsen. Der er brug for fysik i angrebet bår Duncan snart bliver skadet og der vil Nygaard kunne supplere de andre rigtig godt.

  24. kewell siger:


    Nygaard har flere gange været nævnt her på siden, men jeg mener altså ikke manden er god nok til Brøndby, og den retning vi bevæger os i. Hvis man skal sammenligne, er Bernburg altså klasser bedre efter min overbevisning.

  25. Biffefar siger:


    Gutter gutter gutter.. Hva’ behar:)
    Det er helt rigtigt at vi ikke kan tillade os at forvente mere udfra hvad ledelsen har meldt ud, nemlig at forstærkninger nu vil være på den offensive del af mandskabet. Det har vi fået i Farnerud! Noget andet er hvad man kan ønske sig..

    Lille og hurtig type oppe foran..? Kun hvis vi får en kvalitetsspiller smidt i nakken til ingen penge.. ( And that’s not going to happen..:) )

    Nej er derimod helt enig i at vi godt kunne bruge en mere fysisk angriber da Duncan ikke er på toppen.

    en venstrekant villle ikke være dårligt heller, men der har vi både lorentzen og Farnerud der kan spille pladsen hvis det kræves.

    Jeg ber’ da til at holdet bliver forstærket yderligere, jeg forventer bare ingenting.
    (Men kom så lige med den klassestriker!)

    Mht. om vi har råd til en løn i den størrelse..
    Hermann har styr på økonomien! Der er en masse nye spændende ting igang, og selvom OB har overhalet os økonomisk, på papiret, rebt forretningsmæssigt, er jeg sikker på at fremtiden ser lys ud på alle os der elsker Brøndby!

    Jeg glæder mig SÅ meget til at sætte mine ben på stadion og give den gas, alt hvad den kan trække! Det bliver et rigtigt spændende år!

  26. kloen siger:


    @ biffefar

    ob har sgu ikk overhaldet os økonomisk eller noget andet, de har bare udvidet deres “forretning” med en koncern der omsætter for mere en bif, og dermed er det slet ikke sikkert der kommer overskud fra den kant af, så bare rolig bif HAR den næstbedste økonomi i dk, med de bedste fans og stadion og og og og…………kunne blive ved!!!!

  27. BIFGISLASON siger:


    Jeg glæder mig til kommende sæson, og jeg er bare så enig med BIFFEFAR :O)

  28. Retrograde siger:


    Fedt at se hvordan et ellers stort tab af Retov dækkes ind med det samme – flot arbejde!
    Glæder mig meget til at se hvad Farnerud kan, håber og tror på succes.

    Kan læse herinde, at vi nok alle sukker efter en angriber, men er der nogle seriøse emner for tiden? … og hvordan med den defensive midtbane og venstre back, er vi godt nok dækket ind? Min egen emne-liste er desværre ved at være tom.

    Har dog ikke hørt om Skoubo har fået sin løn nede Spanien og måske Farnerud den ældre er en mulighed på den defensive midtbane (særligt hvis Spelmann vil væk).

  29. Biffefar siger:


    * Kloen

    Jeg har et spørgsmål til dig: har FCK flere penge end brøndby?
    Svaret er ja!
    Har OB flere penge end brøndby?
    Svaret er ja!
    Brøndby har den næstbedste fodboldøkonomi, men faktum er, iflg. flere medier, at OB med deres kongresscenter m.m. har udvidet deres forretningrundlag og har en større samlet indtjening end Brøndby.
    Jeg er ret sikker på OB-folket er ligeglade med hvor pengene kommer fra, bare de har nok af dem.

    * BIFGISLASON

    Hehe;)

  30. kloen siger:


    @Biffefar

    hvor har jeg påstået at fck ikke har flere penge en bif???

    ob har IKKE flere midler en bif, deres koncern har en større omsætning, men osse langt flere udgifter det kan slet ikk sammenlignes, plus at eventulelle overskud fra koncernen i første omgang skal tilfalde aktionærene ikke (fck) light, ved ikke rigtig hvor du har den anden ide fra

  31. Liquid Snake siger:


    Gu fanden kan det da sammenlignes. Jo større omsætning desto større potentiel overskud.

    Hvem er aktionærerne lige her?

    Ja, vi spiller sgu 3. violin økonomisk. Men det kan der laves om på. Herminator virker meget kompetent og troværdig. Superdejligt at se friske folk som ham på direktørpinden.

  32. kloen siger:


    @Liquid Snake

    tror du ob har fået det gratis da?? du tror ikke der sidder nogle pengemænd bagved og skal have noget ud af et evt. overskud, så er du da blåøjet…

  33. no.10 siger:


    # kloen
    Selvfølgelig er der folk der skal tjene penge på OB’s fodbold+udenomsforretninger, men der skal jo grundlæggende også tjenes penge i Brøndby. En større omsætning vil utroligt sjældent være negativt, et underskud på en million betyder jo også langt mere for en virksomhed med en lille omsætning end en virksomhed med langt større omsætning. Så ønsker da at Brøndby hurtigst muligt oberhaler OB igen, hvilket jeg er optimistisk omkring..

  34. PeterMadsenforever siger:


    Velkommen til Brøndby, hvis han er så god, som pressen antyder, så har vi jo Elmander 2:-)
    og det kan man jo kun smile af….Der bliver renset ud, og endelig er det ikke kun tomme løfter de kommer med i pressen….Et stort respekt skal lyde her fra Fyn til Haralson og Anders B…..Vi glæder os til at kører over broen igen, og se noget ordenlig bold, det kan man jo ikke på Fyn:-)..Vi ses lørdag til PerPer sidste kamp, er allerede begyndt at græde

  35. Liquid Snake siger:


    vises den i tv? Ellers har de da misset en indtægtskilde.

  36. jakob_thalund siger:


    Morten Skoubo? Hans klub er gået i betalingsstandsning. Interessant…

  37. Raist siger:


    Den bliver sendt på tv2 sport på lørdag kl 15:55

  38. Stig siger:


    Kender ikke lige OB’s struktur. Men vil da gerne give Kloen ret. Omsætning er ikke det samme som overskud – og man kan også godt diskutere et givent potentiale for et overskud.

    Omsætning betyder jo bare at der går penge igennem en virksomhed. Har OB forretningsområder hvor der er et hurtigt flow igennem af penge, kan det godt blive meget hurtigt ‘oppustet’. Jeg er sikker på at OB ikke skruer deres opsætning kunstigt op, men teknisk set er det alt meget nemt at have en stor omsætning.

    Jeg kan give din kr. 100 (udgift), og du kan give mig den tilbage (indtægt). Så har vi altså en omsætning på kr. 100 – og det kan man faktisk gøre en del gange!

    Det er også helt korrekt at de kr. 100 mio. som FCK ‘tjener’ jo ikke går i FCK kassen til spiller køb. Nej, de penge ryger til koncernén Parken Sport og Entertainment som giver afkast til deres aktionærer. Men jo, FCK har stadig flere penge end os.

    OB har fået en lignende struktur (eftersigende) som FCK, og deres omsætning er steget kraftigt. Men måske burde man også kigge på egenkapital (som jeg ikke tror ligger højere end vores), overskudsgrad, brand potentiale, gældsstruktur (Meget sund i brøndby) markedsudsigter osv…

    Maersk container virksomhed omsætter jo for mia. efter mia nærmest på dagsbasis. – med dunrende underskud til følge.

    Så for at gøre en lang historie kort. Omsætning har ikke så meget at gøre med hvor mange penge man har – men kan dog som oftest argumenteres for at være korreleret.

    Props til Skoubo og Farnerud! – det er jo fodbold vi snakker :D

  39. Ali D siger:


    Velkommen til klubben Farnerud.
    Han er i akkurat samme situation som dengang Elmander kom til klubben, et stort talent der ikke helt havde slået til i udlandet og skal have en ny start!

    Kanonkøb!

  40. Biffefar siger:


    * kloen og Stig

    – Fck eksemplet var for at illustrere en sammenligning.
    – Jeg har ikke hævdet at en større omsætning nødvendigvis er lig med flere penge på bundlinien.
    – At OB pt. er nr. 2 rent økonomisk er et faktum fra flere mediers side.

    Vil i påstå at fodboldklub “A” der ejer flere, ejendomme, arrangerer flere koncerter og lignende events m.m. end fodboldklub “B” ikke har et bedre økonomisk grundlag end netop fodboldklub “B”?

    Altså..
    Øget indtægt til sidegeschäften betyder jo også større muligheder for kapitaloverførsler fra det ene selskab til det andet.

    Fiktivt eksempel:
    Odense Kongrescenter har tjent 15mill på at afholde en event.
    OB står og mangler en angriber, men har ikke råd til den kvalitet der kræves.
    Odense Kongrescenter overfører så 7-8mill. til OB som nu kan gå ud og reinvestere pengene.

    Faktum er at det alt sammen er en del af en samlet økonomi. Odensekongrescenter er en investering for OB og de kan derfor trække på investeringen rent økonomisk såfremt det kræves. Det er det samme med Ejendomme m.m. Har man brug for ekstra kapital sælger man også disse. Ja der er også udgifter forbundet med side geschäfter, men oftest er det grundlag for en samlet økonomisk vækst.

  41. Stig siger:


    ->Biffefar

    Super af få gang i en økonomisk diskussion. Der er ikke noget bedre – I hvert fald ikke hvis man er økonom :P

    Igen vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved at OB har den anden største økonomi. Brøndby har i sagens natur ikke en kæmpe omsætning. I øjeblikket er vi en fodbold klub og vi tjener langt de fleste penge på direkte fodboldrelateret produkter.

    Det gør OB og FCK ikke.

    Selvfølgelig har man som udgangspunkt et bedre økonomisk udgangspunkt ved at have mere end en fodboldforretning. Man det er også ret stereotypt sat op. Det er jo ikke sådan at hvis Lalandia sælger flere baderinge, så kan FCK købe en ny angriber (som de vist har brug for). Man ‘overfører’ ikke bare penge imellem forskellige selvstændige virksomheder.

    Må jeg i den forbindelse nævne Interbank sagen. Havde vi en bedre økonomisk situation ved at eje mere end fodboldklubben? Okay, cheap shot!!!

    Desuden er ejendomme (som er et meget underligt marked for fodboldklubber at bevæge sig ind på) ikke ensbetydende med overskud eller mange penge. Det er kun i det øjeblik af aktivet (ejendommen) bliver indløst og eventuelt overskyder den pålydede værdi som er bogført, at de generer et overskud.

    At have ejendomme som man sælger og køber kan måske se smukt ud i regnskaber (kæmpe omsætning), men reelt ikke nogen positiv indflydelse for klubben.

    Jeg ved at Journalister blandt andet i Politiken har skrevet med store typer at OB er blevet større end Brøndby.. bla bla.. Men lad mig sige det på den både.. Ikke engang de erhvervsjournalister som dumpede deres eksamen gider skrive for Politiken. De har slet ikke nogen ide om hvordan en virksomhed – og slet ikke en fodboldklub fungerer. Og endnu værre er de til at perspktivere nøgletal.

    Håber på flere indspark :)

  42. Biffefar siger:


    * Stig

    Vil du ikke give mig ret i at diverse sidegescäfter, f.eks. FCK’s kontor tårne, koncert arrangementer badelande smitter af på den samlede (FC)københavnske økonomi? Er godt klar over at flere af deres investeringsområder er mere eller mindre “selvstændige”, men hensigten med investeringen må vel, når alt kommer til alt, være at generere et overskud som i første omgang aktionærerne skal nyde godt af og selve det pågældende forretningsområde, og dernæst forretningen Parken Sport og Entertainment.

    Du skal ikke komme og fortælle mig at hvis en af deres hovedbeskæftigelser, fodbolden, står og mangler penge og og organisationen bag “FCK” ikke kan skaffe midlerne direkte indenfor deres eget forretningsområde, så skal deres eksterne investeringer i spil. De er jo bla. også til for dels at være et sikkerhedsnet, dels at kunne skabe samlet vækst og dels give nogle fordele internt, f.eks. reinvestering af midler indenfor virksomheden.

  43. Biffefar siger:


    * Der skulle have stået ” … , så skal deres eksterne investeringer ikke i spil?”. :)

  44. Stig siger:


    -> Biffefar

    Alt andet lige jo.. Men slet ikke i det omfang som nogle af 90min.dk’s brugere og journalister fortæller om.

    Du er selv inde på at det er Parken Sport og entertainment som tjener pengene – det er IKKE FCK fodbold division. Det er altså vigtigt at holde sig for øje. Igen mit eksempel med at baderinge i Lalandia ikke er korreleret positivt med indkøb af spillere i hvert fald ikke særlig signifikant :P

    Hele min pointe er at Brøndby i dag er bygget op omkring fodbolden (selvom det er ved at ændre sig). Det er f.eks. OB gået i en lidt anden retning de seneste år (som baderingstosserne inde i byen). Uden at kende de eksakte tal vil jeg mene at man godt kan sige at Brøndby derfor har den anden største fodbold økonomi.

    Det er heller ikke tilfældigt at Brøndbys spillerbudget er det andet største i Superligaen og at Farnerud eftersigende skulle være det bedst betalte spiller i ligaen nu.

    Og nej, jeg fortæller dig ikke af hvis fodbolden mangler penge at det så ikke kan ‘ordnes’ internt. Det jeg venligt prøver at påpege er at OB ikke får en kunststof bane når Odense har afholdt koncert nummer 32. Det er som du selv siger mere et sikkerhedsnet.

    Jeg mener at det rigtige vil være at kigge på hvordan en virksomhed allokerer deres resurser. Hvor meget er allokeret i fodbold? Her vil jeg mene vi er anden størst. Dernæst kunne man også kigge på hvor meget afkast fodbold investeringen giver.

    Aktionærerne i Parken Sport og Entertainment er helt sikkert mere interesseret i bundlinien for hele koncernen, og det er også af denne del de får deres bid af kagen. Kigger man på fodbold divisionen er den selvkørende.

Smid en kommentar

Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.